abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108424456
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je mag jezelf wel heel groot houden wil je iemand niet raar laten opkijken.
Daar zijn mensen prima toe in staat. Met een soortgelijk voorval waar een inval werd gedaan deden de betreffende vrouwen in 1e instantie ook heel ontzettend laconiek en afstandelijk.

quote:
Ik krijg echt een gevoel dat die agenten gewoon super laks zijn geweest.
Waarin precies? Je moet toch begrijpen dat agenten gebonden zijn aan wet- en regelgeving en - godzijdank - niet zomaar ergens naar binnen kunnen lopen.
pi_108424557
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus vind je het acceptabel dat ze er niet adequaat op gereageerd hebben?
Dat hebben ze wel.
pi_108425105
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hebben ze wel.
Nou fijn, maar dat was geen antwoord op mijn vraag. :s)
Rustig aan.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:08:44 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108425476
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:34 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

In 99,9% van de gevallen is het slachtoffer niet een doofstom persoon met psychische problemen.
Maar is alleen een doofstom persoon met psychische problemen belangrijk genoeg om een inval te doen?
het had toch net zo goed een heel andere maar ook erg nare situatie kunnen zijn zoals msihandelijk, verkrachting of moord?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 26 februari 2012 @ 18:11:59 #155
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108425636
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Harddrugsgebruik is ook verboden overigens

Bron?
'Cos boys don't cry.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:12:16 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108425648
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:36 schreef DS4 het volgende:
De Jonge Balie organiseert nog wel eens dat je met de politie een paar uurtjes mee mag lopen. Volgens mij is dat voor sommigen hier ook heel aanbevelenswaardig. De politie staat bij mij niet hoog aangeschreven, maar er is weinig om aan te nemen dat ze geblunderd hebben.

Op basis van wat ik lees in de OP is er gewoon een melding geweest en een verleden. Onvoldoende voor een huiszoeking. Eigenlijk al krap aan voor een tap. Die laatste is toch gezet. Ik vind dat al blijk geven van heel serieus nemen.

Mijn indruk is dus eerder heel positief dan negatief.

De regels die we hebben, die hebben we niet voor niets. Die zijn er om ons allen te beschermen. Dat sommigen die regels voor dit soort extremen aan de kant willen mikken vind ik onbegrijpelijk. Het middel is dan erger dan de kwaal.
Ik heb twee ooms en een neef die politieagent zijn, ik weet er wel iets vanaf uiteraard en hoor ook verhalen.
Ik weet ook dat ze regelmatig een inval doen wegens vrouwenmishandeling of dat nu is een man die zijn vrouw slaat of een man met een vrouw waar hij geen relatie mee heeft.
En dan gaan ze ook alleen af van geschreeuw, ook als alleen buren het hebben gehoord bellen ze aan en nemen ze graag even een kijkje binnen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 26 februari 2012 @ 18:14:40 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108425728
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:43 schreef raptorix het volgende:
Ik kan me zoiets voorstellen, vader komt bij de politie: "hallo mijn dochter is doofstom, en geestelijk niet in orde". Politie: Enig idee waar ze voor laatst is gezien? Ja nee, ze is aan de drugs, en waarschijnlijk speelt ze de hoer. Politie: Ok.......... we zullen naar haar uit kijken.....

Dachten jullie nu echt dat in zo een geval 20 rechercheurs op de zaak worden gezet? Dan zou de voltallige nederlandse politiemacht continue op de been zijn voor dit soort gevallen.
Dat heeft toch ook helemaal niks met de discussie te maken? Jij bent al aan het uiteindelijke verhaal aan het denken, maar daar was op het moment van schreeuwen en huilen nog geen sprake van, op dat moment wisten ze alleen dat er een vrouw aan het huilen en schreeuwen was in dat huis bij die man die een geweldadig verleden heeft.

De discussie is dan ook of dat voldoende reden is om binnen te kijken, vele vinden van niet, sommige vinden van wel.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:15:53 #158
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108425770
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:11 schreef grrrbeer het volgende:

[..]

Bron?
Kijk naar de smiley achter die zin , dat was gewoon een opmerking met een knipoog wat niks met de discussie te maken heeft ;)
pi_108426273
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat heeft toch ook helemaal niks met de discussie te maken? Jij bent al aan het uiteindelijke verhaal aan het denken, maar daar was op het moment van schreeuwen en huilen nog geen sprake van, op dat moment wisten ze alleen dat er een vrouw aan het huilen en schreeuwen was in dat huis bij die man die een geweldadig verleden heeft.

De discussie is dan ook of dat voldoende reden is om binnen te kijken, vele vinden van niet, sommige vinden van wel.
Ik schreef dit stuk omdat sommige mensen hier roepen dat de politie niets doet, ik probeer te zeggen dat we zoveel malloten in Nederland hebben dat de politie keuzes moet maken, wat volgens mij trouwens niet genoemd is, is dat het volgens mij in enorme aso buurt was, ik denk dat de politie daar wel vaker als eens te maken heeft met schreeuwende vrouwen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_108431890
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nou fijn, maar dat was geen antwoord op mijn vraag. :s)
Dan is je vraag toch ook overbodig?
pi_108433208
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan is je vraag toch ook overbodig?
Niet als iemand een naar mijn mening raar wereldbeeld heeft en ik iemand daar vanaf zou kunnen helpen wellicht? Maargoed.

Waarom discussiėren mensen?
Rustig aan.
pi_108433640
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:12 schreef snakelady het volgende:

En dan gaan ze ook alleen af van geschreeuw, ook als alleen buren het hebben gehoord bellen ze aan en nemen ze graag even een kijkje binnen.
Leuk. En als die mensen zeggen dat ze daar geen behoefte aan hebben is het klaar. Dus dat schiet ook niet op. En het zou best kunnen dat deze agenten ook gevraagd hebben of ze mochten kijken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_108436476
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ze wisten dat er melding was gemaakt van een huilende schreeuwende vrouw. Meer niet. En zoals al uitvoerig beargumenteerd door anderen, is dat heel terecht geen reden tot een huiszoeking.

Verder is dit een verschrikkelijk verhaal, maar ik geloof dat de politie de zwarte piet toespelen niet reėel is in dezen.
  zondag 26 februari 2012 @ 22:03:36 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108440745
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, ze wisten dat er melding was gemaakt van een huilende schreeuwende vrouw. Meer niet. En zoals al uitvoerig beargumenteerd door anderen, is dat heel terecht geen reden tot een huiszoeking.

Verder is dit een verschrikkelijk verhaal, maar ik geloof dat de politie de zwarte piet toespelen niet reėel is in dezen.
Ze wisten dat de buren een huilende en schreeuwende vrouw hoorde in het huis van een man die bekend staat als vrouwenmishandelaar, klein nuanceverschil.

En nogmaals, waarom mag je het niet zeggen als je vind dat de politie laks heeft gereageerd? De politie is ook maar mens, die kan ook een inschattingsfout maken.
pi_108440954
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:03 schreef snakelady het volgende:

En nogmaals, waarom mag je het niet zeggen als je vind dat de politie laks heeft gereageerd?
Je mag alles zeggen, maar we wijzen er graag op dat er geen enkele aanwijzing is voor die stelling en dat de politie zich gewoon aan de wetgeving moet houden.
pi_108442361
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze wisten dat de buren een huilende en schreeuwende vrouw hoorde in het huis van een man die bekend staat als vrouwenmishandelaar, klein nuanceverschil.
Zoals al herhaaldelijk is verteld: zelfs dan mag zo'n agent niet op eigen initiatief besluiten naar binnen te gaan. Daar zijn gelukkig procedures aan verbonden. Dat sommige gevallen daardoor op z'n zachtst gezegd ongelukkig uitvallen is niet te vermijden.

quote:
En nogmaals, waarom mag je het niet zeggen als je vind dat de politie laks heeft gereageerd? De politie is ook maar mens, die kan ook een inschattingsfout maken.
Omdat er in dit geval geen sprake is geweest van een inschattingsfout.
  zondag 26 februari 2012 @ 23:41:22 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108445975
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals al herhaaldelijk is verteld: zelfs dan mag zo'n agent niet op eigen initiatief besluiten naar binnen te gaan. Daar zijn gelukkig procedures aan verbonden. Dat sommige gevallen daardoor op z'n zachtst gezegd ongelukkig uitvallen is niet te vermijden.

[..]

Omdat er in dit geval geen sprake is geweest van een inschattingsfout.
Een huiszoeking is toegestaan na het afgeven van een schriftelijke machtiging of indien er sprake is van "dringende noodzakelijkheid".

Huiszoeking is zonder bevel mogelijk in de volgende gevallen

-Op verzoek van de bewoner van de plaats
-Hulpgeroep
-Bij heterdaad-procedure
-Gevallen zoals bepaald door Bijzondere wetten (douane, Drugswet,...)

De inschattingsfout is dus dat de agenten dachten dat er geen sprake was van dringende noodzakelijkheid ondanks dat er wel sprake was van hulpgeroep, meerdere personen hebben een vrouw om hulp horen roepen.
Hulpgeroep hoeft niet letterlijk, Help, te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 26-02-2012 23:48:13 ]
pi_108446359
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:41 schreef snakelady het volgende:

Het kan ook de demente schoonmoeder zijn.
  zondag 26 februari 2012 @ 23:58:45 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108446759
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het kan ook de demente schoonmoeder zijn.
Kan inderdaad, dan is er sprake van een "onwettige huiszoeking", de gevolgen daarvan zijn dat eventuele bewijzen misschien niet gebruikt kunnen worden en onwettig worden verklaard, dit is aan de rechter om te bepalen.
De agent in kwestie kan aangeklaagd worden wegens "woonstschennis/huisvredebreuk" en dan kan een schadevergoeding aangevraagd worden door de persoon in kwestie.

Het is dus gewoon allemaal bureaucratische bullshit waardoor agenten haast noodgedwongen uit angst voor de eventuele gevolgen niet iemand te hulp durven te schieten zonder een huiszoekingsbevel.
pi_108452511
quote:

De inschattingsfout is dus dat de agenten dachten dat er geen sprake was van dringende noodzakelijkheid ondanks dat er wel sprake was van hulpgeroep, meerdere personen hebben een vrouw om hulp horen roepen.
Om te beginnen zuig je uit je duim dat er sprake was van hulpgeroep door meerdere personen gehoord, maar belangrijker: de agenten moeten het op dat moment zelf horen...
pi_108452627
quote:

[..]

Een huiszoeking is toegestaan na het afgeven van een schriftelijke machtiging of indien er sprake is van "dringende noodzakelijkheid".

Huiszoeking is zonder bevel mogelijk in de volgende gevallen

-Op verzoek van de bewoner van de plaats
-Hulpgeroep
-Bij heterdaad-procedure
-Gevallen zoals bepaald door Bijzondere wetten (douane, Drugswet,...)

Ik heb een beetje het gevoel dat je niet wil lezen wat anderen trachten te zeggen.

Er is een melding gemaakt van geluiden. Agenten gaan kijken, horen op dat moment niets. Wat hadden ze moeten doen, op grond van die bevindingen volgens jou?
  maandag 27 februari 2012 @ 09:25:57 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108453124
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Om te beginnen zuig je uit je duim dat er sprake was van hulpgeroep door meerdere personen gehoord, maar belangrijker: de agenten moeten het op dat moment zelf horen...
Nee, dat haal ik toch echt uit het bericht, buren hebben haar gehoord, buren is meervoud.
en dan ook nog dit "'We hoorden echt gejammer en gehuil" , We, dus meerdere personen, anders stond er wel ik.

Dus neen, dat zuig ik niet uit mijn duim, dat lees ik gewoon.

[ Bericht 12% gewijzigd door snakelady op 27-02-2012 09:31:33 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 09:27:12 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108453144
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb een beetje het gevoel dat je niet wil lezen wat anderen trachten te zeggen.

Er is een melding gemaakt van geluiden. Agenten gaan kijken, horen op dat moment niets. Wat hadden ze moeten doen, op grond van die bevindingen volgens jou?
Ik lees het wel, ik ben het er alleen niet mee eens dat vele dit niet genoeg reden vinden om verder te onderzoeken.
Was het bij iemand die niet bekend staat bij de politie had ik er alle begrip voor gehad, maar dat is niet het geval.

Dus ja, ik ben van mening dat ze binnen hadden moeten gaat kijken, wat ook gewoon mag als er sprake is van hulpgeroep, ook al hoorde de politie dat zelf niet.
Het gaat hier immers om een man met een verleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')