F&F / Het Moestuintopic #7quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:39 schreef MissMSX het volgende:
Net gezaaid
Dit keer maar eens netjes afgepast, zodat ik geen bakken vol met zaaisel heb waar ik vervolgens niks meer mee doe
Ik heb gezaaid:
• Tuinkers
• Koriander
• Raapstelen
• Basilicum
• Dragon
En verder:
• Radijs
• Pot-tomaat
• Artisjok
Is daar een apart topic voor? Kon het niet vinden
Thanksquote:
Denk dat voor paprika's een beetje hetzelfde geldt als voor mijn tomaten: direct zonlicht zouden ze wel eens niet zo fijn kunnen vinden. Gewoon lekker laten groeien tot ze een flinke kluit in dat bekertje hebben, dan is het makkelijk overpotten. Misschien wel bijmesten, want die grond is natuurlijk snel uitgeput.quote:Op maandag 22 april 2013 15:23 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb paprikapitjes gezaaid en die komen nu eindelijk mooi uit, nu de zon een beetje fatsoenlijk schijnt.
Hoe groot moeten ze zijn voor ik ze overpoot in een potje? En hoe moet dit?Ik wilde ze gewoon stuk voor stuk in hun eigen plastic bekertjes zetten maar heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken zonder die arme plantjes en hun wortels te slachten.
is het platte of krulpeterselie? Die grond slaat wel vaker wit uit, weet eigenlijk ook niet wat dat isquote:Op maandag 22 april 2013 15:59 schreef CherryLips het volgende:
Het is voor paprika nog te koud buiten geloof ik. Ik dacht dat je voor al het buitenspul IJsheiligen moet aanhouden? Ik heb bijvoorbeeld ook nog geen plantjes enzo op m'n balkon gezet. De paprikaplantjes zitten nu in een brede tupperwarebak op de vensterbank achter de vitrage. De orchideeën doen het daar ook goedBij direct zonlicht verbrandt de boel volgens mij, want er staat tot ongeveer drie uur zon op. De woonkamer is dan ook 24 graden tot die tijd
M'n basilicum is ontploftDus die doet het goed.
De peterselie gaat minder, en de munt is helemaal treurig. De potgrond is ook helemaal wit uitgeslagen, dat is toch geen schimmel he?Ik denk dat ik de munt weggooi en opnieuw begin. Had drie zakjes aan zaadjes maar er zijn maar een paar miniblaadjes opgekomen.
zat ook even te zoeken. wat logisch klinkt is kalk, door het leidingwater. Klinkt logisch, buiten zie ik het niet, en daar valt natuurlijk regen op.quote:Op maandag 22 april 2013 16:24 schreef CherryLips het volgende:
Volgens google komt de witte waas door te veel water
meerjarige kruiden zou ik gewoon proberen... eenjarigen wodt wat laat iddquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:03 schreef RunForrestRun het volgende:
Schaamteloze tvp. Als alles goed gaat, ben ik over één à twee maanden eigenaar van een huis met balkon en kan ik ook kruiden gaan kweken. Ik heb alleen totaal geen groene vingers (zelfs de vetplantjes sterven) dus kan alle hulp goed gebruiken. Deze OP was in ieder geval al heel verhelderend!
Denk alleen dat ik tegen de tijd dat ik verhuisd ben (rond juni/juli) al te laat ben voor het zaaien van kruiden voor op het balkon?
Ik houd al jullie wijze raad en tips goed in de gaten!
Meer jarige volgend jaar zaaien maar met een goede zomer kan je eenjarigen gewoon alsnog zaaien en oogsten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:03 schreef RunForrestRun het volgende:
Schaamteloze tvp. Als alles goed gaat, ben ik over één à twee maanden eigenaar van een huis met balkon en kan ik ook kruiden gaan kweken. Ik heb alleen totaal geen groene vingers (zelfs de vetplantjes sterven) dus kan alle hulp goed gebruiken. Deze OP was in ieder geval al heel verhelderend!
Denk alleen dat ik tegen de tijd dat ik verhuisd ben (rond juni/juli) al te laat ben voor het zaaien van kruiden voor op het balkon?
Je kan bij de tuincentra kant-en-klaar kopen. Sla koop ik als kiemplantjes in zo'n klein bakje, 4 voor ¤ 0,99. Sla gaat denk ik tot in juni. Andijvie, peterselie en selderij gaan langer en evt. nog een overgebleven tomaat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:03 schreef RunForrestRun het volgende:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
meerjarige kruiden zou ik gewoon proberen... eenjarigen wodt wat laat idd
Moet ik nu meerjarigen of juist eenjarigen zaaien?quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Meer jarige volgend jaar zaaien maar met een goede zomer kan je eenjarigen gewoon alsnog zaaien en oogsten.
Ik kom op die post terug. Ik zou het gewoon alle 2 doen. Vorig jaar aan het einde van de zomer heb ik tijm en koriander gezaaid en alle 2 doen ze het nu nog.quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:48 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
[..]
Moet ik nu meerjarigen of juist eenjarigen zaaien?![]()
Vandaag hoor ik wanneer ik in het huis kan!
eens. Tijm is sowieso meerjarig. En korianer is best een stevig kruid dat ik het hle jaat door zaai. Gewoon proberen, als het lukt ben je spekkoperquote:Op woensdag 1 mei 2013 17:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik kom op die post terug. Ik zou het gewoon alle 2 doen. Vorig jaar aan het einde van de zomer heb ik tijm en koriander gezaaid en alle 2 doen ze het nu nog.
In juli buiten zaaien kan je in augustus best wat oogsten. Ok geen top oogst maar het kan wel.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:46 schreef Againzender het volgende:
[..]
eens. Tijm is sowieso meerjarig. En korianer is best een stevig kruid dat ik het hle jaat door zaai. Gewoon proberen, als het lukt ben je spekkoper
Maar de eenjarigen geef ik toch minder kans.
klopt inderdaad. je moet geen tomaten gaan zaaien, maar veel kruiden kunnen prima.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
In juli buiten zaaien kan je in augustus best wat oogsten. Ok geen top oogst maar het kan wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |