Al die mensen met hun google capaciteiten die beweren medische kennis te hebbenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:55 schreef RichardHammond het volgende:
Al die mongolen die het verschil niet weten tussen off-piste en een gebaliseerde piste. Hoe vermoeiend.
Nu al bedoel je? De rest van Nederland doet het nooit dus ze zijn vrij vlotquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:56 schreef Eensch het volgende:
Met al die berichtgevingen: waarom wordt nu pas bekendgemaakt dat er 50 minuten is gereanimeerd.
Als er geen waarschuwingssignalen zijn zou je nog kunnen spreken van pech hebben, maar als het een onoverzichtelijke overweg is en alle toeters en bellen gaan af en je rijdt dan TOCH door en wordt door een trein geraakt dan is dat gewoon dom ja.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:55 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Joh. Als jouw moeder/vader/zus/broer even niet oplet en onder een trein komt dan is het zeker noodlottig maar niet dom?
Je staat nog steeds in geen enkel lijstje.quote:
Doe dan godverdomme eens een slotje op deze belachelijke topicreeksquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:58 schreef Maron het volgende:
Vreselijk triest dit allemaal..en het gehak op elkaar maakt het er ook niet beter op..
Ja doh dat dat dom is, maar je snapt toch wel waarom ik het erbij zet of niet? Oh prima dat je iets gevaarlijks wil doen omdat dat spannend is, maar dat neemt niet weg dat dat gevaarlijke iets doen niet gewoon ook dom kan zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dat is met winterbandjes ook dom.
Hij heeft gewoon een risico genomen door daar te gaan skien, elk mens wil wel eens iets uitdagends/gevaarlijks doen, houdt het leven spannend.
Tijdelijke hulp. Zie MED.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je staat nog steeds in geen enkel lijstje.
Exact dat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als er geen waarschuwingssignalen zijn zou je nog kunnen spreken van pech hebben, maar als het een onoverzichtelijke overweg is en alle toeters en bellen gaan af en je rijdt dan TOCH door en wordt door een trein geraakt dan is dat gewoon dom ja.
Maar er zit een verschil tussen 'even niet opletten' en weten wat de situatie is (4 op 5), weten dat er bepaalde veiligheidsmiddelen zijn die je kunt gebruiken maar dat simpelweg niet doet, en dan het gevaar nog eens extra gaat opzoeken door buiten de piste te gaan.
Ja, dat is niet zo slim. Dat het nu een lid van het koninklijke familie betreft maakt dat niet minder dom.
Slechte inschatting van het gevaar geweest. Waarom dragen we niet allemaal een helm op de fiets als er jaarlijks mensen overlijden door hersenletsel?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als er geen waarschuwingssignalen zijn zou je nog kunnen spreken van pech hebben, maar als het een onoverzichtelijke overweg is en alle toeters en bellen gaan af en je rijdt dan TOCH door en wordt door een trein geraakt dan is dat gewoon dom ja.
Maar er zit een verschil tussen 'even niet opletten' en weten wat de situatie is (4 op 5), weten dat er bepaalde veiligheidsmiddelen zijn die je kunt gebruiken maar dat simpelweg niet doet, en dan het gevaar nog eens extra gaat opzoeken door buiten de piste te gaan.
Ja, dat is niet zo slim. Dat het nu een lid van het koninklijke familie betreft maakt dat niet minder dom.
Mwoah, als men met 7 explosieven heeft geprobeerd een lawine op te wekken (zeg ik dat zo goed?) en het gebeurt niet dan kun je zeggen, nou das mooi skieen maar. Maar je kunt ook denken, er is misschien wat beweging in gang gezet dat pas later merkbaar is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:52 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Lawines kunnen altijd gebeuren. Ongelukken kun altijd gebeuren. Als je zo gaat redeneren kom je nooit meer buiten.
Valt geewoon niks over te zeggen als we dat stuk waar hij heeft geskied niet kennen IMOquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik vond het enorm dom toen ik hoorde dat hij met Stufe 4 offpiste gegaan was. Maar nu vind ik het vooral een trieste samenloop van omstandigheden.
quote:13.54 uur: Nationaal Songfestival gaat door
Het Nationaal Songfestival van komende zondagavond in Hilversum gaat zeker door, ondanks het slechte nieuws over de toestand van prins Friso. Dat heeft een woordvoerder van organisator TROS laten weten. De omroep bekijkt nog of, en zo ja hoe de organisatie stilstaat bij de gezondheidssituatie van Friso.
quote:13.46 uur: Programma Huishoudbeurs aangepast
De Huishoudbeurs, nog tot zondag in de Amsterdamse RAI, past het artiestenprogramma iets aan. De optredende artiesten zullen op het podium stilstaan bij het nieuws over prins Friso, aldus een woordvoerster. Op het programma staan vrijdag en het weekend artiesten als LA The Voices, Ben Saunders, Danny Froger en Dean Saunders. "We leven erg mee met de koninklijke familie'', aldus de woordvoerster. "Het is verder ook aan exposanten op onze beurs zelf om iets met de berichten te doen."
Waarom zouden ze zulke dingen moeten gaan aflassen dan?quote:13.06 uur: Oefeninterland Oranje gaat door
De oefeninterland Engeland - Nederland van komende woensdag op Wembley gaat zeker door, ongeacht de gezondheidstoestand van prins Friso. Dat heeft de KNVB laten weten.
Mooi geregeld!quote:
Zo werkt dat nietquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mwoah, als men met 7 explosieven heeft geprobeerd een lawine op te wekken (zeg ik dat zo goed?) en het gebeurt niet dan kun je zeggen, nou das mooi skieen maar. Maar je kunt ook denken, er is misschien wat beweging in gang gezet dat pas later merkbaar is.
Men probeert dat niet voor niets, dat zou al een indicatie kunnen zijn voor 'beter ergens anders skieen'.
Maakt het wat uit? Het is toch aan de familie of ze gelijk het meest negatieve, kansloze bericht naar buiten brengen of dat ze de onzekerheid en hoop die ze zelf hebben (gehad) gebruiken voor de berichtgeving?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:56 schreef Eensch het volgende:
Met al die berichtgevingen: waarom wordt nu pas bekendgemaakt dat er 50 minuten is gereanimeerd.
Niet het moment om om een handtekening te vragen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mooi geregeld!
Anyhood, hopelijk krijgt de familie een paar dagen rust vanuit de media om dit klotenieuws in alle rust te verwerken. Voor nu.
Dus én zomerbanden én te hard én zonder veiligheidsgordel is vergelijkbaar? Sorry wat een onzinquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das net als met enorme gladheid op je zomerbandjes veel te hard rijden zonder veiligheidsgordel om en als je dan crasht zegt 'tja, ik heb gewoon pech gehad'.
En of hij nu off-piste of op een niet-geprepareerde piste aan het skiën was maakt voor de familie ook niet uit. Het is gewoon heel erg triest dat de kansen voor Friso op herstel zo goed als verkeken zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:59 schreef flugeltje het volgende:
En of het nu wel of niet dom was doet er niet toe voor de gevoelens van de familie lijkt me zo. Die hebben in- en intriest nieuws gekregen en hebben verdriet...
Het programma van de huishoudbeurs aangepast, nou nou nou stop de persen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waarom zouden ze zulke dingen moeten gaan aflassen dan?
Ik heb helaas ooit eens een reanimatie meegemaakt, maar daar gingen ze absoluut geen 50 minuten door. Wellicht dat het 15 minuten geweest zijn, ik weet nog goed dat ik de ambulancemedewerkers al neeschuddend in de ambu zag zitten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:00 schreef Dagonet het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen die reanimatieduur zo spannend vinden eigenlijk. Als je reanimeert is er circulatie, dan is de eerste spoed wat betreft zuurstofvoorziening al voorbij.
Ja, reanimatie is kut, en het is niet gezond en de meesten overleven het niet, maar dat komt meer door de oorzaak van de reanimatienoodzaak dan omdat de reanimatie niet heeft gewerkt.
haten op de huishoudbeursquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:02 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Het programma van de huishoudbeurs aangepast, nou nou nou stop de persen.
Maar goed, de mensen die daar komen zijn wel het leeuwendeel van de oranje fanclub
Neeheequote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:02 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik heb helaas ooit eens een reanimatie meegemaakt, maar daar gingen ze absoluut geen 50 minuten door. Wellicht dat het 15 minuten geweest zijn, ik weet nog goed dat ik de ambulancemedewerkers al neeschuddend in de ambu zag zitten.
Zouden ze hier niet langer zijn doorgegaan omdat het een prins is?
Omdat je bij 3 min toch geneigd bent te denken, nieuwe ronde nieuwe kansen. Bij 50 klinkt het wat uitzichtlozer. Gevoelsmatig dan he.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:00 schreef Dagonet het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen die reanimatieduur zo spannend vinden eigenlijk. Als je reanimeert is er circulatie, dan is de eerste spoed wat betreft zuurstofvoorziening al voorbij.
Ja, reanimatie is kut, en het is niet gezond en de meesten overleven het niet, maar dat komt meer door de oorzaak van de reanimatienoodzaak dan omdat de reanimatie niet heeft gewerkt.
Dit doen ze altijd, of er nou een potentieel gevaar is of niet. Gewoon voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mwoah, als men met 7 explosieven heeft geprobeerd een lawine op te wekken (zeg ik dat zo goed?) en het gebeurt niet dan kun je zeggen, nou das mooi skieen maar. Maar je kunt ook denken, er is misschien wat beweging in gang gezet dat pas later merkbaar is.
Men probeert dat niet voor niets, dat zou al een indicatie kunnen zijn voor 'beter ergens anders skieen'.
Ik zou er even mee wachten, was ik jou.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Godtje het volgende:
Niet het moment om om een handtekening te vragen?
bij die huishoudbeurs moeten ze natuurlijk wel een beetje voorzichtig omgaan met mensen zònder hersenactiviteit, dat is hun belangrijkste doelgroepquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mijn zoon was ballenjongen bij het abnamro tennis toernooi vorige week en we kregen te horen dat Krajicek in overleg met de gemeente Rotterdam was. Er is niets gewijzigd, maar het komt/kwam bij andere evenementen dus ook voor.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Barbapapamama het volgende:
Boeiend of jij dat onzin vindt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus én zomerbanden én te hard én zonder veiligheidsgordel is vergelijkbaar? Sorry wat een onzin
sjees, je zit als familie in een complete mallemolen van wat-als en misschien en weet-niet. je weet zelf amper wat er aan de hand is, je moet wachten op wat artsen je vertellen, dat verwerken. laat die mensen dat iig in hun eigen tempo doen! ze zijn van zichzelf hoor, geen algemeen nederlands eigendom voor elke burger!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt het wat uit? Het is toch aan de familie of ze gelijk het meest negatieve, kansloze bericht naar buiten brengen of dat ze de onzekerheid en hoop die ze zelf hebben (gehad) gebruiken voor de berichtgeving?
Stabiel maar niet buiten levensgevaar was gewoon vrij correct... dat een Tulleken daar aan voorbij moest gaan om zogenaamd goed nieuws te kunnen brengen doet daar niet aan af.
Het is hun recht om te beslissen wanneer wat naar buiten komt, en het is ook hun recht geweest om wellicht tegen beter weten in het beste te blijven hopen, en dan helpt het niet als je die 50 minuten reanimatie al naar buiten brengt.
Je kunt ook denken, met 7 explosieven is er geen lawine ontstaan. Het zal dus wel redelijk veilig zijnquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af, gewoon door laten gaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben niet zwanger maar ik kreeg ook een brok mijn keel en glanzende oogjesquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:03 schreef flugeltje het volgende:
Die beelden van Mabel... Ze zakt bijna door d'r hoeven nu...
Ik ben veel te zwanger voor dit soort beelden...
Danny Froger?? Wie?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij zakt ook bijna door je hoeven met die enorme bol.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:03 schreef flugeltje het volgende:
Die beelden van Mabel... Ze zakt bijna door d'r hoeven nu...
Ik ben veel te zwanger voor dit soort beelden...
Hoe het ook werkt: luisteren naar een waarschuwing blijkt maar weer eens verstandig te zijn.quote:
Goed punt...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:05 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Jij zakt ook bijna door je hoeven met die enorme bol.
Dat zeg ik toch?!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:03 schreef simmu het volgende:
[..]
sjees, je zit als familie in een complete mallemolen van wat-als en misschien en weet-niet. je weet zelf amper wat er aan de hand is, je moet wachten op wat artsen je vertellen, dat verwerken. laat die mensen dat iig in hun eigen tempo doen! ze zijn van zichzelf hoor, geen algemeen nederlands eigendom voor elke burger!
Die leven in één grote nachtmerrie. Wat een ontspannen familie-vakantie had moeten worden, is een complete tragedie geworden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:59 schreef flugeltje het volgende:
En of het nu wel of niet dom was doet er niet toe voor de gevoelens van de familie lijkt me zo. Die hebben in- en intriest nieuws gekregen en hebben verdriet...
Dat kan. Maar als je daar dan nog bij op telt dat er een hoge alarmfase is, dan zou je toch op z'n minst kunnen besluiten om wat extra veiligheidsmaatregelen te nemen, of in ieder geval niet een gebied buiten de pistes op te zoeken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kunt ook denken, met 7 explosieven is er geen lawine ontstaan. Het zal dus wel redelijk veilig zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |