abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108334828

De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

4.gif De woensdagstream:
Voor de mensen die de previewing op woensdag kijken is er een speciaal topic waar zij ongegeneerd kunnen posten over de aflevering, zodat de reguliere donderdagavondkijkers zonder spoilers kunnen kijken:
[WIDM] Het woensdag topic [Let op: spoilers!]

De kandidaten

SPOILER: exitplaatjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Wie is de mol na aflevering 2?
Liesbeth
Marit
Hadewych
Frits
Maarten
Anne-Marie
Tim
William
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
De uitslagen van de poll worden gebruikt in de wekelijkse Molspecials op de FP. Deze verschijnen elke vrijdag om 20:30 uur en bevatten columns van Molkenners over de identiteit van De Mol. Iedere week wordt er een nieuwe poll in de topicreeks én de specials gezet.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_108335106
Ik denk dat het Hadewych de mol is.
'krak'
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 24 februari 2012 @ 08:54:40 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_108335142
quote:
Dag Top 25
23 februari 2012
pos titel abs 6+
1 WIE IS DE MOL 1.554.000
2 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN 1.499.000
3 JOURNAAL 20 UUR 1.460.000
^O^
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:23:20 #4
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108335653
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:54 schreef Pino112 het volgende:

[..]

^O^
:)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:33:42 #5
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_108335895
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:54 schreef Pino112 het volgende:

[..]

^O^
En waar is The Winner Is gebleven? :') _O-
Die andere De Mol doet het dus niet zo goed met z'n programma. :+
pi_108337286
Is volgende week de finale?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 24 februari 2012 @ 10:37:13 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_108337589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:26 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Is volgende week de finale?
De finale wel ja.
pi_108337615
Hadewych de mol, Liesbeth de winnaar
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:11:54 #9
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108338711
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:38 schreef iBenny het volgende:
Moet nu wel want Tim is eruit ;(
pi_108339660
Die OP hier :')
pi_108339757
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:40 schreef muzas het volgende:
Die OP hier :')
Inderdaad. Marit, William, Tim en Frits moeten nog een nieuwe foto. :(
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:52:07 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108342459
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:33 schreef Sirolf het volgende:

[..]

En waar is The Winner Is gebleven? :') _O-
Die andere De Mol doet het dus niet zo goed met z'n programma. :+
Kon het niet nalaten om het even op te zoeken:
THE WINNER IS 465.000

Komt niet eens op de Dag Top 25 voor van stichting Kijkonderzoek.
De zoveelste SBS faal. :)
pi_108344368
Kunnen de plaatjes in de OP niet eindelijk even ge-update worden?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 13:44:05 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108344417
Het is eigenlijk een vrij saai seizoen :O

zo mogen ook wel weer eens wat spectaculairedere opdrachten bedenken ofzo... doolhofje rennen en kwartetten, kom op zeg :{
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108344670
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:05 schreef Redefine het volgende:
Hadewych heeft dus al een paar keer geld in de pot gebracht. Terwijl het haar helemaal niet extra verdacht had gemaakt als ze de vraag van Art niet wist, niet naar beneden was gegaan bij d brug en het labyrint had overleeft.

De mol kan geld pakken om minder verdacht te zijn. Maar niet als het niet nodig is.

Als zij de mol is, geeft ze meer geld in de pot gebracht dan Liesbeth. Dat vind ik nou niet echt knal van een mol.

Ze kan nog best de mol zijn, maar dat panische verdedigen van sommige users slaat ook nergens op. Dan heeft ze dat gewoon slecht gedaan als mol.

Liesbeth doet dat beter, geen geld pakken. Maar is dan op welk ander gebied weer dramatisch. Het enige waarvan ik dacht dat ze niet de mol was, is daar het e te dik bovenop ligt. Maar ja, als de mol niet kan acteren, houdt het op.

Mijn verdachte was Tim, maar die is er uit. Met zijn mollengedrag.
Dit.

En met de aanpak van Anne-Marie en Hadewych erbij in de onderhandelingen in IJsland, vind ik zelfs dat het echt niemand anders dan Liesbeth zou moeten kunnen zijn (die opdracht heet Liesbeth juist wel weer tactisch erg goed gespeeld).

Wat we gaan zien in de laatste aflevering: Liesbeth leegde haar geweer tegen Frits op de brug. Dat Liesbeth de stappen verkeerd telde op de trap in aflevering 2. Deed bewust goed haar best bij de rooksignalen, omdat ze had beredeneerd/wist dat Maarten zou zeggen dat de opdracht moest mislukken. Dat ze bewust als eerste een... joker pakte om de rest dit ook te laten doen in aflevering 3. Dat ze een foto heeft omgedraaid toen ze met Tim in het water lag. Dat ze de onderhandelingen heel goed heeft gespeeld, door Hadewych (en daarmee Annemarie) naar groen en Frits (en daarmee Tim) naar rood te praten, en zelf groen te stemmen, waardoor de pot leeg ging. Dat ze onwijs heeft lopen kloten met de electriciteitkabels bij de lichtmasten. En, vooral ook, dat ze niet één keer zelf geld in de pot heeft gebracht.

Overigens vond ik het wél weer een erg leuk seizoen. Zelden zo hard om televisie gelagen als bij Tim en Hadewych op het plein in Sevilla :)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:56:13 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_108344895
Na de onderhandeling in IJslandkon het voor mij alleen nog maar Liesbeth, Frits of Tim zijn. Alleen Liesbeth is nog over. Ik had ook helemaal niet het gevoel dat ze de laatste ronde echt spannend vond, terwijl de spanning op het gezicht van Hadewych en Tim te lezen was
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:15:08 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108345648
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:56 schreef Blik het volgende:
Na de onderhandeling in IJslandkon het voor mij alleen nog maar Liesbeth, Frits of Tim zijn. Alleen Liesbeth is nog over.
Ik hoop dat ze in de laatste aflevering nog terugkomen op die onderhandelingen, ik blijf er ook nog steeds bij dat de Mol daar gehandeld heeft. En dan is Liesbeth inderdaad de hoofdverdachte nu.

Maar juist omdat Liesbeth in alle polls als hoofdverdachte naar voren wordt geschoven ga je vermoeden dat ze het niet kán zijn, de AVRO wil misschien alleen dat idee wekken bij kijkers.
Lastig.. lastig... :P
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 14:18:51 #18
42184 crew  DaMart
pi_108345794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze in de laatste aflevering nog terugkomen op die onderhandelingen, ik blijf er ook nog steeds bij dat de Mol daar gehandeld heeft. En dan is Liesbeth inderdaad de hoofdverdachte nu.
Hoeft niet per se. De mol kan ook als laatste zijn gegaan, en stiekem een stem van een ander hebben veranderd :P.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:40:02 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108346599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:18 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hoeft niet per se. De mol kan ook als laatste zijn gegaan, en stiekem een stem van een ander hebben veranderd :P.
Dat zou voor mijn gevoel een stap te ver gaan? Dan ben je de boel niet alleen aan het bedonderen voor de kijkers en andere deelnemers, maar je haalt daarmee ook het punt van de serie onderuit.
Punt van Wie is Mol is juist dat de Mol een deel van het spel is, maar er soms ook boven staat, in de zin dat hij voorkennis heeft en dus de mogelijkheid om het verloop van een spel te beïnvloeden.

Het achteraf aanpassen van een stemming zou te ver gaan, dat is niet iets waar kijkers en andere deelnemers op in kunnen spelen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:42:05 #20
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108346680
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat zou voor mijn gevoel een stap te ver gaan? Dan ben je de boel niet alleen aan het bedonderen voor de kijkers en andere deelnemers, maar je haalt daarmee ook het punt van de serie onderuit.
Punt van Wie is Mol is juist dat de Mol een deel van het spel is, maar er soms ook boven staat, in de zin dat hij voorkennis heeft en dus de mogelijkheid om het verloop van een spel te beïnvloeden.

Het achteraf aanpassen van een stemming zou te ver gaan, dat is niet iets waar kijkers en andere deelnemers op in kunnen spelen.
Als dat inderdaad zo is,.zou ik me echt bekocht voelen. Dat zou echt volkomen belachelijk zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_108346834
Fijne topictitel....., ik moet het nog kijken. -O-
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 14:45:25 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_108346837
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:38 schreef iBenny het volgende:
:Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 14:46:50 #23
42184 crew  DaMart
pi_108346880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het is mij alleen iets te simpel om Liesbeth als enige molkandaidaat nog te zien omdat zij de enige zou zijn die daar nog gemold kan hebben. We hebben natuurlijk niet alle onderhandelingen volledig gezien ook ;).

En als die opdracht dus nu de mol weggeeft, dan zou ik dat eigenlijk wel erg teleurstellend vinden, omdat het er dan zo dik bovenop ligt... zoals alles met Liesbeth. Ik zie haar dan ook eerder in een rol zoals Art vorig seizoen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:57:41 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108347332
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:46 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het is mij alleen iets te simpel om Liesbeth als enige molkandaidaat nog te zien omdat zij de enige zou zijn die daar nog gemold kan hebben. We hebben natuurlijk niet alle onderhandelingen volledig gezien ook ;).
Liesbeth was mijn meeste logische gedachtengang, maar het kan ook nog altijd Tim zijn geweest die daar Groen heeft gestemd.
Echter Tim zou naar mijn idee geen enkele aanleiding hebben gehad om Groen te stemmen; Tim was namelijk niet de Mol, wist dat een meerderheid voor Groen zou betekenen dat de pot leeg zou gaan en hij hoefde het ook niet te doen om te mollen; de stemming was immers anoniem.
Van Frits weten we dat hij on-camera heeft gezegd Rood te hebben gestemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 24-02-2012 16:01:51 ]
pi_108347450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:46 schreef DaMart het volgende:

[..]

En als die opdracht dus nu de mol weggeeft, dan zou ik dat eigenlijk wel erg teleurstellend vinden, omdat het er dan zo dik bovenop ligt... zoals alles met Liesbeth. Ik zie haar dan ook eerder in een rol zoals Art vorig seizoen.
Tsja, maar het wás ook gewoon een sleutelopdracht. Het ging om een verschil van 14800 euro in de pot. En op zich waren er op basis van die opdracht maar 2 kandidaten die je echt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit kon sluiten, en dat zijn toevallig net de 2 finalisten...

Op zich is het dit jaar wat mij betreft juist langer spannend gebleven. Tim en Liesbeth konden allebei nog. Vorig jaar was na de eliminatie van Pepijn alleen Patrick nog over als realistische Mol (Anna en Karin hadden al tevaak op onnodige momenten individueel geld in de pot gedaan, zoals Hadewych en Annemarie nu. Soundos deed te vaak niet mee, zoals Marit nu, en had Executie goed geraden. Art kon niet, want Jan zat overduidelijk voor 100% op hem toen hij eruit ging).

Dan ga ik er wel vanuit dat je niet volledig bedonderd wordt (zoals Redefine en Kleffe_dop ook aangeven), en dat Mol en kandidaten niet aan de lopende band compleet onlogische dingen doen en echt oerdom spelen (Hadewych en Annemarie als Mol zou beteken dat zij de onderhandelingen echt heel dom hebben gespeeld én/of dat (zowel) Tim als(en) Liesbeth als kandidaat een onbegrijpelijke keuze hebben gemaakt door tóch voor groen te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')