Ik ga hem zelfs laten stilstaan terwijl het op naam van ouder staat. Als ie weer op mijn naam staat, rij ik ermee.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:13 schreef jitzzzze het volgende:
Alleen is de auto verzekeren om iemands anders' naam + jezelf niet als regelmatige bestuurder opgeven fraude.
Kan, maar het blijft verzekeringsfraude.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:17 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Ik ga hem zelfs laten stilstaan terwijl het op naam van ouder staat. Als ie weer op mijn naam staat, rij ik ermee.
Schrijf de auto gewoon uit, hoeft hij niet verzekerd te worden enz.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat mag.
Ouders./vriend motten het kreng wel verzekeren voor die paar dagen.
Of een boete krijgen/riskeren.
Als je 'm schorst mag je 'm ook niet meer op de openbare weg laten staan dus daar moet je wel rekening mee houden dan..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:19 schreef bhm het volgende:
[..]
Schrijf de auto gewoon uit, hoeft hij niet verzekerd te worden enz.
Paar dagen later zet je de auto weer op je naam.
Dat moet geen probleem zijn toch TS?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je 'm schorst mag je 'm ook niet meer op de openbare weg laten staan dus daar moet je wel rekening mee houden dan..
Heb je de OP wel gelezen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef TR08 het volgende:
Waarom bouw je niet gewoon zelf wat no-claim tijd op? Verzekeren is in het begin gewoon even duur maar de premie zakt snel als je je maar gedraagt.
Ohja dat is wel een goeie, bij sommige verzekeraars is opschorten geen reden om boetevrij op te zeggen idd.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
Kan prima (Fraude is onzin. Je mag de auto toch gewoon verkopen en later terugkopen?) maar ik weet niet hoeveelste eigenaar jij bent van de auto en hoe oud de auto is? De waarde van je auto kan namelijk wel flink dalen als hij zoveel eigenaars heeft gehad. Mijn vader (die in de autobranche zit) adviseert altijd om geen auto's te kopen die al meer dan twee eigenaren hebben gehad. Hoe meer er mis is met een auto, hoe meer eigenaren hij vaak heeft gehad. Als jij een autootje van een paar honderd euro hebt, is het wel te overwegen. Die gaat later waarschijnlijk toch naar de sloop of de export. Bij een wat duurder exemplaar zou ik liever even die verzekering uitzitten.
Schorsen zou inderdaad ook nog kunnen, maar je hebt wel kans dat de verzekering je dan gewoon opschort, en je daarna gewoon weer door laat betalen omdat je een jaarcontract hebt. Moet je even in de algemene voorwaarden kijken.
Rialto?quote:
Waarschijnlijk is de reden van de hoge premie de leeftijd van TSquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:42 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Rialto?
De verzekeraars zijn niet gek... Als er een reden is waarom je premie zo hoog is (schadeverleden?) en dat geef je bij een nieuwe aanvraag niet aan, dan flikkeren ze je er uit zodra ze er zélf achter komen.
Kan ook een verkeerde keuze van maatschappij geweest zijn, hij geeft aan dat hij op zjn naam wel ergens voor 3-tientjes terecht kan...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de reden van de hoge premie de leeftijd van TS
Ja kan ook...TS moet maar even uitsluitsel gevenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef DubbelZout het volgende:
[..]
Kan ook een verkeerde keuze van maatschappij geweest zijn, hij geeft aan dat hij op zjn naam wel ergens voor 3-tientjes terecht kan...
Uitsluiting ?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja kan ook...TS moet maar even uitsluiting geven
Als ze er niet mee rijden hoeft dat niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat mag.
Ouders./vriend motten het kreng wel verzekeren voor die paar dagen.
Of een boete krijgen/riskeren.
als het ding op de openbare weg staat dient hij aan de WAM te voldoen, en dus verzekerd te zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Als ze er niet mee rijden hoeft dat niet.
Waarom is het fraude? Ik doe in feite niks strafbaars.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan, maar het blijft verzekeringsfraude.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je 'm schorst mag je 'm ook niet meer op de openbare weg laten staan dus daar moet je wel rekening mee houden dan..
Eigenlijk wel, ik heb geen garage of iets dergelijk. Hij staat gewoon in de straat voor de deur.quote:
Ik wil ook no-claim opbouwen, daarom gaat ie op mijn eigen naam blijven staan uiteindelijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef TR08 het volgende:
Waarom bouw je niet gewoon zelf wat no-claim tijd op? Verzekeren is in het begin gewoon even duur maar de premie zakt snel als je je maar gedraagt.
Gaat om een oude Hyundai Excel van het jaar 2000. Gekocht voor ¤950,-. Waarde maakt me helemaal niks uit want ik ben niet van plan 'm te verkopen. Het is m'n eerste auto en ik ga hem helemaal uitrijden tot ie op is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
Kan prima (Fraude is onzin. Je mag de auto toch gewoon verkopen en later terugkopen?) maar ik weet niet hoeveelste eigenaar jij bent van de auto en hoe oud de auto is? De waarde van je auto kan namelijk wel flink dalen als hij zoveel eigenaars heeft gehad. Mijn vader (die in de autobranche zit) adviseert altijd om geen auto's te kopen die al meer dan twee eigenaren hebben gehad. Hoe meer er mis is met een auto, hoe meer eigenaren hij vaak heeft gehad. Als jij een autootje van een paar honderd euro hebt, is het wel te overwegen. Die gaat later waarschijnlijk toch naar de sloop of de export. Bij een wat duurder exemplaar zou ik liever even die verzekering uitzitten.
Schorsen zou inderdaad ook nog kunnen, maar je hebt wel kans dat de verzekering je dan gewoon opschort, en je daarna gewoon weer door laat betalen omdat je een jaarcontract hebt. Moet je even in de algemene voorwaarden kijken.
Is dit mogelijk dan? En krijg ik dan alsnog een vrijwaringsbewijs en wordt het niet opgemerkt bij de verzekering/belastingdienst/iets?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:28 schreef Sometimes het volgende:
Waarom zou je dagen of zelfs weken wachten met terug overschrijven?
Gewoon dezelfde dag weer terug op jouw naam. Heb je ook geen geklooi met niet gedekt zijn.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de reden van de hoge premie de leeftijd van TS
Reden is leeftijd inderdaad, ik ben nu 20. Heb de auto gekocht toen ik 19 jaar was. Ik zit in de risicogroep.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef DubbelZout het volgende:
[..]
Kan ook een verkeerde keuze van maatschappij geweest zijn, hij geeft aan dat hij op zjn naam wel ergens voor 3-tientjes terecht kan...
Of je 'm dezelfde dag of 2 weken later weer overschrijft, de handeling blijft gelijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:41 schreef Warrick21 het volgende:
Is dit mogelijk dan? En krijg ik dan alsnog een vrijwaringsbewijs en wordt het niet opgemerkt bij de verzekering/belastingdienst/iets?
Zou je het even kunnen navragen alsjeblieft?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:31 schreef 2cv het volgende:
Vrienden van mij gebruiken dat truucje ook om verzekeringen te stoppen. Maar hoeveel tijd er tissen de 2 overschrijvingen zit, weet ik niet. Ik kreeg de indruk da er slechts enkele minuten tussen zat ...
't kan gewoon op dezelfde dag. het is immers ook niet zo als jij je auto aan iemand anders verkoopt dat je verzekering doorloopt, die stopt op moment van overschrijven.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:40 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Zou je het even kunnen navragen alsjeblieft?
heb nog nooit no-claim opgebouwd en ben nog altijd goedkoop uitquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef TR08 het volgende:
kan zelfde dag.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:31 schreef 2cv het volgende:
Vrienden van mij gebruiken dat truucje ook om verzekeringen te stoppen. Maar hoeveel tijd er tissen de 2 overschrijvingen zit, weet ik niet. Ik kreeg de indruk da er slechts enkele minuten tussen zat ...
Normale particulieren kunnen niet eens zien hoe vaak een auto van eigenaar is verwisseld dus dat vind ik een beetje onzin.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
wat een onzin. dit is alleen iets als je auto 3 jaar oud is...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
op marktplaats kun je dat zienquote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:52 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Normale particulieren kunnen niet eens zien hoe vaak een auto van eigenaar is verwisseld dus dat vind ik een beetje onzin.
Oprijden bedoel ik dat ik niet van plan ben hem ooit te verkopen. De volgende staanplaats voor 'm wordt de sloop. In de uiterste geval geef ik 'm gratis en voor niets aan m'n moeder.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:57 schreef Fer het volgende:
Een excel oprijden, veel succes ermee. Hoop dat hem niet zat bent over 10 jaar.
Maar voor deze truc heb je alleen het vrijwaringsbewijs nodig en na enkele minuten krijg je dus 2 vrijwaringsbewijzen in je hand.
Oh ja maar als ik het wil checken bij mijn eigen auto kan dat niet zonder een betaald ad te plaatsen?quote:
das waar.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:27 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Oh ja maar als ik het wil checken bij mijn eigen auto kan dat niet zonder een betaald ad te plaatsen?
Kan welquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:27 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Oh ja maar als ik het wil checken bij mijn eigen auto kan dat niet zonder een betaald ad te plaatsen?
Ah thx mijn auto heeft al 10 eigenaren gehadquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:41 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Kan wel
Ga naar www.zomoto.nl en klik op waardebepaling. Voer je kenteken in en kijk bij historie. Je kan dan zien hoeveel eigenaren het heeft gehad, of het particulieren of bedrijven waren en voor hoelang die persoon/bedrijf het in bezit had.
Eindelijk een goeie vraag, wil ik ook weten!quote:Op zondag 4 maart 2012 00:18 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er eigenlijk in jouw situatie veranderd, in die paar maanden, TS, dat je je auto ineens voor 50 euro minder p/m kunt verzekeren bij een nieuwe verzekering?
Van mijn beide auto's kan hij het kenteken helaas niet vinden op die sitequote:Op zondag 4 maart 2012 00:33 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Eindelijk een goeie vraag, wil ik ook weten!
Aantal eigenaren zegt niets, bij mij zijn het er 5 eigenaren waarvan 3 autohandelaren zijn. In feite heeft deze auto dus maar 2 keer van gebruiker gewisseld en ben ik nu de 3e. Auto is 15 jaar oud btw...
Je vult het in zonder streepjes? Dus gewoon 6 cijfers en letters achter elkaar tikken?quote:Op zondag 4 maart 2012 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Van mijn beide auto's kan hij het kenteken helaas niet vinden op die site
Dat probeerde ik als eerste inderdaad.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je vult het in zonder streepjes? Dus gewoon 6 cijfers en letters achter elkaar tikken?
Niks is veranderd behalve het feit dat ik een nieuw verzekeraar heb ontdekt.quote:Op zondag 4 maart 2012 00:18 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er eigenlijk in jouw situatie veranderd, in die paar maanden, TS, dat je je auto ineens voor 50 euro minder p/m kunt verzekeren bij een nieuwe verzekering?
Overigens is het een beetje en grijs gebied, wat legaal/illegaal betreft.. Feitelijk maak je gebruik van een maas in de regels, wat dus niet verboden is en daarmee dus ook niet illegaal kan zijn.
Informeel is het, wat mij betreft, wel illegaal, aangezien je die maas misbruikt om de contractregels van je verzekeraar te omzeilen.
50 is wel een heel groot verschil. Weet je zeker dat het klopt dat je voor die voordelige prijs net zo goed verzekerd ben zoals nu het geval is? Ga je soms van allrisk naar WA of zo?quote:Op zondag 4 maart 2012 02:53 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Niks is veranderd behalve het feit dat ik een nieuw verzekeraar heb ontdekt.
verzekering wordt bij overschrijven stopgezet. automatisch. daarnaast kost overschrijven geld.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:46 schreef FreaZ het volgende:
Ik heb een bijna zelfde vraag en haak dus even aan als je het niet erg vind
Ik gebruik de auto van mijn moeder geregeld. Echter moet ik parkeergeld betalen bij mij voor de deur.
Als de auto niet op je naam staat, krijg je geen vergunning. Enkel bezoekersvergunning.
Hierdoor moet ik elke keer een kaartje halen, wat ik nog wel eens wil vergetenNet als vandaag dus.
Nu had ik het volgende in gedachten;
- 's ochtends auto op mijn naam overschrijven
- bij gemeente gelijk een vergunning aanvragen
- eind van de dag de auto weer terugschrijven.
De auto laat ik die dag gewoon stil staan, dus geen kans op schade. Staat op eigen terein, mocht dat uitmaken. De verzekering kan dus gewoon blijven zoals het is. Gaat me enkel en alleen om die vergunning.
Gr FreaZ
nou, als de gemeente verder nooit meer controleert of die auto eigenlijk nog steeds van jou is - dan werkt het. maar ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat van de gemeente uit..quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:17 schreef FreaZ het volgende:
De parkeervergunning kun je als bewoner enkel aanvragen als de auto op naam staat of een leaseverklaring hebt.
Aangezien ik geen leaseverklaring kan regelendacht ik het zo op te lossen. Maar aan jou te horen gaat dat dus niet werken?
Bij mij staan er ook 7 eigenaren, terwijl er daar 4 van autohandelaren zijn. En begint het pas in 2003, terwijl de auto en het kenteken toch echt uit 1999 komen...quote:Op zondag 4 maart 2012 00:33 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Eindelijk een goeie vraag, wil ik ook weten!
Aantal eigenaren zegt niets, bij mij zijn het er 5 eigenaren waarvan 3 autohandelaren zijn. In feite heeft deze auto dus maar 2 keer van gebruiker gewisseld en ben ik nu de 3e. Auto is 15 jaar oud btw...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |