abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:33:53 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108617422
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Desnoods sluit je een 1-jarige hypotheek af met variabele rente en zonder NHG. Heb je het huis, en een vol kalenderjaar om alsnog te gaan shoppen.
Een 1-jarige hypotheek?!
The love you take is equal to the love you make.
pi_108617441
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een 1-jarige hypotheek?!
1 jarige rentevaste periode, sorry.. :@ Die constructie werd mij tenminste aangedragen toen ik ditzelfde probleem had.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:36:16 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108617478
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:34 schreef fruityloop het volgende:

[..]

1 jarige rentvaste periode, sorry.. :@
Oh ok. Maar goed, TS zegt NHG nodig te hebben.
pi_108617502
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh ok. Maar goed, TS zegt NHG nodig te hebben.
Dan zoekt hij een hypotheek zónder NHG? Die NHG is leuk en aardig, maar volgens mij niet verplicht bij elke hypotheek, of wel?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108617699
dat niet, maar in geval van hun met geen vaste banen wel een heel wijs iets om te hebben.... daar zou ik in hun situatie niet zomaar 123 van afwijken.
pi_108617790
Nhg is sinds augustus verplicht.
pi_108617891
hoe kan NHG verplicht zijn als er een max aan zit? dat lijkt me niet te kloppen.
pi_108618309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:47 schreef Robbberttt het volgende:
Hoe kom je daar nu bij?

De voornaamste reden dat mensen nu een hypotheek met NHG nemen is omdat de rente bij deze hypotheken gemiddeld gewoon een half procentpunt lager ligt. En in mindere mate die "zekerheid" met betrekking tot restschuld ed.
pi_108619343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:47 schreef Robbberttt het volgende:
Bij de ING, in jullie geval misschien, maar nergens staat in een wet dat elke hypotheek in NL met NHG moét zijn. NHG geeft beide partijen een stukje zekerheid, maar stelt daar tegenover ook wat (strengere) eisen, denk aan een ORV etc.

Als je snel en kort door de bocht moet, zoals jullie zo te lezen, zijn er nog wel andere routes om toch een hypotheek te krijgen, misschien niet zo gunstig als eentje bij de ING met NHG, maar dat wil niet zeggen dat je nu pertinent geen hypotheek meer kan krijgen.

Loop als de sodemieter bij een andere verstrekker/tussenpersoon binnen, en zet een 2e traject in gang ter backup. In 4 weken is het namelijk nog wel mogelijk om een hypotheek te krijgen. Een goede is dan de Rabobank, die zijn redelijk conservatief, en als die geen apen en beren zien bij een serieuze offerteberekening, kan je er gevoegelijk van uitgaan dat de meeste andere grote hypotheekverstrekkers jullie plannen ook wel willen financieren.
pi_108619527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:46 schreef fruityloop het volgende:
Loop als de sodemieter bij een andere verstrekker/tussenpersoon binnen, en zet een 2e traject in gang ter backup. In 4 weken is het namelijk nog wel mogelijk om een hypotheek te krijgen. Een goede is dan de Rabobank, die zijn redelijk conservatief, en als die geen apen en beren zien bij een serieuze offerteberekening,
Dat dus!! En nog een derde zodat je op 3 afwijzingen komt óf één aanbieding.

Je moet die Hypotheker laten weten dat je bij anderen aan het shoppen bent. Dan rennen ze wel.

Ik snap echt niet dat je je zo op je falie laat zitten door een stelletje hypotheekrukkers. Je bent toch niet afhankelijk van één bank of tussenpersoon? Waarom trouwens naar de Hypotheker gestapt als je direct zaken kunt den met ING; althans je geeft er blijk van hen rechstreek te benaderen.

Zo kan je nog een stel banken benaderen.

Hop, erachter aan. Het komt je niet zo maar aangewaaid
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108620017
Sowieso is een gezond, of liever nog licht maniakaal wantrouwen vereist als het om hypotheken gaat. Koop een doos aspirines, en besteed een paar verlofuren extra aan het goed lezen en doorgronden van alles wat je voorgeschoteld krijgt.

Let ook even op de eventueel aangeboden verzekeringen bij de ING, die zijn waarschijnlijk 2x zo duur in de maandpremie als een identieke verzekering als je die op zeg independer.nl opzoekt. Dat was bij ons nl ook zo bij de ING offerte. En wat ze je ook zeggen vanuit de ING of tussenpersoon, nergens is bepaald dat je alle producten rondom een huis/hypotheek bij 1 dienstverlener af moet sluiten.

Wij hebben de hypotheek bij Florius, maar de ORV bij Reaal bijvoorbeeld.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:14:21 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108620110
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:46 schreef fruityloop het volgende:

Loop als de sodemieter bij een andere verstrekker/tussenpersoon binnen, en zet een 2e traject in gang ter backup. In 4 weken is het namelijk nog wel mogelijk om een hypotheek te krijgen. Een goede is dan de Rabobank, die zijn redelijk conservatief, en als die geen apen en beren zien bij een serieuze offerteberekening, kan je er gevoegelijk van uitgaan dat de meeste andere grote hypotheekverstrekkers jullie plannen ook wel willen financieren.
Hou er wel rekening mee dat het verdomd druk is momenteel (vanwege de strengere eisen) en dat de Rabobank ook nog eens enkele tienduizenden offertes extra laat controleren.

In 4 weken tijd een deugdelijke hypotheek kan lastig worden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108620309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:11 schreef fruityloop het volgende:
Sowieso is een gezond, of liever nog licht maniakaal wantrouwen vereist als het om hypotheken gaat.
Als het om tussenpersonen gaat die handelen in hypotheken en -derivaten, moet je er bij voorbaat vanuit gaan dat ze je een poot willen uitdraaien i.c. naaien.

Dus bedenk wat je wilt en schotel ze dat voor met de mededeling dat je dat bij anderen ook voorschotelt.

Twee mogelijkheden:

1. je wordt de zaak uitgebonjourd (is mij overkomen)
2. ze werken met duidelijke tegenzin mee (is me ook overkomen).

Houd je onderbuik in de gaten; bij een verkeerd gevoel: niet verder mee gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108620628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:20 schreef blomke het volgende:

En als tussenpersoon X, ineens 25% goedkoper is als alle andere verstrekkers met product Y, dan zou ik ook als de sodemieter wegrennen.
pi_108621209
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:14 schreef Dagonet het volgende:
Hou er wel rekening mee dat het verdomd druk is momenteel (vanwege de strengere eisen) en dat de Rabobank ook nog eens enkele tienduizenden offertes extra laat controleren.
Als ik zie hoe de huizenmarkt en daarme de hypothekenmarkt, achterover ligt, waag ik die drukte te betwijfelen.

Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat er "spelletjes" gespeeld worden, waarbij de klant de dupe is door de boeteclausule.
pi_108623664
We hebben ervoor gekozen om ermee door te gaan. De financiële stukken zijn in orde en mocht het om wat voor reden ook mislukken dan kunnen mijn ouders garant staan, maar ik verwacht niet dat dat nodig is.
pi_108624154
TS, ga eens heel goed in deze situatie duiken, doe eens wat aan zelfstudie, want in dit topic laat je overduidelijk merken dat je geen idee hebt waar je over praat, wat de risico`s zijn en wat je mogelijkheden zijn.

Je zal niet de eerste zijn met een totaal verkeerde hypotheek omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent.
pi_108624256
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Als het om tussenpersonen gaat die handelen in hypotheken en -derivaten, moet je er bij voorbaat vanuit gaan dat ze je een poot willen uitdraaien i.c. naaien.

Dus bedenk wat je wilt en schotel ze dat voor met de mededeling dat je dat bij anderen ook voorschotelt.

Twee mogelijkheden:

1. je wordt de zaak uitgebonjourd (is mij overkomen)
2. ze werken met duidelijke tegenzin mee (is me ook overkomen).

Ach, dan naaien ze je wel op een andere manier.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:12:43 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108625873
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dus!! En nog een derde zodat je op 3 afwijzingen komt óf één aanbieding.

Je moet die Hypotheker laten weten dat je bij anderen aan het shoppen bent. Dan rennen ze wel.

Ik snap echt niet dat je je zo op je falie laat zitten door een stelletje hypotheekrukkers. Je bent toch niet afhankelijk van één bank of tussenpersoon? Waarom trouwens naar de Hypotheker gestapt als je direct zaken kunt den met ING; althans je geeft er blijk van hen rechstreek te benaderen.

Zo kan je nog een stel banken benaderen.

Hop, erachter aan. Het komt je niet zo maar aangewaaid
Hij gaat niet zoveel hebben aan die drie afwijzingen, als de termijn van het voorbehoud financiering dan al lang en breed is afgelopen.
pi_108627977
Leest iedereen de OP wel goed?

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:33 schreef Robbberttt het volgende:

Na wat hobbels onderweg naar de offerte (hypotheker zei dat we geen en/of rekening hoefden, dit moest wel en de ING wachtte op onze levensrisicoverzekering, terwijl de Hypotheker zei dat ze hier niet op zouden wachten), hebben we vier weken geleden de offerte getekend.
Wat is da nog het probleem? ING heeft een offerte uitgebracht. Wat wil jij dan nog met de ontbindende (welke überhaupt) voorwaarden ?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:08:21 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108628195
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:03 schreef blomke het volgende:
Leest iedereen de OP wel goed?

[..]

Wat is da nog het probleem? ING heeft een offerte uitgebracht. Wat wil jij dan nog met de ontbindende (welke überhaupt) voorwaarden ?
Als dat inderdaad de hypotheekofferte was, waar is dan alle paniek om? Waarom schrijft TS dan dat de ING er twee weken later nog niet naar had gekeken?

Ik weet niet wat TS toen heeft getekend, maar ik denk niet dat het de offerte was. Zo ja, dan os de Hypotheker ook raar bezig.
pi_108628348
Er is een hoop onduidelijk in dit verhaal, da's wel duidelijk. Indien de ING-offerte is uitgebracht (en dan doen ze echt niet zonder zorgvuldige controle), dan is na ondertekening de rest toch een kwestie van formaliteiten? Die ook wel enige tijd in beeslag kunnen nemen, daar niet van.....
pi_108628499
bij mij wel. Ik had de offerte ruim op tijd binnen, maar ben toen ook nog door de ontbindende voorwaarden termijn geschoten omdat ze allemaal bullshit extra wilden hebben (aanvullende werkgeversverklaring, rekeningoverzicht van 3 MAANDEN terug, en meer van dat soort onzin).

En in plaats van even te bellen gaat voor elk puntje weer een week overheen voordat dat akkoord is.
pi_108628646
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:15 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik had de offerte ruim op tijd binnen, maar ben toen ook nog door de ontbindende voorwaarden termijn geschoten omdat ze allemaal bullshit extra wilden hebben (aanvullende werkgeversverklaring, rekeningoverzicht van 3 MAANDEN terug, en meer van dat soort onzin).
In welk jaar was dat?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:21:36 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108628765
Een getekende hypotheekofferte wil overigens nog niet zeggen dat de hypotheek ook rond is, bedenk ik me nu. De bank kan nog een aantal zaken willen zien en danis het dus een offerte met voorbehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')