Tja, onwetend als ik ben toch maar gedaanquote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:27 schreef Stokstaart het volgende:
Je hebt al gefaald door zo´n kneus aan je deur te laten komen. Voor een muis
Daar heb ik nu weinig aan hequote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:28 schreef La_Vita het volgende:
Daarom laat ik ook nooit mensen via marktplaats aan de deur komen, het zijn vrijwel altijd debielen. Gewoon opsturen en anders niet.
Maargoed daar heb je nu niks aan. Voor hoeveel heb je de muis verkocht?
Kijk hier heb ik wat aan. Lijkt mij ook niet mogelijk, maar je weet het nooit met uitkeringstrekkersquote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:34 schreef cjan het volgende:
Ik denk sowieso niet dat je een muis onzichtbaar kan beschadigen. gewoon ff goed bekijken of hij er wat meegedaan heeft.
Klopt, maar als ik alles opnieuw mocht doen dan had ik het vlak van te voren en eventueel samen met de koper getest. Niet gedaan, want die klapjosti overviel me gewoon toen 'ie plots voor de deur stond. Een les voor de volgende keer is het zekerquote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:35 schreef error_404 het volgende:
De koper heeft onderzoeksplicht; hij had zich moeten vergewissen dat het apparaat het deed. Heeft hij dat niet gedaan, is het gewoon zijn probleem.
Wat ik alleen nooit had gedaan was thuis afspreken. Altijd lullig als mensen om wat voor reden dan ook lopen te zeiken en weten waar je woont. Laat dat een les voor de volgende keer zijn...
Dat zal wel heel toevallig zijn. Muisje komt namelijk zelden voor. Heb 'm via mijn Universiteit aan kunnen schaffenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:50 schreef Thompson1985 het volgende:
hij had gewoon dezelfde muis. Muisje was kapot dus koopt ie een nieuwe via MP. Vervolgens zegt ie dat de muis het niet doet en jij krijgt zn kapotte muis retour...
Frappant, zoiets heb ik gisteren bij de hand gehad voor een stukje gereedschap waar ik op heb geboden (op MP). Ik stelde er een vraag over (over het gereedschap) en krijg een tamelijk onbeschofte reactie terug, in de trant van....dat staat er toch, kijk uit je doppen....met diverse taalfouten erin.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:24 schreef strontboer het volgende:
Ik koop en verkoop normaal gesproken mijn meuk hier op FOK! en Tweakers. Afgelopen week wilde ik het eens over een andere boeg gooien en zette ik een computermuis (plug en playding) op Marktplaats. Een knakker bood een paar euro onder mijn vraagprijs (via de mail), maar hier ben ik dan maar mee akkoord gegaan. Na wat lichtelijk brutale mails van meneer afkomstig vroeg deze meneer om mijn adres,
Schattig tochquote:Op zondag 26 februari 2012 10:12 schreef S1nn3rz het volgende:
Mensen die niet weten hoe ze moeten handelen op marktplaats
Voor 20¤ heb je zelfs al n gloednieuwe muis.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja zitten veel rare mensen op Marktplaats. Een muis zou ik niet snel 2e hands kopen, is best smerig.
lolquote:Op zondag 26 februari 2012 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook weleens een gesprek gehad met iemand over een auto die ik te koop had staan. Hij zocht een auto voor z'n zoon die net z'n rijbewijs had. Eerst zou die langskomen maar op het laatste moment (en dan ook echt laatste moment) opeens: ja heb al een volvo automaat gekocht voor hem. Toen zei ik: het lijkt me niet verstandig om hem direct in een automaat te laten rijden, nu moet ie juist leren schakelen en een volvo is niet echt iets voor jonge bestuurders.
Maar dat had ik niet moeten zeggenhij wilde zelfs al langs komen om e.e.a. fysiek duidelijk te maken.
en dit ook. ik ga maar weer eens het marktplaatssukkels-topic checken.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, zoiets heb ik gisteren bij de hand gehad voor een stukje gereedschap waar ik op heb geboden (op MP). Ik stelde er een vraag over (over het gereedschap) en krijg een tamelijk onbeschofte reactie terug, in de trant van....dat staat er toch, kijk uit je doppen....met diverse taalfouten erin.
Dan krijg ik al een onderbuikgevoel dat ik liever bij een ander koop...
Die muis was eigenlijk gewoon nieuw. Alleen uit de verpakking gehaald en een paar keer mee gespeeld.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja zitten veel rare mensen op Marktplaats. Een muis zou ik niet snel 2e hands kopen, is best smerig.
Kijk, dat kan gerust hoor. Alleen zitten er ook mensen met een verstandelijke beperking op marktplaats, waar ik net mee te maken krijg.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik weet, heb tijdje geleden via Fok ook een muis gekocht (G700) 1 keer gebruikt ofzo. Dan vind ik het ook niet erg. Gebruik die nu nog en werkt prima
Op fok niet danquote:Op zondag 26 februari 2012 11:32 schreef strontboer het volgende:
[..]
Kijk, dat kan gerust hoor. Alleen zitten er ook mensen met een verstandelijke beperking op marktplaats, waar ik net mee te maken krijg.
Dus feitelijk geef je 'Marktplaats'-volk de schuld, terwijl je zelf overduidelijk ook niet echt uitblinkt qua snuggerheid?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:24 schreef strontboer het volgende:
Na wat lichtelijk brutale mails van meneer afkomstig vroeg deze meneer om mijn adres, maar na dit gegeven te hebben ...
Mja opzich waarom is volvo niks voor jonge bestuurders en misschien wil ie wel nooit meer schakelbak rijden ofzo?quote:Op zondag 26 februari 2012 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook weleens een gesprek gehad met iemand over een auto die ik te koop had staan. Hij zocht een auto voor z'n zoon die net z'n rijbewijs had. Eerst zou die langskomen maar op het laatste moment (en dan ook echt laatste moment) opeens: ja heb al een volvo automaat gekocht voor hem. Toen zei ik: het lijkt me niet verstandig om hem direct in een automaat te laten rijden, nu moet ie juist leren schakelen en een volvo is niet echt iets voor jonge bestuurders.
Maar dat had ik niet moeten zeggenhij wilde zelfs al langs komen om e.e.a. fysiek duidelijk te maken.
Snap ik! Maar ik snap hem ook wel een beetjequote:Op zondag 26 februari 2012 22:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja misschien had ik ook niet de wijsneus moeten uithangen, maar was een beetje boos ook dat ie op het laatste moment opeens mailt dat ie iets anders heeft gekocht.
Net hoe je het opvat. Ik zag weinig tot geen gevaar bij de verkoop van een muis van een paar tientjesquote:Op zondag 26 februari 2012 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus feitelijk geef je 'Marktplaats'-volk de schuld, terwijl je zelf overduidelijk ook niet echt uitblinkt qua snuggerheid?
Precies hoe ik er ook over denk. Als de muis het gewoon bij mij doet en bij meneer niet compatibel is, is dat zijn probleem en geef ik zeker weten geef geld terug. Had 'ie maar meer research vooraf moeten doen.quote:Op zondag 26 februari 2012 22:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja opzich waarom is volvo niks voor jonge bestuurders en misschien wil ie wel nooit meer schakelbak rijden ofzo?moet die pa zelf weten toch:o maar ok zn reactie is wel overdreven ')
OT: gewoon ff die muis bij jou laptop inpluggen en laten zien dat ie werkt...en dan is het wel klaar lijkt me. Meer kan je niet doen. Als hij iets gekocht heeft dat niet compatibel is met zijn PC is dat zijn probleem lijkt mij.
minder dan 'verkeerd in goede staat'quote:Op maandag 27 februari 2012 03:00 schreef GroenerDanGras het volgende:
Hoe vaak zou de zin "zo goed als nieuw" voorkomen op marktplaats
Goede tips voor de volgende keer, thnxquote:Op maandag 27 februari 2012 04:24 schreef descon het volgende:
Ik laat mensen altijd de apparatuur werkend zien, zodra ze de deur uit lopen en het werkt niet meer is het niet mijn probleem.
Overigens het zelfde doe ik met verzenden. Ik maak altijd fotos etc van de apparatuur en soms een filmpje van dat het werkend is voordat het de doos ingaat (en zorg natuurlijk dat serienummers opgeschreven zijn). Op het moment dat ik ga verzenden probeer ik het zo goed mogelijk in te pakken, maar geef wel aan dat het risico van beschadiging bij de ontvanger ligt.
Bij een rembourszending laat ik de verkoper altijd eerst het verzendbedrag overmaken voodat ik het verstuur (om te voorkomen dat je een grappenmaker hebt die het pakketje vrolijk aan de deur weigert en ik de verzendkosten moet betalen en de moeite heb genomen om het pakketje in te pakken en bij het postkantoor te droppen)
Krijg er soms gemengde reacties op, maar de meeste kopers begrijpen het wel en als ze zerius zijn dan gaan ze hiermee wel akkoord
Geen idee, boeit me ook weinig. Is zijn probleem, hoezo?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:35 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe lang moet ie wel niet reizen voor die muis van 20¤? -.-
Ik laat 'm vandaag in ieder geval niet meer binnenquote:Op maandag 27 februari 2012 11:57 schreef MetalMessiah het volgende:
Als je ze thuis laat komen dan heb je geen gezeur met dat het 'niet is aangekomen' of anders is dan beschreven. Ik vind het ook lastig als iemand het geld overmaakt en dan weken wacht om het te komen halen.
Aan de stem en de toon hoor je meestal wat voor een vlees je in de kuipt hebt en dan kun je beslissen hoe dicht je iemand in je privesfeer laat komen.
Ik heb eens een boek verkocht en gezegt dat ik het boek in mijn brievenbus zou stoppeno'n groene die aan het begin van de oprit staat] en dat ze een eveloppe met 5 euro konden achter laten. Zelfs dat werkt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |