abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:54:53 #51
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108347208
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:52 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt, dat kwam laatst ook naar voren in een groot arbeidsmarkt-onderzoek. Bedrijven willen dat kandidaten werkervaring hebben, of het relevante ervaring is doet er minder toe.
Dat is geen moeilijke opgave. Genoeg werk te vinden voor 2 of meer avonden in de week. Maar dan moet je niet al te veel eisen stellen in deze tijd.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:59:31 #52
85962 ioko
I Appear Missing
pi_108347407
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:55 schreef Jellereppe het volgende:
Ben pas 21 jaar. Maar hoor al een tijdje verhalen om mij heen dat vaste contracten een utopie zijn. En dan wil Kamp nog het ontslagrecht gaan versoepelen. Werkgevers kunnen je 7 jaar lang tijdelijke contracten aanbieden. Wat moet je dan als je aan het begin van je leven staat.

Ontslagrecht moet zeker soepeler worden. Juist omdat werkgevers hun werknemers niet meer kwijt kunnen, door ontslagbescherming, nemen ze niemand meer aan in vaste dienst.

Ontslagrecht versoepelen = flexibele arbeidsmarkt = betere economie
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_108347611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:59 schreef ioko het volgende:

[..]

Ontslagrecht moet zeker soepeler worden. Juist omdat werkgevers hun werknemers niet meer kwijt kunnen, door ontslagbescherming, nemen ze niemand meer aan in vaste dienst.

Neoliberaal dogmatisch sprookje wat niet blijkt te kloppen. :')

Dan zouden de economieen die nog een rijnlandmodel aanhangen allang weggevaagd moeten zijn door india of bangladesh daar heeft men bijna geen rechten en dat blijkt toch ook niet het geval te zijn.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:05:39 #54
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108347667
quote:

[..]

Ontslagrecht versoepelen is een hele slechte zaak. Om jarenlang te leven met de onzekerheid dat je op elke moment naar believen eruit kan worden gegooid. Daarnaast heb je voor veel zaken zoals een hypotheek een vaste contract nodig. Jonge gezinnen zijn juist goed voor de economie en werkgelegenheid. Huis kopen, opknappen, een dagje uit met kinderen etc. Dit zal echt niet voorkomen als je geen zekerheid hebt van een vast contract.

Voor het onslagrecht is jaren gevochten en dat gaan versoepelen is al het voorgaande werk waar jullie grootouders voor gevochten hebben teniet doen. Flexwerk moet een optie zijn, geen noodzakelijke kwaad.
pi_108347709
quote:

Cirkelredenering, klopt niet.
Ja, ik generaliseer.
pi_108347742
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zouden de economieen die nog een rijnlandmodel aanhangen allang weggevaagd moeten zijn door india of bangladesh daar heeft men bijna geen rechten en dat blijkt toch ook niet het geval te zijn.
Ach, ze zijn hard onderweg. Het lijkt me duidelijk dat een groot deel van onze werkgelegenheid uitsluitend leunt op steun vanuit de overheid. Concurreren met wat we nu hebben gaat jammerlijk falen. Helemaal terecht ook gezien de welvaartsverschillen op deze aarde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_108347745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:05 schreef Jellereppe het volgende:
Voor het onslagrecht is jaren gevochten en dat gaan versoepelen is al het voorgaande werk waar jullie grootouders voor gevochten hebben teniet doen. Flexwerk moet een optie zijn, geen noodzakelijke kwaad.
Maar dit is ook een flutredenering.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:12:01 #58
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108347929
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar dit is ook een flutredenering.
Het blijft een slechte zaak. De enige winnaars zijn de werkgevers. Hoe verhoog je stress en een minder vrolijke bevolking. Dan moet je aan het ontslagrecht gaan morrelen. Kan je verzekeren dat het dan ook wachten is op de eerste mensen die psychologische klachten gaan ondervinden doordat ze geen vaste zekerheid hebben. Gedachtengoed van de VVD. :r
pi_108348146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:12 schreef Jellereppe het volgende:
Het blijft een slechte zaak. De enige winnaars zijn de werkgevers. Hoe verhoog je stress en een minder vrolijke bevolking. Dan moet je aan het ontslagrecht gaan morrelen. Kan je verzekeren dat het dan ook wachten is op de eerste mensen die psycholgische klachten gaan ondervinden doordat ze geen vaste zekerheid hebben. Gedachtengoed van de VVD. :r
Het trekt over een paar jaar vanzelf bij, de markt corrigeert zichzelf weer. Straks zijn (goede) werknemers weer lekker schaars.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:18:03 #60
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108348246
Van mij mag het ontslagrecht een stuk vrijer dan het nu is. Ik ben weggegaan uit Nederland omdat het binnen bedrijven moeilijk was promotie te maken omdat mensen met een vast contract de leuke posities kregen. En dat was omdat het te duur zou zijn om ze te ontslaan, mensen zaten daarom op posities waar ze niet geschikt voor waren. Werk is geen recht, als je goed werk doet dan blijf je, en anders zou je ontslagen moeten worden zodat iemand die het beter kan die baan kan krijgen.

Bedrijven hebben mensen nodig, dus die banen verdwijnen niet als iemand ontslagen wordt, maar een meer geschikt iemand kan dan die baan gaan doen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_108348397
quote:

[..]

Daar lijkt mij op z'n zachtst gezegd niet echt sprake van ceteris paribus. India en Bangladesh kunnen op zoveel vlakken nog lang niet concurreren met landen waar sprake is van een Rijnlandmodel, dat het nergens op slaat om deze vergelijking te trekken.
De werkelijkheid is genuanceerde dan de rechtlijnige visie van de gemiddelde leunstoellibertariër.
Volgens mij heeft flexibilisering van de arbeidsmarkt in Noord- en West-Europese landen wel degelijk tot een verbetering geleid.

Dan nog is er wel een ander punt dat hiermee verband houdt. Bij hypotheken wordt over het algemeen een vast dienstverband geëist, juist vanwege de enorme bescherming die werknemers met een vast contract genieten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_108348418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:18 schreef Viajero het volgende:
Werk is geen recht, als je goed werk doet dan blijf je, en anders zou je ontslagen moeten worden zodat iemand die het beter kan die baan kan krijgen.
Ontzettend onnederlandse denkwijze inderdaad. Hier is iedereen gelijk en niemand beter dan de ander.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:26:44 #63
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_108348599
Ik (32) ben blij met mijn vaste contract, mijn partner heeft ook een vast contract. Ik ben 3 jaar geleden bij deze werkgever aan de slag gegaan en kreeg na één jaarcontract meteen een vast contract. Mijn collega die een jaar na mij is begonnen, kreeg twee tijdelijke contracten en deze laatste wordt niet verlengd. Gevoelsmatig heb ik net op het goede moment mijn schaapjes op het droge gekregen wat betreft vast werk. Ik ben blij dat ik nu geen starter ben op de arbeidsmarkt, het word er niet makkelijker op.

De huidige situatie op de arbeidsmarkt belet mij wel om door te stromen naar een andere baan. Ik wil zeker nu niet de onzekerheid van een tijdelijk contract, wat je eigenlijk altijd krijgt als je ergens nieuw begint.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_108348704
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:26 schreef MaLo het volgende:
Ik (32) ben blij met mijn vaste contract, mijn partner heeft ook een vast contract. Ik ben 3 jaar geleden bij deze werkgever aan de slag gegaan en kreeg na één jaarcontract meteen een vast contract. Mijn collega die een jaar na mij is begonnen, kreeg twee tijdelijke contracten en deze laatste wordt niet verlengd. Gevoelsmatig heb ik net op het goede moment mijn schaapjes op het droge gekregen wat betreft vast werk. Ik ben blij dat ik nu geen starter ben op de arbeidsmarkt, het word er niet makkelijker op.

De huidige situatie op de arbeidsmarkt belet mij wel om door te stromen naar een andere baan. Ik wil zeker nu niet de onzekerheid van een tijdelijk contract, wat je eigenlijk altijd krijgt als je ergens nieuw begint.
Het ligt ook aan je vakgebied. Ik heb voortijdig een vast contract gekregen een jaar geleden, omdat mijn werkgever mij zekerheid wilde bieden en erg graag wilde dat ik bleef.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_108348789
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:07 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, ze zijn hard onderweg. Het lijkt me duidelijk dat een groot deel van onze werkgelegenheid uitsluitend leunt op steun vanuit de overheid. Concurreren met wat we nu hebben gaat jammerlijk falen. Helemaal terecht ook gezien de welvaartsverschillen op deze aarde.
Die welvaartsverschillen zijn heel vervelend, maar zoals je wel weet ben ik voor extra importheffing wanneer zooi niet volgens de door ons gemaakte arbo/ milieu regels geproduceerd wordt. Anders moeten we ook zulke arbo en millieu regels als de producerende landen erop na gaan houden. De enigste die van deze dingen beter worden zijn de grote bredrijven. De burgers in het westen zijn de afgelopen 20 jaar bedonderd door de zogenaamde voordelen van globalisatie zonder dat de extranaliteiten hiervan in rekening werden gebracht. De productie banen voor de simpele zielen in onze maatschappij zijn verdwenen. De burgers in opkomende economien worden op deze manier te lang uitgebuit alleen maar voor de winstmaximalisatie van westerse bedrijven.

Het is en blijft te bizar voor woorden dat we hier kinderarbeid hebben afgeschaft, maar de i-zooi door kinderen van 15 of 16 afhankelijk van de vestiging in elkaar worden gezet die 80 uur per week draaien onder erbarmelijke omstandigheden.
pi_108349548
quote:
Nou ja, voor die keuze sta ik nu dus. Er zijn mogelijkheden bij andere werkgevers, alleen begin ik daar dus weer met een jaarcontract (nu vaste aanstelling). Heb er over nagedacht, maar besloten er toch voor te gaan. Ik wil me niet door angst laten regeren / heb er alle vertrouwen in dat ze me niet eruit gooien omdat ze ontevreden gaan zijn over mijn werk.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:52:17 #67
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108349718
quote:

En zo blijven mensen dus zitten op posities die misschien niet de beste voor ze zijn, en voor het bedrijf betekent dat ook dat ze misschien niet de beste mensen op die posities hebben.

Eigenlijk zouden hypotheek verstrekker moeten kijken naar het inkomenspatroon over de laatste vijf jaar ipv of iemand een vast contract heeft. Een vriend van me heeft ooit een vast contract ergens aangenomen om een hypotheek te kunnen nemen. Toen hij die eenmaal had was hij binnen zes maanden weer weg daar om weer contract werk te gaan doen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:58:53 #68
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_108350025
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden hypotheek verstrekker moeten kijken naar het inkomenspatroon over de laatste vijf jaar ipv of iemand een vast contract heeft. Een vriend van me heeft ooit een vast contract ergens aangenomen om een hypotheek te kunnen nemen. Toen hij die eenmaal had was hij binnen zes maanden weer weg daar om weer contract werk te gaan doen.
Grappig.

Als je gewild bent, dan maak een vast contract niet zoveel uit.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_108350036
quote:

[..]

Vertel het mijn vriend, baas wou hem graag in dienst houden, maar alleen niet met een vast contract, maar goed regels en wetten die door linkse honden worden verzonnen werken toch niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_108350070
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:59 schreef raptorix het volgende:
Vertel het mijn vriend, baas wou hem graag in dienst houden, maar alleen niet met een vast contract, maar goed regels en wetten die door linkse honden worden verzonnen werken toch niet.
Conclusie: baas wilde hem dus niet graag genoeg in dienst houden.
Ja, ik generaliseer.
pi_108350087
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het blijft een slechte zaak. De enige winnaars zijn de werkgevers. Hoe verhoog je stress en een minder vrolijke bevolking. Dan moet je aan het ontslagrecht gaan morrelen. Kan je verzekeren dat het dan ook wachten is op de eerste mensen die psychologische klachten gaan ondervinden doordat ze geen vaste zekerheid hebben. Gedachtengoed van de VVD. :r
Wat een enorme pauperbaan moet jij hebben om zo te denken zeg, laat me raden, je werkt in een fabriek, of in een callcenter?
pi_108350106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Conclusie: baas wilde hem dus niet graag genoeg in dienst houden.
Niet met een vast contract, hij had graag nog een jaar contract aangeboden als dat mocht.
pi_108350558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan had die baas hem zoals je kunt lezen voor 3 maanden op straat moeten schoppen en kan de werknemersdans wederom opnieuw beginnnen.

Deze regels zijn ontstaan in de vorige eeuw om werknemers te behoeden voor uitbuiting door werkgevers. Maar goed jij wilt liever geloven in het rechtse sprookje dat werkgevers het beste met de werknemers voor hebben en eigenlijk wel het maximale willen betalen terwijl men ook wel minimumlonen wilt verlagen. :D
pi_108350690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 06:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

En je baas moet dat gaan faciliteren? Ik zou als baas ook niet staan te springen om vrouwen met een kinderwens.
Heb ik gezegd dat ik dat meteen nu al wil? Ik neem toch aan dat het normaal is om op je 26e over je toekomst na te gaan denken...
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_108351015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:16 schreef DjinN het volgende:
Heb ik gezegd dat ik dat meteen nu al wil? Ik neem toch aan dat het normaal is om op je 26e over je toekomst na te gaan denken...
Lijkt me toch iets waar een (kleine) werkgever rekening mee houdt. Ik zou het wel doen denk ik.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')