abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 februari 2012 @ 07:54:11 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108406265
Hoe wil je de hele VS ook in één boekje proppen? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108406300
Mogge!
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:09 schreef Laureline het volgende:

En sigme, beide sportscholen klinken eigenlijk best duur/tijdrovend. Kan je niet thuis iets kopen/installeren? Uniek heeft geloof ik een hometrainer (of was het een roeiding?), ik een crosstrainer, je zit 3/4 uur op dat ding met een dom programma op (of in jouw geval intelligent gemaakte documentaire), en je hebt je halve jaar contributie zo terugverdiend. Plus dat het reistijd, omkleedgedoe en ergerlijke medesportscholers scheelt! Nouja, dat is dan de tip van mijn mensenschuwe kant.
Ik heb een roeiapparaat. Helaas ben ik niet in de gelegenheid het ding (of een ander ding) zo op te stellen dat ik al dingende een dom of slim programma zou kunnen kijken. Ik ga het toch maar proberen met de goedkope sportschool, en dan wil ik mijn volgende lange weekend beginnen, dus over 2 weken. In de (vast tevergeefse) hoop dat ik me iets meer verplicht voel/beter ertoe kan zetten om naar die sportschool te gaan dan thuis te gaan roeien. En dat roeien schiet ook niet op trouwens, daar krijg ik echt geen spieren van en het verbrandt ook niet noemenswaardig calorieen.

Morgen begin ik ook weer met hardlopen, halfuurtje lopen voor het ontbijt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 26 februari 2012 @ 08:11:55 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108406305
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 08:09 schreef sigme het volgende:
Mogge!

[..]

Ik heb een roeiapparaat. Helaas ben ik niet in de gelegenheid het ding (of een ander ding) zo op te stellen dat ik al dingende een dom of slim programma zou kunnen kijken. Ik ga het toch maar proberen met de goedkope sportschool, en dan wil ik mijn volgende lange weekend beginnen, dus over 2 weken. In de (vast tevergeefse) hoop dat ik me iets meer verplicht voel/beter ertoe kan zetten om naar die sportschool te gaan dan thuis te gaan roeien. En dat roeien schiet ook niet op trouwens, daar krijg ik echt geen spieren van en het verbrandt ook niet noemenswaardig calorieen.

Morgen begin ik ook weer met hardlopen, halfuurtje lopen voor het ontbijt.
Hoe lang heb je niet gelopen dan? Ben benieuwd of je dat zo weer op kunt pakken. (vast wel, jou kennende :P).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 februari 2012 @ 08:14:23 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108406311
Oh, tip: Shopvip heeft nu hardloopkleding van Asics.
Voor mij zit er niet zo veel boeiends bij (ga op termijn weer in korte broek en t-shirt lopen en heb al twee setjes), maar misschien zoekt iemand anders nog iets? Ze hebben t-shirts, long sleeves en korte en lange tights (en schoenen, maar die zou ik daar niet kopen).
Niet meer actief op Fok!
pi_108406326
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 07:54 schreef Viking84 het volgende:
Hoe wil je de hele VS ook in één boekje proppen? :P.
Ach, ze hebben een heldhaftige poging gewaagd, maar dat resulteert in 46 pagina's over New York. En dat is dus inclusief informatie over hotels, restaurants, vliegvelden en bezienswaardigheden. En een enorm onhandig boek om steeds bij je te hebben.

Maar www.AbeBooks.com, www.bookdepository.co.uk, www.play.com en www.lonelyplanet.com zijn je vriendjes in dit geval. Of gewoon losse hoofdstukken kopen en op een tablet meenemen.

Te weinig informatie is iig mijn grootste reisgids frustratie naast slechte kaarten.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108406385
Henk, we zouden dan New England, New York, Californië en South-West moeten hebben. We hebben 'm ook niet echt gekocht met het idee om 'm mee te nemen, maar gewoon om er lekker mee op de bank te zitten voor de voorpret. Dat is al gelukt. :).

Vik, de gids heeft ruim 1200 pagina's.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 26 februari 2012 @ 08:45:53 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108406412
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 08:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Henk, we zouden dan New England, New York, Californië en South-West moeten hebben. We hebben 'm ook niet echt gekocht met het idee om 'm mee te nemen, maar gewoon om er lekker mee op de bank te zitten voor de voorpret. Dat is al gelukt. :).

Pfoeh :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 februari 2012 @ 08:47:03 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108406419
Heeft iemand hier trouwens al van de nieuwe Panache running bra gehoord? Ik lees er allemaal lyrische reviews over :P. Ben me een beetje aan het inlezen nu. Misschien dat ik toch iets koop via e-Bay, want dan ben ik iig niet beperkt tot wat de winkel aanbiedt. Maar ja, dan is het lastig om te bepalen welke maat ik neem, aangezien ik normaal altijd Freya draag.
Niet meer actief op Fok!
pi_108406668
quote:

Oh, maar voor inlezen en voorpret kan je ook LP's (en andere reisgidsen!) bij de bieb lenen. Vind ik vaak ook erg nuttig om daarna het juiste te kunnen kopen & meenemen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108406682
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 08:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe lang heb je niet gelopen dan? Ben benieuwd of je dat zo weer op kunt pakken. (vast wel, jou kennende :P).
Niet zo lang niet hoor, toen het begon met vriezen. Een maand geleden ofzo? Anderhalf?
5 km pak ik nu zonder probleem op, dat weet ik wel. Maar toen ik drie jaar geleden begon leek 5 kilometer me totaal absurd, onhaalbaar en onmogelijk, dat weet ik ook nog wel :D.
  zondag 26 februari 2012 @ 09:25:28 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108406725
Oh, ik ga hier eens langs! http://www.kiesdejuistesportbh.nl/contact/winkel.html

Goeie website, veel keus... Lijkt me veel effectiever dan een test invullen op internet en (mogelijk) eindeloos terugsturen.
Niet meer actief op Fok!
pi_108406772
quote:

Kijk, dat is mooi! :)
Sowieso zullen jullie andere eisen aan een gids stellen dan ik, want ik regel nooit wat vooraf en reis met het OV. :) En jullie zullen ook wel een hele berg info krijgen van het reisbureau neem ik aan. :)

Kende je deze al: http://www.roadsideamerica.com/
Voor allerlei rariteiten en vage musea. :)
Doe wat je niet durft.
pi_108406908
Owja, ik moet weer vaker gaan hardlopen. En niet een half uur na een bak yoghurt/kwark/muesli.
Weel weer 5 km in tha pocket. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_108406993
Goedemorgen!
Wat een mooie dag weer :)

Lijstje van gister:
O: gekookt eitje, dubbele boterham vlokken en één met speculooshagel (dungesneden brood vd bakker)
L: 3 boterhammen met gekookt ei en beetje vinaigrette
T: mandarijntjes
T: paar hapjes gevulde koek van de bakker :9
D: kipcurry met rijst en groentes
T: half danio toetje peercaramel, mandarijntje
pi_108407038
Mogge!!! Make my day, die witte linnen broek zit prima perfect *O* (en ik ga hem dus zsm dragen, voor ik weer er niet in pas :D ).

/einde mededeling :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108407128
Ik heb alles in Thailand ook zonder gids gedaan. Ging prima. Als ik ergens heen wilde met het ov. tikte ik het gewoon op de ipad bij de kaarten app in en dan zei hij gewoon welke bus er over hoeveel minuten zou vertrekken. Dan volgde ik het gps-bolletje, wist ik precies wanneer ik eruit moest. Ik liet bij vorige reizen het de weg vinden altijd over aan A. Maar ik kan het ook best zelf dus. :P
pi_108407178
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:55 schreef conleche het volgende:
Ik heb alles in Thailand ook zonder gids gedaan. Ging prima. Als ik ergens heen wilde met het ov. tikte ik het gewoon op de ipad bij de kaarten app in en dan zei hij gewoon welke bus er over hoeveel minuten zou vertrekken. Dan volgde ik het gps-bolletje, wist ik precies wanneer ik eruit moest. Ik liet bij vorige reizen het de weg vinden altijd over aan A. Maar ik kan het ook best zelf dus. :P
Haha, ik reis meestal iets minder low tech. :D
Had je overal wifi daar eigenlijk? :)
Doe wat je niet durft.
pi_108407311
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Haha, ik reis meestal iets minder low tech. :D
Had je overal wifi daar eigenlijk? :)
Ja, meestal niet in je kamer zelf, maar in de gemeenschappelijke ruimtes vaak wel. Of anders wel in restaurantjes die adverteren met free wifi. Wel echt fijn is dat, want daardoor hoefde ik de zware gids niet mee te slepen. Heb hem wel voor de heb in de kast staan natuurlijk! :D Ik had hem van te voren ook wel doorgebladerd en wat gelezen over de dingen die ik wilde gaan doen/zien.
pi_108407421
Moggeh! Nu al een kut dag. :') moest net in de buurt zijn waar ik samenwoonde met ex. Toch nog een hoop moeite mee..
  zondag 26 februari 2012 @ 10:41:43 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108407866
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:13 schreef ElDinosaur het volgende:
Moggeh! Nu al een kut dag. :') moest net in de buurt zijn waar ik samenwoonde met ex. Toch nog een hoop moeite mee..
Dat is logisch :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_108408358
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is logisch :*.
^^

Ik heb volgens mij mijn nespresso vermoord, van die stomme DE cupjes gebruikt, die ik met veel pijn en moeite uit mijn apparaat kreeg en nou perforeert hij het cupje niet goed -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 26 februari 2012 @ 11:10:57 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108408475
Oh, en mannen die iets pas weer kopen als het al op is ipv bíjna op }:|.

Onze koelkast is dramatisch leeg, dus zo maar even naar de winkel. En ik hoop heel hard dat er gewoon weer verse spinazie is!
Niet meer actief op Fok!
pi_108408514
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:06 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^^

Ik heb volgens mij mijn nespresso vermoord, van die stomme DE cupjes gebruikt, die ik met veel pijn en moeite uit mijn apparaat kreeg en nou perforeert hij het cupje niet goed -O-
Oei!
Toch weer een voordeel van een good old ouderwetse machine :@
O+
pi_108408515
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:06 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^^

Oh, dat zou klote zijn! Hopelijk valt het nog te fixen. :Y

Soort van planning vandaag

O: 2 volkoren beschuitjes, 1 met oude kaas en 1 met extra pure hagelslag :9
L: Een wit bolletje met achterham en wat ik aan groente kan vinden in de voorraadkast, want dat zal met het avondeten wel niet echt gaan lukken.
S: half uurtje oefeningen
T: bak magere kwark met muesli, 2 kiwi´s, mineola
D: bij La Place, dus nog geen idee wat dat wordt
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108408534
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:10 schreef Viking84 het volgende:
Oh, en mannen die iets pas weer kopen als het al op is ipv bíjna op }:|.

Onze koelkast is dramatisch leeg, dus zo maar even naar de winkel. En ik hoop heel hard dat er gewoon weer verse spinazie is!
Ik denk het nog niet! ;(
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? zondag 26 februari 2012 @ 11:17:05 #126
70532 loveli
N
pi_108408601
In de koelkast van een man staat minimaal bier, mosterd en kaas. Misschien nog een pot zilveruitjes. Als het bier op dreigt te raken, vullen ze aan.
crap in = crap out
pi_108408746
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:13 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik denk het nog niet! ;(
^^

Gister iig niet, ik heb ook een spinazietekort :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 26 februari 2012 @ 11:30:32 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108408928
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:22 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^^

Gister iig niet, ik heb ook een spinazietekort :')
Ja, en ik ben al geen groente-eter :'(. Heb allemaal lekkere recepten met spinazie liggen en diepvriesspinazie past er niet bij.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 februari 2012 @ 11:31:39 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108408953
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:17 schreef loveli het volgende:
In de koelkast van een man staat minimaal bier, mosterd en kaas. Misschien nog een pot zilveruitjes. Als het bier op dreigt te raken, vullen ze aan.
Haha. Hier staat alleen een pot mosterd :P.

Maar meneer heeft ineens besloten dat yoghurt met muesli wel een goed idee is (ipv melk met cornflakes) en eet nu dus fijn mijn yoghurt op :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_108409004
Ben al een tijdje aan het lurken hier, maar wil nu ook graag mee gaan posten. Ben door medicijngebruik ongeveer 6 kg. aangekomen, en die willen er niet af :( Tips zijn zeer welkom!

Lijstje van gister:
O: 150 ml yoghurt met een appel, banaan en mandarijn. Groot glas versgeperste jus (met vruchtvlees)
L: kommetje mosterdsoep, 2 volkoren bth met kaas
T: 2 volkoren bth met appelstroop
D: 200g roerbak groente met stukjes kalkoen en mie. vruchtenyoghurt
T: plakje ontbijtkoek.
Sport: 1 uurtje bodybalance, 20 min fietsen, veel lopen op mn werk (ziekenhuis)
Drinken: 1 kop koffie, 1.5 liter water en groot glas verse jus d'orange.
  Vis een optie? zondag 26 februari 2012 @ 11:36:48 #131
70532 loveli
N
pi_108409069
Welkom. En omdat je al een tijdje lurkt, wat denk je zelf van je lijstje?
crap in = crap out
pi_108409161
Ik vond mn lijstje wel netjes eigenlijk maar omdat die kilootjes lekker blijven zitten vroeg ik me toch een beetje af of ik iets verkeerd deed.
pi_108409476
welkom Scissor, is dit een zondagslijstje of eet je altijd zo? Want het is imo niet zoveel :)
pi_108410696
Morning :W tijd voor koffie :)
Be someone that makes you happy
pi_108410698
Welkom Scissor.

hmmm, het is inderdaad net zo veel. Wat zijn je specs? Je eet netjes veel fruit, maar er zit ook wel weer veel suiker in, zeker met de appelstroop en ontbijtkoek erbij. Misschien banaan laten liggen en een gekookt eitje erbij? De suikers inwisselen voor eiwitten helpt vaak goed in ieder geval.

Verder meldt de laatste uiteter zich. Ik heb een super avond gehad met mijn mannetje. Dit restaurant pakt het iets anders aan en combineert gerechtjes met elkaar. Je krijgt dan twee voorgerechten en twee hoofdgerechten, maar alles in kleinere porties. Een soort proeverij dus.

twee sneetjes stokbrood met boter. 1 wijn

Voor:
Een zalmtartaartje met dille/thijmsiroop
Een courgettesoepje met spaanse peperroom 1 wijn

Hoofd:
Zeeduivel met mosterdsaus en aardappelpuree
Entrecote met rozemarijnjus, broccoli en boontjes 1 wijn

Na:
Paste niet meer, koffie gedronken

O+
  Vis een optie? zondag 26 februari 2012 @ 12:35:49 #136
70532 loveli
N
pi_108410724
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:33 schreef Scissor het volgende:
Ben al een tijdje aan het lurken hier, maar wil nu ook graag mee gaan posten. Ben door medicijngebruik ongeveer 6 kg. aangekomen, en die willen er niet af :( Tips zijn zeer welkom!

Lijstje van gister:
O: 150 ml yoghurt met een appel, banaan en mandarijn. Groot glas versgeperste jus (met vruchtvlees)
L: kommetje mosterdsoep, 2 volkoren bth met kaas
T: 2 volkoren bth met appelstroop
D: 200g roerbak groente met stukjes kalkoen en mie. vruchtenyoghurt
T: plakje ontbijtkoek.
Sport: 1 uurtje bodybalance, 20 min fietsen, veel lopen op mn werk (ziekenhuis)
Drinken: 1 kop koffie, 1.5 liter water en groot glas verse jus d'orange.
Veel carbs en weinig eiwitten. Niks mis met fruit(sap) an sich, maar bij elkaar veel carbs.

Wat zijn je specs en waar zitten je kilo's?
crap in = crap out
pi_108410756
Hai! Brak, en dat zonder alcohol, ik lag voor twaalven in bed en heb prima geslapen :'). Hoe oneerlijk!

Welkom aan nieuwe slankposters, succes :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108410972
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:37 schreef Phaidra het volgende:
Hai! Brak, en dat zonder alcohol, ik lag voor twaalven in bed en heb prima geslapen :'). Hoe oneerlijk!

Welkom aan nieuwe slankposters, succes :).
Een babykater O+
  Vis een optie? zondag 26 februari 2012 @ 12:46:02 #139
70532 loveli
N
pi_108411082
Kitten :P
crap in = crap out
pi_108411182
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:46 schreef loveli het volgende:
Kitten :P
_O-
pi_108411222
Miss domme vraag, maar wat zijn specs? Mijn kilo's zitten vooral rond mijn middel.

@_aurum_ en @an24, dit zijn idd wel wat ik gemiddeld eet, heb meestal nog wel een tussendoortje tussen ontbijt en lunch.

@loveli, dankje voor de duidelijke post, zal wat eiwitrijke alternatieven zoeken!
  zondag 26 februari 2012 @ 12:59:52 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108411642
Ruzie :').

Lijstje:

O: twee geroosterde bth
L: vier speltcrackers met een plak kaas (vallen die crackers altijd zo snel uit elkaar?)
T: yoghurt met muesli
T: appel
T: banaan
D: zelfgemaakte maaltijdsalade:
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zondag 26 februari 2012 @ 13:00:26 #143
70532 loveli
N
pi_108411663
Je hormonen bepalen waar je vet opslaat. Borsten/billen/heupen => oestrogeen, buik cortisol (stresshormoon),middel insuline. Dik worden is een deel genetica, deel voeding, deel beweging. Ook een deel psyche.

Zonder overschot aan kcals kom je niet aan. Energiebehoefte is afhankelijk van aanleg en activiteitenniveau. Wat je eet en op welk moment je het eet heeft invloed op of je de voedingsstoffen verbrandt, gebruikt als bouwstoffen of opslaat als vet. En vet is niet slecht voor je als je de juiste vetten gebruikt in de juiste hoeveelheden.

Specs: leeftijd, lengte, gewicht, schoenmaat, inkomen, of je broccoli lust en zomerjurkjes draagt.
crap in = crap out
pi_108411717
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:00 schreef loveli het volgende:
Je hormonen bepalen waar je vet opslaat. Borsten/billen/heupen => oestrogeen, buik cortisol (stresshormoon),middel insuline. Dik worden is een deel genetica, deel voeding, deel beweging. Ook een deel psyche.

Zonder overschot aan kcals kom je niet aan. Energiebehoefte is afhankelijk van aanleg en activiteitenniveau. Wat je eet en op welk moment je het eet heeft invloed op of je de voedingsstoffen verbrandt, gebruikt als bouwstoffen of opslaat als vet. En vet is niet slecht voor je als je de juiste vetten gebruikt in de juiste hoeveelheden.

Specs: leeftijd, lengte, gewicht, schoenmaat, inkomen, of je broccoli lust en zomerjurkjes draagt.
Het zonnetje schijnt, maar een zomerjurkje vind ik wel erg optimistisch :+
  Vis een optie? zondag 26 februari 2012 @ 13:02:40 #145
70532 loveli
N
pi_108411740
Tink huppelde er een maand geleden al in rond.
crap in = crap out
  zondag 26 februari 2012 @ 13:04:03 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108411792
Wat is Stevia dúúr trouwens vgl met aspartaam. Miss ga ik ook wel gewoon helemaal afkicken van zoetstoffen. Maar ik vond honing in m'n thee wel erg lekker gisteren, dus ik heb nu wel een pot honing meegenomen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_108411932
Honing ook lekker :Y

An, dat klinkt heerlijk! Hou wel van kleine gerechtjes, meer proeven ftw! :9

Li dan wil ik graag de borsten ipv de billen en de heupen, kun jij mijn oestrogeen even instrueren?

*)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? zondag 26 februari 2012 @ 13:13:40 #148
70532 loveli
N
pi_108412194
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Wat is Stevia dúúr trouwens vgl met aspartaam. Miss ga ik ook wel gewoon helemaal afkicken van zoetstoffen. Maar ik vond honing in m'n thee wel erg lekker gisteren, dus ik heb nu wel een pot honing meegenomen :').
Per gram of per eenheid zoetkracht? Aspartaam is duurder dan suiker, maar 100x meer zoetkracht per gram.
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:07 schreef Ml-etje het volgende:
Honing ook lekker :Y

An, dat klinkt heerlijk! Hou wel van kleine gerechtjes, meer proeven ftw! :9

Li dan wil ik graag de borsten ipv de billen en de heupen, kun jij mijn oestrogeen even instrueren?

*)
Als ik dat uitgefigured heb, laat ik het je meteen weten.
crap in = crap out
pi_108412334
Ik heb toen ik stage ging lopen afgeleerd om suiker in de thee te drinken. Ging ineens van 1 a 2 kopjes op een dag naar 7 a 8.. x zakjes suiker :+ mis het nu helemaal niet meer.
  zondag 26 februari 2012 @ 13:19:34 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108412467
Per gram, loveli. Misschien is de zoetkracht van Stevia wel groter dan die van suiker? Ik ga morgen eerst maar eens beginnen met geen zoetstof meer in m'n yoghurt met frambozen doen. En 1 zoetje in m'n thee :).
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')