abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108284566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:11 schreef Merlijn het volgende:
Ik wil even een aantal meningen horen over een stelling:

"vreemdgaan is per definitie exit relatie" ?

Veel is hierboven al gezegd, hangt echt van de situatie af.
En dat slippertje, is zij erachter gekomen of heeft hij het zelf opgebiecht? Maakt ook een groot verschil denk ik, met name om zijn instelling in dat geval.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:46 schreef Merlijn het volgende:
Oplettende lezers weten denk ik wel over wie ik het heb. De volgende kwestie is dan: is het verstandig om in te grijpen als de personen heel dicht bij je staan?
Ik heb ook al een vermoeden om wie het gaat ja..
Maar.. op welke manier wil je ingrijpen? Voorkomen dat ze uit elkaar gaan, of voorkomen dat ze bij elkaar blijven?
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:51:29 #127
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_108284660
Terwijl je het misschien had kunnen voorkomen? Ik heb bijna 4 jaar een relatie gehad, en vooral tijdens die relatie leren praten met elkaar. Maar dat is juist wat veel mensen volgens mij niet doen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108284667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:46 schreef Merlijn het volgende:
Oplettende lezers weten denk ik wel over wie ik het heb. De volgende kwestie is dan: is het verstandig om in te grijpen als de personen heel dicht bij je staan?
ingrijpen lijkt me lastig tbh. Mss zou ik ze er zelf afzonderlijk op wijzen wat ze aan t doen zijn en of ze alles op t spel willen zetten.
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:53:50 #129
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_108284804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:49 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Veel is hierboven al gezegd, hangt echt van de situatie af.
En dat slippertje, is zij erachter gekomen of heeft hij het zelf opgebiecht? Maakt ook een groot verschil denk ik, met name om zijn instelling in dat geval.

[..]

Ik heb ook al een vermoeden om wie het gaat ja..
Maar.. op welke manier wil je ingrijpen? Voorkomen dat ze uit elkaar gaan, of voorkomen dat ze bij elkaar blijven?
Zoals eerder gezegd: wat hun betreft kan ik ze alleen maar in de juiste richting wijzen. Ik weet dat hij oprecht spijt heeft en er alles voor over heeft om een laatste kans met beide handen aan te pakken. Van haar weet ik het (nog) niet. Maar het gaat me vooral om de kinderen, die ik het lot van mijn dochter wil besparen. (naast de financiele consequenties)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_108284807
Nu het serieuze antwoord: Ik zou wat afstand houden. Straks heb je je er te veel mee bemoeid en ben jij de sigaar :{
Katten in het nauw maken rare sprongen. En als het om relaties gaat, dan gaan sommigen over lijken.
Op dat gebied ben ik altijd erg terughoudend.
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:57:18 #131
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_108284996
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:53 schreef Papabear het volgende:
Nu het serieuze antwoord: Ik zou wat afstand houden. Straks heb je je er te veel mee bemoeid en ben jij de sigaar :{
Katten in het nauw maken rare sprongen. En als het om relaties gaat, dan gaan sommigen over lijken.
Op dat gebied ben ik altijd erg terughoudend.
Ik hou mij eigenlijk ook altijd wel op de zijlijn als het gaat over mijn mening over andermans relatie. Maar de relaties in mijn omgeving bekijk ik wel vaker met een knipoog. Ik heb overigens niet door over wie het gaat, maar dat gaat mij ook verder niet aan. ;)
pi_108285066
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:53 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd: wat hun betreft kan ik ze alleen maar in de juiste richting wijzen. Ik weet dat hij oprecht spijt heeft en er alles voor over heeft om een laatste kans met beide handen aan te pakken. Van haar weet ik het (nog) niet. Maar het gaat me vooral om de kinderen, die ik het lot van mijn dochter wil besparen. (naast de financiele consequenties)
Ik kan niet over jouw situatie oordelen natuurlijk, maar ik weet wel dat mijn ouders vaak ruzie hadden vroeger, op een gegeven moment uit elkaar zijn gegaan en daar ben ik echt niet slechter van geworden. Ik denk dat het voor mijn ouders in ieder geval de betere oplossing was, hoewel het in het begin niet leuk is natuurlijk. Maar steeds ruzie was ook niet leuk voor ons als kinderen.

Ik denk dat het cruciaal is dat hij écht oprecht spijt heeft. Als hij echt met z'n billen bloot gaat en écht oprecht heel veel spijt heeft etc, en misschien zelfs kan verklaren waarom hij in de fout is gegaan, dan zou ik zeker niet zomaar alles op het spel zetten. Maar nogmaals, dan moet die spijtbetuiging wel oprecht zijn, en niet een of andere lulsmoes, terwijl hij daarna vrolijk verder gaat.
Hij zal door het stof moeten als hij de relatie wil redden en haar wil behouden..
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:59:25 #133
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_108285099
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:58 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Ik kan niet over jouw situatie oordelen natuurlijk, maar ik weet wel dat mijn ouders vaak ruzie hadden vroeger, op een gegeven moment uit elkaar zijn gegaan en daar ben ik echt niet slechter van geworden. Ik denk dat het voor mijn ouders in ieder geval de betere oplossing was, hoewel het in het begin niet leuk is natuurlijk. Maar steeds ruzie was ook niet leuk voor ons als kinderen.

Ik denk dat het cruciaal is dat hij écht oprecht spijt heeft. Als hij echt met z'n billen bloot gaat en écht oprecht heel veel spijt heeft etc, en misschien zelfs kan verklaren waarom hij in de fout is gegaan, dan zou ik zeker niet zomaar alles op het spel zetten. Maar nogmaals, dan moet die spijtbetuiging wel oprecht zijn, en niet een of andere lulsmoes, terwijl hij daarna vrolijk verder gaat.
Hij zal door het stof moeten als hij de relatie wil redden en haar wil behouden..
Is al gebeurd. Ik weet alleen haar kant (reactie) van het verhaal nog niet.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_108285105
In mijn ogen is Merlijn ook nog maar een 'broekie'. En ik kan me voorstellen dat je de relatie van iemand graag zou willen redden omwille van de kinderen, maar je begeeft je al heel erg snel op glad ijs, wat dat betreft.
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:00:15 #135
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_108285139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:58 schreef JK1982 het volgende:

[..]

*Amen* (geldt imo ook als het een vrouw zou betreffen hoor!)
_O_
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_108285234
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:59 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Is al gebeurd. Ik weet alleen haar kant (reactie) van het verhaal nog niet.
Reactie op het vreemdgaan bedoel je?
En waarin is ze dan bijv. zo koppig?

Als ik dat zo hoor lijkt het wel op mij en mijn ex, koppig en gevoelens niet kunnen/willen tonen.. :D
pi_108285257
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:59 schreef Papabear het volgende:
In mijn ogen is Merlijn ook nog maar een 'broekie'. En ik kan me voorstellen dat je de relatie van iemand graag zou willen redden omwille van de kinderen, maar je begeeft je al heel erg snel op glad ijs, wat dat betreft.
idd vind ik ook. Altijd gevaarlijk om je in zoiets te mengen. Mss zou ik ze naar een huwelijkstherapie verwijzen oid. Maar zelf er een beetje tussen gaan zitten is gevaarlijk
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:04:35 #138
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_108285355
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:02 schreef gomi het volgende:

[..]

idd vind ik ook. Altijd gevaarlijk om je in zoiets te mengen. Mss zou ik ze naar een huwelijkstherapie verwijzen oid. Maar zelf er een beetje tussen gaan zitten is gevaarlijk
Ik kan helaas niet het hele verhaal neerzetten.
pi_108285500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:04 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Ik kan helaas niet het hele verhaal neerzetten.
Daar zit ik ook niet echt op te wachten ;)
Het gaat om 2 volwassen mensen die zelf oud en wijs genoeg zouden moeten zijn om hun eigen boontjes te doppen.
Ze weten zelf ook dondersgoed dat ze 3 kinderen hebben en wat de consequenties van een scheiding zullen zijn.
Hoe graag je ook wilt helpen en hoe goed je bedoelingen ook zijn..... Don't do it!
pi_108285614
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:07 schreef Papabear het volgende:

[..]

Daar zit ik ook niet echt op te wachten ;)
Het gaat om 2 volwassen mensen die zelf oud en wijs genoeg zouden moeten zijn om hun eigen boontjes te doppen.
Ze weten zelf ook dondersgoed dat ze 3 kinderen hebben en wat de consequenties van een scheiding zullen zijn.
Hoe graag je ook wilt helpen en hoe goed je bedoelingen ook zijn..... Don't do it!
geheel met je eens idd
pi_108285621
Ik denk dat, als ik zo lees dat ze er samen écht voor geknokt hebben, al jaren eigenlijk, en ook al gaat het lang niet altijd even lekker, ze echt wel van elkaar houden. Dat op zich is al wat waar natuurlijk.

En hoewel ik principieel tégen vreemdgaan ben, moet ik heel eerlijk zeggen dat ik me ook wel kan voorstellen dat sommige mensen in bepaalde situaties in de fout kunnen gaan. Stress, lust, drank misschien, etc. etc. Dat speelt allemaal mee.
En nee, daarmee praat ik absoluut niks goed! Alleen het betekent wel dat je héél goed moet nadenken over de beslissingen die je op basis hiervan gaat nemen (de persoon in kwestie dan..)

Edit: ik zit wel op een hele andere golflengte dan Papabear en Gomi zie ik.. Ik wil niet zeggen dat je je er heel erg mee moet gaan bemoeien ofzo, maar je mag er best met ze over praten lijkt mij..
pi_108285783
Het enige wat ik Merlijn kan/wil adviseren is om medeleven en begrip te tonen voor de situatie en vooral geen partij te kiezen.
Dat laatste kan er namelijk ook nog insluipen als je de een wat vaker spreekt dan de ander (en dan wordt het pas echt link).
Dan gaat de ander jou proberen uit te horen, vragen stellen om erachter te komen wat de ander heeft gezegd, enz. Hou op, schei uit _O-

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2012 23:14:35 ]
pi_108285982
@Rucky: Bitterballen? :9
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:19:12 #144
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_108286046
@ papabear, het klinkt alsof je dat al vaker meegemaakt hebt. Het is inderdaad wel een punt, als ze zo in de crisis zitten, hebben we waarschijnlijk een kort lontje. Een van je 2 ken je altijd beter. Dus partijdigheid komt dan snel om de hoek (of zo wordt het misschien gezien)

Verder ga ik mijn bed op zoeken, t blijft een zwaar onderwerp.

(edit) ik wacht nog even op de bitterballen!
pi_108286197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:19 schreef Ganzz het volgende:
@ papabear, het klinkt alsof je dat al vaker meegemaakt hebt. Het is inderdaad wel een punt, als ze zo in de crisis zitten, hebben we waarschijnlijk een kort lontje. Een van je 2 ken je altijd beter. Dus partijdigheid komt dan snel om de hoek (of zo wordt het misschien gezien)

Verder ga ik mijn bed op zoeken, t blijft een zwaar onderwerp.

(edit) ik wacht nog even op de bitterballen!
Ik heb wel een paar keer bijna in zo'n situatie gezeten inderdaad. Maar toen kreeg ik gelukkig op tijd hetzelfde advies als dat ik nu zelf heb gegeven: Afstand houden, begrip tonen en niet ingaan op specifieke vragen van 1 van beide partijen.
Zij hebben namelijk een probleem en zullen jou gegarandeerd gaan gebruiken om achter bepaalde dingen te komen.

Maar ik loop al bijna 40 jaar op deze aardkloot rond, dus heb genoeg gezien en gehoord :)
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:28:25 #146
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_108286448
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:22 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik heb wel een paar keer bijna in zo'n situatie gezeten inderdaad. Maar toen kreeg ik gelukkig op tijd hetzelfde advies als dat ik nu zelf heb gegeven: Afstand houden, begrip tonen en niet ingaan op specifieke vragen van 1 van beide partijen.
Zij hebben namelijk een probleem en zullen jou gegarandeerd gaan gebruiken om achter bepaalde dingen te komen.

Maar ik loop al bijna 40 jaar op deze aardkloot rond, dus heb genoeg gezien en gehoord :)
Held ! _O_
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:28:59 #147
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_108286466
* maffemuts gaat maar slapen... ben moe, morgen drukke dag.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_108286521
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:28 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Held ! _O_
Geen idee of je dat sarcastisch bedoelt, maar ik hoop van harte dat je er wat aan hebt ;)
pi_108286538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:28 schreef maffemuts het volgende:
Sleep wel girl.. :*
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:30:52 #150
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_108286546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:28 schreef maffemuts het volgende:
slaap lekker! en droom wat moois...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')