abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108345109
Hier verder.

waar we ons afvragen hoe vaak vaak is.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108345194
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:58 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

maar wat een bovenmenselijke prestatie dan de afgelopen week! want zij weten dit toch al wel langer, het lijkt nu net of zij ook via de persconferentie op de hoogte is gebracht.
Ik denk dan nu pas de ruimte om het te laten zien ofzo.
Wat een hel. Echt vreselijk.
Ik weet het niet. Het kan ook zijn dat het voor haar ineens echter voelt nu het naar buiten gebracht is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:03:51 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108345207
bedacht ik me ook, dat die scan pas van gisteravond was. maar goed, dan nog.. dat je élke dag langs die haag moet, én weer terug. Dat je ergste moment nog meer kut gemaakt wordt.

maar zou ze dan telefonisch op de hoogte zijn gebracht? of gisteravond al? ja, sorry dat ik me dat afvraag. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108345245
ja, zulke dingen worden altijd direct besproken. tenminste, bij kiro deden ze dat steeds wel, dus ik neem aan bij friso ook wel
pi_108345254
Ik weet het niet, maar als ik mag speculeren: er is voor hen toch de mogelijkheid om een ingang te nemen waarbij ze niet gezien worden? Ik hoorde op het RTL Nieuws in ieder geval voorbij komen dat de koninklijke familie er deze keer bewust voor heeft gekozen om zich te laten zien door deze ingang ten nemen.
pi_108345355
Ik vermoed dat de naaste familie wel eerder op de hoogte is gebracht dan net voor een persconferentie, eigenlijk.

Pfff, vreselijk, als moeder, als vrouw, als dochters.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108345367
Ik denk dat het juist goed is. Ook de koninklijke familie mag verdriet tonen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:07:48 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108345368
ja, maar er is van gisteravond ook een vertrekfilm. vandaar dat ik het me afvroeg. Ik weet ook niet anders dan dat scans en dingen gelijk besproken werden..

oh my, dat je het je kind moet gaan vertellen dat papa nooit meer beter wordt. :'(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108345412
En dan hoe nu verder? Wachten, misschien wel jaren, tot hij ooit bij komt? Machines uitzetten?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:09:02 #10
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108345421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat het juist goed is. Ook de koninklijke familie mag verdriet tonen.
oh absoluut! geen oordeel over de emotie. ben je gek. maar meer over nú pas. ze konden mij daarvoor al bij elkaar vegen van de zorgen hoor.
pi_108345566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

oh absoluut! geen oordeel over de emotie. ben je gek. maar meer over nú pas. ze konden mij daarvoor al bij elkaar vegen van de zorgen hoor.
Ja eens. Maar mijn reactie was eigenlijk op die van Claudia over het bewust via de vooringang naar binnen gaan.
The way you rock'n'roll
pi_108345586
Ik bedoelde niet te zeggen dat ze dat hadden moeten doen, maar ik zocht een verklaring voor de vraag waarom we het grote verdriet nu pas voor het eerst in beeld zien.
pi_108345633
Omdat het nu definitief is uitgesproken? Ze hadden eerder vast nog hoop.
The way you rock'n'roll
pi_108345696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

het zal je verbazen hoeveel je nog kan als zoiets je naaste gebeurt. die wanhoop is er vooraf ook wel hoor, maar ook een gevoel van nodig zijn, van dingen moeten regelen, van gewoon vanalles moeten doen. heel gek is dat
pi_108345698
Nou ja, ik vraag mezelf niet af waarom, eerder waarom niet?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:16:27 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108345704
maar eerst 20 minuten onder de sneeuw en toen nog 50 minuten reanimeren? :o

da's euh, wel héél lang zonder zuurtstof. en de koningin zie je ook per foto ouder worden. Arme mens.
pi_108345726
Wat ik me afvraag is waarom ze ervoor gekozen hebben om niet eerder mee te delen dat zijn hart zolang heeft stilgestaan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:18:55 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108345797
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:16 schreef simmu het volgende:

[..]

het zal je verbazen hoeveel je nog kan als zoiets je naaste gebeurt. die wanhoop is er vooraf ook wel hoor, maar ook een gevoel van nodig zijn, van dingen moeten regelen, van gewoon vanalles moeten doen. heel gek is dat
ik heb er een weekje van "mogen" proeven en kan me vooral de numbness nog herinneren. Maar ook een groot gevoel van val me niet lastig. ofzo. Genoeg aan jezelf.

ik heb met dit soort dingen toch altijd flashbacks, naar mijn kind, aan de beademing op de ic. dat zit echt in je ziel geetst. en dan hadden wij nog een heel gelukkige afloop ooknog.

kan me bijna niet voorstellen hoe dat voor jou moet zijn.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:19:42 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108345817
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom ze ervoor gekozen hebben om niet eerder mee te delen dat zijn hart zolang heeft stilgestaan.
ja, vind ik ook vreemd. maar misschien om speculatie tegen te gaan?

We kunnen beter spreken van de Rijks geheimen Dienst, in plaats van voorlichting. :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:21:16 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108345861
quote:
Ik denk om hun eigen hoop nog een kans te geven.... ze konden immers gisteravond pas de eerste MRI maken en zien hoe ernstig de hersenschade was.

Als de kranten al een week bol gestaan hadden van 50 minuten reanimatie dan had hun hoop waarschijnlijk geen kans meer gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108345870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:18 schreef debuurvrouw het volgende:

ik heb met dit soort dingen toch altijd flashbacks, naar mijn kind, aan de beademing op de ic. dat zit echt in je ziel geetst. en dan hadden wij nog een heel gelukkige afloop ooknog.
Heeft je kind op de IC gelegen? :'(

Wat mij het meest bij is gebleven is de eerste blik van mijn vader toen hij mij op de IC zag.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:23:49 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108345953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heeft je kind op de IC gelegen? :'(

Wat mij het meest bij is gebleven is de eerste blik van mijn vader toen hij mij op de IC zag.
ja, mijn middelste. Toxic Shock syndrome. het is inmiddels bijna 6 jaar geleden 5 was hij toen.. Maar hij is nog als de dood voor ambulances en ik heb zo nu en dan flashbacks.

jij lag zelf op de IC?
pi_108345968
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:18 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb er een weekje van "mogen" proeven en kan me vooral de numbness nog herinneren. Maar ook een groot gevoel van val me niet lastig. ofzo. Genoeg aan jezelf.

kan me bijna niet voorstellen hoe dat voor jou moet zijn.
die druk om altijd maar dingen te moeten doen (maakt niet uit wat eigenlijk) blijft. ik richt het op dingen maken (mn minifotoboekjes waar ik kiro altijd ook in opneem) en dingen regelen voor kiro. zn dossiers opvragen, ook zijn verjaardag vieren, dat soort dingen.

maar die beelden raak je nooit nooit meer kwijt nee ;(
:*
pi_108346128
Ik moet de hele week al steeds denken aan mijn schoonmoeder die na een hartstilstand gereanimeerd is en een aantal dagen gekoeld in coma werd gehouden. Ik zie haar zo liggen met al die toeters en bellen en iedere keer dat piepen en doen van die machines. Dat je bij ieder alarm van de zuurstof tegen het plafond zat.

Overigens rookt, drinkt en eet ze weer zo ongezond dat het een lieve lust is. De angst is er blijkbaar een beetje vanaf
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:31:06 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108346251
ja, ik ben een kei in saturatiemeters, bloeddrukwisselingen en hartslagmeters sinds toen.

Heftig toch hè.
pi_108346269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, mijn middelste. Toxic Shock syndrome. het is inmiddels bijna 6 jaar geleden 5 was hij toen.. Maar hij is nog als de dood voor ambulances en ik heb zo nu en dan flashbacks.
Ik ga er even informatie over opzoeken; het zegt me niks. Wat vreselijk, zeg. Heeft hij er een week gelegen?

quote:
jij lag zelf op de IC?
Ja, toen ik 25 was. Ik had de ernstigste vorm van een longembolie en dat ging zo snel dat ik zelf niet beseft heb hoe erg het was, al ben ik wel de hele tijd bij geweest. Toen het ergste erop zat - mijn lief zat al die tijd in een wachtkamer en had geen flauw idee wat er aan de hand was - kregen we te horen dat de komende 24 uur kritiek zouden zijn. Dat is een heel raar idee. Lig je daar maar in de wetenschap dat je elk moment dood zou kunnen gaan. Heel bevreemdend.

Twee jaar later overleed mijn vader aan exact hetzelfde. Toen ze uitlegden dat hij een longembolie had en wat voor soort hij had wist ik dat het zou gebeuren. Ik heb alleen voor de vorm hoop gehad.

Maar goed, ik heb dus beide kanten van de IC meegemaakt en ik hoop er nooit als moeder te staan.
pi_108346287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:31 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, ik ben een kei in saturatiemeters, bloeddrukwisselingen en hartslagmeters sinds toen.

Heftig toch hè.
ja maar ik wil me niet eens voorstellen hoe dat is als het je eigen kind is ;( vreselijk
pi_108346328
Nee, je kind, dat lijkt me zo iets vreselijks om mee te maken ;(

En ik prijs me gelukkig dat ik nog bitter weinig heb meegemaakt.
pi_108346332
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:31 schreef debuurvrouw het volgende:

Heftig toch hè.
God ja, dat is me ook bijgebleven. Urenlang aan een bed zitten en naar cijfertjes kijken in de hoop dat ze de goede kant opgaan.
pi_108346381
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:24 schreef simmu het volgende:

maar die beelden raak je nooit nooit meer kwijt nee ;(
En ook voor jou. :*
pi_108346442
ik heb samen met mijn zusje zitten kijken. Zij is arts en ergerde zich dood aan vreemde vertalingen en vragen in de nieuwsuitzending erna. Wat zij opmerkte is dat er niets gezegd is over of hij nog wel of niet beademd wordt. Want als hij beademd wordt, dan is de hersenschade feitelijk te vergelijken met hersendood. Ademt hij zelf dan ligt hij 'alleen maar' in coma.
Beide opties zijn vreselijk. Ik moet er echt niet aan denken eerlijk gezegd. Zo enorm sneu, voor alles en iedereen die betrokken is.
Mijn zusje heeft op een afdeling in een verpleegtehuis gewerkt waar jonge mensen lagen in een vergelijkbare conditie. VOlgens haar is dat mensonterend en ik kan me dat wel een beetje voorstellen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:35:44 #32
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108346445
op de kinderic moet je weg tussen 12 en 14 en na 7 uur geloof ik. en je mag er ook pas om 8 of 9 uur komen 's ochtends. dus ze beschermen je wel een beetje.

Maar als ik Mabel was wilde ik toch langer bij mijn man blijven dan 2 uurtjes per dag. Echt hoor.
pi_108346454
hmmm echt vreselijk nieuws idd, maar ook zo verwacht ...
Teveel ervaring met soortgelijke situaties denk ik...
(en laat ik nou net ook scholing te geven over het betreffende onderwerp...).

(en tja ik loop elke dag op de IC, maar ik ben zo dankbaar dat ik nooit een eigen familielid in deze situatie heb gehad...want dat is zooooo anders).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_108346526
ik heb als klein kind (ik was 8 ofzo, denk ik) mijn oma op de ic zien liggen. Dat heeft enorme indruk gemaakt. En al kom ik tegenwoordig bijna dagelijks in het ziekenhuis, de ingang naar de IC probeer ik toch een beetje te vermijden. Dat verdriet van de mensen bij de deuren. Dat voel je gewoon.
pi_108346542
Het feit dat hij overgeplaatst gaat worden lijkt me dat hij niet zodanig is dat het zo ongeveer hersendood is en dat je de stekker er uit trekt.

Toch?
The way you rock'n'roll
pi_108346555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
(en tja ik loop elke dag op de IC, maar ik ben zo dankbaar dat ik nooit een eigen familielid in deze situatie heb gehad...want dat is zooooo anders).
Ik heb het je al vaker verteld, maar ik heb door mijn ervaringen een grote bewondering gekregen voor mensen die op de IC werken. Vooral van de tweede keer herinner ik me dat we zo ontzettend goed behandeld zijn, heel meevoelend zonder ons de nare informatie en de slechte vooruitzichten te besparen. Ik ben ervan overtuigd dat dat in positieve zin heeft bijgedragen aan mijn rouwproces.
pi_108347445
Ik vind het onwijs sneu voor de hele familie. Het is gewoon een drama. Je gaat in de ochtend weg. Geeft je dochters en je vrouw een kus en gaat even lekker skieeen. Tot straks zeg je dan misschien. ...

Z'n kindjes zijn nog zo klein. De kans dat hij wakker wordt is minimaal. Ik vraag me af hoelang ze dit gaan rekken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:04:56 #38
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_108347632
quote:
Misschien vonden ze het niet zo heel boeiend om de rest van Nederland te informeren. Eerst zelf maar dat vreselijke nieuws zien te behappen.
pi_108347691
Clau en buuf :*
Mijn schoonbroertje heeft 4/5 wk in coma gelegen, maar ik had net een week verkering en was op vakantie. Heb alleen fotos gezien van alle toeters en bellen. Maar dat is al indrukwekkend genoeg. Kan me indenken dat de IC veel impact geeft als een naaste van je er ligt
pi_108347724
Tico, dat was precies wat mijn zusje bedoelde: als hij aan de beademing ligt dan kun je de keuze maken om die te stoppen (even kort samengevat, want dat kan ook niet zomaar), maar als hij zelf ademt, dan kan dat niet. En dan kan jij het wel niet willen rekken, maar dan is daar bijzonder weinig aan te doen.

Och en die arme kindjes ja. Pfff.
pi_108348097
Ik denk heel regelmatig aan Susan Visser. Ik ken haar niet en heb niks met de series waarin ze speelt of gespeeld heeft, maar die heeft iets heel aangrijpends meegemaakt en komt altijd zo moedig en positief over.
pi_108348317
Claudia, klopt ja.
Zo kan ik me toch voorstellen dat je potje moed en positiviteit een keertje op is. Arme Beatrix, als ik haar was zou ik nu echt zoiets hebben van: ik kap ermee, ga uit de schijnwerpers, mijn gezin gaat voor.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 15:44:44 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_108349393
En dan zou je als moeder en vrouw van moeten beslissen wat te doen, pft zwaar, heftig en bizar...
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_108349516
De beelden van daarstraks, de wanhoop en het verdriet op het gezicht van Mabel... Heftig allemaal.

Ik ben ook beniewd naar wel of geen beademing. En of hij naar NL gebracht gaat worden...

Ik ben stoer!! Ik heb vanmorgen Bodyshape (airobics) en Bodybalance gedaan. Heeerlijk weer!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:52:48 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108349738
Wat goed Vicky! :Y

En wat een vreselijk triest nieuws over Friso... ;(
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:04:21 #46
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108350236
goedzo Vicks. Hey Mous bende gij Marga Bult geworre?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:05:44 #47
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_108350286
Voor iedereen die dit meemaakt is het vreselijk.
Gaat af en toe door mijn hoofd: koning, keizer, admiraal, poepen moeten ze allemaal. Ik heb compleet niks met ons koningshuis. Het zijn ook maar gewoon mensen (die mijns inziens teren op 'hun' volk) en ze kunnen dus ook ongelukken krijgen...
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:08:38 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_108350399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:04 schreef debuurvrouw het volgende:
goedzo Vicks. Hey Mous bende gij Marga Bult geworre?
volgens een zekere user ben ik stiekem Marga Bultje Bofbips!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:09:28 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108350439
oh, maar zo sta ik er ook wel in hoor Rocka. Helemaal als ie ook nog een risico nam. Maar dan nog. juist omdat het gewoon mensen zijn maar dan in the picture vind ik het heel erg.

een gouden lepel behoed je niet voor onheil.
pi_108350441
Ik geloof niet dat WA nou er echt voor kiest om koning te moeten worden dadelijk. Maar heuj ik zou ook geen nee zeggen tegen die pot met geld die aan lid van de koninklijke familie zijn hangt geloof ik :7 Ik zou niet mijn neus optrekken en zeggen dat geld is voor het volk als ik in die familie was geboren. Vast heel fout maar goed ;)

Als hij niet zelfstandig kan ademen dan zou hij toch al hersendood zijn?
The way you rock'n'roll
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:15:00 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_108350628
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik geloof niet dat WA nou er echt voor kiest om koning te moeten worden dadelijk. Maar heuj ik zou ook geen nee zeggen tegen die pot met geld die aan lid van de koninklijke familie zijn hangt geloof ik :7 Ik zou niet mijn neus optrekken en zeggen dat geld is voor het volk als ik in die familie was geboren. Vast heel fout maar goed ;)

Als hij niet zelfstandig kan ademen dan zou hij toch al hersendood zijn?
Kweenie, lees net wel dat als je hersendood bent dat je dan al voor de wet dood bent.

Zou hij donor zijn?
pi_108350680
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het onwijs sneu voor de hele familie. Het is gewoon een drama. Je gaat in de ochtend weg. Geeft je dochters en je vrouw een kus en gaat even lekker skieeen. Tot straks zeg je dan misschien. ...

Z'n kindjes zijn nog zo klein. De kans dat hij wakker wordt is minimaal. Ik vraag me af hoelang ze dit gaan rekken.
dat ja, vreselijk nieuws :{
of je nou wel of niets met het koningshuis hebt doet er eigenlijk niet eens toe, wat rocks al zegt, t zijn gewoon mensen op zo'n moment en het verdriet is zo naar en net zo echt als voor ieder ander.

Die arme Beatrix, ik heb echt met haar te doen. Eerst beide ouders verliezen, dan je partner en in haar geval geloof ik wel dat hij echt haar levensgezel was of hoe zeg je dat. En nu dan ook je eigen zoon in zo'n ongeval.

Kans dat ze zelf de stekker eruit trekken lijkt me heel erg klein. Ook als hij al hersendood is, voor de wet ben je dan misschien dood, maar naar het buitenland toe kunnen ze dat niet verkopen denk ik. Misschien besluiten ze wel zoiets, maar dan zal het wel naar buiten worden gebracht als dat hij 'gewoon' is overleden.

Ik vind het vreselijk naar nieuws voor Mabel en de kinderen.
:)
pi_108350824
Ik hoop wel dat de media hun nu met rust laat.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_108351207
Het NRC zegt het even heel..tja, plastisch
(het NRC had eerder deze week al afgedaan voor mij, maar dat wordt er met dit niet beter op)
http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/02/24/lieve-friso/
pi_108351283
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:31 schreef mefke79 het volgende:
Het NRC zegt het even heel..tja, plastisch
(het NRC had eerder deze week al afgedaan voor mij, maar dat wordt er met dit niet beter op)
http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/02/24/lieve-friso/
wat een rotartikel zeg.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:38:57 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108351420
Wat een onsmakelijk stuk in NRC :(

Na het zien van Mabel, moet ik steeds denken aan hoe het moet zijn.. als je 's morgens je vent uitzwaaid als hij naar z'n werk.. een kus en 'tot vanavond' en dat hem wat overkomt onderweg waardoor hij ook zo komt te liggen.
De nachtmerrie voor jou en je kinderen.. :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_108351463
Vreselijk stuk, onsmakelijk vind ik een goed woord, ET!
pi_108351475
Ah de R in NRC staat tegenwoordig voor Repectloos?
pi_108351478
dat stuk in het NRC is mijn energie niet waard.

En ik dacht dus altijd dat als je maar van te voren heel duidelijk had laten vastleggen dat je, in een dergelijke situatie, niet verder zou willen leven, dat je dan ook niet hoeft. Maar dat schijnt niet zo te zijn.
pi_108351582
de NOS heeft al laten weten te vertrekken uit Oostenrijk. Uit respect dus. Lijkt me ook de enige juiste manier van handelen, eerlijk gezegd.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:02:21 #61
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108352146
hè, wat goed van de NOS. tja, we horen het wel als er meer nieuws is,ofzo.

Die columnist van NRC heeft het niet erg begrepen hè. :') vanuit zijn onderbuik. tjongejonge.
pi_108355247
respectvolle houding van de NOS. De riooljournalistiek zal wel juist op punt van vertrek staan naar Oostenrijk :')

ik vind het vreselijk voor de familie en voor die kindjes ook boh.
ik had wel even een emo-momentje bij dat bosje bloemen hoor op t nieuws "voor een moeder -- van een moeder" stond erop. Mooi gezegd, uiteindelijk is Bea ook 'maar' een moeder.
pi_108355661
Ladies, even een zoekvraagje...
ik moet binnenkort 5 weken achtereen op stage en ik heb echt een kledingprobleem :D ik mag absoluut geen inkijk hebben (logisch) maar door redelijke cupmaat vallen zelfs gewone t-shirt halsjes af wegens inkijk bij voorover bukken.

dit kan nog net:

nou ben ik op zoek naar hemdjes met minstens zo'n hoge neklijn als hierboven. Wit of zwart of misschien grijs, als het maar basic is zodat ik het onder mn kleding aan kan. En graag hemdjes want verloskamers zijn WARM :X :o
pi_108356162
H&m :Y
pi_108356192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:04 schreef Ticootje het volgende:
H&m :Y
KD zei bij divided idd, ik heb zelf tot nu toe bij H&M alleen maar hemdjes gezien die te laag waren :{
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:12:08 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108356432
M&S?
pi_108356486
Oh hemdjes!! Die meuk met lange mouw hebben ze wel zonder inkijk.

Oh en omg omg. Ik mag volgende week misschien bij een tijdelijk huisje gaan kijken!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 19:13:43 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_108356494
miss etam, hoog EO, tros en kerkgehalte.
pi_108356533
Ik haal mijn hemdjes (ook zonder inkijk ivm werk) altijd bij de m&s.
*poef* nu is het weg
pi_108356604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Oh hemdjes!! Die meuk met lange mouw hebben ze wel zonder inkijk.

Oh en omg omg. Ik mag volgende week misschien bij een tijdelijk huisje gaan kijken!!!!
yay! leuk!

en M&S ok. miss etam kan ik ook wel eens proberen ja.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:20:17 #71
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_108356732
De H&M heeft shirts met boothals in verschillende kleuren en ook voor wênag :).

Als daar wat uitvalt, vreet ik mijn bh op :P.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:21:27 #72
14746 k_i_m
pi_108356773
Oh wacht, hemdjes :').
In my life
Why do I smile
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:22:43 #73
14746 k_i_m
pi_108356810
Ik draag de strakke uitvoering van de shirtjes vaak als ondergoed :').
In my life
Why do I smile
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:24:14 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108356859
Geen idee mignonne. Maar ik hou me aanbevolen, met eenzelfde cupmaat en een stage in de klas, eerdaags :+

Gratis wifi in de trein is trouwens tof! Ik ben alweer bijna drie uur onderweg, vrijwel zonder overstappen, naar een oud-Fokster, en m'n studiepapieren voor de komende tijd stonden onverwacht vroeg online. Heerlijk!
pi_108357105
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:21 schreef k_i_m het volgende:
Oh wacht, hemdjes :').
ja dat dus, shirtjes vinden lukt wel op zich :D

maar ik wil idd graag hemdjes want het is echt niet te harden in die kamers. Ik heb het al zo snel warm, t is me nu iedere keer gebeurd dat ik daar met een roodaangelopen hoofd en klotsende oksels mee sta te puffen :') en niet eens van t angstzweet :D

nouja H&M divided dus, die moeten als t goed is ook van die boothalshemdjes hebben. Kijk ik daar eerst wel want die zijn wat vrindelijker geprijsd :Y)

@Gaoxing ik laat t wel weten als ik iets gevonden heb!
pi_108357201
Migonne, de hempjes van didi
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 19:41:18 #77
7074 moussy
kuttekop
pi_108357510
in die boothalsjes kan ik nooit bukken, dan kijk je zo door naar mn schoenen -O-
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 19:42:45 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_108357586
had je dr trouwens niet eerder mee kunnen komen, kruidvat had ze laatst in de saaaaaaale, 70 cent, haske leuk, ik heb meteen alle kleuren voor René gekauft O+
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:42:57 #79
14746 k_i_m
pi_108357595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:31 schreef mignonne het volgende:

[..]
maar ik wil idd graag hemdjes want het is echt niet te harden in die kamers. Ik heb het al zo snel warm, t is me nu iedere keer gebeurd dat ik daar met een roodaangelopen hoofd en klotsende oksels mee sta te puffen :') en niet eens van t angstzweet :D
Niemand die het zich kan herinneren de volgende dag *).
In my life
Why do I smile
pi_108357647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:42 schreef moussy het volgende:
had je dr trouwens niet eerder mee kunnen komen, kruidvat had ze laatst in de saaaaaaale, 70 cent, haske leuk, ik heb meteen alle kleuren voor René gekauft O+
ohja? :o
oh das misschien ook nog wel een idee om te kijken dan :D er zit hier een redelijke kruidvat, misschien ligt er nog wat.

Hehehhe Kim nee dat is waar, maar er worden meestal wel foto's gemaakt :') :D
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:50:48 #81
14746 k_i_m
pi_108357966
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja? :o
oh das misschien ook nog wel een idee om te kijken dan :D er zit hier een redelijke kruidvat, misschien ligt er nog wat.

Hehehhe Kim nee dat is waar, maar er worden meestal wel foto's gemaakt :') :D
Oja, die foto's die ik nog steeds moet inplakken _O-.
In my life
Why do I smile
pi_108358074
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:50 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Oja, die foto's die ik nog steeds moet inplakken _O-.
:D

dat is ook echt iets universeels hè? die fotoalbums die overal blijven liggen :') :X
hier ook, het eerste half jaar ongeveer van oudste is ingeplakt en daarna niet meer. De albums zijn er wel maar ik heb de puf niet om de foto's te gaan sorteren en selecteren enzo. Terwijl ik laatst dus wel een hartverzakking kreeg omdat de harde schijf crashte en we bijna alle foto's van jongste kwijt waren :X
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 19:53:29 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108358087
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:05 schreef RockabeIIa het volgende:
Voor iedereen die dit meemaakt is het vreselijk.
Gaat af en toe door mijn hoofd: koning, keizer, admiraal, poepen moeten ze allemaal. Ik heb compleet niks met ons koningshuis. Het zijn ook maar gewoon mensen (die mijns inziens teren op 'hun' volk) en ze kunnen dus ook ongelukken krijgen...
nou dat dus.
hoeveel geld ze ook hebben, hierbij blijkt maar weer dat gezondheid niet te koop is.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:56:24 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108358207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:33 schreef _Bar_ het volgende:
Migonne, de hempjes van didi
nee, niet de hempjes van Didi, die zijn leuk hoor, echt, ik heb ze in alle kleuren, maar de titeroniki gewoon op tafel hoor.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:57:27 #85
14746 k_i_m
pi_108358269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat is ook echt iets universeels hè? die fotoalbums die overal blijven liggen :') :X
hier ook, het eerste half jaar ongeveer van oudste is ingeplakt en daarna niet meer. De albums zijn er wel maar ik heb de puf niet om de foto's te gaan sorteren en selecteren enzo. Terwijl ik laatst dus wel een hartverzakking kreeg omdat de harde schijf crashte en we bijna alle foto's van jongste kwijt waren :X
Ik heb een heel album, speciaal foto's af laten drukken om erin te plakken, en toen ehm, niks :').

Dus dit jaar verhuizen ze gewoon weer mee :').
In my life
Why do I smile
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:57:39 #86
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108358282
en ik heb hempjes van H&M maar die zijn of met de tieten op tafel, of met je buik bloot. bij mij dan.
pi_108358439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:57 schreef debuurvrouw het volgende:
en ik heb hempjes van H&M maar die zijn of met de tieten op tafel, of met je buik bloot. bij mij dan.
mja bij mij ook, maar die van divided heb ik nog niet gehad, dus ik ga gewoon maar eens de winkel in om te kijken en te passen. Titeroniki, mooi term trouwens :D
pi_108358618
spaghettibandjeshemmetje?

*O* Kruidvat *O*
hele fijne hemmetjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:04:17 #89
7074 moussy
kuttekop
pi_108358669
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:03 schreef Vicky het volgende:
spaghettibandjeshemmetje?

*O* Kruidvat *O*
hele fijne hemmetjes!!
en de hemden-hemdjes met pailletjes er op!
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:04:51 #90
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108358696
heb je geen uniform aan dan?
toen ik nog in het verpleeghuis werkte haalde ik gewoon shirtjes bij de kringloop.
of anders knip je de mouwen uit een t-shirt?

in de wijk mag je niet in uniform helaas. ik moet in eigen kleding.
ik heb een hele eigen werk-kledinglijn: een longsleeve met daaroverheen een lange trui zonder mouwen en een kort rokje met een thermolegging.
en het geheel afgemaakt met motorlaarzen eronder :7
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:05:28 #91
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108358724
Ik heb voor mijn dochter hemdjes van AH gekocht (die zijn er ook in zwart en wit), en zij draagt ze omgekeerd (want geen etiketje achter) zodat ze aan de voorkant hoger sluiten. Niet dat ze een voorgevel als de jouwe heeft, maar omdat alles aan het veranderen is, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:05:59 #92
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108358757
spuug, had je mijn antwoord op je pm nou ontvangen of niet?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:06:34 #93
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108358782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:05 schreef lady-wrb het volgende:
Nee? Ik wachtte nog steeds op jouw antwoord! :D
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:06:46 #94
7074 moussy
kuttekop
pi_108358790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb voor mijn dochter hemdjes van AH gekocht (die zijn er ook in zwart en wit), en zij draagt ze omgekeerd (want geen etiketje achter) zodat ze aan de voorkant hoger sluiten. Niet dat ze een voorgevel als de jouwe heeft, maar omdat alles aan het veranderen is, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
ow dat is ook wel een hele slimme voor mijnese, die dan weer wel een voorgevel heeft.
pi_108358856
Ik vind de column in NRC eigenlijk wel goed. Dat 'afspuiten' had van mij niet zo geformuleerd hoeven worden, maar als ik bijvoorbeeld in het nieuwsforum lees hoe makkelijk mensen schrijven dat Friso's toestand een hopeloze toestand is en dat ze zelf nooit op zo'n manier in leven zouden willen worden gehouden, dan vind ik dat ze veel te makkelijk denken over het onderscheid tussen dood en leven en alles wat er tussenin zit.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:08:05 #96
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108358859
Ik ben erachter dat ik tegenwoordig ook een voorgevel heb sinds ik afgelopen zaterdag voor het eerst sinds heul lang weer een BH kocht :') :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_108358869
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:04 schreef lady-wrb het volgende:
heb je geen uniform aan dan?
toen ik nog in het verpleeghuis werkte haalde ik gewoon shirtjes bij de kringloop.
of anders knip je de mouwen uit een t-shirt?

in de wijk mag je niet in uniform helaas. ik moet in eigen kleding.
ik heb een hele eigen werk-kledinglijn: een longsleeve met daaroverheen een lange trui zonder mouwen en een kort rokje met een thermolegging.
en het geheel afgemaakt met motorlaarzen eronder :7
nou ik zit in een eerstelijns verloskundigepraktijk, niet in een verpleeghuis, dus ik moet er wel representatief en professioneel uitzien, maar heb geen uniform aan. Als ik ziekenhuisstage ga lopen krijg k wel zo'n jas :') maar tot die tijd eigen kleding.

Spuug dat vind k een hele goeie! Ik ga het vanavond morgen gelijk eens proberen met mn eigen hemdjes, welke dan op die manier kunnen. Thanks!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:08:22 #98
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108358874
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:06 schreef moussy het volgende:

[..]

ow dat is ook wel een hele slimme voor mijnese, die dan weer wel een voorgevel heeft.
:Y Zijn hele fijne hemdjes die mooi in de was blijven.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:08:46 #99
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108358894
En de mama-hempies van de H&M... Die zitten ook hoog..
Draag ze nog steeds idd naar mijn werk ivm inkijkende kids ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:09:51 #100
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108358956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:08 schreef mignonne het volgende:
Spuug dat vind k een hele goeie! Ik ga het vanavond morgen gelijk eens proberen met mn eigen hemdjes, welke dan op die manier kunnen. Thanks!
Ja, je hebt vast zelf ook al hemdjes die niet boven achterin een etiketje hebben. :Y En als het hemdje van rekbaar spul is gaat dat perfect!
pi_108359084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:08 schreef Reilain het volgende:
En de mama-hempies van de H&M... Die zitten ook hoog..
Draag ze nog steeds idd naar mijn werk ivm inkijkende kids ;)
ik heb er nu eentje aan van de mama-lijn maar die is echt te laag hoor :D als ik voorover buk dan heb k een grabbelton :') ik heb vier verschillende soorten van die mama-hemden maar ze zijn eigk niet lager of hoger dan gewone hemdjes bij mij.
pi_108359119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:09 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ja, je hebt vast zelf ook al hemdjes die niet boven achterin een etiketje hebben. :Y En als het hemdje van rekbaar spul is gaat dat perfect!
ja ik moet even kijken wat ik heb liggen, in elk geval een racerback dus dat gaat niet, maar ook gewoon wat standaardspul, misschien is het etiketje er wel uit te halen zonder dat het zichtbaar is.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:13:48 #103
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108359160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:05 schreef lady-wrb het volgende:
Ehhh ik zag net dat mijn inbox op 100% stond. :@ Ik heb even wat weggegooid.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:15:41 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108359258
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja ik moet even kijken wat ik heb liggen, in elk geval een racerback dus dat gaat niet, maar ook gewoon wat standaardspul, misschien is het etiketje er wel uit te halen zonder dat het zichtbaar is.
LOL @razerback. dan heb je gewoon kijk, ipv inkijk. :D
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:16:03 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_108359280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:08 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

:Y Zijn hele fijne hemdjes die mooi in de was blijven.
Toevallig van dat bio katoen?
pi_108359346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

LOL @razerback. dan heb je gewoon kijk, ipv inkijk. :D
psies :D dat je tetten dr zo aan beide kanten uit hangen :')
maar hey, geen tussendoorkijk! :7
pi_108359401
En de spaghetti band dingen van 7,50 van de sting??
pi_108359474
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:18 schreef Ticootje het volgende:
En de spaghetti band dingen van 7,50 van de sting??
geen idee welke je bedoelt. Maar bij de meeste spaghettibandjeshemdjes heb k inkijk.
Het gaat niet per se om gewoon een beetje vooroverbuigen en inkijk maar echt dat je 90 graden voorover gebogen staat zeg maar :P

dit bijvoorbeeld:

levert me inkijk op bij flink voorover hangen.
pi_108359545
Ik vind ze namelijk best hoog sluiten? Gewoon lekker strak kopen dat ze er niet ploppen.
pi_108359579
Oh truitjes van dat plaatje heb ik zelfs inkijk.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:22:01 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108359624
action heeft ook wel eens shirtjes in de aanbieding.
pi_108359632
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind ze namelijk best hoog sluiten? Gewoon lekker strak kopen dat ze er niet ploppen.
okay nja als ze hoger sluiten dan dat dan is t het proberen waard. thnx voor de tip :)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:22:20 #113
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108359642
Ohh ;) hmmm ik denk nog ff mee!
Moet nu ook idd zeggen dat ik maar 1 mamahempje heb waarbij ik geen inkijk heb... Ik buk ook bewust nooit op mijn werk haha.. Wij hebben van die rolkrukjes en daar zit ik altijd op ;)
We'll have love aplenty
You and me
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:22:54 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_108359669
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:22 schreef lady-wrb het volgende:
action heeft ook wel eens shirtjes in de aanbieding.
ja maar die geven mij altijd een decoletaat tot mn navel, en zelfs die is niet charmant. Ze zijn wel lekker lang!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:26:28 #115
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108359823
Het lingerie merk mey heeft ook wel fijne hempjes.
pi_108359839
Mignonne, ik had ooit om die reden van die polo's zonder mouw. Lekker hoog dicht en dus geen inkijk. Alleen, ik heb ze nu nog nergens gezien, dus tja, je schiet er weinig mee op.

Och, en die arme Beatrix, die beelden van net op het journaal dat ze weer naar buiten komt uit dat ziekenhuis, echt mijn hart brak.
En Claudia, ik vond dat NRC artikel vooral heel lomp geformuleerd. En misschien is het wel zo dat we em makkelijk opgeven, maar echt, wat voor menswaardig leven staat hem nog te wachten? En voor wie? Nee echt, als ik ooit in zo'n situatie kom, dan mogen ze mij laten gaan.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:32:24 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108360118
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:22 schreef moussy het volgende:

[..]

ja maar die geven mij altijd een decoletaat tot mn navel, en zelfs die is niet charmant. Ze zijn wel lekker lang!
die dingen met die touwtjes van boven vallen best mee.
nou ben ik ook niet zo bedeeld dat ik moet vrezen voor mijn evenwicht :P

over beha's gesproken :+
ik kwam vanochtend bij een cliente die ik moet helpen bij het aantrekken van dat ding.
als iemand rijkelijk bedeeld is, is zij het wel, ik heb nog nooit zulke enorme joekeloerussen gezien.
zegt ze vanochtend tegen mij: even mijn behaatje pakken.
behaatje :o je kan er verdorie met een heel gezin in camperen :o
pi_108360179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:32 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

die dingen met die touwtjes van boven vallen best mee.
nou ben ik ook niet zo bedeeld dat ik moet vrezen voor mijn evenwicht :P

over beha's gesproken :+
ik kwam vanochtend bij een cliente die ik moet helpen bij het aantrekken van dat ding.
als iemand rijkelijk bedeeld is, is zij het wel, ik heb nog nooit zulke enorme joekeloerussen gezien.
zegt ze vanochtend tegen mij: even mijn behaatje pakken.
behaatje :o je kan er verdorie met een heel gezin in camperen :o
_O- hahhahaha
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:36:43 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108360370
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- hahhahaha
nou je moet me eens met die dingen in de weer zien :@
dr ene beha is trouwens een voedingsbeha en de andere is zo'n ahbra uit een stuk.
echt, de hele boel erin hijsen is een worsteling op zich.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:37:55 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108360431
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:26 schreef mefke79 het volgende:
Nee echt, als ik ooit in zo'n situatie kom, dan mogen ze mij laten gaan.
Zo hebben wij 12 jr terug voor die keuze gestaan, bij m'n moeder.
Dat werd nog bijna ruzie tussen m.n vader en zijn schoonouders...
Hier is alles stopgezet ivm geen menselijk bestaan...
m'n moeder had een heel zware hersenbloeding gehad.
pi_108360714
een ex collega van me kreeg een hartstilstand toen ze 11 weken (oid) zwanger was. Ze is gereanimeerd, heeft lang in coma gelegen, is wel wakker geworden, maar is een compleet ander mens. Is lichamelijk en psychisch een schijntje van wat ze was. Als ik die keuze voor mezelf zou kunnen maken, dan zou ik nu zeggen dat dat niet mijn keuze zou zijn. Maar he, wie weet hoe ik dan zou reageren.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:47:04 #122
7074 moussy
kuttekop
pi_108360923
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:36 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou je moet me eens met die dingen in de weer zien :@
dr ene beha is trouwens een voedingsbeha en de andere is zo'n ahbra uit een stuk.
echt, de hele boel erin hijsen is een worsteling op zich.
ahbra's, dan moet je de boel er in liften ;(
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 20:48:26 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_108360999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:42 schreef mefke79 het volgende:
een ex collega van me kreeg een hartstilstand toen ze 11 weken (oid) zwanger was. Ze is gereanimeerd, heeft lang in coma gelegen, is wel wakker geworden, maar is een compleet ander mens. Is lichamelijk en psychisch een schijntje van wat ze was. Als ik die keuze voor mezelf zou kunnen maken, dan zou ik nu zeggen dat dat niet mijn keuze zou zijn. Maar he, wie weet hoe ik dan zou reageren.
maar ze leeft!! Leven!

Ik had mn zoon nog graag bij me willen hebben, hoe debiel die misschien ook gedaan had.
pi_108361210
Ook als kasplant? Geen communicatie mogelijk?
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 21:01:23 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_108361729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:52 schreef Ticootje het volgende:
Ook als kasplant? Geen communicatie mogelijk?
nee, debiel gedaan, haar vriendin is toch ook geen kasplantje.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:02:37 #126
14746 k_i_m
pi_108361788
Hee Mignonne, figuurcorrigerende hemdjes hebben ook bijna geen inkijk!
In my life
Why do I smile
pi_108361823
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:01 schreef moussy het volgende:

[..]

nee, debiel gedaan, haar vriendin is toch ook geen kasplantje.
Het was meer op puur jouw reactie. Zo van maar het leeft. Ja wat is leven denk ik dan.
pi_108361833
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:02 schreef k_i_m het volgende:
Hee Mignonne, figuurcorrigerende hemdjes hebben ook bijna geen inkijk!
Hema! <3
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:05:02 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108361911
die van de hema anders wel hoor. en ik heb nog maar een royale C/kleineD. :o

of mijn pens is te dik, dat daar teveel stof gaat zitten. maar als je zo voorover buigt om te doen wat Mignonne moet doen
(in de k*t kieren wilde ik zeggen, maar ik heb al zoveel imagoschade lately :') ) dan kijken ze je zo tot aan je navel.
pi_108362049
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:05 schreef debuurvrouw het volgende:
die van de hema anders wel hoor. en ik heb nog maar een royale C/kleineD. :o

of mijn pens is te dik, dat daar teveel stof gaat zitten. maar als je zo voorover buigt om te doen wat Mignonne moet doen
(in de k*t kieren wilde ik zeggen, maar ik heb al zoveel imagoschade lately :') ) dan kijken ze je zo tot aan je navel.
:D noooou wat een woorden _O- *onthoud*

Kim ik heb al op de hema website zitten loeren maar ik zie er niet echt hoge bij. Ik heb er zelf twee liggen, die sluiten wel hoog aan als ik gewoon rechtop zit zeg maar. Maar zodra k voorover buig heb ik wel inkijk. zwaartekracht :')

als k nou es 15 kilo afviel en mierentietjes kweekte. Das hendiger met kleding :Y)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:10:03 #131
14746 k_i_m
pi_108362102
Ik kan amper nog ademhalen met die dingen aan, laat staan dat de zwaartekracht er nog invloed op heeft :D.
In my life
Why do I smile
pi_108362353
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D noooou wat een woorden _O- *onthoud*

Kim ik heb al op de hema website zitten loeren maar ik zie er niet echt hoge bij. Ik heb er zelf twee liggen, die sluiten wel hoog aan als ik gewoon rechtop zit zeg maar. Maar zodra k voorover buig heb ik wel inkijk. zwaartekracht :')

als k nou es 15 kilo afviel en mierentietjes kweekte. Das hendiger met kleding :Y)
of gewoon een koltrui aan ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_108362496
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:10 schreef k_i_m het volgende:
Ik kan amper nog ademhalen met die dingen aan, laat staan dat de zwaartekracht er nog invloed op heeft :D.
bij mij is het tietgedeelte wat minder plettend zeg maar dan het gedeelte bijj je buik. Is dat niet bij al die hemdjes? :o

Vicks nee huuuu ik heb een serieuze diepe haat aan coltruien :X
maar afgezien daarvan vind ik ze ook echt te warm voor bevallingen hoor. De verwarming staat op 23 graden en de kamerdeur is dicht, dan wil ik niet zo'n jeuk-kol aan :r
pi_108362671
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

okay nja als ze hoger sluiten dan dat dan is t het proberen waard. thnx voor de tip :)
Ik vind de stingspagettibandjes juist heel laag zitten, daar heb ik al inkijk als ik rechtop sta.

Hema zwangerschapshemden, niet repre en alleen in roze en hardblauw. Die zou je mooi achterstevoren kunnen dragen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_108362682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

bij mij is het tietgedeelte wat minder plettend zeg maar dan het gedeelte bijj je buik. Is dat niet bij al die hemdjes? :o

maar afgezien daarvan vind ik ze ook echt te warm voor bevallingen hoor. De verwarming staat op 23 graden en de kamerdeur is dicht, dan wil ik niet zo'n jeuk-kol aan :r
ik ook niet hoor! Ik doe niet aan colruien.. brrrr
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:32:32 #136
14746 k_i_m
pi_108363226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Misschien koop ik ze gewoon wel een maat te klein dan _O-.
In my life
Why do I smile
pi_108363319
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:32 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Misschien koop ik ze gewoon wel een maat te klein dan _O-.
wel een groter effect :Y)

of zou ie dan opkruipen waardoor je zo'n enorme zwemband hebt en een slanke taille :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:35:49 #138
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108363407
oh hahaha wat erg! mijn nachtmerrie!

maar hier ook tietendeel zonder plet hoor. :o en dan ook nog met een kantje. ik zou dat niet in een kraamkamer dragen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:36:00 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_108363415
maar mignonne, je bent zo goed met je naaier, als je nu gewoon een hoogsluitend iets met lange mouwen pakt en de mouwen inkort?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108363446
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het was meer op puur jouw reactie. Zo van maar het leeft. Ja wat is leven denk ik dan.
Dat precies. Ja ze leeft. Maar ze weet niet meer wie ze is, wie haar man is, wie haar kinderen zijn. En voor mij ligt daar de grens. IK zou zo niet willen leven. Maar dat zeg ik nu, ik weet niet wat het is om die situatie te zitten.
Ik denk ook dat voor iedereen die grens anders ligt, en dat respecteer ik, Moussy.
pi_108363510
Je hebt van de Hema ook van die figuurcorrigerende met spaghettibandjes die eraf kunnen. Ik, die niet graag mijn tieten geplet ziet, dacht dus slim te zijn. Bandjes eraf en whoppa, alleen correctie op ge buik. Maar dat ding zakt dus in de loop van de dag en dan heb je dus uiteindelijk em alleen om je middel zitten en dat is, zwak uitgedrukt, niet heel charmant.
pi_108363547
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:35 schreef debuurvrouw het volgende:
oh hahaha wat erg! mijn nachtmerrie!

maar hier ook tietendeel zonder plet hoor. :o en dan ook nog met een kantje. ik zou dat niet in een kraamkamer dragen.
volgens mij hebben we dezelfde :Y) :D

Troel ik wil juist liever niet met mouwen maar echt een hemd, zodat ik het fijn onder shirtjes kan dragen die nu net niet kunnen. Dat vind ik niet zo prettig met mouwen.
Maar ik zat inderdaad wel net te denken om de bandjes van mn mama-hemdjes wat in te korten, kan best, en dan heb ik een custom-fit.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 21:45:36 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_108363803
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:47:27 #144
14746 k_i_m
pi_108363919
Vroeger had ik wel eens van die witte geribbelde (leger? mannen?) hemdjes aan. Was toen heel hip, die sloten ook hoog. Effe kijken of ik er een plaatje van kan vinden :).
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 21:48:18 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_108363967
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:47 schreef k_i_m het volgende:
Vroeger had ik wel eens van die witte geribbelde (leger? mannen?) hemdjes aan. Was toen heel hip, die sloten ook hoog. Effe kijken of ik er een plaatje van kan vinden :).
hemd-hemden ;) ik had ze van levi's
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:48:42 #146
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108363990
oh, daar heb ik er ook nog één van, die kocht ik ooit bij Livera ofzo. daarna nooit meer kunnen vinden! een tanktop?
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 21:49:26 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_108364018
Je kan toch ook van die ouwe lullen geribbelde hemden kopen, zeeman :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:49:53 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_108364047

Nou inderdaad, maar als je dat bovenste stuk toch laat zitten, heb je toch ook nog een hemdje achtig ding? Of wil je echt spaghettibandjes?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:55:39 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108364365
is denk ik een inkijk-topper. Wel een leuk idee. maar niet geschikt voor het gezochte doel.
pi_108364386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:49 schreef moussy het volgende:
Je kan toch ook van die ouwe lullen geribbelde hemden kopen, zeeman :P
Die sluiten best hoog, maar flodderen snel dus bungelen ze snel uit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:58:34 #151
14746 k_i_m
pi_108364528
Zoals deze gele;

In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 21:59:44 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_108364611
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Die sluiten best hoog, maar flodderen snel dus bungelen ze snel uit.
hmz, das ook niks dan idd
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:00:15 #153
190853 RockabeIIa
pi_108364650
hello

Wife beaters

Like!
pi_108364681
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:49 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

Nou inderdaad, maar als je dat bovenste stuk toch laat zitten, heb je toch ook nog een hemdje achtig ding? Of wil je echt spaghettibandjes?
ja maar dat vind ik weer heel lelijk :D

ik ben niet echt makkelijk :+

die hemd-hemden waar jullie het over hebben ken ik ook, die zouden idd ook kunnen. Vis ik gewoon een hemd uit B's kast _O-
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:01:01 #155
14746 k_i_m
pi_108364692
LOL :').

In my life
Why do I smile
pi_108364702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:00 schreef RockabeIIa het volgende:
hello

Wife beaters

Like!
QFT.
Maar dan op een vrouw :Y
pi_108364733
Moet het echt een hemdje zijn of mag een shirtje met korte mouwen ook?
"functioneel materiaal dat snel droogt." :P

&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_108364812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:42 schreef mefke79 het volgende:
Mja, maar het punt is dat je dat tevoren allemaal niet weet. Je moet op dat moment een keuze maken zonder dat je weet of je geliefde misschien wel volledig herstelt, deels herstelt, onherkenbaar herstelt of nooit meer herstelt. Zolang er hoop is ben je geneigd om je daaraan vast te klampen. Logisch, toch?

Daarnaast moet je niet vergeten dat een andersoortig leven ook nog de moeite waard kan zijn. Je hoort wel eens mensen zeggen dat het allemaal niet meer voor hen hoeft als ze gehandicapt raken. Als je echter onder mensen met handicaps vraagt hoe gelukkig ze zijn dan blijken ze niet ongelukkiger te zijn dan niet-gehandicapten. Er is niet één maat voor 'geluk' of 'de moeite waard'. Mensen zijn flexibele wezens en kunnen hun verwachtingen bijstellen.

Ik zou ook geen kasplantje willen zijn, hoor, en ik zou zeker niet willen dat mijn naasten er veel verdriet om zouden hebben. Maar ik vind het nogal onnadenkend als mensen bijvoorbeeld stellen "na 20 minuten reanimeren hoeft het voor mij niet meer".
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:07:16 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108365028
Zo heb ik mijn zus geschokt door in het ziekenhuis hard huilend te zeggen: al moet ik om de dag met hem naar de dialyse, als hij maar blijft léven! (zoons niertjes waren al stil komen te liggen)

je wilt die persoon niet missen, ook al is het een schim van wie het ooit was.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:08:03 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108365073
oh maar Mignonne, van die hardloophempjes, of sporttops!! die zijn inderdaad heel zedig, én voeren nog vocht af ook! en er zijn best leuke ook nog.

Win-win-win.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 22:09:45 #161
7074 moussy
kuttekop
pi_108365150
Ah jullie kunnen het beter verwoorden dan ik. Al had ik mn huis moeten verbouwen, al had ik hulp aan huis moeten hebben, al had ie kwijlend in een bakje gelegen, ik had hem zo graag willen houden...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:10:13 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108365180
mijn moeder zou een kasplantje geworden zijn, en was al volledig hersendood.
m'n pa heeft verschillende gesprekken gehad met de behandelend arts zijn schoonouders zijn zus.
En toen besloten dit is het beste wat we kunnen doen.
De artsen hadden zelf ook geen hoop meer.
pi_108365258
Misschien is het wel heerlijk om een kasplantje te zijn.
En dan doel ik op kasplantjes met een Een hersenbeschadiging.

Als ik Lente niet meer zou herkennen, zou ik daar zelf de minste last van ondervinden, lijkt me.
pi_108365316
Het ene geval is natuurlijk duidelijker dan het andere. Maar stel maar eens voor dat het om je zoon gaat, je dochter of je man. Er gebeurt ineens iets ergs en je moet kiezen. Welke keuze maak je dan als de uitkomst onzeker is? Dan ga je toch voor de optie waarbij er kans is, hoe klein ook, op herstel?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:13:04 #165
14746 k_i_m
pi_108365346
Of van die ondergoed topjes onder je kleren!

In my life
Why do I smile
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:13:52 #166
14746 k_i_m
pi_108365399
Ah, buuf was me voor :').
In my life
Why do I smile
pi_108365405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:11 schreef Ssserpente het volgende:

Als ik Lente niet meer zou herkennen, zou ik daar zelf de minste last van ondervinden, lijkt me.
Meen je dat nou?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:15:05 #168
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108365483
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
als je toch zo gek als een deur bent weet je dat zel allang niet meer *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_108365591
Ah, ik begreep het andersom. Dat verklaart het.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:17:25 #170
14746 k_i_m
pi_108365631
Taart *O*. Hoe gaat het met Bep??
In my life
Why do I smile
pi_108365706
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:13 schreef k_i_m het volgende:
Of van die ondergoed topjes onder je kleren!

[ afbeelding ]
omg. met mijn buik :') t is maar goed dat daar nog een shirt overheen zit :')

sporttops zijn wel een goeie qua zedig ja. Twinks ik heb liever een hemd maar vochtafdrijvend klinkt goed :Y)

mous ik krijg er een brok van in mn keel :*
pi_108365718
Wat tf zegt. :)
pi_108365902
Een andere oorzaak, maar toch: mijn oma werd dement. De vervelendste periode daarin was die waarin ze wist dat ze het niet meer wist. Waarin ze dus nog genoeg van de wereld begreep om te beseffen dat ze dingen fout deed. Toen die periode eenmaal voorbij was, deerde het haar zelf niet meer. Dus toen maakte het ook niet meer uit dat ze niet meer wist wie ik was.

En zoals ik al zei, het is nu hypothetisch gezegd, maar we hebben het er in het gezin/de familie regelmatig over gehad. Er is voor mij een grens aan wat ik 'leven' noem. Ik geloof best dat gehandicapten gelukkig zijn, heb dat ook gezien en gekend, maar ik zou dat niet willen.

En in het geval van die ex collega: ze waren erg gelovig. De artsen hebben aangeraden de behandeling te staken, maar dat kon niet vanwege het geloof. Dus ze leeft nog. Maar compleet gescheiden van haar gezin die ze dus niet meer kent.
pi_108366019
Je gaat voorbij aan het gegeven dat het in beginsel onzeker is of en hoe de patiënt herstelt, mefke. Ik kan ook allerlei voorbeelden aanhalen van mensen die nog lang en gelukkig leefden. Hoe rot zou jij je voelen om je eerdere opmerking mocht Friso nog herstellen, bijvoorbeeld?
pi_108366063
En echt, los van mijn hele mening: het verdriet van Mabel, van Beatrix, van de rest van de familie...mijn hart breekt als ik dat zie. Net als de reactie van Moussy. Het zou gewoon niet zo mogen zijn dat moeders hun kinderen overleven.

(mijn oma verloor haar zoon aan een zware hersenbloeding, hij heeft ook een tijdje in coma gelegen. Het arme mensje is daar nooit meer overheen gekomen. Zelfs toen ze zwaar dement was, zat haar dat nog dwars. Dat immense verdriet :'( )
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:26:06 #176
5428 crew  miss_sly
pi_108366073
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mja, maar het punt is dat je dat tevoren allemaal niet weet. Je moet op dat moment een keuze maken zonder dat je weet of je geliefde misschien wel volledig herstelt, deels herstelt, onherkenbaar herstelt of nooit meer herstelt. Zolang er hoop is ben je geneigd om je daaraan vast te klampen. Logisch, toch?

Daarnaast moet je niet vergeten dat een andersoortig leven ook nog de moeite waard kan zijn. Je hoort wel eens mensen zeggen dat het allemaal niet meer voor hen hoeft als ze gehandicapt raken. Als je echter onder mensen met handicaps vraagt hoe gelukkig ze zijn dan blijken ze niet ongelukkiger te zijn dan niet-gehandicapten. Er is niet één maat voor 'geluk' of 'de moeite waard'. Mensen zijn flexibele wezens en kunnen hun verwachtingen bijstellen.

Ik zou ook geen kasplantje willen zijn, hoor, en ik zou zeker niet willen dat mijn naasten er veel verdriet om zouden hebben. Maar ik vind het nogal onnadenkend als mensen bijvoorbeeld stellen "na 20 minuten reanimeren hoeft het voor mij niet meer".
Dat lijkt me nog het ergste van coma/hersendood: de hoop die je blijft houden. Wat als...lijkt me zomkoeilijk om die hoop op te geven.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 22:26:07 #177
7074 moussy
kuttekop
pi_108366074
Het raakt me, dat er zo makkelijk gesproken wordt over leven en dood, stekker er uit en hopsake klaar, ga er maar aan staan. De rest van je leven moeten leven met wat als..
pi_108366124
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Je gaat voorbij aan het gegeven dat het in beginsel onzeker is of en hoe de patiënt herstelt, mefke. Ik kan ook allerlei voorbeelden aanhalen van mensen die nog lang en gelukkig leefden. Hoe rot zou jij je voelen om je eerdere opmerking mocht Friso nog herstellen, bijvoorbeeld?
Van mijn collega was het duidelijk dat zij niet zou herstellen, dat zei ik al eerder.
En Friso. Als zelfs een prof doctor nog wat al zegt, we hebben misschien te lang gereanimeerd, dan geloof ik niet dat hij nog compleet kan herstellen. Al gun ik dat iedereen.
pi_108366179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:27 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Van mijn collega was het duidelijk dat zij niet zou herstellen, dat zei ik al eerder.
En Friso. Als zelfs een prof doctor nog wat al zegt, we hebben misschien te lang gereanimeerd, dan geloof ik niet dat hij nog compleet kan herstellen. Al gun ik dat iedereen.
Er is ook gezegd dat ze gezien de omstandigheden kans zagen op herstel. Dat het nu anders uit lijkt te pakken verandert daar niets aan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:29:16 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108366224
máár! al ken ik mijn man niet meer, en mijn kinderen niet meer, daar mis ik dan toch ook niks aan? Ik kan zonder hen misschien nog een pracht leven hebben, op mijn manier, niveau van dan. maar wel leven.

Kijk, voor man en kinderen is het minder gezellig. maar ik hoef toch niet dood omdat ik hen niet meer ken? kwaliteit van leven zou moeten zijn of je nog wat lol hebt en geen pijn. verder niks.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:29:48 #181
5428 crew  miss_sly
pi_108366247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:27 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af in hoeverre ze een absolute duidelijkheid kunnen geven over de mogelijke mate van herstel. En juist dat maakt het zo moeilijk. Wat nou als jouw geliefde wel helemaal had kunnen genezen? Of voldoende om nog met hem/haar je leven en liefde te kunnen delen? En wat dan voldoende is, is voor iedereen weer anders.
pi_108366278
Ik denk niet dat je op voorhand kunt stellen dat je dat niet zou willen, Mef. Mss ben je wel ontzettend happy in je eigen, kleine, gehandicapte wereldje.

Kun je je uren vermaken door met een stokje tussen de tegels te peuren bijvoorbeeld. Of je verwonderen om een lieveheersbeestje. Of genieten van de vissen in je aquarium.

Wie weet ben je dan veel gelukkiger dan je je nu zou kunnen voorstellen. :)
pi_108366311
Ik geloof dat ik maar niet goed overgebracht krijg dat ik het helemaal niet simpel zie als 'stekker eruit'. Echt niet. Ik heb verdorie van dichtbij meegemaakt wat het is al mensen er zelf voor kiezen om hun leven te beeindigen omdat ze het niet menswaardig vonden. Ook heb ik aan mijn eigen zus gezien wat het met een arts doet als een patient om euthanasie vraagt. En in mijn vriendenkring heeft iemand een zusje dat een hersenbloeding overleefde, ik heb dat proces en die worsteling van dichtbij gezien. Nee, het is niet simpel of zwart-wit.
Maar voor mij blijft het principe overeind dat het menswaardig leven moet zijn. En ik leg de grens voor menswaardig misschien op een andere plek dan CLaudia of Moussy, maar vraag 100 mensen en je zult zien dat ieder die grens op een andere plek legt.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:31:33 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108366328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:26 schreef moussy het volgende:
Het raakt me, dat er zo makkelijk gesproken wordt over leven en dood, stekker er uit en hopsake klaar, ga er maar aan staan. De rest van je leven moeten leven met wat als..
+1

Ik heb het hier nog regelmatig met mijn vader over, en hij noemt het de zwaarste beslissing van zijn leven, en idd ook wat als.... ook al wist hij van de artsen dat die het niet vertrouwden.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:32:04 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108366348
maar Mignonne!

is hardloop. lijkt me best bedekkend. en nog leuk ook. Geen idee over prijzen verder.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:32:59 #186
5428 crew  miss_sly
pi_108366386
Ik krijg spontaan zin om te gaan hardlopen :D
pi_108366398
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af in hoeverre ze een absolute duidelijkheid kunnen geven over de mogelijke mate van herstel. En juist dat maakt het zo moeilijk. Wat nou als jouw geliefde wel helemaal had kunnen genezen? Of voldoende om nog met hem/haar je leven en liefde te kunnen delen? En wat dan voldoende is, is voor iedereen weer anders.
Ik moet bekennen dat ik blij ben dat het over het algemeen aan artsen is om op een moment dat snel handelen vereist is te beslissen wat een kleine kans is en wat een te kleine kans is. Al schrik ik er ook wel weer van dat daar internationaal klaarblijkelijk behoorlijke verschillen in blijken te bestaan.
pi_108366414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:32 schreef debuurvrouw het volgende:
maar Mignonne!

[ afbeelding ]

is hardloop. lijkt me best bedekkend. en nog leuk ook. Geen idee over prijzen verder.
Oeh, leuk!
pi_108366424
Zonder nou al te veel te vertellen over die ex collega van mij: haar leven is echt niet meer leuk of zinnig. Ook niet op het niveau zoals Ssserpente dat voorstelt.
pi_108366521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik blij ben dat het over het algemeen aan artsen is om op een moment dat snel handelen vereist is te beslissen wat een kleine kans is en wat een te kleine kans is. Al schrik ik er ook wel weer van dat daar internationaal klaarblijkelijk behoorlijke verschillen in blijken te bestaan.
Nou, dat verschil tussen landen viel mij ook op. Mijn zusje viel van haar stoel toen ze die 50 minuten reanimatie hoorden. Ja protocol om langer door te gaan bij onderkoeling, maar zelfs dan is 50 minuten heel lang. Van de andere kant: ze zijn daar expert op het gebied van lawineslachtoffers, dus tja, ze zullen er wel goede ervaringen mee hebben, want anders deden ze het niet. Lijkt me
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 22:35:51 #191
7074 moussy
kuttekop
pi_108366527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:31 schreef mefke79 het volgende:

Maar voor mij blijft het principe overeind dat het menswaardig leven moet zijn. En ik leg de grens voor menswaardig misschien op een andere plek dan CLaudia of Moussy, maar vraag 100 mensen en je zult zien dat ieder die grens op een andere plek legt.
Tot het op je stoep staat en je beslissingen moet nemen. Tis zo makkelijk praten als je het zelf, als in in je eigen gezin niet mee hebt gemaakt.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:36:17 #192
5428 crew  miss_sly
pi_108366542
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zeker! Maar dat maakt het in zo'n geval als van Friso zo moeilijk, want de beslissing ligt niet meer bij de artsen. En wat moet je dan? Ik hoop nooit voor die keuze te komen staan.
pi_108366556
Maar mefke, je redeneert zo vanuit de uitkomst. Ik stel enerzijds dat ook jij je definitie van een menswaardig leven bij zou kunnen stellen als jouzelf iets overkomt waardoor je niet meer de oude bent. En anderzijds, nogmaals, die uitkomst weet je nu juist niet op het moment dat een cruciale beslissing vereist is.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:36:53 #194
5428 crew  miss_sly
pi_108366577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:33 schreef mefke79 het volgende:
Zonder nou al te veel te vertellen over die ex collega van mij: haar leven is echt niet meer leuk of zinnig. Ook niet op het niveau zoals Ssserpente dat voorstelt.
Vind jij!
pi_108366590
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zeker! Maar dat maakt het in zo'n geval als van Friso zo moeilijk, want de beslissing ligt niet meer bij de artsen. En wat moet je dan? Ik hoop nooit voor die keuze te komen staan.
Maar de beslissing heeft al bij de artsen gelegen. Daar zit de familie nu toch juist min of meer aan vast? (Ik weet niet precies hoe dat nu met beademing zit en zo.)
pi_108366611
Moussy, ik zeg toch ook dat ik het nu zo zeg en niet weet of ik er nog zo over zou denken als het mij zou overkomen?
Jij denkt er anders over, dat is je goed recht en dat respecteer ik. Ik mijn manier, jij de jouwe.
pi_108366643
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:35 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nou, dat verschil tussen landen viel mij ook op. Mijn zusje viel van haar stoel toen ze die 50 minuten reanimatie hoorden. Ja protocol om langer door te gaan bij onderkoeling, maar zelfs dan is 50 minuten heel lang. Van de andere kant: ze zijn daar expert op het gebied van lawineslachtoffers, dus tja, ze zullen er wel goede ervaringen mee hebben, want anders deden ze het niet. Lijkt me
Ik vermoed dat ze een enkel succes hier en daar genoeg hebben gevonden om het te proberen. Dat lijkt me ook een heel moeilijke keuze, vooral als je weet het dat het in verreweg de meeste gevallen alsnog fout gaat. En dan geef je een familie wel vergeefse hoop.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:38:44 #198
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108366652
Ik neem voorzichtig aan dat Friso zelfstandig ademt ivm "verhuizen"naar revalidatie centrum.
pi_108366711
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:32 schreef debuurvrouw het volgende:
maar Mignonne!

[ afbeelding ]

Leuk zeg! O+
geen idee van de prijs maar ik zou hem sowieso wel willen hebben :D
pi_108366722
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:33 schreef mefke79 het volgende:
Maar dat weet je dus niet van tevoren. :)

Maar ik begrijp je wel. Toen mijn moeder op de ic lag met een hersenbloeding en totaal niet meer reageerde, heb ik ook gedacht dat, als er geen verbetering zou optreden, het voor háár maar beter afgelopen kon zijn. Hoe graag ik haar ook bij me wilde houden.

Maar wat ben ik nú blij dat ze behandeld is, hoe uitzichtsloos het er destijds ook uitzag.
pi_108366767
MIgnonne, de Perry heeft ook een eigen merk van die hardloopdingen geloof ik. En die vallen best mee in prijs. Tenminste, een aantal jaar terug. Ik heb ze ooit voor een wandelvakantie gekocht (rugzak om, grote cupmaat en hemdjes gaan ook niet samen)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:41:27 #202
14746 k_i_m
pi_108366768
Hee buuf, ik heb weer wat nieuws ontdekt O+. Ik kan me er zelfs overheen zetten dat het Belgisch is ;).

In my life
Why do I smile
pi_108366817
http://www.hiphardlopen.nl/index.php/tops.html?limit=36

49 euro :o

halleluja!

nee ladies, dank voor alle hulp. Ik ga een paar hemdjes van mezelf de bandjes inkorten, een paar andere gewoon achterstevoren proberen (wat een geweldige tip is dat :D ) en ik kijk nog even bij H&M, die hemdjes zijn 4,90 en misschien kan ik er dan nog 1 bij kopen zo. Dat past binnen mn budget :')
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:42:51 #204
5428 crew  miss_sly
pi_108366827
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar de beslissing heeft al bij de artsen gelegen. Daar zit de familie nu toch juist min of meer aan vast? (Ik weet niet precies hoe dat nu met beademing zit en zo.)
Ow, je bedoelt nog eerder, ja dat is waar. Toch neem ik aan dat die ook in de stressvolle tijd zo direct na het gebeurde daar weloverwogen beslissingen in nemen. Maar nu zitten ze inderdaad met de indertijd genomen beslissing. Een week tussen hoop en vrees en dan is dit de uitkomst.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 22:46:04 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_108366985
Als de artsen uitbehandeld zijn, komt het er min of meer op neer dat de keuze aan jou is, zo laten liggen en in het gunstige geval afwachten, of afkoppelen.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:47:03 #206
5428 crew  miss_sly
pi_108367023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:46 schreef moussy het volgende:
Als de artsen uitbehandeld zijn, komt het er min of meer op neer dat de keuze aan jou is, zo laten liggen en in het gunstige geval afwachten, of afkoppelen.
En dat lijkt me echt een onmogelijke opgave, die beslissing nemen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:48:27 #207
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108367079
Claudia ik kan me niet voorstellen dat de fam niet al eerder dingen wisten,hun hebben ook gesprekken met de artsen.
Alleen bij de laatste testen en de scan is naar voren gekomen hoe ernstig de hersenbeschadiging is.
En daarin zullen ze ook begeleiding bij gehad hebben, vermoed ik.

Je word echt niet zomaar aan je lot overgelaten bij dergelijke uitslagen en beslissingen, en als ze hier nog hoop in zien incl de artsen.
begrijp ik het wel.
pi_108367102
Ik kan me niet voorstellen dat de familie betrokken is geweest bij de beslissing om zolang te reanimeren.

Ik heb m'n punt wel gemaakt, geloof ik.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:51:48 #209
5428 crew  miss_sly
pi_108367198
Dat lijkt em ook niet. Alsof ze dan mensen gaan bellen om te vrage of ze door moeten gaan of stoppen. Zijn vrouw was er niet bij, toch? En dat is de enige echte beslissingsbevoegde, lijkt me.
pi_108367201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik kan me niet voorstellen dat de familie betrokken is geweest bij de beslissing om zolang te reanimeren.
Lijkt me ook niet.
Die mri is pas gisterenavond gemaakt, dus dat het zo erg is, zullen ze pas gisteren geweten hebben.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:54:49 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108367318
Daar heb ik het ook niet over, heb het over het starten van de behandeling aankomende in het ziekenhuis, op dat moment in de sneeuw doe je er alles aan om de persoon in kwestie te helpen.
En de "hoop"ivm onderkoeling bescherming van de hersenen dat is bij hun niet onbekend lijkt me.
pi_108367320
Ik vind het trouwens wel goed om, in bepaalde situaties, van te voren vast te leggen of je uberhaupt moet starten met reanimeren. Maar dan gaat het om oudere/ernstig zieke mensen, niet om ongelukken oid.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:55:17 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108367338
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:41 schreef k_i_m het volgende:
Hee buuf, ik heb weer wat nieuws ontdekt O+. Ik kan me er zelfs overheen zetten dat het Belgisch is ;).

OH! mooi! ik hou erg van de stem van Sara Betten een van de weinige zangeressen die ik wel trek zeg maar. Maar wauw! mooi!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:56:50 #214
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108367399
Thijs hebben ze toendertijd ook best een lange tijd gereanimeerd, al weet ik niet meer hoelang.
Maar weet ook niet hoelang Thijs al overleden in zijn bed lag...
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 22:56:50 #215
7074 moussy
kuttekop
pi_108367400
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dat lijkt me echt een onmogelijke opgave, die beslissing nemen.
Dat is het ook, maar je moet! In ons "geval" was het voor de stekker-trekker-roepers maar makkelijk. Mijn zoon zijn longen werkten niet en waren "lek". Lucht zat overal, tot onder zijn huid aan toe. Hij had zulke heftige hersenbloedingen gehad dat op echo's voornamelijk zwarte vlekken te zien waren, we hadden geen MRI nodig om te zien hoe ernstig het was. Ik heb hem zelf van de beademing af gehaald, als zn moeder, die hem ook het leven gegeven heeft.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:57:16 #216
190853 RockabeIIa
pi_108367415
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 18:50 schreef mignonne het volgende:
Ladies, even een zoekvraagje...
ik moet binnenkort 5 weken achtereen op stage en ik heb echt een kledingprobleem :D ik mag absoluut geen inkijk hebben (logisch) maar door redelijke cupmaat vallen zelfs gewone t-shirt halsjes af wegens inkijk bij voorover bukken.

dit kan nog net:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/looks/2012/Look_0011287_3.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[ARTICLE_LOOK_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

nou ben ik op zoek naar hemdjes met minstens zo'n hoge neklijn als hierboven. Wit of zwart of misschien grijs, als het maar basic is zodat ik het onder mn kleding aan kan. En graag hemdjes want verloskamers zijn WARM :X :o
Is een gewone blouse geen optie?
pi_108367445
Zo. Nils ligt op de logeerkamer. Kan ie daar lekker gaan liggen hoesten.

Ik heb trouwens een infopakket aangevraagd voor een vakantiekind.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 22:58:22 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_108367450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:54 schreef mefke79 het volgende:
Ik vind het trouwens wel goed om, in bepaalde situaties, van te voren vast te leggen of je uberhaupt moet starten met reanimeren. Maar dan gaat het om oudere/ernstig zieke mensen, niet om ongelukken oid.
nee hoor, iedereen mag een reanimatie-beleid bij zich dragen, jij ook.
pi_108367455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:56 schreef moussy het volgende:

Ik heb hem zelf van de beademing af gehaald, als zn moeder, die hem ook het leven gegeven heeft.
Godsamme. :'(

Dat omschrijf je mooi, maar ook zo hartbrekend.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:58:30 #220
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108367459
Dat zelfde hadden wij bij m'n moeder, was het 1 grote zwarte vlek geworden niks geen hersnenen meer te zien door het bloed...
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:58:50 #221
5428 crew  miss_sly
pi_108367475
quote:

[..]

Dat is het ook, maar je moet! In ons "geval" was het voor de stekker-trekker-roepers maar makkelijk. Mijn zoon zijn longen werkten niet en waren "lek". Lucht zat overal, tot onder zijn huid aan toe. Hij had zulke heftige hersenbloedingen gehad dat op echo's voornamelijk zwarte vlekken te zien waren, we hadden geen MRI nodig om te zien hoe ernstig het was. Ik heb hem zelf van de beademing af gehaald, als zn moeder, die hem ook het leven gegeven heeft.
Pfff, moussy, ik krijg er kippenvel van. Wat een onmenselijk moeilijke en dappere beslissing vind ik dat.

Zoiets leek me altijd al verschrikkelijk, maar nu ik zelf moeder ben....onmogelijk moeilijk.
pi_108367517
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:58 schreef Ssserpente het volgende:
Zo. Nils ligt op de logeerkamer. Kan ie daar lekker gaan liggen hoesten.
Waarom ga jij niet naar de logeerkamer? Hij is toch ziek? :Y)

quote:
Ik heb trouwens een infopakket aangevraagd voor een vakantiekind.
Leuk! Wij hebben er ook altijd een gehad.
pi_108367554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:57 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Is een gewone blouse geen optie?
Met mijn tetten heb ik daar niet per se goeie ervaring mee, jij wel?
ik heb altijd zo'n knoopje dat dan op spanning staat :') of een blouse die overal te groot is behalve bij mn cups.

Maar ik zocht dus eigk gewoon een simpele en vooral goedkope oplossing om driekwart van mn kledingkast nog te kunnen gebruiken, vandaar hemdje voor eronder :)
pi_108367557
quote:

[..]

Pff, je omschrijft het heel mooi, maar wat zal dat een onbeschrijfelijk moment geweest zijn. Respect dat je dat zelf gedaan hebt.
pi_108367624
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom ga jij niet naar de logeerkamer? Hij is toch ziek? :Y)

[..]

Leuk! Wij hebben er ook altijd een gehad.
Ik ben afgelopen nacht al geweest. En toen ík ziek was moest ik ook. Een week. :(

Mous, mn hart breekt bij het lezen van jouw posts.
pi_108367673
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:02 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen nacht al geweest. En toen ík ziek was moest ik ook. Een week. :(
Hola, die regel moeten jullie echt eens omdraaien!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:05:24 #227
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108367728
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:17 schreef k_i_m het volgende:
Taart *O*. Hoe gaat het met Bep??
Goed! Heeft de hele dag honger en vreet als een ouwe beer die al een half jaar nuchter is geweest. Mag ook wel, ze was 2,5 kilo kwijt :X
Nog wel snel moe dus we vieren het morgen niet zo heel uitgebreid, maar wel gewoon feest dus *O*
pi_108367778
Eens, Claudia. Zodra we quite staan.

Ik ben ooit zo tolerant geweest om met mn zieke kop op het logeerdbed te gaan liggen om Nils niet wakker te maken. Maar toen ik daar gisteravond weer lag, besloot ik dat het vannacht maar eens zijn beurt moest zijn. O+
pi_108367825
Taart, veel plezier morgen!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:10:50 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108367933
hehehe dat probleem hebben wij niet gelukkig , slaap lekker vannacht Ssserpente
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 23:12:09 #231
7074 moussy
kuttekop
pi_108367978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:01 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Pff, je omschrijft het heel mooi, maar wat zal dat een onbeschrijfelijk moment geweest zijn. Respect dat je dat zelf gedaan hebt.
Mwah respect.. neuh vind ik niet nodig, ook dát is moeder zijn, denk ik.

ik moet soms ook keihard lachen als er wel eens geroepen wordt over de kunst van het loslaten, huilies :@
pi_108368013
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:12 schreef moussy het volgende:

[..]

Mwah respect.. neuh vind ik niet nodig, ook dát is moeder zijn, denk ik.

ik moet soms ook keihard lachen als er wel eens geroepen wordt over de kunst van het loslaten, huilies :@
ja relativeren is een kunst :P
maar je hebt wel gelijk.
pi_108368027
Da's wel een iets andere betekenis idd, Mous. :')

Dank, Bar. Dat zal wel lukken. Ik slaap altijd heerlijk alleen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:15:09 #234
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108368089
Pff wat een hoop heftige verhalen...
Friso's verhaal kent nu heel Nederland... maar al die persoonlijke verhalen.. Pff heftig!

Ik heb mijn opa en en mijn oma op de IC zien liggen.. 2 jaar na elkaar, beide ivm hart, bij beide gafen ze niet meer dan 10% kans dat ze er bovenop kwamen.. en ze lagen op dezelfde plek... (en zijn nu beide nog heel gelukkig met elkaar in hun nieuwe seniorenwoning..)
Maar pff wat maakt die IC een indruk....

Moussy hoe oud was je zoon?
We'll have love aplenty
You and me
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 23:16:40 #235
7074 moussy
kuttekop
pi_108368156
20 uur, maar gaat evengoed een heel leven lang mee ;)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:16:50 #236
14746 k_i_m
pi_108368165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:55 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

OH! mooi! ik hou erg van de stem van Sara Betten een van de weinige zangeressen die ik wel trek zeg maar. Maar wauw! mooi!
Het gaat dus niet om haar he? Zij zingt dit liedje toevallig mee :o.

pretty O+.
In my life
Why do I smile
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:19:19 #237
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108368267
Pff wat moeten dat 20 heftige uren zijn geweest dan!

Idd over dat relativeren.. Vond dat kleine koppetje tegen de punt van de tafel al zo erg...
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:21:26 #238
190853 RockabeIIa
pi_108368345
Kim, ik vind je huis zo mooi worden. En mooi plekje met uitzicht enzo. Eerst vond ik het maar een bouwplek maar ziet er echt heel 'echt' uit nu. :) Heel veel succes, plezier en geluk daar!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:21:44 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108368365
Ja, die mijneer zong ook prettig. Vond de muziek ook mooi! Morgen even verder luisteren!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:22:55 #240
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108368415
Prettige stem heeft die man!
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:29:42 #241
14746 k_i_m
pi_108368674
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:21 schreef RockabeIIa het volgende:
Kim, ik vind je huis zo mooi worden. En mooi plekje met uitzicht enzo. Eerst vond ik het maar een bouwplek maar ziet er echt heel 'echt' uit nu. :) Heel veel succes, plezier en geluk daar!
Dank :). Ik schrok me ook kapot op de eerste kijkdag. Toen was de hele ruimte nog vol met stutbalken en leek het zooooooo klein en lelijk :@. Maar nu zien we het echt steeds sneller opknappen en afgemaakt worden, dat ik het toch wel erg leuk vind :Y.
In my life
Why do I smile
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:55:23 #242
190853 RockabeIIa
pi_108369675
Kan me voorstellen dat het heel spannend is allemaal. Als je een bestaand huis koopt is het toch anders qua aanblik dan een huis op papier.

gossiepikkie! Ik woon hier al weer bijna 12 jaar! :o

Weet nog dat ik hier voor het eerst langsfietste en het zo idyllisch vond. 2 weken later was het huis toen al verkocht en daar baalde ik best van. En een jaar of 1,5 later stond er weer een bord voor de deur. Toen was ik gauw om :)
pi_108371485
Sodeju .............

:*

Is voor Moussy bedoeld.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 09:34:57 #244
14746 k_i_m
pi_108376091
Morning :O.
In my life
Why do I smile
pi_108376202
Goedemorgen zonnestraaltjes!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 09:57:19 #246
14746 k_i_m
pi_108376338
Ik heb potverdorie spierpijn van het schilderen van gisteren :o.
In my life
Why do I smile
pi_108376738
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 09:57 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb potverdorie spierpijn van het schilderen van gisteren :o.
Faalhaas!!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 10:32:33 #248
14746 k_i_m
pi_108376874
Sorry ;(.
In my life
Why do I smile
pi_108378179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:46 schreef moussy het volgende:
toch gaat dat bij ons echt niet zo, de arts neemt hier de beslissing, gaat wel bij de familie na wat zij denken dat de patient gewild zou hebben. Maar de uiteindelijke beslissing neemt de arts. De beslissing om niet meer te behandelen betekend eigenlijk bijna altijd; dat we de beademing stoppen of de bloeddrukondersteunende medicatie, wat vaak resulteert in een vrij snel overlijden. (abstinatie).
Maar als een patient niet aan de beademing ligt, en geen bloeddrukondersteunende medicatie krijgt, dan wordt het al een lastiger verhaal, want ook al staat je dan je actieve beleid, dan kan de patient het overleven, soms dagen, soms weken, soms maanden, en soms houd je idd een kasplantje over.

en ik neem maar aan dat Friso nog aan de beademing ligt; in elk geval gelegen heeft de laatste dagen. Want het koelen tot 32 graden gebeurt onder volledige sedatie (slaapmiddelen) en soms zelfs relaxantie (spierverslappers), waardoor iemand dus geen spontane ademhaling meer heeft en noodzakelijkerwijs mechanisch beademd wordt. Bijkomende reden; ademen kost ademarbeid/ kracht/ energie. wat weer zorgt dat het lichaam opwarmt; iets wat je behandeling tegenwerkt.

waar wij ons wel enorm over verbaast hebben; dat ze Friso na 20 min onder de sneeuw, ook nog eens 55 min gereanimeerd hebben! dat zou hier in nederland never nooit niet gebeuren... Bij onderkoeling wellicht iets langer, maar geen uur.
En tja, ik weet niet of ik dan na die 55 min blij zou zijn als ik weer ritme op een monitor zou zien verschijnen... (ik als IC-verpleegkundige dan he?)
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 12:00:42 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_108378638
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:43 schreef Beessie-Jen het volgende:

knip
min of meer staat er toch?
pi_108379100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:00 schreef moussy het volgende:

[..]

min of meer staat er toch?
snap wat je bedoelt; maar hier proberen we er juist de nadruk bij de familie op te leggen dat zij niet degene zijn die de beslissing maken, maar dat het behandelend team dit doet.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:40:32 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108379643
BJ, er stond dat de scan pas donderdag kon omdat toen het gevaar voor de patient geweken was. Nou weet ik niet of je met beademing de MRI inkan, maar ik dacht van niet.

Mijn conclusie was dat hij dus nu vrij van sedatie, en beademing is, en dat het nu wachten is op "ontwaken"
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:44:00 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_108379744
De Oostenrijkers spraken over een MRT, is dat hetzelfde als een MRI dan?

En die arts sprak ook over dat er wellicht te lang gereanimeerd was. Maar ik kan me voorstellen dat als je weet dat de persoon onder je een prins is, dat je dan toch doorgaat :) Het lijkt me namelijk niet fijn om een prins dood te moeten verklaren na zo'n ongeluk (sowieso nooit eigenlijk).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108380250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:40 schreef debuurvrouw het volgende:
BJ, er stond dat de scan pas donderdag kon omdat toen het gevaar voor de patient geweken was. Nou weet ik niet of je met beademing de MRI inkan, maar ik dacht van niet.

Mijn conclusie was dat hij dus nu vrij van sedatie, en beademing is, en dat het nu wachten is op "ontwaken"
Nou heb ik gelukkig nooit aan de beademing gelegen. Maar ik heb wel een strippenkaart bij het MRI apparaat, en ik kan me niet indenken dat je daar naar binnenkant met een ding aan/in je mond. Of die slang moet heel lang zijn en ze je hoofd kantelen ofzo..... ik weet het niet
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 13:02:49 #255
7074 moussy
kuttekop
pi_108380363
je hebt ook al van die MRI dingen dat je niet meer in zo'n joekeloeris van een tunnel moet
pi_108380416
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:02 schreef moussy het volgende:
je hebt ook al van die MRI dingen dat je niet meer in zo'n joekeloeris van een tunnel moet
Dat zou dan kunnen, in dat geval heb ik niks gezegd. Ik heb in het ziekenhuis hier in de 'nieuwste' gelegen. En ik kan nou niet zeggen dat ik zoveel ruimte had tussen mijn hoofd en de bovenkant van de tunnel.
pi_108380878
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:40 schreef debuurvrouw het volgende:

dat kan wel bij bepaalde centra; ik weet natuurlijk niet hoe de voorzieningen in het ziekenhuis daar zijn..
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:31:19 #258
14746 k_i_m
pi_108389809
Navond.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 25 februari 2012 @ 19:03:31 #259
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108390858
Heuj Kim. Waar kan ik die foto's van je nieuwe onderkomen zien?
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 25 februari 2012 @ 19:12:50 #260
14746 k_i_m
pi_108391228
Zie pm :).
In my life
Why do I smile
pi_108392520
Halleu!

Ik heb zojuist de H&M gemaild. >:)

quote:
Geachte heer, mevrouw,

In de H&M in Goes stuitte ik afgelopen donderdagmiddag op een rek met kinderkleding. Boven dit rek stond duidelijk een bedrag van ¤3,- te lezen (zie bijlage). Nadat ik een aantal kledingstukken had uitgezocht, viel mij echter op dat de prijskaartjes een hoger bedrag vermeldden. Toen ik hierover een medewerkster om toelichting vroeg, antwoordde zij dat het hier een 'vanaf prijs' betrof. Dit ondanks het feit dat dit niet stond aangegeven op het bord boven het kledingrek.

Helaas stond de deze medewerkster niet open voor het argument dat winkeliers verplicht zijn om goederen voor de aangegeven prijs te leveren, ook als het een vergissing betreft en mits die prijs redelijk is. Dat laatste is in dit geval sowieso van toepassing.

Teleurgesteld heb ik de artikelen dan ook weer teruggehangen.

Kunt u mij hierin alsnog tegemoet komen?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Ben benieuwd!
pi_108392585
ben benieuwd....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_108392691
:') Ongelooflijke hollander
pi_108392718
Ssst! Ze hebben een webcareteam.
pi_108392724
gaat t om t principe? of verwacht je echt een tegoedbon of iets? :o
pi_108392814
Principe natuurlijk. Vond het vooral rete-irritant dat dat meisje voet bij stuk hield.

En ik vind zulke mails ook wel leuk. :')
pi_108392840
ja dan krijg je lekker een kortingscode die overal al te vinden is.

Dan voel je je vast een echte winnaar straks :D
pi_108392910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:45 schreef Ssserpente het volgende:
Halleu!

Ik heb zojuist de H&M gemaild. >:)

[ afbeelding ]

[..]

Ben benieuwd!
Ben ook benieuwd!
Ik moet de gamma nog mailen ivm een plastic bouwhelm die Fabi met zn blote handjes door midden heeft getrokken....
pi_108392978

Ik vind het onuitstaanbaar dat zo'n zaak (en zo'n medewerkster die weigert toe te geven) gewoon stug dat prijsbord erboven blijft planten. Stond ik daar met m'n stapeltje. ;(
pi_108392989
Ik heb ook een keer een klachtenmail geschreven nav een concert. Nouja,niet het concert zelf maar alles eromheen, dranken kopen, toiletten, munten terugname,etc.
Heb toen als tegenmoetkoming de DVD van het concert gekregen.
pi_108393012
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd!
Ik moet de gamma nog mailen ivm een plastic bouwhelm die Fabi met zn blote handjes door midden heeft getrokken....
Jeutje. Bob de Bouwer. :')
pi_108393018
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:58 schreef Ssserpente het volgende:

Ik vind het onuitstaanbaar dat zo'n zaak (en zo'n medewerkster die weigert toe te geven) gewoon stug dat prijsbord erboven blijft planten. Stond ik daar met m'n stapeltje. ;(
Irritant is het wel ja. Van de verleidelijjke borden.
Ook van die borden waar dan 50 % op staat, en dan denk je, oh hier gaat nog 50% af. Maar dan is dat al verrekend op het prijskaartje. Dus dan is het gewoon de prijs die op het kaartje staat. En niet nog eens 50% ervan.
pi_108393039
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:59 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Jeutje. Bob de Bouwer. :')
Ja nou ja, weet je hoe scherp!! O-) O-) O-) Hij had wel een slagaderlijke bloeding kunnen krijgen! })
pi_108393101
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:58 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ook een keer een klachtenmail geschreven nav een concert. Nouja,niet het concert zelf maar alles eromheen, dranken kopen, toiletten, munten terugname,etc.
Heb toen als tegenmoetkoming de DVD van het concert gekregen.
zodat je voortaan niet meer naar zo'n verdorven oord hoeft? :D

Maar Ssserpente, de prijs staat toch gewoon wel duidelijk aangegeven op het prijskaartje? Ja ze moeten het meegeven voor de prijs waarvoor het te koop stond, en als je nou 30 euro op het prijskaartje had staan en 50 bij de kassa moet betalen dan heb je een punt. Maar ik vraag me af of dit daar onder valt. Ze hebben vast ergens kleine lettertjes waarin dan staat dat het vanaf prijzen zijn op die borden.
pi_108393151
M'n moeder heeft een keer d'r hele handpalm opengehaald aan een pot Dove. Gewoon aan de bovenkant zonder deksel, zeg maar. Best lastig, want ze was sportmasseur dus had een paar dagen geen inkomsten.

Van Dove heeft ze bloemen gehad.
pi_108393298
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:03 schreef Ssserpente het volgende:
M'n moeder heeft een keer d'r hele handpalm opengehaald aan een pot Dove. Gewoon aan de bovenkant zonder deksel, zeg maar. Best lastig, want ze was sportmasseur dus had een paar dagen geen inkomsten.

Van Dove heeft ze bloemen gehad.
Maar daar is ze als het goed is voor verzekerd toch? Dat verlies van inkomsten zeg maar.

Netjes van Dove dat ze bloemen heeft gekregen.
pi_108393425
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar daar is ze als het goed is voor verzekerd toch? Dat verlies van inkomsten zeg maar.

Netjes van Dove dat ze bloemen heeft gekregen.
Eigen zaak. Verzekering weet ik niet.

Het ging haar ook niet zozeer om de inkomsten, wel om hen erop attent te maken dat die rand vlijmscherp was. Bloemen was netjes idd.
pi_108393505
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:10 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Eigen zaak. Verzekering weet ik niet.

Het ging haar ook niet zozeer om de inkomsten, wel om hen erop attent te maken dat die rand vlijmscherp was. Bloemen was netjes idd.
ah okay, nouja juist als je eigen zaak hebt dan moet je als t goed is zelf zorg dragen voor zo'n verzekering. Ik mag straks ook dik neertellen maar mocht ik ooit mn been of mn hand breken dan ben je ook zomaar een paar weken inkomstenloos dus t moet maar.

Raar van die rand.
pi_108393821
hihi ik zal de volgende keer de Ikea een boze brief sturen als ik weer mijn teen tegen de Expedit stoot.
'dat dit kan in Nederland'

Nee maar zonder gein, ik ben veel te lui voor dat soort ongein. Verder ga ik al jaren mee dus weet inmiddels wel dat wat er aan die rekken hangt, niet altijd klopt :P en ik hang zelf ook altijd alles op de verkeerde plekken terug, dus dat kunnen ze altijd nog aandragen als excuus.
pi_108393955
Ik kijk er ook altijd naar. De eerste drie stukken die ik in m'n hand had waren alleen wél ¤3,-. :')

Ik vind dat juist leuk, zulke mails sturen. Ben altijd benieuwd hoe erop gereageerd wordt.
pi_108394035
waarschijnlijk zit daar gewoon zo'n klantenservicemuts je te vervloeken en te balen van dat extra werk waar je voor zorgt. :P
pi_108394062
Die gedachte alleen al geeft me voldoening. :P
pi_108394120
Jij wordt later zo'n geraniumzitter, die in haarzelf zit te mompelen over die verdomde voorbijgangers en over de hond van jantjes nichtjes buren enzo :D
pi_108394135
Heerlijk idd.
pi_108394811
Over de VS gesproken. Nils heeft ergens volgend jaar een week college in San Augustine of zo, ergens in Texas. Gaan we dan met zn drietjes naartoe. :)
pi_108394850
En dan stop jij een kat in de magnetron.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:49:27 #287
14746 k_i_m
pi_108394892
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:54 schreef Kleurdoos het volgende:
ja dan krijg je lekker een kortingscode die overal al te vinden is.

Dan voel je je vast een echte winnaar straks :D
_O-. Sorry, ik moest hier echt heel hard om lachen :').
In my life
Why do I smile
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:49:16 #288
14746 k_i_m
pi_108399335
Lief dagboek,

Ik heb vandaag mijn verjaardagskado opgehaald bij de keukenwinkel.
Ik mag het niet mee naar bed nemen van mijn wederhelft ;(.

Dat vind ik stom.

Je k_i_m.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:51:18 #289
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108399414
wederhelft kan toch gewoon op de bank slapen? Ik zie het probleem niet zo :P
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 22:53:57 #290
7074 moussy
kuttekop
pi_108399522
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:49 schreef k_i_m het volgende:
Lief dagboek,

Ik heb vandaag mijn verjaardagskado opgehaald bij de keukenwinkel.
Ik mag het niet mee naar bed nemen van mijn wederhelft ;(.

Dat vind ik stom.

Je k_i_m.
op je nachtkastje, naast je bed?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:56:31 #291
14746 k_i_m
pi_108399607
Nee, mocht ook niet. Omdat ik nog niet jarig ben :'(.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:59:44 #292
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108399717
Wat een rotzak ;(
Wat heb je gekregen?
pi_108399772
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:46 schreef Ssserpente het volgende:
Over de VS gesproken. Nils heeft ergens volgend jaar een week college in San Augustine of zo, ergens in Texas. Gaan we dan met zn drietjes naartoe. :)
Wat leuk! En gaan jullie alleen die week, of plak je er nog wat achteraan?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:01:29 #294
14746 k_i_m
pi_108399775

Morgen ga ik hem weer aaien O+.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:01:47 #295
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108399788
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:01 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]

Morgen ga ik hem weer aaien O+.
Whoah O+
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:03:15 #296
14746 k_i_m
pi_108399845
Hij komt straks helemaal tot zijn recht, op mijn semi witte aanrechtblad O+.
In my life
Why do I smile
pi_108399956
mooi Kim! O+
goed cadeau <3
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:14:44 #298
14746 k_i_m
pi_108400324
Ja he? O+. Altijd al gewild O+.
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:16:51 #299
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108400398
mooi ding!
dubbel gefeliciteerd! met je verjaardag en met je mooie kitchenaid *O*
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:17:52 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108400441
Mooi Kim!

Ik durf na de discussie van de week amper meer te vertellen dat we een splinternieuwe fiets voor Sasha besteld hebben. :@ Hij is echt te groot voor die andere en ik werd niet blij van het MP aanbod. En dus is het de 16 inch zwarte versie geworden van de blauwe die hij nu heeft:

*O*
Met hip dozen-dinges rekje voorop. :o
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:20:40 #301
7074 moussy
kuttekop
pi_108400537
Oeh, welke discussie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')