Gisteren, 25 februari heb ik een zeer mooie cake in ontvangst mogen nemen van ons aller FOK!moeder, Yvonne. Nadat de cake wilde avonturen heeft meegemaakt, met veel Guinness en schreeuwende jongeren in de trein, arriveerde hij op mijn zolderkamer.
LooksQua looks zit het prima met deze cake, hoewel het witte gedeelte mij op ernstige gedachten bracht, blijkt het toch niet zoete liefdesnectar te zijn, maar een zeer smakelijke glazuurlaag te zijn, daar over later meer. Hij is mooi bruin gebakken en dit betuigt van kooktalent, een potentiële Herman den Blijker in de maak!
Van binnen is de cake mooi geel, zonder vreemde oneffenheden, dit zit goed, dat weet je dan direct.
SmaakVoor de smaaktest
heb ik Kanovinnie uitgenodigd heeft Kanovinnie zichzelf uitgenodigd om te komen helpen met het bepalen van de globale waardering, zodat er een zo objectief mogelijke review geschreven kan worden, zijn bevindingen kun je hier terug vinden:
quote:
Tsjah, daar sta je dan op zaterdagavond op een meet. Komt er opeens een blonde dame binnen met een rechthoekig blok gewikkeld in aluminiumfolie.
Daar bleek dus de cake in te zitten voor Lompehork. Waarom juist hij de cake kreeg is mij tot op heden nog een raadsel, maar ik had al snel door dat het hier om een cake ging van niveau.
Dat kon niet anders, er was namelijk flink wat materiaal aangeschaft om de cake te maken.
Zodoende had ik mezelf al snel uitgenodigt bij Lompehork en Lompevrouw om daar de volgende dag een stukje cake te kunnen eten.
Zo gezegd, zo gedaan. Het huis was niet zo heel makkelijk te vinden, maar toen ik er eenmaal was kon het cake eten beginnen.
Er werd nog een grap gemaakt dat het misschien spacecake zou kunnen zijn. Bemoedigt door dit idee hapten wij gedrieën toe. Zoals Lompehork ook al opgevallen was zat er een soort uitgeharde laag van mannenpap op. Dit bleek echter glazuur te zijn (of Johan eet veel suiker). De cake smaakte zo heerlijk dat ik al snel om een tweede plak vroeg. Deze smaakte mogelijk nog beter (de plak was ook 2 keer zo dik, dus 2 keer zo lekker).
Ik vond de smaak ook meer dan prima, hij was niet te droog, maar het was ook geen soppende bende, dit is dus prima te eten. Ook zonder slagroom (puristen die we zijn)! De buitenkant was een beetje krokant, zodat het met de algehele structuur ook goed zat, ik geef dit een dikke 10.
Als presentje naar jullie toe zal ik ook een unboxing van de cake posten, dit is wellicht interessant voor mensen die nog nooit een cake hebben gezien:
Van het aluminiumfolie dat gebruikt was om de cake in te bewaren, heb ik een hoedje gebouwd, daarover later meer.
![B4dNM.jpg]()
Al met al wil ik Yvonne bedanken voor de overheerlijke cake waar er in huize Hork nog wel even van gesmikkeld wordt!