abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108535175
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_108535283
En nu gauw koffie maken Jagar :D

Moooohhh, ik ben echt vet verkouden. En wel aan het werk, want we zijn maar met 2 en de collega heeft vergaderingen en BHV. Ik wil naar mijn roze deken op de bank :'( Heb wel al gezegd dat als de BHV niet doorgaat ik naar huis wil. Reactie: Oh...shit...heb ik BHV dan? :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_108535315
Haha, koffie is hier ook essentieel om de dag te beginnen. Eerste wat ik doe als ik op de afdeling ben is een run naar de koffieautomaat. :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_108535371
Ik ga zo de sleutels inleveren! *O*. Fijn dat al het gedoe nu voorbij is, maar ook wel een beetje raar om geen eigen huisje meer te hebben. Ik was er best wel trots op hoe ik dat allemaal voor elkaar had gekregen nadat het uitging met m'n ex. En Baardmans en ik hadden er onze eerste date en zo. O+. En het was roze. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? woensdag 29 februari 2012 @ 09:55:25 #5
70532 loveli
N
pi_108535766
crap in = crap out
pi_108536132
quote:
Ja ben benieuwd wat er uit komt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_108536248
Lijstje:

O: twee boterhammen met ham, versgeperste jus d'orange
T: mandarijntje, plakje ham
L: boterham met ham, boterham met pindakaas, melk
T: yoghurtje
D: nog onbekend
T: nog onbekend

Kan beter, maar heb mezelf al moeten dwingen om überhaupt te ontbijten bijvoorbeeld. Dus, niet tevreden maar ook niet ontevreden.

On a sidenote: ik heb sinds gisteren geen jeuk meer!!! *O*
pi_108536315
quote:
Maar Anna, voor de urbanathlon, is het dan niet punt dat je er voor traint om dat aan te kunnen i.p.v. op de kilo's te letten?
Ja, dat klopt. Echter:
1. Ik zei: "of het sportregime iets oplevert', dus ik had kunnen bedoelen dat ik benieuwd was of ik veel spieren had gekweekt en dus was aangekomen :P
2: in juli moet ik een berg opfietsen met drie mannen en het enige voordeel dat ik op ze heb is een lager gewicht.
pi_108536364
Ik vind dit voor jouw doen een mooi lijstje coco, goed ontbijt! En gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk gaat deze keer alles goed O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108536562
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga zo de sleutels inleveren! *O*. Fijn dat al het gedoe nu voorbij is, maar ook wel een beetje raar om geen eigen huisje meer te hebben. Ik was er best wel trots op hoe ik dat allemaal voor elkaar had gekregen nadat het uitging met m'n ex. En Baardmans en ik hadden er onze eerste date en zo. O+. En het was roze. O+.
O+ nice! Geniet er van!!

Coco, gefeli! Hopen dat alles goed gaat O+
~ Bonito La Risa ~
pi_108536730
Coco ook hier nog even, gefeliciteerd! Ik ben zo blij voor jullie O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_108536850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
O+ O+ dat klinkt echt zo lief O+
pi_108536962
Wat kan beter dan, Coco :? Van uitgaande dat het gewoon volkoren boterhammetjes zijn, zie ik langzame KH's, eiwitten (had misschien uit meer verschillende dingen gekund, maar varken heeft al veel verschillende aminozuren...), gezonde vetten, fruit (mag wel meer :P). Vind het voor jouw doen prima! :P Beter dan laten we zeggen een slagroomtaart of zo :+
Gewoon even zorgen dat je bij je D genoeg groente binnenkrijgt ^O^

DaD, "Change is the only constant", en je hebt nog wel een huisje (die dan misschien niet roze is :{ :P) maar dan gewoon met iemand erbij in :)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:16 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Echter:
1. Ik zei: "of het sportregime iets oplevert', dus ik had kunnen bedoelen dat ik benieuwd was of ik veel spieren had gekweekt en dus was aangekomen :P
2: in juli moet ik een berg opfietsen met drie mannen en het enige voordeel dat ik op ze heb is een lager gewicht.
1. Oh ja, dom van mij... :|W :D
2. Tjah, je zou natuurlijk ook gewoon hen kunnen vetmesten... :P Of paar kilo lood in hun fietsframe smelten })
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108537121
Goedemorgen! De dag goed begonnen met 6 km hardlopen, het ging best lekker!
Nu aan de havermout O+
Be someone that makes you happy
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:50:31 #15
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_108537220
Goeiemorgen. Pfft ik heb echt nodig aan een uitslaap en niets doen dagje, nog een week en half!

Lijstje:
O: Kwark met musli en kiwi
T: worteltjes
L: Iets bij mijn ouders of croques.
T: kwark. 2 rauwe paprikas
D: Bij vriendin, geen zin om te koken
S: toertje lopen
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_108537325
Ik ga een dagje naar de sauna! O+ Nog geen idee wat mijn lijstje wordt, dus :P. Ontbijt was 2 volkoren beschuitjes met extra pure hagelslag :9~
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108537335
Owja, lijstje.
O: Mag. Yoghurt met muesli
T: Nog niks.. popcornwafel denk?
L: volk. bth met kaas en tonijnsalade denk
T: banaan
L: Rode kool met appel, aardappel, en speklapjes :9
T: weet ik nog niett
~ Bonito La Risa ~
pi_108537429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:55 schreef Goodbye het volgende:
Ik ga een dagje naar de sauna! O+ Nog geen idee wat mijn lijstje wordt, dus :P. Ontbijt was 2 volkoren beschuitjes met extra pure hagelslag :9~
oh heerlijk! *Jaloers* ;)
Geniet er van!

Welke sauna ga je heen?
pi_108537486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:41 schreef V1z0R het volgende:
Wat kan beter dan, Coco :? Van uitgaande dat het gewoon volkoren boterhammetjes zijn, zie ik langzame KH's, eiwitten (had misschien uit meer verschillende dingen gekund, maar varken heeft al veel verschillende aminozuren...), gezonde vetten, fruit (mag wel meer :P). Vind het voor jouw doen prima! :P Beter dan laten we zeggen een slagroomtaart of zo :+
Gewoon even zorgen dat je bij je D genoeg groente binnenkrijgt ^O^
:D @ slagroomtaart :+ :@

Nou ja, ik weet het niet. Vond het niet zo uitgebalanceerd en doordacht klinken allemaal. Dus ging er al vanuit dat het sowieso veel beter kan. Dat het voor mijn doen best goed is, vond ik stiekem zelf al :+ Maar voor iemand die hier 'goed' in is, zou ik het niet zo'n geweldig lijstje vinden, denk ik.
pi_108537505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:37 schreef progje het volgende:

[..]

O+ O+ dat klinkt echt zo lief O+
En dit! Samenwonen O+
pi_108537561
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:D @ slagroomtaart :+ :@

Nou ja, ik weet het niet. Vond het niet zo uitgebalanceerd en doordacht klinken allemaal. Dus ging er al vanuit dat het sowieso veel beter kan. Dat het voor mijn doen best goed is, vond ik stiekem zelf al :+ Maar voor iemand die hier 'goed' in is, zou ik het niet zo'n geweldig lijstje vinden, denk ik.
Je hoeft de lat ook niet gelijk zo hoog te leggen. Voor jou is het toch al heel wat dat je voor de lunch eet, dus dat is ook vooruitgang :Y
pi_108537634
Anna, je hebt meer voordelen! Doorzetter zijn en tactisch spelen lijkt ons beter te liggen merk ik als ik met de heren meefiets.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:06:48 #23
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_108537669
Och en ik ben vergeten te huppelen voor Coco! Huppel!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_108537671
Wrhwaaaah.

:D

:')

Ik heb zulks een positief gevoel bij deze dag! Wisten julli dat het vandaag een soort "proposal"day voor vrouwen is? Ik vind dit een extreem goede dag.
pi_108537705
Proposalday voor vrouwen? Vrouwen die massaal hun kerels ten huwelijk vragen op 29 februari?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')