abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2012 @ 19:47:19 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108475167

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
---------------------------

B-) Challenges 2012:

Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!

Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test

Deze OP vind je hier
F means you're fucked
  maandag 27 februari 2012 @ 19:50:12 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108475297
Hier nog maar keer m'n vraag..

quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Liep lekker ja! Was wel effe wennen, maar ging prima :P

Wel wat gekke pijn tijdens het lopen. Zeg maar ter hoogte van m'n baarmoeder? Geen kramp, geen steken, gewoon..irritant? Weet 1 van de vrouwen wat dit zou kunnen zijn?
pi_108475568
Moet je ongesteld worden of ben je zwanger? :D
Je baarmoeder zit met verschillende ophangbanden vast. Bij een zwangerschap wordt daar aan getrokken, dat geeft wat men noemt bandenpijn.

Grappig, ik weet precies waar mijn baarmoeder zou moeten zitten, maar ik voel het nooit. De krampen hadden ook darmkrampen kunnen zijn. Ovulaties heb ik ook nooit gevoeld. Misschien heb ik daar gewoon weinig receptoren.
pi_108475707
Zou misschien ook spierpijn kunnen zijn?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 27 februari 2012 @ 19:59:52 #5
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108475727
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:56 schreef wyccie het volgende:
Moet je ongesteld worden of ben je zwanger? :D
Je baarmoeder zit met verschillende ophangbanden vast. Bij een zwangerschap wordt daar aan getrokken, dat geeft wat men noemt bandenpijn.

Grappig, ik weet precies waar mijn baarmoeder zou moeten zitten, maar ik voel het nooit. De krampen hadden ook darmkrampen kunnen zijn. Ovulaties heb ik ook nooit gevoeld. Misschien heb ik daar gewoon weinig receptoren.
Moet in principe over 1,5 week ongesteld worden, zwanger..geen idee? :+
En Google kwam ook elke keer uit op bandenpijn.. Interesting!

Ik zou t ook niet weten, maar nu ineens voelde ik het _O-
  maandag 27 februari 2012 @ 20:00:13 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108475741
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:59 schreef Njosnavelin het volgende:
Zou misschien ook spierpijn kunnen zijn?
Zou kunnen, al heb ik al maanden niet gesport :@ ;)
  maandag 27 februari 2012 @ 20:01:01 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_108475781
Het is misschien een rare tip. Maar ik vind het erg prettig om lid te zijn van een hardloopgroep. In je eentje ga je met sneeuw en regen niet naar buiten (ik niet). Maar met een groep vaak wel. De kosten zijn vaak heel schappelijk en er zijn gediplomeerde instructeurs. Ik loop nu twee keer per week zo'n 10km. Iets wat ik zonder loopgroep nooit had gered.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_108475864
Als ik wat langere afstanden (5km+) loop krijg ik steeds verschrikkelijke buikkrampen. Soms moet ik echt haasten dat ik op een toilet terecht kom want anders ontstaat er echt een probleem. In de ochtend voordat ik iets gegeten heb of savonds laat, het maakt niet uit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Of gewoon toiletpapier meenemen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 februari 2012 @ 20:03:35 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108475901
Yur wordt papa O+
  maandag 27 februari 2012 @ 20:04:49 #10
365858 Foe_Yong_Hai_
Een plezier voor jong en oud
pi_108475977
Ben zelf ook van plan binnenkort te beginnen met hardlopen en kwam toevallig langs dit topic, dus ik ga het hier even volgen! :)
  maandag 27 februari 2012 @ 20:05:36 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108476019
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Yur wordt papa O+
Ooit
F means you're fucked
  maandag 27 februari 2012 @ 20:05:50 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108476029
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Yur wordt papa O+
_O-

Nou, mocht t (ooit) zo zijn, dan horen jullie het wel.
pi_108476152
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Het is misschien een rare tip.
Helemaal geen rare tip!
Ik heb het wel overwogen, vanwege de motivatie en de feedback.
Voor de gezelligheid doe ik het niet, want ik kan niet praten tijdens het lopen. En ik loop toch liever in mijn eigen tempo en mijn eigen rondje.
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:02 schreef Deventer__ het volgende:
Als ik wat langere afstanden (5km+) loop krijg ik steeds verschrikkelijke buikkrampen. Soms moet ik echt haasten dat ik op een toilet terecht kom want anders ontstaat er echt een probleem. In de ochtend voordat ik iets gegeten heb of savonds laat, het maakt niet uit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Of gewoon toiletpapier meenemen?
Ervoor zorgen dat voordat je gaat lopen, je darmen leeg zijn? Even een kopje koffie, 20 minuten later kun je aan de slag.
Eerder werkte dat bij mij goed in de ochtend, maar mijn stoelgang is veranderd en ik drink nu niet meer regelmatig koffie.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:14:31 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_108476587
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:08 schreef wyccie het volgende:
Helemaal geen rare tip!
Ik heb het wel overwogen, vanwege de motivatie en de feedback.
Voor de gezelligheid doe ik het niet, want ik kan niet praten tijdens het lopen. En ik loop toch liever in mijn eigen tempo en mijn eigen rondje.
Eens. Ik doe het ook niet voor de gezelligheid, er zijn er bij die nog uren blijven hangen en koffieleuten. Ik doe het alleen voor het lopen. Ik weet dat ik alleen te snel afhaak en met een groep loop ik door :)
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 27 februari 2012 @ 20:17:00 #15
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108476748
Een loopgroep is echt lachen, het sociale gedeelte is voor mij zeker een ding waarom ik het doe (deed, ik moet weer gaan beginnen met een loopgroep).

Plus het fijne is dat ze bij een loopgroep letten op hoe je loopt, je techniek verbeteren, etc. Zitten meer plussen dan minnen aan.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:18:34 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_108476836
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:05 schreef GotC het volgende:

[..]

_O-

Nou, mocht t (ooit) zo zijn, dan horen jullie het wel.
alvast allemaal effe lappen...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 27 februari 2012 @ 20:33:43 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108477727
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:17 schreef slacker_nl het volgende:
Een loopgroep is echt lachen, het sociale gedeelte is voor mij zeker een ding waarom ik het doe (deed, ik moet weer gaan beginnen met een loopgroep).

Plus het fijne is dat ze bij een loopgroep letten op hoe je loopt, je techniek verbeteren, etc. Zitten meer plussen dan minnen aan.
Ik ga me inderdaad ook eens aanmelden bij een loopgroep. Moet alleen nog ff zoeken hoe en wat hierzo in de buurt
F means you're fucked
  maandag 27 februari 2012 @ 20:34:01 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108477749
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
F means you're fucked
  maandag 27 februari 2012 @ 20:34:44 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108477805
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Cute O+!
pi_108479320
Voor diegene die geinteresseerd zijn in natural running / barefoot / minimal, of in z'n algemeen werken aan je looptechniek:

Beetje knullige video en infographics op momenten, maar hij laat wel erg duidelijk een paar belangrijke concepten zien van werken aan je looptechniek en het 'afkicken' van ondersteunende schoenen. Midden- / voorvoet-landing, relatief korte paslengte, hoge pasfrequentie, weinig verticale beweging etc. :)

Sommige oefeningen kunnen ook geen kwaad af en toe eens mee te pakken en het laat je sowieso eens nadenken over je looptechniek!

Voor sommigen die hier posten misschien (nog) niet relevant, maar in het vorige topic werden hier wat vragen over gesteld en was er discussie over, vandaar dat ik de video nu even post. :)
Jack does it in real time...
  maandag 27 februari 2012 @ 21:48:10 #21
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108482448
Oeh, bedankt Fallen en slacker_nl voor jullie resultaten, dan weet ik dat ik niet geheel kansloos ben gelukkig ;) haha
pi_108482597
Kansloos ben je sowieso niet. Je bent immers begonnen met hardlopen.
  maandag 27 februari 2012 @ 22:41:05 #23
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108485386
Kortere passen liep ik sowieso wel met de sneeuw. Nu lette ik er op en liep kapot :') te hard dus en misschien toch maar naar een hardloopclub...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 27 februari 2012 @ 22:53:04 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108485939
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:02 schreef Deventer__ het volgende:
Ervoor gaan? Ik heb het een enkele keer, dan viel het eten slecht en wilt alles eruit. Als je het kan ophouden, zou ik dat doen en anders wc-papier meenemen.

Tip voor Yur, ga voordat je begint met de halve nog ff naar de wc. 21 km naar een wc lopen is lang kan ik je uit ervaring vertellen..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_108487123
Al maanden Evy op mijn laptop staan, en moet nu toch echt er mee gaan beginnen van mezelf.

Hebben jullie nog tips qua warming-up? neem aan dat ik niet zomaar gelijk aan de eerste les kan beginnen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')