abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108982948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dat je op basis daarvan die conclusie kan trekken. Een andere conclusie die je zou kunnen trekken en die mijns inziens net zo valide is is dat je lang niet alle bachelorvakken nodig hebt voor de door hen gevolgde mastervakken.

[..]

Luxe. Alleen dat al zou voor mij niet mogelijk zijn. Een bezoekje naar London lukt nog wel, een bezoekje aan de USA voor wat open dagen kan ik niet betalen.
Inderdaad fijn dat dat kan, maar je moet ook wat over hebben voor je toekomst. Ik vind het belangrijk om te weten of een school waar je je aanmeldt ook echt een school is waar je zou willen studeren. Liever meer betalen en op een plek komen waar je wilt zijn, dan veel betalen, want studeren gaat, waarschijnlijk, hoe dan ook veel geld kosten, en ongelukkig zijn op die plek.

Maar we dwalen af. Ik heb gelezen dat LSE voor bachelorstudenten een mindere keus is ten opzichte van andere top universiteiten omdat de universiteit vooral gericht is op de masterstudenten. Weet iemand of dit waar is?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_108985303
LSE is inderdaad beter voor je master. Voor een bachelor zou ik eerder Oxbridge kiezen, als het gaat om onderwijs kwaliteit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_109054327
Dat van LSE heb ik trouwens niet eerder gehoord hier in Londen, ik zie vooral LSE bachelor studenten langs komen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109071324
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:
Dat van LSE heb ik trouwens niet eerder gehoord hier in Londen, ik zie vooral LSE bachelor studenten langs komen.
Raar... Heeft waarschijnlijk iets te maken met een net wat andere sector.
Ik zie nl geen LSE bachelors (en veel Oxbridge). Bij de masters zie ik vooral LSE, UCL, Warwick en Oxford.
Ik geloof dat noch Cantab noch Oxon veel finance bachelorvakken aanbieden (tegenover tig bij LSE). Zou het daaraan kunnen liggen?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_109082191
Geen idee, ik ken al die universiteiten nauwelijks. Ik weet alleen dat bij mijn vorige job enorm veel LSE bachelors binnen kwamen. Masters zijn uberhaupt niet echt populair in Engeland natuurlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_109092944
Ik vraag me wel af hoe het met de financiering gaat trouwens. Die bedragen zijn vaak astronomisch, en bij sommige programma's staat expliciet vermeldt dat financiering vanuit de uni niet beschikbaar is.
pi_109093169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:23 schreef Physics het volgende:
Ik vraag me wel af hoe het met de financiering gaat trouwens. Die bedragen zijn vaak astronomisch, en bij sommige programma's staat expliciet vermeldt dat financiering vanuit de uni niet beschikbaar is.
Beursen? Zo regelt mijn vriendin het in ieder geval, die heeft bijna haar gehele opleiding vergoed gekregen op die manier.
pi_109093201
De meeste grote unis hebben geld voor masterstudenten / phds
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_109095710
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Beursen? Zo regelt mijn vriendin het in ieder geval, die heeft bijna haar gehele opleiding vergoed gekregen op die manier.
Dit inderdaad. Het zijn meestal miljardairs die beurzen uitdelen. Ze bekijken het meestal per student. Als je al een goede opleiding in Nederland mag en kan volgen is de kans natuurlijk wel kleiner dat je ook daadwerkelijk een beurs kan krijgen voor een buitenlandse universiteit.

De snelste weg naar een buitenlandse topuniversiteit is overigens excelleren bij je bachelor studie in Nederland. De hoogleraren hebben de contacten wel en kunnen het voor je regelen. Je moet alleen wel uitzonderlijk goed zijn anders vragen ze je niet.
pi_109096895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:33 schreef hattricker het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het zijn meestal miljardairs die beurzen uitdelen. Ze bekijken het meestal per student. Als je al een goede opleiding in Nederland mag en kan volgen is de kans natuurlijk wel kleiner dat je ook daadwerkelijk een beurs kan krijgen voor een buitenlandse universiteit.

De snelste weg naar een buitenlandse topuniversiteit is overigens excelleren bij je bachelor studie in Nederland. De hoogleraren hebben de contacten wel en kunnen het voor je regelen. Je moet alleen wel uitzonderlijk goed zijn anders vragen ze je niet.
Het hoeven geen miljardairs te zijn natuurlijk, het zijn veel eerder stichtingen, overheden en grote corporates. En het heeft ook niks met de mogelijkheid van opleiding in eigen land te maken, het is vaak juist bedoeld om een bepaalde groep mensen extra mogelijkheden te bieden. Ook hebben bijna alle universiteiten zelf beursen.

Zij krijgt bijvoorbeeld een beurs van een industriele groep die graag studenten ondersteunt met buitenlandse opleidingen. De achterliggende gedachte is natuurlijk dat dit uiteindelijk helpt de industriele sector verder te stimuleren met jong talent, maar uiteindelijk is het vooral liefdadigheid.
pi_109097340
Er zijn twee manieren om via een beurs daar terecht te komen.

Aan de ene kant kun je een persoonlijke beurs verdienen, daar zijn zowel in de US als in NL mogelijkheden voor.

Daarnaast krijgen de departementen daar ook geld uit beurzen om veelbelovende masters / gradstudents aan te nemen.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_109097468
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:19 schreef oompaloompa het volgende:
Er zijn twee manieren om via een beurs daar terecht te komen.

Aan de ene kant kun je een persoonlijke beurs verdienen, daar zijn zowel in de US als in NL mogelijkheden voor.

Daarnaast krijgen de departementen daar ook geld uit beurzen om veelbelovende masters / gradstudents aan te nemen.
Voor de student is er weinig verschil, je moet nog steeds gewoon een goed profiel hebben en eindeloos aanvragen indienen. Ik werd echt gek van sommige van die beursen, maar het helpt wel enorm uiteindelijk.
pi_109097989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Voor de student is er weinig verschil, je moet nog steeds gewoon een goed profiel hebben en eindeloos aanvragen indienen. Ik werd echt gek van sommige van die beursen, maar het helpt wel enorm uiteindelijk.
Ligt er aan, persoonlijke beurzen kijken naar andere dingen dan departementen.
Ik weet niet of ik een persoonlijke beurs zou kunnen krijgen maar zou zo naar een topuni kunnen als ik wil met geld van dat departement (nou wil ik dat niet, maar dat terzijde ;) )
pi_109098039
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ligt er aan, persoonlijke beurzen kijken naar andere dingen dan departementen.
Ik weet niet of ik een persoonlijke beurs zou kunnen krijgen maar zou zo naar een topuni kunnen als ik wil met geld van dat departement (nou wil ik dat niet, maar dat terzijde ;) )
Meestal kom je bij dezelfde mensen uit. Daarom krijgt mijn vrienden verschillende beurs, de criteria zijn uiteindelijk toch vrij vergelijkbaar.
pi_109099830
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Meestal kom je bij dezelfde mensen uit. Daarom krijgt mijn vrienden verschillende beurs, de criteria zijn uiteindelijk toch vrij vergelijkbaar.
Nou ja niet in mijn ervaring. Werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen ;)
pi_109100148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou ja niet in mijn ervaring. Werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen ;)
Ik zou niet echt weten waarom, maar goed. Alle beursen zijn in principe bedoeld om slimme mensen meer kansen te bieden, dus als je goed presteert, maar je altijd meer kans. Natuurlijk zijn sommige beursen gebonden aan nationaliteit, geloof, etc... Maar dan nog eindig je met een kleine groep mensen. Enfin, da's dan mijn ervaring en logica. Waarom zou iemand de minst intelligente persoon in de klas een beurs geven?
pi_109102609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik zou niet echt weten waarom, maar goed. Alle beursen zijn in principe bedoeld om slimme mensen meer kansen te bieden, dus als je goed presteert, maar je altijd meer kans. Natuurlijk zijn sommige beursen gebonden aan nationaliteit, geloof, etc... Maar dan nog eindig je met een kleine groep mensen. Enfin, da's dan mijn ervaring en logica. Waarom zou iemand de minst intelligente persoon in de klas een beurs geven?
Natuurlijk moet je goed zijn maar hoe departementen bepalen of je goed bent verschilt van hoe instanties dit bepalen. Instanties richten zich vaker op zaken als cijfers en andere gemakkelijker te quantificeren zaken. Departementen kijken eerder naar dingen die zich moeilijker in cijfertjes samenvatten, onderzoekservaring, originaliteit van je ideeën etc.
De uni waar ik heen zou kunnen gaan als ik wilde heeft nog nooit mijn cv of mijn cijferlijst gezien, iets waar als eerste naar gekeken wordt voor beurzen. (iig wel de beurs waar ik voor in de running ben)
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:14:00 #118
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_109102980
Beurzen maken de wetenschap kapot. Kosten veel moeite om aan te vragen maar zijn vaak zo ruim dat het geld verspild wordt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_109103197
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:14 schreef GlowMouse het volgende:
Beurzen maken de wetenschap kapot. Kosten veel moeite om aan te vragen maar zijn vaak zo ruim dat het geld verspild wordt.
Deels mee eens, aan de andere kant helpt het wel je te ontwikkelen. Er heersen volgens mij over het algemeeen nogal eerlijkheidsnormen die niet altijd even terecht zijn.
pi_109112282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:29 schreef oompaloompa het volgende:
De meeste grote unis hebben geld voor masterstudenten / phds
Voor PhD's dus wel, maar voor master studenten vaak niet.

Beurzen voor NLers zijn er bijna niet
pi_109337809
Praktische tip voor mensen die een universiteit in de UK zoeken:

www.push.co.uk

Praktische tip voor mensen die een universiteit in Amerika zoeken:

http://www.collegeconfidential.com/college_search/

Ik weet niet hoe onafhankelijk deze sites zijn en in hoe verre de uitkomsten kloppen, maar je kunt er allicht gebruik van maken. Alleen al omdat zij waarschijnlijk universiteiten opsommen waar je zelf geen weet van hebt, terwijl deze misschien wel de moeite waard zijn om te bekijken.

Lijst met universiteiten in Amerika:

Hier de manier van beoordelen en hier de lijst. Deze lijst post ik omdat het een lijst is die andere criteria heeft dan de normale lijsten, en dus ook andere uitkomsten heeft. Ik denk dat deze lijst een belangrijke lijst is bij het uitzoeken van universiteiten in het buitenland. Opnieuw: ik weet niet hoe onafhankelijk deze lijst is en het daarvoor gedane onderzoek.
pi_109338348
Om terug te komen op de eerder genoemde 6-jes cultuur. Ik had vandaag een gesprek met iemand in m'n klas betreffende de toetsweek die eraan staat te komen. Waar ik van plan ben hard te leren en voor elk pw minstens een 8 wil, meldde de desbetreffende jongen met een olijk gezicht dat hij "maar een uurtje per proefwerk leert" en " tevreden is met een 6". ;(

Gelukkig is die mentaliteit na afgelopen jaar bij mij verdwenen.
pi_109338901
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:12 schreef datisstom het volgende:
Om terug te komen op de eerder genoemde 6-jes cultuur. Ik had vandaag een gesprek met iemand in m'n klas betreffende de toetsweek die eraan staat te komen. Waar ik van plan ben hard te leren en voor elk pw minstens een 8 wil, meldde de desbetreffende jongen met een olijk gezicht dat hij "maar een uurtje per proefwerk leert" en " tevreden is met een 6". ;(

Gelukkig is die mentaliteit na afgelopen jaar bij mij verdwenen.
Tsja, ik heb er zelf ook last van gehad. Destijds had ik gewoonweg niet door waarom ik voor een hoger cijfer zou moeten leren als ik zonder enige inspanning (ja, ik hoefde echt niet te leren voor een 5,5) het vak ook zou halen. Je bent jong en je zit liever op de xbox, op youtube en op facebook dan in de boeken.

Nu heb ik hier verschrikkelijk spijt van, omdat je niet alleen leert voor een cijfer of voor een goede algemene kennis: als je consequent leert voor al je toetsen leer je jezelf ook een discipline aan die op het WO zeker van pas komt.

Natuurlijk een bevooroordeelde mening van mij, maar ik snap die zesjescultuur wel. Als niet duidelijk is waar je het voor doet/moet doen, ben je ook minder/niet gemotiveerd om goede cijfers te halen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_109508884
Hoogst waarschijnlijk Amerika afgeschreven als potentieel land om in te studeren. Ik denk dat de ervaring van het studeren in Amerika niet op weegt tegen de extra kosten ten opzicht van Engeland en Nederland. Waarschijnlijk zal een jaar in Amerika studeren ongeveer $60.000 kosten. Een jaar in Engeland studeren zal ongeveer de helft kosten, ondanks de ongunstige wisselkoers. De tuition fees liggen in Engeland namelijk stukken lager.

De Amerikaanse colleges mij nog steeds erg aan, zoals Amherst en Williams. De ivy league universiteiten daarentegen stukken minder. Helaas zijn de tuition fees bij de colleges net zo hoog als bij de ivy league universiteiten.

Ik vraag me dus af hoe jullie denken over de extra kosten ($30.000) ten opzichte van de ervaring die studeren in Amerika brengt ten opzichte van studeren in de UK. Hierbij ga ik er vanuit dat ik geen beurs zal krijgen.
pi_109509658
Niet waard, voor 30k kan je in Nederland gewoon nog een extra master gaan volgen, en die zijn vrijwel zonder uitzondering van goede kwaliteit.
Beneath the gold, bitter steel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')