Inderdaad fijn dat dat kan, maar je moet ook wat over hebben voor je toekomst. Ik vind het belangrijk om te weten of een school waar je je aanmeldt ook echt een school is waar je zou willen studeren. Liever meer betalen en op een plek komen waar je wilt zijn, dan veel betalen, want studeren gaat, waarschijnlijk, hoe dan ook veel geld kosten, en ongelukkig zijn op die plek.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat je op basis daarvan die conclusie kan trekken. Een andere conclusie die je zou kunnen trekken en die mijns inziens net zo valide is is dat je lang niet alle bachelorvakken nodig hebt voor de door hen gevolgde mastervakken.
[..]
Luxe. Alleen dat al zou voor mij niet mogelijk zijn. Een bezoekje naar London lukt nog wel, een bezoekje aan de USA voor wat open dagen kan ik niet betalen.
Raar... Heeft waarschijnlijk iets te maken met een net wat andere sector.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:
Dat van LSE heb ik trouwens niet eerder gehoord hier in Londen, ik zie vooral LSE bachelor studenten langs komen.
Beursen? Zo regelt mijn vriendin het in ieder geval, die heeft bijna haar gehele opleiding vergoed gekregen op die manier.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:23 schreef Physics het volgende:
Ik vraag me wel af hoe het met de financiering gaat trouwens. Die bedragen zijn vaak astronomisch, en bij sommige programma's staat expliciet vermeldt dat financiering vanuit de uni niet beschikbaar is.
Dit inderdaad. Het zijn meestal miljardairs die beurzen uitdelen. Ze bekijken het meestal per student. Als je al een goede opleiding in Nederland mag en kan volgen is de kans natuurlijk wel kleiner dat je ook daadwerkelijk een beurs kan krijgen voor een buitenlandse universiteit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:28 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Beursen? Zo regelt mijn vriendin het in ieder geval, die heeft bijna haar gehele opleiding vergoed gekregen op die manier.
Het hoeven geen miljardairs te zijn natuurlijk, het zijn veel eerder stichtingen, overheden en grote corporates. En het heeft ook niks met de mogelijkheid van opleiding in eigen land te maken, het is vaak juist bedoeld om een bepaalde groep mensen extra mogelijkheden te bieden. Ook hebben bijna alle universiteiten zelf beursen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:33 schreef hattricker het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het zijn meestal miljardairs die beurzen uitdelen. Ze bekijken het meestal per student. Als je al een goede opleiding in Nederland mag en kan volgen is de kans natuurlijk wel kleiner dat je ook daadwerkelijk een beurs kan krijgen voor een buitenlandse universiteit.
De snelste weg naar een buitenlandse topuniversiteit is overigens excelleren bij je bachelor studie in Nederland. De hoogleraren hebben de contacten wel en kunnen het voor je regelen. Je moet alleen wel uitzonderlijk goed zijn anders vragen ze je niet.
Voor de student is er weinig verschil, je moet nog steeds gewoon een goed profiel hebben en eindeloos aanvragen indienen. Ik werd echt gek van sommige van die beursen, maar het helpt wel enorm uiteindelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:19 schreef oompaloompa het volgende:
Er zijn twee manieren om via een beurs daar terecht te komen.
Aan de ene kant kun je een persoonlijke beurs verdienen, daar zijn zowel in de US als in NL mogelijkheden voor.
Daarnaast krijgen de departementen daar ook geld uit beurzen om veelbelovende masters / gradstudents aan te nemen.
Ligt er aan, persoonlijke beurzen kijken naar andere dingen dan departementen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:23 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Voor de student is er weinig verschil, je moet nog steeds gewoon een goed profiel hebben en eindeloos aanvragen indienen. Ik werd echt gek van sommige van die beursen, maar het helpt wel enorm uiteindelijk.
Meestal kom je bij dezelfde mensen uit. Daarom krijgt mijn vrienden verschillende beurs, de criteria zijn uiteindelijk toch vrij vergelijkbaar.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ligt er aan, persoonlijke beurzen kijken naar andere dingen dan departementen.
Ik weet niet of ik een persoonlijke beurs zou kunnen krijgen maar zou zo naar een topuni kunnen als ik wil met geld van dat departement (nou wil ik dat niet, maar dat terzijde)
Nou ja niet in mijn ervaring. Werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:40 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Meestal kom je bij dezelfde mensen uit. Daarom krijgt mijn vrienden verschillende beurs, de criteria zijn uiteindelijk toch vrij vergelijkbaar.
Ik zou niet echt weten waarom, maar goed. Alle beursen zijn in principe bedoeld om slimme mensen meer kansen te bieden, dus als je goed presteert, maar je altijd meer kans. Natuurlijk zijn sommige beursen gebonden aan nationaliteit, geloof, etc... Maar dan nog eindig je met een kleine groep mensen. Enfin, da's dan mijn ervaring en logica. Waarom zou iemand de minst intelligente persoon in de klas een beurs geven?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou ja niet in mijn ervaring. Werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen
Natuurlijk moet je goed zijn maar hoe departementen bepalen of je goed bent verschilt van hoe instanties dit bepalen. Instanties richten zich vaker op zaken als cijfers en andere gemakkelijker te quantificeren zaken. Departementen kijken eerder naar dingen die zich moeilijker in cijfertjes samenvatten, onderzoekservaring, originaliteit van je ideeën etc.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:26 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik zou niet echt weten waarom, maar goed. Alle beursen zijn in principe bedoeld om slimme mensen meer kansen te bieden, dus als je goed presteert, maar je altijd meer kans. Natuurlijk zijn sommige beursen gebonden aan nationaliteit, geloof, etc... Maar dan nog eindig je met een kleine groep mensen. Enfin, da's dan mijn ervaring en logica. Waarom zou iemand de minst intelligente persoon in de klas een beurs geven?
Deels mee eens, aan de andere kant helpt het wel je te ontwikkelen. Er heersen volgens mij over het algemeeen nogal eerlijkheidsnormen die niet altijd even terecht zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:14 schreef GlowMouse het volgende:
Beurzen maken de wetenschap kapot. Kosten veel moeite om aan te vragen maar zijn vaak zo ruim dat het geld verspild wordt.
Voor PhD's dus wel, maar voor master studenten vaak niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:29 schreef oompaloompa het volgende:
De meeste grote unis hebben geld voor masterstudenten / phds
Tsja, ik heb er zelf ook last van gehad. Destijds had ik gewoonweg niet door waarom ik voor een hoger cijfer zou moeten leren als ik zonder enige inspanning (ja, ik hoefde echt niet te leren voor een 5,5) het vak ook zou halen. Je bent jong en je zit liever op de xbox, op youtube en op facebook dan in de boeken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:12 schreef datisstom het volgende:
Om terug te komen op de eerder genoemde 6-jes cultuur. Ik had vandaag een gesprek met iemand in m'n klas betreffende de toetsweek die eraan staat te komen. Waar ik van plan ben hard te leren en voor elk pw minstens een 8 wil, meldde de desbetreffende jongen met een olijk gezicht dat hij "maar een uurtje per proefwerk leert" en " tevreden is met een 6".
Gelukkig is die mentaliteit na afgelopen jaar bij mij verdwenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |