Gaat niet gebeuren, vernam ik. Voor zover ik weet mag ieder filiaal zelf iets organiseren, maar landelijknwordt 't m niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:20 schreef Graver511 het volgende:
Wellicht is een landelijk werknemersfeest een idee voor de AH. Used to be fun back in the days
Dan zouden alle AH winkels en distributiecentra in Nederland dus een dag dicht moeten.. weet je wat dat kostquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:22 schreef Dipstaart het volgende:
Bijdrage voor een feestje zal wel laag zijn dan denk ik zo als dat voor elk filiaal afzonderlijk moet.
Beter huren ze de Efteling af ofzo om maar iets te noemen. Een paar jaar geleden ook feest gehad in de Jaarbeurs ivm winkelwedstrijd. Hele kermis, schaatsbaan, optredens van bekende NL'ers enzo. Dus het kan wel..
Ik wil ook een verbouwing van onze winkel.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:52 schreef TjilpTjilp het volgende:
Zojuist de opening gehad van onze verbouwde 3.0-winkel, heel erg gaaf!
Nee, zijn die er al? Vet! Heb je een plaatje?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:00 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik wil ook een verbouwing van onze winkel.
Hebben jullie de nieuwe blousse voor de teamleiders al gezien?Sexy.
Dat is ook nieuw project, om de zichtbaarheid van de leiding te vergroten.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:59 schreef Purdey het volgende:
Hier dragen de TL'ers gewoon een normaal schort wat iedereen draagt. Wist niet eens dat er speciale blousjes waren voor ze
Aha vandaar. Meestal loopt mijn TL rond in zo'n vormloze, seksloze AH fleecetrui. Zo van 'Ik ben naar m'n werk gekomen, en ik heb de leiding, maar ik kleed me toch een partij huiselijk.'quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:03 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Dat is ook nieuw project, om de zichtbaarheid van de leiding te vergroten.
Ik trek die truien niet meer aan omdat ze bij mij op een of andere manier altijd statisch geladen raken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Aha vandaar. Meestal loopt mijn TL rond in zo'n vormloze, seksloze AH fleecetrui. Zo van 'Ik ben naar m'n werk gekomen, en ik heb de leiding, maar ik kleed me toch een partij huiselijk.'
Ik vind die fleecetruien ook echt, zo ew.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Aha vandaar. Meestal loopt mijn TL rond in zo'n vormloze, seksloze AH fleecetrui. Zo van 'Ik ben naar m'n werk gekomen, en ik heb de leiding, maar ik kleed me toch een partij huiselijk.'
Dat gebeurt nu eenmaal met fleece stof. Ik merk het zelf met m'n snuggie (quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:48 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik trek die truien niet meer aan omdat ze bij mij op een of andere manier altijd statisch geladen raken.
Oh ja de snuggie iddquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu eenmaal met fleece stof. Ik merk het zelf met m'n snuggie () ook, als je dat ding openklapt om eronder te gaan liggen hoor je allerlei elektriciteit kraken
De TL hebben bij ons wel een nieuw soort naamkaartjequote:Op donderdag 1 maart 2012 18:00 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik wil ook een verbouwing van onze winkel.
Hebben jullie de nieuwe blousse voor de teamleiders al gezien?Sexy.
Dat is belasting dat je betaald over je loon e.d.. (uitleg)quote:Op maandag 5 maart 2012 07:32 schreef Microfoon het volgende:
LOONHEFFING NT verdiend bedrag* 26,53-
Wat is deze??
Jij hoeft nog geen loonheffing te betalen.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:12 schreef LDS het volgende:
Okee, ik snap er geen flikker van. In januari had ik 37.07 loonheffing. Nu in februari: ineens geen loonheffing en een extra salarisstrook dat ik die 37.07 terugkrijg. Klopt dat gewoon, hoef ik inderdaad geen loonheffing te betalen (ik ben 16 jaar, werk nergens anders) of krijg ik nu achteraf gezeik met de belastingsdienst?Iemand die zo meteen antwoord heeft?
Okee. Veranderd dat naarmate je langer in dienst bent of als ik 17 word?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:45 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Jij hoeft nog geen loonheffing te betalen.
bij een normaal winkelbedrijf krijg je voor uren na 18, 21 en 00.00 een toeslag bovenop de 100% toeslagquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:15 schreef plamp het volgende:
Ik heb een vraag over het salaris bij (korte) ziekte, en ik denk dat iemand hier mij wel kan helpen.
Ik ben een KPT. Ik werk élke zaterdag 9 uur, en heb een contract van 28 uur (=7 uur per week). Andere dagen kan ik niet ivm studie. Ik ben nog niet eerder ziek geweest bij AH.
Ik ben aanstaande zaterdag (echt) ziek, en volgende week zaterdag ben ik maar 5.5 uur ingepland (als ik dan beter ben werk ik natuurlijk). Krijg ik dan over deze periode 9+9+5.5=23.5 uur betaald of vanwege ziekte gewoon 28 uur? Mij lijkt dat laatste...
ps: ik moet me nog ziek melden, als ik dat uiterlijk donderdagavond doe dan is vrijdag de "wachtdag" zoals in de CAO aangegeven (art 11.4) en ben ik dus op tijd met melden. (Dit is mijn eerste keer ziek dus dat zou sowieso geen problemen moeten opleveren).
@Kadooosh:
Toeslag is 100% op een zondag. En doordeweeks tussen 21:00 en 6:00 50%. Dus ik denk dat je slechts 100% toeslag krijgt op zondag, en dan 50% op die 1.5 uur maandag.
Ja dat dacht ik ook maar twijfel er aan, sommige zeggen dat de werkdag maandag pas om 6:00 begint.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:15 schreef plamp het volgende:
Ik heb een vraag over het salaris bij (korte) ziekte, en ik denk dat iemand hier mij wel kan helpen.
Ik ben een KPT. Ik werk élke zaterdag 9 uur, en heb een contract van 28 uur (=7 uur per week). Andere dagen kan ik niet ivm studie. Ik ben nog niet eerder ziek geweest bij AH.
Ik ben aanstaande zaterdag (echt) ziek, en volgende week zaterdag ben ik maar 5.5 uur ingepland (als ik dan beter ben werk ik natuurlijk). Krijg ik dan over deze periode 9+9+5.5=23.5 uur betaald of vanwege ziekte gewoon 28 uur? Mij lijkt dat laatste...
ps: ik moet me nog ziek melden, als ik dat uiterlijk donderdagavond doe dan is vrijdag de "wachtdag" zoals in de CAO aangegeven (art 11.4) en ben ik dus op tijd met melden. (Dit is mijn eerste keer ziek dus dat zou sowieso geen problemen moeten opleveren).
@Kadooosh:
Toeslag is 100% op een zondag. En doordeweeks tussen 21:00 en 6:00 50%. Dus ik denk dat je slechts 100% toeslag krijgt op zondag, en dan 50% op die 1.5 uur maandag.
Ooooh is er wat aan de hand! Ik werd al helemaal gek, allerlei nieuwe zooi. Opeens dingen die US gaan enzo :/quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:49 schreef einschtein het volgende:
Die storing met plank/rang-nummers.Shiiit, wat een kutstoring. Wij hebben nu een halve container met shit wat we niet in het assortiment hebben.
Hopen dat we alles op tijd hebben uitgesloten, van die producten met de gedachte dat er niets meer binnenkomt.
Jup. Veel producten zijn onterecht op 'US' gezet en oude schetsen/worpen zijn weer geactiveerd als huidig assortiment. Met als gevolg dat je de producten, waar je dus geen vak voor hebt, toch binnenkrijgt. En andersom, dat je geen producten binnenkrijgt voor dingen die je wel in het assortiment hebt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:52 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Ooooh is er wat aan de hand! Ik werd al helemaal gek, allerlei nieuwe zooi. Opeens dingen die US gaan enzo :/
Kan aan de ene kant slim zijn, maar aan de andere kant ook bagger. Ligt eraan waarom ie op 99/999 staat.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:07 schreef UncleSam het volgende:
Oh kut.. ik heb vanmiddag al enorm lopen afprijzen.. en ik snapte maar niet hoe het kon.
Ik had maandag alle mutaties al gedaan en in de PEN wijziging stond er ook niets over.
En ik kreeg maar klachten van de vulploeg waarom de worp er nog niet in zat
Welkomquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:02 schreef Kleinester het volgende:
Jupp, ik heb vandaag m'n sollicitatiegesprek gehad en kan hier nu ook posten als medewerker
Ja ik moet toch geld gaan verdienen he haha, dus dan maar gelijk bij de appie dacht ik zo
Toen ik je tijden las wist ik bijna zeker dat je naar het gelderlandplein gingquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:23 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand hoeveel toeslag je krijgt als je zondag van 21:30 tot 1:30(maandag) werkt?
De een zegt 200% tot 12:00 en dan maar 50% en de ander 250%.
Mijn sm wist het ook niet en ze heeft nog rond gebeld maar zonder succes.
Ga namelijk komende zondag in het gelderlandplein helpen een noodwinkel opzetten...
Zodra in een kalendermaand je belastbaar inkomen ten minste 544,50 euro bedraagt, wordt er loonheffing ingehouden. Dit komt overeen met een bruto-inkomen van 508,40 euro (de 7,1% vergoeding Zvw is ook belastbaar). Je moet dan in een maand wel heel veel uren draaien voordat er iets wordt ingehouden (bijvoorbeeld in de zomervakantie).quote:Op maandag 5 maart 2012 17:58 schreef LDS het volgende:
[..]
Okee. Veranderd dat naarmate je langer in dienst bent of als ik 17 word?
Dankje haha, nee aan de kassaquote:
Kut dus werk ik later dan de 20-24 ploeg en verdien ik nog minder ookquote:Op woensdag 7 maart 2012 09:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Toen ik je tijden las wist ik bijna zeker dat je naar het gelderlandplein ging
Uren op zondag toeslag 100%. Uren op maandag 50%.
Succes het word een hele operatie.
Groet
ivo
Dat was woensdag/donderdag toch al opgelost?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:02 schreef EWK het volgende:
Bijna een week later en het is nog steeds niet opgelost, althans vanochtend niet.
Eens kijken hoe het na het weekend is
Mja volgens mijn sm idd maar kwam vrijdag tot rare dingen tegen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:05 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat was woensdag/donderdag toch al opgelost?
Hm, raar. Want ze hadden het bericht gestuurd dat het woensdag/donderdag al gegelost was. Maar goed, misschien hadden jullie er net iets langer last van.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:45 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Mja volgens mijn sm idd maar kwam vrijdag tot rare dingen tegen.
En gelijk 3x zoveel restanten achter...
Vergeet FVOS en R&R niet.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:58 schreef Lagelanden het volgende:
Weet iemand hier welke informatiesystemen AH in een filiaal gebruikt?
Heb er 2
MOMO
DASA
En ook graag de betekenis ervan
Was wel erg slecht georganiseerd, hoefde mij nergens aan te melden en kon in principe overal beginnen met vullenquote:Op maandag 12 maart 2012 12:30 schreef LightLuke het volgende:
Vannacht ook geholpen bij het Gelderlandplein
Ja, op de goedkoopste volgens pricewatch. Jan Modaal kijkt echter in de reclamefolders en denkt "da's goedkoop, die kan ik net halen van mijn uitkering".quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:26 schreef UncleSam het volgende:
Die TV scheelt maar 20 euro met de normale prijs.
http://tweakers.net/pricewatch/290673/samsung-t22a300.html
Terug naar de winkel ermee!quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:21 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hmm net gegeten was toch wel teleurgesteld smaakte meer naar kroepoek
En een nieuw record;quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:08 schreef joey_k het volgende:
Leuke aanbiedingen in de garagesale:
Www.ah.nl/garagesale
Een led tv en digitale camera...
Ben benieuwd hoe snel we hiermee uitverkocht zijn!
Met de esspresso machine van de laatste garagesale waren we al met 10 minuten uitverkocht
(6 stuks, dat dan weer wel)
Volgens mij is de crisiswet die een 4e verlening toestaat nog steeds van kracht. Zegt natuurlijk niet dat ze zullen verlengen, maar het mag wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 02:28 schreef il_Tonno het volgende:
contract loopt deze zomer af, maar wél vakantieformulier gekregen. signaal? hehehehe...
maar serieus me contract is al 3 keer verlengd geweest (1x half, 2xjaar) should I be worried???
Die is niet meer van kracht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:21 schreef bigbass het volgende:
[..]
Volgens mij is de crisiswet die een 4e verlening toestaat nog steeds van kracht. Zegt natuurlijk niet dat ze zullen verlengen, maar het mag wel.
Ah, dan moet je kiezen of je het of wil overleggen met je sm/asm, als je je werk goed doet en duidelijk maakt dat je er niet voor de rest van je leven wil blijven werken (beetje afhankelijk van je leeftijd ook) willen ze nog wel eens een uitzondering maken en OT geven, je weet dan iig waar je aan toe bent.quote:
Dat hangt er dus maar net vanaf hoe ver je asm vooruit plant, als die gewoon de minimale 2 weken aanhoudt klopt dat, maar als ze 4 dagen van tevoren de planning gaat maken vraagt ze je half in paniek op kantoor. "ik zag dat je contract komende woensdag afloopt, maar we kunnen je niet missen, eigenlijk mag het niet, maar zullen we er nog een jaarcontract aan vastplakken?".quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:26 schreef EWK het volgende:
Maar als het contract af loopt, is de persoon ook niet meer in r&r in te plannen.
Dus je theorie gaat niet helemaal op
Dat klopt, dan begin je weer bij nul inderdaad. Het is natuurlijk wel fijner als je gewoon kan blijven werken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:38 schreef il_Tonno het volgende:
collega's van mij hebben ook aflopend contract, zij zeggen dat je na 3 maanden weer opnieuw 3 contracten mag krijgen. later ff opgezocht op AH Plaza, wordt er ongeveer gezegd dat als de tijd tussen 2 contracten minder dan 3 maanden is de SM verplicht is je voor onbepaalde tijd aan te nemen. als de tijd meer dan 3 maanden is mag je contract weer 3 keer verlengd worden.
best wel chill op zich maar dan moet ik op zoek naar een vakantiebaantje om geld te hebben om die 3 maanden te overleven! maar ik wil natuurlijk gewoon lekker bij de appie blijven.
Bij mijn weten is dat AH-breed, aangezien je ook overgeplaatst kan worden terwijl je contract doorloopt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:47 schreef il_Tonno het volgende:
weet iemand trouwens of ik in die tussentijd in een ander filiaal mag werken. oftewel: is het contract filiaalgebonden of 'albert-heijngebonden'? er is deze zomer een leuk vakantiebaantje waar je 6 weken lang gaat vakkenvullen op texel (filiaal den burg) verblijf wordt betaald en je bunkert tijdelijk met leeftijdsgenoten in stacaravans en 's-avonds kan je feesten.
Zo vroeg mogelijk bellen.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:05 schreef Dhaha het volgende:
Gisteren ben ik gevallen in de stad, knie is nu helemaal dik, ik kan er niet op lopen. Ik moet morgen werken. Ik weet niet of ik er morgen minder last van krijg maar is er een tijd waar voor je moet bellen om af te melden?
En er is kans dat dit voor langere tijd is, morgen eerst maar eens dokter.. maar wat dan?
38,6? Hm, ben meer gewend van Appie Heijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 12:54 schreef Dipstaart het volgende:
Nabetaling winstuitkering Albert Heijn
De nabetaling van de winstuitkering over 2011 is vastgesteld op 38,6% van het periodesalaris. Daarmee komt de totale winstuitkering over 2011 uit op 81,1%. Je ontvangt de nabetaling met het salaris over periode 3 (week 14).
Vorig jaar was het 53,8%
gewoon van je periode loon (4 weken). Bij je jaaropgave zit ook het vakantiegeld bij. Dus krijg je verkeerd beeldquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:52 schreef einschtein het volgende:
[..]
38,6? Hm, ben meer gewend van Appie Heijn.
Het bedrag berekenen is toch heel simpel? Je 'Loon voor de loonbelasting/volksverzekeringen'(salarisstrook) delen door 13, delen door 100 en dan keer 38,6?
En hoe kun je van te voren dan een beeld schetsen van hoeveel je ongeveer krijgt?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:26 schreef The_Hives het volgende:
[..]
gewoon van je periode loon (4 weken). Bij je jaaropgave zit ook het vakantiegeld bij. Dus krijg je verkeerd beeld
het loon van die 4 weken keer het uitkeringspercentage. Maar weet niet of dat bruto of netto gerekend wordtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
En hoe kun je van te voren dan een beeld schetsen van hoeveel je ongeveer krijgt?
Niet als je all-in hebt, dat moet je er vanaf trekken.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:49 schreef Kitlerrr het volgende:
Is het niet zo simpel als je totaal verdiende geld in 2011 (9000) gedeeld door 13 (periodes) en dat keer 0.386?
Min mvp natuurlijk.
Ik heb inderdaad een all-in loon. En dan bedoel je dat ik die mvp er af moet trekken?quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:22 schreef bigbass het volgende:
[..]
Niet als je all-in hebt, dat moet je er vanaf trekken.
Ooh ik las het verkeerd. Ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:02 schreef Kitlerrr het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een all-in loon. En dan bedoel je dat ik die mvp er af moet trekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |