abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:19:41 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_109315290
Respect hebben voor anderen is alvast geen goede start, je moet neerkijken op anderen (zeker het grauw van de andere vakgroep) wil je het ver schoppen in dit wereldje.

[ Bericht 8% gewijzigd door speknek op 20-03-2012 15:38:59 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_109315788
Bosbeetle heb je hem ontvangen?
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 15:39:52 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109315875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:35 schreef regularjoeback het volgende:
Bosbeetle heb je hem ontvangen?
ja en ik heb gereageerd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109316042
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:19 schreef speknek het volgende:
Respect hebben voor anderen is alvast geen goede start, je moet neerkijken op anderen (zeker het grauw van de andere vakgroep) wil je het ver schoppen in dit wereldje.
Nou, daar ben ik het ook weer niet mee eens, respect hebben is belangrijk. Maar inderdaad, andere vakgroepen zijn het kwaad ;) en je bent zelf altijd een hele hoop beter.

Maar het is wel zo dat ik denk dat je niet moet opkijken naar professoren etc, dat zijn ook gewoon mensen met (vaak) een goed gevoel voor humor, die drinken ook hun biertje etc. En soms zie ik toch wel PhD studenten die hun supervisors min of meer verafgoden en dat is niet goed. In mijn oude lab maakte het niet uit of je nou student, post-doc of prof. was, en dat maakte het een hele fijne werkomgeving (en heerlijke 'banter' tijdens de lunch, hele donkere humor. Dat mis ik wel een beetje).

Speknek, jij hebt toen toch ook in Japan gezeten? Was dat toen voor jouw studie? Want daar heerste wel een ontzettende hierarchie bij mij in het lab, een student die net 3 weken ouder dan ik was, stond te springen omdat hij daardoor een treetje hoger stond.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:51:01 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_109316215
Nee mijn vriendin zat daar voor haar aioschap, ik was toen net afgestudeerd en ben lekker mee gaan freeloaden. Maar daar keken ze allemaal naar haar op, want ze was een hoge buitenlandse mevrouw,, en het was informatica.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_109316465
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja en ik heb gereageerd.
dank je wel!
pi_109317508
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik wil best voor je kijken maar er zijn mensen in dit topic met veel meer kunde in dit soort zaken :D (je kunt bosbeetle wel uit de mavo halen maar de mavo niet uit bosbeetle :D )
LOL

Overigens moet je jezelf niet onderschatten. Je hebt de uni en een PhD afgerond. Kun je wel denken dat je niet veel weet maar dat is natuurlijk onzin. Jouw wetenschappelijk inzicht is nu een stuk groter is dan voor je promotie en ik durf ook wel te stellen, goed genoeg om zo'n brief te beoordelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:19 schreef speknek het volgende:
En dit is natuurlijk de grootst mogelijk onzin. De beste wetenschappers die ik heb zijn respectvol ten opzichte van iedereen en altijd bereid om te luisteren naar andere inzichten. Als je in de lift staat met Eric Lander dan houdt hij de deur voor je open. Jij kent Eric Lander niet maar voor biomedici Lander == God.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 16:46:34 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109317626
Maar als meneer Lander je artikel reviewt dan wil hij vast wel wat open deuren voor je dichttrappen ;)
pi_109338512
Mijn prof heeft 30 jaar in amerika gewoond, die is ook echt niet van het afstand houden.
Hij ging spontaan mee met ons aio etentje (en betaalde ook nog eens alles :P ) en komt regelmatig langs om even te klagen, bv. over dat ie zoveel praatjes moet geven en niet aan zn onderzoek toekomt :) of dat de snoepjes bij de secretaresse op zijn :D
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_109338742
Hoi iedereen :W
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109339357
Ik had "slechts" een 7.5 voor mijn afstuderen (maar dat lag meer aan het project zelf en dat het iets langer duurde dan gepland) en stond een 8 ofzo gemiddeld voor mijn hele master (en had een 9 voor mijn stage-project). Uit eigen ervaring weet ik dat er gewoon heel veel waarde gehecht wordt aan motivatie, aan ervaring in onderzoek en het feit dat je beseft dat onderzoek doen hetgeen is dat je het liefst wilt doen. En dat je je niet laat demotiveren door de vele tegenslagen (dagen/weken waarbij je niks bereikt)).
Veel belangrijker dan een gemiddeld afstudeercijfer. Ik heb sowieso nog nooit een sollicitatie meegemaakt waar ze naar cijfers of diploma keken _O-
Bij mij komt er bovendien ook een sterke educatieve kant bij kijken, die volgens mij ook de doorslag heeft gegeven bij mijn sollicitatie. Maar dat is weer professor specifiek etc, lijkt me.

Ik promoveer trouwens, net als Felagund, op een meteorologisch onderwerp. Details mag je wel vragen als je wilt, maar die hou ik voorlopig even voor me :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109339730
Is het stage-project bij jou dan niet hetzelfde dan het afstuderen?

Ik doe gelukkig (want ik heb maar 3 jaar tijd, dus die heb ik hard nodig), eigenlijk niets aan educatie. Al weet ik niet of dat bij mij in de toekomst gaat opbreken, als ik verder ga in de wetenschap.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_109340031
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:39 schreef Felagund het volgende:
Is het stage-project bij jou dan niet hetzelfde dan het afstuderen?

Ik doe gelukkig (want ik heb maar 3 jaar tijd, dus die heb ik hard nodig), eigenlijk niets aan educatie. Al weet ik niet of dat bij mij in de toekomst gaat opbreken, als ik verder ga in de wetenschap.
Bij ons in Delft was alles echt veel anders dan in Utrecht, heb ik ondertussen al heel erg door :D Ons afstuderen heeft zelfs een verdediging die langer (wel minder formeel en niet en-publique) is dan de verdediging van een promotie in Utrecht......

En wij moeste een afstudeerproject doen van 48 ECTS, en een stage-project (ik deed het in de VS) van 18 ECTS). Het mag aan elkaar gekoppeld zijn, maar meestal is het toch onafhankelijk van elkaar.
pi_109340506
regularjoeblack: gewoon je best doen en insturen die handel :)

Ik heb vanmiddag inspiratie gekregen voor m'n MAbyR proposal en de nog korte versie hiervan ingediend. Fuuuuu. Out of office reply van de waarschijnlijke supervisor. Nog minimaal tot maandag wachten op antwoord dus.

Is wel helder wat ik wil en het komt ook overeen met waar we het in het verkennend gesprek over hebben gehad. Ik kan in het onderwerp nu ook een uitbreiding van de MA naar een PhD zien en dat vind ik wel erg fijn. Ook hier hebben we het over gehad in het verkenningsgesprek, maar er zo zelf achter komen waar je dan 'later als je groot bent' eventueel wel mee verder kunt en wilt is wel super leuk! Ik hoop maar dat alles zo voorspoedig blijft lopen en ik in september van dit jaar aan de MA kan beginnen en vanuit daar meteen kan zoeken naar PhD plekken! :Y

Ga voor m'n BA overigens wrsch iets van een 7,5 gemiddeld halen, maar heb wel hoge uitschieters voor de vakken die er toe doen (oa het vak van de docent die aangeboden heeft me te begeleiden en die de MAbyR aanraadde) dus met die kennis in 't achterhoofd heb ik er een goed gevoel over; zowel de MA als de PhD als de MA bevalt, uiteraard.
Ja doei.
  woensdag 21 maart 2012 @ 05:20:50 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109343190
Ik ben me een partijtje gefrustreerd. Net voordat de hele hups nasr de leescommissie gaat, gaan er weer 2 coauteurs van een artikel moeilijk doen. Onderliggende vetes die binnen jouw papers worden uigevochten, ik kots er inmiddels van!

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:48 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik stel je input erg op prijs.Als je online bent, mag ik je dan een brief sturen die ik naar een hoogleraar wilde sturen om te kijken of ik in aanmerking kom voor een PHD? Zou je er naar willen kijken a.u.b? Ergens is de angst bij mij dat ik niet goed genoeg ben. Sta gemiddeld een 8.0 maar het idee om me bij de mensen te voegen voor wie ik zoveel respect heb gekregen tijdens de studie is enigszins absurd. Tegelijkertijd wil ik het graag proberen
Ah je hebt de input gevonden die je zocht? :X
pi_109343950
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 05:20 schreef Quoi het volgende:
Ik ben me een partijtje gefrustreerd. Net voordat de hele hups nasr de leescommissie gaat, gaan er weer 2 coauteurs van een artikel moeilijk doen. Onderliggende vetes die binnen jouw papers worden uigevochten, ik kots er inmiddels van!

[..]

Ah je hebt de input gevonden die je zocht? :X
Waarom heb je die twee vijanden als co-auteurs? Lijkt me niet zo functioneel of had je er geen keuze in?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_109381194
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:44 schreef Norrage het volgende:

[..]

Bij ons in Delft was alles echt veel anders dan in Utrecht, heb ik ondertussen al heel erg door :D Ons afstuderen heeft zelfs een verdediging die langer (wel minder formeel en niet en-publique) is dan de verdediging van een promotie in Utrecht......

En wij moeste een afstudeerproject doen van 48 ECTS, en een stage-project (ik deed het in de VS) van 18 ECTS). Het mag aan elkaar gekoppeld zijn, maar meestal is het toch onafhankelijk van elkaar.
Grappig idd, die verschillen. In Utrecht heb je wel nog twee onderzoeksvakken, met de fantastische afkortingen MAIO (=Making, analyzing and interpretating observations) en SOAC (Simulation of the Oceans, Atmosphere and Climate).

Hier in Bonn is ook de verdeding van de Promotie niet en publique. Je moet met 4 man een kamertje in die je dan lastige vragen gaat stellen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:14:19 #118
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109384970
Hier aan de VU is de enige educatie een weekend-cursus "succesvol promoveren". Nieuwe aio's zijn wel verplicht gesteld aan cursussen deel te nemen die in de graduate school zitten, maar zelf stam ik nog van voordat deze regeling inging. Heb overigens wel cursussen gevolgd, maar vooral uit eigen interesse.

In de praktijk kan je overigens op basis van je vooropleiding (zeker in het geval van een researchmaster) al voor minimaal de helft aan vrijstellingen krijgen in de graduate school. In de praktijk ben je denk ik 2 a 3 maanden bezig met het halen van je diploma van je graduate school.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 15:44:34 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109390307
quote:
Congratulations! Your manuscript entitled "<vul hier titel in>" has
been accepted for publication and tentatively is scheduled for a(n) May issue.
*O*
pi_109390337
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

*O*
Gefeliciteerd! Is dit de paper waarbij je met de statistiek in de problemen zat?
Album top 100 2024
  donderdag 22 maart 2012 @ 16:00:14 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_109390849
pi_109390949
:/
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 16:18:33 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109391430
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:45 schreef Felagund het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Is dit de paper waarbij je met de statistiek in de problemen zat?
Yep :Y
pi_109391439
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Yep :Y
Gefeliciteerd!
Ja doei.
  donderdag 22 maart 2012 @ 16:26:24 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_109391683
Inderdaad gefeliciteerd!

Bij mij is het nog steeds zo:

En het is niet eens zo'n goed journal, RAGE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')