Dankzij Maracaquote:
Maracaquote:
Mijn stage bevalt me heel erg goed, ik ben 30 juni klaar. Ik denk dat ik 5 dagen vakantie neem omdat ik die moet opnemen. Een week voor de tentamens, lekker leren voor OB en Levensverzekeringswiskundequote:Op woensdag 30 mei 2012 21:08 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dus in feite moet het in Jip-en-Janneke-taal geschreven worden?
Ik ben inmiddels begonnen, maar kan de motivatie moeilijk vinden!
Hoe bevalt jouw stage? Ook met een week of twee klaar?
Het gaat sneller dan je denkt. Ik zit al bijna in het vierde leerjaar en het voelt alsof het allemaal in 1 jaar is gegaan.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:31 schreef FokNederland het volgende:
September begint waarschijnlijk mijn 8 a 9____! jarige opleiding voor accountant. Eerst HBO, dan Universiteit. Verwacht wel dat ik geslaagd ben heb voor alles minimaal een 7 en M&O rond de 8,5 a 9.
Achteraf gezien lijkt alles sneller te gaan.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:39 schreef GK1206 het volgende:
[..]
Het gaat sneller dan je denkt. Ik zit al bijna in het vierde leerjaar en het voelt alsof het allemaal in 1 jaar is gegaan.
30 juni pas, ja? Ik ben eigenlijk 9 juni al klaar, maar plak er een week bij aan aangezien het bij mij ook prima bevalt. Wanneer heb jij je eindgesprek dan, aangezien dat vóór 29 juni zou moeten plaatsvinden?quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:04 schreef GK1206 het volgende:
[..]
Mijn stage bevalt me heel erg goed, ik ben 30 juni klaar. Ik denk dat ik 5 dagen vakantie neem omdat ik die moet opnemen. Een week voor de tentamens, lekker leren voor OB en Levensverzekeringswiskunde. Hopelijk alles lekker afsluiten en op naar jaar 4! Hoe gaat het bij u?
Ik moest toch wel enigzins gniffelen toen ik wat accountantsvriendjes aan de telefoon had van de week. Verhalen over mensen in de audit (die in principe hun overuren niet meer om kunnen zetten in vakantieuren) die met tranen in de ogen achter hun bureau zatenquote:
oh ik heb alle uitwerkingen van Lewi al hehe. Het eindgesprek? moet ik nog een afspraak voor maken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:47 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
30 juni pas, ja? Ik ben eigenlijk 9 juni al klaar, maar plak er een week bij aan aangezien het bij mij ook prima bevalt. Wanneer heb jij je eindgesprek dan, aangezien dat vóór 29 juni zou moeten plaatsvinden?
Het wordt nog wel even strijden voor de komende tentamens. Ik heb op internet uitwerkingen gevonden van de LeWi-opgaven. Op zich helpt dat behoorlijk goed bij het snappen van de stof.![]()
Mocht je interesse hebben, dan moet je het maar zeggen.
In welke stad ga je stage lopen bi PwC? En wat voor stage heb je precies ?quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:28 schreef ballenbak015 het volgende:
Goeie OP Maraca!
Heb goede zin in volgend jaar, stage bij PwC en vp van de studievereniging.
Had op school ook al verhalen van KPMG medewerkers gehoord, over deze toch wel rigoreuze maatregelenquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:47 schreef xminator het volgende:
Maraca![]()
Overigens:
http://www.accountant.nl/(...)cherp+op+kosten.aspx
Had ik dan toch beter nu voor een contract kunnen kiezen ipv. master voltijd te volgen
Op kantoor Rotterdam. Meeloopstage Audit hbo.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:59 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
In welke stad ga je stage lopen bi PwC? En wat voor stage heb je precies ?.
Ik ben van plan om ook een afstudeerstage (master) volgend jaar 2e semester te plannen als het lukt. Weet alleen nog niet zeker bij wie precies maar PwC is een goede optie.
Het ligt er ook een beetje aan welke kant je later op wil.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:39 schreef Fuszy het volgende:
Gisteren een gesprek gehad om Bedrijfseconomie te gaan volgen voor het laatste jaar. (+half jaar)
Vond ht een goed gesprek. Uiteindelijk zou ik met beide studies hetzelfde kunnen, wanneer ik de accountancy niet in wil. Wat me wel aanspreekt is de vrije minorkeuze, die je als AC student niet zou hebben.
Ik twijfel wel enorm. één jaar tegen anderhalf jaar. Waarbij ik dat ene jaar accountancy met wat minder zin zal afmaken.
Ik wil niet meer bij accountantskantoren solliciteren. Daarom praat ik ook over een overstap. Motivatie is zoek. Stage was leuk en ging prima, maar ik kan niet opnoemen waarom ik het leuk vond.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:01 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan welke kant je later op wil.
Accountantskantoren hebben over het algemeen wel een voorkeur in sollicitanten met een accountancygericht diploma.
Heb je hier dit jaar geen voorlichting over gehad? Je hebt toch op elke school wel bedrijfsbezoeken, inhousedagen enz. Je kunt een bedrijf ook altijd benaderen voor een meeloopdag.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:37 schreef MeYouUs het volgende:
Ik zit in mijn tweede jaar accountancy, en moet nu al een stage plek regelen voor februari 2013, alleen heb geen idee wat een goed bedrijf is om stage te lopen!? Heeft iemand tips waar ik hierover informatie kan vinden, of eigen ervaring m.b.t. tot de stage?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop