Huh, mensen die geen belasting betalen? Wie bedoel je hiermee?quote:Op zondag 26 februari 2012 09:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Toch krijgen mensen die geen belasting betalen wel huur en zorgtoeslag. HRA is een duit uit eigen zak.
Prima dat je het een woorspelletje noemt - maar het is een wezenlijk verschil. Ik bemerk dat de 'linkse' partijen het graag als subsidie weg willen zetten - maar dat zal te maken hebben met hun beoogde stemmers (en hun belastingschijf).
Anyhow - voor de laatste keer: Ik keur het niet goed of af dat mensen geld lenen voor een huis. Ik keur het niet af dat we een fiscaal systeem hebben bedacht waarbij bepaalde groepen bepaalde voordelen kunnen benutten - het enige wat ik blijf herhalen is dat als je het systeem wilt veranderen je het systeem moet veranderen - en niet 1 van de fiscaliteiten moeten afschaffen. Gezeur over dat mensen die huren geen recht hebben op 1 van die fiscaliteiten is totaal irrelevant. Een woning die je huurt is meestal van een bedrijf, dat bedrijf trekt de kosten voor die woning af van de bruto bedrijfsinkomsten - dus betaalt voor het bouwen en onderhouden van die woning niet eerst 52% loonbelasting om maar wat te noemen. Dat kan de verhuurder weer verdisconteren in de huurprijs, waardoor huurders profiteren van belastingvoordeel. Je kunt het - dankzij het complexe systeem - zo draaien als je wilt.quote:Consument kan rekeningen niet meer betalen #3
SPOILER: Extraspeciaal voor BetyarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 februari 2012 13:08 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik voel me gevleid.SPOILER: Extraspeciaal voor BetyarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, het is een berekeningswijze en vergis je niet, de groep die geen HRA krijgt betaalt nog steeds maar een fractie van de IB die de groep die wel HRA krijgt moet aftikken.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het is een selectieve korting op de af te dragen belasting, linksom op rechtsom is het dus gewoon en subsidie, alleen noemen sommigen het anders.
Dit is de sector die nog niet bekend is met het gegeven 'hand op de knip' en komen niet in aanmerking voor subsidieposten als huur en zorgsubsidie. Wat dat betreft doen de uitkeringstrekkers het beter, betalen minder en krijgen meer. Daarom, afschaffen al die subsidies.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:37 schreef minimaal_kabaal het volgende:
Bijna 30 procent van alle Nederlandse huishoudens heeft een betalingsachterstand. Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van staatssecretaris de Krom van Sociale Zaken. Het aantal mensen dat een betalingsachterstand heeft, neemt toe.
Bijna 700.000 huishoudens konden het afgelopen jaar niet alle rekeningen meer betalen. 1,4 miljoen huishoudens hebben een lening of een doorlopend krediet, en ruim een half miljoen huishoudens sloot een afbetalingsregeling af.
Opvallend is dat vooral de middenopgeleiden steeds meer problemen hebben hun rekeningen te betalen. Ook het aantal hoogopgeleiden met betalingsachterstanden neemt toe. Mensen lenen steeds vaker geld van familie en vrienden en staan vaker rood. De NVVK, een vereniging voor schuldhulpverlening , vindt de cijfers zorgwekkend.
De cijfers worden vandaag gepresenteerd aan de Tweede Kamer.
http://www.rtl.nl/compone(...)talingsproblemen.xml
Dus we krijgen nu elke dag zo'n soort bericht?
Voor 2 personen zonder kinderen ligt de zorgtoeslag grens anders op ruim 50k verzamelinkomen. Dat is 25k per person, want iets onder modaal ligt. Daarnaast hebben huisbezitters nog het voordeel dat de hypotheeksom van je inkomen afgaat. Dus de middenklasse hebben praktisch altijd gewoon nog recht op zorgtoeslag. Daarnaast is er kindgebonden budget, waarbij de grens ook echt hoog ligt en dat haal je als middenklasser niet zomaar.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit is de sector die nog niet bekend is met het gegeven 'hand op de knip' en komen niet in aanmerking voor subsidieposten als huur en zorgsubsidie. Wat dat betreft doen de uitkeringstrekkers het beter, betalen minder en krijgen meer. Daarom, afschaffen al die subsidies.
Yeah, right. Sure.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
. Dus de middenklasse hebben praktisch altijd gewoon nog recht op zorgtoeslag.
Onderbouw je twijfel eens met getallen? Ik heb mijn mening namelijk wel met getallen onderbouwd. Ik heb nog niet eens het effect van kinderen meegenomen. Ik heb nu kinderen en ik verbaas me hoeveel zorgtoeslag ik krijg. Dat is meer dan alleen al mijn premie en ik verdien meer dan 1.5x modaal. Daarnaast is het kindgebonden budget ook niet mals, meer dan 150 euro per maand erbij. Dan komt de kinderbijslag er ook nog bij.quote:
Afschaffen dus. Je hebt het niet nodig.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb nu kinderen en ik verbaas me hoeveel zorgtoeslag ik krijg. Dat is meer dan alleen al mijn premie en ik verdien meer dan 1.5x modaal.
Daar ga jij niet overquote:Op maandag 27 februari 2012 12:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Afschaffen dus. Je hebt het niet nodig.
Proefberekening toeslagen op de belastingdienst. Helaas, geen recht op zorgtoeslag aangezien uw huishouden meer dan 51000nogwat verdient.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Onderbouw je twijfel eens met getallen? Ik heb mijn mening namelijk wel met getallen onderbouwd. Ik heb nog niet eens het effect van kinderen meegenomen. Ik heb nu kinderen en ik verbaas me hoeveel zorgtoeslag ik krijg. Dat is meer dan alleen al mijn premie en ik verdien meer dan 1.5x modaal. Daarnaast is het kindgebonden budget ook niet mals, meer dan 150 euro per maand erbij. Dan komt de kinderbijslag er ook nog bij.
1.5x modaal is geen 51k hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 12:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Proefberekening toeslagen op de belastingdienst. Helaas, geen recht op zorgtoeslag aangezien uw huishouden meer dan 51000nogwat verdient.
Ook na aftrek hypotheekrente, dat zet namelijk niet echt zoden aan de dijk, die paar duizend euro.
Nee, modaal is wat, 33k? Dus 1,5 is 49k.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
1.5x modaal is geen 51k hoorDaarnaast heb ik zonder HRA geen recht op zorgtoeslag en met HRA wel.
quote:Op maandag 27 februari 2012 12:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, modaal is wat, 33k? Dus 1,5 is 49k.
Dus recht op zorgtoeslag. Je spreekt jezelf tegen. Dan moet de HRA er ook nog vanaf...quote:Proefberekening toeslagen op de belastingdienst. Helaas, geen recht op zorgtoeslag aangezien uw huishouden meer dan 51000nogwat verdient.
Hoeveel hypotheekrente betaal jij? Bij mij is het niet echt veel meer dan een paar duizend en dan heb ik het niet over 1,5 ton hypotheek. Dan nog even rekening houdend met het feit dat ik niet de enige ben met een inkomen in dit huishouden en we komen bij lange na niet in aanmerking voor een zorgtoeslag en een heleboel anderen met mij.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
[..]
Dus recht op zorgtoeslag. Je spreekt jezelf tegen. Dan moet de HRA er ook nog vanaf...
Ik betaal iets van 700 p/m aan rente, dus ruim 8k per jaar. Dat haal ik van mijn inkomen af en dat is het verzamelinkomen voor mij.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoeveel hypotheekrente betaal jij? Bij mij is het niet echt veel meer dan een paar duizend en dan heb ik het niet over 1,5 ton hypotheek. Dan nog even rekening houdend met het feit dat ik niet de enige ben met een inkomen in dit huishouden en we komen bij lange na niet in aanmerking voor een zorgtoeslag en een heleboel anderen met mij.
Dus als ik zeg dat jij geen 1.5x modaal binnen haalt maakt je niets uit? Beetje grootspraak zeg maar.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar ga jij niet overEn wat jij vindt maakt me echt niks uit
Je moet je dus nog meer in de schulden storten zodat je meer rente betaald, meer HRA krijgt en dan opeens krijg je nog toeslagen ook van deze overheid. Het is een beetje bizar maar helaas de realiteit.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoeveel hypotheekrente betaal jij? Bij mij is het niet echt veel meer dan een paar duizend en dan heb ik het niet over 1,5 ton hypotheek. Dan nog even rekening houdend met het feit dat ik niet de enige ben met een inkomen in dit huishouden en we komen bij lange na niet in aanmerking voor een zorgtoeslag en een heleboel anderen met mij.
Middeninkomens beginnen volgens mij iets onder modaal. Even met gemak 25k aannemen. Dat keer 2 omdat beiden werken, dat maakt 50k. De HRA eraf wat bij een inkomen van 50k ongeveer 8k is, en dat is het verzamelinkomen 42k. Dat valt ruim binnen de grens. Een heleboel middeninkomens komen dus gewoon nog in aanmerking voro zorgtoeslag. Als je kinderen hebt dan is de zorgtoeslag echt een heel stuk hoger dan als je geen kinderen hebt.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik betaal iets van 700 p/m aan rente, dus ruim 8k per jaar. Dat haal ik van mijn inkomen af en dat is het verzamelinkomen voor mij.
Of ik een toeslag zou moeten krijgen omdat ik anders niet rondkom, daar ga ik niet over. Ik vraag alleen aan en of ik het makkelijk zonder kan betalen maakt mij geen ruk uit. De overheid bepaalt of ik het krijg en ik vraag altijd maximaal aan.
Ah, jij bent zo iemand die een maximale hypotheek aflossingsvrij heeft. Vandaar dat je zoveel aan rente betaalt.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik betaal iets van 700 p/m aan rente, dus ruim 8k per jaar. Dat haal ik van mijn inkomen af en dat is het verzamelinkomen voor mij.
Of ik een toeslag zou moeten krijgen omdat ik anders niet rondkom, daar ga ik niet over. Ik vraag alleen aan en of ik het makkelijk zonder kan betalen maakt mij geen ruk uit. De overheid bepaalt of ik het krijg en ik vraag altijd maximaal aan.
Hoezo, wat maakt mij het uit of je mij geloofd of nietquote:Op maandag 27 februari 2012 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dus als ik zeg dat jij geen 1.5x modaal binnen haalt maakt je niets uit? Beetje grootspraak zeg maar.
Ik zie het ja, En dat allemaal om de bubble te spekken die nu aan het instorten is.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je moet je dus nog meer in de schulden storten zodat je meer rente betaald, meer HRA krijgt en dan opeens krijg je nog toeslagen ook van deze overheid. Het is een beetje bizar maar helaas de realiteit.
Leg eens uit...quote:Op maandag 27 februari 2012 12:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, jij bent zo iemand die een maximale hypotheek aflossingsvrij heeft. Vandaar dat je zoveel aan rente betaalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |