abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108443981
Na de uitzending is het wel tijd om te kijken wat de tips en tops waren van deze opzet.

Tips:
- Juryleden die wel verstand hebben van het songfestival (dus geen Afrojack)
- Juryleden mogen niet de volle punten aan 1 persoon geven
- Geen "Internationale" jury meer, maar bijvoorbeeld gewoon een publieksjury
- Andere presentator
- Open inzending echt een open inzending laten zijn
- Tijd om te stemmen mag duidelijker aangegeven worden.

Tops
- Leuke opzet met de battles.
- Goed dat er verschillende artiesten waren
- Leuk dat er verschillende nummers waren.
- Eindelijk geen gezever dat het een leuk nummer is, maar geen songfestival nummer ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108444530
Top: mogelijkheid tot gratis stemmen.

Tip: tja, hoe bouw ik dit in een tip... uhm, niveau mag wel wat hoger? Het is niet te verdedigen dat Miss Brandi Russell met Drug of Oblivion het heeft moeten afleggen tegen deze meuk.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_108445436
Oh ja nog een tip:

- Geen vlaggetjes en boa's van FOK!kers afpakken :(
pi_108445894
Een tip: Laat Ali B verdwijnen!

De act van Joan mag blijven zoals hij is O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108445969
Ik ga er later nog wel ff goed over nadenken, maar ik vond de show echt TOP! Heerlijk om naar te kijken, spannend, mooi decor, licht etc. Top top :)
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_108446116
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:09 schreef UltraR het volgende:

Tip: tja, hoe bouw ik dit in een tip... uhm, niveau mag wel wat hoger? Het is niet te verdedigen dat Miss Brandi Russell met Drug of Oblivion het heeft moeten afleggen tegen deze meuk.
^O^
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:41 schreef grazz het volgende:
Ik ga er later nog wel ff goed over nadenken, maar ik vond de show echt TOP! Heerlijk om naar te kijken, spannend, mooi decor, licht etc. Top top :)
Dit ook zeker ja :)
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 13:23:25 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_108460368
Top: gratis stemmen via de website ^O^ - weliswaar al genoemd, maar dat vond ik echt een goede zet.
Top: het ging lekker vlot.

Tip: die jury sloeg nergens op, Afrojack die gewoon roept dat hij niets van het songfestival af weet, zet die man daar dan niet neer :') Al wil je een liedje dat "geen songfestivalliedje" is, ik vind dat je als jurylid toch wel wat feeling met het ESF moet hebben.
Tip: die honderkoppige jury kan gewoon weg, een deskundige jury en stemmen via de site/telefoon/sms lijkt me voldoende.
Tip: weg met Jan Smit, wat een stuntelaar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_108463052
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:09 schreef UltraR het volgende:

_O_ Amen

Ik heb de uitzending niet gezien (boycot), maar heb desondanks ook nog wel wat tips:

- Haal het NSF / ESF onmiddellijk weg bij een doelgroepenomroep. Drie jaar TROS was meer dan genoeg. Net als de overdosis sport op TV geldt bij het NSF / ESF: van iedereen, voor iedereen. Kortom: terug naar de NOS.
- MEER nummers en een grotere opzet van het geheel. Terug naar de opzet zoals in 2004, met voorrondes en uiteindelijk een finale.
- Weg met vakjury's en zeker met mensen die er de ballen verstand van hebben. Ik ben geen TV-kok in Life & Cooking, dus zit Carlo Boszhard niet 'deskundig' te zijn in de vakjury van het NSF.
- Houd je aan de afgesproken procedure! Is er een open inschrijving waaraan iedereen kan meedoen? Prima, maar dan blijft dat ook zo en wordt de boel niet gegijzeld door een producer die artiesten uit zijn eigen stal naar voren schuift.
pi_108463127
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

_O_ Amen

Ik heb de uitzending niet gezien (boycot), maar heb desondanks ook nog wel wat tips:

- Haal het NSF / ESF onmiddellijk weg bij een doelgroepenomroep. Drie jaar TROS was meer dan genoeg. Net als de overdosis sport op TV geldt bij het NSF / ESF: van iedereen, voor iedereen. Kortom: terug naar de NOS.
- MEER nummers en een grotere opzet van het geheel. Terug naar de opzet zoals in 2004, met voorrondes en uiteindelijk een finale.
- Weg met vakjury's en zeker met mensen die er de ballen verstand van hebben. Ik ben geen TV-kok in Life & Cooking, dus zit Carlo Boszhard niet 'deskundig' te zijn in de vakjury van het NSF.
- Houd je aan de afgesproken procedure! Is er een open inschrijving waaraan iedereen kan meedoen? Prima, maar dan blijft dat ook zo en wordt de boel niet gegijzeld door een producer die artiesten uit zijn eigen stal naar voren schuift.
Carlo was zo'n beetje het enige deskundige jurylid :D
pi_108463469
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:35 schreef roos85 het volgende:
Carlo was zo'n beetje het enige deskundige jurylid :D
Nou, dan is het triest gesteld met ons als natie, vind je ook niet? Dat een grappige tv-presentator de grootste deskundigheid bezit op het gebied van muziek. Benieuwd wie volgend jaar het opperhoofd van de vakjury is: Erwin Kroll, ofzo? Weet de ballen van muziek, maar weet des te meer over de weerssituatie in Wenen*. In Wenen? Ja, want daar is het ESF volgend jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')