abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:46:15 #61
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_108500875
Ik wilde je reviews bijna serieus nemen, maar door het schelden met de k-ziekte is al die credit meteen weggewaaid. Kansloos, ga je mond spoelen. ):O
pi_108501196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef SnuggLe het volgende:
Ik wilde je reviews bijna serieus nemen, maar door het schelden met de k-ziekte is al die credit meteen weggewaaid. Kansloos, ga je mond spoelen. ):O
Alleen omdat ik perongeluk kanker gebruikte? Sorry, niet netjes misschien maar overdrijven is ook een kunst. :{w
Is al aangepast voor de tere jank zieltjes ^O^
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:26:26 #63
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108502261
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 05:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Serieus? Wat een slaapverwekkende film was dat zeg. Oscar ook nog, nee, helemaal niet mijn soort film.
Grappig hoe smaken weer kunnen verschillen. :)
Smell the flowers while you can....
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:39:08 #64
286575 Roces18
Chef de party
pi_108502769
Hostimeister, wou je beweren dat je al die films in een zondag hebt afgekeken?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_108502932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:39 schreef Roces18 het volgende:
Hostimeister, wou je beweren dat je al die films in een zondag hebt afgekeken?
De eerste 5, die andere 2 de vorige week. Oscar dagje van gemaakt, aansluitend de awards live gekeken.
pi_108504595
The Last Castle (2001)

Het is al een tijd geleden dat ik deze film gezien heb, maar het viel me op wat een slechte reviews het had. Terwijl ik het een prachtige film vond.

De meervoudig onderscheiden militaire technicus Generaal Irwin is veroordeeld tot een verblijf in een militaire gevangenis. De gevangenis, met de hoogste beveiliging, wordt met ijzeren vuist geleid door de cipier Colonel Winter. Winter kan niets anders dan de legendarische generaal te waarderen, maar deze waardering slaat om wanneer Irwin hem maar blijft aanspreken op zijn methoden. De confrontatie tussen de twee escaleert wanneer de generaal de andere gevangenen weet over te halen om de gevangenis over te nemen.

De film begint wat traag, maar hoe verder het bij het eind kwam, hoe spannender ik het vond worden. En het eind was gewoon echt mooi naar mijn mening. :)

imdb: 6.6
ik: 9.0

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:48:01 #67
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_108507366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:28 schreef planethugo het volgende:
The Adventures of TinTin
[ afbeelding ]
Vooraf was ik wat sceptisch maar WOW wat een geweldige film. De mooiste animatiefilm ooit. Maar Kuifje is meer dan dat. Hij is origineel, volgepakt met actie, leuke humor, een lekker vlot maar interessant verhaal en stuk voor stuk perfecte stemacteurs bij de al bekende figuren. Ik was eigenlijk vergeten dat ik vroeger veel kuifje keek en las maar dat kwam nu allemaal terug door met name de klunzen Jansen & Janssen. Werkelijk van begin tot eind genoten van dit spektakel dat wat mij betreft zijn weerga niet kent. Spielberg heeft zich duidelijk uit kunnen leven met zijn eerste film waar de mogelijkheden onbegrenst zijn.

Laat die vervolgen maar komen _O_
Benieuwd wat Peter Jackson van het vervolg maakt...

9.2
Vanmiddag gekeken, prima film en dat begint al met de schitterende aantiteling, heeft Spielberg trouwens wel ervaring mee.

Alleen jammer dat ze eigenlijk 2 boeken tegelijk hebben verfilmd, waardoor sommige stukken uit het boek niet in de film zijn terechtgekomen.

Wil nu alle boeken van Kuifje weer eens lezen en hoop dat mijn favoriet, De Zonnetempel, snel wordt verfilmd.

Zeker een 9 waard.
pi_108510319
The Artist
Door het ontbreken van Drive, voor mij de terechte winnaar van de oscar voor beste film. Misschien een simpel verhaal, maar een film hoeft niet perse een moeilijk verhaal te hebben. Het acteerwerk, de muziek, cameravoering, humor, tempo, sfeer, etc. De film is uiteraard een ode aan de stomme film; ik hoop wel dat hij enig in zijn soort blijft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik: 8,5

The Tree of Life
Dee mij denken aan The Fountain en 2001: A Space odyssey, maar als geheel absoluut uniek. Een klein verhaal gebracht in een grote context; een kunstwerk over leven en dood, op kleine en grote schaal. Een film die je aan het nadenken zet.

ik: 8,0

The Girl with the Dragon Tattoo
En opnieuw een meesterwerk van Fincher. Had wat mij betreft wel een Oscarnominatie voor beste film mogen hebben. Briljant acteerwerk van Rooney Mara en ook Daniel Craig bleef voor mij overeind.
Ben overigens niet van plan om Zweedse versie te kijken.

ik 8,0

Midnight in Paris
Geen liefhebber van Allen, maar ben toch positief verrast door de film. Een ode aan Parijs en dan m.n. Parijs en haar kunstenaars van 1890 - 1920. Ook leuke humor.

ik 8.0

Tinker Taylor Soldier Spy
Had hoge verwachtingen; hou van intelligente mysterie / psychologische thrillers en had gehoopt op een film in de stijl van Hitchcock.
Heeft helaas deze hoge verwachtingen niet waargemaakt. De sfeer was prima, maar de suspense deed het voor mij niet.

ik: 6,0

Hugo
Wel liefhebber van Scorsese, maar kon weinig me deze film.
Te traag, altijd moeite met kinderen in de hoofdrol, een tenenkrommende rol van Cohen.
Liever dan een Biopic over Melies, i.p.v. halve familiefilm.

ik: 5,0
pi_108518794
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:26 schreef casper019 het volgende:
ik vond de film ook vet, alleen begreep het einde niet? (heb het tegen de mesnen die the woman in black gezien hadden)
SPOILER
pi_108518902
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:18 schreef rjp82 het volgende:

The Girl with the Dragon Tattoo
En opnieuw een meesterwerk van Fincher. Had wat mij betreft wel een Oscarnominatie voor beste film mogen hebben. Briljant acteerwerk van Rooney Mara en ook Daniel Craig bleef voor mij overeind.
Ben overigens niet van plan om Zweedse versie te kijken.

ik 8,0
Ik kan er zo slecht tegen, mensen die de US versie briljant vinden maar de Zweedse versie niet willen kijken....Oke, de US versie is absoluut een goede film, maar de karakters, waardoor de Zweedse film zo goed is, komen in de US versie helemaal te vervallen wat mij betreft.
Echt kijken hoor, die Zweedse versie! Doen! ;)
pi_108519455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:29 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Ik kan er zo slecht tegen, mensen die de US versie briljant vinden maar de Zweedse versie niet willen kijken....Oke, de US versie is absoluut een goede film, maar de karakters, waardoor de Zweedse film zo goed is, komen in de US versie helemaal te vervallen wat mij betreft.
Beide gezien, en ik vind de Amerikaanse versie beter dan de Zweedse :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_108519617
Gigantisch eens met de recensies van HostiMeister

Tevens Nick Cave _O_
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_108519673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:29 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

De Zweedse versie _O_
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:24:02 #74
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_108521759
Alien (1979)

Heb niet zo'n zin in een lange review schrijven op dit moment dus maar even kort :) De film ziet er nog heel goed uit voor een film uit 1979 (met uitzondering van 1 scene, die van Ash inderdaad). Maar het is een geweldig spannende film, met zeer goede cinematografie. Het verhaal is goed in elkaar gezet en de film word nergens saai, en het acteerwerk is prima. Een film die terecht als een klassieker wordt gezien met een paar dramatische plotwendingen, waarvan er een paar helaas wel voorspelbaar waren.

Ook is het is nergens echt origineel en alles is best subtiel vergeleken met 2001: A Space Odyssey.

Naar mijn mening niet de beste SF film ooit gemaakt (dat blijft voor mij 2001), maar desondanks een paar minpunten is het terecht een klassieker.

9/10

[ Bericht 3% gewijzigd door Quisho op 28-02-2012 22:34:52 ]
pi_108524945
Chronicle

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Drama

84 minuten

geregisseerd door Josh Trank
met Michael B. Jordan, Michael Kelly en Dane DeHaan

Drie doodnormale middelbare scholieren doen een ongelooflijke ontdekking. Ze vinden in het bos een mysterieuze substantie waar ze aan bloot gesteld worden en waardoor ze superkrachten ontwikkelen. Als ze leren om de superkrachten onder controle te houden en ze te gebruiken in hun voordeel, beginnen hun levens uit de hand te lopen en hun duistere kanten naar boven te komen.

na veel positieve recensies gelezen te hebben (uit amerika) deze film gaan kijken, maar vond em een beetej tegenvallen.
Ik hou normalitair niet zo van films die vanuit een camera ''gefilmd'' zijn (ala blair withc dus) maar vond dat bij deze film niet ergelijk (wel ff wennen maar niet ergelijk). het verhaal vond ik op zich heel leuk bedacht - maar vond de uitwerking tegenvallen.. vond het allemaa een beetje goedkoop vermaak en echte actie zat er niet in...
dus een kleine tegenvalen
een 5
pi_108531657
The Grey

Geregisseerd door Joe Carnahan
Met Liam Neeson, Dermot Mulroney en Frank Grillo

Een groep mensen moet overleven nadat hun vliegtuig gecrasht is in de Alaska. Alsof dit nog niet genoeg pech is, is er ook nog een groep wolven tegen wie zij zich moeten beschermen.

Ik vond het een hele mooie en goede film, ook qua beelden. Sowieso is Alaska prachtig, en ook al was het een vrij grimmige film, de beelden waren alsnog adembenemend. De spannende scenes met wolven werden goed afgewisseld met wat "langdradigere ( :P)" scenes en daardoor vond ik de film geen moment vervelen. Ik zou deze film zeker aanraden :)

8
pi_108532189
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 08:54 schreef Sejt het volgende:
Incendies

Geen tijd om een review te schrijven, maar ik post omdat ik deze film kan aanbevelen!!
Let op, het is een drama die op z'n tijd als schokkend ervaren kan worden.
Maar wat een beauty.

8,5
Prachtfilm inderdaad, bleef nog een tijdje bij me.
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:07:16 #78
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_108533806
Prachtfilm, maar ook een heftige film. Heb toch een paar momenten behoorlijk pissig voor de tv gezeten. Zeker aangezien veel van dit soort zaken gewoon 'cultuur' is binnen sommige groepen mensen.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:58:26 #79
286575 Roces18
Chef de party
pi_108535836
Project Nim

In de jaren 70 wordt een project opgestart om een chimpansee gebarentaal te leren. Hij wordt geplaatst in een gezin en opgevoed als een kind, waar hij al snel te sterk en te groot wordt aangezien een volwassen chimpansee zo'n 5-6 keer sterker is dan een volwassen man. Hierna komt hij terecht in telkens verschillende opvangen met de daarbij behorende gevolgen. Doordat mensen eigenlijk inhumaan zijn loopt Nim veel psychologische schade op. Er zitten ook zeker grappige anekdotes in en blijft de documentaire toch lichtelijk fascinerend.

7,2
pi_108537451

Okuribito (2008)

Zondagavond gezien op Canvas. De film gaat over een man die al zijn hele leven cello speelt en altijd had gedacht daar werk mee te vinden en dat de rest van zijn leven te blijven doen. Totdat het orkest waar hij bij speelt al na zijn eerste optreden ermee ophoudt. Hij besluit de cello op te bergen en hij vindt al vrij snel een merkwaardig ander baantje: hij gaat overleden personen begeleiden bij het vertrek naar de andere wereld, een soort Japans ritueel waarbij voor de neus van de familie het lijk wordt schoongemaakt en opgemaakt voordat het de kist ingaat.

Ik vond het een schitterende film. De film begint vrij komisch, met momenten waarom ik echt kon lachen, maar wordt steeds dramatischer eigenlijk en daarmee ook mooier, maar nooit te zwaar. Hij wist me behoorlijk te ontroeren aan het einde, mede door de prachtige muziek. De scènes waarin de hoofdpersoon cello speelt zijn heel mooi. Absoluut een aanrader.

Imdb: 8.1
Mijn cijfer: 8.5
pi_108541244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:59 schreef Dobbs het volgende:
[ afbeelding ]

Okuribito (2008)

Zondagavond gezien op Canvas. De film gaat over een man die al zijn hele leven cello speelt en altijd had gedacht daar werk mee te vinden en dat de rest van zijn leven te blijven doen. Totdat het orkest waar hij bij speelt al na zijn eerste optreden ermee ophoudt. Hij besluit de cello op te bergen en hij vindt al vrij snel een merkwaardig ander baantje: hij gaat overleden personen begeleiden bij het vertrek naar de andere wereld, een soort Japans ritueel waarbij voor de neus van de familie het lijk wordt schoongemaakt en opgemaakt voordat het de kist ingaat.

Ik vond het een schitterende film. De film begint vrij komisch, met momenten waarom ik echt kon lachen, maar wordt steeds dramatischer eigenlijk en daarmee ook mooier, maar nooit te zwaar. Hij wist me behoorlijk te ontroeren aan het einde, mede door de prachtige muziek. De scènes waarin de hoofdpersoon cello speelt zijn heel mooi. Absoluut een aanrader.

Imdb: 8.1
Mijn cijfer: 8.5
Oeh die film was ik alweer vergeten, beetje tegenstrijdig, maar ik vond dat ook zo'n goede film, ben het echt met je eens. Mooier is uiteraard nog in HD en belangrijker in surround met sublieme speakers! ;)

Eens met je 8,5!
pi_108544202
Kuifje
Dit soort animatie kennen we nou wel. Vooral veel van hetzelfde en te veel in een film gepropt. Wanneer leren ze het nou es, less = more.
Een 5

Hugo
Aangename film die je pakt, geen moment verveelt en visueel erg aantrekkelijk is. Een mooi verhaal perfect uitgewerkt.
Een 9
pi_108544285
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:32 schreef Nytro het volgende:
Kuifje
Dit soort animatie kennen we nou wel. Vooral veel van hetzelfde en te veel in een film gepropt. Wanneer leren ze het nou es, less = more.
Een 5
Een 5?! :')
Haha
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:40:29 #84
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108544500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:34 schreef Wootism het volgende:

[..]

Een 5?! :')
Haha
Dat vind ik nog een hoog cijfer voor Kuifje/TinTin. :)

Maar goed, iedereen zijn/haar mening toch?
pi_108544588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Dat vind ik nog een hoog cijfer voor Kuifje/TinTin. :)

Maar goed, iedereen zijn/haar mening toch?
Yup, iedereen zijn mening. Maar dan mag ik je nog wel uitlachen om een belachelijk laag cijfer. :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:54:24 #86
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108545042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:42 schreef Wootism het volgende:

[..]

Yup, iedereen zijn mening. Maar dan mag ik je nog wel uitlachen om een belachelijk laag cijfer. :)
Natuurlijk, dat is jouw goed recht. ;)
pi_108550554
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:42 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik vind het hoogstens een 6-je

Kuifje is een sukkel en Bobbie de held.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_108550662
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:38 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Beide gezien, en ik vind de Amerikaanse versie beter dan de Zweedse :)
Ik moet de Zweedse nog kijken, maar ben wel benieuwd waarom je dat vindt.
pi_108551479
Crank (2006)
Als je zin hebt in een avondje niet nadenken maar gewoon keiharde actie, is dit een prima film.
In het kort gaat het over een hitman (Statham) die wordt vergiftigd in zijn slaap. Als hij wakker wordt is adrenaline het enige dat hem nog op de been kan houden. Door heel L.A. gaat hij op zoek naar de man die hem vergiftigd heeft en laat daarbij een spoor van vernieling achter.
De film heeft een enorme vaart, vette actie en neemt zichzelf gelukkig niet te serieus. Statham heeft eenzelfde soort rol als die zo vaak speelt, maar doet dit ook goed. Geen moment verveeld!

7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Nelson90 op 29-02-2012 20:13:07 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:48:36 #90
286575 Roces18
Chef de party
pi_108556344
Is Stratham een nieuwe acteur :?
pi_108557407
Rango

Kreeg overal niet echt geweldige recensies maar vond Rango best grappig, érg mooi geanimeerd en de western setting zorgde ervoor dat het verhaal niet zo standaard was als met veel tekenfilms met dieren in de hoofdrol.

Kortom prima tussendoortje en een waardige winnaar van de oscar voor beste animatiefilm.

7.7
pi_108557566
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:48 schreef Roces18 het volgende:
Is Stratham een nieuwe acteur :?
Sorry, bedoel natuurlijk Statham..
pi_108557875
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:51 schreef Nelson90 het volgende:
Crank (2006)
Als je zin hebt in een avondje niet nadenken maar gewoon keiharde actie, is dit een prima film.
In het kort gaat het over een hitman (Statham) die wordt vergiftigd in zijn slaap. Als hij wakker wordt is adrenaline het enige dat hem nog op de been kan houden. Door heel L.A. gaat hij op zoek naar de man die hem vergiftigd heeft en laat daarbij een spoor van vernieling achter.
De film heeft een enorme vaart, vette actie en neemt zichzelf gelukkig niet te serieus. Statham heeft eenzelfde soort rol als die zo vaak speelt, maar doet dit ook goed. Geen moment verveeld!

7,5
Snel verder naar Crank 2: High Voltage
Die gaat helemaal nergens over :')
Of Spun.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wootism op 29-02-2012 20:24:16 ]
pi_108562694
Net even, The Mortician gekeken 40 min, vond er geen kloten aan.
Te langdradig.

http://www.imdb.com/title/tt1211353/
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:08:46 #95
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_108568809
Februari
Films
12. A Good Old Fashioned Orgy (Alex Gregory, Peter Huyck, 2011) :: 2.0
13. Jodaeiye Nader az Simin (Asghar Farhadi, 2011) :: 8.8
14. Tinker Tailor Soldier Spy (Tomas Alfredson, 2011) :: 8.5
15. For Marilyn (Stan Brakhage, 1992) :: 7.0
16. Delicacies of Molten Horror Synapse (Stan Brakhage, 1991) :: 7.5
17. Rushmore (Wes Anderson, 1998) :: 7.0
18. Shadows (John Cassavetes, 1959) :: 7.5
19. The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945) :: 8.5
20. Kiss Me, Stupid (Billy Wilder, 1964) :: 7.3
21. The Descendants (Alexander Payne, 2011) :: 7.8
22. Rundskop (Michael R. Roskam, 2011) :: 8.5
23. Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) :: 9.0
24. Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 8.5
25. Moneyball (Bennett Miller, 2011) :: 8.0
26. Midnight in Paris (Woody Allen, 2011) :: 8.3
27. War Horse (Steven Spielberg, 2011) :: 6.0
28. The Girl with the Dragon Tattoo (David Fincher, 2011) :: 8.5
29. The Muppets (James Bobin, 2011) :: 8.0
30. Extremely Loud and Incredibly Close (Stephen Daldry, 2011) :: 5.0
31. The Jazz Singer (Alan Crosland, 1927) :: 7.3

Series
32. Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2010): Aflevering 1 t/m 12 :: 8.0
33. Diners, Drive-ins and Dives - Seizoen 13 (Steven Bortko, 2011): Aflevering 8 t/m 10 :: 7.5
34. Friends - Seizoen 3 (David Crane, Marta Kauffman, 1996) : Aflevering 1 t/m 25 :: 9.0
35. Friends - Seizoen 4 (David Crane, Marta Kauffman, 1997) : Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien)
36. Glee - Seizoen 3 (Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2011): Aflevering 11 t/m 13 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 20 films (maandgemiddelde: 15.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 2.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 18.

Totaal 49 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3631 min.
Aantal films / series herzien: 6.

Best beoordeeld: Snow White and the Seven Dwarfs, Friends (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: A Good Old Fashioned Orgy (2.0).

Media-verdeling
3.
6.
10.
6.
pi_108570039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:08 schreef Timo20 het volgende:
Februari
Films
12. [ afbeelding ] [ A Good Old Fashioned Orgy (Alex Gregory, Peter Huyck, 2011) :: 2.0 link | afbeelding ]
13. [ afbeelding ] [ Jodaeiye Nader az Simin (Asghar Farhadi, 2011) :: 8.8 link | afbeelding ]
14. [ afbeelding ] [ Tinker Tailor Soldier Spy (Tomas Alfredson, 2011) :: 8.5 link | afbeelding ]
15. [ afbeelding ] For Marilyn (Stan Brakhage, 1992) :: 7.0
16. [ afbeelding ] Delicacies of Molten Horror Synapse (Stan Brakhage, 1991) :: 7.5
17. [ afbeelding ] [ Rushmore (Wes Anderson, 1998) :: 7.0 link | afbeelding ]
18. [ afbeelding ] [ Shadows (John Cassavetes, 1959) [ afbeelding ] :: 7.5 link | afbeelding ]
19. [ afbeelding ] [ The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945) :: 8.5 link | afbeelding ]
20. [ afbeelding ] [ Kiss Me, Stupid (Billy Wilder, 1964) :: 7.3 link | afbeelding ]
21. [ afbeelding ] [ The Descendants (Alexander Payne, 2011) :: 7.8 link | afbeelding ]
22. [ afbeelding ] [ Rundskop (Michael R. Roskam, 2011) :: 8.5 link | afbeelding ]
23. [ afbeelding ] [ Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) [ afbeelding ] :: 9.0 link | afbeelding ]
24. [ afbeelding ] [ Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) [ afbeelding ] :: 8.5 link | afbeelding ]
25. [ afbeelding ] [ Moneyball (Bennett Miller, 2011) :: 8.0 link | afbeelding ]
26. [ afbeelding ] [ Midnight in Paris (Woody Allen, 2011) :: 8.3 link | afbeelding ]
27. [ afbeelding ] [ War Horse (Steven Spielberg, 2011) :: 6.0 link | afbeelding ]
28. [ afbeelding ] [ The Girl with the Dragon Tattoo (David Fincher, 2011) :: 8.5 link | afbeelding ]
29. [ afbeelding ] [ The Muppets (James Bobin, 2011) :: 8.0 link | afbeelding ]
30. [ afbeelding ] [ Extremely Loud and Incredibly Close (Stephen Daldry, 2011) :: 5.0 link | afbeelding ]
31. [ afbeelding ] [ The Jazz Singer (Alan Crosland, 1927) [ afbeelding ] :: 7.3 link | afbeelding ]

Series
32. [ afbeelding ] Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2010): Aflevering 1 t/m 12 :: 8.0
33. [ afbeelding ] Diners, Drive-ins and Dives - Seizoen 13 (Steven Bortko, 2011): Aflevering 8 t/m 10 :: 7.5
34. [ afbeelding ] Friends - Seizoen 3 (David Crane, Marta Kauffman, 1996) [ afbeelding ]: Aflevering 1 t/m 25 :: 9.0
35. [ afbeelding ] Friends - Seizoen 4 (David Crane, Marta Kauffman, 1997) [ afbeelding ]: Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien)
36. [ afbeelding ] Glee - Seizoen 3 (Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2011): Aflevering 11 t/m 13 (nog niet af gezien)

Statistieken

Media-verdeling
[ afbeelding ] 3.
[ afbeelding ] 6.
[ afbeelding ] 10.
[ afbeelding ] 6.
wtf
pi_108570984
Adam's Apples

quote:
Ivan is a priest in a rural church known for the apples that grow on a large tree in front. He's odd: seeing the world through rose-colored glasses, in denial about personal facts, and convinced he's at war with Satan. The rectory is a half-way house for recently paroled convicts. Adam arrives for 12 weeks, a large, tough neo-Nazi, first baffled by Ivan's thick-headed optimism, then angry. He vows to break Ivan's faith. Meanwhile, in exasperation at Ivan's insistence, Adam sets a personal goal: to bake an apple pie.
Een zeer vermakelijke Deense film. Super acteerwerk en een tof verhaal!
De film weet drama en comedy goed samen te brengen, heb er in ieder geval erg van kunnen genieten :)

IMDB: 7,8
IK: een mooie 8
pi_108571062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:08 schreef Timo20 het volgende:
Februari
Films
12. [ afbeelding ] [ A Good Old Fashioned Orgy (Alex Gregory, Peter Huyck, 2011) :: 2.0 link | afbeelding ]
13. [ afbeelding ] [ Jodaeiye Nader az Simin (Asghar Farhadi, 2011) :: 8.8 link | afbeelding ]
14. [ afbeelding ] [ Tinker Tailor Soldier Spy (Tomas Alfredson, 2011) :: 8.5 link | afbeelding ]
15. [ afbeelding ] For Marilyn (Stan Brakhage, 1992) :: 7.0
16. [ afbeelding ] Delicacies of Molten Horror Synapse (Stan Brakhage, 1991) :: 7.5
17. [ afbeelding ] [ Rushmore (Wes Anderson, 1998) :: 7.0 link | afbeelding ]
18. [ afbeelding ] [ Shadows (John Cassavetes, 1959) [ afbeelding ] :: 7.5 link | afbeelding ]
19. [ afbeelding ] [ The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945) :: 8.5 link | afbeelding ]
20. [ afbeelding ] [ Kiss Me, Stupid (Billy Wilder, 1964) :: 7.3 link | afbeelding ]
21. [ afbeelding ] [ The Descendants (Alexander Payne, 2011) :: 7.8 link | afbeelding ]
22. [ afbeelding ] [ Rundskop (Michael R. Roskam, 2011) :: 8.5 link | afbeelding ]
23. [ afbeelding ] [ Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) [ afbeelding ] :: 9.0 link | afbeelding ]
24. [ afbeelding ] [ Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) [ afbeelding ] :: 8.5 link | afbeelding ]
25. [ afbeelding ] [ Moneyball (Bennett Miller, 2011) :: 8.0 link | afbeelding ]
26. [ afbeelding ] [ Midnight in Paris (Woody Allen, 2011) :: 8.3 link | afbeelding ]
27. [ afbeelding ] [ War Horse (Steven Spielberg, 2011) :: 6.0 link | afbeelding ]
28. [ afbeelding ] [ The Girl with the Dragon Tattoo (David Fincher, 2011) :: 8.5 link | afbeelding ]
29. [ afbeelding ] [ The Muppets (James Bobin, 2011) :: 8.0 link | afbeelding ]
30. [ afbeelding ] [ Extremely Loud and Incredibly Close (Stephen Daldry, 2011) :: 5.0 link | afbeelding ]
31. [ afbeelding ] [ The Jazz Singer (Alan Crosland, 1927) [ afbeelding ] :: 7.3 link | afbeelding ]

Series
32. [ afbeelding ] Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2010): Aflevering 1 t/m 12 :: 8.0
33. [ afbeelding ] Diners, Drive-ins and Dives - Seizoen 13 (Steven Bortko, 2011): Aflevering 8 t/m 10 :: 7.5
34. [ afbeelding ] Friends - Seizoen 3 (David Crane, Marta Kauffman, 1996) [ afbeelding ]: Aflevering 1 t/m 25 :: 9.0
35. [ afbeelding ] Friends - Seizoen 4 (David Crane, Marta Kauffman, 1997) [ afbeelding ]: Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien)
36. [ afbeelding ] Glee - Seizoen 3 (Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2011): Aflevering 11 t/m 13 (nog niet af gezien)

Statistieken

Media-verdeling
[ afbeelding ] 3.
[ afbeelding ] 6.
[ afbeelding ] 10.
[ afbeelding ] 6.
We hebben weer een autist op Fok! gevonden! *O*
pi_108573253
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:57 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

We hebben weer een autist op Fok! gevonden! *O*
die lijstjes komen al jaren langs in deze reeks, daarbij wil ik wel vermelden dat ik er altijd langs scroll want het is geen fok! recensie, ik wil gewoon lezen wat een iemand van een betreffende film vindt, ik hoef niet zo nodig te zien hoeveel iemand gezien heeft en wat de totale duur aan minuten is /care
<hr>
pi_108573317
Die lijstjes worden hier al gepost voor zolang ik me kan herinneren, raar dat het nu ineens 'autistisch' zou zijn. Kutnewbies.
pi_108573449
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 01:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Die lijstjes worden hier al gepost voor zolang ik me kan herinneren, raar dat het nu ineens 'autistisch' zou zijn. Kutnewbies.
Klopt, en deze discussie komt telkens weer terug.
Gelukkig heeft iemand een topic voor zulk soort lijstjes geopend. Plaats dit soort lijstjes daar en in dit topic de uitgebreidere recensies.

Iedereen weer blij.
pi_108573679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 01:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt, en deze discussie komt telkens weer terug.
Gelukkig heeft iemand een topic voor zulk soort lijstjes geopend. Plaats dit soort lijstjes daar en in dit topic de uitgebreidere recensies.

Iedereen weer blij.
Dat topic is nogal dood.
pi_108573820
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 01:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat topic is nogal dood.
Met een reden, je kunt geen moer met die lijstjes. In deze reeks wordt er dan ook zelden op gereageerd als ze eens gepost worden,
Ik kan me er verder niet aan storen, dus wmb gaan ze gerust door met die lijstjes.
pi_108575622
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 01:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat topic is nogal dood.
Omdat niemand ze wil zien :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:47:28 #105
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108575684
Gisteren naar Extremely Loud & Incredibly Close. Er zijn nogal wisselende meningen over deze film, maar ik vond hem mooi. Heb ook het boek gelezen (waar ik erg van onder de indruk was), dus misschien scheelt dat, maar goed. :)

Ze hebben het boek mooi 'vertaald' naar de film. Er wordt goed geacteerd, ik vond het jochie wat de hoofdrol speelt zeker niet irritant. Een 8 voor mij.

Slightly offtopic: was gisteren dus bij de Ladies Night in Pathé. Ik mag dan zelf een vrouw zijn, maar mijn hemel, wat een kippenhok zeg. :') Het is echt geen moment stil geweest in de zaal, vooral doordat geloof ik 80 procent dacht dat ze een romantische comedy gingen zien of zo.... :{
pi_108575742
Timo, dank je wel voor je lijstje. Zo kunnen drukbezette mensen als ik in 1 oogopslag zien welke films volgens jou de moeite waard waren (en welke niet) zonder een heel topic door te moeten worstelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:03:07 #107
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_108575891
The Devil's Double

Leuke film en nog waargebeurd ook. Het verhaal gaat over de zoon van Saddam Hoessein en hoe verknipt hij is. Drank, drugs, seks en moord worden veelvuldig beoefend door de presidentszoon en hij neemt alles wat hij wilt. Een dubbelganger moet zijn plaats innemen om het volk toe te spreken en de nodige klappen op te vangen.

Waardering;
IMDB: 7.1
Ik: 8.0
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:19:07 #108
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_108576141
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:52 schreef El_Matador het volgende:
Timo, dank je wel voor je lijstje. Zo kunnen drukbezette mensen als ik in 1 oogopslag zien welke films volgens jou de moeite waard waren (en welke niet) zonder een heel topic door te moeten worstelen.
+1
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:20:06 #109
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_108576152
Best een aardige maand, Februari

16. Så som i himmelen (Kay Pollak, 2004) :: 8.5
17. 50/50 (Jonathan Levine, 2011) :: 8.3
18. The Artist (Michel Hazanavicius, 2011) :: 8.0
19. The Iron Lady (Phyllida Lloyd, 2011) :: 7.4
20. Kynodontas (Giorgos Lanthimos, 2009) :: 7.0
21. Trespass (Joel Schumacher, 2011) :: 6.8
22. The Hunter (Rafi Pitts, 2010) :: 5.0
23. The Three Musketeers (Paul W.S. Anderson, 2011) :: 4.8
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:02:12 #110
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_108576937
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:52 schreef El_Matador het volgende:
:')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_108576958
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:20 schreef SnuggLe het volgende:
Best een aardige maand, Februari

16. [ afbeelding ] Så som i himmelen (Kay Pollak, 2004) :: 8.5
17. [ afbeelding ] 50/50 (Jonathan Levine, 2011) :: 8.3
18. [ afbeelding ] The Artist (Michel Hazanavicius, 2011) :: 8.0
19. [ afbeelding ] The Iron Lady (Phyllida Lloyd, 2011) :: 7.4
20. [ afbeelding ] Kynodontas (Giorgos Lanthimos, 2009) :: 7.0
21. [ afbeelding ] Trespass (Joel Schumacher, 2011) :: 6.8
22. [ afbeelding ] The Hunter (Rafi Pitts, 2010) :: 5.0
23. [ afbeelding ] The Three Musketeers (Paul W.S. Anderson, 2011) :: 4.8
Waar is 1 t/m 15 ?
pi_108577025
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:03 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Waar is 1 t/m 15 ?
Januari, lijkt me zo. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_108577296
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Januari, lijkt me zo. ;)
Is dat een jaarlijst idee? Wist ik niet. (Vind het verder ook niet bijster boeiend, maargoed dat ben ik)
pi_108577895
Wordt door whatiwatch idd per jaar geteld. Blijf het de ideale tool vinden, gebruik het sinds 2007, geinig om af en toe terug te kijken wat je jaren geleden keek en voor punt gaf aan een film :)

SPOILER: films februari
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:46:12 #115
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_108577971
Sodemieter op met die lijstjes en gebruik daar lekker dit topic voor ^O^
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_108578085
Wat heb je aan een cijfer als je eens weet waarom die film dat cijfer zou moeten krijgen. :{
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 10:56:38 #117
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_108578280
Kan dat gezeur over die lijstjes nou eens afgelopen zijn? Al jaren worden ze aan het einde van elke maand gepost en daar is niks mis mee, hoort bij dit topic. Al dat offtopic-geneuzel is veel vervelender. Als je het ergens niet mee eens bent, is het Feedbacktopic een veel betere plek.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:17:47 #118
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108578890
quote:
4s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:56 schreef Mike het volgende:
Kan dat gezeur over die lijstjes nou eens afgelopen zijn? Al jaren worden ze aan het einde van elke maand gepost en daar is niks mis mee, hoort bij dit topic. Al dat offtopic-geneuzel is veel vervelender. Als je het ergens niet mee eens bent, is het Feedbacktopic een veel betere plek.
Inderdaad, dit dus. Deze discussie vindt nu iedere maand zowat plaats.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 11:33:10 #119
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_108579412
Klachten mogen dus in het feedbacktopic...verdere reacties erover worden hier verwijderd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_108579621
http://www.imdb.com/title/tt2059288/

Het is natuurlijk geen echte film, maar nadat ik de gehele Star Wars serie heb gezien zag ik deze staan bij mijn zoekopdrachten. Nu is een 9,2 misschien een beetje overdreven, maar het is een goede parodie. De film beslaat alleen Episode IV, ondanks zijn lengte van 3 uur. Hiervan is 2 uur ook echt het verhaal, waar bijna elk gedeelte van de originele film is omgezet.
De karakters zijn leuk gepersifleerd, zo is C-3PO een homo, R2-D2 nogal grof in de mond, Luke is nogal een mietje en Obi-Wan gebruikt zijn mindtricks voor schunnigere zaken. De seksscenes zijn net wat te lang om als casual film te kijken (4 scenes van elke een kwartier ongeveer), ik moet zeggen dat ik daar veel heb geskipt. Echter vond ik hem leuk genoeg om verder af te kijken.

Als punt een 7/10.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')