abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:50:11 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108258919
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108258955
Je was me net voor! En ik had dit al gecopy-paste voor de nieuwe tt: "He Mele No Lilo"

xD
pi_108259007
Nog even ter illustratie: dit is Dude. Maar zeg nou zelf, heul slank ziet Dude er niet uit :D :')
Mango wilde overigens niet op de foto.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:53:36 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108259054
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nog even ter illustratie: dit is Dude. Maar zeg nou zelf, heul slank ziet Dude er niet uit :D :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fluffball :D O+
pi_108259069
Dude is natuurlijk wel groot en harig ;)
Heeft hij niet ook flink wat losse huid?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108259135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:53 schreef Ml-etje het volgende:
Dude is natuurlijk wel groot en harig ;)
Heeft hij niet ook flink wat losse huid?
Volgens mij valt dat wel mee. Is me in ieder geval nog nooit echt opgevallen. Maar hij is inderdaad wel erg groot :P.

En we wisten wel dat hij niet zo dik is als hij er uitziet, want fluff, maar dat Mango in verhouding dikker is, verbaasde ons nogal :D :+
pi_108259142
Blijft vast weinig van over als je er water overheen gooit coco ;) maar met recht DUDE idd!
Fijn dat het goed is met de beestenboel O+
pi_108259163
So. Much. Fluffyness. Think. I'm. Gonna. Die....
O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108259195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee. Is me in ieder geval nog nooit echt opgevallen. Maar hij is inderdaad wel erg groot :P.

En we wisten wel dat hij niet zo dik is als hij er uitziet, want fluff, maar dat Mango in verhouding dikker is, verbaasde ons nogal :D :+
Vind hem mooi!
pi_108259230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Cool!

Bijbelvak was ook cool. Ik ben mede daardoor van m'n geloof gevallen :').
Dat geloof ik best ja :P
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:57:52 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108259233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:56 schreef V1z0R het volgende:
So. Much. Fluffyness. Think. I'm. Gonna. Die....
O+
Kat + 8-) + :6 = :D

Oh enneh Coco, roze vestje is win! :D
pi_108259243
Wat een kat O+!! Wat voor merk is het? Fijn dat er niets met ze aan de hand is :)
pi_108259245
Daaamn wat een kat O+ O+
pi_108259249
Even wat anders, ik wil mijn inboedel en autoverzekering oversluiten. Hebben jullie goede tips over goede en betaalbare verzekeringen?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108259252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vind hem mooi!
Nog één foto dan, ter ere van de crazy ol' cat lady in mij :@

Edit: Perruche, tis een Ragdoll :)
pi_108259276
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Even wat anders, ik wil mijn inboedel en autoverzekering oversluiten. Hebben jullie goede tips over goede en betaalbare verzekeringen?
Auto weet ik niet, maar ik heb bijna alles bij rabo / interpolis...
pi_108259308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nog een foto ter ere van de crazy ol' cat lady in mij :@

[ afbeelding ]

Edit: Perruche, tis een Ragdoll :)
Oeh die ogen lijken blauw?!
pi_108259326
quote:
17s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oeh die ogen lijken blauw?!
Aye, Ragdolls hebben altijd blauwe ogen :Y
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:01:43 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108259372
Oh, dan heb ik ook een verzekeringsvraag: ik neem aan dat ik ook een verzekering moet afsluiten voor mijn Madrid-trip? :@. Waar ben ik dan het goedkoopste uit? (hoeft niet per se doorlopend, tenzij dat goedkoper is dan los afsluiten voor 1 week vakantie + 2 weken vakantie + enkele weekendtripjes)
Niet meer actief op Fok!
pi_108259386
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:58 schreef Perruche het volgende:

[..]

Auto weet ik niet, maar ik heb bijna alles bij rabo / interpolis...
Ik zag dat onna onna (vrouwenverzekeringen ofzo) iig handtasdekking biedt. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? woensdag 22 februari 2012 @ 13:02:26 #21
70532 loveli
N
pi_108259401
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Unive heeft geen winstoogmerk, zelf heb ik alles bij Centraal Beheer ivm personeelskorting en omdat ze niet echt moeilijk doen. Maar nooit echt lastige situaties gehad. Weet niet of je voor goedkoop moet gaan bij autoverzekering (of dat echt zoveel scheelt), vaak is de dekking dan ook minder. Door verschillen in dekking is de prijs lastig te vergelijken voor autoverzekeringen (was iig zo laatste keer dat ik oversloot).
crap in = crap out
pi_108259409
Ok lijstjes updaterrrr;

O: 4 bth (2x kaas, 2x appelstroop)
L: zalmfilet, 150 gr boontjes, bakje sla, 150 gr penne en een saus erover
T: koffie met melk
T: appel, peer
B: 2x20 minuten fietsen
T: banaan
S: bodypump
D: omelet 2 eieren en een rauwe paprika
T: 2 blokjes pure choco

Ik ben tevreden als ik me eraan houd! Iemand commentaar?
pi_108259432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
SPOILER
Jeumig, wat een bakbeest :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108259441
Viking voor onze vakantie (2 weken europa dekking) betaalde vriendje iets van 13 euro. ik denk dat doorlopend goedkoper is afhankelijk van je bestemming! ik betaal geloof ik 2.75 per maand ofzo aan reisverzekering..
  Vis een optie? woensdag 22 februari 2012 @ 13:04:48 #25
70532 loveli
N
pi_108259462
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Aye, Ragdolls hebben altijd blauwe ogen :Y
Arische katten.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties