Goede keus. Het schijnt inderdaad dat een bachelor aan de Roosevelt Academy je kansen op een master aan een top universiteit sterk verhoogt.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:48 schreef iGiorni het volgende:
Voor mij eerst drie jaar Roosevelt Academy en daarna wil ik naar Ivy/LSE/Oxbridge/HEC Paris. De graduate destinations van de voorgaande lichtingen studenten van de Roosevelt Academy waren goed dus dat was ook een factor die sterk mee heeft gespeeld.
Overigens heb ik gehoord, weet verder niet in hoeverre dat klopt, dat bijvoorbeeld Harvard College een stuk meer binnen handbereik ligt dan de masterprogramma's.
Het lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat je dezelfde niveau van diepgang krijgt qua wiskunde/statistiek als een bachelor econometrie.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:19 schreef GJR1 het volgende:
Hoe zit het met de hoeveelheid kwantitatieve vakken aan de Roosevelt Academy? Ik ben niet echt bekend met dit instituut (heb alleen de Tegenlicht aflevering gezien) maar het lijkt mij dat je met een liberal arts degree de solide basis van wiskunde, econometrie, micro- en macroeconomie mist om echt te kunnen applyen voor Mphils of MSc in Economics of Finance.. De topuniversiteiten leggen veel nadruk op deze vakken. In hoeverre klopt dit? Of is het kwantitatieve niveau aan de Roosevelt Academy vergelijkbaar met een gemiddelde bachelor in Economics of Econometrics?
Toch is de overstap niet onmogelijk. Ik ken iemand die na de Roosevelt Academy een research master economie cum laude heeft afgerond, daar zit aardig wat statistiek in.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:56 schreef Physics het volgende:
[..]
Het lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat je dezelfde niveau van diepgang krijgt qua wiskunde/statistiek als een bachelor econometrie.
Ik ken iemand die 13 is en bezig is met zijn bachelor natuurkunde. Zegt vrij weinig over zijn basisschool.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Toch is de overstap niet onmogelijk. Ik ken iemand die na de Roosevelt Academy een research master economie cum laude heeft afgerond, daar zit aardig wat statistiek in.
Zegt juist wel dat het niet "onmogelijk" is na basischool X natuurkunde te studeren op je 13e.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:00 schreef Klonker het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 13 is en bezig is met zijn bachelor natuurkunde. Zegt vrij weinig over zijn basisschool.
Hij heeft inderdaad gelijk, maar ik bedoelde meer te zeggen dat het niet zoveel toevoegt aan de discussiequote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zegt juist wel dat het niet "onmogelijk" is na basischool X natuurkunde te studeren op je 13e.
Glowmouse zegt niks over de grootte van de kans, alleen dat het niet een kans van 0 is. Iets dat zijn voorbeeld "bewijst".
Moah, kijk maar naar welke vakken er worden aangeboden. Dat valt vies tegen. Er zijn maar een paar wiskunde vakken op 300 niveau. Hetzelfde geldt voor de andere UCs. Alleen kun je in een grotere stad (maastricht zeker; utrecht en amsterdam waarschijnlijk ook) gewoon vakken volgen (ook op master niveau) op de andere faculteiten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:22 schreef iGiorni het volgende:
...
-edit-
En je kan natuurlijk de hoeveelheid van statistiek/wiskunde al naar gelang ophogen omdat je geen verplichte vakken hebt, maar kan kiezen. Het is dus best mogelijk om een die-hard bèta pakket te nemen dat zeker niet onder zal doen voor een fatsoenlijke bèta studie.
Dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:03 schreef Klonker het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad gelijk, maar ik bedoelde meer te zeggen dat het niet zoveel toevoegt aan de discussie
Misschien, maar het zal dan ook geen toegevoegde waarde hebben boven een bèta-opleiding, behalve het feit dat de naam boven het papiertje aantoont dat je een selectie hebt overleefd.quote:Het is dus best mogelijk om een die-hard bèta pakket te nemen dat zeker niet onder zal doen voor een fatsoenlijke bèta studie.
Als we die logica doortrekken dan zou je nog harder leren werken met maar een studiejaar van 2 weken.quote:Daar komt bij dat het studiejaar op de Roosevelt Academy slechts 30 weken duurt (2 semesters à 15 weken stuk). Je leert dus hard werken en met daardoor wordt een liberal arts student in staat geacht de 'achterstand' in te halen.
Een Nederlanse universiteit wordt nog altijd geaccrediteerd en daarmee dienen zij verplicht een bepaald niveau te halen. In 15 weken aan een dergelijk niveau komen levert - uitzonderingen daargelaten - meer werkdruk op.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als we die logica doortrekken dan zou je nog harder leren werken met maar een studiejaar van 2 weken.
Het gaat om de hoeveelheid arbeid die je per week moet verrichten, het is niet vanzelfsprekend dat die hoger ligt omdat het aantal lesweken kleiner is.
Ik ben het niet met je eens dat je op basis daarvan die conclusie kan trekken. Een andere conclusie die je zou kunnen trekken en die mijns inziens net zo valide is is dat je lang niet alle bachelorvakken nodig hebt voor de door hen gevolgde mastervakken.quote:Het blijkt dus dat je kennelijk genoeg diepgang hebt op de Roosevelt Academy. 80% van de master studenten van RA haalt zijn master binnen de gestelde tijd, dus waarschijnlijk is een eventuele achterstand makkelijk weg te werken.
Luxe. Alleen dat al zou voor mij niet mogelijk zijn. Een bezoekje naar London lukt nog wel, een bezoekje aan de USA voor wat open dagen kan ik niet betalen.quote:Over mijzelf: ik wil binnenkort wat open dagen bezoeken in Londen en misschien ook in Amerika. Het selecteren van de universiteiten is wel vrij veel werk, maar ik heb het er voor over. Ben heel erg benieuwd of ik over een jaar door het selectie proces van de door mij uitgekozen universiteiten heen kom!
Een bepaald niveau mag verwacht worden, de vraag is wat dat "bepaald" inhoudt. Hoe meer geld wij overhebben voor het onderwijs en het onderzoek hoe hoger het niveau zal liggen. Helaas is er de afgelopen decennia nogal bezuinigd, dat wil zeggen dat de inkomsten van de samenleving niet gelijk zijn gestegen met de extra kosten voor de extra studenten.quote:Het gaat mij niet zozeer om de accreditatie maar meer om het feit dat van een Nederlandse universiteit verwacht mag worden (in ieder geval totdat het tegendeel bewezen is als bij een inHolland of Windesheim) dat zij hun studenten hun studenten naar een bepaald niveau brengen. Ik mag hopen dat je dat wel met me eens bent. Voorts stel ik dat dat in 30 weken een grotere werkdruk oplevert dan in 34 weken waarbij er natuurlijk zoals altijd uitzonderingen zijn.
Nogmaals, ik heb geen stelling ingenomen over de werkdruk bij die Nederlandse UC's, ik heb enkel geïllustreerd dat je niet kan stellen dat ze meer doen per week omdat ze een kleiner aantal weken hebben in een academisch jaar.quote:Als je gelijkt hebt vraag ik me echter wel wonderlijk af waarom de universiteiten dan niet allemaal 30 lesweken hanteren.. Zou betekenen dat ofwel studenten, ofwel de universiteiten trager zijn dan elders..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |