abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:52:47 #26
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108289120
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:07 schreef Smoofie het volgende:
De normale joden vinden de othodoxe ook niets....ga nou niet janken en zeggen "alle joden".
Nee, natuurlijk niet. Dat blijkt ook uit mijn vraag, die lui vallen ook andere Joden lastig. Hoe dan ook, ik sta volledig achter de niet radicale Joden, en ik denk dat hoe meer aandacht dit krijgt, hoe beter het voor hun is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_108291144
Naar schatting zo'n 10-15% van de bevolking op dit moment, die Haredim. Groieicijfers van zo'n 6%. En ik reken de iets minder orthodoxe dan nog niet eens mee.
Voeren geen moer uit behalve een beetje in hun madrassa (of hoe de school bij deze club heet) zitten en de godganse dag de talmoed bestuderen. Hoeven niet het leger in.

Israels'eigen Talibaan.
pi_108291329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:23 schreef Ulx het volgende:
Naar schatting zo'n 10-15% van de bevolking op dit moment, die Haredim. Groieicijfers van zo'n 6%. En ik reken de iets minder orthodoxe dan nog niet eens mee.
Voeren geen moer uit behalve een beetje in hun madrassa (of hoe de school bij deze club heet) zitten en de godganse dag de talmoed bestuderen. Hoeven niet het leger in.

Israels'eigen Talibaan.
Als ik me niet vergis krijgen ze ook veel meer kinderen dan de wat meer gematigde joden. Op die manier krijg je ook binnen de bevolking een procentuele verschuiving waar dit soort incidenten waarschijnlijk mee samenhangt.
pi_108291390
Christenen moeten toch wel de domste mensen ter wereld zijn. Aan de ene kant volop opkomen voor Israël maar zich aan de andere kant keihard in hun reet laten nemen door die Joden.
pi_108291396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis krijgen ze ook veel meer kinderen dan de wat meer gematigde joden. Op die manier krijg je ook binnen de bevolking een procentuele verschuiving waar dit soort incidenten waarschijnlijk mee samenhangt.
En aangezien de kinderen ook niet werken en niet in het leger hoeven mogen de seculiere israelis de kosten van het bewaken van de nederzettingen gaan lappen.

Ik ben benieuwd hoe lang die daar nog zin in hebben.
pi_108291410
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:07 schreef Smoofie het volgende:
De normale joden vinden de othodoxe ook niets....ga nou niet janken en zeggen "alle joden".
Uh nee, we hebben het ook steevast over "de moslims" en "alle moslims" en "gematigde moslims bestaan niet"...
pi_108291807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:23 schreef Ulx het volgende:

Israels'eigen Talibaan.
Op kosten en beveiligd door de normale Israelier. Tuig vd bovenste plank is het.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:35:12 #33
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108293569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uh nee, we hebben het ook steevast over "de moslims" en "alle moslims" en "gematigde moslims bestaan niet"...
Speak for yourself. Ik ga niet alle Joden beoordelen op de daden van een aantal radicale Joden, en ik ga niet alle Moslims beoordelen op de daden van een aantal radicale Moslims.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:38:19 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108293673
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Speak for yourself. Ik ga niet alle Joden beoordelen op de daden van een aantal radicale Joden, en ik ga niet alle Moslims beoordelen op de daden van een aantal radicale Moslims.
Maar ik vind wel dat "gematigde joden" verantwoordelijkheid moeten nemen voor de extremen in hun cultuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:46:28 #35
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108293949
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ik vind wel dat "gematigde joden" verantwoordelijkheid moeten nemen voor de extremen in hun cultuur.
Wat is "verantwoordelijkheid nemen"? En moet ik als gematigde Nederlander ook "verantwoordelijkheid nemen" voor Wilders en zijn bende?
pi_108293956
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:39 schreef Nielsch het volgende:
Christenen moeten toch wel de domste mensen ter wereld zijn. Aan de ene kant volop opkomen voor Israël maar zich aan de andere kant keihard in hun reet laten nemen door die Joden.
Het grote probleem blijft het schuldgevoel over de holocaust, daarom komt Israël met veel zaken weg die bij andere landen niet gepikt zouden worden. Dat enkele van de belangrijkste bankiersfamilies joods zijn zal ook helpen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:48:04 #37
pi_108294002
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat is "verantwoordelijkheid nemen"?
Hoe moeten moslims verantwoordelijkheid nemen voor de extremen in hun cultuur?
quote:
En moet ik als gematigde Nederlander ook "verantwoordelijkheid nemen" voor Wilders en zijn bende?
Ja.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108294905
Er zijn geen islamitische doelen meer over dus hop naar het volgende station :D
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:22:06 #39
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108297583
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe moeten moslims verantwoordelijkheid nemen voor de extremen in hun cultuur?

[..]

Ja.
Jij komt met die stelling, dan moet je dat niet aan mij gaan vragen.
pi_108322894
Orthodoxe Joden.

Debiel volk.
pi_108334986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:08 schreef Viajero het volgende:
Ik vind het interessant dat dit soort zaken, ook zaken als Joodse vrouwen en meisjes die in de bus en op weg naar school door radicale Joden worden lastig gevallen, steeds meer in de media komen.

Die zaken spelen al decennia maar werden altijd goed buiten beeld gehouden.

Ik vraag me oprecht af waarom dat aan het veranderen is. Iemand?
Internet?
pi_108338835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:08 schreef Viajero het volgende:
Ik vind het interessant dat dit soort zaken, ook zaken als Joodse vrouwen en meisjes die in de bus en op weg naar school door radicale Joden worden lastig gevallen, steeds meer in de media komen.

Die zaken spelen al decennia maar werden altijd goed buiten beeld gehouden.

Ik vraag me oprecht af waarom dat aan het veranderen is. Iemand?
Overal ter wereld zie je religieus extremisme de kop opsteken.
Misschien wel omdat de sterk verbeterde communicatiemogelijkheden steeds vaker oude, achterhaalde, onzinnige denkbeelden onderuit kunnen halen. En bepaalde groepen willen toch macht blijven behouden tegen de stroom in.
pi_108339103
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind dat de niet-gelovigen verantwoordelijkheid moeten nemen voor de niet-gelovige criminelen en moordenaars. Dat is in feite wat je hier zegt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_108339146
quote:

[..]

Onzin. er zijn maar een paar users die zo praten
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:25:40 #45
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108339161
quote:

[..]

"Maar hunnie doen het ooook!" :'(

Een dergelijke uitspraak is voor domme mensen. Ben jij een dom mens?
pi_108339239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:16 schreef Hyperdude het volgende:
idd.
Joden, Palestijnen
po-tay-toe, po-tah-toe
:?
pi_108339451
-edit verkeerde topic
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:09:49 #48
pi_108340851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik vind dat de niet-gelovigen verantwoordelijkheid moeten nemen voor de niet-gelovige criminelen en moordenaars. Dat is in feite wat je hier zegt.
Niet gelovigen zijn niet crimineel vanwege een ideologie die ze niet hebben.
pi_108349587
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, het is wel toevallig dat alle niet-gelovige criminelen atheist zijn. Ik zie een verband.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:53:46 #50
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108349791
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat vind jij. Ik ben het met je eens, maar veel gelovigen zouden zeggen dat juist het gebrek aan religie de reden is dat die mensen crimineel zijn. Ik ben het er niet mee eens, maar binnen hun logica klopt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')