Ja weet ik schat, ik denk zelf ook zoquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mja, het is toch zo... Ik heb liever dat ze miljoenen investeren in een medicijn tegen kanker, waarmee miljarden mensen geholpen zijn, dan in een onderzoek naar een ziekte waar nog geen 100 000 mensen wat aan hebben.
Ja klopt, hij is ook 1 van de 3 of 4 mensen op de hele wereld aller tijden die niet door als is overleden. maargoed, hij kan niks meer, nieteens praten. of je dan een leuk leven hebt ..quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
Stephen Hawking heeft toch al sinds de jaren 60 ALS? Die leeft nog steeds.
Ja, maar ik wilde nog een keer mijn punt maken, gewoon, omdat het kanquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:35 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ja weet ik schat, ik denk zelf ook zo
Als hij er geen zin in had dan was de stekker er wel een keertje uitgetrokken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja klopt, hij is ook 1 van de 3 of 4 mensen op de hele wereld aller tijden die niet door als is overleden. maargoed, hij kan niks meer, nieteens praten. of je dan een leuk leven hebt ..
wat bedoel je met empathisch?quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef Samzz het volgende:
Ik vind trouwens dat je weinig empathisch vermogen hebt, TS.
Dat mag niet in Amerikaquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als hij er geen zin in had dan was de stekker er wel een keertje uitgetrokken.
Dat je alleen om je eigen situatie geeft en niet om waar de mensheid meer aan zou hebbenquote:
Maar goed dat het een Brit is, woonachtig te Engeland?quote:
ohquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar goed dat het een Brit is, woonachtig te Engeland?
terechte klacht me vader is doodgegaan aan posters RESPECT kne je dat woord ?????? loserquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:58 schreef SiIk het volgende:
Ik ben het zat om constant geconfronteerd te worden met dode mensen op posters. Wanneer halen ze die eens weg
Dat hebben we toch al jaren? Wat te denken van al die ant-vuurwerk posters met die stompjes?quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:08 schreef CafeRoker het volgende:
Hoe vreselijk de ziekte ook mag zijn, ik hoop echt van harte dat de campagne helemaal niets oplevert voor we ook allemaal borden hebben van mensen die aan ik weet niet wat allemaal overleden zijn. Emotionele chantage
er zitten trouwens ook wel voordelen aan bedenk ik me nu, hoe harder de campagnes worden hoe makkelijker ik me ervoor kan afsluiten merk ik
vuurwerkcampagnes proberen je geen geld af te troggelen. Ik heb zelf iets soortgelijks helaas ook van dichtbij meegemaakt, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het doel altijd de middelen heiligt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat hebben we toch al jaren? Wat te denken van al die ant-vuurwerk posters met die stompjes?
Ik vind deze posters heel netjes gedaan, het enige 'schokkende' is de tekst dat ze dood zijn, er had ook een titel van een nieuw boek boven kunnen staan. Ik snap de ophef daar echt niet over.
Overigens heeft mijn vader nu bijna een jaar ALS (althans dat het bekend is) en zit me oprecht te verbazen over de idiote reacties hierboven...
Aftroggelen? Ze doen toch niets anders dan de hartstichting en KWF kankerbestrijding (die allebei ook openlijk reclame maken).quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
vuurwerkcampagnes proberen je geen geld af te troggelen. Ik heb zelf iets soortgelijks helaas ook van dichtbij meegemaakt, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het doel altijd de middelen heiligt.
Sterkte met je vader.
Ik ken de stichting en die mensen die nu nog leven hebben inmiddels posters en materiaal laten drukken. Dat zal gepubliceerd worden zodra ze aan ALS overleden zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:04 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
En dan zijn er mensen die voor hem spreken, misschien wilde hij niet dat iemand zou zeggen: Ik ben inmiddels overleden.
Die vriend van mijn maatje is een eind 30-erquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:20 schreef roos94 het volgende:
De gemiddelde leeftijd ligt rond 50 inderdaad. Maar helaas zijn er de afgelopen jaren ook heel veel jongere mensen met ALS gediagnostiseerd.
Jongste die ik tot nu hoorde was 21 toen hij begin vorig jaar de diagnose kreeg :Squote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:54 schreef VVDer het volgende:
1 van mijn beste vrienden heeft recentelijk om geld te genereren met een groep de bosporus over gezwommen voor een vriend van hen die ALS heeft
Deze vriend van mij is nu ook zeer nauw betrokken bij de Amsterdam City Swim (9 september 2012)
http://www.stichting-als.nl/2012/02/13/amsterdam-city-swim/
[..]
Die vriend van mijn maatje is een eind 30-er
Oh, maar daar denk ik hetzelfde over. Eigenlijk nog een slag erger omdat daar een complete marketingmachine achter zit. Dat zal bij ALS minder zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aftroggelen? Ze doen toch niets anders dan de hartstichting en KWF kankerbestrijding (die allebei ook openlijk reclame maken).
Wat doet die ALS poster nu gemener dan dit?
[ afbeelding ]
Dus er mag geen zichtbare fondsenwerving zijn om dodelijke ziektes te bestrijden?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Oh, maar daar denk ik hetzelfde over. Eigenlijk nog een slag erger omdat daar een complete marketingmachine achter zit. Dat zal bij ALS minder zijn.
De huidige situatie is dat goede doelen wedstrijdje doen om wie het zieligst is. Of nog beter, wie het zieligst overkomt. Dat vind ik een tamelijk zieke situatie vooral omdat dit er ook voor zorgt dat elke euro die bij goede doelen terecht komt niet noodzakelijkerwijs terecht komt waar dat het meeste nut heeft. Ik vind sowieso dat medicijnen en behandelingen door de medische industrie ontwikkeld zouden moeten worden aangezien daar ook de financiele baten terecht komen. Eventueel kan dit nog aangevuld worden door fundamenteel onderzoek op universiteiten gefinancieerd uit hun onderzoeksbudgetten, maar in grote lijnen is de medische industrie prima in staat om te bepalen of het eigenlijk wel nuttig is om een bepaald medicijn te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dus er mag geen zichtbare fondsenwerving zijn om dodelijke ziektes te bestrijden?
serieuze vraag btw; als er geen zichtbare aandacht aan is hoe wil je dan aan fondsen komen om onderzoek te doen? nog ongeacht de ziekte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |