abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108268198
quote:
Op de muren van een baptistenkerk in het westen van Jeruzalem zijn antichristelijke leuzen aangetroffen. Ook was er graffiti aangebracht die Jezus en Maria beledigden. De banden van drie geparkeerde auto's waren lek gestoken.

Het is de tweede ontheiliging van een christelijk gebouw sinds het begin van deze maand. Beide incidenten deden zich voor in het Joodse westen van Jeruzalem, en de leuzen waren in het Hebreeuws. Volgens de politie stond er 'wij gaan jullie kruisigen en 'dood aan het christendom'.

Op 7 februari waren, eveneens in het westen van Jeruzalem, twee auto's volgekliederd met vijandige graffiti's. De banden waren lek gestoken. De auto's stonden geparkeerd bij een Grieks-katholiek klooster. Op de muren daarvan stond 'dood aan de christenen' en 'de prijs die moet worden betaald'.

Die laatste leuze gebruiken kolonisten op de bezette westelijke Jordaanoever, wanneer ze wraak nemen op Palestijnse dorpen, moskeeën en zelfs Israëlische soldaten, vanwege overheidsmaatregelen die ze als vijandig opvatten.

Het lijkt er dus op dat deze kolonisten nu ook christelijke gebouwen in het westen van Jeruzalem als doelwit hebben gekozen.

Een woordvoerder van de baptisten in Israël toonde zich ontsteld: "Deze mensen wisten wat ze deden."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)gen-christenen.dhtml
And remember, respect is everything!
  woensdag 22 februari 2012 @ 16:54:35 #2
367971 Nab
Nevertheless Sharpied
pi_108268301
linkdump, het is de bedoeling dat als je zoiets in een topic zet er dan zelf een goed onderbouwde beschouwing bij maakt, niet gewoon het artikel copypasten dus.
pi_108268552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:54 schreef Nab het volgende:
linkdump, het is de bedoeling dat als je zoiets in een topic zet er dan zelf een goed onderbouwde beschouwing bij maakt, niet gewoon het artikel copypasten dus.
In dat geval:

De Israëliërs bouwen hun eigen graf en ik hoop dat deze zo spoedig mogelijk is voor de extremisten. Dit is al de zoveelste 'incident' op minderheden zoals de moslims en christenen.
And remember, respect is everything!
pi_108268571
quote:
Gast... :')
  woensdag 22 februari 2012 @ 17:08:35 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108268837
Ik vind het interessant dat dit soort zaken, ook zaken als Joodse vrouwen en meisjes die in de bus en op weg naar school door radicale Joden worden lastig gevallen, steeds meer in de media komen.

Die zaken spelen al decennia maar werden altijd goed buiten beeld gehouden.

Ik vraag me oprecht af waarom dat aan het veranderen is. Iemand?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_108268890
Een goede zaak, als je religieus bent: ok maar hou het voor jezelf of donder op. (even bot gezegd)
pi_108269333
quote:
Donder op joh :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 22 februari 2012 @ 17:32:12 #8
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108269692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:08 schreef Viajero het volgende:
Ik vind het interessant dat dit soort zaken, ook zaken als Joodse vrouwen en meisjes die in de bus en op weg naar school door radicale Joden worden lastig gevallen, steeds meer in de media komen.

Het ingebouwde holocaus-medelijden waar veel joden dankbaar gebruik van maken begint te vervagen. Over een tijdje bestaan zowel de slachtoffers en daders niet meer.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2012 @ 17:33:49 #9
137949 Disana
pi_108269739
quote:

Ik weet niet meer waar, maar ik heb gelezen dat deze voorvallen steeds vaker voorkomen. Dat de orthodoxen zich dus meer roeren, ook omdat hun aantal steeds groter wordt.
pi_108269761
Dat moet je respecteren, ies koeltoer.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_108269902
Tja, hebt in Israel natuurlijk de Joods-Islamitische cultuur hè. Dat een minderheid als de christenen dan af en toe door wat kwajongens geplaagd worden kan gebeuren.
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:53:50 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108281365
Wat vinden de christenfuni's in NL die Israël door dik en dun steunen hiervan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:55:00 #13
pi_108281418
quote:

Nieuwe media/internet. Overheden hebben de informatiestroom niet meer onder controle.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108281779
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar waarschijnlijk wuiven ze het weg als een incident.
pi_108282414
Kans is groter dat een paar Palestijnen dit gedaan hebben om het vuurtje wat aan te stoken.
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:16:57 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108282768
idd.
Joden, Palestijnen
po-tay-toe, po-tah-toe
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:37:01 #17
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_108283966
Haaretz heeft er ook over bericht:

http://www.haaretz.com/pr(...)tag-attacks-1.413848

Wie het ook gedaan heeft, het is erg zorgelijk dat dergelijk geweld steeds vaker gepleegd schijnt te worden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:40:12 #18
pi_108284117
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:10 schreef johnnylove het volgende:
Kans is groter dat een paar Palestijnen dit gedaan hebben om het vuurtje wat aan te stoken.
Bewijs dat maar.
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:55:57 #19
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_108284922
quote:

optie 1: er is eindelijk eens iemand die meer geld aan propaganda besteed dan de pro-israëli's
optie 2: de israëli's krijgen er zelf genoeg van
optie 3: mensen laten zich steeds minder intimideren door die-hard zionisten
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:07:46 #20
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_108285509
De normale joden vinden de othodoxe ook niets....ga nou niet janken en zeggen "alle joden".
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:08:29 #21
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_108285550
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:07 schreef Smoofie het volgende:
De normale joden vinden de othodoxe ook niets....ga nou niet janken en zeggen "alle joden".
Jij bent ook een Joodje toch? Of heb ik het mis? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:09:23 #22
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_108285605
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of in de VS. Daar zijn die gekke evangelicals een echte politieke macht. Solidariteit met mede-Christenen zou je verwachten.

Hoewel, het zal hun wel niet zoveel kunnen schelen omdat zij Israel voornamelijk steunen om armageddon en de terugkomst van Jezus te bespoedigen. :')
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:10:31 #23
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_108285661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:09 schreef Rica het volgende:

[..]

Of in de VS. Daar zijn die gekke evangelicals een echte politieke macht. Solidariteit met mede-Christenen zou je verwachten.

Hoewel, het zal hun wel niet zoveel kunnen schelen omdat zij Israel voornamelijk steunen om armageddon en de terugkomst van Jezus te bespoedigen. :')
Conservatieve republikeinse christenen, erger kan niet.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:13:51 #24
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_108288097
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:10 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Conservatieve republikeinse christenen, erger kan niet.
Maar Israel en zionistische Joden maken handig gebruik van die groep om de bevoorrechte positie van Israel in stand te houden. Terwijl de zionistische Christenen uiteindelijk de vernietiging van Israel hopen te bespoedigen.

Gekkenhuis :D
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_108288513
Ik zit in een Joods-Christelijke identiteitscrisis geloof ik.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:52:47 #26
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108289120
quote:
Nee, natuurlijk niet. Dat blijkt ook uit mijn vraag, die lui vallen ook andere Joden lastig. Hoe dan ook, ik sta volledig achter de niet radicale Joden, en ik denk dat hoe meer aandacht dit krijgt, hoe beter het voor hun is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_108291144
Naar schatting zo'n 10-15% van de bevolking op dit moment, die Haredim. Groieicijfers van zo'n 6%. En ik reken de iets minder orthodoxe dan nog niet eens mee.
Voeren geen moer uit behalve een beetje in hun madrassa (of hoe de school bij deze club heet) zitten en de godganse dag de talmoed bestuderen. Hoeven niet het leger in.

Israels'eigen Talibaan.
pi_108291329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:23 schreef Ulx het volgende:
Naar schatting zo'n 10-15% van de bevolking op dit moment, die Haredim. Groieicijfers van zo'n 6%. En ik reken de iets minder orthodoxe dan nog niet eens mee.
Voeren geen moer uit behalve een beetje in hun madrassa (of hoe de school bij deze club heet) zitten en de godganse dag de talmoed bestuderen. Hoeven niet het leger in.

Israels'eigen Talibaan.
Als ik me niet vergis krijgen ze ook veel meer kinderen dan de wat meer gematigde joden. Op die manier krijg je ook binnen de bevolking een procentuele verschuiving waar dit soort incidenten waarschijnlijk mee samenhangt.
pi_108291390
Christenen moeten toch wel de domste mensen ter wereld zijn. Aan de ene kant volop opkomen voor Israël maar zich aan de andere kant keihard in hun reet laten nemen door die Joden.
pi_108291396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis krijgen ze ook veel meer kinderen dan de wat meer gematigde joden. Op die manier krijg je ook binnen de bevolking een procentuele verschuiving waar dit soort incidenten waarschijnlijk mee samenhangt.
En aangezien de kinderen ook niet werken en niet in het leger hoeven mogen de seculiere israelis de kosten van het bewaken van de nederzettingen gaan lappen.

Ik ben benieuwd hoe lang die daar nog zin in hebben.
pi_108291410
quote:
Uh nee, we hebben het ook steevast over "de moslims" en "alle moslims" en "gematigde moslims bestaan niet"...
pi_108291807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:23 schreef Ulx het volgende:

Israels'eigen Talibaan.
Op kosten en beveiligd door de normale Israelier. Tuig vd bovenste plank is het.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:35:12 #33
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108293569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uh nee, we hebben het ook steevast over "de moslims" en "alle moslims" en "gematigde moslims bestaan niet"...
Speak for yourself. Ik ga niet alle Joden beoordelen op de daden van een aantal radicale Joden, en ik ga niet alle Moslims beoordelen op de daden van een aantal radicale Moslims.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:38:19 #34
pi_108293673
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Speak for yourself. Ik ga niet alle Joden beoordelen op de daden van een aantal radicale Joden, en ik ga niet alle Moslims beoordelen op de daden van een aantal radicale Moslims.
Maar ik vind wel dat "gematigde joden" verantwoordelijkheid moeten nemen voor de extremen in hun cultuur.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:46:28 #35
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108293949
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ik vind wel dat "gematigde joden" verantwoordelijkheid moeten nemen voor de extremen in hun cultuur.
Wat is "verantwoordelijkheid nemen"? En moet ik als gematigde Nederlander ook "verantwoordelijkheid nemen" voor Wilders en zijn bende?
pi_108293956
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:39 schreef Nielsch het volgende:
Christenen moeten toch wel de domste mensen ter wereld zijn. Aan de ene kant volop opkomen voor Israël maar zich aan de andere kant keihard in hun reet laten nemen door die Joden.
Het grote probleem blijft het schuldgevoel over de holocaust, daarom komt Israël met veel zaken weg die bij andere landen niet gepikt zouden worden. Dat enkele van de belangrijkste bankiersfamilies joods zijn zal ook helpen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:48:04 #37
pi_108294002
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat is "verantwoordelijkheid nemen"?
Hoe moeten moslims verantwoordelijkheid nemen voor de extremen in hun cultuur?
quote:
En moet ik als gematigde Nederlander ook "verantwoordelijkheid nemen" voor Wilders en zijn bende?
Ja.
pi_108294905
Er zijn geen islamitische doelen meer over dus hop naar het volgende station :D
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:22:06 #39
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108297583
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe moeten moslims verantwoordelijkheid nemen voor de extremen in hun cultuur?

[..]

Ja.
Jij komt met die stelling, dan moet je dat niet aan mij gaan vragen.
pi_108322894
Orthodoxe Joden.

Debiel volk.
pi_108334986
quote:

Internet?
pi_108338835
quote:

Overal ter wereld zie je religieus extremisme de kop opsteken.
Misschien wel omdat de sterk verbeterde communicatiemogelijkheden steeds vaker oude, achterhaalde, onzinnige denkbeelden onderuit kunnen halen. En bepaalde groepen willen toch macht blijven behouden tegen de stroom in.
pi_108339103
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind dat de niet-gelovigen verantwoordelijkheid moeten nemen voor de niet-gelovige criminelen en moordenaars. Dat is in feite wat je hier zegt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_108339146
quote:

[..]

Onzin. er zijn maar een paar users die zo praten
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:25:40 #45
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108339161
quote:

[..]

"Maar hunnie doen het ooook!" :'(

Een dergelijke uitspraak is voor domme mensen. Ben jij een dom mens?
pi_108339239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:16 schreef Hyperdude het volgende:
idd.
Joden, Palestijnen
po-tay-toe, po-tah-toe
:?
pi_108339451
-edit verkeerde topic
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:09:49 #48
pi_108340851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik vind dat de niet-gelovigen verantwoordelijkheid moeten nemen voor de niet-gelovige criminelen en moordenaars. Dat is in feite wat je hier zegt.
Niet gelovigen zijn niet crimineel vanwege een ideologie die ze niet hebben.
pi_108349587
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, het is wel toevallig dat alle niet-gelovige criminelen atheist zijn. Ik zie een verband.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:53:46 #50
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108349791
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat vind jij. Ik ben het met je eens, maar veel gelovigen zouden zeggen dat juist het gebrek aan religie de reden is dat die mensen crimineel zijn. Ik ben het er niet mee eens, maar binnen hun logica klopt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')