abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:36:40 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108534202
Als je een paspoort wil hebben van een nieuw land laten ze je vaak een immigratie examen maken om te kijken of je het land begrijpt.

Ik heb net de test voor de UK gemaakt en heb 46% gescoord.. Ik mag dus geen Brits paspoort.

Geen idee of EU mensen dit ook zouden moeten doen en na ruim 11 jaar zou ik het wel in gang kunnen zetten, maar ik win er zo weinig mee..

quote:
Government guidelines require a score of 75% or above to pass.
You are not eligible for UK citizenship.
http://www.channel4.com/p(...)l-4-citizenship-test

Hebben jullie ooit de test gedaan (al dan niet serieus en/of online) en wat was de uitkomst?

In de NL test ben ik trouwens ook gezakt met ongeveer dezelfde score jaren geleden
reset
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:47:20 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108534368
Vind dat soort testjes wel leuk eigenlijk. :P

Nooit gedaan overigens.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:13:43 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108534875
Hier is een NLse: http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/

Weet niet meer welke ik heb gedaan, maar wel dat ik hem niet gehaald heb.

De inburgeringsvragen die ik heb gezien van een Peruaanse vriendin sloegen werkelijk nergens op. "Hoeveel keer past NL in Marokko?" en dat soort onzinnige dingen. Hoe helpt dat een Peruaan met integreren?
reset
pi_108534899
jammer, ik scoorde 42%
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_108535018
50% (12/24): Government guidelines require a score of 75% or above to pass.
You are not eligible for UK citizenship.

;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108535048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:13 schreef Individual het volgende:

De inburgeringsvragen die ik heb gezien van een Peruaanse vriendin sloegen werkelijk nergens op. "Hoeveel keer past NL in Marokko?" en dat soort onzinnige dingen. Hoe helpt dat een Peruaan met integreren?
yes, ik mag terugkomen heb een 6.1 en ben ingeburgerd. En dat terwijl ik al 6 jaar niet meer in NL woon.
pi_108535324
quote:

Compleet achterlijke vragen inderdaad, om een politiek-correcte buitenlander te maken i.p.v. een botte onfatsoenlijke Nederlander.
Je hoort dat je nieuwe buurman die je niet kent is getrouwd. Wat doe je?
-A. Stuur hem een kaartje
-B. Geef hem een mooie bos bloemen
-C. Geef hem een groot cadeau

Van mij krijgt-ie niets :7

Die NL-test heb ik vaker gezien... wat een vragen!
Wat moet je in je tuin hebben staan? 1 afvalbak en een fiets? Meerdere afvalbakken en winkelwagentjes? Ik heb ondertussen drie ( :') :') ) verschillende containers, maar geen winkelwagentje...

"Uw vierde kindje"... Het is wel helemaal gericht op gelovigen :+

*Edit*: Wat een verschil met de test van Engeland! Die draait niet om politiek correct zijn, maar om feitenkennis. Niet dat ik in Nederland ook maar zou weten hoeveel ambtenaren we in Brussel hebben zitten, dus voor Engeland weet ik het zeker niet... 29%.

[ Bericht 9% gewijzigd door RemcoDelft op 29-02-2012 09:45:35 ]
censuur :O
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:47:55 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108535585
quote:

4.7. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:48:09 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108538899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:34 schreef RemcoDelft het volgende:

Compleet achterlijke vragen inderdaad, om een politiek-correcte buitenlander te maken i.p.v. een botte onfatsoenlijke Nederlander.
Je hoort dat je nieuwe buurman die je niet kent is getrouwd. Wat doe je?
-A. Stuur hem een kaartje
-B. Geef hem een mooie bos bloemen
-C. Geef hem een groot cadeau

Van mij krijgt-ie niets :7

Precies. Ik zou zeggen.. ehm "Wil/moet ik die buurman kennen?"

Is dat cadeau een grote schaal met pistashios in dadels of een groot Turks brood? Mag ik hem dat kaartje ook persoonlijk geven ipv het te sturen?

Wat heb je in godsnaam aan deze vraag? Wat is het goede antwoord trouwens?
quote:
Die NL-test heb ik vaker gezien... wat een vragen!
Wat moet je in je tuin hebben staan? 1 afvalbak en een fiets? Meerdere afvalbakken en winkelwagentjes? Ik heb ondertussen drie ( :') :') ) verschillende containers, maar geen winkelwagentje...

"Uw vierde kindje"... Het is wel helemaal gericht op gelovigen :+

*Edit*: Wat een verschil met de test van Engeland! Die draait niet om politiek correct zijn, maar om feitenkennis. Niet dat ik in Nederland ook maar zou weten hoeveel ambtenaren we in Brussel hebben zitten, dus voor Engeland weet ik het zeker niet... 29%.
Die Engelse test is idd meer feitelijk, maar heeft dat veel met integreren te maken? Ik zal eens wat Britten die vragen voorleggen. Pub-quiz! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:47 schreef static het volgende:

[..]

4.7. :')
Zoiets had ik ook een aantal jaar geleden en dat was vooral door gokken..

Wat willen ze toch bereiken met dit soort rare tests?
reset
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:00:20 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108539251
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:48 schreef Individual het volgende:
Wat heb je in godsnaam aan deze vraag? Wat is het goede antwoord trouwens?
Weet ik niet. De test geeft alleen het totaal aantal fouten, en ik had er meer fout.

Mocht je willen oefenen: http://inburgeren.nl/inbu(...)h_praktijkexamen.asp ... Geheel in stijl volgt de overheid niet z'n eigen regels (open standaarden nastreven) maar moet je vage .msi Windows executables downloaden.

quote:
Die Engelse test is idd meer feitelijk, maar heeft dat veel met integreren te maken? Ik zal eens wat Britten die vragen voorleggen. Pub-quiz!
Ik gok dat de test op middelbare school niveau is o.i.d.... Als je net van school komt weet je dat misschien nog.

quote:
Wat willen ze toch bereiken met dit soort rare tests?
Dat vraag ik me ook af...
Ik zou wel zelf een leuke test willen maken! Gewoon met wat vragen die elke Nederlander foutloos kan beantwoorden, waar je niets aan hebt, maar wat wel aangeeft dat je middenin de samenleving staat.
Zoiets bijvoorbeeld. Vul aan:
-Door de bomen het ... niet meer zien.
-Wie niet weg is, is ... .
-Zie ginds komt de stoomboot uit ... weer aan.

En wat vragen voor het taalniveau:
-Wat is het verschil tussen menen en bedoelen? (in het Engels beide "to mean")
-Wat is het verschil tussen de boot missen en het schip ingaan?

En natuurlijk een praktijkdeel:
-Eet 5 dropjes.
-Eet een varkensschnitzel :7
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:58:17 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108540945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:

-Eet 5 dropjes.

De stroopwafels en andere koekjes waren zo weg, maar de zoute dropjes duurden veel langer. De salmiak snoepjes werden alleen als grap gebruikt omdat ze dat wel niet zo smerig vonden! :D

Dus verplicht een dubbelzout dropje eten tijdens het examen en blijven glimlachen! :P
reset
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:15:12 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108554770
quote:

Een 4.0 8-) Wat een idiote test.

Ik ga over drie maanden in Chicago m'n paspoort verlengen/aanvragen. Ik hoop dat ze 'm niet afnemen. ;(

quote:
Het is nieuwjaarsdag. Tijdens de jaarwisseling hebben u en uw buren vuurwerk
afgestoken. Er ligt nu veel rotzooi op straat. Wat doet u?
Antwoord A is goed.
De gemeentereiniging veegt inderdaad af en toe de straat aan. Maar zeker na feestjes op
straat is het gebruikelijk zelf even alles aan te vegen.
Ik heb nog nooit een Nederlander dit zien doen, het is altijd wachten op de gemeente want tja, de regering moet dat voor ons doen!

[ Bericht 7% gewijzigd door popolon op 29-02-2012 19:20:59 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:53:00 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108570881
De NL vragen zijn nogal open voor interpetatie..

Hoe gaat je het met US examenvragen af? Niet een rapportcijfer of percentage maar toch.

quote:
What is the "rule of law"?

Everyone must follow the law.
Everyone but the President must follow the law.
Government does not have to follow the law.
All laws must be the same in every state.
Is this a trick question? :P
reset
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:21:16 #14
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108593830
quote:
What are two ways that Americans can participate in their democracy?

vote and join a civic group
give an elected official your opinion on an issue and join a community group
all of these answers [CORRECT]
write to a newspaper and call Senators and Representatives
Wat een vreselijk rare vraag: je moet twee manieren noemen, en vervolgens is het goede antwoord alle zes manieren.

Oh en die vuurwerktroep ligt er op dit moment gewoon nog hoor popo. De gemeente had er kennelijk ook geen zin in...
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:32:02 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108594250
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:53 schreef Individual het volgende:

Hoe gaat je het met US examenvragen af?
Geen behoefte aan, ik wil niet eens Amerikaan worden. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_108602588
Ik geloof dat ik een paar jaar geleden die NL'se immigratietest netaan gehaald had. Voor de Engelse heb ik 54% (ik heb 1,5 jaar in Londen gewoond).

Van sommige vragen zie ik de relevantie wel in (algemene ontwikkeling), maar bijvoorbeeld waar je een pasgeboren baby moet aangeven, waarom zou ik dat moeten weten als ik helemaal geen kinderen wil? Of hoe vaak je rijbewijs vervangen wordt na je zeventigste. Zoiets ga ik me pas druk om maken als ik in die levensfase (zwanger/bejaard) terecht kom.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:42:44 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108603831
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:22 schreef TinyTuna het volgende:
Of hoe vaak je rijbewijs vervangen wordt na je zeventigste. Zoiets ga ik me pas druk om maken als ik in die levensfase (zwanger/bejaard) terecht kom.
Dat is sterk afhankelijk van je medisch verleden en de willekeur van het CBR, begreep ik vanavond.

Ik haalde het NL trouwens redelijk ruim, met 68% :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:03:49 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108615141
quote:

Hoe gaat je het met US examenvragen af? Niet een rapportcijfer of percentage maar toch.

[..]

Is this a trick question? :P
Ik kreeg 10 vragen en had ze alle 10 goed. 100% dus. :P

(De dame begon een 11e vraag te stellen, maar zei aan het einde van de vraag dat ze er al 10 had, dus die hoefde niet meer.....ik gaf toch nog het antwoord, en die was ook goed)

Overigens is de titel een beetje misleidend..... het is geen immigratie examen, maar een naturalisatie examen.

Voor de immigratie naar de VS hoefde ik geen maatschappelijke/historische/culturele vragen te beantwoorden, alleen economische/medische. (Ofwel: ben ik afhankelijk van de staat?) - Lijkt me ook niet meer dan logisch, je leert het meeste van de maatschappij, geschiedenis, cultuur en taal door een tijdje IN het land te wonen. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:11:15 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108615187
quote:
Ik heb em niet eens afgemaakt.... er kwamen zulke belachelijke vragen in voor.....

Uw collega gaat trouwen en u bent niet uitgenodigd..... tja, het ligt er toch helemaal aan wat voor persoon je bent of je een kado voor de keuken koopt of een envelop met geld? En ben je minder of meer Nederlander als je het 1 of het ander doet? Kom op zeg :')

Kan me niet voorstellen dat dat een officiele inburgeringstest is. Alhoewel ik me destijds wel verbaasde dat een onderdeel van de inburgeringscursus..... het plakken van een fietsband was. _O-
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:03:23 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108615753
quote:
4 van de 4 goed :)
Ik vraag me nu wel af waarom ik weet dat The House of Representatives 435 voting members heeft.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:47:01 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108619357
Zo ongeveer 400 wist ik, maar precies had ik het niet geweten. Met een beetje studeren haal je de 100% wel denk ik.
reset
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:48:15 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108619400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat is sterk afhankelijk van je medisch verleden en de willekeur van het CBR, begreep ik vanavond.

Ik haalde het NL trouwens redelijk ruim, met 68% :P
Dan ben jij je NL paspoort wel waard. ;)

Wist je de antwoorden echt of heb je veel goedgegokt?
reset
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:29:25 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108633754
De meesten wist ik inderdaad wel :@ Alleen die van die tuin 8)7 Waar ik vandaan kom hoort alle rotzooi in je achtertuin :P
pi_108704045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:58 schreef Individual het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De stroopwafels en andere koekjes waren zo weg, maar de zoute dropjes duurden veel langer. De salmiak snoepjes werden alleen als grap gebruikt omdat ze dat wel niet zo smerig vonden! :D

Dus verplicht een dubbelzout dropje eten tijdens het examen en blijven glimlachen! :P
Ik mis nog het bekertje waar gevraagd wordt voor een bijdrage als je toch op de Hollandse toer gaat.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:26:58 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108718160
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:30 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik mis nog het bekertje waar gevraagd wordt voor een bijdrage als je toch op de Hollandse toer gaat.
En nog een bordje: 1 KOEKJE PER PERSOON!!! :( :(

:D
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')