abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108444825
Waarom dit topic :?

FHF is vooral bedoeld voor mensen met een kleine(re) beurs, dus geldbesparende tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Ik doe graag de kick-off met een aantal tips voor de dagelijkse wasbeurten. Het gebruik van wasmiddelen en wasverzachter kan namelijk vele malen goedkoper. Je hoeft vanaf nu geen wasmiddel en wasverzachter meer te kopen ^O^

Wasmiddel
Gewoon soda. Geschikt voor zowel de witte als de bonte was en te koop in alle supermarkten voor ongeveer 40 cent per 500 gram.
Gebruik: Minder dan een half koffiekopje per wasbeurt.

Wasverzachter
Azijn!
Gewone ordinaire (natuur-)azijn werkt prima als wasverzachter. Sterker nog: Je oude kartonnen handdoeken worden weer heerlijk zacht bij het gebruik van Azijn als wasverzachter.

Om de was een lekker geurtje te geven, heb je bij b.v. Blokker synthetische geur-oliën voor een euro per flesje.
Doe 5 á 6 druppels van deze olie bij de azijn in het wasverzachterbakje en je was ruikt ook nog eens lekker fris.

Extra voordeel van deze tips is dat je wasmachine ook veel langer mee zal gaan, omdat er geen gebruik wordt gemaakt van zeep. En zowel soda als azijn werken beiden ontkalkend ^O^

Welke tip(s) heb jij? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 23:52:19 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 01:53:26 #2
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_108449835
Studieboeken; kopiëren... inbinden of in een map. Scheelt 35 tot 50% van de kosten.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:44:25 #3
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_108455020
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 01:53 schreef EricOscuro het volgende:
Studieboeken; kopiëren... inbinden of in een map. Scheelt 35 tot 50% van de kosten.
Of gewoon kopen via Marktplaats/Amazon voor een mooi prijsje en wanneer niet meer nodig weer verkopen. :Y

Verder is shoppen voor verzekeringen ook altijd erg lucratief, evenals "zuinig rijden" (altijd schakelen onder de 2500 TPM) met de huidige hoge benzineprijzen.
pi_108459865
-Belegen. :O -

[ Bericht 45% gewijzigd door Cat-astrophe op 27-02-2012 18:54:20 ]
"Stories happen only to those who are able to tell them."
pi_108460239
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:10 schreef bhm het volgende:
-edit-
Sorry, maar wat.

Haren wassen kan ook met zelfrijzend bakmeel of bakpoeder: mix een beetje met wat water zodat je een niet al te stug, maar ook niet slap papje krijgt, en pas toe op de wortels. Tien minuten in laten werken en uitspoelen. Voor conditioner: appelciderazijn op je haar spuiten, even in laten werken en dan uitspoelen. Gezonder voor je haar en goedkoper. Als je je haar niet lekker vindt ruiken door de azijn, spuit je er bijvoorbeeld wat rozenwater overheen en kam je dat uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cat-astrophe op 27-02-2012 18:54:32 ]
Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
pi_108460428
Die flesjes geurolie zijn echt geen euro ;) ...ik heb ze zelf al is het niet voor de was. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108460470
Loop vaker een Kringloopwinkel binnen. het is niet allemaal oude en versleten meuk en kunt heel veel geld besparen op allerlei zaken......gepost vanaf van Kringloopcomputer staande in mijn Kringloopcomputerkast. :')
Optimist tot in de kist
pi_108471109
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
Loop vaker een Kringloopwinkel binnen. het is niet allemaal oude en versleten meuk en kunt heel veel geld besparen op allerlei zaken......gepost vanaf van Kringloopcomputer staande in mijn Kringloopcomputerkast. :')
En zeer veel tweedehandse meubels zin op te knappen met een beetje schuurpapier en een likje verf.

Ga op maandag vroeg naar de winkel al het overgebleven vlees ligt dan afgeprijsd met 50% korting in de winkel, C1000 heeft vaak nog veel liggen en de Aldi ook. Invriezen en klaar ben je voor heel de week, Was voor deze week met 6 Euro klaar overigens.
pi_108471535
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:04 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

En zeer veel tweedehandse meubels zin op te knappen met een beetje schuurpapier en een likje verf.

Zeker, staan hier ook, was donkerhout met outbollige knopjes, nu wit met "snelle"knoppen. :P Ik heb overigens heel veel nog prima bruikbare gebruiksartikelen van de Kringloop in huis, gewoon even goed opletten en regelmatig langsgaan en je komt ze vanzelf tegen, scheelt toch behoorlijk wat geld als je het niet zo breed hebt. Ik koop er zelfs kleding en schoenen, ook een kwestie van goed je ogen openhouden...nieuwe nooit op gelopen schoenen hebben van normaal 150 euro voor nu 3,50. _O_ Iets met een splinter en winter. :+
Optimist tot in de kist
pi_108472534
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Zeker, staan hier ook, was donkerhout met outbollige knopjes, nu wit met "snelle"knoppen. :P Ik heb overigens heel veel nog prima bruikbare gebruiksartikelen van de Kringloop in huis, gewoon even goed opletten en regelmatig langsgaan en je komt ze vanzelf tegen, scheelt toch behoorlijk wat geld als je het niet zo breed hebt. Ik koop er zelfs kleding en schoenen, ook een kwestie van goed je ogen openhouden...nieuwe nooit op gelopen schoenen hebben van normaal 150 euro voor nu 3,50. _O_ Iets met een splinter en winter. :+
Alles in mijn huis op uitzondering van enkele spullen zijn 2dehands kringloop of via marktplaats aangekocht. Je knapt het een beetje op en het kan weer jaren mee ik heb alles van vol hout en laatst ook 4 teak eetkamerstoelen voor 28 Euro terwijl ze nieuw in de winkel voor 90 Euro per stuk staan :D

En ook kleding ik koop alleen mijn schoenen en ondergoed in de winkel ik kan wel nieuw in de winkel kopen maar wat ik me hiermee bespaar! Sterker nog ik koop ook vaker 2dehands schilderijen op voor een fractie van de waarde... Mij god wat ik me daar al mee verdiend heb _O_
pi_108472893
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:46 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Alles in mijn huis op uitzondering van enkele spullen zijn 2dehands kringloop of via marktplaats aangekocht. Je knapt het een beetje op en het kan weer jaren mee ik heb alles van vol hout en laatst ook 4 teak eetkamerstoelen voor 28 Euro terwijl ze nieuw in de winkel voor 90 Euro per stuk staan :D

En ook kleding ik koop alleen mijn schoenen en ondergoed in de winkel ik kan wel nieuw in de winkel kopen maar wat ik me hiermee bespaar! Sterker nog ik koop ook vaker 2dehands schilderijen op voor een fractie van de waarde... Mij god wat ik me daar al mee verdiend heb _O_
Ondergoed koop ik er niet, dat gaat me te ver, Wibra is daarvoor een goede winkel. Niets mis met Zeeman/Wibra en Action. *O*
Optimist tot in de kist
pi_108473916
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Ondergoed koop ik er niet, dat gaat me te ver, Wibra is daarvoor een goede winkel. Niets mis met Zeeman/Wibra en Action. *O*
Dat doet Ayumu ook niet hoor, als ik dat zo lees..

Ik heb ook heel lang kleding in kringloopwinkels gekocht. Alleen voorwaarde was dan wel altijd dat het er ook nog echt als nieuw uitzag en een beetje recente mode was. Geen ouderwetse ranzige vestjes enzo.. Alleen sinds veel kringloopwinkels waar ik kwam veel duurder zijn geworden kom ik er eigenlijk niet zo vaak meer. Kleding in de opruiming (winkel) is vaak ook erg betaalbaar..

Maargoed, tweedehands kopen is inderdaad een goede tip.
pi_108474885
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee, Ondergoed koop ik ook altijd in de winkel... Al weet ik wel dat ze bij de kringloop beha's verkopen maar die heb ik toch niet nodig :+

En de Zeeman/Wibra zijn juist de goede winkels voor zulke spullen de Action is leuk voor de speelgoed en de decoractie die ze hebben,.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:18 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Dat doet Ayumu ook niet hoor, als ik dat zo lees..

Ik heb ook heel lang kleding in kringloopwinkels gekocht. Alleen voorwaarde was dan wel altijd dat het er ook nog echt als nieuw uitzag en een beetje recente mode was. Geen ouderwetse ranzige vestjes enzo.. Alleen sinds veel kringloopwinkels waar ik kwam veel duurder zijn geworden kom ik er eigenlijk niet zo vaak meer. Kleding in de opruiming (winkel) is vaak ook erg betaalbaar..

Maargoed, tweedehands kopen is inderdaad een goede tip.
De kringloop is op sommige plaatsen behoorlijk in prijs omhoog gegaan daarom ga ik vaker naar België om aldaar door de kringloop heen te gaan en daar scheelt het best wel in prijs _O_

En ze hebben er veel beeldjes die ik juist zoek O+

Oh en koop je groente op de markt net voor dat ze aan het op ruimen zijn dan willen ze nogal weleens wat van de prijs af doen *)
pi_108476783
Ik ben gek op de Action. O+ Ontzettend veel spul voor een kleine prijs en vaak (naar verhouding) best goede kwaliteit. Ik haal er al mijn thuishangstofjes (dekentjes, huispak etc. vandaan). En pas nog een paar winterstappers gekocht. Zal vast niet de beste kwaliteit zijn maar voor die paar dagen sneeuw vind ik het prima.

Hier lees ik ook altijd met veel plezier mee (de laatste tijd is er weinig gepost): Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 27 februari 2012 @ 20:42:15 #15
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_108478328
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:17 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben gek op de Action. O+ Ontzettend veel spul voor een kleine prijs en vaak (naar verhouding) best goede kwaliteit. Ik haal er al mijn thuishangstofjes (dekentjes, huispak etc. vandaan). En pas nog een paar winterstappers gekocht. Zal vast niet de beste kwaliteit zijn maar voor die paar dagen sneeuw vind ik het prima.

Hier lees ik ook altijd met veel plezier mee (de laatste tijd is er weinig gepost): Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
De Laatste tijd. :D
» Er is al 202 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen.

Maar mijn tip (voor de iets luxere spullen) is dat je even door moet zoeken op internet. Dat kan veel geld schelen vooral de prijzen vergelijkings sites.

En deze sites zijn ook wel handig:
http://www.gratisoptehalen.nl/
http://www.allesgratis.nl/
FOK!kers helpen FOK!kers :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:28:36 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_108538356
Vooral een leuke tip voor de gezinnen: meld je aan op Invotes. Daar krijg je doelgerichte enquetes (wat je bijvoorbeeld van een bepaalde reclame van ABN amro vind ofzo) en spaar je punten mee. 1000 punten = kadobon van 10 euro en die kan je besteden bij oa Bart Smit, Bol.com, FRS en Kijkshop. Ik spaar daar dus altijd de punten op voor Bart Smit en die gebruik ik dan in November (verjaardag dochter) en December (sinterklaas en kerst)

De ene keer krijg je 4 enquetes per maand, de andere keer 1.. wisselt. Ik heb daar in iets meer dan 2 jaar tijd voor bijna 200 euro bij elkaar gespaard.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_108538688
http://www.stempunt.nu is ook zo een site ..

daar spaar je punten die je vervolgens in hun webwinkel kan inwisselen.
pi_108554545
Een gelijk puntensysteem heb ik ook eens geprobeerd, ik wacht nog steeds op mijn cadeaubon van 10 euro voor de IKEA. }:| Die 8 weken wachttijd zijn inmiddels bijna 8 maanden geworden. :(
Optimist tot in de kist
pi_108556164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:10 schreef trovey het volgende:
Een gelijk puntensysteem heb ik ook eens geprobeerd, ik wacht nog steeds op mijn cadeaubon van 10 euro voor de IKEA. }:| Die 8 weken wachttijd zijn inmiddels bijna 8 maanden geworden. :(
Ik denk niet dat die bon nog komt _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 februari 2012 @ 19:47:44 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108556301
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:28 schreef Ireth het volgende:
Vooral een leuke tip voor de gezinnen: meld je aan op Invotes. Daar krijg je doelgerichte enquetes (wat je bijvoorbeeld van een bepaalde reclame van ABN amro vind ofzo) en spaar je punten mee. 1000 punten = kadobon van 10 euro en die kan je besteden bij oa Bart Smit, Bol.com, FRS en Kijkshop. Ik spaar daar dus altijd de punten op voor Bart Smit en die gebruik ik dan in November (verjaardag dochter) en December (sinterklaas en kerst)

De ene keer krijg je 4 enquetes per maand, de andere keer 1.. wisselt. Ik heb daar in iets meer dan 2 jaar tijd voor bijna 200 euro bij elkaar gespaard.
eupanel.nl euro per enquete, wisselt hoeveek je uitnodigingen krijgt. is voor bol.com, gaat ook hard :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_108556750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:44 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die bon nog komt _O-
Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden. ;( :') Ze blijven echter wel doorspammen met hun enquetes.
Optimist tot in de kist
pi_108561372
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden. ;( :') Ze blijven echter wel doorspammen met hun enquetes.
Daar moet je dan ook een kloon mailadres voor maken heb ik ook en krijg er wel 50 mailtjes per dag op... :')
pi_108584961
Kennen jullie deze al?

Gratis culinair proeven DEEL 5

En natuurlijk Online Enquetebureau's #16
Spoilers!
pi_108614201
tip: vul een 1,5 literfles met water en leg hem in de stortbak van je wc.
zo gaat er maar 8,5 liter in ipv 10.
met 8 liter kun je prima doortrekken en je bespaart twee liter wat ruim 200 euro scheelt per jaar.
pi_108614296
Ik vind onze handdoeken altijd stinken. :( Hele muffe geur komt er vanaf... Cheap-ass Aldi was verzachter? :X Hoe komt het? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')