abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108310669
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_108310788
Je bedoelt de pakjes puff? Die beef teryaki is idd lekker.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_108310869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:34 schreef Ewelina het volgende:
Je bedoelt de pakjes puff? Die beef teryaki is idd lekker.
Nee, de echte kant en klaar!
pi_108310932
oh, van de grill-afdeling dan? ik vind alles van de grill wel lekker, daarom loop ik er met een boog omheen...
Kwak
pi_108311046
Ik hoor vogeltjes fluiten nog. Het wordt zomer. O+
pi_108311053
he balen, Puf!

Ik ben de dag weer doorgekomen. Nog 1 dag wiskunde.

Lijstje:

O: yoghurt met muesli en banaan
T: mueslireep zonder muesli met abrikoos
L: groot bord salade (wortel, komkommer, rode kool, wat lentils, taugé en nog wat), bakje fruit, klein volkorenbroodje.
T: mueslireep met muesli
T: appel
B: 30 minuten wandelen
T: 4 plakjes schwarzwalderschinken, knackebröd met fetacreme
D: pasta pesto met courgette.
T: stukje choco.

Het carbs minderen lukt niet deze week. Volgende week maar weer..
pi_108311063
Leuke TT! Ik ga maar eens wat eten maken, misschien eet ik dan een keer voor 8en :')
Be someone that makes you happy
pi_108311091
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:41 schreef conleche het volgende:
Ik hoor vogeltjes fluiten nog. Het wordt zomer. O+
Ik wordt nu al 's ochtends wakker van getetter van de merels en mussen O+ _O_ Geweldig!

Hoi trouwens :W
pi_108311137
Ik heb kipfilet wat goed was tot gireren.. Kan ik da nog eten? Haha
~ Bonito La Risa ~
pi_108311149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:38 schreef kwakz0r het volgende:
oh, van de grill-afdeling dan? ik vind alles van de grill wel lekker, daarom loop ik er met een boog omheen...
Nee, ik bedoel een ekte ekte kant en klare stoommaaltijd :@
pi_108311171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:43 schreef Mixende_match het volgende:
Even aan ruiken. Geloof me, als het niet goed meer is dan ruik je dat meteen! :X
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108311288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:42 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik wordt nu al 's ochtends wakker van getetter van de merels en mussen O+ _O_ Geweldig!

Hoi trouwens :W
Ja, maar 's avonds heb ik echt zo'n herinnering dat ik nog heul klein was en dus vroeg moest slapen en dat niet kon en dan zomers urenlang naar de vogeltjes lag te luisteren. Ik geloof dat ik toen al een avondmens was, niet nu though! Door de jetlag ben ik al up and running vanaf 4 uur vanochtend! :D

Hoi!! w/
pi_108311373
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:43 schreef Mixende_match het volgende:
Kan waarschijnlijk wel :) goed heet maken natuurlijk.

Maar waarom staat er een "Haha" achter als ik vragen mag?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108311426
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, maar 's avonds heb ik echt zo'n herinnering dat ik nog heul klein was en dus vroeg moest slapen en dat niet kon en dan zomers urenlang naar de vogeltjes lag te luisteren. Ik geloof dat ik toen al een avondmens was, niet nu though! Door de jetlag ben ik al up and running vanaf 4 uur vanochtend! :D

Hoi!! w/
Nostalgigisch O+ :Y Ik heb soortgelijke herinneringen :D
pi_108311463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel een ekte ekte kant en klare stoommaaltijd :@
Die eet ik niet, daar loop ik altijd met een grote boog omheen.
pi_108311524
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Die eet ik niet, daar loop ik altijd met een grote boog omheen.
Die zijn anders heel goed te doen. Die stoommaaltijden hebben meestal behoorlijk wat groenten en het is vers. Het enige wat je zou kunnen aanmerken is dat het vaak iets flauw van smaak is. Maar niks wat een beetje sambal of chilisaus niet kan oplossen.
pi_108311584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Die zijn anders heel goed te doen. Die stoommaaltijden hebben meestal behoorlijk wat groenten en het is vers. Het enige wat je zou kunnen aanmerken is dat het vaak iets flauw van smaak is. Maar niks wat een beetje sambal of chilisaus niet kan oplossen.
Eens, al eet ik ze praktisch nooit meer! En Co, met dat zomergevoel mag je UI ook wel wat zomerser ;)
Be someone that makes you happy
pi_108311612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:54 schreef Nallie het volgende:

[..]

Eens, al eet ik ze praktisch nooit meer! En Co, met dat zomergevoel mag je UI ook wel wat zomerser ;)
Oh ja.

*badbezoek nog even uitstelt*
pi_108311615
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik mijd doorgaans het hele kant-en-klaar schap van AH, maar de combinaties die ze maken zijn ook niet echt mijn ding. En ik vind het doorgaans wat weinig.
pi_108312562
Wat jammer Puff!
Heb je nog meer dingen lopen?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108312579
Jammer Puff -O-. Je zou voor minder aan de B&J ;).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_108312838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat jammer Puff!
Heb je nog meer dingen lopen?
Nee nu niet. Betekent met name dat we de woning af moeten zeggen, of dat ik een stuk meer moet gaan reizen.
pi_108312854
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee nu niet. Betekent met name dat we de woning af moeten zeggen, of dat ik een stuk meer moet gaan reizen.
Jammer! :*
pi_108312967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oew, dat is wel een rottige keuze!
Zou meer reizen werken met je huidige baan?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108313026
vanuit utrecht had ik bedacht dat het handiger zou zijn om dan met de trein te gaan en vouwfietsje mee te nemen. daar dan auto laten staan. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')