abonnement Unibet Coolblue
pi_108481098
Het topic voor accountancy studenten!


Wat is een accountant? Een accountant (accomptant, rekenaar, rekenmeester) is iemand die beroepsmatig jaarrekeningen controleert, jaarrekeningen opmaakt of financiële administraties voert. Voor dit beroep is een speciale opleiding nodig. In veel landen is het, net als in Nederland en België, een wettelijk beschermde titel.

Als accountant heb je als geen ander zicht op hoe een onderneming in elkaar steekt. Je gaat alle cijfers na en analyseert deze. Hierdoor kun je bijvoorbeeld zien of een medewerker mogelijk fraudeert, of dat er een flinke winst gemaakt kan worden. Deze inzichten moet je goed kunnen communiceren naar je klanten. Je bent dus vooral ook veel met mensen bezig, wat het werk erg afwisselend maakt. Omdat jouw adviezen letterlijk goud kunnen opleveren, ben je een heel belangrijke gesprekspartner voor je klanten.

Je ziet als accountant of het financieel goed of slecht gaat met een onderneming. Op die manier weet je als geen ander of een bepaalde investering verantwoord is of dat er bijvoorbeeld een nieuwe vestiging van een restaurant geopend kan worden. In sommige bedrijven bekijk je hoe de verschillende afdelingen, zoals inkoop, marketing en personeel zijn opgezet. Gaat alles wel volgens de regels en wordt alles gedaan zoals het hoort? Jij ziet hoe zaken anders georganiseerd moeten worden en adviseert hierbij de directie. Als je bij een kleinere onderneming werkt, help je bij het voeren van de administratie en stel je de jaarrekeningen samen. Daarnaast geef je advies over de te volgen bedrijfsvoering. Je komt bij de meest uiteenlopende bedrijven en instellingen over de vloer en ontmoet daarbij ook veel verschillende mensen.

Eén keer per jaar worden de cijfers voor de jaarrekening van een bedrijf of instantie op een rij gezet. Daaruit blijkt bijvoorbeeld waar het geld aan uitgegeven is en wat er allemaal binnen is gekomen. Je bekijkt of alle inkomsten en uitgaven kloppen. Vervolgens geef je een verklaring af. Die verklaring is erg belangrijk voor de financiële partners van het bedrijf:

• Voor banken, om te beslissen of ze een lening willen geven
• Voor aandeelhouders, om te zien hoe er met hun geld om is gegaan en of er genoeg winst is gemaakt
• En voor de overheid, bij het verstrekken van subsidies
(Bron)



Er zijn twee soorten accountants: De AA (Accountant-administratieconsulent) en de RA (Registeraccountant). Respectievelijk dient hiervoor een HBO+ en Universitaire opleiding voor gevolgd te worden. Om de AA/RA titel te mogen voeren dient eveneens een praktijkstage van 3 jaar gevolgd te worden.

In dit topic kunnen (toekomstige) HBO, HBO+ en Universitaire studenten hun ei kwijt over hun studie, roddelen over nieuwe RJ/IFRS standaarden en emotionele steun zoeken voor de OAT en andere landelijke tentamens.



Waar kun je studeren?

Hogescholen:
Hogeschool Arnhem/Nijmegen
Avans Hogeschool Breda
Avans Hogeschool Den Bosch
Fontys Hogeschool Eindhoven
Haagse Hogeschool
Hanze Hogeschool Groningen
Hogeschool van Amsterdam (HES/HvA)
Hogeschool INHOLLAND Alkmaar
Hogeschool INHOLLAND Diemen
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam/Paramaribo
Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Hogeschool Rotterdam
Saxion Hogeschool Deventer/Enschede
Hogeschool Utrecht
Christelijke Hogeschool Windesheim
Hogeschool Zuyd Sittard
Hogeschool LOI
Markus Verbeek Praehep Nederland
Markus Verbeek Praehep Curaçao
NCOI

Universiteiten:
Nyenrode Business University
Rijksuniversiteit Groningen
Vrije Universiteit Amsterdam
Erasmus Universiteit Rotterdam
Universiteit van Tilburg
Universiteit van Maastricht
UNA / Curises (University of the Netherlands Antilles)

Handige websites:
www.eenaccountantzietalles.nl
www.accountancyinfo.nl
www.nba.nl
www.nbayoungprofs.nl
Werken bij de grote 4 (E&Y, KPMG, PWC en Deloitte) - Deel 8

[ Bericht 98% gewijzigd door motorbloempje op 06-05-2012 12:19:00 ]
pi_108481142
Wordt tijd voor een mooie OP.
pi_108481169
Toch maar een poging gewaagt 8)7
  maandag 27 februari 2012 @ 21:31:51 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_108481472
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:27 schreef xminator het volgende:
Wordt tijd voor een mooie OP.
Helemaal mee eens *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_108481728
Speciaal voor alle niet-accountants :+

pi_108481750
@guitarjj
Ze zullen niet blij geweest zijn met jou haha :p geld dokken door een stagiair :p

@danny130
Je begint als assistent-controller, net als dat iemand met AC als assistent-accountant begint. Vervolgens kun je je dan opwerken. Uiteraard kan je ook eerst RA worden, maar dan doe je misschien iets wat je niet leuk vindt.
  maandag 27 februari 2012 @ 21:38:38 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_108481875

Deze had wel akelig veel herkenbare dingen _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_108482194
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:36 schreef Abeba het volgende:
Speciaal voor alle niet-accountants :+

[ afbeelding ]
Die zie ik ook bij al mijn collegae op Facebook :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_108482275
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:43 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Die zie ik ook bij al mijn collegae op Facebook :P
Ik heb em idd ook op Facebook gespot :D
pi_108482389
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:38 schreef Maraca het volgende:

Deze had wel akelig veel herkenbare dingen _O-
Heel eng inderdaad.

"I know you're busy, buuuuuuuut....."
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_108482407
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:17 schreef Abeba het volgende:

[..]

Ah okee, zat er tussen de assistent en de partner niemand? (een manager bijv.)
Nee, maar misschien is dat wel een kenmerk van kleine kantoren die vooral gericht zijn op de samenstelpraktijk. Meestal hebben die maar een handje vol controlerende accountants. :)
pi_108486572
"this computer is sooooooo sloooooow! " Zoooo herkenbaar :')
pi_108492654
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:07 schreef GK1206 het volgende:
"this computer is sooooooo sloooooow! " Zoooo herkenbaar :')
Helaas :'(
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:17:05 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_108493543
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:07 schreef GK1206 het volgende:
"this computer is sooooooo sloooooow! " Zoooo herkenbaar :')
Hehe ja en het "why won't it tie? :'( " gedeelte was briljant _O- en helaas herkenbaar. Ook die obsessie met eten :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_108494488
Die obsssie met eten heb ik juist niet. Ik kom er op het einde van de dag meestal achter dat ik nog 2 of 3 boterhammen heb :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:17:24 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_108494617
Niemand van ons neem brood mee (bedrijfskantine ftw) maar wel altijd veel snoep en koekjes :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_108511777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:17 schreef Maraca het volgende:
Niemand van ons neem brood mee (bedrijfskantine ftw) maar wel altijd veel snoep en koekjes :')
Ik werkte voor mijn stage en voor mijn student assistent zijn, bij asito en maakte ik kantoren schoon. Ik dacht altijd, wat kunnen die mensen veel eten zeg xD. Nu begrijp ik het :D
pi_108513333
Ach, ik eet meestal tijdens het werken dus dan is brood mee wel fijn :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:30:21 #19
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_108599801
Zucht. Een factuur opnemen onder crediteuren, dat snappen ze nog. Maar met 20% zijn ze het niet eens, " oh die debiteer ik wel op de nog te betalen bedragen, daar staan ook kortlopende schulden op. "

|:( |:( |:( |:( |:( |:(
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_108600350
hehehe :D Jij natuurlijk: Gewoon bijboeken bij debiteuren joh, ziet er meteen stuk beter uit :D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:07:06 #21
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_108615808
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:30 schreef KaBuf het volgende:
Zucht. Een factuur opnemen onder crediteuren, dat snappen ze nog. Maar met 20% zijn ze het niet eens, " oh die debiteer ik wel op de nog te betalen bedragen, daar staan ook kortlopende schulden op. "

|:( |:( |:( |:( |:( |:(
Boekhouders O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:53:04 #22
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_108656333
Ze zei nog: ja op mevrouw X na heb ik hier de meeste ervaring :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:58:00 #23
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_108656366
Ongelooflijk _O- Dat bedrijven niet door hebben dat dit funest kan zijn. Je kunt toch geen bedrijf runnen als je niet eens kunt steunen op je managementinformatie? Hoe klein je ook bent.

Als je zo'n iemand persé wilt houden.. prima, maar schop ze dan naar een cursus ofzo.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_108747248
Vandaag, na zo'n 6 weken, eindelijk het cijfer voor het dagvullende assessment controleleer binnengekregen. :) Een 7'tje.

Aangezien ik ook een 7 voor AO en belastingrecht heb, ben ik best tevreden.
pi_108747835
Ik ga volgend jaar HBO accountancy doen en daarna op de Universiteit, maar nu zei een leraar vandaag tegen mij dat hij het voor mij verstandiger vond dat ik eerst VWO zou gaan doen.
Niet dat ik dit wil, maar is het slimmer om eerst VWO te gaan doen?
Omdat deze economie leraar er wel veel verstand van heeft vroeg ik dit mij af, ik denk ook wel dat ik het zou kunnen (sta nu voor alles gemiddeld rond de acht).
Maar zijn er motieven om eerst VWO te doen i.p.v. HBO accountancy?
pi_108749831
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaag, na zo'n 6 weken, eindelijk het cijfer voor het dagvullende assessment controleleer binnengekregen. :) Een 7'tje.

Aangezien ik ook een 7 voor AO en belastingrecht heb, ben ik best tevreden.
Ik heb ook een 7 voor het assesment :) 6 voor AO en 9 voor belastingrecht, helemaal tevreden :D. Alles binnen, nu nog controleleer 3.3 theorie :')
pi_108749894
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:33 schreef FokNederland het volgende:
Ik ga volgend jaar HBO accountancy doen en daarna op de Universiteit, maar nu zei een leraar vandaag tegen mij dat hij het voor mij verstandiger vond dat ik eerst VWO zou gaan doen.
Niet dat ik dit wil, maar is het slimmer om eerst VWO te gaan doen?
Omdat deze economie leraar er wel veel verstand van heeft vroeg ik dit mij af, ik denk ook wel dat ik het zou kunnen (sta nu voor alles gemiddeld rond de acht).
Maar zijn er motieven om eerst VWO te doen i.p.v. HBO accountancy?
Ik zeg nee. Ik denk dat als jij in een jaar je p haalt en een vwo wiskunde-a certificaat haalt, je beter bent voorbereid op WO accountancy dan een afgestudeerde vwo'er.
pi_108749897
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:25 schreef GK1206 het volgende:

[..]

Ik heb ook een 7 voor het assesment :) 6 voor AO en 9 voor belastingrecht, helemaal tevreden :D. Alles binnen, nu nog controleleer 3.3 theorie :')
Netjes! ^O^
Er schijnen trouwens redelijk wat voldoendes gevallen te zijn m.b.t. het assessment.
pi_108750971
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:27 schreef GK1206 het volgende:

[..]

Ik zeg nee. Ik denk dat als jij in een jaar je p haalt en een vwo wiskunde-a certificaat haalt, je beter bent voorbereid op WO accountancy dan een afgestudeerde vwo'er.
Maar als de P-route afgeschaft wordt kan dit dus niet meer.
pi_108751017
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:27 schreef GK1206 het volgende:

[..]

Ik zeg nee. Ik denk dat als jij in een jaar je p haalt en een vwo wiskunde-a certificaat haalt, je beter bent voorbereid op WO accountancy dan een afgestudeerde vwo'er.
Nee, ik heb inderdaad nog nergens gehoord dat je in een jaar naar WO kan
pi_108756360
Ik moet voor mijn stageverslag, het controledossier uitwerken door middel van hoofd- en deelvragen, maar ik kan me toch helemaal niets verzinnen. Dramatisch dit. :{
Feyenoord Rotterdam
pi_108859553
Beste mensen,

Ik volg nu een opleiding hbo accountancy via de LOI. Ik moet nog 1 vak afronden en dat is het vak externe verslaggeving II (een AA vak)
Ik heb dit vak al twee maal proberen af te ronden met de cijfers vijf en vier, terwijl ik een zes moet behalen.

Eerlijk gezelgd word ik hier erg mismoedig van. Het grote probleem is dat de leerstof van de LOI niet strookt met de leerstof die getoetst wordt in het landelijk examen. Ik weet ook niet waar het probleem zit. Volgens de opleider voldoet de stof aan de eindtermen en daar moet ik het mee doen.

Zijn er mensen die gelijkwaardige problemen hebben ervaren? Welke leerstof zou ik moeten bestuderen om dit vak met een voldoende af te ronden? Welke boeken zijn een aanrader?

Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik met zo'n probleem zit. Zo kan ik als voorbeeld het vak coporate governance nemen. Dit vak heb ik drie keer moeten afleggen. De eerste twee keren had ik een vier en een vijf, de laatste keer een acht.
Die acht kwam omdat ik het boek van Frans van Luit had bestudeerd. Hieruit kan ik concluderen dat de leerstof van de opleider niet in overeenstemming is met de leerstof die getoetst wordt in het examen.

Als ik deze opleiding heb afgerond dan spring ik een gat in de lucht. Wat een dikke ellende zeg.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen,

Pieter
pi_108859793
Wij gebruiken dit boek:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)011281496/index.html

In combinatie met handboek externe verslaggeving Ernst & Young.
Is een vak dat best goed te doen is als je maar oefent en begrijpt. Succes.

[ Bericht 5% gewijzigd door xminator op 08-03-2012 13:14:24 ]
pi_108860392
Bedankt alvast. Dan ga ik dat boek eens proberen.
pi_108860822
Sorry, wacht ik zie nu dat dat boek voor non-profit organisaties is.

Dit is het juiste boek: http://www.bol.com/nl/p/n(...)011281496/index.html

Dus het is: Jaarverslaggeving / druk 6
Auteurs: Wim Koetzier & Peter Epe
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:33:34 #36
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_108892845
Welke onderwerpen behandelen jullie bij EXV Pieter? EXV is namelijk erg breed :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_108896624
Het gaat dus over externe verslaggeving 2. Het AA vak.

Het leuke is dat de leerstof identiek dezelfde is als die van externe verslaggeving 1. Het enige verschil is dat ik nu het handboek jaarrekening erbij mag gebruiken.
Ex 1 werd getoetst door de associatie en hier had ik direct een voldoende voor.
Erg vreemd allemaal.

De volgende hoofdstukken worden in mijn leerstof behandeld:

H1: Regels, voorschriften en algemene beginselen
H2:Waarderingsgrondslagen en vermogensinstandhoudingsdoelstellingen
H3:Vaste activa
H4:Vlottende activa
H5:Eigen vermogen
H6:Voorzieningen en schulden
H7:Winst - en verliesrekening/Toelichting/Kasstroomoverzicht
H8:Kapitaalbelangen
H9:Consolidatie
H10:Fiscale aspecten in de jaarrekening
H11:Vreemde valuta en financiele instrumenten
H12:Stelstelwijzigingen, internationale regelgeving, tussentijdse berichtgeving en milieuverslaggeving
H13:Jaarverslag, overige gegevens, publicatie en financiele analyse

De enige houvast zijn de twee proeftentamens die op deze site staan.

http://www.nba.nl/Studie-(...)eiding/Proefexamens/

Deze kan ik ondertussen wel dromen. De moeilijkheidsgraad is wel veel hoger dan bij externe verslaggeving 1.
pi_108919337
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:33 schreef FokNederland het volgende:
Ik ga volgend jaar HBO accountancy doen en daarna op de Universiteit, maar nu zei een leraar vandaag tegen mij dat hij het voor mij verstandiger vond dat ik eerst VWO zou gaan doen.
Niet dat ik dit wil, maar is het slimmer om eerst VWO te gaan doen?
Omdat deze economie leraar er wel veel verstand van heeft vroeg ik dit mij af, ik denk ook wel dat ik het zou kunnen (sta nu voor alles gemiddeld rond de acht).
Maar zijn er motieven om eerst VWO te doen i.p.v. HBO accountancy?
omdat er tegenwoordig veel gedoe is met studievertraging, overstappen van HBO naar WO etc
als je dat uitzoekt en het is niet zo, zou ik lekker naar HBO gaan, ik heb zelf alleen WO gedaan en heb het idee dat je op HBO accountancy best wel een goede basis leert terwijl het WO meer wetenschappelijker is. Nog 2 jaar middelbare school is best wel verschrikkelijk eigenlijk :-) Gaat een wereld voor je open als je daar weg bent :D

edit: dit stond al op pagina 1 hehe
pi_109353901
tvp
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:32:30 #40
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109356159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:19 schreef T1992 het volgende:
tvp
Nee, nee. Aan tvp's doen we niet :P Kom op! Wie ben je en wat is je affiniteit met AC? :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:55:11 #41
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_109356889
Hij tvp't sinds een paar topics geleden, dit was zijn introductie :P

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2010 12:58 schreef T1992 het volgende:
Hallo allemaal!

Dit jaar heb ik mijn VWO diploma gehaald en heb vanochtend gehoord dat ik ben ingeloot voor Bedrijfskunde aan de RUG.

Echter, mocht ik nou vanaf het 2e jaar Accountancy & Controlling willen doen (ook aan de RuG), zou ik dan zonder achterstand kunnen switchen van opleiding? Aangezien ik heb gehoord dat het eerste jaar Accountancy & Controlling hetzelfde is als Bedrijfseconomie of Bedrijfskunde.
TVP's zijn trouwens overbodig nu he, T1992 :P.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_109393765
Inmiddels zit ik dus in het 2e jaar A&C aan de RUG :-) Gaat prima, alles tot nu toe nog gehaald behalve Belastingrecht 1 & 2, maar dit zijn voor bijna iedereen struikelvakken.

Waarom zijn TVP's overbodig? Kon dit topic nergens vinden, alleen via ''zoek''.

T1992
  donderdag 22 maart 2012 @ 17:54:55 #43
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109394677
quote:
12s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:25 schreef T1992 het volgende:
Inmiddels zit ik dus in het 2e jaar A&C aan de RUG :-) Gaat prima, alles tot nu toe nog gehaald behalve Belastingrecht 1 & 2, maar dit zijn voor bijna iedereen struikelvakken.

Waarom zijn TVP's overbodig? Kon dit topic nergens vinden, alleen via ''zoek''.

T1992
Als het goed is zie je ergens rechtsonder een groene knop met "volg topic". Wat gaat er precies mis bij belastingrecht? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109395101
Deelnemingen, onderlinge rekening-couranten, privé-rekening-couranten, kruisposten en onderlinge leningen. Bleh, wat een verschrikkelijke samenstelweek. :P

Wel erg leerzaam! :Y Deze dingen krijg je niet zo uitgebreid op het HBO.

A heeft bijvoorbeeld een schuld aan C BV. Dan gaat A eerst via de rekening-courant naar B BV, om vervolgens van de rekening-courant van B BV naar de rekening-courant van C BV te gaan. Dat is wel even lastig in het begin, al die doorbelastingen.
pi_109398672
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als het goed is zie je ergens rechtsonder een groene knop met "volg topic". Wat gaat er precies mis bij belastingrecht? :)
Zie hem niet eigenlijk, of bedoel je die ster met groen plusje?

Eigenlijk van alles. In het begin van de cursus krijg je al met vrij specifieke onderwerpen te maken, terwijl wij hier elke vorm van juridische basiskennis missen, het is dus direct al moeilijk bij te blijven. Tevens wordt er in de hoor-/werkcolleges zeer veel informatie gegeven, waar je op het tentamen weer heel specifieke vragen over moet beantwoorden. Dat specifieke op het tentamen is denk ik het grootste probleem, oude tentamens lijken totaal niet op elkaar.

Maar goed, volgend jaar ga ik gewoon weer alle college's actief volgen en er weer mijn best voor doen. Heb nu in ieder geval een vorm van basiskennis door de mislukte tentamens van dit jaar. w/
pi_109399709
Nu staat er een rode knop met stop volgen, vandaar dat je hem niet ziet :D
pi_109399761
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:55 schreef xminator het volgende:
Nu staat er een rode knop met stop volgen, vandaar dat je hem niet ziet :D
Haha tuurlijk, nu zie ik hem, bedankt! :P
  donderdag 22 maart 2012 @ 20:03:07 #48
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109400209
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:55 schreef xminator het volgende:
Nu staat er een rode knop met stop volgen, vandaar dat je hem niet ziet :D
:@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109432659
Zijn hier ook mensen die fiscaal accountancy bij de belastingdienst volgen, of hebben gedaan? :P
pi_109575992
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:18 schreef mie_at_work het volgende:
Zijn hier ook mensen die fiscaal accountancy bij de belastingdienst volgen, of hebben gedaan? :P
Zo te merken niet :P
pi_109580432
Haha, denk het ook niet :P
Denk dat de meesten toch bij een commercieel accountantskantoor zitten.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er bij een interne auditdepartment en belastingdienst aan toegaat :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:47:43 #52
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109711391

Zo fout dat het weer grappig is :')

Ik ga trouwens lekker genieten van mijn vakantie O+ Sinds september als een malle zitten werken en studeren dus weer eventjes bijtanken :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 maart 2012 @ 21:51:01 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109711576
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:47 schreef Maraca het volgende:

Zo fout dat het weer grappig is :')

Ik ga trouwens lekker genieten van mijn vakantie O+ Sinds september als een malle zitten werken en studeren dus weer eventjes bijtanken :')
Ik denk dat alle accountants besloten om nu op vakantie te gaan :P.

Ik ken er veel die nu er tussenuit gaan na deze maanden :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:18:31 #54
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109713086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:51 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik denk dat alle accountants besloten om nu op vakantie te gaan :P.

Ik ken er veel die nu er tussenuit gaan na deze maanden :+.
Ja, nu mag het eindelijk weer :+ Wel jammer dat ik toch weer moet studeren, maar ach. Je kan niet alles hebben :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109714350
Fijne vakantie! Hoe lang heb je vakantie?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 06:39:56 #56
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109723252
Nu een week en straks in mei 2 weken. Moet alleen wel veel studeren ivm pittig tentamen.

edit: 't is zaterdagochtend, eerste dag van de vakantie en wat doet Maraca? Die is gewoon aan het werk :') :N

[ Bericht 31% gewijzigd door Maraca op 31-03-2012 08:42:55 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:07:54 #57
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_109725322
Vakantie? Busy season is toch nog lang niet klaar?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:13:40 #58
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109725446
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:07 schreef KaBuf het volgende:
Vakantie? Busy season is toch nog lang niet klaar?
Bij ons is het zo dat je in de periode januari t/m maart geen vakantie op mag nemen. Volgende week is april O-)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:04:07 #59
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_109726303
Aaaah. Bij ons mag het t/m mei niet :o
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:23:00 #60
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109726739
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:04 schreef KaBuf het volgende:
Aaaah. Bij ons mag het t/m mei niet :o
Poeh, succes :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109727509
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en volg de opleiding Accountancy HBO. Ik zit nu in het derde jaar en heb nu al een half jaar vertraging opgelopen omdat ik geen stageplek kon regelen. Of het zat vol of ik werd afgewezen.

Hoelang duurde het bij jullie om een stage plek te regelen?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:55:00 #62
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109727638
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:50 schreef Jelle224 het volgende:
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en volg de opleiding Accountancy HBO. Ik zit nu in het derde jaar en heb nu al een half jaar vertraging opgelopen omdat ik geen stageplek kon regelen. Of het zat vol of ik werd afgewezen.

Hoelang duurde het bij jullie om een stage plek te regelen?
Ik ben een jaar van te voren begonnen om een stageplek te zoeken en had er al vrij snel één. Eén keer afgewezen en bij de tweede had ik hem vrij snel.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109728271
Ik had laatst een sollicitatiegesprek(mijn eerste ooit) en daar werd ik afgewezen omdat ik niet weet wat ik wil.

Deze vraag zal vast wel eerder gesteld zijn in eerdere topics maar het zoeken duurt me te lang. Waarom heb je ervoor gekozen om RA of AA accountant te worden? En waarom spreekt samenstellen je meer aan dan controleren of andersom?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:35:51 #64
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_109728687
Je had een sollicitatiegesprek maar was niet voorbereid op zo'n typische "Waarom RA of AA?"-vraag?
Had je beter kunnen aanpakken he 10.gif
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_109729508
Volgende week met stage drie dagen naar een bedrijf dicht aan de Nederlandse kust. Omdat het nogal een eind weg is, hebben ze een hotelkamer voor me gereserveerd.

Op zich heb je dan wel het gevoel dat ze je serieus nemen :P
pi_109730901
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef GuitarJJ het volgende:
Volgende week met stage drie dagen naar een bedrijf dicht aan de Nederlandse kust. Omdat het nogal een eind weg is, hebben ze een hotelkamer voor me gereserveerd.

Op zich heb je dan wel het gevoel dat ze je serieus nemen :P
Dat is wel netjes inderdaad!
Veel succes en plezier daar!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:58:09 #67
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109733627
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef GuitarJJ het volgende:
Volgende week met stage drie dagen naar een bedrijf dicht aan de Nederlandse kust. Omdat het nogal een eind weg is, hebben ze een hotelkamer voor me gereserveerd.

Op zich heb je dan wel het gevoel dat ze je serieus nemen :P
Laat je niet afschepen met een waardeloos uitzicht :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:58:52 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109733648
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:35 schreef MacorgaZ het volgende:
Je had een sollicitatiegesprek maar was niet voorbereid op zo'n typische "Waarom RA of AA?"-vraag?
Had je beter kunnen aanpakken he [ afbeelding ]
Het is ook wel een moeilijke vraag, zeker als je in de derde zit. Ik had dat opgelost door een gecombineerde stage te zoeken :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:41:04 #69
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_109734698
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:58 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is ook wel een moeilijke vraag, zeker als je in de derde zit. Ik had dat opgelost door een gecombineerde stage te zoeken :+
Haal jij of ik nu twee mensen door elkaar? GuitarJJ zit in de derde en doet stage, Jelle224 post hier nu voor de eerste keer dat hij is afgewezen bij een sollicitatie :P
In de derde lijkt die vraag me ook nog wel moeilijk, al hoor je dan al wel wat oriëntatie te hebben gedaan vind ik, maar bij een sollicitatiegesprek een van de standaardvragen, toch?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:44:08 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109734784
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:41 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Haal jij of ik nu twee mensen door elkaar? GuitarJJ zit in de derde en doet stage, Jelle224 post hier nu voor de eerste keer dat hij is afgewezen bij een sollicitatie :P
In de derde lijkt die vraag me ook nog wel moeilijk, al hoor je dan al wel wat oriëntatie te hebben gedaan vind ik, maar bij een sollicitatiegesprek een van de standaardvragen, toch?
Zowel GuitarJJ als Jelle zitten in de derde :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109736249
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef GuitarJJ het volgende:
Volgende week met stage drie dagen naar een bedrijf dicht aan de Nederlandse kust. Omdat het nogal een eind weg is, hebben ze een hotelkamer voor me gereserveerd.

Op zich heb je dan wel het gevoel dat ze je serieus nemen :P
Ja moet ook wel, is gebruikelijk.

Zijn wel de leukere klusjes als je daarmee meegaat, alleen na een tijdje heb je het wel gezien :P .

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:20 schreef Jelle224 het volgende:
Ik had laatst een sollicitatiegesprek(mijn eerste ooit) en daar werd ik afgewezen omdat ik niet weet wat ik wil.

Deze vraag zal vast wel eerder gesteld zijn in eerdere topics maar het zoeken duurt me te lang. Waarom heb je ervoor gekozen om RA of AA accountant te worden? En waarom spreekt samenstellen je meer aan dan controleren of andersom?
www.watdoeteenaccountant.nl, verdiep je er gewoon in. Als je niet aangenomen wordt bij een accountantskantoor met een vacature voor een stage-positie en jijzelf volgt de opleiding accountancy, dan doe je imo. iets verkeerd. Je moet wel gemotiveerd zijn en jezelf iets verdiepen, maar een plek vinden is (naar mijn mening) met een accountancy-achtergrond enorm simpel.
pi_109736336
Nog 3 dagen stage en dan mag ik weer aan het 'harde' :') schoolleven gaan wennen.

Ik denk dat ik het toch wel ga missen
Feyenoord Rotterdam
pi_109746247
Ik ga me zeker verder in verdiepen over wat ik wil later. Bedankt voor jullie reacties.
pi_109760540
Ik zelf ben mij ook aan het verdiepen in wat de werkzaamheden precies zijn, na bijna 3 jaar 0,0 praktijk. Nu 3e bachelor jaar bedrijfskunde. Komende 2 weken ga ik dagje meelopen (inhousedag) met EY, KPMG, PwC en een gezamelijke meeting van de middelgrote kantoren. Ben erg benieuwd :).

[ Bericht 2% gewijzigd door Unknown18 op 01-04-2012 14:07:47 ]
pi_109770588
Voor middelbare scholieren die HBO Accountancy willen gaan doen is het misschien een optie om de duale opleiding te overwegen.

Bij mijn stage zit een meisje op kantoor die nu in het derde jaar HBO Accountancy duaal zit. Qua theorie zitten wij ongeveer op gelijk niveau. Echter, wat betreft kennis en ervaring heeft ze een enorme voorsprong. Daarnaast verdien je mooi en heb je wat leuks op je CV.

Als ik een tijdmachine had, was ik misschien ook wel duaal gaan doen. :Y
  zondag 1 april 2012 @ 18:18:18 #76
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_109772334
Wanneer is ze aangenomen dan? Na havo-diploma, na hbo-propedeuse, etc?
Als het zou kunnen zou ik dat waarschijnlijk ook wel doen, echt voltijd school ben ik wel wat zat, maar dan moet je wel eerst een kantoor hebben dat slechts een havo- of vwo-diploma genoeg vindt om je aan te nemen, en dan na je werkdag nog weer naar school/thuisstudie (of heeft zij 4 dagen werk 1 dag studie?)...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 1 april 2012 @ 18:20:46 #77
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109772437
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:18 schreef MacorgaZ het volgende:
Wanneer is ze aangenomen dan? Na havo-diploma, na hbo-propedeuse, etc?
Als het zou kunnen zou ik dat waarschijnlijk ook wel doen, echt voltijd school ben ik wel wat zat, maar dan moet je wel eerst een kantoor hebben dat slechts een havo- of vwo-diploma genoeg vindt om je aan te nemen, en dan na je werkdag nog weer naar school/thuisstudie (of heeft zij 4 dagen werk 1 dag studie?)...
Vwo is wel gebruikelijk, dan ben je een junior. Havo is ietswat ongebruikelijker, maar wie niet waagt wie niet wint :Y)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 1 april 2012 @ 18:27:08 #78
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_109772660
VWO *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_109776334
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:18 schreef MacorgaZ het volgende:
Wanneer is ze aangenomen dan? Na havo-diploma, na hbo-propedeuse, etc?
Als het zou kunnen zou ik dat waarschijnlijk ook wel doen, echt voltijd school ben ik wel wat zat, maar dan moet je wel eerst een kantoor hebben dat slechts een havo- of vwo-diploma genoeg vindt om je aan te nemen, en dan na je werkdag nog weer naar school/thuisstudie (of heeft zij 4 dagen werk 1 dag studie?)...
Na de havo, dus met de start van het HBO. Maar ik denk dat je nu twee dingen door elkaar haalt. Je kunt duaal zien als 4 dagen werken en één dag studie (bijvoorbeeld bij Nyenrode).

Wat zij doet is eigenlijk gewoon een HBO-opleiding. Het bestaat volgens mij uit 3 dagen werken/stage en 2 dagen studie (bij een HBO-instelling, bijvoorbeeld Windesheim).
pi_109777549
Duaal is 1e jaar voltijd les. 2e jaar half jaar voltijd les, half jaar werken, 3e jaar idem en 4e jaar idem.

Deeltijd is 4 dagen werken 1 dag studeren.


Wat mij was opgevallen van stage is dat mensen die via duaal kwamen kregen gewoon veel meer geld (bijv. rond de 1500 euro), terwijl ze qua kennis, werkzaamheden en doen precies hetzelfde deden bijna.
  maandag 2 april 2012 @ 10:03:54 #81
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109794915
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:01 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Na de havo, dus met de start van het HBO. Maar ik denk dat je nu twee dingen door elkaar haalt. Je kunt duaal zien als 4 dagen werken en één dag studie (bijvoorbeeld bij Nyenrode).

Wat zij doet is eigenlijk gewoon een HBO-opleiding. Het bestaat volgens mij uit 3 dagen werken/stage en 2 dagen studie (bij een HBO-instelling, bijvoorbeeld Windesheim).
Let wel dat het voor- en nadelen heeft. Ik ben nu een eerstejaars op mijn werk en begonnen met mijn MSc. Mijn werkzaamheden zijn nog relatief 'relaxt' (dat ik zoveel werk is meer omdat ik verschrikkelijk koppig ben :@ ) Maar in principe zou ik gewoon op normale tijden kunnen stoppen en in het weekend niks hoeven te doen.

Dat houdt in dat ik én het goed doe op mijn werk én tijd heb voor mijn studie. Als je de duale route volgt dan heb je inderdaad meer werkervaring, maar krijg je ook meer verantwoordelijkheden waardoor je relatief minder tijd hebt voor je studie. De vraag is natuurlijk of de werkervaring helpt bij de vakken (van je MSc). Aan de ene kant zal dit zeker zo zijn (in mijn klas kun je makkelijk de junioren onderscheiden van de eerstejaars; de junioren beschikken over véél meer kennis), maar ik sprak ook eens een junior die mij vertelde dat ze het niet leuk vond dat ze nu al relatief hoog in de organisatie zat omdat ze zoveel moest werken dat ze eigenlijk niet meer wist hoe ze dat moest combineren met haar studie (ze moest dus ook relatief veel vakken herkansen).

Kijk, de werkervaring komt vanzelf wel. Heb nu bijna een jaar erop zitten en als ik mezelf nu vergelijk met de Maraca van een jaar geleden ben ik echt in een korte periode enorm gegroeid. Ja, het is een langere route en ik ben met mijn 23 relatief 'oud', maar ik heb wel het idee dat ik nu het maximale eruit haal. En dat is uiteindelijk wat telt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109795677
Interessante post Maraca..

Zelf vraag ik me ook een beetje zoiets af. Ik zit nu in m'n laatste bachelor jaar bedrijfskunde, al redelijk veel kennis vergaard naar mijn idee maar dus nog geen praktijk. Dat mis ik toch wel erg nu.. Ik zit daarom te denken om misschien iets met deeltijd te gaan doen (Deeltijd MsC) zodat ik daarnaast werk. Vraag is of ik dan genoeg tijd heb voor de studie.. Optie 2 is gewoon fulltime doorgaan met de MsC. Voor optie 1 moet ik uiteraard een werkgever vinden, die mij als bachelor wil aannemen en of dat zo makkelijk is weet ik nog niet zo. Een 3e optie kan nog zijn een tussenjaar te plannen waarin ik stage(s) wil gaan lopen. Maar goed, ik heb eerst nog inhouse dagen komende tijd dus hopelijk wordt me daar al meer duidelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Unknown18 op 02-04-2012 10:45:37 ]
  maandag 2 april 2012 @ 11:02:47 #83
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109796511
Ik denk -en dat is puur persoonlijk- dat deeltijd MSc met daarna postmaster RA deeltijd de fijnste route is. Dan groei je wat 'natuurlijker' door de organisatie. Ik denk dat je met een voltijd master uiteindelijk tegen veel meer muren aanloopt door het gebrek aan praktijkervaring. Alhoewel ik het fulltime studeren wel een beetje mis. Nu moet ik echt vakantie opnemen om gewoon een weekje lekker rustig te kunnen studeren :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 april 2012 @ 11:09:26 #84
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109796713
Voors en tegens

Je ziet dat bij vakken als Audit Theory de deeltijders dit zo afronden omdat het echt een praktijk vak is, maar voor de vakken als onderzoeksmethoden, management accounting en vakken die er wel bij horen, maar niet direct in de praktijk van toepassing zijn de resultaten bij de deeltijders echt een stuk lager ligt dan bij de voltijders.

Ik heb wel bewust voor voltijd gekozen omdat ik nog niet klaar was om op de arbeidersmarkt te gaan. Dat gevoel heb ik nu veel meer.

Komende weken weer langs diverse kantoren(inhousedagen) en dan maar eens beginnen met solliciteren :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_109811385
Is het mogelijk om vanaf September te beginnen met een scriptiestage bij de Big4?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  maandag 2 april 2012 @ 17:30:05 #86
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109811444
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:28 schreef waaromniet1988 het volgende:
Is het mogelijk om vanaf September te beginnen met een scriptiestage bij de Big4?
Ongetwijfeld, maar dan zou ik wel snel zijn met solliciteren.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109811985
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:30 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar dan zou ik wel snel zijn met solliciteren.
Ik ben nog aan het twijfelen.

ik doe nu een master-opleiding, maar ik ga het niet afronden dit jaar.
Ik moet dan volgend jaar 1 vak doen en scriptie.

Ik wilde eigenlijk ook een meeloopstage doen
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_109812087
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:46 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het twijfelen.

ik doe nu een master-opleiding, maar ik ga het niet afronden dit jaar.
Ik moet dan volgend jaar 1 vak doen en scriptie.

Ik wilde eigenlijk ook een meeloopstage doen
Gewoon doen. Er zijn studenten bij ons die meer vakken hebben openstaan en toch scriptiestage gaan lopen. Je kan in ieder geval altijd in overleg treden.
pi_109812241
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:49 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Gewoon doen. Er zijn studenten bij ons die meer vakken hebben openstaan en toch scriptiestage gaan lopen. Je kan in ieder geval altijd in overleg treden.
Dit is wat ik in gedachten heb voor volgend jaar:

1 vak volgen (Sep-Okt 2012)
Thesis (Maart 2013 OF September 2012) bij één van de Big 4
Meeloopstage (alleen zijn ze vaag bij PWC, het varieert van 1 tot 5 maanden :? )

Wie heeft ervaring met 1 van de 2 stages?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 april 2012 @ 17:54:41 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109812303
Heb komende weken weer inhousedagen en ga kijken wat mij de beste optie is.

Ik wil in principe alles halen van vakken tot de scriptie. Maar ik heb voor september/oktober nog twee vakken open staan. Wrs ga ik voor solliciteren voor een baan en dan die vakken in deeltijd halen.

Maar even overleggen wat het beste is met de recruiting afdeling. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_109812512
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:54 schreef borisz het volgende:
Heb komende weken weer inhousedagen en ga kijken wat mij de beste optie is.

Ik wil in principe alles halen van vakken tot de scriptie. Maar ik heb voor september/oktober nog twee vakken open staan. Wrs ga ik voor solliciteren voor een baan en dan die vakken in deeltijd halen.

Maar even overleggen wat het beste is met de recruiting afdeling. :s)
ga je solliciteren voor een baan die start in September 2012?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  maandag 2 april 2012 @ 17:59:43 #92
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109812526
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:53 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Dit is wat ik in gedachten heb voor volgend jaar:

1 vak volgen (Sep-Okt 2012)
Thesis (Maart 2013 OF September 2012) bij één van de Big 4
Meeloopstage (alleen zijn ze vaag bij PWC, het varieert van 1 tot 5 maanden :? )

Wie heeft ervaring met 1 van de 2 stages?
Wat ga je in de tussentijd (oktober - maart) doen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 april 2012 @ 18:00:51 #93
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109812575
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:59 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

ga je solliciteren voor een baan die start in September 2012?
:Y
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 april 2012 @ 18:01:13 #94
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109812589
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:00 schreef borisz het volgende:

[..]

:Y
En ze hebben nu pas de inhouse dagen? Best laat als je het mij vraagt :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109812615
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:00 schreef borisz het volgende:

[..]

:Y
Volgens mij ben je te laat.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 april 2012 @ 18:01:59 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109812616
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

En ze hebben nu pas de inhouse dagen? Best laat als je het mij vraagt :@
In november was er ook al een ronde. :+. Dit is van een andere studievereniging :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 april 2012 @ 18:03:26 #97
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109812678
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:01 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je te laat.
Denk dat er nog wel plekken zijn, maar dan heel schaars. Volgens mij is dit de laatste maand waarin je nog een beetje kunt solliciteren. Daarna is het einde oefening :P

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:01 schreef borisz het volgende:

[..]

In november was er ook al een ronde. :+. Dit is van een andere studievereniging :P.
Als je voor september 2012 gaat, waarom ben je dan niet in november gegaan? dit lijkt me meer een inhousedag voor februari 2013 :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109813180
Hoe ver van tevoren moet je solliciteren voor een scriptiestage om nog een goede kans te hebben?
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 april 2012 @ 18:17:54 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109813233
November ben ik ook geweest bij een aantal.

Of ik nu te laat ben... we zullen zien. In maart was mijn aandacht er niet bij vanwege omstandigheden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 april 2012 @ 18:19:31 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109813305
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:16 schreef ejfaar het volgende:
Hoe ver van tevoren moet je solliciteren voor een scriptiestage om nog een goede kans te hebben?
Ik zou toch wel zeker 12-8 maanden van te voren solliciteren. Is wel erg regio-afhankelijk. Sommige vestigingen hebben nu eenmaal meer plek dan andere.

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:17 schreef borisz het volgende:
November ben ik ook geweest bij een aantal.

Of ik nu te laat ben... we zullen zien. In maart was mijn aandacht er niet bij vanwege omstandigheden.
Heb je voor jezelf al in gedachten waar je graag wilt werken? Dat maakt het al wat makkelijker, anders moet je in een relatief korte tijd ineens zo'n beslissing nemen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109813896
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:19 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik zou toch wel zeker 12-8 maanden van te voren solliciteren. Is wel erg regio-afhankelijk. Sommige vestigingen hebben nu eenmaal meer plek dan andere.
Dat is vrij ver van tevoren :D
Ga ook maar eens solliciteren :)

Moet je op gesprek al een onderwerp van je scriptie weten of niet?
pi_109813951
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:01 schreef borisz het volgende:

[..]

In november was er ook al een ronde. :+. Dit is van een andere studievereniging :P.
FSA? Daarvan ga ik iig inhousedagen volgen deze en volgende week
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 april 2012 @ 18:39:14 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109814041
FSA ja :Y.

Ik ga eens wat mailen... Dat ik 'kennelijk' laat ben. Heeft ook met mijzelf te maken wat te doen, was nogal lang in twijfelmodus, dan nog niet zozeer over waar ik wil werken, maar wel dat ik een slechte studiestart heb met mijn master en dus een lang twijfelde, zonder even iemand in te schakelen, hoe nu verder... afmaken in voltijd of toch wel werken in deeltijd. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 april 2012 @ 18:45:24 #104
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109814261
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:39 schreef borisz het volgende:
FSA ja :Y.

Ik ga eens wat mailen... Dat ik 'kennelijk' laat ben. Heeft ook met mijzelf te maken wat te doen, was nogal lang in twijfelmodus, dan nog niet zozeer over waar ik wil werken, maar wel dat ik een slechte studiestart heb met mijn master en dus een lang twijfelde, zonder even iemand in te schakelen, hoe nu verder... afmaken in voltijd of toch wel werken in deeltijd. :s)
Als de inhousedagen binnenkort zijn zou ik niet mailen :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 2 april 2012 @ 18:46:54 #105
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109814309
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:35 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dat is vrij ver van tevoren :D
Ga ook maar eens solliciteren :)

Moet je op gesprek al een onderwerp van je scriptie weten of niet?
Vergeet niet dat je een assessment hebt en nog 2 gesprekken. Daar gaat wat tijd overheen :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109814326
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:39 schreef borisz het volgende:
FSA ja :Y.

Ik ga eens wat mailen... Dat ik 'kennelijk' laat ben. Heeft ook met mijzelf te maken wat te doen, was nogal lang in twijfelmodus, dan nog niet zozeer over waar ik wil werken, maar wel dat ik een slechte studiestart heb met mijn master en dus een lang twijfelde, zonder even iemand in te schakelen, hoe nu verder... afmaken in voltijd of toch wel werken in deeltijd. :s)
Ah ok :) Zie ik je miss nog :p. Nu ik hier zo lees over solliciteren etc, wist niet dat dat zo vroeg moest. In principe ga ik ervanuit dat ik nog een voltijd MsC gelijk hierna ga doen, moet dus wel een scriptiestage hebben voor 2e semester volgend jaar (Feb - juni 2013), dus dan moet ik al rond augustus/ sept solliciteren?

En als ik nog deeltijd wil gaan doen vanaf sept 2012, moet je dan eigenlijk nu ook al solliciteren? Of is dat alleen voor scriptiestages?
pi_109814376
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:47 schreef Unknown18 het volgende:

[..]

Ah ok :) Zie ik je miss nog :p. Nu ik hier zo lees over solliciteren etc, wist niet dat dat zo vroeg moest. In principe ga ik ervanuit dat ik nog een voltijd MsC gelijk hierna ga doen, moet dus wel een scriptiestage hebben voor 2e semester volgend jaar (Feb - juni 2013), dus dan moet ik al rond augustus/ sept solliciteren?
Ik ga voor dezelfde periode :D
pi_109814388
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je een assessment hebt en nog 2 gesprekken. Daar gaat wat tijd overheen :)
Ja klopt, niet zo erg bij nagedacht.
Hoop dat ik er door heen kom :)
  maandag 2 april 2012 @ 18:52:33 #109
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109814516
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:47 schreef Unknown18 het volgende:

[..]

Ah ok :) Zie ik je miss nog :p. Nu ik hier zo lees over solliciteren etc, wist niet dat dat zo vroeg moest. In principe ga ik ervanuit dat ik nog een voltijd MsC gelijk hierna ga doen, moet dus wel een scriptiestage hebben voor 2e semester volgend jaar (Feb - juni 2013), dus dan moet ik al rond augustus/ sept solliciteren?

En als ik nog deeltijd wil gaan doen vanaf sept 2012, moet je dan eigenlijk nu ook al solliciteren? Of is dat alleen voor scriptiestages?
Als je deeltijd wilt doen zou ik nu solliciteren ja. Ik had mijn contract in januari voor september 2011 O+ Scripties zou ik nog sneller mee zijn omdat de plaatsen natuurlijk nog beperkter zijn. Bedoel, wat heb je te verliezen? Ik zou niet 2 jaar van te voren solliciteren :+ Maar liever te vroeg dan te laat.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 april 2012 @ 18:53:29 #110
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109814560
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:45 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als de inhousedagen binnenkort zijn zou ik niet mailen :)
Dat is waar. Donderdag de eerste :+.

Overigens kijk ook eens naar die buitenlandse reisjes naar steden van de grote kantoren. Eenmaal daar een goede indruk ben je zo binnen. :s).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 april 2012 @ 18:54:27 #111
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109814606
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:53 schreef borisz het volgende:

[..]

Dat is waar. Donderdag de eerste :+.

Overigens kijk ook eens naar die reisjes naar steden van de grote kantoren. Eenmaal daar een goede indruk ben je zo binnen. :s).
Ja, dat is zeker zo! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109814704
Krijg wel het gevoel dat KPMG hier oververtegenwoordigd is ten opzichte van andere kantoren of niet? :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 april 2012 @ 19:15:14 #113
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109815495
Ik zit ook nog na te denken ook bijvoorbeeld door mijn scriptie 'opnieuw' te beginnen, dat is nog makkelijk te regelen. Dan nu alle vakken halen van de komende maanden en scriptiestage voor september oid.

Want ik heb nog twee vakken af te ronden in september/oktober en dan kan dit prima tot januari.

Maar goed eerst even kijken wat ze zeggen bij de inhousedagen...


Niet zo makkelijk dus...

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 02-04-2012 19:39:34 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 april 2012 @ 19:17:29 #114
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_109815594
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:56 schreef ejfaar het volgende:
Krijg wel het gevoel dat KPMG hier oververtegenwoordigd is ten opzichte van andere kantoren of niet? :P
Deloitte O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_109816341
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:59 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat ga je in de tussentijd (oktober - maart) doen?
Meeloopstage denk ik in die periode. Alleen weet ik nog niet hoelang die duurt
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_109824256
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:19 schreef Maraca het volgende:

Ik zou toch wel zeker 12-8 maanden van te voren solliciteren. Is wel erg regio-afhankelijk. Sommige vestigingen hebben nu eenmaal meer plek dan andere.

Vrij extreem, uiterlijk 4 maanden van te voren is voldoende.
  maandag 2 april 2012 @ 21:36:26 #117
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109824713
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Vrij extreem, uiterlijk 4 maanden van te voren is voldoende.
Nee joh, dat is veel te laat :o Ik dacht eerst ook dat het veel te vroeg was, maar ik kreeg van accountantskantoren juist te horen dat de meeste een jaar van te voren solliciteerden. En dat heb ik ook gedaan en dat was verder niet vreemd ofzo.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109826940
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee joh, dat is veel te laat :o Ik dacht eerst ook dat het veel te vroeg was, maar ik kreeg van accountantskantoren juist te horen dat de meeste een jaar van te voren solliciteerden. En dat heb ik ook gedaan en dat was verder niet vreemd ofzo.
Ligt er maar net aan waar je solliciteert. Ik heb bij PWC en Deloitte te horen gekregen dat ze een beperkt aantal plekken hadden terwijl ze bij E&Y in principe 'iedereen' willen aannemen waarbij ze een goed gevoel hebben. Ik was 5 maanden begonnen met solliciteren en ik was een van de eersten vertelden ze me.
pi_109827635
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee joh, dat is veel te laat :o Ik dacht eerst ook dat het veel te vroeg was, maar ik kreeg van accountantskantoren juist te horen dat de meeste een jaar van te voren solliciteerden. En dat heb ik ook gedaan en dat was verder niet vreemd ofzo.
En ik had juist gehoord dat 4 maanden van te voren voldoende was..
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:05 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waar je solliciteert. Ik heb bij PWC en Deloitte te horen gekregen dat ze een beperkt aantal plekken hadden terwijl ze bij E&Y in principe 'iedereen' willen aannemen waarbij ze een goed gevoel hebben. Ik was 5 maanden begonnen met solliciteren en ik was een van de eersten vertelden ze me.
:'), E&Y heeft ook een beperkt aantal plekken.

En ze nemen je bij elke kantoor aan op goed gevoel. Hoe moeten ze anders iemand aannemen? Of ze een lekkere parfum hebben oid?
pi_109828081
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:14 schreef xminator het volgende:
En ze nemen je bij elke kantoor aan op goed gevoel. Hoe moeten ze anders iemand aannemen? Of ze een lekkere parfum hebben oid?
Pff, wat een azijnzeiker. Je begrijpt toch wel wat ik zeg? Ik zeg alleen dat ik bij PWC en Deloitte te horen kreeg dat ze nog maar een paar plekken te vergeven hadden en dat ze bij E&Y geen limiet hadden. Daar hadden ze zat plek voor stagiaires die willen en kunnen. Natuurlijk zit er een uiteindelijke limiet aan, vandaar dat ik iedereen ook tussen aanhalingstekens zet. Maar dat had je er toch ook uit kunnen halen bij kunnen bedenken? Lezen is niet zo moeilijk.

Dat het regio-afhankelijk werkt lijkt me evident.
pi_109828323
Ze kunnen inderdaad alleen 'op goed gevoel' beoordelen, als student kan je je namelijk amper onderscheiden van de rest.
pi_109828324
Overigens begint mijn scriptiestage volgende week pas vanwege de tentamens die nog deze week gepland staan. Ik heb er super veel zin in. ^O^
pi_109828345
Succes met tentamens en scriptie
pi_109828374
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:24 schreef ejfaar het volgende:
Succes met tentamens en scriptie
Dankjewel! ^O^
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:24:10 #125
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_109833679
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:24 schreef ejfaar het volgende:
Ze kunnen inderdaad alleen 'op goed gevoel' beoordelen, als student kan je je namelijk amper onderscheiden van de rest.
Kijken ze voor de rest niet naar je cijfers (6jes of 8'en voor je tentamens) of van die tests zoals bij sollicitatiegesprekken? Want dan maak ik gelukkig over een paar jaar ook nog een kans :+
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_109836622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:24 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Kijken ze voor de rest niet naar je cijfers (6jes of 8'en voor je tentamens) of van die tests zoals bij sollicitatiegesprekken? Want dan maak ik gelukkig over een paar jaar ook nog een kans :+
cijfers niet echt, testjes moet je wel behalen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 07:52:46 #127
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109837154
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:20 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Pff, wat een azijnzeiker. Je begrijpt toch wel wat ik zeg? Ik zeg alleen dat ik bij PWC en Deloitte te horen kreeg dat ze nog maar een paar plekken te vergeven hadden en dat ze bij E&Y geen limiet hadden. Daar hadden ze zat plek voor stagiaires die willen en kunnen. Natuurlijk zit er een uiteindelijke limiet aan, vandaar dat ik iedereen ook tussen aanhalingstekens zet. Maar dat had je er toch ook uit kunnen halen bij kunnen bedenken? Lezen is niet zo moeilijk.

Dat het regio-afhankelijk werkt lijkt me evident.
Ik heb het niet over stagiaires he ;) En ik moet er wel bij vermelden dat in de tijd dat ik solliciteerde voor stageplekken en oriënteerde voor banen ik in een "AA" gebied woonde. De RA plekken waren enorm schaars.


quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:24 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Kijken ze voor de rest niet naar je cijfers (6jes of 8'en voor je tentamens) of van die tests zoals bij sollicitatiegesprekken? Want dan maak ik gelukkig over een paar jaar ook nog een kans :+
Bij de Big4 hebben ze er niet echt naar gekeken, maar bij een ander kantoor pakten ze de lijst er wel bij en liepen ze die samen met mij door. Ze wilden namelijk weten of mijn voorkeur voor RA overeenkwam met mijn cijferlijst (en of ik niet beter was op het gebied van AA). Ze kwamen tot de conclusie dat ik voor beide onderdelen een 8 stond dus veel hielp het niet :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:02:39 #128
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_109839540
Bij Deloitte en BDO keken zewel degelijk naar mijn cijferlijst. Maar goed, dat was van de 6e klas vwo, dus stonden ook mooi vakken als gym op :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:23:03 #129
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109840053
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:02 schreef KaBuf het volgende:
Bij Deloitte en BDO keken zewel degelijk naar mijn cijferlijst. Maar goed, dat was van de 6e klas vwo, dus stonden ook mooi vakken als gym op :P
Dus... je staat een 6 voor gym. Vertel eens meneer KaBuf, hoe komt dat zo? :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_109842086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:23 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dus... je staat een 6 voor gym. Vertel eens meneer KaBuf, hoe komt dat zo? :7
Haha. Ik bied gwoon mijn cijfers aan, kijken zullen ze of ze willen of niet ! :7
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:55:59 #131
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_109866502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:23 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dus... je staat een 6 voor gym. Vertel eens meneer KaBuf, hoe komt dat zo? :7
_O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_110093211
Donderdag heb ik een combitentamen van externe verslaggeving en administratie organisatie. Het AO deel spitst zich toe op de productie. Om mezelf nog eens te trainen heb ik een lijstje gemaakt welke vastleggingen er plaats vinden tijdens de productie, door wie en waarin. Iemand nog toevoegingen en/of opmerkingen?



Alvast bedankt oO<
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 april 2012 @ 13:46:53 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110093416
Bij EY geweest. In september beginnen gaat het niet worden... Master nog niet klaar en nu dat in deeltijd afmaken is eigenlijk geen optie. Geen problemen mee, maar dan wordt het februari om te starten.

En over de procedures. Lichting september is heel duidelijk daar moet je eigenlijk in het najaar duidelijk mee beginnen en solliciteren, ga met de uitstapjes mee etc scriptiestage etc, dan kan je in september zo doorstromen, alle plekken zitten eigenlijk nu zo goed als vol. Heb het nu over EY Amsterdam, er is wellicht nog plek maar dan moet je eigenlijk wel wat toevoegen :P om even kort door de bocht te zijn.

In februari geldt dat anders, na september weten ze hoeveel mensen ze nodig hebben in februari en dan kan je ook solliciteren om in februari te beginnen. Kortom in het najaar t/m februari is de tijd om te solliciteren. Natuurlijk heb je uitzonderingen maar die bevestigen de regel. en dit geldt voor EY Amsterdam :P. Ik zal Deloitte ook nog eens ondervragen over twee weken
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110093652
Ze nemen ook veel mensen aan in dienst na hun stage? Dus dan zou je zeggen dat er wel plekken zijn.
  maandag 9 april 2012 @ 13:54:28 #135
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110093683
Ik ga niet zeggen: ik zei het toch.. maar.. ik zei het toch
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 9 april 2012 @ 14:04:36 #136
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_110094031



??
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_110099078
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:39 schreef ballenbak015 het volgende:
Donderdag heb ik een combitentamen van externe verslaggeving en administratie organisatie. Het AO deel spitst zich toe op de productie. Om mezelf nog eens te trainen heb ik een lijstje gemaakt welke vastleggingen er plaats vinden tijdens de productie, door wie en waarin. Iemand nog toevoegingen en/of opmerkingen?

[ afbeelding ]

Alvast bedankt oO<
Dit is wel erg jaren 50 AO....
pi_110100633
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 16:33 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dit is wel erg jaren 50 AO....
Ja ik weet het. Toets van AO is ook echt een eitje. We krijgen iets over typologie, functiescheiding, management informatie, begroting, attentiepunten en dan de vastlegging. :')
pi_110161579
Ik wil na mijn WO Bachelor beginnen aan HBO Accountancy. Ik ben alleen dan al "op leeftijd" (lees eind 20). Als ik met mijn HBO-Bachelor op de arbeidsmarkt kom, ben ik dan al niet te oud en hebben bedrijven mij al bij voorbaat afgeschreven?
pi_110162148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:38 schreef tissues4myissues het volgende:
Ik wil na mijn WO Bachelor beginnen aan HBO Accountancy. Ik ben alleen dan al "op leeftijd" (lees eind 20). Als ik met mijn HBO-Bachelor op de arbeidsmarkt kom, ben ik dan al niet te oud en hebben bedrijven mij al bij voorbaat afgeschreven?
Waarom geen master?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 april 2012 @ 22:49:43 #141
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110162426
Wo Bachelor... HBO accountancy nu mis ik iets... Waarom niet een WOmaster?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110162635
Volg nu momenteel HBO accountancy aan de HAN. Ben van plan om mijn p binnen 1 jaar te halen en vervolgens naar de uni te gaan. Aanvullende eis: wiskunde a op vwo niveau. Hiervoor ga ik in de zomervakantie een cursus volgen van 6 weken lang.
MIjn vraag: Ben ik nu beter voorbereidt op WO economie/accountancy dan een vwo'er?
pi_110162980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:52 schreef registeraccountant het volgende:
Volg nu momenteel HBO accountancy aan de HAN. Ben van plan om mijn p binnen 1 jaar te halen en vervolgens naar de uni te gaan. Aanvullende eis: wiskunde a op vwo niveau. Hiervoor ga ik in de zomervakantie een cursus volgen van 6 weken lang.
MIjn vraag: Ben ik nu beter voorbereidt op WO economie/accountancy dan een vwo'er?
Nee, niet echt. Simpele basisvakken wat je in de 1e hebt gekregen stelt helemaal niks voor.
pi_110163145
frans tot en met maatschappijleer stelt ook niks meer voor als je economie gaat studeren denk ik zo. Dat ik een achterstond zou kunnen hebben qua wiskunde vervalt ook na het behalen van mijn certificaat. Het beheersen van de Nederlandse taal is iets waar ze op voorlopen.
pi_110163267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:00 schreef registeraccountant het volgende:
frans tot en met maatschappijleer stelt ook niks meer voor als je economie gaat studeren denk ik zo. Dat ik een achterstond zou kunnen hebben qua wiskunde vervalt ook na het behalen van mijn certificaat. Het beheersen van de Nederlandse taal is iets waar ze op voorlopen.
Beheersen van Nederlandse taal + sneller kunnen begrijpen/analyseren van dingen.
Laat ik het zo zeggen, je hebt in ieder geval geen voorsprong.

Wat voor traject wil jij volgen dan? Want na je P moet je eerst Bachelor dan Master en vervolgens Post-master.
pi_110163494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:45 schreef xminator het volgende:

[..]

Waarom geen master?
Mijn huidige studie ben ik al een behoorlijke tijd spuugzat. Wil mijn Bachelor halen en dus aan een nieuwe opleiding beginnen. Ik ben vrij laat in mijn studie erachter gekomen dat wat ik nu doe niet bij me past. Studie die ik nu doe sluit trouwens helemaal niet aan op Accountancy. Commerciële economie of food & business lijken me trouwens ook interessant.
pi_110163649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:06 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Mijn huidige studie ben ik al een behoorlijke tijd spuugzat. Wil mijn Bachelor halen en dus aan een nieuwe opleiding beginnen. Ik ben vrij laat in mijn studie erachter gekomen dat wat ik nu doe niet bij me past. Studie die ik nu doe sluit trouwens helemaal niet aan op Accountancy. Commerciële economie of food & business lijken me trouwens ook interessant.
Mja inprincipe heb je ook vrij weinig aan HBO accountancy losstaand, dan zou je in de toekomst toch nog een WO master moeten doen of een Post hbo opleiding.

Als ik jou was zou ik eerst een aantal dagen meelopen/kijken/oriënteren wat jij wilt doen.
pi_110163726
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:09 schreef xminator het volgende:

[..]

Mja inprincipe heb je ook vrij weinig aan HBO accountancy losstaand, dan zou je in de toekomst toch nog een WO master moeten doen of een Post hbo opleiding.

Als ik jou was zou ik eerst een aantal dagen meelopen/kijken/oriënteren wat jij wilt doen.
Dat laatste ga ik zeker doen. :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 april 2012 @ 17:34:02 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110284554
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 13:54 schreef Maraca het volgende:
Ik ga niet zeggen: ik zei het toch.. maar.. ik zei het toch
Je krijgt tevens bevestiging van de midden4 :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110463321
Hoi allen,

Hoewel ik oorspronkelijk een heel andere opleiding heb gevolgd, ben ik me momenteel aan het herscholen tot boekhouder/accountant. En hoewel ik nog zeer weinig ervaring en opleiding heb, begin in binnenkort toch al aan mijn eerste fulltime baan. _O_

Nu, dat is in een Belgisch bedrijf (ik woon zelf ook in België), en ik heb tijdens mijn opleiding dus ook enkel de Belgische btw bestudeerd.

Dit is echter een bedrijf dat zeer veel in Nederland werkt en daar ook vestigingen heeft, dus in feite zou ik voor die job ook wat moeten kennen van Nederlandse btw.

Hebben jullie in Nederland een of andere standaardsyllabus/cursus/boek dat redelijk toegankelijk is voor een beginner en (vooral) up-to-date? Wat gebruiken of gebruikten jullie zelf tijdens je studie?

Ik heb al wel een handig studentenwerkstuk online gevonden dat de Nederlandse en Belgische btw-systemen vergelijkt, maar dat dateert uit 2006 en is alweer verouderd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Krantenman op 17-04-2012 22:31:01 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:27:52 #151
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110463530
1 worp op mijn boekenkast leert mij dat ik het boek "Belastingrecht voor Bachelors en Masters" gebruikte als basisboek (elk jaar komt een nieuwe versie uit) met als aanvulling "Cursus Belastingrecht" van Kluwer (niet aan te raden, tenzij je niet in slaap kan komen)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:34 schreef borisz het volgende:

[..]

Je krijgt tevens bevestiging van de midden4 :+.
Ik krijg graag gelijk O+ :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110463608
Belastingrecht voor bachelors en masters is een goed te lezen/begrijpen boek.
Maar als je alleen het BTW stelsel moet kennen kun je denk beter voor een ander boek gaan.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:30:25 #153
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110463714
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:29 schreef xminator het volgende:
Belastingrecht voor bachelors en masters is een goed te lezen/begrijpen boek.
Maar als je alleen het BTW stelsel moet kennen kun je denk beter voor een ander boek gaan.
0%, 6% en 19%

Klaar :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110463822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef Maraca het volgende:

[..]

0%, 6% en 19%

Klaar :+
Misschien moet ie er wat specifieker in en achterliggende gedachtes leren oid :')

Of leveringen naar/van het buitenland.
pi_110463916
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef Maraca het volgende:

[..]

0%, 6% en 19%

Klaar :+
Nee, iets verder dan dat moet het wel gaan graag.

Moet bv. ook alles weten over IC-diensten en plaatsbepaling en zo.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:33:57 #156
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110464064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:31 schreef xminator het volgende:

[..]

Misschien moet ie er wat specifieker in en achterliggende gedachtes leren oid :')

Of leveringen naar/van het buitenland.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:32 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nee, iets verder dan dat moet het wel gaan graag.

Moet bv. ook alles weten over IC-diensten en plaatsbepaling en zo.
Ooowh ;) Nee, dan is het iets ingewikkelder :P Ik vraag me alleen af.. staat dat ook niet allemaal op de website van de Belastingdienst?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110464199
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:33 schreef Maraca het volgende:

[..]

[..]

Ooowh ;) Nee, dan is het iets ingewikkelder :P
Maar kom heb je nou nog een tip? :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Krantenman op 17-04-2012 22:52:44 ]
pi_110464319
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:33 schreef Maraca het volgende:
Ik vraag me alleen af.. staat dat ook niet allemaal op de website van de Belastingdienst?
Zou kunnen, weet ik niet. Een beetje geordend of weer duizend losse links zoals ik in België van de overheid gewend ben?
pi_110479283
Belastingrecht, met de wet in de hand 2011-2012,
Theorieboek

N.H.A. Gorissen, P.M.C. Dekkers en J.B.M. Nijhuis
Belastingrecht
ISBN 9789089744593

Dat is het boek dat ik afgelopen semester heb gebruikt voor het vak Belastingrecht. In dit boek wordt het Nederlandse omzetbelastingsysteem goed uitgelegd. Verder bespreekt het boek ook andere belastingen zoals de VpB/IB/LB etc.

Succes!
pi_110495018
Hier ook hetzelfde boek als Maraca :)
pi_110496377
Abeba, persoonlijk vind ik dat een vrij slechte boek vergeleken met belastingrecht voor bachelors en masters
pi_110496932
Hier ook goede ervaringen met Belastingrecht voor bachelors en masters.
pi_110499652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Hier ook goede ervaringen met Belastingrecht voor bachelors en masters.
Hier ook!

Destijds helemaal doorgewerkt en veel opgestoken.
  maandag 23 april 2012 @ 19:45:53 #164
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_110687901
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_110884144
Ik doe moderne bedrijfsadministratie, maar al 2 keer gezakt voor interne en externe verslaggeving.
Als ik het gevoel heb dat de vragen net een tandje moeilijker zijn dan het boek.

Weet iemand daarom een boek die hier net wat dieper/moeilijker gaat dan de normale boeken?
  zaterdag 28 april 2012 @ 00:03:04 #166
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110885963
Misschien handig om even te vermelden welke boeken je nu gebruikt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110886360
Financiële rapportage en analyse MBA + opdrachten.
  zondag 29 april 2012 @ 12:09:10 #168
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110924714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 00:12 schreef Snotnuis het volgende:
Financiële rapportage en analyse MBA + opdrachten.
Hmm, lastig. Daar kan ik je zo niet mee helpen. Wat ik je wel aan kan raden is om naar een universiteits- of hogeschools bibliotheek te gaan en daar wat boeken in te kijken of je daar opdrachten in ziet die wat meer overeenkomen met wat je op tentamens krijgt. Alhoewel ik wel moet zeggen dat boekhouden vaak snappen is wat er gebeurd en niet simpelweg 'truckjes' leren.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 april 2012 @ 15:23:23 #169
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110931654
Ik zit momenteel in havo 5, en de hbo opleiding Accountancy spreekt mij aan, echter is het mij opgevallen dat er ontzettend veel mensen uitvallen bij Accountancy, kunnen jullie verklaren waar dit aan ligt of hebben jullie ook geen idee?
pi_110931708
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:23 schreef Kapitalist. het volgende:
Ik zit momenteel in havo 5, en de hbo opleiding Accountancy spreekt mij aan, echter is het mij opgevallen dat er ontzettend veel mensen uitvallen bij Accountancy, kunnen jullie verklaren waar dit aan ligt of hebben jullie ook geen idee?
Lage motivatie. Veel mensen kiezen maar iets (of denken: het betaalt goed) en zijn dus niet gemotiveerd.
  zondag 29 april 2012 @ 15:26:35 #171
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110931735
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:23 schreef Kapitalist. het volgende:
Ik zit momenteel in havo 5, en de hbo opleiding Accountancy spreekt mij aan, echter is het mij opgevallen dat er ontzettend veel mensen uitvallen bij Accountancy, kunnen jullie verklaren waar dit aan ligt of hebben jullie ook geen idee?
Accountancy is een pittige opleiding waarbij veel komt kijken. Niet alleen qua stof, maar je moet er ook als persoon geschikt voor zijn. Daarnaast kent Accountancy ook nog een OAT (eindtoets) waar veel mensen tegenaan lopen. Een docent van mij zei ooit dat een gemiddelde student er 5 jaar over doet om af te studeren.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110931823
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:26 schreef Maraca het volgende:

[..]

Accountancy is een pittige opleiding waarbij veel komt kijken. Niet alleen qua stof, maar je moet er ook als persoon geschikt voor zijn. Daarnaast kent Accountancy ook nog een OAT (eindtoets) waar veel mensen tegenaan lopen. Een docent van mij zei ooit dat een gemiddelde student er 5 jaar over doet om af te studeren.
Die OAT is pas in jaar vier. Als je daar komt dan maak je die opleiding wel af.
Het eerste jaar is heel algemeen, maar als je die 'overleeft' kunnen ze je volgens mij niet meer van de opleiding gooien, dus red je het vroeg of laat wel.
  zondag 29 april 2012 @ 15:35:29 #173
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932012
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:25 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Lage motivatie. Veel mensen kiezen maar iets (of denken: het betaalt goed) en zijn dus niet gemotiveerd.
Net als bij Rechten bijvoorbeeld? Rechten is namelijk een studie die veel mensen kiezen omdat ze niet echt weten wat ze willen worden en hebben gehoord dat een afgestudeerde Rechten-student veel geld kan verdienen en dus dat maar kiezen, deze mensen vallen echter veelal af in het eerste jaar, terwijl bij Accountancy het percentage dat het eerste jaar haalt vrij hoog is (zo'n 87%), maar het percentage mensen dat de opleiding binnen 5 jaar (dus met 1 jaar vetraging) haalt is slechts 50% van die 87%.
pi_110932080
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:35 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Net als bij Rechten bijvoorbeeld? Rechten is namelijk een studie die veel mensen kiezen omdat ze niet echt weten wat ze willen worden en hebben gehoord dat een afgestudeerde Rechten-student veel geld kan verdienen en dus dat maar kiezen, deze mensen vallen echter veelal af in het eerste jaar, terwijl bij Accountancy het percentage dat het eerste jaar haalt vrij hoog is (zo'n 87%), maar het percentage mensen dat de opleiding binnen 5 jaar (dus met 1 jaar vetraging) haalt is slechts 50% van die 87%.
Dat dus. Met jouw naam moet je niet aan Accountancy beginnen, geld als motivatie werkt niet :D
  zondag 29 april 2012 @ 15:41:32 #175
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932198
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:37 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dat dus. Met jouw naam moet je niet aan Accountancy beginnen, geld als motivatie werkt niet :D
Haha, ik snap waar dit vandaan komt maar het klopt niet helemaal, een kapitalist is namelijk niet hetzelfde als een materialist, en ik ben een kapitalist maar niet zozeer een materialist, materialisten lijken mij inderdaad niet echt geschikt voor deze opleiding.
pi_110932246
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:41 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Haha, ik snap waar dit vandaan komt maar het klopt niet helemaal, een kapitalist is namelijk niet hetzelfde als een materialist, en ik ben een kapitalist maar niet zozeer een materialist, materialisten lijken mij inderdaad niet echt geschikt voor deze opleiding.
Een kapitalist wil zoveel mogelijk winst maken, wat dus niet het doel is, maar was gewoon een grapje hoor :P
Wat wil je eigenlijk worden btw?
pi_110932271
Opzich als je een beetje motivatie hebt en echt actief enzo bezig bent is het binnen 4 jaar wel makkelijk te doen. Ik schat dat mijn jaarlaag met circa 200 studenten begon en hiervan zullen er ongeveer 10 nominaal binnen 4 jaar afstuderen(waaronder ik, hoop ik).

Zo pittig vond ik het niet, maar dat verschilt dus per student!
  zondag 29 april 2012 @ 15:44:24 #178
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932322
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:42 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Een kapitalist wil zoveel mogelijk winst maken, wat dus niet het doel is, maar was gewoon een grapje hoor :P
Wat wil je eigenlijk worden btw?
Ik zou graag RA willen worden.
pi_110932353
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:43 schreef xminator het volgende:
Opzich als je een beetje motivatie hebt en echt actief enzo bezig bent is het binnen 4 jaar wel makkelijk te doen. Ik schat dat mijn jaarlaag met circa 200 studenten begon en hiervan zullen er ongeveer 10 nominaal binnen 4 jaar afstuderen(waaronder ik, hoop ik).

Zo pittig vond ik het niet, maar dat verschilt dus per student!
Je moet uiteraad ook niet de 'pech' hebben dat ze je scriptie afkeuren, dan ben je meteen vijfdejaars.
Maar is het percentage echt zo laag? Voor mijn gevoel ligt het iets hoger.
  zondag 29 april 2012 @ 15:45:41 #180
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932376
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:43 schreef xminator het volgende:
Opzich als je een beetje motivatie hebt en echt actief enzo bezig bent is het binnen 4 jaar wel makkelijk te doen. Ik schat dat mijn jaarlaag met circa 200 studenten begon en hiervan zullen er ongeveer 10 nominaal binnen 4 jaar afstuderen(waaronder ik, hoop ik).

Zo pittig vond ik het niet, maar dat verschilt dus per student!
Wow, 10 maar, dat is dus echt maar 5%. Welke vooropleiding heb jij eigenlijk gevolgd, havo of vwo en met welke vakken en cijfers?
pi_110932379
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:44 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Ik zou graag RA willen worden.
Waarom RA en niet AA? :D
Wel goed overigens dat je je al goed aan het oriënteren bent.
  zondag 29 april 2012 @ 15:51:10 #182
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110932589
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:30 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Die OAT is pas in jaar vier. Als je daar komt dan maak je die opleiding wel af.Het eerste jaar is heel algemeen, maar als je die 'overleeft' kunnen ze je volgens mij niet meer van de opleiding gooien, dus red je het vroeg of laat wel.
Ken mensen die zijn afgehaakt in het 4e jaar vanwege de OAT. Of zelfs al eerder omdat ze de bui al zagen hangen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110932616
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:45 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Je moet uiteraad ook niet de 'pech' hebben dat ze je scriptie afkeuren, dan ben je meteen vijfdejaars.
Maar is het percentage echt zo laag? Voor mijn gevoel ligt het iets hoger.
tsjah het is maar hoe de instellingen het willen laten zien. 200 studenten zijn de personen die gestart zijn met de opleiding. Stel hiervan zijn er nog 30 over nu en er slagen er 10 dan is de slagingspercentage 33.33%. Vandaar dat mijn percentage ook wat lager is.

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:45 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Wow, 10 maar, dat is dus echt maar 5%. Welke vooropleiding heb jij eigenlijk gevolgd, havo of vwo en met welke vakken en cijfers?
Havo, E+M extra vak M&O. Deed niet echt veel maar het laagste cijfer dat ik had gehaald was een 7,5 met de centrale examens
  zondag 29 april 2012 @ 15:52:59 #184
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110932670
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:43 schreef xminator het volgende:
Opzich als je een beetje motivatie hebt en echt actief enzo bezig bent is het binnen 4 jaar wel makkelijk te doen. Ik schat dat mijn jaarlaag met circa 200 studenten begon en hiervan zullen er ongeveer 10 nominaal binnen 4 jaar afstuderen(waaronder ik, hoop ik).

Zo pittig vond ik het niet, maar dat verschilt dus per student!
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat het zelfs in 3 jaar te doen is :7 Maar idd is motivatie en actief bezig zijn (ok en een snufje aanleg hiervoor) belangrijk :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 april 2012 @ 15:53:09 #185
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932675
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:45 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Waarom RA en niet AA? :D
Wel goed overigens dat je je al goed aan het oriënteren bent.
AA's werken vooral bij kleine- en middelgrote kantoren en hun klantenbestand bestaat voornamelijk uit kleine bedrijfjes, zoals de bakker op de hoek en dergelijke, RA's werken vooral bij de grote kantoren (Big 4) en hun klantenbestand bestaat uit grote bedrijven zoals Philips, Shell en dergelijke, bovendien hebben RA's een beter toekomstperspectief wat baankans betreft en mogelijkheden om in het buitenland te werken.
  zondag 29 april 2012 @ 15:53:42 #186
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932696
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ken mensen die zijn afgehaakt in het 4e jaar vanwege de OAT. Of zelfs al eerder omdat ze de bui al zagen hangen.
Wat zijn die mensen daarna gaan doen?
  zondag 29 april 2012 @ 15:54:06 #187
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110932711
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:53 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

AA's werken vooral bij kleine- en middelgrote kantoren en hun klantenbestand bestaat voornamelijk uit kleine bedrijfjes, zoals de bakker op de hoek en dergelijke, RA's werken vooral bij de grote kantoren (Big 4) en hun klantenbestand bestaat uit grote bedrijven zoals Philips, Shell en dergelijke, bovendien hebben RA's een beter toekomstperspectief wat baankans betreft en mogelijkheden om in het buitenland te werken.
Dat is niet het verschil tussen een AA en RA. Kijk eens op www.wateenaccountantdoet.nl
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 april 2012 @ 15:54:21 #188
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110932723
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:53 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Wat zijn die mensen daarna gaan doen?
Bedrijfseconomie :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110932739
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:51 schreef xminator het volgende:

[..]

tsjah het is maar hoe de instellingen het willen laten zien. 200 studenten zijn de personen die gestart zijn met de opleiding. Stel hiervan zijn er nog 30 over nu en er slagen er 10 dan is de slagingspercentage 33.33%. Vandaar dat mijn percentage ook wat lager is.

Ik weet het, doe hetzelfde, alleen voor mijn gevoel ligt het percentage gewoon wat hoger.
pi_110932762
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Bedrijfseconomie :)
Zit ook lekker veel verschil in, enige is dat je die OAT niet hebt :P
  zondag 29 april 2012 @ 15:55:20 #191
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932765
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:51 schreef xminator het volgende:

[..]

tsjah het is maar hoe de instellingen het willen laten zien. 200 studenten zijn de personen die gestart zijn met de opleiding. Stel hiervan zijn er nog 30 over nu en er slagen er 10 dan is de slagingspercentage 33.33%. Vandaar dat mijn percentage ook wat lager is.

[..]

Havo, E+M extra vak M&O. Deed niet echt veel maar het laagste cijfer dat ik had gehaald was een 7,5 met de centrale examens
Dan ben ik bang dat je toch niet helemaal representatief bent voor de gemiddelde hbo student, je cijfers op de havo waren namelijk aan de zeer hoge kant.
  zondag 29 april 2012 @ 15:55:36 #192
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932771
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:26 schreef Maraca het volgende:

[..]

Accountancy is een pittige opleiding waarbij veel komt kijken. Niet alleen qua stof, maar je moet er ook als persoon geschikt voor zijn. Daarnaast kent Accountancy ook nog een OAT (eindtoets) waar veel mensen tegenaan lopen. Een docent van mij zei ooit dat een gemiddelde student er 5 jaar over doet om af te studeren.
Pittig in welke opzicht, veel stof, moeilijke stof of beide? En waaraan kun je precies merken of een persoon geschikt is voor Accountancy? Is de OAT en het landelijke examen eigenlijk hetzelfde?
pi_110932811
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:53 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

AA's werken vooral bij kleine- en middelgrote kantoren en hun klantenbestand bestaat voornamelijk uit kleine bedrijfjes, zoals de bakker op de hoek en dergelijke, RA's werken vooral bij de grote kantoren (Big 4) en hun klantenbestand bestaat uit grote bedrijven zoals Philips, Shell en dergelijke, bovendien hebben RA's een beter toekomstperspectief wat baankans betreft en mogelijkheden om in het buitenland te werken.
De werkzaamheden zijn ook anders.
RA controleert.
AA houdt zich ook meer bezig met samenstellen en evt adviseren.
pi_110932839
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:55 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Pittig in welke opzicht, veel stof, moeilijke stof of beide? En waaraan kun je precies merken of een persoon geschikt is voor Accountancy? Is de OAT en het landelijke examen eigenlijk hetzelfde?
OAT is landelijke toets.
Het is redelijk veel stof, deels ook moeilijk.
Het zijn eigenlijk drie vakken die in één toets getoetst worden.
  zondag 29 april 2012 @ 15:58:17 #195
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932856
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is niet het verschil tussen een AA en RA. Kijk eens op www.wateenaccountantdoet.nl
Ja ik weet dat een AA zich bezig houd met het samenstellen en RA met controleren, maar ik kan nu nog niet zeggen welke van de twee ik leuker vind aangezien ik me er nog niet echt mee bezig heb gehouden, ik weet echter wel dat ik liever voor een groot bedrijf werk en internationale ambities heb en daarom lijkt RA worden mij leuker.
pi_110932860
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is niet het verschil tussen een AA en RA. Kijk eens op www.wateenaccountantdoet.nl
Het verschil tussen AA en RA staat er niet echt op volgens mij.
pi_110932866
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:55 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Dan ben ik bang dat je toch niet helemaal representatief bent voor de gemiddelde hbo student, je cijfers op de havo waren namelijk aan de zeer hoge kant.
Dat zou zo kunnen zijn, in het afgelopen vier jaar heb ik ook bijna alles met 1 dag van te voren leren gehaald. Dan leer jij een paar dagen langer en haal je het ook.

Want zo pittig is het echt niet!

Probeer anders een snuffelstage bij een accountantskantoor?
  zondag 29 april 2012 @ 15:59:13 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110932895
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:55 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Zit ook lekker veel verschil in, enige is dat je die OAT niet hebt :P
Er zit best wat verschil tussen bedrijfseconomie en accountancy hoor!
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:55 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Pittig in welke opzicht, veel stof, moeilijke stof of beide? En waaraan kun je precies merken of een persoon geschikt is voor Accountancy? Is de OAT en het landelijke examen eigenlijk hetzelfde?
Het is met name heel veel stof en ook weer stof dat verband met elkaar houdt. En ik zou zelf zeggen dat iemand met een 'onderzoekende' persoonlijkheid geschikt is voor accountancy. Vragen stellen, naadje van de kous willen weten, verbanden kunnen leggen, niet alles geloven wat hij te horen krijgt, etc. OAT en het landelijk examen is idd hetzelfde.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 april 2012 @ 15:59:40 #199
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110932924
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Bedrijfseconomie :)
Helemaal overnieuw vanaf jaar 1 of zijn daar speciale regelingen voor? Ik weet dat je bij Avans de keuze tussen Bedrijfseconomie en Accountancy pas aan het eind van jaar 1 hoeft te maken, maar het lijkt me sterk dat je in jaar 4 nog zonder vertraging kunt overstappen.
pi_110932942
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:55 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Dan ben ik bang dat je toch niet helemaal representatief bent voor de gemiddelde hbo student, je cijfers op de havo waren namelijk aan de zeer hoge kant.
Mijn cijfers op het HBO zijn hoger dan op de havo. :P Beetje inzet tonen, dan lukt het wel.
pi_110932991
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:55 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Zit ook lekker veel verschil in, enige is dat je die OAT niet hebt :P
Mwaa, bedrijfseconomie gaat veel minder diep op een aantal vakken. Niet echt vergelijkbaar imo..
  zondag 29 april 2012 @ 16:01:04 #202
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110932996
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:58 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Ja ik weet dat een AA zich bezig houd met het samenstellen en RA met controleren, maar ik kan nu nog niet zeggen welke van de twee ik leuker vind aangezien ik me er nog niet echt mee bezig heb gehouden, ik weet echter wel dat ik liever voor een groot bedrijf werk en internationale ambities heb en daarom lijkt RA worden mij leuker.
Ach, weet je, vroeger moest je echt kiezen tussen AA en RA op het HBO. Dat is nu samen (alhoewel de focus wel op RA ligt), dus je hebt nog tijd om te bedenken wat je wilt. Wat ik je kan aanraden is een gecombineerde stage waarbij je 10 weken op een AA-afdeling stage loopt en 10 weken op een RA-afdeling. Nadeel is wel dat dit vaak niet mogelijk is bij de Big4, maar wel bij de kantoren die net daaronder zitten.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 april 2012 @ 16:01:15 #203
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110933006
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:58 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Het verschil tussen AA en RA staat er niet echt op volgens mij.
Wat slecht -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110933017
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:59 schreef Maraca het volgende:

[..]

Er zit best wat verschil tussen bedrijfseconomie en accountancy hoor!


90% van de vakken is hetzelfde, alleen bij BE krijg je wat meer management accounting/control en bij accountancy leer accountancycontrole
  zondag 29 april 2012 @ 16:02:08 #205
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110933029
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:59 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Helemaal overnieuw vanaf jaar 1 of zijn daar speciale regelingen voor? Ik weet dat je bij Avans de keuze tussen Bedrijfseconomie en Accountancy pas aan het eind van jaar 1 hoeft te maken, maar het lijkt me sterk dat je in jaar 4 nog zonder vertraging kunt overstappen.
Niet vanaf jaar 1, dat is zeker. Maar hoe wie wat waar.. pff.. geen idee. Is ook per school verschillend.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 april 2012 @ 16:03:23 #206
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110933070
Wat zijn de belangrijkste competenties die je moet hebben? Is de wiskunde bij Accountancy echt zo moeilijk en worden er ook echt hele hoge eisen gesteld aan je beheersing van de Nederlandse taal?
  zondag 29 april 2012 @ 16:03:29 #207
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110933074
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 16:01 schreef ejfaar het volgende:

[..]

90% van de vakken is hetzelfde, alleen bij BE krijg je wat meer management accounting/control en bij accountancy leer accountancycontrole
Op mijn hogeschool was het zeker niet 90% hetzelfde. :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 april 2012 @ 16:04:04 #208
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110933096
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

Op mijn hogeschool was het zeker niet 90% hetzelfde. :o
Op welke hogeschool heb jij gezeten en wat doe je nu?
  zondag 29 april 2012 @ 16:04:26 #209
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110933117
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:03 schreef Kapitalist. het volgende:
Wat zijn de belangrijkste competenties die je moet hebben? Is de wiskunde bij Accountancy echt zo moeilijk en worden er ook echt hele hoge eisen gesteld aan je beheersing van de Nederlandse taal?
Mwua, nee. Je krijgt wel levensverzekeringswiksunde, maar spannender dan dat wordt het niet. En Nederlandse taal is wel belangrijk, maar het maakt of breekt je niet.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 april 2012 @ 16:04:46 #210
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110933134
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:04 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Op welke hogeschool heb jij gezeten en wat doe je nu?
Saxion en werk nu bij een Big4 kantoor en studeer aan Nyenrode.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110933162
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:03 schreef Kapitalist. het volgende:
Wat zijn de belangrijkste competenties die je moet hebben? Is de wiskunde bij Accountancy echt zo moeilijk en worden er ook echt hele hoge eisen gesteld aan je beheersing van de Nederlandse taal?
Wiskundeniveau is niet heel hoog, vooral rekenwerk en snappen waarom en hoe je iets moet uitrekenen.
Goede beheersing van de Nederlandse taal is wel handig ja.
  zondag 29 april 2012 @ 16:06:28 #212
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110933209
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:04 schreef Maraca het volgende:

[..]

Saxion en werk nu bij een Big4 kantoor en studeer aan Nyenrode.
Nyenrode is toch een zeer dure particuliere school, of is het bij een Big 4 normaal dat de opleiding word betaald? En studeer je voor RA of AA?
  zondag 29 april 2012 @ 16:08:00 #213
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110933273
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 16:05 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wiskundeniveau is niet heel hoog, vooral rekenwerk en snappen waarom en hoe je iets moet uitrekenen.
Goede beheersing van de Nederlandse taal is wel handig ja.
Oke, kun je mij alstublieft vertellen wat verder nog zeer belangrijke competenties zijn en welke struikelblokken er zijn naast de OAT en de motivatie?
  zondag 29 april 2012 @ 16:08:05 #214
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110933277
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:06 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Nyenrode is toch een zeer dure particuliere school, of is het bij een Big 4 normaal dat de opleiding word betaald? En studeer je voor RA of AA?
Bij de meeste accountantskantoren (dus niet alleen Big4) word je opleiding betaald. Als je internationale ambities hebt is het ook zeker voor jou interessant omdat ze sinds dit jaar een internationale versie hebben van de accountancy master. Ik studeer voor RA. Ook wel logisch want Nyenrode is een universiteit en AA is HBO+.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110933338
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:08 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Oke, kun je mij alstublieft vertellen wat verder nog zeer belangrijke competenties zijn en welke struikelblokken er zijn naast de OAT en de motivatie?
Sociaal zijn. Wees niet bang om bv. te presenteren. Het valt mij op dat de mensen die niet durven te presenteren beduidend lagere cijfers halen. Die mensen zijn veelal verlegen en durven hun vragen dus ook niet in de les te stellen.

Tja. Struikelvakken. Levensverzekeringswiskunde, en verder weinig denk ik

Je krijgt ook regelmatig recht, maar dat valt ook reuze mee. Dat is echt puur weten waar alles in je wetboek staat en dit kunnen toepassen.
  zondag 29 april 2012 @ 16:12:47 #216
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110933447
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 16:10 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Sociaal zijn. Wees niet bang om bv. te presenteren. Het valt mij op dat de mensen die niet durven te presenteren beduidend lagere cijfers halen. Die mensen zijn veelal verlegen en durven hun vragen dus ook niet in de les te stellen.

Tja. Struikelvakken. Levensverzekeringswiskunde, en verder weinig denk ik

Je krijgt ook regelmatig recht, maar dat valt ook reuze mee. Dat is echt puur weten waar alles in je wetboek staat en dit kunnen toepassen.
Dus het moet goed te doen zijn zolang je alles maar netjes bijhoud, alle colleges volgt, inzet en motivatie toont etc.?
  zondag 29 april 2012 @ 16:13:17 #217
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110933477
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 16:10 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Sociaal zijn. Wees niet bang om bv. te presenteren. Het valt mij op dat de mensen die niet durven te presenteren beduidend lagere cijfers halen. Die mensen zijn veelal verlegen en durven hun vragen dus ook niet in de les te stellen.

Tja. Struikelvakken. Levensverzekeringswiskunde, en verder weinig denk ik

Je krijgt ook regelmatig recht, maar dat valt ook reuze mee. Dat is echt puur weten waar alles in je wetboek staat en dit kunnen toepassen.
Rechten O+ Het pretvak van de accountancy opleiding.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110933488
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:12 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Dus het moet goed te doen zijn zolang je alles maar netjes bijhoud, alle colleges volgt, inzet en motivatie toont etc.?
Ja, maar voor welke studie geldt dat niet? :P
  zondag 29 april 2012 @ 16:13:51 #219
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110933501
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:12 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Dus het moet goed te doen zijn zolang je alles maar netjes bijhoud, alle colleges volgt, inzet en motivatie toont etc.?
:Y zeker
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110933517
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:13 schreef Maraca het volgende:

[..]

Rechten O+ Het pretvak van de accountancy opleiding.
Dit dus. Sommige mensen hebben er moeite mee --> motivatie.
  zondag 29 april 2012 @ 16:18:15 #221
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110933668
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 16:13 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ja, maar voor welke studie geldt dat niet? :P
Betaopleidingen waarbij de wiskunde van extreem hoog niveau is, en dat zijn er toch behoorlijk wat.
pi_110933772
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:18 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Betaopleidingen waarbij de wiskunde van extreem hoog niveau is, en dat zijn er toch behoorlijk wat.
Zelfs dan is het prima te doen als je het goed voorbereidt en in de lees meedoet. Hier op FOK! wordt het wat overdreven.(niet dat het niet moeilijk is hoor, maar als andere mensen het kunnen, waarom jij dan niet?)
  zondag 29 april 2012 @ 16:25:27 #223
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110933969
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 16:20 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Zelfs dan is het prima te doen als je het goed voorbereidt en in de lees meedoet. Hier op FOK! wordt het wat overdreven.(niet dat het niet moeilijk is hoor, maar als andere mensen het kunnen, waarom jij dan niet?)
Ik denk dat voor iedere opleiding geldt dat je er toch wel een klein beetje aanleg voor nodig hebt, echter heb je voor opleiding als Econometrie naar mijn idee meer aanleg nodig dan bijvoorbeeld voor Sociaal Pedagogische Dienstverlening, als wiskunde je absoluut niet ligt dan word het toch wel heel erg moeilijk om te slagen voor Econometrie, terwijl je bij SPD volgens mij al een heel eind komt door gewoon je best te doen, omdat je voor SPD gewoonweg minder inzicht nodig hebt in bepaalde dingen.
pi_110934432
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:25 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Ik denk dat voor iedere opleiding geldt dat je er toch wel een klein beetje aanleg voor nodig hebt, echter heb je voor opleiding als Econometrie naar mijn idee meer aanleg nodig dan bijvoorbeeld voor Sociaal Pedagogische Dienstverlening, als wiskunde je absoluut niet ligt dan word het toch wel heel erg moeilijk om te slagen voor Econometrie, terwijl je bij SPD volgens mij al een heel eind komt door gewoon je best te doen, omdat je voor SPD gewoonweg minder inzicht nodig hebt in bepaalde dingen.
Wiskunde kan je leren hea. Het zijn regels leren. Net als taal, dat kan je ook gewoon leren.
De één heeft er wat meer aanleg voor dan de ander. Dan zal je dus gewoon iets meer moeten leren, en komrt het dus weer neer op inzet.
  zondag 29 april 2012 @ 16:39:52 #225
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110934606
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 16:35 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wiskunde kan je leren hea. Het zijn regels leren. Net als taal, dat kan je ook gewoon leren.
De één heeft er wat meer aanleg voor dan de ander. Dan zal je dus gewoon iets meer moeten leren, en komrt het dus weer neer op inzet.
Oke hier heb je wel een punt. Ik heb nog een vraag over de Associate Degree, wat zijn precies de nadelen van de Associate Degree, want je kunt bij Avans na het afronden van de opleiding Associate Degree Accountancy gewoon zonder vertraging doorstromen naar de voltijd variant van Accountancy, maar als je wilt kunt je ook eerst een jaar werken of iets dergelijks om ervaring op te bouwen of gelijk aan de slag als assistent-accountant, het lijkt mij dus alleen maar voordelen te bieden, heb ik hierin gelijk of zie ik iets over het hoofd?
pi_110938844
Associate degree is toch gewoon lager dan een bachelor?
Weet er verder niets van af
  zondag 29 april 2012 @ 19:24:19 #227
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110939920
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:53 schreef ejfaar het volgende:
Associate degree is toch gewoon lager dan een bachelor?
Weet er verder niets van af
Associate degree zit tussen mbo niveau 4 en hbo bachelor in en duurt 2 jaar, waarna je daarna kunt besluiten om zonder vertraging door te stromen in de voltijd bachelor of gewoon te gaan werken, je moet echter wel al in jaar 2 een scriptie schrijven, dit lijkt mij wel een nadeel, wat houd het schrijven van een scriptie eigenlijk precies in?
pi_110949617
Het is een soort van groot werkstuk schrijven (waarbij je ook stage loopt)
  zondag 29 april 2012 @ 23:11:05 #229
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_110950146
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 22:57 schreef ejfaar het volgende:
Het is een soort van groot werkstuk schrijven (waarbij je ook stage loopt)
Vergelijkbaar met het profielwerkstuk op de middelbare school? Is het een struikelblok voor veel mensen en wie beoordeeld zo'n scriptie eigenlijk?
pi_110960142
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:11 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met het profielwerkstuk op de middelbare school? Is het een struikelblok voor veel mensen en wie beoordeeld zo'n scriptie eigenlijk?
Je stagebegeleider (een docent) en iemand van je stagebedrijf. Je stagebegeleider bepaalt uiteindelijk.
Het is wel veeeel zwaarder dan je profielwerkstuk hoor.
pi_111047329
Weekendje Parijs gehad met mijn stagebedrijf (i.v.m. jubileum). Aanhang mocht ook mee. Het grappige; bijna alle aanhang was stom verbaast! Ze dachten dat accountants zulke saaie mensen waren, echter bleek dat in de kroegjes wel anders! :P
pi_111048716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:39 schreef GuitarJJ het volgende:
Weekendje Parijs gehad met mijn stagebedrijf (i.v.m. jubileum). Aanhang mocht ook mee. Het grappige; bijna alle aanhang was stom verbaast! Ze dachten dat accountants zulke saaie mensen waren, echter bleek dat in de kroegjes wel anders! :P
Leuk hoor! Jij hebt het goed getroffen volgens mij.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:59:24 #233
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111187891
Zullen we eens een fatsoenlijke OP maken? :')

-------------

Het topic voor accountancy studenten!


Wat is een accountant? Een accountant (accomptant, rekenaar, rekenmeester) is iemand die beroepsmatig jaarrekeningen controleert, jaarrekeningen opmaakt of financiële administraties voert. Voor dit beroep is een speciale opleiding nodig. In veel landen is het, net als in Nederland en België, een wettelijk beschermde titel.

Als accountant heb je als geen ander zicht op hoe een onderneming in elkaar steekt. Je gaat alle cijfers na en analyseert deze. Hierdoor kun je bijvoorbeeld zien of een medewerker mogelijk fraudeert, of dat er een flinke winst gemaakt kan worden. Deze inzichten moet je goed kunnen communiceren naar je klanten. Je bent dus vooral ook veel met mensen bezig, wat het werk erg afwisselend maakt. Omdat jouw adviezen letterlijk goud kunnen opleveren, ben je een heel belangrijke gesprekspartner voor je klanten.

Je ziet als accountant of het financieel goed of slecht gaat met een onderneming. Op die manier weet je als geen ander of een bepaalde investering verantwoord is of dat er bijvoorbeeld een nieuwe vestiging van een restaurant geopend kan worden. In sommige bedrijven bekijk je hoe de verschillende afdelingen, zoals inkoop, marketing en personeel zijn opgezet. Gaat alles wel volgens de regels en wordt alles gedaan zoals het hoort? Jij ziet hoe zaken anders georganiseerd moeten worden en adviseert hierbij de directie. Als je bij een kleinere onderneming werkt, help je bij het voeren van de administratie en stel je de jaarrekeningen samen. Daarnaast geef je advies over de te volgen bedrijfsvoering. Je komt bij de meest uiteenlopende bedrijven en instellingen over de vloer en ontmoet daarbij ook veel verschillende mensen.

Eén keer per jaar worden de cijfers voor de jaarrekening van een bedrijf of instantie op een rij gezet. Daaruit blijkt bijvoorbeeld waar het geld aan uitgegeven is en wat er allemaal binnen is gekomen. Je bekijkt of alle inkomsten en uitgaven kloppen. Vervolgens geef je een verklaring af. Die verklaring is erg belangrijk voor de financiële partners van het bedrijf:

• Voor banken, om te beslissen of ze een lening willen geven
• Voor aandeelhouders, om te zien hoe er met hun geld om is gegaan en of er genoeg winst is gemaakt
• En voor de overheid, bij het verstrekken van subsidies
(Bron)



Er zijn twee soorten accountants: De AA (Accountant-administratieconsulent) en de RA (Registeraccountant). Respectievelijk dient hiervoor een HBO+ en Universitaire opleiding voor gevolgd te worden. Om de AA/RA titel te mogen voeren dient eveneens een praktijkstage van 3 jaar gevolgd te worden.

In dit topic kunnen (toekomstige) HBO, HBO+ en Universitaire studenten hun ei kwijt over hun studie, roddelen over nieuwe RJ/IFRS standaarden en emotionele steun zoeken voor de OAT en andere landelijke tentamens.



Waar kun je studeren?

Hogescholen:
Hogeschool Arnhem/Nijmegen
Avans Hogeschool Breda
Avans Hogeschool Den Bosch
Fontys Hogeschool Eindhoven
Haagse Hogeschool
Hanze Hogeschool Groningen
Hogeschool van Amsterdam (HES/HvA)
Hogeschool INHOLLAND Alkmaar
Hogeschool INHOLLAND Diemen
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam/Paramaribo
Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Hogeschool Rotterdam
Saxion Hogeschool Deventer/Enschede
Hogeschool Utrecht
Christelijke Hogeschool Windesheim
Hogeschool Zuyd Sittard
Hogeschool LOI
Markus Verbeek Praehep Nederland
Markus Verbeek Praehep Curaçao
NCOI

Universiteiten:
Nyenrode Business University
Rijksuniversiteit Groningen
Vrije Universiteit Amsterdam
Erasmus Universiteit Rotterdam
Universiteit van Tilburg
Universiteit van Maastricht
UNA / Curises (University of the Netherlands Antilles)

Handige websites:
www.eenaccountantzietalles.nl
www.accountancyinfo.nl
www.nba.nl
www.nbayoungprofs.nl
Werken bij de grote 4 (E&Y, KPMG, PWC en Deloitte) - Deel 8
www.accountancynieuws.nl
www.accountant.nl
www.accountantworden.nl

-------

Even een eerste opzetje: aanvullingen zijn welkom!

[ Bericht 46% gewijzigd door Maraca op 06-05-2012 12:33:51 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 6 mei 2012 @ 00:21:53 #234
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_111188889
Ziet er goed uit!
Wellicht een linkje naar een site als wateenaccountantdoet (?) erbij? :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 6 mei 2012 @ 09:14:50 #235
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111195842
Oh ik zie dat dat nu http://www.eenaccountantzietalles.nl/ is geworden _O- maar idd een goede! Heb ook nog even alle hogescholen en universiteiten toegevoegd

[ Bericht 10% gewijzigd door Maraca op 06-05-2012 09:19:51 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_111197978
Ziet er goed uit! Misschien ook een verwijzing naar het big 4 topic toevoegen?
  zondag 6 mei 2012 @ 11:57:42 #237
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_111198318
Nyenrode O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:00:38 #238
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111198404
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:41 schreef xminator het volgende:
Ziet er goed uit! Misschien ook een verwijzing naar het big 4 topic toevoegen?
^O^
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 6 mei 2012 @ 12:22:23 #239
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111198958
*wijst naar OP*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 6 mei 2012 @ 12:34:08 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111199258
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:26 schreef GuitarJJ het volgende:
Ziet er goed uit, inderdaad! ^O^

Eventuele toevoegingen:
www.accountancynieuws.nl
www.accountant.nl
www.accountantworden.nl/
Goede toevoegingen *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 6 mei 2012 @ 13:01:28 #242
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_111200039
Goed bezig!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_111259289
Ik had een vraag / heb iets waar ik niet uitkom. Voor een project moet ik een jaarrekening maken en op de saldibalans kom ik de post kruisposten tegen. Alleen heeft deze post een creditsaldo, weten jullie hoe dit kan?

Ik dacht altijd dat het gedebiteerd werd als er geld uit kas/bank gaat en bij ontvangst gecrediteerd wordt. Wat betekend dat er dan of een debetsaldo is of dat het glad loopt.
pi_111262951
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:39 schreef danny130 het volgende:
Ik had een vraag / heb iets waar ik niet uitkom. Voor een project moet ik een jaarrekening maken en op de saldibalans kom ik de post kruisposten tegen. Alleen heeft deze post een creditsaldo, weten jullie hoe dit kan?

Ik dacht altijd dat het gedebiteerd werd als er geld uit kas/bank gaat en bij ontvangst gecrediteerd wordt. Wat betekend dat er dan of een debetsaldo is of dat het glad loopt.
Dat kan als er bijvoorbeeld kas gestort word.

Journaalpost (bij het boeken van de bank):
Bank..........................¤100
aan Kruisposten....................¤100

Als de volgende boeking (bij het boeken van de kas) wordt gemaakt, dan loopt de rekening kruisposten glad:
Kruisposten..............¤100
aan Kas....................................¤100

Mocht de tweede boeking niet gemaakt worden, of per abuis op een andere rekening, dan staat er een creditbedrag op de rekening kruisposten.
pi_111268968
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:53 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Dat kan als er bijvoorbeeld kas gestort word.

Journaalpost (bij het boeken van de bank):
Bank..........................¤100
aan Kruisposten....................¤100

Als de volgende boeking (bij het boeken van de kas) wordt gemaakt, dan loopt de rekening kruisposten glad:
Kruisposten..............¤100
aan Kas....................................¤100

Mocht de tweede boeking niet gemaakt worden, of per abuis op een andere rekening, dan staat er een creditbedrag op de rekening kruisposten.
Bedankt voor de hulp en de tijd die je hebt genomen om het uit te leggen _O_
pi_111270155
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:29 schreef danny130 het volgende:

[..]

Bedankt voor de hulp en de tijd die je hebt genomen om het uit te leggen _O_
Graag gedaan.

Op mijn stage had ik vorige maand een client die op de markt stond. Die heeft totaal 4 rekeningen met kruisposten. De som van de bedragen op die rekeningen kwam redelijk overeen met voorgaand jaar. Echter, de verdeling qua rekeningen was totaal anders.

In dat geval mag je dus alle kruispostboekingen gaan uitzoeken en wegvinken.-> rotklus! :Y
pi_111270647
Kruisposten zijn toch min of meer 'nog te ontvangen' en 'nog te betalen' ?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:28:43 #248
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_111272085
Eh, het zijn toch een soort tussenposten die ontstaan omdat je geld stort/overmaakt/nogwat en het even duurt voordat het geld binnen is en je het echt kan boeken op de ontvangende post?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_111272122
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:28 schreef MacorgaZ het volgende:
Eh, het zijn toch een soort tussenposten die ontstaan omdat je geld stort/overmaakt/nogwat en het even duurt voordat het geld binnen is en je het echt kan boeken op de ontvangende post?
Ja, volgens mij ook.
Maar in dat vb is het een soort van 'betaalde kas' en 'nog te ontvangen op bank' toch?
pi_111296190
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:29 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ja, volgens mij ook.
Maar in dat vb is het een soort van 'betaalde kas' en 'nog te ontvangen op bank' toch?
Klop inderdaad! Echter zijn er natuurlijk nog veel meer vormen op te noemen. Bijvoorbeeld van Bank 1 naar Bank 2.

In de meeste boekhoudpakketten kun je niet meteen van op de bank boeken, maar zitten er dagboeken (met afschriften) aan vast. Dan gebruik je dus een tussenrekening (kruisposten in dit geval) om het bedrag tijdelijk op kwijt te kunnen.

Je hebt bijvoorbeeld ook een tussenrekening creditcards. Eerst boek je vanuit de bank de totale afschrijving op die tussenrekening,bijvoorbeeld 450 euro. Vervolgens boek je via het memoriaal de specificatie (bijvoorbeeld 100 euro benzinekosten, 200 euro schoonmaakmiddelen en 150 euro onderhoudskosten).
pi_111298456
Ok dank!
Maar binnekort moeten banken toch direct het geld overboeken (nieuwe regels, dat ze niet het geld 'vast' mogen houden), dan vervalt in vele situaties dus de kruispost neem ik aan?
pi_111301325
Hmm is dat zo? Dat het direct na 1 klik van Abn Amro naar Rabobank gaat?

Lijkt mij sterk in ieder geval..
pi_111308857
Nouja, binnen één werkdag inderdaad. Dus dr kruisposten kunnen niet heel groot zijn. Het geldt voor de meeste ondernemingen, maar is wel afhankelijk van de klanten. Als dit bijv. Braziliaanse klanten zijn geldt dit niet.

http://www.ing.nl/Images/(...)ingen_tcm7-40680.pdf
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:29:23 #255
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111668578
Jaja, daar is hij dan. De brief van het nivra nba met de woorden 'gefeliciteerd'. Ik houd ervan als ik brieven van ze krijg met gefeliciteerd.. besef je dat je weer een stap dichter bij je doel bent O+

Maar met deze brief erkennen ze dat ik wel iets kan en dat ik mag beginnen met de praktijkstage *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:56:56 #256
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_111669729
Je wordt NBA-basketballer? Vet! Nee, oke, niet grappig.

Gefeliciteerd Maraca 14.gif.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:03:09 #257
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111670012
Haha, ja die nieuwe naam is best verwarrend. Denk ook dat er straks genoeg 13-jarige jongetjes zijn die teleurgesteld zijn als ze naar nba.nl gaan :+

En bedankt O+ Er moeten nog wel wat administratieve dingen gebeuren en ga volgende week met het schrijven van een jaarplan beginnen. Stagemeester heb ik ook al dus dat gaat allemaal goed *O* Als ik dan mijn studie ook nog nominaal haal ben ik gewoon over 3 a 4 jaar RA :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:12:22 #258
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_111675148
Netjes :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_111678695
Good job ^O^
  maandag 21 mei 2012 @ 16:21:24 #261
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_111835123
Zit er misschien aan te denken MBO 4 Junior Accountant te doen, iemand ervaring mee?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:23:12 #262
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111835202
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:21 schreef Gemaskerde het volgende:
Zit er misschien aan te denken MBO 4 Junior Accountant te doen, iemand ervaring mee?
Nooit van gehoord. Is dat vergelijkbaar met MBO 4 Administrateur?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 21 mei 2012 @ 16:26:58 #263
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_111835347
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:23 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Is dat vergelijkbaar met MBO 4 Administrateur?
MBO 4 Accountmanager als ik het goed begrijp.

http://www.mbowijzer.nl/beroep/junior-accountmanager#opleiding
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:30:32 #264
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111835463
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:26 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

MBO 4 Accountmanager als ik het goed begrijp.

http://www.mbowijzer.nl/beroep/junior-accountmanager#opleiding
Een accountmanger is wel heel wat anders dan een accountant hé.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 21 mei 2012 @ 16:50:18 #265
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_111836231
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:30 schreef Maraca het volgende:

[..]

Een accountmanger is wel heel wat anders dan een accountant hé.
Stomme fout, ik bedoel Junior Accountmanager.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:52:01 #266
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111836315
quote:
15s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:50 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Stomme fout, ik bedoel Junior Accountmanager.
Dan zit je niet in het goede topic :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 21 mei 2012 @ 17:00:52 #267
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_111836646
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dan zit je niet in het goede topic :+
Helaas!
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_111840327
Sinds ik terug ben gekomen van mijn derdejaars HBO stage, heb ik totaal geen motivatie meer op school. Eerste week na school ging nog prima, maar nu is het naar een dieptepunt gezakt. Stage vond ik wel leuk, maar ik kon niet echt vertellen waarom.

Ik zie dit ook heel veel terug bij mijn klasgenoten. Volgens mij wil de helft geen accountant meer worden en zitten ze hun tijd uit op school om na deze opleiding op een andere functie te solliciteren.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 21 mei 2012 @ 18:32:47 #269
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111840666
quote:
19s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:25 schreef Fuszy het volgende:
Sinds ik terug ben gekomen van mijn derdejaars HBO stage, heb ik totaal geen motivatie meer op school. Eerste week na school ging nog prima, maar nu is het naar een dieptepunt gezakt. Stage vond ik wel leuk, maar ik kon niet echt vertellen waarom.

Ik zie dit ook heel veel terug bij mijn klasgenoten. Volgens mij wil de helft geen accountant meer worden en zitten ze hun tijd uit op school om na deze opleiding op een andere functie te solliciteren.
Dan heeft de stage zijn werk gedaan :Y Beter dat je het nu weet. Maar je vond de stage dus wel leuk?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_111841121
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:32 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dan heeft de stage zijn werk gedaan :Y Beter dat je het nu weet. Maar je vond de stage dus wel leuk?
Ik vond stage zeker leuk, maar liet het volgens hen ook niet merken. Vanuit de teamleiders af zeiden ze dat en vanuit de controlegroepen vonden ze dat ik heel enthousiast was.

Ik zie AA niet te zitten, maar de opleiding tot RA samen met werken is killing. Mijn voorkeur gaat nu uit naar consultancy, maar ik wil deze opleiding iig afmaken :). Wil het niet opgeven, want dat vind ik zonde.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 21 mei 2012 @ 18:45:34 #271
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111841238
Waarom vind je de opleiding tot RA samen met werken 'killing'? :) Niet dat ik je over probeer te halen hoor, je moet absoluut doen wat bij je past en wat je wilt, maar ben gewoon nieuwsgierig ;) Want eigenlijk weet je al direct van het moment dat je besluit om accountancy te gaan studeren dat er een vervolgopleiding komt (AA c.q. RA)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 21 mei 2012 @ 18:48:05 #272
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111841368
Ugh, morgen trouwens een mondeling externe verslaggeving. Aan de ene kant ben ik gek op mondelingen omdat je dan veel meer in control bent, maar aan de andere kant moet je wel heel snel kunnen redeneren en er zijn ook maar tig onderwerpen die aan bod kunnen komen :') Dus spannend is het zeker!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_111842722
quote:
18s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:45 schreef Maraca het volgende:
Waarom vind je de opleiding tot RA samen met werken 'killing'? :) Niet dat ik je over probeer te halen hoor, je moet absoluut doen wat bij je past en wat je wilt, maar ben gewoon nieuwsgierig ;) Want eigenlijk weet je al direct van het moment dat je besluit om accountancy te gaan studeren dat er een vervolgopleiding komt (AA c.q. RA)
Ik heb nu de 'werkdruk' meegemaakt en dat samen met studeren lijkt me enorm zwaar. Zeker in de maanden die er echt toe doen. Werkdruk heb je nog amper als stagiair, maar als ik hem dan al goed merk dan zal het, naar mijn idee, later erger zijn.

Het is niet de beslissende factor, maar het speelt wel mee. Ik wist al jaren dat het een enorm zware opleiding zou zijn en ook de vervolgopleiding. Normaal heb ik er geen moeite mee om een poot uit te steken om iets te bereiken.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 21 mei 2012 @ 19:35:05 #274
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111843845
In de drukke maanden heb je geen studie ;) Maar ik snap het wel hoor. Ik combineer het nu ook en het neemt veel tijd en energie in beslag :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 21 mei 2012 @ 20:34:13 #275
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_111847366
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:48 schreef Maraca het volgende:
Ugh, morgen trouwens een mondeling externe verslaggeving. Aan de ene kant ben ik gek op mondelingen omdat je dan veel meer in control bent, maar aan de andere kant moet je wel heel snel kunnen redeneren en er zijn ook maar tig onderwerpen die aan bod kunnen komen :') Dus spannend is het zeker!
Een collega van me mag morgen ook :P
Je krijgt meteen de uitslag toch? Laat je het weten? :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:51:01 #276
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111848414
Meh, moet dat? ;( :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 21 mei 2012 @ 21:19:58 #277
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_111850378
Alleen als je het haalt dan :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_111851870
Kent iemand een site of database met stageverslagen? En dan in het bijzonder verslagen met betrekking tot een meeloopstage AC?

Mijn stage zit er namelijk met een maand helaas al weer op, dus ik mag onderhand wel eens beginnen met het schrijven van mijn stageverslag. Het is dan toch wel een handig om een voorbeeld te hebben, als een soort van handvat.

Ik heb de stagecoördinator van de opleiding al een mail gestuurd, maar die zegt niets vrij te kunnen geven. -O-
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:33:28 #279
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111867374
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:19 schreef KaBuf het volgende:
Alleen als je het haalt dan :+
Ja, dat schiet lekker op :+

Ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het veel te mooi weer is om iemand te laten zakken :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:25:33 #280
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111875877
Ok, dat kan dus wel ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_111876374
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:43 schreef GuitarJJ het volgende:
Kent iemand een site of database met stageverslagen? En dan in het bijzonder verslagen met betrekking tot een meeloopstage AC?

Mijn stage zit er namelijk met een maand helaas al weer op, dus ik mag onderhand wel eens beginnen met het schrijven van mijn stageverslag. Het is dan toch wel een handig om een voorbeeld te hebben, als een soort van handvat.

Ik heb de stagecoördinator van de opleiding al een mail gestuurd, maar die zegt niets vrij te kunnen geven. -O-
Joh, zo een stageverslag is best persoonlijk en het stelt niks voor. Gewoon schrijven wat je hebt gedaan en de handleiding volgen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:25 schreef Maraca het volgende:
Ok, dat kan dus wel ;(
(Sorry moest een beetje lachen toen ik je berichtjes achtereenvolgens las.)

Heb je wel feedback gekregen waarom je het niet gehaald heb? Volgende keer weer een kans!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:55:33 #282
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111877041
Ja, lulde er teveel omheen en door de zenuwen lukte het niet om journaalposten te maken :'). Ze waren wel positief over me, maar helaas was het niet voldoende -o_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_111877179
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:55 schreef Maraca het volgende:
Ja, lulde er teveel omheen en door de zenuwen lukte het niet om journaalposten te maken :'). Ze waren wel positief over me, maar helaas was het niet voldoende -o_
Hmmm, als ik uit het niets vragen krijg over journaalposten zit ik ook na te denken terwijl het enorm simpel is :')
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:00:45 #284
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111877262
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:58 schreef xminator het volgende:

[..]

Hmmm, als ik uit het niets vragen krijg over journaalposten zit ik ook na te denken terwijl het enorm simpel is :')
Ja, dat was ook een stuk pittiger dan ik dacht. Alleen ik heb steeds te horen gekregen dat je juist moest redeneren en dus niet direct antwoord moest geven. Ik wilde dat dus ook doen en toen kapten ze me direct af :{
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:59:58 #285
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_111879949
Journaalposten maken zonder ze te schrijven/snel 'tekenen' vind ik ook irritant, lijkt me voor zo'n mondeling ook echt een drama.
Balen dat je het niet hebt gehaald in ieder geval Maraca, volgende keer beter.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:17:58 #286
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111880766
Ja, en ik weet ook wat ik de volgende keer anders moet doen (niet met complete verhalen aankomen die niet relevant zijn :') ) Dus de volgende keer zal ik ze eens wat laten zien :7

Nu gelukkig nog even een weekje vakantie O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:48:09 #287
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_111884699
Jammer Maraca, volgende keer beter!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_111885174
Inderdaad, succes volgende keer!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 18:00:46 #289
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111885305
Bedankt O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_111886063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:38 schreef xminator het volgende:

[..]

Joh, zo een stageverslag is best persoonlijk en het stelt niks voor. Gewoon schrijven wat je hebt gedaan en de handleiding volgen.

Ik heb er ook wel vertrouwen in, maar een voorbeeld is toch handig! :)
pi_111886576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 18:21 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel vertrouwen in, maar een voorbeeld is toch handig! :)
Ik had hem wel willen versturen maar vind mijn stageverslag te persoonlijk.

Stelt toch niet veel voor? Inleiding, stuk over waar je hebt stagegelopen, informatie, werkzaamheden, ontwikkeling bla bla conclusie bewijs
pi_111979358
Dringende oproep aan iedereen die Accountancy doet:

Heeft iemand uitwerkingen van het werkboek 'Jaarverslaggeving' van EPE/Koetzier/Hoffman? Ik zou namelijk graag willen oefenen met opgaven voor aankomende tentamens, maar ik weet niet of ik het goed doe.

Een andere vraag is of iemand nog (oude) tentamens heeft die ook betrekking hebben op externe verslaggeving?

Laatste vraag: welke boeken gebruiken jullie voor dit vak? Heeft iemand de namen van boeken die ik zou kunnen aanschaffen voor dit vak?

Jullie zouden mij een groot plezier doen en hiermee heel veel kunnen helpen.

Thanks
pi_111979473
Antwoorden van het boek staan gewoon op hun website, zelf heb ik ook dat boek gebruikt icm. Handboek jaarrekening.
pi_111980051
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:35 schreef xminator het volgende:
Antwoorden van het boek staan gewoon op hun website, zelf heb ik ook dat boek gebruikt icm. Handboek jaarrekening.
Daar heb je gelijk in, echter zijn dit alleen de '*' opgaven. Deze heb ik al uiteraard doorgenomen. Wel bedankt voor je reply!
pi_111980921
Vraag de antwoorden aan je docent, die kan er via de website bij als het goed is.
pi_112048625
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:47 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, echter zijn dit alleen de '*' opgaven. Deze heb ik al uiteraard doorgenomen. Wel bedankt voor je reply!
Ik heb uitwerkingen van de volgende opgaven (vijfde druk):
V1.1 Een handelsonderneming
V3.4 Celeste nv
V4.1 Royal Haskoning
V6.1 Looking Good nv
V6.2 bv Sallandia
V6.5 Greenair nv
V7.3 bv Huis

PM maar bij interesse :)
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_112049982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:32 schreef Faeroer het volgende:
Dringende oproep aan iedereen die Accountancy doet:

Heeft iemand uitwerkingen van het werkboek 'Jaarverslaggeving' van EPE/Koetzier/Hoffman? Ik zou namelijk graag willen oefenen met opgaven voor aankomende tentamens, maar ik weet niet of ik het goed doe.

Een andere vraag is of iemand nog (oude) tentamens heeft die ook betrekking hebben op externe verslaggeving?
Ik heb wel een paar enkele uitwerkingen uit de college's overgenomen. Als je interesse hebt stuur maar een bericht.
Laatste vraag: welke boeken gebruiken jullie voor dit vak? Heeft iemand de namen van boeken die ik zou kunnen aanschaffen voor dit vak?

Jullie zouden mij een groot plezier doen en hiermee heel veel kunnen helpen.

Thanks
Ik heb nog wel wat uitwerkingen, deze zijn dan wel overgenomen uit de colleges. Bij interesse stuur maar een bericht :)
pi_112232056
@ guitarjj

Zo ik was even afwezig haha maar ben er weer :D
Ik ben helaas ook nog niet begonnen aan dat stageverslag. Mijn begeleider vind dat mijn Oma het moet kunnen lezen. Dat wordt wat, gezien het feit dat mijn oma waarschijnlijk niet eens weet wat een jaarrekening is haha.
pi_112235993
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:08 schreef GK1206 het volgende:
@ guitarjj

Zo ik was even afwezig haha maar ben er weer :D
Ik ben helaas ook nog niet begonnen aan dat stageverslag. Mijn begeleider vind dat mijn Oma het moet kunnen lezen. Dat wordt wat, gezien het feit dat mijn oma waarschijnlijk niet eens weet wat een jaarrekening is haha.
Dus in feite moet het in Jip-en-Janneke-taal geschreven worden? :P

Ik ben inmiddels begonnen, maar kan de motivatie moeilijk vinden!

Hoe bevalt jouw stage? Ook met een week of twee klaar?
pi_112236687
sluiten
pi_112236695
Maar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')