Klopt, gisteren toevallig de kans gehad om OSX even te proberen op een laptop van mijn collega. Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd was, maar dat kwam ook door het kristalheldere scherm.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sportief.
Ik vind het wel weer leuk en vernieuwend eigenlijk. En toegegeven, het is voor een desktop misschien net ff te anders, maar zeker voor tablets en touchscreens lijkt me dit gewoon wel ok.
En je kan het (zelf ook al getest) best simpel weer op de oude interface laten lijken hoor, incl startknop.
OSX heeft ook een soortgelijke interface op dit moment, met alle apps etc als knop op je desktop, het is gewoon een nieuwe ontwikkeling, we zullen zien hoe het uitpakt.
Ja, je hebt gelijk, computers horen er alleen te zijn voor mensen die er alles van af wetenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:17 schreef leeell het volgende:
wederom een nieuw OS voor de metrosexuele-hipsters onder ons die te dom zijn om te poepen en dan met alles hun handje moet vastgehouden worden door het OS dmv "markets" , "automatische installers" "centrale hubs"
koop dan Apple.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, computers horen er alleen te zijn voor mensen die er alles van af weten. Gewone mensen moeten het maar bij pen en papier houden, computers horen zo complex mogelijk te zijn!
Waarom? Ook met OSX kan je heel diep het OS in, en dat kan met W8 ook gewoon nog steeds, de schil is alleen versimpeld.quote:
Nu heb ik het zelf ook niet op met Directx 11, (ActiveX vond ik trouwens erger) Silverlight, NET of andere "leuke" vondsten van MS dus daar geef ik je wel gelijk in.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Goed punt, maar weet je wat het is? Microsoft heeft er nogal een handje van je te forceren hun nieuwe product te gebruiken.. denk aan Directx 11...
wil ik niet, windows wil teveel op apple lijken, zon appstore en metrolayout is leuk voor tablets enzo, maar hou het daar dan bij.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Ook met OSX kan je heel diep het OS in, en dat kan met W8 ook gewoon nog steeds, de schil is alleen versimpeld.
net als Sense op Android bijv. het draait in de wereld om de 95% van de gebruikers, niet de 5%.
Je zegt het nu goed, dat wil JIJ nietquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef leeell het volgende:
[..]
wil ik niet, windows wil teveel op apple lijken, zon appstore en metrolayout is leuk voor tablets enzo, maar hou het daar dan bij.
voor desktops is zo'n infantiel besturingssysteem vreselijk.
punt is dat er nu geen onderscheid meer is, ik wil graag een compatible besturingssysteem (windows nog steeds #1) waarmee ik kan knutselen , als deze lijn doorzet kan dat niet meerquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je zegt het nu goed, dat wil JIJ niet.
Maar de wereld draait niet om de 5% van de mensen die een computer als meer dan een tool zien, de wereld draait om de 95% van de mensen die gewoon willen dat het ding het doet, zo simpel mogelijk.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap jouw insteek wel, maar dit is nou eenmaal het gevolg van het massaal accepteren van techniek.
W8 kan nog best in "nerdmode" draaien hoorquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef leeell het volgende:
[..]
punt is dat er nu geen onderscheid meer is, ik wil graag een compatible besturingssysteem (windows nog steeds #1) waarmee ik kan knutselen , als deze lijn doorzet kan dat niet meer
en heb ik geen alternatieven, linux is geweldig maar de ondersteuning is nog geen tiende van windows
en wat als ik verschillende distrubuties wil checken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef breaky het volgende:
Een appstore of software center is juist vreselijk handig. Je hoeft niet meer naar downloadsites om software te zoeken. Alles staat in het software center/app store en als bonus wordt er ook nog automatisch gecheckt voor updates!
Zo kun je het dan ook weer zien.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Toegegeven, het is andersom, nu moet je je best doen om het ingewikkelder te maken, maar ja, aangezien jij dat juist wil, lijkt het me een pluspunt.
Van updates kune je bij Ubuntu in ieder geval de release notes zien. Mocht je echt meer informatie willen tja dan moet je gewoon ouderwets het internet op. (vaak staat er wel een link bij in het Software Center)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:28 schreef leeell het volgende:
[..]
en wat als ik verschillende distrubuties wil checken?
laat de appstore dat toe?
ook verschillende versies?
incl de patch-notes?
???quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:28 schreef leeell het volgende:
[..]
en wat als ik verschillende distrubuties wil checken?
er zijn genoeg programmas die verschillende versies van hetzelfde programma aanbieden.quote:
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:38 schreef sc00p het volgende:
Ze moeten je gewoon tijdens de installatie de keuze geven of je "Windows 7" style wilt installeren.
Het geheugenbeheer e.d. in Windows 8 schijnt wel enorm verbeterd te zijn, niet zoals bij Vista dus.
Zoals?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:42 schreef leeell het volgende:
[..]
er zijn genoeg programmas die verschillende versies van hetzelfde programma aanbieden.
getver, hebben ze nu ook een tebblet gemaakt,quote:
Er is niks complex aan windows 7 of windows XP of windows 2000 of windows 98 of windows 95 getuige de populariteit ervan. Waarom zou je dat veranderen in iets dat wél onduidelijk is. Dingen namelijk niet tonen is onduidelijk. Hoe kom ik op het metro scherm terug, hoe sluit ik programma's af, hoe vind ik al mijn programma's, hoe sluit ik de computer af. Allemaal dingen die verdwenen zijn onder een 'swipe' beweging met je muis , verborgen onder een popup menu wat niet zichtbaar is als je er niet overheen hangt met je muis en weggestopt onder een rechtermuisknop waar je geen enkele hint over krijgt dat het te gebruiken is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, computers horen er alleen te zijn voor mensen die er alles van af weten. Gewone mensen moeten het maar bij pen en papier houden, computers horen zo complex mogelijk te zijn!
Voor jou niet neequote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er is niks complex aan windows 7 of windows XP of windows 2000 of windows 98 of windows 95 getuige de populariteit ervan. Waarom zou je dat veranderen in iets dat wél onduidelijk is. Dingen namelijk niet tonen is onduidelijk. Hoe kom ik op het metro scherm terug, hoe sluit ik programma's af, hoe vind ik al mijn programma's, hoe sluit ik de computer af. Allemaal dingen die verdwenen zijn onder een 'swipe' beweging met je muis , verborgen onder een popup menu wat niet zichtbaar is als je er niet overheen hangt met je muis en weggestopt onder een rechtermuisknop waar je geen enkele hint over krijgt dat het te gebruiken is.
Verschillende GUI's / Skins (winamp) kan je ook al vanaf het downloaden instellen (ja ook via de client zelf)quote:
Je kan je ook afvragen of je zulk soort mensen wel achter een pc (en op het internet) wil hebben.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor jou niet nee.
En ook al zouden de meeste mensen er mee moeten kunnen omgaan, er zijn nog steeds mensen die met de muis naar het scherm gaan als ze ergens op moeten klikken.
En dit is een preview he? Er komen tegen die tijd echt wel intro's in W8 om je er doorheen te leiden.
Dit is vooral bekend bij Linux systemen...waar je bijvoorbeeld verschillende "desktop omgevingen" hebt waardoor voor veel programma's een verschillende versie is die aangepast is aan een bepaalde desktop omgeving.quote:
Een stel iconen op een desktop of een quicklaunch bar die je kunt aanklikken is niet ingewikkeld, als je dat al moeilijk vind kan je waarschijnlijk beter niet achter een pc kruipenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor jou niet nee.
En ook al zouden de meeste mensen er mee moeten kunnen omgaan, er zijn nog steeds mensen die met de muis naar het scherm gaan als ze ergens op moeten klikken.
En dit is een preview he? Er komen tegen die tijd echt wel intro's in W8 om je er doorheen te leiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |