Ik koop en verkoop normaal gesproken mijn meuk hier op FOK! en Tweakers. Afgelopen week wilde ik het eens over een andere boeg gooien en zette ik een computermuis (plug en playding) op Marktplaats. Een knakker bood een paar euro onder mijn vraagprijs (via de mail), maar hier ben ik dan maar mee akkoord gegaan. Na wat lichtelijk brutale mails van meneer afkomstig vroeg deze meneer om mijn adres, maar na dit gegeven te hebben (en een afhaaldatum en -tijd besproken te hebben) komt de beste meneer aanzetten met één of andere kutsmoes dat het niet door kan gaan bla bla bla.
Nou ja, kan gebeuren, ik lig er niet wakker van. Staat deze meneer 's avonds ineens voor de deur om de muis af te halen. Like w-t-f

Uiteindelijk allemaal goed gekomen, meneer heeft betaald en ik kan weer verder met m'n potje BF3
Krijg ik 's avonds ineens telefoon dat de muis het niet doet

Terwijl deze werkend weg is gelegd en het dunkt me dat een muis niet uit zichzelf zo spontaan pats boem kapot is. Na wat geluld te hebben krijg ik de indruk dat de muis het gewoon doet, de lampjes werken namelijk gewoon (meneer zit dus keihard te liegen tegen mij). Het komt er dus op neer dat meneertje faalt met het aansluiten van de muis of zijn usb-poorten zijn incapabel om fatsoenlijk met de muis om te gaan (draadloze muis). Intussen begint meneertje al aardig brutale taal uit te kramen dat ik een oplichter ben etc. etc. Hij wil z'n geld terug bla bla bla.
Uiteindelijk liep het telefoongesprek af en mail ik hem dat hij aanstaande maandag even langs moet komen en dat ik hem dan laat zien dat er niks mis is met de muis. Verder geen reactie terug. Tja, het is graag of niet, anders redt hij zich maar met de muis. Ik probeer hem tegemoet te komen, maar normaal praten met deze meneer is gewoon niet mogelijk.
Wat zullen jullie in zo'n geval doen? STEL (ja stel) dat meneer toch gelijk heeft en dat de muis toch kapot is (lijkt mij zeer onwaarschijnlijk), is het dan "klantvriendelijk" om zijn geld terug te geven? Ja, ik weet dat het garantie tot aan de deur is op Marktplaats, maar zo ben ik nu eenmaal niet. Ik wil gewoon eerlijk en betrouwbaar overkomen. Nu bestaat de kans dat meneer zelf de muis onzichtbaar gaat slopen (krassen maken op de usb stick, weet ik veel), hij heeft namelijk al aangegeven dat hij z'n geld terug wil. Maar ja, hoe bewijs je dat de muis beschadigd is door meneertje?!
Sowieso geef ik geen geld terug als de muis het gewoon op mijn laptop doet (waar het het altijd op heeft gedaan), want het blijft immers gewoon Marktplaats.
Graag jullie oordeel hierover.