abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108466875
Ik ben verbaasd dat hier zoveel mensen op dit topic zitten die allemaal mensen kennen die in de bijstand zitten.

Ik heb een oud collega die in de WW zit en die zich wezeloos solliciteerd,altijd hard gewerkt en nooit de kantjes eraf gelopen,is ontslagen onder mom reorganisatie (tja is wel wat ouder nu) als ze solliciteerd is ze een van de 300 die reageerd terwijl men 299 moet wegsturen en de overblijvende een 0 uren contract krijgt tegen een fooi.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_108466963
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:53 schreef Nober het volgende:

[..]

Heb je last van ze?
Ehh, iedereen die werkt heeft daar 'last' van.
compact en kleverig.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:32:36 #103
351780 Piye
King of Kush
pi_108467562
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:00 schreef H.FR het volgende:

[..]

Nee, die zijn arbeidsongeschikt. Bij de rest zit het tussen de oren.
Ik heb het helemaal niet over arbeidsongeschikten. Ik heb het erover dat er veel laaggeschoold werk is dat de gemiddelde topman fysiek niet aan zou kunnen. Als jij dan gaat beweren dat iedereen dat laaggeschoolde werk wel kan doen doe jij een grote groep mensen gewoon zwaar tekort. Alsof scholing en intellect de enige criteria zijn om te bepalen hoe zwaar een bepaald beroep is.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_108467589
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:17 schreef geevee het volgende:
Ik ben verbaasd dat hier zoveel mensen op dit topic zitten die allemaal mensen kennen die in de bijstand zitten.

Ik heb een oud collega die in de WW zit en die zich wezeloos solliciteerd,altijd hard gewerkt en nooit de kantjes eraf gelopen,is ontslagen onder mom reorganisatie (tja is wel wat ouder nu) als ze solliciteerd is ze een van de 300 die reageerd terwijl men 299 moet wegsturen en de overblijvende een 0 uren contract krijgt tegen een fooi.
Mijn moeder heeft 12 jaar lang een uitkering gehad, wilde ook niet werken,( werkt nu wel) mijn tante heeft al meer dan 20 jaar een uitkering en ook geen trek om te werken, mijn stiefvader heeft in zijn hele leven 5 (!!!) jaar gewerkt ( is 61), dan hebben we nog mijn tante haar ex, werkt 40 uur per week zwat, maar wit werken wil hij niet, een vriend van mijn moeder die 'best wil werken' maar alleen als hij minimaal 2000 euro netto krijgt, voor maximaal 20 uur werken en wil zijn eigen tijden kunnen bepalen. Dan heb ik nog een kennis met ww, die ook aangeeft niet meer te gaan werken, maar goed, zij heeft dan nog een werkende partner die voor haar onderhoud betaalt.

Verder ken ik nog een iemand met een uitkering die wel heel erg haar best doet om aan een baan te komen, maar tot nu toe is dat niet gelukt.
compact en kleverig.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:34:48 #105
351780 Piye
King of Kush
pi_108467659
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ehh, iedereen die werkt heeft daar 'last' van.
Nee alleen zuurpruimen hebben er last van, want je hebt gewoon eten op je bord.
pi_108467684
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:32 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over arbeidsongeschikten. Ik heb het erover dat er veel laaggeschoold werk is dat de gemiddelde topman fysiek niet aan zou kunnen. Als jij dan gaat beweren dat iedereen dat laaggeschoolde werk wel kan doen doe jij een grote groep mensen gewoon zwaar tekort. Alsof scholing en intellect de enige criteria zijn om te bepalen hoe zwaar een bepaald beroep is.
Er is natuurlijk wel heel wat meer keus als het gaat om lopende band werk in vergelijking met topmanagers.
Ik werk bij een fabriek (administratief) en zou het werk dat achter de lopende band gedaan wordt, ook prima kunnen, maar probeer me niet op de stoel van de directeur te zetten als je niet failliet wil gaan.
compact en kleverig.
pi_108467881
Nog niet zolang geleden las ik een uitspraak die op een werkbusje stond: als mijn baas doet of dat hij mij goed betaald dan doe ik of ik hard werk.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_108467882
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:34 schreef Piye het volgende:

[..]

E
Dus jij vindt het alleen last als ik niet meer zou kunnen eten?

Als ik een splinter in mijn vinger heb, heb ik daar ook last van.

Dat wil niet zeggen dat ik er 24/7 mijn hoofd over breek, maar het is wel degelijk iets dat invloed heeft op mijn leven.

En naast dat stoor ik me inderdaad ook aan de mentaliteit. Ja, daar heb ik last van.
compact en kleverig.
pi_108468015
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:32 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik hoop dat je begrijpt dat ik geen stratenmakers/bouwvakkers bedoel in mijn verhaal? Die wil ik totaal niet tekort doen.
Verder is het nog altijd zo dat je jezelf fysiek kunt trainen, maar als je gewoon niet erg intelligent bent is daar weinig aan te doen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_108468073
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:34 schreef Piye het volgende:

[..]

Als er de helft minder bijstandstrekkers zouden zijn, hoefden we nu niet dusdanig te bezuinigen, we hebben er dus wel degelijk last van.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_108468100
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel heel wat meer keus als het gaat om lopende band werk in vergelijking met topmanagers.
Ik werk bij een fabriek (administratief) en zou het werk dat achter de lopende band gedaan wordt, ook prima kunnen, maar probeer me niet op de stoel van de directeur te zetten als je niet failliet wil gaan.
Dit.
pi_108468267
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef H.FR het volgende:

[..]

Als er de helft minder bijstandstrekkers zouden zijn, hoefden we nu niet dusdanig te bezuinigen,
Ow, ik maar denken dat het door de globale recessie kwam dat dat moest.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 16:47:34 #113
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108468269
Henk zit in de bijstand.
Wiet kweken is hard werken, zegt Henk.
Henk verdient zwart meer dan jij wit.
Henk krijgt alle toeslagen, jij niet.

Henk is een baas, jij niet.

maandag 27 februari 2012 @ 16:48:07 #114
351780 Piye
King of Kush
pi_108468300
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja jij zal vast wel lopende bandwerk kunnen doen in jouw fabriek, maar of jij het op hetzelfde niveau kan doen als de mensen die er nu staan is een tweede. Waarschijnlijk zou jij dat niet net zo goed doen als zij, net zoals zij jouw werk niet net zo goed als jou zouden doen. Het vereist namelijk andere kwaliteiten, maar tegenwoordig is het populair om te doen alsof het laaggeschoolde werk helemaal geen kwaliteiten vereist.

Daarom zijn we ook snel geneigd te roepen dat als je geen baan kan vinden je maar asperges moet gaan steken naast de Polen, want daar zit een tuinder echt op te wachten, iemand die er niks van bakt en ook geen motivatie heeft om het te leren.

quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dus jij vindt het alleen last als ik niet meer zou kunnen eten?

Als ik een splinter in mijn vinger heb, heb ik daar ook last van.

Dat wil niet zeggen dat ik er 24/7 mijn hoofd over breek, maar het is wel degelijk iets dat invloed heeft op mijn leven.

En naast dat stoor ik me inderdaad ook aan de mentaliteit. Ja, daar heb ik last van.
Nou ik denk niet dat jij een cent minder belasting zou betalen als er minder mensen in een uitkering zaten, dus dat last hebben van uitkeringstrekkers gaat wmb niet veel dieper dan "waarom zij wel en ik niet? :(".

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:42 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik hoop dat je begrijpt dat ik geen stratenmakers/bouwvakkers bedoel in mijn verhaal? Die wil ik totaal niet tekort doen.
Verder is het nog altijd zo dat je jezelf fysiek kunt trainen, maar als je gewoon niet erg intelligent bent is daar weinig aan te doen.
Nou daarin verschillen wij dan van mening, want ik denk dat iedereen in principe bepaalde kennis zou kunnen opdoen. De één heeft er alleen veel meer moeite mee dan de ander, precies net als met jezelf fysiek trainen dus.
pi_108468369
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ow, ik maar denken dat het door de globale recessie kwam dat dat moest.
Ik zeg toch niet dat we anders niet hoefden te bezuinigen? Ik zeg alleen dat het zou schelen.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:50:37 #116
351780 Piye
King of Kush
pi_108468395
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:49 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat we anders niet hoefden te bezuinigen? Ik zeg alleen dat het zou schelen.
De crisis zou minder hard aankomen met minder uitkeringstrekkers? Denk daar nog eens goed over na.
pi_108468453
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:00 schreef H.FR het volgende:

[..]

Als je een keuze hebt, heb je een keuze. Maar als je anders (tijdens het trekken van een uitkering) de hele dag op je dikke kont zit een beetje te gamen, dan lijkt het me niet meer dan normaal om in plaats hiervan iets voor de samenleving te doen.
ja duh, je hebt altijd een keuze.
daar gaat het toch niet om, het gaat erom of er banen gevuld worden. als niemand dat werk wil doen, zal de werkgever meer moeten betalen, dat willen ze het wel.
nu kan je net zo goed in de uitkering blijven, want qua inkomen maat het vrijwel niets uit.
raar dat een rechtse regering daar niks aan doet. die kiezen liever voor dwangarbeid.
pi_108468467
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:48 schreef Piye het volgende:

[..]

Ja jij zal vast wel lopende bandwerk kunnen doen in jouw fabriek, maar of jij het op hetzelfde niveau kan doen als de mensen die er nu staan is een tweede. Waarschijnlijk zou jij dat niet net zo goed doen als zij, net zoals zij jouw werk niet net zo goed als jou zouden doen. Het vereist namelijk andere kwaliteiten, maar tegenwoordig is het populair om te doen alsof het laaggeschoolde werk helemaal geen kwaliteiten vereist.

Nou daarin verschillen wij dan van mening, want ik denk dat iedereen in principe bepaalde kennis zou kunnen opdoen. De één heeft er alleen veel meer moeite mee dan de ander, precies net als met jezelf fysiek trainen dus.
Toevallig heb ik als bijbaan ooit bij een distributiecentrum gewerkt. Op zaterdag, wanneer erg weinig/geen vaste mensen waren ging het vreemdgenoeg toch een stuk beter dan doordeweeks.
Dat wil niet zeggen dat dat met alles zo is, maar het zegt wel een hoop vind ik.

Dan verschillen we inderdaad van mening.
pi_108468588
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:50 schreef Piye het volgende:

[..]

De crisis zou minder hard aankomen met minder uitkeringstrekkers? Denk daar nog eens goed over na.
Als er meer mensen zouden werken (er zijn genoeg banen, Polen doen dat werk nu mede doordat wij Nederlanders hier geen zin in hebben) zouden er minder mensen een uitkering hebben, waardoor er meer geld overblijft voor andere zaken.

Lijkt me vrij duidelijk hoor.
pi_108468601
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Er staat: de helft van de mensen met een bijstandsuitkering voelt zich niet geroepen om te solliciteren.

Als je niet solliciteert, krijg je geen baan, toch?

nee, er staat dat de helft niet onder dwang aan het werk wil worden gezet. er staat niks over de wil om te solliciteren.
pi_108468668
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:48 schreef Piye het volgende:

[..]

Daarom zijn we ook snel geneigd te roepen dat als je geen baan kan vinden je maar asperges moet gaan steken naast de Polen, want daar zit een tuinder echt op te wachten, iemand die er niks van bakt en ook geen motivatie heeft om het te leren.

[..]

Nou ik denk niet dat jij een cent minder belasting zou betalen als er minder mensen in een uitkering zaten, dus dat last hebben van uitkeringstrekkers gaat wmb niet veel dieper dan "waarom zij wel en ik niet? :(".

[..]

Ik heb een hekel aan mijn handje ophouden en geld vangen voor niets doen, dus nee, het is niet: waarom zij wel en ik niet!? :')

De aanname die je doet raakt kant noch wal.
O en ik heb jaren poetswerk en sorteerwerk gedaan, omdat ik geen uitkering wilde.
En ik weet zeker dat ik het werk dat er aan de lopende band bij ons gedaan wordt, net zo goed kan doen als degene die nu aan de lopende band staan. Misschien niet al het werk dat gedaan wordt, maar het grootste deel wel.
compact en kleverig.
pi_108468756
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:55 schreef okiokinl het volgende:

[..]

nee, er staat dat de helft niet onder dwang aan het werk wil worden gezet. er staat niks over de wil om te solliciteren.
De eerste zin van dat stukje niet gelezen?
compact en kleverig.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:59:46 #123
351780 Piye
King of Kush
pi_108468767
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef H.FR het volgende:

[..]

Toevallig heb ik als bijbaan ooit bij een distributiecentrum gewerkt. Op zaterdag, wanneer erg weinig/geen vaste mensen waren ging het vreemdgenoeg toch een stuk beter dan doordeweeks.
Dat wil niet zeggen dat dat met alles zo is, maar het zegt wel een hoop vind ik.

Dan verschillen we inderdaad van mening.
Dat zegt inderdaad een hoop over dat vaste personeel en als ik daar de personeelszaken zou doen zou er wel een "reorganisatie" plaats gaan vinden daar.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:55 schreef H.FR het volgende:

[..]

Als er meer mensen zouden werken (er zijn genoeg banen, Polen doen dat werk nu mede doordat wij Nederlanders hier geen zin in hebben) zouden er minder mensen een uitkering hebben, waardoor er meer geld overblijft voor andere zaken.

Lijkt me vrij duidelijk hoor.
O, maar dat zou ik niet durven te ontkennen hoor. Ik betwijfel slechts hoeveel wij als bevolking daarvan terug zouden zien aangezien onze overheid er vaak een sport van maakt zo inefficiënt mogelijk met geld om te gaan.

En ik hoopte ook dat je nog eens na zou denken over die opmerking over het bezuinigen, want dat klopte gewoon niet.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:07:05 #124
351780 Piye
King of Kush
pi_108469024
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:57 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan mijn handje ophouden en geld vangen voor niets doen, dus nee, het is niet: waarom zij wel en ik niet!? :')
Oke hoe heb jij er last van dan? En bedenk bij het antwoorden dat belasting die jij hebt betaald niet jouw geld is. Het is geld dat jij aan de overheid geeft (onder dwang) dat zij vervolgens naar eigen inzicht besteden.

quote:
De aanname die je doet raakt kant noch wal.
O en ik heb jaren poetswerk en sorteerwerk gedaan, omdat ik geen uitkering wilde.
En ik weet zeker dat ik het werk dat er aan de lopende band bij ons gedaan wordt, net zo goed kan doen als degene die nu aan de lopende band staan. Misschien niet al het werk dat gedaan wordt, maar het grootste deel wel.
Zou ik je mogen vragen hoezo je zo overtuigd bent dat jij dat ook wel net zo goed zou kunnen?
pi_108469161
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Piye het volgende:

O, maar dat zou ik niet durven te ontkennen hoor. Ik betwijfel slechts hoeveel wij als bevolking daarvan terug zouden zien aangezien onze overheid er vaak een sport van maakt zo inefficiënt mogelijk met geld om te gaan.

En ik hoopte ook dat je nog eens na zou denken over die opmerking over het bezuinigen, want dat klopte gewoon niet.
Waarom niet dan? Als er voor 2 Mld minder aan uitkeringen uitgegeven zou worden, zou er toch 2 Mld minder bezuinigd hoeven worden?

Dat de overheid niet goed met ons geld omgaat mag duidelijk zijn ja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')