abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:22:26 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108380938
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108381423
Haha idd, die link!! _O_

Ga zo ff de supermarkt in, kijken voor vanavond. Zoete aardappelen hebben ze hier niet. Doe denk gewone kriel aardappeltjes met kruiden, salade, en nog ff vlees verzinnen ^O^

Sportabbo zit ik ook over te denken, er komt een fysiofitness centrum paar 100 meter hier vandaan. Maar is ook vrij duur. Hmm. Zowieso ff vragen aan mn schoonvader of ik die spinfiets van hun nog kan lenen. O+

Gisteren compromis gedaan met vriendlief, hij nieuw bureau, ik nieuwe krabpaal *;
~ Bonito La Risa ~
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:43:20 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108381498
Arme huishoudbeursmannen. Maar je ziet dat soort mannen ook als je op een willekeurige zaterdag de stad in gaat. Ze zitten massaal op de bankjes bij de kleedhokjes :'). Ik vind dat ze gratis koffie moeten hebben!
Niet meer actief op Fok!
pi_108381541
Die mannen moeten gewoon een beetje voor zichzelf opkomen! :D

A. en ik winkelen wel eens samen, hij vindt het ook wel leuk om te kijken of iets me leuk staat bijvoorbeeld. Maar na een klein uurtje gaan we meestal al even ergens lunchen of naar de bioscoop ofzo. _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:46:17 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108381591
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:44 schreef Goodbye het volgende:
Die mannen moeten gewoon een beetje voor zichzelf opkomen! :D

A. en ik winkelen wel eens samen, hij vindt het ook wel leuk om te kijken of iets me leuk staat bijvoorbeeld. Maar na een klein uurtje gaan we meestal al even ergens lunchen of naar de bioscoop ofzo. _O-
Ik ben zelf heel makkelijk en M. ook, we zijn zo klaar. En ik ben winkelen na 2 uurtjes ook wel zat :').
Niet meer actief op Fok!
pi_108381612
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben zelf heel makkelijk en M. ook, we zijn zo klaar. En ik ben winkelen na 2 uurtjes ook wel zat :').
Ik ook, ik vind het verschrikkelijk als het zo druk is. Ik winkel wel eens op een doordeweekse dag (en dan niet in vakanties). Dan kan ik wel altijd heel goed m´n slag slaan! :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108381664
Nog een sporter meldt :) En het weer helpt erg mee inderdaad!

Je ziet ook altijd van die groepjes zielige mannen met tasjes buiten staan bij de Zara en de H&M :p
Ik hou van winkelen, kan het dagen achtereen doen, alleen de kalverstraat op zaterdag/zondag is iets teveel van het goede ;)
Be someone that makes you happy
pi_108381710
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:47 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik ook, ik vind het verschrikkelijk als het zo druk is. Ik winkel wel eens op een doordeweekse dag (en dan niet in vakanties). Dan kan ik wel altijd heel goed m´n slag slaan! :Y
Wilde eigenlijk vanmiddag even gaan maar heb al geen zin meer :D

Zo maar eens in de zomerkledingboxen kijken wat ik aan broeken heb :@

@Jagar, het is een shitlijstje en dat is prima. Weekend enzo, dan eet ik doordeweeks keurig.
Zaterdag is mijn dag voor uitspattingen.

Heb wel 1 enorm zeer been :{ het is weer net als vorig jaar mij onder mijn knie warm en dik.
Ga het maar even aankijken, toen deed de huisarts er ook niets aan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:52:31 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108381741
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:47 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, irritant is dat :P.
Ik heb m'n vaste winkels (meestal V&D of The Sting, soms C&A en H&M) en ik heb het snel door als er iets hangt wat me bevalt of niet. Overigens winkel ik het liefst alleen. Ben altijd bang dat die ander zich snel verveelt :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108381910
whehe, machtige foto's!
Ik zeg: lang leve webshops :P

poging tot een lijstje:

O: havermout
T: appel (hoeveel gezinnen zullen 's ochtends rond koffietijd nu met z'n allen fruit zitten te eten vroeg ik me vanochtend af, wel iets waar ik trots op ben :) )
L: 2 kommen raapsteeltjessoep, 2 crackers met kaas
T: mandarijntjes
D: boerenkool, tartaartje, als dat niet goed valt pak ik nog wat soep.
T: nog wat fruit en kwark.

Redelijk normaal lijstje wel weer, alhoewel er kwa kcal geen drol in die soep zit natuurlijk.
Het lijf voelt nog steeds gammel en koorts houdt ook aan, maar het hangt er om, echt doorzetten naar erger doet het niet. Ik hoop een beetje af te dwingen dat dat zo blijft, als ik maar een beetje goed blijf eten.
Vanochtend ook nog hard aan het werk geweest voor mijn doen, ik ben bezig met een jurkje voor Mila, zonder patroon. De bovenkant is dan ook al drie keer veranderd, maar het begint steeds leuker te worden :)
pi_108381974
Zonder patroon naaien dat is wel heel knap!
Neem jij ook extra voedingspreparaten en dingen als goji enz.?

Ik ga zo eens checken of de dure wit linnen broek van vorig jaar me nu wel weer past :9
Ga ik hem mooi aan het begin van de zomer (weinig vocht) dragen O+

Ik begin vast te duimen :D
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:00:42 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108381983
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:58 schreef MarMar het volgende:
whehe, machtige foto's!
Ik zeg: lang leve webshops :P

poging tot een lijstje:

O: havermout
T: appel (hoeveel gezinnen zullen 's ochtends rond koffietijd nu met z'n allen fruit zitten te eten vroeg ik me vanochtend af, wel iets waar ik trots op ben :) )
L: 2 kommen raapsteeltjessoep, 2 crackers met kaas
T: mandarijntjes
D: boerenkool, tartaartje, als dat niet goed valt pak ik nog wat soep.
T: nog wat fruit en kwark.

Redelijk normaal lijstje wel weer, alhoewel er kwa kcal geen drol in die soep zit natuurlijk.
Het lijf voelt nog steeds gammel en koorts houdt ook aan, maar het hangt er om, echt doorzetten naar erger doet het niet. Ik hoop een beetje af te dwingen dat dat zo blijft, als ik maar een beetje goed blijf eten.
Vanochtend ook nog hard aan het werk geweest voor mijn doen, ik ben bezig met een jurkje voor Mila, zonder patroon. De bovenkant is dan ook al drie keer veranderd, maar het begint steeds leuker te worden :)
Wij kregen altijd fruit na de lunch en 's avonds voor het slapen gaan ook nog :P (dat laatste is dan weer minder goed, zo vlak voor het tandenpoetsen, maar dat wist ik toen niet).
Niet meer actief op Fok!
pi_108382011
Ik kreeg fruit als ontbijt, dat dat niet stevig genoeg was dat weet ik nu wel.
Maar ananas bij het ontbijt sla ik niet af :P
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:01:41 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108382012
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:00 schreef Ml-etje het volgende:

Ik ga zo eens checken of de dure wit linnen broek van vorig jaar me nu wel weer past :9

Ja, en je kut voelen als 'ie niet past, waarschijnlijk :P. Ik zit midden in de snaaidriedaagse, dus dit is voor mij niet het moment om zomerbroeken te passen. Voordeel: ik ga wel meer salades eten zodra het beter weer wordt ^O^.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:02:10 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108382029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:01 schreef Ml-etje het volgende:
Ik kreeg fruit als ontbijt, dat dat niet stevig genoeg was dat weet ik nu wel.
Maar ananas bij het ontbijt sla ik niet af :P
Ananas door de yoghurt :9~.
Niet meer actief op Fok!
pi_108382058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, irritant is dat :P.
Ik heb m'n vaste winkels (meestal V&D of The Sting, soms C&A en H&M) en ik heb het snel door als er iets hangt wat me bevalt of niet. Overigens winkel ik het liefst alleen. Ben altijd bang dat die ander zich snel verveelt :P.
Ja, dat.

Het liefst wil ik alleen winkelen, maar dan wel met iemand erbij die de tassen draagt en een andere maat ophaalt als je halfnaakt in het pashokje staat :+
pi_108382089
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, en je kut voelen als 'ie niet past, waarschijnlijk :P. Ik zit midden in de snaaidriedaagse, dus dit is voor mij niet het moment om zomerbroeken te passen. Voordeel: ik ga wel meer salades eten zodra het beter weer wordt ^O^.
_O- neehoor hij zit zelfs al in de verkooptas.
Ik heb nu het minste vocht dus nu passen :+
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:05:00 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108382113
Lijstje:

O: Brinta met een beetje zoetstof, kaneel en een banaan :9~
S: 6 km hardlopen
L: vier tosties chorizo/kaas :9~
T: weet ik nog niet, heb niks meer in huis :') Ws nog wel wat yoghurt.
D: uit eten

Overigens even wat opgezocht over agave ter vervanging van aspartaam (daar had MI het over): http://suikerwijzer.nl/alles-over-agavesiroop/. Nog meer mensen met ervaringen hiermee?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:06:59 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108382161
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:03 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, dat.

Het liefst wil ik alleen winkelen, maar dan wel met iemand erbij die de tassen draagt en een andere maat ophaalt als je halfnaakt in het pashokje staat :+
Ik neem gewoon 2 maten mee het pashokje in, meestal past een daarvan wel :+. En ik pas liever bovenkleding, want onderkleding is altijd zo'n gedoe als je dan toch nog een andere maat moet ophalen. Schoenen uit, broek uit, nieuwe broek aan, nieuwe broek uit, oude broek aan (schoenen aan), andere maat halen, (schoenen uit), broek uit, andere broek aan etc.
Niet meer actief op Fok!
pi_108382169
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:05 schreef Viking84 het volgende:
Lijstje:

Overigens even wat opgezocht over agave ter vervanging van aspartaam (daar had MI het over): http://suikerwijzer.nl/alles-over-agavesiroop/. Nog meer mensen met ervaringen hiermee?
Het werkt bij mij prima maar waar wil je het voor gebruiken?
pi_108382176
Strippenkaarten hebben de sportscholen hier niet.
Dichtbij & duur is 49,- p/mnd (onbeperkt, 3mnd-abo)
Verder & goedkoop is 25/mnd (onbeperkt, 1mnd-abo)

Beide hebben 25,- inschrijfgeld.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108382230
quote:
Lijstje:

Ik gebruik het weleens in baksels en in de havermout! Beetje als honing, maar wat vloeibaarder en ik vind het lekkerder :)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:09:37 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108382233
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het werkt bij mij prima maar waar wil je het voor gebruiken?
Hier ook niet echt positief: http://www.praktijk-advan(...)olf-in-schaapskleren

Ik zoek een zoetstof voor door de yoghurt/pap. Verder gebruik ik zoetjes in m'n thee (waar ik toch zo'n 6 koppen van drink op een dag) en daar kan ik misschien ook een vervanger voor gebruiken. Of wellicht afbouwen? Heb nu twee zoetjes, eens kijken of ik via één zoetje naar nul zoetjes kan?
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zaterdag 25 februari 2012 @ 14:09:48 #24
70532 loveli
N
pi_108382237
quote:
Lijstje:

Fructose, dus ook niet geweldig (veroorzaker van diabetes II). Alles met mate. Stevia lijkt het beste alternatief voor suiker.

Fructose heeft geen insulinerespons, maar wel invloed op de lever. Die kan beperkt fructose aan, en aangezien tafelsuiker ook voor 50% uit fructose bestaat krijgen we te veel binnen. Lage GI is geen garantie voor gezond.
crap in = crap out
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:13:11 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108382343
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Fructose, dus ook niet geweldig (veroorzaker van diabetes II). Alles met mate. Stevia lijkt het beste alternatief voor suiker.

Fructose heeft geen insulinerespons, maar wel invloed op de lever. Die kan beperkt fructose aan, en aangezien tafelsuiker ook voor 50% uit fructose bestaat krijgen we te veel binnen. Lage GI is geen garantie voor gezond.
AH verkoopt ook Stevia, zie ik. Kleven er dan geen nadelen aan Stevia? Kan ik net zo goed Stevia gebruiken als niks?

Even douchen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_108382364
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:00 schreef Ml-etje het volgende:

Nee, geen speciale dingen/preparaten, gewoon veel groente en fruit en volgens eetmeterdingen en bloedtesten zit ik ook behoorlijk goed in mijn vitamientjes etc. Bovendien denkt mijn eigenwijze zelf dat de natuur het beter kan maken dan dat mensen het kunnen nabootsen, daarbij heb ik een beetje een weerstand tegen alles wat komt in tablet/capsule/drup vorm omdat ik daar al zoveel van moet ;)
Die soep bestaat voor het grootste deel uit groentes; er zit 2 liter bouillon bij en het was 5 liter soep geworden :)
Ik hou dan wel weer rekening met suikers die niet goed zijn bij ontstekingen, vochtafdrijvende dingen als bleekselderij, meer vitamine c dingen om ijzer beter op te nemen etc.

Ik kan veel beter zonder dan met patroon ;) net zoiets als muziek van blad.. dat gaat me veel te veel via een omweg. Bovendien wil Mila best af en toe eens stilstaan, dus ik kan het keurig op haar maat afspelden ;)
pi_108383662
Zo een vouwfietsje halen :)
Mooi weeeer :s)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:24:29 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108384487
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo een vouwfietsje halen :)
Mooi weeeer :s)
Vouwfietsje waarvoor? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_108384521
Terug uit de stad. Wat was het fijn in het zonnetje!

Bij de bio supermarkt gepofte amaranth en dinkel gekocht, en kokosvlokken. Samen met wat haverflokken en gebroken lijnzaad gaat dat een lekkere muesli vormen, denk ik!

Ik heb denk ik wel 7 km. gewandeld. Dat maakt het lijstje tot nu toe wat karig:

T: yoghurt met klein beetje muesli
O:2 volkorenbroodjes met pitten en zaden met hagelslag, gekookt ei
B: 7 km wandelen
L: volle yoghurt met muesli (150 gram yoghurt, flink wat muesli)
T: koekje
T: wijntje en wat chips
D: nog even bedenken
T: stukje chocola.
pi_108384988
Lijstje
O kwark, havermout, halve banaan
L pistoletje met oude kaas en zongedroogde tomaatjes
S 40 km gefietst op de wielrenfiets, allereerste keer, superleuk!
T boterham appelstroop en glas smoothie banaan/aardbei
B wandelen naar de stad en terug
D uit eten, 8-gangen geloof ik :9

Op het balkon was het meer dan 15 graden O+
pi_108385043
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Terug uit de stad. Wat was het fijn in het zonnetje!

Bij de bio supermarkt gepofte amaranth en dinkel gekocht, en kokosvlokken. Samen met wat haverflokken en gebroken lijnzaad gaat dat een lekkere muesli vormen, denk ik!

Ik heb denk ik wel 7 km. gewandeld. Dat maakt het lijstje tot nu toe wat karig:

T: yoghurt met klein beetje muesli
O:2 volkorenbroodjes met pitten en zaden met hagelslag, gekookt ei
L: volle yoghurt met muesli (150 gram yoghurt, flink wat muesli)
T: koekje
T: wijntje en wat chips
D: nog even bedenken
T: stukje chocola.
En haglslag, en chips, en koekje en chocola? Van mij mag je hoor, maar misschien een idee om 1 van de t's te vervangen door iets gezonds?
pi_108385100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat noem je echt te duur Sigme?
Want als een sportschool heel dicht bij is, dan ga je wel makkelijker.
Ik zou sowieso bij beide sportscholen een keertje gaan kijken. Om te zien of het bij je past. :)

Voor de huishoudbeursliefhebbers/haters onder ons:
http://www.nrc.nl/inbeeld/2012/02/23/de-man-achter-de-huisvrouw/ O+
Haha geweldig. Tis ook wel een bepaald type man inderdaad :') Nu weet ik weer waarom dat niets voor mij is. Mijn schoonmoeder en schoonzusje gaan wel :X

@Mar: je lijstje is echt al een stuk beter hoor. Niet te veel van jezelf verwachten in jou omstandigheden ^O^

@Vik: Ik gebruik maple syrup/ ahorn siroop. Ook prima zeker in baksels. Stevia is super spul, maar ik heb er nog niet uitgebreid mee geëxperimenteerd!

Ze hadden mijn lunchgerecht niet meer. Nu moest ik het doen met een meergranenbol met carpaccio. Bah! :9

En het etentje gaat door vanavond *O*
pi_108385153
15 graden O+ Ik ben stiekum al aan t kijken naar een camping in Frankrijk O+
~ Bonito La Risa ~
pi_108385309
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:49 schreef anna82 het volgende:

[..]

En haglslag, en chips, en koekje en chocola? Van mij mag je hoor, maar misschien een idee om 1 van de t's te vervangen door iets gezonds?
I know, dat is niet al te best. Ter verdediging: 2 kleine koekjes, klein bakje chips. En ik heb de hele week netjes gegeten.

Maar goed, als nog niet al te best. Eens kijken wat er nog te veranderen valt.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:19:36 #35
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_108385704
Goedemiddag. Wat een mooi weer, jammer dat ik binnen zit...

Lijstje:
O: 250 mg magere kwark met musli
L: 1 volkoren boterham met kip curry en appel, tas broccolisoep
T: 2 volkorenboterhammen met kip curry en appel, nog een tas broccolisoep
D: stuk groentenlasagne
T: kwark met fruit (kiwi, pompelmoes)
T: iets lekkers
S: heen en weer hollen, misschien als het rustig is vanavond een klein rondje lopen
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_108385904
Ahorn blijk ik hier ook te hebben en gaat harder dan de agave zie ik nu ook.
Blijkbaar smaakt het beter, doe me maar geen linkje wat daarin zit :D dan eet ik straks niet meer ;)

Net lekker de moestuin opnieuw ingericht, heb speciale bakken voor de aardbeien van iemand overgenomen en dat scheelt me vd zomer op mijn knieeën zitten O+ mijn Mr maakt ze op lage aanrecht hoogte en dan zaai ik ertussen bloemen.

Verder ga ik deze zomer kapuchijners kweken :9 nomnom, spontaan trek :D

Je gekochte artikelen klinken lekker Jagar! Toevallig ook kokosvlokken gekocht met het idee kokoskoekjes te maken maar dat heb ik dus niet gedaan, te mooi weer.
pi_108386047
Zo lekker de hele middag buiten geweest :) over de albert cuyp geslenterd en boodschappen gehaald!

Lijstje:

O: havermout, banaan, dadels
S: 3 kwartier kracht, kwartiertje cardio
L: 3 boterhammen, 1 pindakaas, 1 geitenkaas, 1 vijgenjam :9
T: wat gedroogd fruit en kokos
D: gestoomde broccoli met tahindressing, visje van de markt (denk uit de oven) en aardappeltjes
T: koekje bij de thee
T: drankjes in de kroeg *O*
pi_108386462
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vouwfietsje waarvoor? :).
Om straks met de trein te kunnen :)
Wat een rotding :')
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:51:44 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108386555
Lekker wezen lunchen bij Bagels & Beans met vriendje O+ En sportbroek gehaald voor nie zo veel centjes en de pocketuitvoering van de nieuwste in de serie A Song of Ice and Fire :9 Meeeeer lezen! O+

Dikke prima *O*

Oh en bij thuiskomst lag er een kadootje van La Vialla: een houten rekje met twee flesjes: balsamico-azijn en olie! O+ Superleuk! En ik heb nog nooit wat besteld :@ :D

Jätje: ik heb ook amaranth-muesli, is best lekker! Maar dan niet zelfgemaakt :+
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:52:49 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108386594
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:32 schreef Nallie het volgende:

D: visje van de markt
T: koekje bij de thee
T: drankjes in de kroeg *O*
Wat klinkt dat allemaal gezellig :D O+

Doet ook denken aan dat boek van Annie M.G. Schmidt, Een visje bij de thee :+
pi_108386661
-edit-

Zout op.

[ Bericht 90% gewijzigd door Ml-etje op 25-02-2012 16:56:19 ]
pi_108386666
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:52 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wat klinkt dat allemaal gezellig :D O+

Doet ook denken aan dat boek van Annie M.G. Schmidt, Een visje bij de thee :+
Jaaa jeugdsentiment :)
Al hou ik de volgorde maar zo denk ik. Want dat koekje smaakt toch beter bij thee denk ik ;)
En ik zal eens letten op de verkleinwoorden. Jouw dag klinkt ook fijn!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:58:26 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108386769
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:55 schreef Nallie het volgende:

[..]

Jaaa jeugdsentiment :)
Al hou ik de volgorde maar zo denk ik. Want dat koekje smaakt toch beter bij thee denk ik ;)
En ik zal eens letten op de verkleinwoorden. Jouw dag klinkt ook fijn!
Verkleinwoorden ftw, ik gebruik ze ook veel te vaak :D

Jaaa, prima zaterdagje hier! :+ O+
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:02:12 #44
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108386873
8 gangen diner! Wow lekker! waar?

Waar ga jij uit eten Vik? spareribs?

Lijst:
O: boterham kaas, sinaasappel
S: 7 km hardlopen
L: 2 boterhammen ham, beschuit kaas, gekookt ei, beker melk
T's: appel, peer, blokje choco, 500 gr kwark met druiven
D: Chinees buffet :9
T: -
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:14:11 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108387312
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:02 schreef uniekhoorn het volgende:
8 gangen diner! Wow lekker! waar?

Waar ga jij uit eten Vik? spareribs?

Lijst:
O: boterham kaas, sinaasappel
S: 7 km hardlopen
L: 2 boterhammen ham, beschuit kaas, gekookt ei, beker melk
T's: appel, peer, blokje choco, 500 gr kwark met druiven
D: Chinees buffet :9
T: -
Nee, geen spareribs, die heb ik dodag al gehad. Ga naar een redelijk chique restaurant in DH als het goed is. Biefstukje, sla, aardappeltjes/frietjes is het idee.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:15:09 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108387348
Hey Maria ook aan de Game of Thrones? Is de nieuwste deel 5?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:16:26 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108387394
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:15 schreef Viking84 het volgende:
Hey Maria ook aan de Game of Thrones? Is de nieuwste deel 5?
Yip! Ben nu bezig in deel 4 :Y Deel 5 is geloof ik de nieuwste ja, A Dance With Dragons ofzoiets!
pi_108387413
O: yoghurt
L: broodje pom, broodje kip groente
T: yoghurt, pecannoten
S: half uur wandelen
D: 2 kippenpoten, bietjes met ui
T: gehaktballetjes, kaas, pata negra, wijn
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:17:38 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108387440
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Yip! Ben nu bezig in deel 4 :Y Deel 5 is geloof ik de nieuwste ja, A Dance With Dragons ofzoiets!
Ik ben nu bezig in deel 2 :9. Deel 3 schijnt wat tegen te vallen, vond jij dat ook?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:22:28 #50
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108387612
Klinkt goed Vik.

Wij gaan over een half uurtje die kant ook op, we hebben allemaal vrij veel honger dus dat komt goed uit.

Maria, je blij is alweer een beetje terug?
Loveli en Tink hoe is het met jullie blij?

MarMar, mooi lijstje van jou, beterschap!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')