Veel is hierboven al gezegd, hangt echt van de situatie af.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:11 schreef Merlijn het volgende:
Ik wil even een aantal meningen horen over een stelling:
"vreemdgaan is per definitie exit relatie" ?
Ik heb ook al een vermoeden om wie het gaat ja..quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:46 schreef Merlijn het volgende:
Oplettende lezers weten denk ik wel over wie ik het heb. De volgende kwestie is dan: is het verstandig om in te grijpen als de personen heel dicht bij je staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ingrijpen lijkt me lastig tbh. Mss zou ik ze er zelf afzonderlijk op wijzen wat ze aan t doen zijn en of ze alles op t spel willen zetten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:46 schreef Merlijn het volgende:
Oplettende lezers weten denk ik wel over wie ik het heb. De volgende kwestie is dan: is het verstandig om in te grijpen als de personen heel dicht bij je staan?
Zoals eerder gezegd: wat hun betreft kan ik ze alleen maar in de juiste richting wijzen. Ik weet dat hij oprecht spijt heeft en er alles voor over heeft om een laatste kans met beide handen aan te pakken. Van haar weet ik het (nog) niet. Maar het gaat me vooral om de kinderen, die ik het lot van mijn dochter wil besparen. (naast de financiele consequenties)quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:49 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Veel is hierboven al gezegd, hangt echt van de situatie af.
En dat slippertje, is zij erachter gekomen of heeft hij het zelf opgebiecht? Maakt ook een groot verschil denk ik, met name om zijn instelling in dat geval.
[..]
Ik heb ook al een vermoeden om wie het gaat ja..
Maar.. op welke manier wil je ingrijpen? Voorkomen dat ze uit elkaar gaan, of voorkomen dat ze bij elkaar blijven?
Ik hou mij eigenlijk ook altijd wel op de zijlijn als het gaat over mijn mening over andermans relatie. Maar de relaties in mijn omgeving bekijk ik wel vaker met een knipoog. Ik heb overigens niet door over wie het gaat, maar dat gaat mij ook verder niet aan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:53 schreef Papabear het volgende:
Nu het serieuze antwoord: Ik zou wat afstand houden. Straks heb je je er te veel mee bemoeid en ben jij de sigaar![]()
Katten in het nauw maken rare sprongen. En als het om relaties gaat, dan gaan sommigen over lijken.
Op dat gebied ben ik altijd erg terughoudend.
Ik kan niet over jouw situatie oordelen natuurlijk, maar ik weet wel dat mijn ouders vaak ruzie hadden vroeger, op een gegeven moment uit elkaar zijn gegaan en daar ben ik echt niet slechter van geworden. Ik denk dat het voor mijn ouders in ieder geval de betere oplossing was, hoewel het in het begin niet leuk is natuurlijk. Maar steeds ruzie was ook niet leuk voor ons als kinderen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:53 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: wat hun betreft kan ik ze alleen maar in de juiste richting wijzen. Ik weet dat hij oprecht spijt heeft en er alles voor over heeft om een laatste kans met beide handen aan te pakken. Van haar weet ik het (nog) niet. Maar het gaat me vooral om de kinderen, die ik het lot van mijn dochter wil besparen. (naast de financiele consequenties)
Is al gebeurd. Ik weet alleen haar kant (reactie) van het verhaal nog niet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:58 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik kan niet over jouw situatie oordelen natuurlijk, maar ik weet wel dat mijn ouders vaak ruzie hadden vroeger, op een gegeven moment uit elkaar zijn gegaan en daar ben ik echt niet slechter van geworden. Ik denk dat het voor mijn ouders in ieder geval de betere oplossing was, hoewel het in het begin niet leuk is natuurlijk. Maar steeds ruzie was ook niet leuk voor ons als kinderen.
Ik denk dat het cruciaal is dat hij écht oprecht spijt heeft. Als hij echt met z'n billen bloot gaat en écht oprecht heel veel spijt heeft etc, en misschien zelfs kan verklaren waarom hij in de fout is gegaan, dan zou ik zeker niet zomaar alles op het spel zetten. Maar nogmaals, dan moet die spijtbetuiging wel oprecht zijn, en niet een of andere lulsmoes, terwijl hij daarna vrolijk verder gaat.
Hij zal door het stof moeten als hij de relatie wil redden en haar wil behouden..
*Amen* (geldt imo ook als het een vrouw zou betreffen hoor!)quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:58 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik kan niet over jouw situatie oordelen natuurlijk, maar ik weet wel dat mijn ouders vaak ruzie hadden vroeger, op een gegeven moment uit elkaar zijn gegaan en daar ben ik echt niet slechter van geworden. Ik denk dat het voor mijn ouders in ieder geval de betere oplossing was, hoewel het in het begin niet leuk is natuurlijk. Maar steeds ruzie was ook niet leuk voor ons als kinderen.
Ik denk dat het cruciaal is dat hij écht oprecht spijt heeft. Als hij echt met z'n billen bloot gaat en écht oprecht heel veel spijt heeft etc, en misschien zelfs kan verklaren waarom hij in de fout is gegaan, dan zou ik zeker niet zomaar alles op het spel zetten. Maar nogmaals, dan moet die spijtbetuiging wel oprecht zijn, en niet een of andere lulsmoes, terwijl hij daarna vrolijk verder gaat.
Hij zal door het stof moeten als hij de relatie wil redden en haar wil behouden..
Reactie op het vreemdgaan bedoel je?quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:59 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Ik weet alleen haar kant (reactie) van het verhaal nog niet.
idd vind ik ook. Altijd gevaarlijk om je in zoiets te mengen. Mss zou ik ze naar een huwelijkstherapie verwijzen oid. Maar zelf er een beetje tussen gaan zitten is gevaarlijkquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:59 schreef Papabear het volgende:
In mijn ogen is Merlijn ook nog maar een 'broekie'. En ik kan me voorstellen dat je de relatie van iemand graag zou willen redden omwille van de kinderen, maar je begeeft je al heel erg snel op glad ijs, wat dat betreft.
Ik kan helaas niet het hele verhaal neerzetten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:02 schreef gomi het volgende:
[..]
idd vind ik ook. Altijd gevaarlijk om je in zoiets te mengen. Mss zou ik ze naar een huwelijkstherapie verwijzen oid. Maar zelf er een beetje tussen gaan zitten is gevaarlijk
Daar zit ik ook niet echt op te wachtenquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:04 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik kan helaas niet het hele verhaal neerzetten.
geheel met je eens iddquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:07 schreef Papabear het volgende:
[..]
Daar zit ik ook niet echt op te wachten
Het gaat om 2 volwassen mensen die zelf oud en wijs genoeg zouden moeten zijn om hun eigen boontjes te doppen.
Ze weten zelf ook dondersgoed dat ze 3 kinderen hebben en wat de consequenties van een scheiding zullen zijn.
Hoe graag je ook wilt helpen en hoe goed je bedoelingen ook zijn..... Don't do it!
Ik heb wel een paar keer bijna in zo'n situatie gezeten inderdaad. Maar toen kreeg ik gelukkig op tijd hetzelfde advies als dat ik nu zelf heb gegeven: Afstand houden, begrip tonen en niet ingaan op specifieke vragen van 1 van beide partijen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:19 schreef Ganzz het volgende:
@ papabear, het klinkt alsof je dat al vaker meegemaakt hebt. Het is inderdaad wel een punt, als ze zo in de crisis zitten, hebben we waarschijnlijk een kort lontje. Een van je 2 ken je altijd beter. Dus partijdigheid komt dan snel om de hoek (of zo wordt het misschien gezien)
Verder ga ik mijn bed op zoeken, t blijft een zwaar onderwerp.
(edit) ik wacht nog even op de bitterballen!
Held !quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:22 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar keer bijna in zo'n situatie gezeten inderdaad. Maar toen kreeg ik gelukkig op tijd hetzelfde advies als dat ik nu zelf heb gegeven: Afstand houden, begrip tonen en niet ingaan op specifieke vragen van 1 van beide partijen.
Zij hebben namelijk een probleem en zullen jou gegarandeerd gaan gebruiken om achter bepaalde dingen te komen.
Maar ik loop al bijna 40 jaar op deze aardkloot rond, dus heb genoeg gezien en gehoord
Sleep wel girl..quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:28 schreef maffemuts het volgende:
* maffemuts gaat maar slapen... ben moe, morgen drukke dag.
slaap lekker! en droom wat moois...quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:28 schreef maffemuts het volgende:
* maffemuts gaat maar slapen... ben moe, morgen drukke dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |