abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108978710
Waarom is die home cinema zo een kleine ruimte?

Je hebt een megakelder en daar zet je dan een woonkamer in?? :?

Laat die woonkamer weg en je hebt plek zat voor kantoortje, trainingsruimte, badkamertje en homecinema.

Met deze afmeting is het zo een beetje van ik wil wel maar ik kan niet. Dat zou zonde zijn.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 11 maart 2012 @ 18:44:20 #52
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108979055
Geen idee hoe groot of klein een home cinema normaal is, is de eerste keer dat ik er plek voor ga krijgen ;)
Woonkamer is misschien de verkeerde benaming, het is meer een soort relax/hangruimte (vandaar ook die aansluitende bar), met uitzicht op het bos. Op de begane grond is de "normale", grotere, huiskamer (met uitzicht naar de andere kant), en op zolder komt ook zo'n soort "hangruimte" (bij gebrek aan betere benaming).
Zoals ik al zei is dit een eerste poging, om in ieder geval alvast een paar ruimtes af te bakenen voor het geprek met de architect morgen :)
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_108979520
ik vind het persoonlijk erg hokkerlig lijken. het is een beetje van alles wat maar het is het allemaal net niet.
ik zou bijvoorbeeld een lounge/hang ruimte combineren met een beamer. ipv een aparte home cinema.
pi_108981153
Als je met de auto thuiskomt, ga dan dan weer naar buiten en buitenom naar binnen of moet je de halve kelder ronddraaien voor de trap?
Hoeveel van de kelder zit er in de helling?
  zondag 11 maart 2012 @ 22:42:24 #55
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108992507
Dat van de trap is inderdaad een goed punt.
Even een nieuwe schets gemaakt:

Aanpassingen: home cinema bij de kamer getrokken, een berghok (bod) en een koelruimte (kjølerom) erbij, keuken/barblok verplaatst en de trap vervangen door een U-trap (maar ik weet niet of dat fysiek ook mogelijk gaat zijn qua hoogte), en ook een apart toilet erbij.

Ongeveer de helft van de kelder zit in de helling, hoeveel precies, en waar, kan je op de tekeningen in de OP zien.

En "hokjes" zullen het tot op zekere hoogte wel moeten worden. Ik wil geen open badkamer, kantoor, etc ;) Daarnaast is boven al vrij veel open.

Ik blijf open voor voorstellen, ben nl nog steeds niet helemaal tevreden over de oplossing.
pi_108993155
Als je die koelruimte wil gebruiken om drank in te bewaren voor in je home cinema/bar lijkt het me handiger om het berghok en de koelruimte om te wisselen. En de slaapkamer omwisselen met de ruimte rechts boven in lijkt mijzelf ook makkelijker als je 's nachts vaak naar de wc moet bijvoorbeeld.

Verder vind ik het erg mooi + een houten huis O+
  zondag 11 maart 2012 @ 22:56:01 #57
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_108993262
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de badkamer daar. Is die voornamelijk bedoeld voor de logeerkamer of ook voor jullie zelf?
Als het alleen voor de logeerkamer is zou ik deze proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden en is misschien een douche toilet en 1 wasbak voldoende. Je hebt nu een ruimere badkamer dan de meeste familiebadkamers in dit topic.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 11 maart 2012 @ 23:12:10 #58
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108994168
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:54 schreef ArnosL het volgende:
Als je die koelruimte wil gebruiken om drank in te bewaren voor in je home cinema/bar lijkt het me handiger om het berghok en de koelruimte om te wisselen. En de slaapkamer omwisselen met de ruimte rechts boven in lijkt mijzelf ook makkelijker als je 's nachts vaak naar de wc moet bijvoorbeeld.

Verder vind ik het erg mooi + een houten huis O+
Het kan inderdaad gewisseld worden, maar het idee was dat het berghok minder gebruikt gaat worden en dat daardoor er dan een groter scherm deels voor die deur kan hangen zonder had het in de weg hangt. Er komt een normale koelkast in het bar/keukendeel.
Slaapkamers kunnen niet in het "bovenste deel" omdat het onder de grond ligt. Er zitten wel ramen in, maar omdat de bovenkant daarvan gelijk is met de grond buiten, mag je die ruimtes wettelijk gezien niet als slaapkamer gebruiken.
Als we iemand op bezoek hebben met een slechte blaas, kan die ook in de hoofdlogeerkamer op de eerste verdiepingen gaan slapen, is recht tegenover de badkamer ;)

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:56 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de badkamer daar. Is die voornamelijk bedoeld voor de logeerkamer of ook voor jullie zelf?
Als het alleen voor de logeerkamer is zou ik deze proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden en is misschien een douche toilet en 1 wasbak voldoende. Je hebt nu een ruimere badkamer dan de meeste familiebadkamers in dit topic.
Die badkamer is juist groter omdat we geen bubbelbad willen in de andere twee badkamers (vanwege het geluid voornamelijk), en in de kelder is plek genoeg en je hebt in de rest van het huis geen last van het bubbelgeluid. Lekker relaxen in een bubbelbad doe je niet in een kleine badkamer.
Dat de logee een paar meter moet lopen om te kunnen douchen vind ik niet zo belangrijk. En zoals ik net ook al zei, als dat wel een probleem is kan die gewoon de andere logeerkamer gebruiken.
pi_108995450
Deze:

Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.

Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
pi_108995601
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:41 schreef Teslynd het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]

Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.

Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
Er staan fietsen op de tekening.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_108995878
Je en waarom is die ruimte niet doorgetrokken?
Als beide auto's binnenstaan, moet je met de fiets voorzichtig naar binnen/buiten gaan, vooral als de de eigenaartjes van de kleine fiets samen met hun fiets groter groeien. Je moet ook meer manoeuvreren voor attributen als dakkoffer, fietsdrager.
pi_108998835
De logeerkamer naar je trainingsruimte, de trainingsruimte naar je bod/koelruimte, die kut cavia's passen ook gemakkelijk onder je trap (wtf dacht je te doen met die loze ruimte) je keuken naar de logeerkamer en je bod en koelruimte er vlakbij.

Overigens is die home cinema iets wat je dus aan een donkere kant zou kunnen doen en zou je naar je kantoorruimte kunnen swappen.

Hoe vast staat alles eigenlijk? Ik zie niets van de bovenliggende verdieping maar de trap zou je naar de garagemuur kunnen schuiven als mogelijjk.

Ik zou ook geen zwarte auto pakken, zie je alles op. Zeker met die winters in Noorwegen en al die troep dan.
pi_109045125
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:41 schreef Teslynd het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]

Ik had liever het kantoor aan de "lichte" kant gehad, maar dit is zoals gezegd nog maar een schets. De architect is nu bezig met de indeling en als het goed is heb ik uiterlijk volgende week zijn voorstel binnen.

Echt, wat is het supergrote probleem met 10 meter lopen om bij een toilet te komen? Er zijn genoeg huizen waar niet eens een toilet op dezelfde verdieping is als een slaapkamer...

De tweede garage is korter omdat we anders het aantal toegestane te bebouwen vierkante meters teveel zouden overschrijden. Had zelf ook liever gezien dat die wat ruimer was, maar ach. Ventilatie is ook geen probleem, de motor gaat uit voordat de garagepoort dichtgaat, en gaat niet aan voordat de poort open is.
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
Je en waarom is die ruimte niet doorgetrokken?
Als beide auto's binnenstaan, moet je met de fiets voorzichtig naar binnen/buiten gaan, vooral als de de eigenaartjes van de kleine fiets samen met hun fiets groter groeien. Je moet ook meer manoeuvreren voor attributen als dakkoffer, fietsdrager.
Er komen stalen "gaaswanden" in de garage om het probleem met eventuele schade met fietsen te beperken. Dakkoffer zit gewoon op de auto, ook als die niet in gebruik is, en anders kan die nog altijd aan het plafond gehangen worden. Verder hecht ik bijzonder weinig waarde aan mijn auto, het is een transportmiddel. Met of zonder deuk, ik zit toch wel droog en warm ;)
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 01:41 schreef Guus Muisarm het volgende:
De logeerkamer naar je trainingsruimte, de trainingsruimte naar je bod/koelruimte, die kut cavia's passen ook gemakkelijk onder je trap (wtf dacht je te doen met die loze ruimte) je keuken naar de logeerkamer en je bod en koelruimte er vlakbij.

Overigens is die home cinema iets wat je dus aan een donkere kant zou kunnen doen en zou je naar je kantoorruimte kunnen swappen.

Hoe vast staat alles eigenlijk? Ik zie niets van de bovenliggende verdieping maar de trap zou je naar de garagemuur kunnen schuiven als mogelijjk.

Ik zou ook geen zwarte auto pakken, zie je alles op. Zeker met die winters in Noorwegen en al die troep dan.
Heb je überhaupt de eerdere posts gelezen?
pi_109045267
Ik was vanochtend bij het stuk grond om het contract met de aannemer voor het grondwerk te ondertekenen, en ze waren al goed bezig geweest gister (zonder contract, vertrouwen bestaat hier nog gelukkig)!

Bomen en andere begroeing is weg, een deel van de grond is al verplaatst.

Vanmiddag komen de landmeters om de coordinaten "af te tekenen" zodat de aannemer precies werk kan gaan doen, zoals de rots opblazen (waarmee het lager gelegen deel van het stuk grond weer opgevuld gaat worden).
Gelukkig is de rots wat kleiner dan berekend, dus als het meezit is mijn rekening 3-4000¤ minder dan geplanned.
pi_109054166
Dat soort vertrouwen is hier ver te zoeken inderdaad.

Wel een spectaculair project zeg. Ik ga dit topic zeker volgen.

Succes!
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 21:10:48 #66
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_109065394
Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een filmpje te maken als de rots wordt opgeblazen zeker?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:25:43 #67
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_109066094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een filmpje te maken als de rots wordt opgeblazen zeker?
Als TS zijn oordopjes niet vergeet wel :+
pi_109066847
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Als TS zijn oordopjes niet vergeet wel :+
Kun je zonder oordopjes niet filmen?
pi_109068027
Da's geen goed idee.
pi_109070365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:00 schreef Teslynd het volgende:
Da's geen goed idee.
Voor je gehoor niet nee, maar je kunt er toch wel om filmen?
pi_109088392
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
Hier is de DIY methode:
Hier is de methode die gebruikt wordt als er niks in de buurt staat wat kapot kan:

En bij mij doen ze waarschijnlijk dat laatste, maar dan onder zware rubberen matten zodat de kelderetage van het huis van de buren heel blijft (de rest zetten ze in week 17 neer, ze bouwen op dezelfde manier maar wel een ander huistype).

Ik heb geen idee wanneer ze de boel bij mij opblazen, kan goed al gebeurd zijn, aannemer is erg effectief.
  zondag 18 maart 2012 @ 11:53:31 #72
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109226783
Ben gister weer eens gaan kijken en de aannemer is effectief geweest. Alle vegetatie is weg en de gaten voor de explosieven zijn al geboord. Maandag zal het dan wel gaan knallen.

Deze machine heeft een aantal gaten geboord.

De rode plastic dingen laten zien waar de gaten zitten, staan ca 1-1,5 meter uit elkaar. In de gaten komen de explosieven.

Deze matten komen op de gaten te liggen om de omliggende bebouwing te beschermen voor rondslingerende stukken rots.

Een paar overzichtsfotos uit verschillende hoeken:

Hier zie je een horizontale oranje streep (in het midden, iets naar rechts), dat is ongeveer waar de onderkant van de kelder gaat komen.

En tot slot een foto vanaf ongeveer waar de huiskamer komt, met beperkt uitzicht (en zooi van de toekomstige buren).

[ Bericht 3% gewijzigd door Bouwclone op 18-03-2012 12:01:18 ]
  zondag 18 maart 2012 @ 12:51:51 #73
333374 Lithia
Too serious
pi_109228349
Wooow, mooi project. _O_
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  Moderator zondag 18 maart 2012 @ 13:17:55 #74
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_109229385
Dat is nog eens bouwen op een heel andere schaal dan hier in Nederland ! ^O^

Tof topic om te volgen ! :s)
pi_109229746
Wat vet die traningsruimte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: