Als ik dat doe krijg ik een dreun dat ik het stuur niet goed vasthoud.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:29 schreef Pino112 het volgende:
Gefeliciteerd, en dat autorijden leer je wel.
Ik ben ook geslaagd terwijl het niet heel goed ging met oa kijken, maar ik rijd nu na een 1.5maand heel anders dan tijdens les. Lijkt me nog wel eens leuk om gewoon weer in de lesauto te rijden met de instructeur naast me
Dat, stuur moet je vasthouden met 2 handen en dan niet op standje "half 6"quote:Op maandag 5 maart 2012 11:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als ik dat doe krijg ik een dreun dat ik het stuur niet goed vasthoud.
Toch gefeliciteerd Coca_Cola! En als ze je laten slagen, gaat dat rijden echt wel goed komen.
Je kunt zoiets bij de Anwb doen, zo'n rij asessement.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:29 schreef Pino112 het volgende:
Gefeliciteerd, en dat autorijden leer je wel.
Ik ben ook geslaagd terwijl het niet heel goed ging met oa kijken, maar ik rijd nu na een 1.5maand heel anders dan tijdens les. Lijkt me nog wel eens leuk om gewoon weer in de lesauto te rijden met de instructeur naast me
Oh ja, dat schakelen ook ja.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:23 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat, stuur moet je vasthouden met 2 handen en dan niet op standje "half 6".
En dat ik sneller moet doorschakelen.
Ditquote:Op maandag 5 maart 2012 12:23 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat, stuur moet je vasthouden met 2 handen en dan niet op standje "half 6".
Ja, datwerd door mijn instructeur aangegeven met actieve en passieve rijder. Passief is dat je achter zo'n vrachtauto blijft hangen, actief dat je er naast gaat staan. Met actief rijden laat je zien dat je beslissingenkunt nemen en dat is wat een examinator graag ziet.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:19 schreef Prequel het volgende:
Succes Mss!
Die laatste rijles (donderdag was dat..) ging echt zo verschrikkelijk slecht. Ik was gespannen, andere auto, andere instructeur .. Ik kijk niet goed (dat wist ik al.. sterker nog, dat weet ik al een paar lessen lang), hij vond ook dat: ik niet goed terugschakelde voor stoplichten (in de 1 pas als je helemaal stil staat, dat moet al eerder blijkbaar? ), te laat snelheid verander, geen initiatief toonde omdat ik het nogal kansloos vind om een auto voor je in te halen als je zelf een beetje (max ~5km/h) sneller rijdt, dat ik achter een vrachtwagen ging wachten bij een stoplicht (Wtf boeit mij dat nou dat ik 2seconden later wegrijd) En meer van dat soort dingen, ik vind 't zelf complete onzin.. en ga alleen nog echt serieus m'n best doen op dat kijkgedrag..
Wat was ik blij toen we bij de volgende waren, de auto stond recht, de motor sloeg af, en ik was blij dat ik achterin kon zitten. Deze week gewoon weer m'n 'eigen' instructeur en 'eigen' auto.
Ohja, ik heb m'n handen op kwart over 9, de eerste paar lessen nog braaf op 10 over 10, maar dat zit voor geen meter
quote:
Coca_Cola, je ziet er behoorlijk jong uit voor iemand die zijn rijbewijs heeft gehaaldquote:Op maandag 5 maart 2012 10:43 schreef Coca_Cola het volgende:
Vandaag geslaagd voor het rijbewijs. Het was mijn 2e praktijkexamen. Maar ondanks dat ik geslaagd ben bleef de rij-instructeur opmerkingen geven. Hij zei, "Je hebt geluk want je maakte een grote fout. Je stond namelijk stil voor het stoplicht op een groot kruis dat vrij moet worden gehouden voor fietsers en bromfietsers. En daarna sneed je de bocht af. En binnen de bebouwde kom reed je te langzaam. Maar je reed gelukkig wel goed door op de snelweg. Je hebt geluk dat je dezelfde examinator hebt gehad die je voor de eerste keer ook had. Want die zag verbetering in je rijden. Maar goed, blijf oefenen, ga veel autorijden want als je een paar weken niet gaat rijden dan zal je het waarschijnlijk niet meer zo goed kunnen." Ik had zoiets van, sure dude nu weet ik het wel zeker nooit gehoord van zenuwen?
Hmm, nou als een examinator dat graag ziet, moet ik er maar extra op letten.. Ook al blijf ik het onzin vindenquote:Op maandag 5 maart 2012 16:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, datwerd door mijn instructeur aangegeven met actieve en passieve rijder. Passief is dat je achter zo'n vrachtauto blijft hangen, actief dat je er naast gaat staan. Met actief rijden laat je zien dat je beslissingenkunt nemen en dat is wat een examinator graag ziet.
zou ik maar doen, t vergroot je kansen. zelfde op de snelweg, niet blijven hangen achter een vrachtwagen maar inhalen. Op zn minst kijken, als het dan niet kan ook prima, maar dan heb je alweer laten zien dat je de mogelijkheid wel hebt overwogen.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:59 schreef Prequel het volgende:
[..]
Hmm, nou als een examinator dat graag ziet, moet ik er maar extra op letten.. Ook al blijf ik het onzin vinden
Ohja, maar dat doe ik ook wel hoorquote:Op maandag 5 maart 2012 17:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
zou ik maar doen, t vergroot je kansen. zelfde op de snelweg, niet blijven hangen achter een vrachtwagen maar inhalen. Op zn minst kijken, als het dan niet kan ook prima, maar dan heb je alweer laten zien dat je de mogelijkheid wel hebt overwogen.
Tijdens mn examen hing ik achter een sloom busje, maar ik moest er al snel weer af dus het was meteen inhalen na het invoegen of blijven hangen. Na t invoegen meteen gekeken of t kon, t kon niet, ook prima dan.
En dat actief rijden, initiatief nemen werkt door in alles. Als t regent niet denken ach ik kan het nog wel zien, hou je ramen goed schoon. Of je t nou kan zien of niet, gewoon die examinator laten zien dat je je ervan bewust bent.
Het gaat niet alleen om jou, ook om het verkeer om je heen. Als je bij een stoplicht of op de snelweg achter een vrachtwagen gaat hangen belemmer je de doorstroom. Ik had eerst hetzelfde, maar toen viel het kwartje en bedacht ik me dat ik ook de doorstroom tegen hieldquote:Op maandag 5 maart 2012 16:19 schreef Prequel het volgende:
Succes Mss!
Die laatste rijles (donderdag was dat..) ging echt zo verschrikkelijk slecht. Ik was gespannen, andere auto, andere instructeur .. Ik kijk niet goed (dat wist ik al.. sterker nog, dat weet ik al een paar lessen lang), hij vond ook dat: ik niet goed terugschakelde voor stoplichten (in de 1 pas als je helemaal stil staat, dat moet al eerder blijkbaar? ), te laat snelheid verander, geen initiatief toonde omdat ik het nogal kansloos vind om een auto voor je in te halen als je zelf een beetje (max ~5km/h) sneller rijdt, dat ik achter een vrachtwagen ging wachten bij een stoplicht (Wtf boeit mij dat nou dat ik 2seconden later wegrijd) En meer van dat soort dingen, ik vind 't zelf complete onzin.. en ga alleen nog echt serieus m'n best doen op dat kijkgedrag..
Wat was ik blij toen we bij de volgende waren, de auto stond recht, de motor sloeg af, en ik was blij dat ik achterin kon zitten. Deze week gewoon weer m'n 'eigen' instructeur en 'eigen' auto.
Ohja, ik heb m'n handen op kwart over 9, de eerste paar lessen nog braaf op 10 over 10, maar dat zit voor geen meter
Als ik er niet achter ga staan, staat er iemand anders wel achter.. Eigen schuld toch, als die vrachtwagen toch wat langzamer optrekt dan verwacht, dan haal ik later wel in. Dat asfalt ligt er trouwens niet voor niksquote:Op maandag 5 maart 2012 22:27 schreef JochemP het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om jou, ook om het verkeer om je heen. Als je bij een stoplicht of op de snelweg achter een vrachtwagen gaat hangen belemmer je de doorstroom. Ik had eerst hetzelfde, maar toen viel het kwartje en bedacht ik me dat ik ook de doorstroom tegen hield
Mwah dat is niet echt onzin hoor. Het belemmerd de doorstroom. Waarom láter die vrachtwagen inhalen als je er meteen naast kan staan en er voorbij kan omdat je veel sneller optrekt. Scheelt weer een inhaalactie dus maakt het geheel voor iedereen overzichtelijker.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:59 schreef Prequel het volgende:
[..]
Hmm, nou als een examinator dat graag ziet, moet ik er maar extra op letten.. Ook al blijf ik het onzin vinden
Ik haal vrachtwagens en anders sloom verkeer wel gewoon in. Maar hoezo belemmert het de doorstroom bij een stoplicht ? Als iemand anders of ik er achter zit maakt toch geen meter uit. Je optrekken wordt niet belemmerd, als je gewoon een paar seconden wacht kan je normaal optrekken.. De vrachtwagen belemmert de doorstroom en niet een personenwagen. xDquote:Op maandag 5 maart 2012 23:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Mwah dat is niet echt onzin hoor. Het belemmerd de doorstroom. Waarom láter die vrachtwagen inhalen als je er meteen naast kan staan en er voorbij kan omdat je veel sneller optrekt. Scheelt weer een inhaalactie dus maakt het geheel voor iedereen overzichtelijker.
Zelfde is met die snelweg..als jij 5km harder rijdt dan je voorganger en er zo'n beetje achter zweeft maakt dat de situatie voor anderen onoverzichtelijk. Ik zou dan ook zoiets hebben van ' gaat ze er nou voorbij of blijft ze er achter...wat doet ze'? Je moet dan gewoon bam beslissen en inhalen.
Er wordt gewoon van je verlangt dat je doelbewust en trefzeker beslissingen neemt en optreedt. Dat maakt het voor je collega weggebruikers ook een stuk overzichtelijker en makkelijker om te anticiperen.
Als er toch ruimte naast de vrachtwagen is en jij staat er achter en niet er naast dan belemmerd dat toch de doorstroom ofniet? Doordat die vrachtwagen langzaam gaat ga jij ook traag. Dus de auto's achter je evt ook. Dit alles terwijl je gewoon al lang verder en voorbij de vrachtwagen had kunnen zijn. Overigens zeg je zelf al waarom je optrekken belemmerd wordt. Je moet een paar seconden wachten. Als je er naast stond hoefde dat niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef Prequel het volgende:
[..]
Ja, met inhalen wel. Hoezo belemmert het de doorstroom? Als iemand anders of ik er achter zit maakt toch geen meter uit. Je optrekken wordt niet belemmerd, als je gewoon een paar seconden wacht kan je normaal optrekken.. De vrachtwagen belemmert de doorstroom en niet een personenwagen. xD
Ik ga het deze week vragen, als ik nog een rijles kan regelen.. wordt vast leuk
En ja sorry, jullie proberen een heel eigenwijs en koppig persoon om te praten (ook al lukt t jullie best aardig, ik ben nog niet 100% om)
Ja true; het is maar een rondje door Utrecht rijden. Bluh, smalle straatjes waar ik te langzaam ga enzulks. Oh man.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gewoon blijven ademen! 't Valt allemaal wel mee, zolang je maar gewoon je ding doet en niet het stuur los laat zodra het moeilijk wordt.
Ik vermoed dat het CBR ook heel kritisch naar je gaat kijken als je je altijd achter vrachtwagens opstelt en/of heel weinig inhaald. Misschien laten ze je er zelfs wel op zakken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 06:10 schreef Marrije het volgende:
Grappig, ik zat er netaan te denken, zeg maar niet hardop dat je het onzin vindt want dat laat zien dat je het punt doorstroming niet hebt begrepen en daarmee minder verkeersinzicht. Maar jullie waren alweer verder
Prequel, ik probeer je niet om te praten, ik probeer je iets te laten zien, zodat je meer kans van slagen hebt![]()
Iemand hierboven zei het al, en hetzelfde had ik, duurde bij mij ook even eer ik dat inzicht had.
Dat bedoel ik dus. Per se moeten inhalen. Ik haal een vrachtwagen heus wel in, ik rijd meestal zelfs te hard.. Daarom zeg ik ook: als examinatoren het graag willen zien; mij best. Maar als ik ooit zelf ga rijden, lig ik er niet wakker van als ik achter een vrachtwagen terecht kom bij een stoplicht.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het CBR ook heel kritisch naar je gaat kijken als je je altijd achter vrachtwagens opstelt en/of heel weinig inhaald. Misschien laten ze je er zelfs wel op zakken.
haha, doet me denken aan m'n zus. die reed alleen onder bepaalde omstandighedenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:04 schreef Marrije het volgende:
Zonet voor het eerst alleen gereden![]()
![]()
Ik moet zsm oefenen met parkeren want net zo lang zoeken tot je een makkelijke parkeerplek hebt is irritant.
Dat is natuurlijk ook echt onacceptabel. Je betaalt voor lessen van 50min (is al een verkapte afzetterij), dus heb je recht op 50min les. Als mijn instructeur de les moest onderbreken of iets eerder stoppen, dan schreef hij dat op en haalden we dat later in.quote:Ik was het ondertussen ook wel beu dat in die 50 lesminuten ik hooguit maar een minuut of 20-30 daadwerkelijk aan het rijden was. Iedere rijles moesten we steeds terugrijden naar de rijschool, omdat mijn instructeur weer eens moest zeiken of koffie gaan halen. Dan sta je toch al gauw 15 minuten stil... En elke keer komt ie een minuut of 2-3 te laat aan voor mijn deur en staan we 2-3 minuten te vroeg voor de deur bij de andere leerling. Ik heb zelfs een keer moeten stoppen, omdat ie sigaretten moest halen.
Nee, jij niet, maar stel je eens voor dat er naast die vrachtwagen nog een strook voor rechtsaf ligt. Jij moet rechtsaf, er staat niemand voor rechtaf, maar doordat iedereen achter die vrachtwagen blijft staan, kan jij niet rechtsaf gaan en belemmer je zo de rest van het verkeer, immers, de file wordt weer langer waardoor er volgende kruispunten vast kunnen lopen. Vergelijk het met een buffer die ze bij files gebruiken, extra stroken. De capaciteit van het knelpunt blijft gelijk,maar door het in de breedte te doen in plaats van de lengte, kan je andere kruispunten vrijhouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:34 schreef Prequel het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Per se moeten inhalen. Ik haal een vrachtwagen heus wel in, ik rijd meestal zelfs te hard.. Daarom zeg ik ook: als examinatoren het graag willen zien; mij best. Maar als ik ooit zelf ga rijden, lig ik er niet wakker van als ik achter een vrachtwagen terecht kom bij een stoplicht.
GESLAAAAAGGDD!!!quote:Op maandag 5 maart 2012 17:44 schreef LeNick het volgende:
Morgen eerste keer examen. Wel TTT gehad. Zie het somber in vanwege m'n kijkgedrag, als ik het zelf niet nodig vind kijk ik niet, echt een discipline probleem.. plus dat ik nu al 2 weken niet gereden heb ivm mijn vakantie maar wilde zelf per se gelijk erna examenstraks wel nog 2 uur les en morgen dan ook nog eentje..
Als de ene baan vol is ga je automatisch naar de andere. Ik snap wel dat het verdeeld moet worden, alleen het probleem dat ik 1x achter een vrachtwagen stop bij een freaking stoplicht, en dat het zķ fout is. Als ik er niet ga staan, gaat er iemand anders staan. Als ik wel naast de vrachtwagen ga staan, gaan anderen er achter als het er naast vol is Dus in feite belemmert het de doorstroming helemaal niet. Is het naast de vrachtwagen vol, gaat de rest er wel achter. Als je begint met achter de vrachtwagen, gaan de andere auto's er wel naast.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, jij niet, maar stel je eens voor dat er naast die vrachtwagen nog een strook voor rechtsaf ligt. Jij moet rechtsaf, er staat niemand voor rechtaf, maar doordat iedereen achter die vrachtwagen blijft staan, kan jij niet rechtsaf gaan en belemmer je zo de rest van het verkeer, immers, de file wordt weer langer waardoor er volgende kruispunten vast kunnen lopen. Vergelijk het met een buffer die ze bij files gebruiken, extra stroken. De capaciteit van het knelpunt blijft gelijk,maar door het in de breedte te doen in plaats van de lengte, kan je andere kruispunten vrijhouden.
Wat Pizza_Boom zegt over die filevorming idd. Dat is zoo irritant als dat gebeurd omdat mensen zich debiel opstellen. Verder vind ik het gewoon logisch dat je moet inhalen van het cbr. Het komt gewoon enorm angstig/besluiteloos over als je het niet doet. Het getuigt ook van verkeersinzicht als je dat soort situaties ( vrachtwagen bij stoplicht, verkeer dat langzamer rijdt dan jij) snel signaleert anticipeert en oplost.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:09 schreef Prequel het volgende:
[..]
Als de ene baan vol is ga je automatisch naar de andere. Ik snap wel dat het verdeeld moet worden, alleen het probleem dat ik 1x achter een vrachtwagen stop bij een freaking stoplicht, en dat het zķ fout is. Als ik er niet ga staan, gaat er iemand anders staan. Als ik wel naast de vrachtwagen ga staan, gaan anderen er achter als het er naast vol is Dus in feite belemmert het de doorstroming helemaal niet. Is het naast de vrachtwagen vol, gaat de rest er wel achter. Als je begint met achter de vrachtwagen, gaan de andere auto's er wel naast.
Morgen rijles terwijl ik ziek aan het worden ben. Nou ja, zal wel goed komen
Welke rijschool heb je uiteindelijk gekozen?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:47 schreef das_phantom het volgende:
[..]
haha, doet me denken aan m'n zus. die reed alleen onder bepaalde omstandigheden.
hier weer een les of wat gehad. vorige keer reed ik te snel nu weer te langzaam, het is ook altijd wat!
ook wat rode stoplichten gemist, maar daar lig ik niet wakker van omdat dat vaak niet gebeurt.
Ben wel blij dat ik nu in een drukke stad rijd, dat stoppen en weer starten krijg ik nu veel oefening in.
Succes iedereen die deze week op moet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |