Ik moest toch stiekem lachenquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:49 schreef DragonFodder het volgende:
Oude films zijn toch ook stom? In ieder geval tot Steamboat Willy
Het is me nog altijd niet duidelijk wat een oude film nu juist is, vanaf wanneer films oud zijn. Als dat de factoren "ziet er gedateerd uit, is heel anders dan nu qua look, tempo, sfeer, het is allemaal wat voorbijgestreefd" zijn, dan zijn ook films uit de jaren '80 al oud en dan gaat het niet lang meer duren voor je dat ook voor de jaren '90 kan zeggen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:26 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een kul-argument. Hoe je het ook wendt of keert, cinema is veranderd in de loop der jaren en 'oude' films zijn voor het allergrootste gedeelte echt wel anders dan nieuwe films. Tempo, stijl van acteren, je ziet heel snel hoe oud een film (grofweg) is aan allerlei factoren.
Ik ben absoluut niet te beroerd een oude film op te zetten, maar ik merk wel dat hoe verder je voor de jaren 70 komt hoe eerder ik afhaak bij een film. Ik kan er op de een of andere manier minder van genieten dan nieuwere films. Om dat af te doen als iets even arbitrairs als de beginletter toont weinig kennis van films, of gewoon weigeren begrip te tonen voor mensen die minder van oude films houden.
Natuurlijk. Ik zeg niet dat er een grens is waar oude films eindigen en nieuwe beginnen, het is een gradatie. Films uit de jaren '90 kan je inmiddels ook al wel onderscheiden van nieuwere, misschien nog niet zo goed maar de jaren 80 dan alweer beter. Ik denk dat over 10 jaar de films uit de jaren 90 er (in vergelijking met wat er dan is) er ook al gedateerd uit zullen zien, en al helemaal voor de jeugd.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is me nog altijd niet duidelijk wat een oude film nu juist is, vanaf wanneer films oud zijn. Als dat de factoren "ziet er gedateerd uit, is heel anders dan nu qua look, tempo, sfeer, het is allemaal wat voorbijgestreefd" zijn, dan zijn ook films uit de jaren '80 al oud en dan gaat het niet lang meer duren voor je dat ook voor de jaren '90 kan zeggen.
Omdat films ook evolueren. Met de special effects uit bv. BTTF red je het vandaag de dag niet meer.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:37 schreef RanTheMan het volgende:
Ik begrijp je wel hoor pico, zelf heb ik vrij veel moeite met films ouder dan 10 jaar en dat schuift steeds mooi op...
Nee, het zijn allemaal animatiefilms.quote:
Bar slecht. Een ST-elevatie kan ik er nog wel uithalen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:41 schreef Njosnavelin het volgende:
wyccie, ben jij goed in ECG's lezen?
Mag ik je er een PMen? Je weet er in ieder geval meer van dan ikquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bar slecht. Een ST-elevatie kan ik er nog wel uithalen.
En er zit toch ook een QRS-curve in ofzo...quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bar slecht. Een ST-elevatie kan ik er nog wel uithalen.
Zeker.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:46 schreef Njosnavelin het volgende:
Mag ik je er een PMen? Je weet er in ieder geval meer van dan ik.
Klopt, dat weergeeft de contractie van de ventrikels.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:47 schreef victorinox het volgende:
En er zit toch ook een QRS-curve in ofzo...
Super, je hebt PMquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zeker.
Ik betwijfel echter of ik er meer van weet.Heb 1 weekje cardio gehad, en een enkele ECG op SEH's. De laatste al bijna een jaar geleden. Maar ik heb hier wel het boek Interpretatie van ECG's liggen.
met dat boek moet je een heel eind komenquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zeker.
Ik betwijfel echter of ik er meer van weet.Heb 1 weekje cardio gehad, en een enkele ECG op SEH's. De laatste al bijna een jaar geleden. Maar ik heb hier wel het boek Interpretatie van ECG's liggen.
het is nóóit lupusquote:
quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:20 schreef Baszh het volgende:
Dan een supraventriculaire paroxismale tachycardie
of een atriumflutter. die dingen zijn soms lastig te onderscheiden van ruis bij een slecht gemaakt ECG.quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:20 schreef Baszh het volgende:
Dan een supraventriculaire paroxismale tachycardie
Nu zijn mijn moeilijke termen wel uitgeputquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:21 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
of een atriumflutter. die dingen zijn soms lastig te onderscheiden van ruis bij een slecht gemaakt ECG.
doet zijn rikketik nog wel boemboem?quote:
Ja ik dacht misschien een hypertrofie van de atria omdat er een dubbele P golf is? Anders PM ik jou ook wel evenquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:23 schreef DragonFodder het volgende:
Hartas ook goed? geen hypertrofie?
mag, maar het is voor mij wel even geleden, geen garanties!quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:25 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja ik dacht misschien een hypertrofie van de atria omdat er een dubbele P golf is? Anders PM ik jou ook wel even
denk het ook niet. De enige clue die ik zie is die meerdere p-toppen, dus ik denk geleidingsstoornis. Als de AV knop niet goed functioneert, nemen andere knopen het over, met als gevolg ongelijke contractie van de atria en daarmee een minder efficiënte pompwerking. Maar geen idee of dat hier het geval is, ik zit er gewoon niet goed meer in. (ben ook geen dokter!)quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:34 schreef wyccie het volgende:
Pittig. Ook het boek gaf mij weinig houvast. Ik hoop dat DF je meer kan vertellen.
Het is trouwens altijd diabetes. En roken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, dit compenseert het gepraat over de Fifa en PES wel weer een beetje.![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het is trouwens altijd diabetes. En roken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, dit compenseert het gepraat over de Fifa en PES wel weer een beetje.![]()
Ja ik heb natuurlijk weer de moeilijkste ECG gekregen. Ik hoop dat ik er morgen niet uitgepikt wordt om het te presenteren.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Ligt je vader niet allang in bed?quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:44 schreef Baszh het volgende:
Ben helaas niet bij mn vader anders had die even kunnen kijken
Ohw ik vergeet af en toe dat mijn slaapritme zo verneukt is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ligt je vader niet allang in bed?
in V1 zie je ook dat het PT segment iets verlaagd is. Kan duiden op een pericardities of een infarct. In sommige afleidingen lijkt de ST ook iets verhoogd, maar volgens mij wel binnen normquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:44 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
Ja ik heb natuurlijk weer de moeilijkste ECG gekregen. Ik hoop dat ik er morgen niet uitgepikt wordt om het te presenteren.
Ik word er altijd weer aan herinnerd in de ochtend.quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:50 schreef Baszh het volgende:
Ohw ik vergeet af en toe dat mijn slaapritme zo verneukt is.
Ik heb wel medelijden, ik hoef niet zo vroeg op.quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik word er altijd weer aan herinnerd in de ochtend.
Huisartscoschap word nog leuk.
Hm ik zie eigenlijk niks vreemds aan PT, als ik het vergelijk met een normaal ecg (http://nl.ecgpedia.org/images/7/76/Normaal_ecg.jpg).quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:51 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
in V1 zie je ook dat het PT segment iets verlaagd is. Kan duiden op een pericardities of een infarct. In sommige afleidingen lijkt de ST ook iets verhoogd, maar volgens mij wel binnen norm
Wat doe jij dan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:57 schreef Baszh het volgende:
Ik heb wel medelijden, ik hoef niet zo vroeg op.
ik zie het met name op de ritmestrook van V1quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:00 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Hm ik zie eigenlijk niks vreemds aan PT, als ik het vergelijk met een normaal ecg (http://nl.ecgpedia.org/images/7/76/Normaal_ecg.jpg).
Over het ST segment zat ik ook te twijfelen inderdaad..
Bijna klaar met beta-gamma en dan hopelijk de social science research master.quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat doe jij dan?
Ik hoef morgen ook niet vroeg op, maar ik moet nog wel even een opdracht afmaken.
Wist het, maar wilde even de opdracht afmaken en nu slapen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:29 schreef DragonFodder het volgende:
idd maar je moet specifieker zijn
Leuk. Mis de talen, maar ik ben dan ook meer een alfa.quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:26 schreef Baszh het volgende:
Bijna klaar met beta-gamma en dan hopelijk de social science research master.
en t is al half 10quote:
Wellicht nu wel, met die zwaan erbij ?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:33 schreef dyonvbaal het volgende:
Sorry, ik wist hem gister of eergister ook niet dus vandaag ook niet
ik plaats net een spoiler van een uberbaasquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef dyonvbaal het volgende:
Nee, dat ziet wel grappig uit maar nog steeds geen lampje dat gaat branden
Nee geen x files iigquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef dyonvbaal het volgende:
Bij skinner denk ik aan X-files, maar zou niet eens weten of het klopt en zo ja wie het is...
Je kan daarna ook een simpele vraag stellenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik plaats net een spoiler van een uberbaasalleen maar omdat ik geen zin heb om een vraag te stellen
Dat vind ik ookquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:42 schreef dyonvbaal het volgende:
OMG ook maar even opgezocht... en ik had het moeten weten...
Komt me wel bekend voor....quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:49 schreef dyonvbaal het volgende:
Ok, het nieuwe plaatje weet ik zeker dat ik niet ken :p
hu? Wie heeft er Juno niet gezien?quote:
Ikquote:Op donderdag 23 februari 2012 13:41 schreef hornage het volgende:
[..]
hu? Wie heeft er Juno niet gezien?
nja, groot gemisquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |