Het is een mooie oplossing als je het product niet wil ophalen (als de verkoper aan de andere kant van het land woont) en niet gelijk het gehele bedrag wil overmaken.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:37 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Doe jij aan rembourszendingen via Marktplaats? Ik verstuur alleen maar iets als ik van tevoren het volledige bedrag overgemaakt krijg.
Ik denk dat ze beide moeten doen. Betalen om te reageren en betalen om een advertentie te plaatsen. Zo haal je gelijk die opgegeilde pubers met nep-advertenties eruit, want de lol is er snel vanaf als ze eerst een paar euro moeten betalen.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar gelukkig zitten er ook zat normale mensen tussen. Heb al genoeg deals via Marktplaats gesloten en over het algemeen weinig rare dingen meegemaakt.
Misschien zouden ze het hele systeem om moeten draaien. Je mag GRATIS advertenties plaatsen, maar je moet betalen om te reageren.
Wat moet dan het correcte antwoord zijn?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:
Ze kunnen ook zo een examen afnemen en bij zakken de toegang ontnemen. Op die manier filter je de mongolen eruit
Vraag 1
U ziet een product staan voor 50 euro, wat bied u
a 10 euro
b ik bel een paar keer
c 50 euro
d 100 euro, cadeau voor mijn neefje
wat een kutpost idd. Hier wat goeie antwoorden:quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:15 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wat moet dan het correcte antwoord zijn?
1. a en d vallen af.
2. c valt af, je gaat geen 50¤ bieden wanneer iets voor 50¤ wordt aangeboden. Je probeert altijd lager.
3. b valt af, je gaat niet als een gek paar keer bellen. Één keer bellen zou genoeg moeten zijn. Hooguit twee keer.
Interessant zeg... Waar gaat dit om?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:18 schreef tehoef het volgende:
Mijn Marktplaarts ervaring.
Net maar aangifte
Geachte heer, mevrouw,
De politie heeft uw melding ontvangen. Bekijk hier wat wij met uw melding doen : http://www.mijnpolitie.nl/mio/Meldpunt_Internetoplichting_FAQ.pdf
Wanneer wij een politieonderzoek starten, nemen we contact met u op om uw melding om te zetten in een aangifte.
Indien u wenst uw melding in te trekken, dan kunt u dit doen door met uw DigiD in te loggen op http://www.mijnpolitie.nl, en naar uw melding te gaan door in het menu links "INTERNETOPLICHTING" te kiezen.
In het overzicht dat dan opent kunt u op uw melding klikken om de details van de melding in te zien en de melding in te trekken.
Met vriendelijke groet,
Het Meldpunt Internetoplichting
Ik had software gekocht, verkoper al 4,5 jaar op marktplaats ik dacht denk hij is betrouwbaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:20 schreef CSSO het volgende:
[..]
Interessant zeg... Waar gaat dit om?
Altijd het rekeningnummer checken en op het internet even door zoeken naar naam en of er al vaker iets gebeurd is, Ik ben zelf ooit bijna opgelicht geweest door een persoon die overigens nog steeds actief is op marktplaats. Sindsdien check ik alles al kun je nooit zeker weten.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:48 schreef tehoef het volgende:
[..]
Ik had software gekocht, verkoper al 4,5 jaar op marktplaats ik dacht denk hij is betrouwbaar.
Normaal screen ik alle personen bij wie ik koop. Maar ja nu eens niet gedaan en gelijk prijs.
gelukkig niet veel geld kwijt. Maar is een principe zaak voor me.
Spam 'm kapot!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:51 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Altijd het rekeningnummer checken en op het internet even door zoeken naar naam en of er al vaker iets gebeurd is, Ik ben zelf ooit bijna opgelicht geweest door een persoon die overigens nog steeds actief is op marktplaats. Sindsdien check ik alles al kun je nooit zeker weten.
Het rekeningnummer staat niet geregistreerd als fraude.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:51 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Altijd het rekeningnummer checken en op het internet even door zoeken naar naam en of er al vaker iets gebeurd is, Ik ben zelf ooit bijna opgelicht geweest door een persoon die overigens nog steeds actief is op marktplaats. Sindsdien check ik alles al kun je nooit zeker weten.
Ik heb ook heel prettige ervaringen, en ik doe daar zelf ook mijn best voor. Het moet wel leuk blijven natuurlijk, in een winkel waar je wordt afgesnauwd ben je ook zo weer weg. Er zitten wel eens figuren tussen die het gewoon helemaal niet snappen, maar het gros wil het gewoon leuk houden en is gewoon redelijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 06:35 schreef lipper het volgende:
Er zijn ook fijne marktplaats mensen.
Ik heb een bootje gekocht vua marktplaats maar had geen tijd om hem te bekijken en op te halen, maar ik wou hem wel heel graag. Die meneer houd nu die boot een maand voor me vast, hij heeft alle advertenties verwijderd mp, speurders en zijn eigen site.
En nu heb ik (uit eigen beweging) ¤50 aanbetaald.
Het ligt er denk ik ook aan op welke 'markt' je je begeeft. Zoals uit jouw voorbeeld iemand met een boot dat zijn vaak wel 'normale' mensen. Net als ik zelf laatst een ikea-bed heb verkocht. Daar komen meestal ook alleen fatsoenlijke mensen op af.quote:Op woensdag 29 februari 2012 06:35 schreef lipper het volgende:
Er zijn ook fijne marktplaats mensen.
Ik heb een bootje gekocht vua marktplaats maar had geen tijd om hem te bekijken en op te halen, maar ik wou hem wel heel graag. Die meneer houd nu die boot een maand voor me vast, hij heeft alle advertenties verwijderd mp, speurders en zijn eigen site.
En nu heb ik (uit eigen beweging) ¤50 aanbetaald.
Hahaquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:38 schreef El_Grando het volgende:
Het enige rare wat ik laatst heb meegemaakt is dat een koper aanbood om mijn bedrijfsloods om te bouwen in een wietplantage.
Hehequote:Op woensdag 29 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik verkocht ooit mijn Macbook Pro, hij deed het gewoon prima, had hem maar een maandje, net de dag waarop koper langs kwam, stond hij opeens uren lang stil op een zwart scherm o.0
Net 10 minuten voordat de koper kwam deed hij het weer, ik echt altijd gehoopt dat hij het nog altijd doet, maar hij had ook mijn mail en telefoon en adres etc, en heb ook gezegd dat mocht er nog iets mis mee zijn, dat hij mij altijd kan mailen.
Gelukkig nooit meer last van gehad, was echt bang dat ik een arme man had opgelicht, maar had ook graag weer het geld terug gegeven als er iets mis mee was, maar blijkbaar heeft ie het gewoon altijd lekker gedaan.
Precies. Ik vind dan ook dat de TS het allemaal aan zichzelf heeft te wijten en geen medelijden of begrip van mij kant krijgt iig.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:27 schreef Stokstaart het volgende:
Je hebt al gefaald door zo´n kneus aan je deur te laten komen. Voor een muis
Nooit eerder problemen mee gehad en een beetje vertrouwen in de medemens is nooit verkeerd.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:51 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies. Ik vind dan ook dat de TS het allemaal aan zichzelf heeft te wijten en geen medelijden of begrip van mij kant krijgt iig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |