Ik zaai het niet. Ik pak een potje doe daar aarde in en dan druk ik daar een hele bol knoflook uit de winkel in (tot er ongeveer 1\4e a 1\3e van de bol in de grond zit). Dan gaat ie vanzelf wortels maken en komen er groene eetbare sprieten uit. Die kan je afknippen en door je eten doen. Vervolgens blijft (als je niet te drastisch knipt) het de hele zomer door je voorzien van verse groene knoflook.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe werkt dat nou met knoflook? Hoe zaai je dat? Een teentje wordt een bol ofzo?
Op deze manier kan je het ook gemakkelijk binnen houden. Het potje hoeft namelijk niet groot te zijn in diameter.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aha, op die manier. Ik heb chinese bieslook gekocht om te zaaien, dat smaakt ook naar knoflook. Ben er heel benieuwd naar.
Ik ga in het najaar knoflook zaaien in de tuin. Voor zover ik heb begrepen heb ik dan volgend jaar rond deze tijd knoflookbollen.
Hoe ziet dat er uit?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga trouwens binnenkort maar es zoeken in het bos of de daslook er alweer staat, en daar eens wat bollen van uitgraven, want die wil ik ook op mn balkon, das zooooooooo lekker
Ik doelde op de knoflook die je gaat zaaien.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb de chinese/knoflookbieslook gehaald bij Vreken Zaden in Dordrecht. Geniale winkel.
Oh, die ga ik denk ik ook bij Vreeken halenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:41 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik doelde op de knoflook die je gaat zaaien.Die knoflook bieslook heb ik ook.
In dat geval 1 zakje extra mee nemen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, die ga ik denk ik ook bij Vreeken halen.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:51 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is daslook, het groeit hier in het bos met de massa, en je kan er heerlijke pesto van maken, van de bladeren
Mja die heb ik hier niet in de buurt...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:52 schreef oh-oh het volgende:
Gewone zaaiknoflook ligt nu ook bij de aldi
Ze hadden daar zo uit mn hoofd worteltjes, sla, dille, komkommers, knoflook,radijsjes, waterkers en meer van zulks, in kleine zakjes voor 29 cent per zakje, ik wil morgen wel ff kijken of er nog wat ligt en opsturen, als je zegt wat je wil hebben?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mja die heb ik hier niet in de buurt...
Dat ruik je dus echt meteen, het hele bos ruikt daar naar knoflookquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]ik ga die foto op mn mobiel zetten. Dan kan ik het vergelijken als ik t tegen kom. Ander zit ik straks 1 of ander raar en\of giftig goedje te eten.
Het meeste wat ik wil heb ik al. Alleen knoflook zou ik wel willen proberen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ze hadden daar zo uit mn hoofd worteltjes, sla, dille, komkommers, knoflook,radijsjes, waterkers en meer van zulks, in kleine zakjes voor 29 cent per zakje, ik wil morgen wel ff kijken of er nog wat ligt en opsturen, als je zegt wat je wil hebben?
Ik ken het niet. Dus ik ben bang dat het hier in de regio niet groeit. Anders had ik t wel geweten. Knoflook!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat ruik je dus echt meteen, het hele bos ruikt daar naar knoflook
Helemaal naar Den Haag voor een plantje... Ehm nee dat wordt m niet!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:02 schreef oh-oh het volgende:
De plant komt in de duinen voor tussen Den Haag en Bergen. Verder komt de soort voor in de hellingbossen in het Mergelland van Zuid-Limburg. Ook op het landgoed 'de Reehorst' in Driebergen (UT) komt het voor.
Tis niet overal te vinden en het is eigenlijk ook beschermd
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:05 schreef oh-oh het volgende:
Ja als je er langs loopt in het bos dan ga je echt zoeken wat het is, zo sterk ruikt het![]()
Ik had vorig jaar echt een hele grote zak van die bladeren geplukt, gewassen, en pesto van gemaakt, deze week nog een portie van uit de vriezer getrokken en door de pasta gedaan, was heerlijk
Hmzzz, jij zegt net dat t groeit tussen Den Haag en Bergen maar je woont zelf in zuid limburg en daar groeit t ook. Volg ik je niet goed of eehm klopt er iets niet?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:06 schreef oh-oh het volgende:
Haha ja ik woon tegenover zo een mergellandhellingbos, daar struikel je erover. Moet ook mss morgen maar ff lopen, want met pasen bloeit het normaal al flink.
Dat is dan ook t 1e wat ik doe als ik ze vind.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:07 schreef oh-oh het volgende:
Jawel, daarom wil ik dit jaar een paar bollen uitgraven![]()
Oh, de biokaasboer heeft er soms ook kaas mee, die is zoooooooo lekker, en als je zelf brood bakt is dat er ook erg lekker door
Oja.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:07 schreef oh-oh het volgende:
Jawel, daarom wil ik dit jaar een paar bollen uitgraven![]()
Oh, de biokaasboer heeft er soms ook kaas mee, die is zoooooooo lekker, en als je zelf brood bakt is dat er ook erg lekker door
Moet je wel uitkijken dat je niet ineens op 1 staat ( bij mij qua favo fokkers) met je opsturen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:10 schreef oh-oh het volgende:
Ik zal es zien hoe dat lukt met die bollen hoor, als het wat wordt stuur ik er wel wat op
Bollen drogen weet ik niet maar bv paprika zaden heb ik in een bloemen pers gedaan en die komen nu op als kool.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:14 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja trouwens, hoe doen mensen dat hier, zaden en zo drogen?
Ik probeer dat wel es, maar bij mij gaan die altijd schimmelen, ik krijg ze nooit goed droog.
Als ik die bollen uitgraaf heb ik datzelfde probleem denk ik?
Erg handige dingen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:27 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga op zoek naar een bloemenpers![]()
Leuk bij een kringloop werken
En dat is pas de helft.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:36 schreef oh-oh het volgende:
Oh lekker balkon ook, en toffe tafel![]()
Mijn balkon moet dringend opgeruimd , ga ik dit weekend weer es mee verder.
Thx! Ik ben er dan ook erg blij mee.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:42 schreef oh-oh het volgende:
Nice, ik vond mijnes al lekker groot en die is maar 6 meter bij 1,5 of zo
quote:
Ik heb al heel veel knoflook (in het voorjaar) zo gepoot maar dat rot altijd weg. Misschien maar op mn kalender zetten voor oktober en kijken wat er dan gebeurt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:52 schreef oh-oh het volgende:
http://www.freewebs.com/ruudendiana/knoflook.htm
Ik zat ff te googelen, maar knoflook kun je dus gewoon wel een teen planten, dat wordt dan vanzelf weer een bol, dus ik zou het niet speciaal kopen, maar gewoon een verse bol halen ergens, en die tenen uit laten lopen, alleen raden ze wel aan om in oktober te poten.
Ik denk dat ik zowel in het voorjaar als in het najaar ga poten!
Morgen eens door lezen!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:00 schreef oh-oh het volgende:
Die site is echt leuk trouwens lees ik net, en ze verkoopt ook zaden
Ik heb nu anti groene aanslag spul van Pokon. Dat werkte de afgelopen jaren perfect maar dit jaar is het zo extreem dat het niet afdoende werkt in 1x.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geweldig, zo'n balkon! Zou ideaal voor mij zijn, ik heb ongedierte issues. Vandaar alles in potten in plaats van volle grond. The horror!
Bij Bas/Dirk hebben ze flessen groene aanslagreiniger. Is op zoutzuurbasis en werkt als een tiet. in hoeverre zoutzuur schadelijk is voor je ondergrond durf ik niet te zeggen maar hier maakt het weinig uit.
Ik heb geen knoflook gezien bij mijn aldi, heb wel wat andere zakjes voor 29 cent gescoord.
Ik heb weleens een bloemenpersje bij de Hema gekocht voor de verjaardag van een kindje. Lag bij de tuinspullen voor kideren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |