Ik hoor toch juist vrij veel positiefs over de nieuwe Panasonic Travelzoom serie (TZ25 en TZ30, laatste is wel over je budget heen). Ik ben zelf van plan 1 van de 2 te halen om naast mijn FZ150 te gebruiken.quote:Op zondag 1 april 2012 13:21 schreef de_boswachter het volgende:
Gisteren mijn camera kapot laten vallen![]()
, nu op zoek naar;
• Camera dient zakformaat te zijn, dus gemakkelijk mee te nemen.
• Gebruik van de camera is vooral op vakantie, sportwedstrijden etc. Dus puur als hobby. Ben niet iemand die de stamper van een bloem gaat belichten.
• Kosten ergens tussen de ¤ 200- en ¤ 300-
Welke raden jullie me aan?
Heb/had zelf momenteel een Panasonic van 4 jaar oud, maar als ik bijvoorbeeld de recensies op Kieskeurig lees dan adviseert men eigenlijk niet echt de Panasonic toestellen.
Alvast bedankt voor de hulp !
shiznuts! Bedankt voor je uitgebreide reactie!quote:
Er is niet echt 'de beste'. Verschillende merken hebben verschillende modellen, waar toppers bijzitten. In feite zijn alle compacts niet ideaal voor binnenfotografie. Compacts hebben immers kleine sensors en de lenzen zijn vaak niet heel erg lichtgevoelig. Wil je aan binnenfotografie en fotografie waarbij 'slechter' licht is gaan doen, dan kijken naar een f-waarde van f1.8~f2.0 en een grote sensor.quote:Op zondag 1 april 2012 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
Ja die TZ25 zag ik inderdaad ook al staan, alleen begreep van een aantal reviews dat de foto's binnenshuis niet echt geweldig waren.
Is het merk Panasonic momenteel dan het beste qua pocketcams ?
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:46 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ga je op strandvakantie en door de jungle, dan heb je meer aan iets compacts en onopvallends met een grote sensor en wide-angle (denk Canon S100/S95, IXUS (HS)-lijn, Nikon P310 ,Olympus XZ-1, Panasonic Lumix DMC-LX5). Ga je in Afrika op safari en wil je inzoomen op een leeuw/nijlpaard etc, dan is een superzoom (denk Canon Powershot SX40 HS, Nikon Coolpix P510, Panasonic Lumix DMC-FZ150 of Sony HX200V) erg handig. Je kunt ook tussen die twee uitersten gaan zitten met een travelzoom (Canon PowerShot SX260 HS, Nikon Coolpix S9300 of Panasonic Lumix TZ30).
Wederom bedankt shiznutsquote:
Thnx, en het verschil tussen die lenzen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:14 schreef infp2009 het volgende:
http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Canon_EOS_550D
-> [Centraal] Het grote lenzen/objectieven topic #31quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:38 schreef the_critic het volgende:
even een kleine zijstraat, maar in mijn ogen wel passend... wie helpt mij aan een nieuwe lens
[..]
Wil je 10x~18x zoom zijn er ook goede travelcompacts te vinden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:46 schreef shiznuts het volgende:
[..] iets compacts en onopvallends met een grote sensor en wide-angle (denk Canon S100/S95, IXUS (HS)-lijn, Nikon P310 ,Olympus XZ-1, Panasonic Lumix DMC-LX5).
Bij Sony heeft geen enkele lens stabilisatie erin, dat zit in de body.quote:Op maandag 23 april 2012 16:08 schreef shiznuts het volgende:
Compacts hebben vaak ook een goede 720p/1080p videomode (tevens gestabiliseerd, niet alle lenzen hebben stabilisatie ingebouwd)
Denk het ook inderdaad. Volgens mij is die 50D de 100 euro extra niet waard, en kan ik het geld beter investeren in een 'goede' lens.quote:
Huisdieren (hond/kat) of dieren in de natuur (vogels e.d.)? Wil je meteen handmatig gaan schieten? Of wil je gewoon primair mooie foto's kunnen maken en het liefste gaandeweg je camera leren kennen en uiteindelijk zelf ook wat handmatig schieten?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:22 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Vond het altijd al fantastisch om andersmans foto's te zien, ook als ik hier in de topics kijk. Wil het zelf ook eens proberen, kijken of ik de feeling heb. Ik wil dan vooral mensen en dieren fotograferen. Ik heb er eerlijk gezegd nog 0,0 verstand van maar het lijkt me gewoon een fantastische hobby om eens mee te beginnen en kijken of het een serieuze hobby kan worden.
Budget: 300-350 euro startend (mag ook tweedehands zijn, weet alleen niet waar ik op moet letten, op marktplaats staan er een aantal maar weet niet welke eisen ik aan mezelf moet stellen)
Formaat: Geen idee, wil gewoon het gevoel hebben dat ik professionele foto's kan maken, auto instellingen zeggen me niet zoveel. Wil de mogelijkheid hebben om zelf instellingen te wijzigen.
Doel: Mensen en dieren fotograferen als hobby
Fotograaf: amateur
Huidige camera: geen (oude compacte en iphone camera met dikke 1000 foto's op)
Welke camera’s twijfel je over: nog geen, zie door de bomen het bos niet meer
Bijzonderheden: Zoek gewoon een leuk toestel voor de absoluut beginnende fotograaf, waar ik het "vak" kan leren en zien of het me ligt en of ik er werkelijk veel plezier aan beleef. Vandaar dat ik niet meteen 1000 euro wil neertellen voor een spiegelreflex.
Is de aanbieding van de Nikon D3100 van de Mediamarkt niet iets voor je? Ik meen de D3100 + kitlens voor 369. Iets boven je budget, maar wel n prima starters spiegelreflex. Denk wel dat de aanbieding maar tot morgen geldig is...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:28 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik heb er een aantal zien staan op marktplaats:
Fuji Finepix S100 fs
Olympus E300
Sony Alpha 200/a200
Welke zou geschikt zijn voor mij? indien ze allen niet geschikt zijn dan hoor ik het graagen waar moet ik op letten bij een tweedehandse camera?
Ook de 1100D + 18-55mm is overigens voor 369,- te vinden (met IS II lens, 15,- goedkoper is de DC III-lensversie).quote:12,5 jaar Media Markt: Aanbiedingen 30 april t/m 6 mei.
Even vooropgesteld, welke van de twee je ook kiest, de verschillen zullen, Canon kennende, niet zodanig zijn dat je na een maand of drie het gevoel krijgt maar beter die andere te hadden moeten kiezen.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:17 schreef VulcanRaven het volgende:
Ik wil aan het einde van de maand de stap nemen om een DSLR aan te schaffen. Ik beleef veel plezier aan het maken van foto's in de natuur en in dierparken en wil dit naar een hoger niveau tillen met een goede camera. Ik heb twee modellen op het oog, de Canon Eos 1000D en de 1100D. Beide bieden een set aan met std. 18-55 lens en 75-300 lens. Het prijsverschil is +- 100 euro. Ik twijfel nog welke van de twee ik ga halen. Hieronder het lijstje met mijn voorkeuren:
Budget:
¤550 incl. accesoires zoals SD kaart.
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body
D-SLR
Doel:
Voornamelijk natuur en dierenfoto's, hiernaast af en toe huis tuin en keuken fotografie.
Fotograaf:
Ik "speel" vaker met de compact cameras van mijn ouders en vriendin maar heb verder geen verstand van alle mogelijkheden. Wel wil ik het maximale uit mijn nieuwe camera halen en ben dus ook niet te beroerd om te oefenen en informatie en tips in te winnen via forums/boeken etc.
Huidige camera:
Goedkope Compact
Welke camera’s twijfel je over:
Canon EOS 1000D incl 18-55 en 75-300, Canon EOS 1100D incl 18-55 en 75-300.
Wat raden jullie aan? Ik heb het e.e.a. opgezocht en zie dat de 1100D enkele leuke verbeteringen aan boord heeft, mijn vraag is of ik hier wat aan heb als beginner, is het de 100 euro extra waard?
Bedankt voor je reactie! De verschillen die ik tegenkwam zijn o.a. iets meer MPx's, betere accuduur, hogere iso waardes, filmfunctie. Hiernaast zag ik dat de lenzen die erbij geleverd worden wel een stuk beter waren dan de voorganger en hier twijfel ik ook over.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Even vooropgesteld, welke van de twee je ook kiest, de verschillen zullen, Canon kennende, niet zodanig zijn dat je na een maand of drie het gevoel krijgt maar beter die andere te hadden moeten kiezen.
Over de verschillen tussen die twee, kun je zelf beknopt aangeven wat die verbeteringen in de 1100D zijn en hoe je die in de praktijk terug kunt vinden
Als je dat verschil niet naar de praktijk kunt vertalen zit je eigenlijk met het vorige model net zo goed.
Folders stellen vaak zo'n verbetering voor alsof het een verschil van dag en nacht is en reviews vergroten elk verschil zodanig uit dat amper meer is na te gaan of dat verschil nou in de praktijk zo relevant voor je gaat zijn, zeker als beginnend hobbyfotograaf
Een betere afweging zou het zijn (tenzij je aan budget gebonden bent) om een 1000D/1100D te gaan vergelijken met één stapje hoger op de modellenlijn, dus met de 550D of 600D. Je ziet dan een duidelijk verschil in opzet van de camera en de vraag is dan hoe lang je met zo'n 1100D zou fotograferen voor je naar 'meer' begint te verlangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |