abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_108250922


Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)


bron: wikipedia
Cheers! c_/
Resistance is futile.
pi_108250936
Ik verhuis 18 maart pas naar Engeland, maar op 20 maart heb ik een belangrijk sollicitatiegesprek (promotie, zeer spannend!) en dan moet ik bewijs meenemen dat ik in Engeland mag wonen/werken.

Hiermee bedoelen ze toch simpelweg een NI nummer? :s)

Want dat kan ik over 1,5 week wel aanvragen als ik doe alsof ik al in Engeland woon. Dus ik neem aan dat ik dan bewijs van adres mee moet nemen? Ik ga bij mijn vriend wonen dus een huurcontract heb ik natuurlijk niet.
Resistance is futile.
pi_108251017
Ik ben nu een keer of 6 in Engeland geweest, weekendje London, weekendjes Northampton en weekje Wales O+ . Ik kan het mis hebben maar ik denk dat ik het wel naar mijn zin zal gaan hebben, vooropgesteld dat ik een hele toffe baan vind. Indien nodig ga ik wel een jaartje achter de kassa's zitten bij Asda of zo. Als ik geen superleuke baan vind, zal het na verloop van tijd wel afzien worden. Maar waar ik ook ga wonen, dat zou overal ter wereld hetzelfde zijn.

Paar dingen die me al opgevallen zijn:

Laatst sunday roast gehad. Ik zie de meerwaarde van dat pasteitje zonder vulling niet echt?

Dat links rijden heb ik nog niet gedaan.. Is dat in de praktijk makkelijk aangeleerd?

Winkelen in Engeland: _O_

Lelijke huizen, maar toch beter dan Brussel en de rest van dit landje. De sociale woningen vind ik allemaal lijken op Nederlandse bejaardenwoningen :P . Maar goed, hoe langer ik weg ben uit Nederland, hoe lelijker ik dat ga vinden met hele wijken vol van hetzelfde. Het ziet er opgeruimder en ordelijker uit, maar zo saai.

Wat is Engeland groot! Fucking afstanden om bijvoorbeeld via ebay iets op te halen bij de verkoper..

Leuke mensen wel, al heb ik niet de indruk dat ze super toegankelijk zijn, dat je wel eventjes je best moet doen om ze te leren kennen.

Heuvels en glooiing: ik heb dat altijd al prachtig gevonden en ik kom ruim aan mijn trekken hier O+ . Zal ze nog wel eens vervloeken bij het hardlopen. :P .

English courtesy gaat niet altijd op. Op online sollicitaties zelden reactie, dus ook niet dat ik niet ben uitgekozen. Maar verder vind ik het wel fijn dat je vrijwel overal vriendelijk te woord gestaan wordt door winkelpersoneel en aan de telefoon. In tegenstelling tot België pakken ze klantenservice erg professioneel en beleefd aan. ^O^ .

Ik zal wel geluk gehad hebben maar tot dusver van de regen nog niet veel meegekregen.

Engelsen rijden op de motorway standaard op de middenbaan. :') .

Engelse keuken is nu ook weer niet zo afschrikwekkend. OK, culinaire hoogstandjes zoals in België heb ik nog niet getroffen, maar het is niet slechter dan Nederland vind ik. Jacket potato :9 .

Ik zal het gaandeweg nog wel ontdekken allemaal. Maar schroom niet om mij alvast te behoeden voor (onaangename) verrassingen! :P
Resistance is futile.
pi_108251034
Ha, ik was laatst trouwens niet ver meer van Hull! Ik moest aan je denken, MoBlo!
Resistance is futile.
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:25:09 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108251405
Bewijs om in de UK te mogen werken is je EU paspoort. NI nummer is niet altijd nodig; ik heb 8 jaar zonder gedaan en toch niet teveel belasting betaald. Het is niet zo strak geregeld als in NL.

Links rijden heb je zo door omdat iedereen dat doet. Alleen met uitwijken moet je de goede kant op want dat is een automatische reactie, maar dat heb je hopelijk niet vaak nodig.

Lelijke huizen ligt veel aan de buurt. Er zijn veel verschillende stijlen. Mijn huis uit 1860 is prachtig.

eBay verzend de meeste dingen dus die hoef je niet op te halen en als wel kan je op locatie/regio zoeken.

Mensen zijn heel toegankelijk in de pub. In het OV is het veel moeilijker.

De Engelse keuken kan heel goed zijn en daarnaast zijn er heel veel invloeden van buitenaf, helemaal in London.

London is 1000x beter dan Brussel.

Oh en dit topic is niet in de reeks. Mod?
reset
pi_108255241
TR plaatsen, dan passen de mods het aan.
Ja doei.
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:19:30 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108255738
Ik heb het in het FB topic gepost waar Static het doorschuift aan Popo. ;)
reset
pi_108263056
Seven: Engelse keuken kan erg goed zijn, maar het mooiste vind ik dat het zo ontzettend makkelijk is om eten uit heel de wereld te krijgen. Er zijn zoveel restaurants met alle keukens die je maar wil, en de selectie in de supermarkten is ook zo veel groter en gevarieerder dan in Nederland/Belgie.

Die lege pasteitjes zijn Yorkshire Puddings http://en.wikipedia.org/wiki/Yorkshire_puddings en erg goed indien ze goed zijn gemaakt. Gewoon redelijk wat gravy gebruiken. :)
pi_108264265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
TR plaatsen, dan passen de mods het aan.
Hmm, had wel nieuw topic openen gedaan? :?
Resistance is futile.
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:15:10 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108264466
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:37 schreef Monopoly_Man het volgende:
Seven: Engelse keuken kan erg goed zijn, maar het mooiste vind ik dat het zo ontzettend makkelijk is om eten uit heel de wereld te krijgen. Er zijn zoveel restaurants met alle keukens die je maar wil, en de selectie in de supermarkten is ook zo veel groter en gevarieerder dan in Nederland/Belgie.

Die lege pasteitjes zijn Yorkshire Puddings http://en.wikipedia.org/wiki/Yorkshire_puddings en erg goed indien ze goed zijn gemaakt. Gewoon redelijk wat gravy gebruiken. :)
Hmm, ik zal het maar van je aannemen, ik keek er even van op. De berichten over de door en door verrotte Engelse keuken zijn in ieder geval zwaar overdreven, dat is me wel opgevallen. Supermarkten hier zijn inderdaad prima, wel beetje aan de dure kant maar daar hebben we Aldi voor.

Ghe, dat Londen 1000x beter is dan Brussel geloof ik direct. Toch heb ik het hier 5 jaar lang enorm naar mijn zin gehad, maar wel hoog tijd voor iets anders. Zal Brussel zelf niet echt missen maar wel mijn vrienden en werk/collega's.

Ben ook even de oude topics aan het doorspitten, zoveel gezeik over chav's! Vergeleken met Belgie valt dat best wel mee, maar als je rechtstreeks uit Nederland zal het misschien wel een aanpassing zijn? Ik merk in ieder geval dat ik met de Engelsen doorgaans makkelijk door 1 deur kan, iets wat met andere nationaliteiten/culturen niet altijd zo heel vanzelfsprekend is.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:19 schreef Individual het volgende:
Ik heb het in het FB topic gepost waar Static het doorschuift aan Popo. ;)
Thanks.
Resistance is futile.
pi_108283483
Zou het dit jaar wel doorgaan? http://www.holland.com/uk(...)andhouselondon-1.htm Duurt wel lang met nieuwe info
  donderdag 23 februari 2012 @ 13:59:40 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108301242
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:27 schreef zeebeschuit het volgende:
Zou het dit jaar wel doorgaan? http://www.holland.com/uk(...)andhouselondon-1.htm Duurt wel lang met nieuwe info
Zal wel toch? Vorig jaar zelfs speciaal teruggevlogen voor Koninginnedag. w/ :P
reset
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:54:57 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108526990
Government guidelines require a score of 75% or above to pass.

Ik had 46%..

You are not eligible for UK citizenship :'(

..ongeveer hetzelfde als mijn NL integratieexamen.. :P

http://www.channel4.com/p(...)l-4-citizenship-test
reset
  woensdag 29 februari 2012 @ 01:47:24 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108531349
Wil je dat dan?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:17:22 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108533931
Als ze me een hoge onderscheiding (OBE, CBE, MBE, Lord) met veel voordelen zouden geven zou ik het wel naast m'n NL paspoort willen hebben. Mijn NL paspoort komen ze niet aan. ;)

Maar ik begrijp niet genoeg van dit land dus krijg ik toch geen Brits paspoort.
reset
pi_108659306
Ik ga hier binnenkort ook komen lurken. Na vijf jaar Dublin ga ik volgend kwartaal naar Londen verhuizen. Hoop er geen spijt van te gaan krijgen. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:25:01 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108659805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:02 schreef LintuxCx het volgende:
Ik ga hier binnenkort ook komen lurken. Na vijf jaar Dublin ga ik volgend kwartaal naar Londen verhuizen. Hoop er geen spijt van te gaan krijgen. :')
Je maakt je eigen succes. ;)

Welkom!
reset
pi_108660471
Laat ik onze conversatie uit het Ierland topic maar even naar de goede plek verhuizen. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:20 schreef Individual het volgende:
Wat wil je en waar ga je werken? Wat had je voor hoeveel? Er zijn 'populaire' gebieden waar je veel teveel voor te weinig betaalt en nog steeds veel onderweg zal zijn. Veel 'nieuwe/tijdelijke stadsgenoten' plekken zijn belachelijk duur.

Ik woon bv in een 'vriendelijk groen dorp' op steenworp afstand van Canary Wharf (nieuw en 2e financieel centrum) voor relatief weinig. :)
Mijn werk zit in omgeving Victoria Station, en dat is zo te zien "ietwat" duur. ;( En ik houd mijn woon-werk verkeer liever kort. Ik ga toch proberen binnen een half uur loopafstand van werk te gaan wonen, maar goedkoop zal het niet zijn.

Nu heb ik 1 slaapkamer voor 1200 euro per maand en dat is al wat aan de dure kant, maar 3 minuten lopen vanaf werk dus dat is wel praktisch. Ik wil nu echt wat ruimer gaan wonen dus duurder wordt het sowieso, maar 2000 euro per maand is wel meteen erg zonde van 't geld.

Canary Wharf ziet er uit als een leuke omgeving met al dat water. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108660543
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:34 schreef Seven. het volgende:
Ik ben nu een keer of 6 in Engeland geweest, weekendje London, weekendjes Northampton en weekje Wales O+
Laat ze dat in Wales maar niet horen!
pi_108661327
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:51 schreef thabit het volgende:

[..]

Laat ze dat in Wales maar niet horen!
:D! Indeed!
Ja doei.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:28:37 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108661653
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:49 schreef LintuxCx het volgende:
Laat ik onze conversatie uit het Ierland topic maar even naar de goede plek verhuizen. :)

Canary Wharf ziet er uit als een leuke omgeving met al dat water. :)
Canary Wharf zelf heeft idd veel water, maar is wel een wolkenkrabberpark. Ik woon net aan de andere kant van de rivier in de leafy Royal Borough of Greenwich. (we zijn net koninklijk geworden - eerste keer in 90 jaar dat het gebeurt). ;)

reset
pi_108661925
Heb je iig uitzicht daar op canary wharf :P
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:41:33 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108662096
Aan het einde van de straat als ik tussen het kasteel en Greenwich Park sta zie ik Canary Wharf. :)

Dan werk ik wel in White City op het moment. :D

Wat property sites als je daar nog niet was:
http://www.primelocation.com/
http://www.rightmove.co.uk/
reset
pi_108668581
Ohja, en wat ik hoorde over sites als bijvoorbeeld rightmove is dat de agents/verhuurders/etc huizen/flats daar niet altijd op zetten omdat het ze geld kost, en ze dus eerst proberen of ze iemand binnen hun eigen klantenbestand kunnen vinden. En dat je daardoor dus op rightmove alleen de minder interessante huizen ziet. Klinkt dat bekend?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108730346
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:49 schreef LintuxCx het volgende:
Laat ik onze conversatie uit het Ierland topic maar even naar de goede plek verhuizen. :)

[..]

Mijn werk zit in omgeving Victoria Station, en dat is zo te zien "ietwat" duur. ;( En ik houd mijn woon-werk verkeer liever kort. Ik ga toch proberen binnen een half uur loopafstand van werk te gaan wonen, maar goedkoop zal het niet zijn.

Nu heb ik 1 slaapkamer voor 1200 euro per maand en dat is al wat aan de dure kant, maar 3 minuten lopen vanaf werk dus dat is wel praktisch. Ik wil nu echt wat ruimer gaan wonen dus duurder wordt het sowieso, maar 2000 euro per maand is wel meteen erg zonde van 't geld.

Canary Wharf ziet er uit als een leuke omgeving met al dat water. :)
Groter wonen + half uur loopafstand gaat moeilijk. Misschien in bepaalde delen van Bermondsey maar dan zal je toch echt in een council flat terechtkomen.

Victoria is ontzettend makkelijk bereikbaar. De Victoria Line is heel erg snel en je kunt langs de hele lijn wonen. Zelfs vanuit Walthamstow ben je makkelijk binnen het half uur in Victoria. Anders moet je maar kijken naar de treinlijnen richting Victoria in plaats van de metro. Balham bijvoorbeeld is een leuke wijk met tig treinen naar je werk. Of gewoon fietsen, dan je je nog veel meer opties.

Over het algemeen moet je rekenen op een £1,200 voor 1 slaapkamer, 1,600 voor twee zou ik zeggen. Maar dat hangt natuurlijk helemaal van de wijk af.
pi_108738846
@LintuxCx: Je kunt altijd proberen iets te vinden in Pimlico, daar zijn de prijzen vaak nog best redelijk en dan zit je op loopafstand van je werk. Anders zul je eerder verder weg moeten zoeken, ben ik bang. Uiteindelijk vind je niet snel iets centraals voor £1200 per maand.

Je kunt inderdaad proberen iets via lokale agents te vinden, maar dan raad ik je aan eerst (via findaproperty.com ofzo) uit te vinden wel kleine, lokale agents je hebt voor Pimlico. Het zijn vaak dat soort lokale shops die niet alles direct online knallen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108769779
Dat het meer dan 1200 pond wordt heb ik wel vrede mee gevonden ja. Wat ik momenteel vooral probeer te vermijden is 2000. ;(

Walthamstow, daar woont een collega inderdaad. Heb daar al een heel mooi huis gezien. Maar ik ben uiteindelijk ook best wel bereid om wat meer te betalen als dat me per maand meer dan tien uur aan forenzen bespaart. En als ik de trein/metro kan vermijden, ook al werkt 'ie nog zo goed, ik ben ook wel gehecht aan mezelf op eigen kracht (lopend of per fiets) kunnen vervoeren. Ws ben ik eigenwijs en hardnekkig, dan helpt de werkelijkheid me daar wel uit de droom. :')

Zo'n lokale agent ga ik even proberen dan iig. :D Ws kom ik de komende weken nog wel eens in Londen nog voor de verhuizing.

Bedankt voor de info!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108770392
Ik ga waarschijnlijk eind maart een dagje naar London voor een networking event. En natuurlijk even sightseeen O+ . Ik wil eerst naar the National Gallery om het nieuwste schilderij te bewonderen (Diana en Callisto van Titiaan). Heeft iemand nog andere tips? Het liefst in de buurt the National Gallery. Is er wat te zien bij Buckingham Palace?

Ik heb Hyde Park, Kensington Gardens, Tate Britain en Harrod's al gezien :) . Vast nog wel meer waar ik na 3 jaar niet zo 1 2 3 op kom.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:30:04 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108771617
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 01:22 schreef LintuxCx het volgende:
Dat het meer dan 1200 pond wordt heb ik wel vrede mee gevonden ja. Wat ik momenteel vooral probeer te vermijden is 2000. ;(

Walthamstow, daar woont een collega inderdaad. Heb daar al een heel mooi huis gezien. Maar ik ben uiteindelijk ook best wel bereid om wat meer te betalen als dat me per maand meer dan tien uur aan forenzen bespaart. En als ik de trein/metro kan vermijden, ook al werkt 'ie nog zo goed, ik ben ook wel gehecht aan mezelf op eigen kracht (lopend of per fiets) kunnen vervoeren. Ws ben ik eigenwijs en hardnekkig, dan helpt de werkelijkheid me daar wel uit de droom. :')

Zo'n lokale agent ga ik even proberen dan iig. :D Ws kom ik de komende weken nog wel eens in Londen nog voor de verhuizing.

Bedankt voor de info!
Zet jezelf op de agenten lijstjes zodat ze je kunnen bellen als er iets nieuws op de markt is. Niet elke huisbaas probeert het maximum er uit te halen, maar is op zoek naar de goede persoon. Het blijft een beetje geluk hebben natuurlijk.

Ik ken Walthamstow eigenlijk alleen van de grote council estates, maar er is dus ook een goed 'normaal' gedeelte?

Het liefste reis ik ook niet met de tube, maar zit er elke dag toch ruim een half uur in..
reset
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:31:26 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108771632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 02:09 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ga waarschijnlijk eind maart een dagje naar London voor een networking event. En natuurlijk even sightseeen O+ . Ik wil eerst naar the National Gallery om het nieuwste schilderij te bewonderen (Diana en Callisto van Titiaan). Heeft iemand nog andere tips? Het liefst in de buurt the National Gallery. Is er wat te zien bij Buckingham Palace?

Ik heb Hyde Park, Kensington Gardens, Tate Britain en Harrod's al gezien :) . Vast nog wel meer waar ik na 3 jaar niet zo 1 2 3 op kom.
Stel de vraag nog eens in TRV. ;)
reset
pi_108772660
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 01:22 schreef LintuxCx het volgende:
Dat het meer dan 1200 pond wordt heb ik wel vrede mee gevonden ja. Wat ik momenteel vooral probeer te vermijden is 2000. ;(

Walthamstow, daar woont een collega inderdaad. Heb daar al een heel mooi huis gezien. Maar ik ben uiteindelijk ook best wel bereid om wat meer te betalen als dat me per maand meer dan tien uur aan forenzen bespaart. En als ik de trein/metro kan vermijden, ook al werkt 'ie nog zo goed, ik ben ook wel gehecht aan mezelf op eigen kracht (lopend of per fiets) kunnen vervoeren. Ws ben ik eigenwijs en hardnekkig, dan helpt de werkelijkheid me daar wel uit de droom. :')

Zo'n lokale agent ga ik even proberen dan iig. :D Ws kom ik de komende weken nog wel eens in Londen nog voor de verhuizing.

Bedankt voor de info!
Mwah, 2000 is ook weer niet nodig. Een goeie local voor het gebied rond Gloucester Rd is bijvoorbeeld deze agent, maar die heeft dan weer niks in Pimlico en alles is vrij duur in de buurt waar hij zit. Hij heeft echter wel al iets voor £1600 per maand, in Ifield Rd (randje Fullham). Echt een prima buurt, heerlijk centraal.

Het is geen luxe ofzo, enkel een voorbeeld:
http://www.white-estates.co.uk/viewproperty.asp?adid=7472LL
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108772837
;( die prijzen ;(
Ja doei.
pi_108772908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:43 schreef motorbloempje het volgende:
;( die prijzen ;(
Ach, huren in A'dam is ook niet zo goedkoop. Daarbij betaal ik hier weer stukken minder belasting, het heft elkaar allemaal op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108772923
In A'dam zou ik dan óók nooit van m'n levensdagen gaan wonen :P
Ja doei.
pi_108772965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
In A'dam zou ik dan óók nooit van m'n levensdagen gaan wonen :P
Ah, daar heb ik dan weer geen probleem mee. Kopen is er wel lekker goedkoop!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:36:52 #36
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108774101
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:43 schreef motorbloempje het volgende:
;( die prijzen ;(
Vergeleken met Hull is dat monumentaal idd. :D
reset
pi_108774155
Kiezen welke wijk je wil wonen is volgens mij het moeilijkste wat er is hier :D Veels te veel keus :P Na Belsize park/ Hampstead en nu kilburn ook weer op zoek (budget 2200 p/m) naar een huis met min 2 kamers. Hoef niet in het centrum te wonen en werk vanuit thuis dus kom hoogstens 1x p/w in het centrum maar vind dan maar eens de juiste wijk en huis buiten het 'centrum'. Soms is te veel keus ook niet goed haha. Ga maar weer eens een weekje rightmove.co.uk in gaten houden.
pi_108774433
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:38 schreef zeebeschuit het volgende:
Kiezen welke wijk je wil wonen is volgens mij het moeilijkste wat er is hier :D Veels te veel keus :P Na Belsize park/ Hampstead en nu kilburn ook weer op zoek (budget 2200 p/m) naar een huis met min 2 kamers. Hoef niet in het centrum te wonen en werk vanuit thuis dus kom hoogstens 1x p/w in het centrum maar vind dan maar eens de juiste wijk en huis buiten het 'centrum'. Soms is te veel keus ook niet goed haha. Ga maar weer eens een weekje rightmove.co.uk in gaten houden.
Ik zou waarschijnlijk richting Fullham/Putney gaan. Dan heb je het centrum binnen bereik, maar ook Richmond Park en zit je dicht bij Heathrow. Daarnaast kan je om de week naar Craven Cottage!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:48:21 #39
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108774444
Ik woon alweer 8 jaar in dezelfde buurt en wil er niet meer weg. :)
reset
pi_108774562
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:48 schreef Individual het volgende:
Ik woon alweer 8 jaar in dezelfde buurt en wil er niet meer weg. :)
Ik woon nu 4 jaar op dezelfde plek en heb ook weinig behoefte aan een verhuizing, mijn huis is hier ook extreem relaxed voor de prijsklasse waar ik in zit. Maar Fullham is voor mij al niet zo ver meer, dus dat is wel te doen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:04:20 #41
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108774896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik woon nu 4 jaar op dezelfde plek en heb ook weinig behoefte aan een verhuizing, mijn huis is hier ook extreem relaxed voor de prijsklasse waar ik in zit. Maar Fullham is voor mij al niet zo ver meer, dus dat is wel te doen.
Als ik de prijzen hier zioe zit ik ook bijzonder goed. Ik ken zelfs een aantal van de buren en dat is voor London bijna 'ongewoon'. Als ik in het park loop groeten mensen elkaar; het is bijna een dorp. :)

'Conservation area' of 'estate' (zonder 'coucil' ervoor!) is een goed startpunt en hoeft niet veel duurder te zijn.
reset
pi_108775284
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:36 schreef Individual het volgende:

[..]

Vergeleken met Hull is dat monumentaal idd. :D
Ieder z'n prioriteiten :P De 1000 pond die ik per maand bespaar kan ik aan andere zaken besteden :P
Ja doei.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:21:01 #43
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108775364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 02:09 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ga waarschijnlijk eind maart een dagje naar London voor een networking event. En natuurlijk even sightseeen O+ . Ik wil eerst naar the National Gallery om het nieuwste schilderij te bewonderen (Diana en Callisto van Titiaan). Heeft iemand nog andere tips? Het liefst in de buurt the National Gallery. Is er wat te zien bij Buckingham Palace?

Ik heb Hyde Park, Kensington Gardens, Tate Britain en Harrod's al gezien :) . Vast nog wel meer waar ik na 3 jaar niet zo 1 2 3 op kom.
Moet je hier zijn: Londen #33 London Baby!
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108776022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:30 schreef Individual het volgende:

Ik ken Walthamstow eigenlijk alleen van de grote council estates, maar er is dus ook een goed 'normaal' gedeelte?
Yup. Collega had het daar ook over, als je in de tube die kant op zit zie je vrij veel tuig (volgens mij kom je nog door Tottenheim heen ook?), t/m het station voor Blackhorse Road.

Dan rijd je een stuk door verlaten gebied (alleen maar water) en aan de overkant is 't opeens helemaal anders. 't Is echt zo'n jonge-families buurt kennelijk.

'k Ben er zelf nooit geweest dus dit is alleen van-horen-zeggen.

Bedankt voor de links, vanavond ga ik weer 'es huisjes kijken. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:06:10 #45
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108776731
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:44 schreef LintuxCx het volgende:

Tottenheim
Is dat een Freudian slip? :P

Tottenham was het beginpunt van de 'oorlog' afgelopen zomer.
reset
pi_108800425
Hah, ja, ws, weet niet waar die vandaan kwam. :D Het was nog vroeg. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108800788
Hoi allemaal. Ik ben ondertussen verhuisd van clapham junction naar Threebridges in crawley,ook wel chav city genoemd :). Kom denk ik wel weer terug in londen een keer, eerst even wat sparen..
pi_108803565
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:28 schreef Individual het volgende:

[..]

Canary Wharf zelf heeft idd veel water, maar is wel een wolkenkrabberpark. Ik woon net aan de andere kant van de rivier in de leafy Royal Borough of Greenwich. (we zijn net koninklijk geworden - eerste keer in 90 jaar dat het gebeurt). ;)

[ afbeelding ]
Ach ja, je moet er maar zin in hebben tussen al dat beton.

Zo ziet mijn durpie eruit:





[ Bericht 0% gewijzigd door thabit op 07-03-2012 10:24:27 ]
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:51:58 #49
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108805075
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:06 schreef thabit het volgende:

[..]

Ach ja, je moet er maar zin in hebben tussen al dat beton.

Zo ziet mijn durpie eruit:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Mooi. :) Het is ook een mooi land. :)

Gelukkig woon ik niet in Canary Wharf zelf. ;)

Mijn dorp:


Als je je omdraait zie je dit:


En het kasteel:
reset
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:55:46 #50
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_108805213
Dat Blackheath vond ik wel tof toen ik er vorige keer was. Binnenkort weer eens een bezoekje brengen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:29:57 #51
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108810005
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:55 schreef Jabberwocky het volgende:
Dat Blackheath vond ik wel tof toen ik er vorige keer was. Binnenkort weer eens een bezoekje brengen. :)
Het is niet de grote toeristische trekpleister zoals Greenwich Park, maar een ietwat verstopt juweeltje voor de mensen die wat verder kijken. :)
reset
pi_108982963
Iemand binnenkort een keer met de auto van Londen naar Nederland? Heb een heel mooi salontafeltje gezien en zoek een chauffeur!
  maandag 12 maart 2012 @ 18:38:34 #53
208890 June.
Seriously?
pi_109019696
Voor de Londenaars: vieren jullie eigenlijk nog Koninginnedag ergens in Londen? Realiseer me nu pas dat ik dat ga missen :P
Shine bright like a diamond.
  maandag 12 maart 2012 @ 21:35:17 #54
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109028809
Holland House organiseert Koninginnedag op Trafalgar Square waar 1000en mensen op afkomen veel in oranje. Dat is meestal een week? voor de echte Koninginnedag.

http://www.holland.com/uk(...)andhouselondon-1.htm
Zeebeschuit: nog steeds geen update voor dit jaar..
reset
  maandag 12 maart 2012 @ 23:38:42 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_109035838
Hoe zijn jullie verhuisd? Mijn vriend zou komen met zijn busje maar hij heeft koudwatervrees omdat de eurotunnel naar mijn huis toch nog een dikke 2 uur rijden is (aan de verkeerde kant, zegt hij :P ).

Ik heb eigenlijk te weinig om er een verhuizer voor in te schakelen (bed, kast en verder alles in dozen of uit elkaar te halen.
Resistance is futile.
pi_109035868
www.sixt.nl

Iveco busje gehuurd en met de boot (P&O) deze kant op gekomen :)
Ja doei.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:01:14 #57
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109036662
Ruim 11 jaar geleden met een grote tas in het vliegtuig. :P

Mijn studenteninboedel staat nog bij m'n ouders op zolder.
reset
pi_109038275
Ik vloog express met British Airways omdat je daar destijds 32 kg mocht meenemen, en voor 40 euro extra nog een keer 32kg. Ook mocht je toen een tas meenemen en nog een laptoptas.

Mijn fiets enzo heeft mijn vader anderhalf jaar later gebracht.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 01:20:25 #59
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109038585
Twee koffers in de Eurostar en m'n broer meegenomen die ook nog een grote koffer meenam. En verder staat er inderdaad veel op zolder bij m'n moeder dat ik (op de boeken na) waarschijnlijk nooit meer op ga halen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_109041531
Hm, ik ben met 1 koffer richting New York gegaan voor 2 maanden en toen doorgereisd naar Londen. Weinig mee genomen, maar ik had ook weinig spullen. Inmiddels na 6 jaar wel een complete inboedel, dus de volgende verhuizing wordt iets lastiger...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109044091
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:12 schreef hrrick het volgende:
Iemand binnenkort een keer met de auto van Londen naar Nederland? Heb een heel mooi salontafeltje gezien en zoek een chauffeur!
Wat schuift het?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109044105
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:35 schreef Individual het volgende:
Holland House organiseert Koninginnedag op Trafalgar Square waar 1000en mensen op afkomen veel in oranje. Dat is meestal een week? voor de echte Koninginnedag.

http://www.holland.com/uk(...)andhouselondon-1.htm
Zeebeschuit: nog steeds geen update voor dit jaar..
Dit dus, verder doe ik er altijd weinig aan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109082742
Hoi,
Ik ga eind volgende week verhuizen naar SW London (wimbledon) om samen te gaan wonen met m'n engelse vriend. Heb een baan gevonden in centraal Londen (Soho) en heb er superveel zin in!

Mijn vriend heeft een bus gehuurd in Engeland en komt daarmee door de Eurotunnel naar NL. Dan ff snel meubels en spullen inladen en weer terug! Hoop dat alles goed gaat met zo'n grote bus in de tunnel...

Zat trouwens te kijken naar een bankrekening..weet iemand of het klopt dat je een NI nummer nodig hebt om een Current Account te kunnen aanvragen? Volgens mij is de enige andere oplossing zo'n speciale buitenlandersrekening bij HSBC waar je een maandelijks bedrag voor moet betalen..
pi_109082906
Gewoon naar Lloyds gaan ariadne. Die doen nergens moeilijk over. HSBC vraagt je eerst om 37894 kopieen van alles wat je nog helemaal niet kan hebben.

Eurotunnel is geen enkel probleem. er gaan hele touringcar bussen in ;)
pi_109083022
Vreemd, HSBC was bij mij vanuit NL zo geregeld.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109083347
HSBC was hier ook zo geregeld, en we hebben gewoon een normale rekening zonder poespas. Enige wat we nodig hadden was een ID-bewijs en bewijs van adres: hadden net huurcontract getekend, dus dat ging ook prima: 20 minuutjes later stonden we weer buiten met een welkom-pakket en toen we uiteindelijk echt gingen verhuizen vonden we de pasjes op de deurmat! :)
Ja doei.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:47:51 #67
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109083412
Ik heb mijn HSBC rekening niet zelf geopend en ik had geen NI nummer, geen huurcontract en dat soort dingen. Ik denk dat de bankmanagers er soms hun eigen regels op nahouden.
reset
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:36:17 #68
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_109085072
NI-nummer vragen ze hier volgens mij veel minder vaak dan dat ze in Nederland je BSN willen weten. Alleen als je ergens werkt willen ze 'm daar wel graag weten.

Sowieso geloven ze je hier wel vaak op je blauwe ogen als je iets moet invullen. Alsof een geadresseerde brief zo moeilijk na te maken zou zijn. Ook een ID-kaart of iets dergelijks heb ik zelden nodig. Alleen bij de douane, bij het aanvragen van m'n NI-nummer en bij de bank tot nu toe.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:00:38 #69
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109085813
Een tijdelijk NI nummer accepteren ze ook vaak.

TN (temporary national)
DDMMYY (geboortedatum dagmaandjaar)
M of F (male of female)

bv. TN 300480 M voor een man die op 30 april 1980 is geboren.

Als je dit gebruikt wel even kijken of je niet teveel belasting (emergency tax) betaalt.

Het is bijzonder makkelijk illegaal te zijn in de UK. Belasting en ziekenzorg zijn bijzonder slecht geregeld en te gebruiken zonder persoonlijke identificatie. Je hoeft je ook niet bij de politie of waar dan ook te melden als buitenlander.

Ik geloof ook niets van de census uitkomsten. Ik begreep er ook niet van natuurlijk omdat er niemand was om me te helpen in de NL taal. (vraag me af hoeveel mensen het NL hulpnummer hebben gebeld)
reset
pi_109086752
bedankt voor alle tips ik ga wel even langs bij Lloyds als ik er eenmaal ben!
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:35:53 #71
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109087119
De enige bank die mij een bankrekening wilde geven was NatWest.

Ik begrijp niet waarom ze allemaal zo moeilijk doen. Volgens mij maakt de bank niet zo veel verschil, maar moet je net geluk hebben met de persoon die jouw aanvraag in behandeling neemt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109088926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:35 schreef Viajero het volgende:
De enige bank die mij een bankrekening wilde geven was NatWest.

Ik begrijp niet waarom ze allemaal zo moeilijk doen. Volgens mij maakt de bank niet zo veel verschil, maar moet je net geluk hebben met de persoon die jouw aanvraag in behandeling neemt.
Ah het kan dus toch lastig worden..naja ik ga gewoon met m'n huurcontract en werkcontract een rondje doen langs de banken in de buurt van m'n appartement...moet er vast wel 1tje zijn die me 'n account wil geven!
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:13:14 #73
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109090446
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:29 schreef ariadne1982 het volgende:

[..]

Ah het kan dus toch lastig worden..naja ik ga gewoon met m'n huurcontract en werkcontract een rondje doen langs de banken in de buurt van m'n appartement...moet er vast wel 1tje zijn die me 'n account wil geven!
Daar had ik toen weinig aan een "utility bill" (gas, water licht) was het enige dat ze wilden accepteren.

De smoes was dat er strenge wetgeving tegen witwassen is. Wat in het licht van de enorme corruptie in de bankwereld nogal vreemd overkomt op mij.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109092362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daar had ik toen weinig aan een "utility bill" (gas, water licht) was het enige dat ze wilden accepteren.

De smoes was dat er strenge wetgeving tegen witwassen is. Wat in het licht van de enorme corruptie in de bankwereld nogal vreemd overkomt op mij.
mooi is dat, een utility bill krijg je pas een aantal weken nadat je er woont! betekent dat ik nog zo lang moet wachten op een bankrekening??? dat gaat nog n probleem worden voor m'n 1e salaris...
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:29:33 #75
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109093205
Mijn eerste salaris kreeg ik in £50 flappen! :D

Ik heb nog zo'n mooi £1000 voor £50 bandje bewaard voor het 'Indi' museum. :P
reset
pi_109093249
Als je wel al een utility in je naam hebt kun je normaalgezien wel inloggen op de website en vandaar een statement uitprinten. Dat is goed genoeg want bijna niemand stuurt ook echt nog papieren rekeningen tegenwoordig. Dus even aan je vriend vragen bijvoorbeeld om de Thames Water rekening in jouw naam te zetten, dan inloggen op de website of gewoon naar een uitreksel vragen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:53:59 #77
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109096491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:09 schreef ariadne1982 het volgende:

[..]

mooi is dat, een utility bill krijg je pas een aantal weken nadat je er woont! betekent dat ik nog zo lang moet wachten op een bankrekening??? dat gaat nog n probleem worden voor m'n 1e salaris...
Het wordt nog veel leuker, vaak kan je de utility bill alleen betalen als je een bankrekening hebt.

In dit land leer je Kafka stukken beter begrijpen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109106232
Lijkt erop dat de meeste mensen hier bij HSBC zitten? Daar zat ik ook naar te kijken ja. Mijn werkgever heeft contacten bij HSBC en Citibank om zonder irritante kip-ei constructies een rekening te openen, en als ik de keuze heb tussen alleen die twee, dan is 't sowieso makkelijk want over Citibank heb ik nog nooit iets goeds gehoord. :')

Hoe zijn dingen als telebankieren daar eigenllijk? Goed beveiligd en bruikbaar?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_109107287
Over Citi hoor ik weinig goeds inderdaad, maar HSBC vind ik in Engeland ook klote. Offshore zijn ze wel erg goed, en dat is eigenlijk het enige wat ik dus gebruik.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109107850
Ik heb al jaren First Direct. Ontzettend goed/snel/efficient met alles. Je belt een nummer en je krijgt geen keuzemenu's, je spreekt gewoon meteen met iemand die niet in Indie zit en je gewoon goed kan helpen.
pi_109108002
Of in Schotland :') Zo mogelijk nog onverstaanbaar soms :D
  zaterdag 17 maart 2012 @ 02:00:04 #82
208890 June.
Seriously?
pi_109193881
Mijn weekje Londen in de hems afgesloten :) De volgende keer hebben ze ook 'Brabant' van Guusje in het assortiment :P
Shine bright like a diamond.
  zondag 18 maart 2012 @ 15:14:06 #83
47102 Elvi
miemkwien
pi_109234412
Hoe kan ik het beste een baan in de UK krijgen? Kan ik vanuit Nederland solliciteren of is het slim om eerst daarheen te gaan?
pi_109234462
Ligt er helemaal aan waar, wat, waarom, kwalificaties, etc.
Ja doei.
  zondag 18 maart 2012 @ 15:27:09 #85
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109234904
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:14 schreef Elvi het volgende:
Hoe kan ik het beste een baan in de UK krijgen? Kan ik vanuit Nederland solliciteren of is het slim om eerst daarheen te gaan?
Wat moblo zegt en: http://jobsearch.monster.co.uk/jobs/?q=dutch&cy=uk en Google.co.uk: Dutch jobs om mee te beginnen als je nog geen idee hebt.
reset
  zondag 18 maart 2012 @ 15:46:14 #86
47102 Elvi
miemkwien
pi_109235785
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ligt er helemaal aan waar, wat, waarom, kwalificaties, etc.
Waar: Londen
Wat: museumdocent (wel mijn ultieme dreamjob en hier in nederland is het lastig)
Kwalificaties: HBO diploma CMV, SPW3 Kinderopvang en 3 jaar ervaring in detailhandel

Mijn interesses springen van hot naar her maar het liefst zoek ik dus een baan in de sociaal-culturele sector waarbij zowel het sociale als het culturele ruim gezien moet worden.
  zondag 18 maart 2012 @ 16:54:54 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109238926
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:46 schreef Elvi het volgende:

[..]

Waar: Londen
Wat: museumdocent (wel mijn ultieme dreamjob en hier in nederland is het lastig)
Kwalificaties: HBO diploma CMV, SPW3 Kinderopvang en 3 jaar ervaring in detailhandel

Mijn interesses springen van hot naar her maar het liefst zoek ik dus een baan in de sociaal-culturele sector waarbij zowel het sociale als het culturele ruim gezien moet worden.
Leuk voor je, gefeliciteerd!

Welk museum?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109239090
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Leuk voor je, gefeliciteerd!

Welk museum?
Er wordt gezocht naar een baan, Eliv heeft er nog geen ;)

@Elvi; je zoekt iets vrij specifieks, je kan dan volgens mij prima vanuit Nederland vast beginnen met het aanschrijven van musea die je trekken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 18 maart 2012 @ 17:09:09 #89
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109239450
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:59 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Er wordt gezocht naar een baan, Eliv heeft er nog geen ;)

@Elvi; je zoekt iets vrij specifieks, je kan dan volgens mij prima vanuit Nederland vast beginnen met het aanschrijven van musea die je trekken.
oops, verkeerd begrepen. Dan inderdaad musea aanschrijven. Eventueel kan ook English Heritage iets voor je betekenen. Ik ben bang dat je wel specialistische kennis moet hebben, anders neem ik aan dat ze liever iemand uit Engeland zelf aannemen.

Veel succes in elk geval ^O^
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109267541
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:46 schreef Elvi het volgende:

[..]

Waar: Londen
Wat: museumdocent (wel mijn ultieme dreamjob en hier in nederland is het lastig)
Kwalificaties: HBO diploma CMV, SPW3 Kinderopvang en 3 jaar ervaring in detailhandel

Mijn interesses springen van hot naar her maar het liefst zoek ik dus een baan in de sociaal-culturele sector waarbij zowel het sociale als het culturele ruim gezien moet worden.
Mijn ervaring is dat het niet makkelijk is. Je zult echt wat meer moeten kunnen bieden dan Engelse sollicitanten anders zullen ze je niet eens in overweging nemen. Ik heb volgens mij wel 100 sollicitatiebrieven verstuurd en misschien een stuk of 5 reacties gekregen, terwijl ik in Nederland meerdere keren per week gebeld werd met een aanbod voor een baan zonder daar zelf iets voor te hoeven doen.
  maandag 19 maart 2012 @ 11:35:35 #91
208890 June.
Seriously?
pi_109267775
Kamer gevonden! Ben vanaf 5 April officieel Londenaar voor 5 maanden :P . Woon dichtbij Clapham North :)
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:23:04 #92
47102 Elvi
miemkwien
pi_109310939
Dank voor de reacties. English Heritage had ik nog niet gevonden, goede tip!

Hoe vonden jullie het om te emigreren? Is het makkelijk om in de UK in te burgeren zeg maar? Wat missen jullie het meest van Nederland?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:30:14 #93
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109311188
Inburgeren gaat als vanzelf. Ik mis eigenlijk niets, op misschien een broodje kroket eens in de twee maanden na, maar dat kun je bij De Hems (Londen) ook nog halen. :)

Ik ben trouwens lid van Museums Association, een soort vereniging voor museumprofessionals. Ook de moeite waard om even naar te kijken met jouw interesse. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:47:30 #94
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109311761
Misschien ook een idee om op linkedin/facebook te kijken?

http://www.linkedin.com/g(...)Egdr_1332246910760_1

En misschien veilinghuizen?

Emigreren ging vanzelf idd; het is wat minder strak geregeld hier en minder klinisch. Met koetjes, kalfjes en een glimlach kom je hier verder dan in NL. Ik mis vrienden en familie het meest en dan pas het voedsel.

Zo ver is NL niet. Ik heb het ooit eens binnen 2 uur deur-tot-deur gedaan. ;)
reset
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:34:07 #95
47102 Elvi
miemkwien
pi_109324411
Ben meteen lid geworden van de LinkedIn groep en ik zal ook de site van Museums Association in de gaten houden!

2 uur van deur-tot-deur?! Heb je een privé helicopter ofzo?!

Juist dat minder klinische en bureacratische spreekt me aan. Ben Nederland echt heel erg zat aan het worden met al dat gezeur. En daarbij vind ik de UK een heel mooi land.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 20:13:04 #96
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109326707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:34 schreef Elvi het volgende:
Ben meteen lid geworden van de LinkedIn groep en ik zal ook de site van Museums Association in de gaten houden!

2 uur van deur-tot-deur?! Heb je een privé helicopter ofzo?!

Juist dat minder klinische en bureacratische spreekt me aan. Ben Nederland echt heel erg zat aan het worden met al dat gezeur. En daarbij vind ik de UK een heel mooi land.
Had ik maar een privé helicopter! :D

20 min taxi naar City Airport
15 min inchecken
45 min vliegen naar Rotterdam
10 min douane
15 min taxi naar adres in Rotterdam
zo ongeveer

Dat is alweer een tijd terug en nu neem ik veel meer tijd na een paar vluchten te hebben gemist en niet meer zoveel willen haasten/stressen. :P

In Engeland heb je ook veel gezeur, maar soms kan je ze 'verwarren' (omdat ze zelf de regels ook niet kennen bv) en dan toch je eigen ding doen.
reset
  maandag 26 maart 2012 @ 09:39:15 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_109521222
Ja, ik ben dus verhuisd. 1 sollicitatiegesprek verknald, maar wel bij een recruiter langsgeweest die me ging voorstellen bij 2 bedrijven, beide functies spraken me erg aan. Maar de zoektocht gaat nog eventjes verder!
Resistance is futile.
pi_109538488
He Individual, of iemand anders,
Is er een groot verschil tussen Greenwich and North Greenwich kwa woonomgeving? Dus rond omgeving treinstation/DLR vs het Jubilee station North GW? Zo op rightmove gezien hebben ze allebei wel redelijk wat nieuwbouw e.d., behalve dat in North GW het verder weg is van de tube,
maar ik weet verder niets van de wijken zelf.
  maandag 26 maart 2012 @ 19:42:19 #99
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109541014
North Greenwich is juist dichterbij de tube, want Greenwich zelf heeft alleen DLR, North Greenwich heeft Jubilee Line. Die is wel direct bij de O2 Arena dus het hangt, zoals altijd, wel een beetje af van waar je ongeveer gaat wonen. En op de arena na kom ik nooit in NGW dus daar kan ik verder niet mee helpen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 26 maart 2012 @ 20:00:14 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109541968
Da's best wel anders idd. North Greenwich is allemaal en stuk nieuwer en veel minder sfeer vind ik. Er zijn genoeg winkels (ketens) in N GW en natuurlijk de grootste music venue ter wereld (the O2) met bioscoop en veel restaurants. Het enige tube station is North Greenwich met heel veel busconnecties. De DLR en trein zijn weer meer in (oud) Greenwich. Beide hebben ook (forenzen)boot connecties.

Greenwich zelf heeft ook wat verschillende buurten. Aan de oostelijke rand heb je een arbeiderswijk (heel goedkoop dichtbij de snelweg en langs Trafalgar Road), midden-oost (aan de rivier) zit een mooie conservation area, ten westen daarvan ook een mooie buurt tegen de Naval Academy (UNESCO) aan, midden is heel mooi, maar duurder, zuid is heel mooi en kan ook vrij duur zijn en aan de westelijke rand kom je tegen Deptford aan en dat is weer een stuk minder. Ik woon alweer bijna 10 jaar in het gebied. Het is over het algemeen wel goedkoper dan boven de rivier :)

Zonder budget (en in Greenwich) zou ik tegen het park aanzitten. :)
reset
pi_109542011
Ja ik bedoelde meer (staat er niet duidelijk geef ik toe:)), dat als je zoekt op apartementen via rightmove, dat bijna alles meer dan 0.5mile afstand is van de tube in NGW. Terwijl er in de buurt van de DLR en het treinstation in GW wel wat te vinden lijkt.
  maandag 26 maart 2012 @ 20:10:51 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109542525
De appartementen in NGW zijn idd een stukje lopen van het station en in GW heb je appartementen direct naast de stations. Google maps (of earth) is een goede gids. ;)
reset
pi_110110312
Hallo allemaal, even een paar (korte) vraagjes.
Ik heb gesolliciteerd op een baan in Londen en ik vroeg me twee dingen af:
1. Wat moet de hoogte van een salaris (in ponden) zijn om redelijk rond te kunnen komen?
2. Aan wat voor huurprijzen moet ik ongeveer denken?

Mijn mogelijke toekomstige werkgever zit een stukje ten noorden van Hyde Park en ik vind het prima om 30-40 minuten te reizen met het OV. (Meer informatie over locatie deel ik liever niet op dit moment).
Ik studeer over een paar maanden af en ben een studentenkamer gewend, woning daar hoeft dus niet perse gigantisch te zijn.
pi_110113296
Nou, het is (bijna) officieel: ik ga vanaf 24 september een Arts and Sciences bachelor studeren aan University College London! :D
Ik ben echt erg blij! Vooralsnog is het maar een jaar omdat ik opnieuw ga proberen om naar Amerika te gaan maar als dat niet lukt dan ben maak ik gewoon mijn studie daar af!
Ik kon kiezen uit een versnelde Physics master in 4 jaar (dus geen bachelor maar meteen een master) aan Imperial College London of waar ik voor heb gekozen bij UCL. :)
pi_110124481
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:12 schreef Operc het volgende:
Hallo allemaal, even een paar (korte) vraagjes.
Ik heb gesolliciteerd op een baan in Londen en ik vroeg me twee dingen af:
1. Wat moet de hoogte van een salaris (in ponden) zijn om redelijk rond te kunnen komen?
2. Aan wat voor huurprijzen moet ik ongeveer denken?

Mijn mogelijke toekomstige werkgever zit een stukje ten noorden van Hyde Park en ik vind het prima om 30-40 minuten te reizen met het OV. (Meer informatie over locatie deel ik liever niet op dit moment).
Ik studeer over een paar maanden af en ben een studentenkamer gewend, woning daar hoeft dus niet perse gigantisch te zijn.
1. Uit eigen ervaring denk ik dat je met 16.000 bruto per jaar wel rond kan komen, maar het is geen vetpot. Ik zat op 17.000 en ging wel eens naar de kroeg/uit eten, maar echt veel hield ik niet over, en ik ben vrij zuinig.
2. Ik betaalde 540 pond per maand voor een redelijke kamer buiten het centrum (op de grens van Acton/Chiswick) in een share house, 910 pond per maand voor een studio iets centraler (Hammersmith/Kensington Olympia). Dat was 1,5 jaar geleden.

Hoewel Londen de naam heeft duur te zijn, vond ik dat er altijd genoeg goedkope opties waren. Ik had altijd het idee dat Tesco (vooral de grotere) goedkoper was dan een supermarkt in Nederland, kroegen zoals Wetherspoons en O'Neills hebben altijd wel goede acties en goedkope kleding vind je bij Primark/TK Maxx/Sports Direct.

Dit zijn slechts mijn ervaringen, misschien dat anderen het nog kunnen aanvullen. :)
pi_110125592
Om redelijk rond te komen heb je wel meer nodig, maar het is lastig om te zeggen zonder te weten wat je doet. Ik zou toch graag met 30,000 brutto beginnen om een beetje 'redelijk' te kunnen leven. Met een flatshare kun je centraal wonen voor 150 per week ofzo. Voor een studio is het snel 200-250 per week.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:12:27 #107
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110125832
Wat TinyTuna zegt idd. £16,000 is geen vetpot, maar er zijn een heleboel mensen die het daarmee doen. Hoe meer hoe beter natuurlijk. ;)

Met de huurprijzen moet je soms geluk hebben en kan goedkoper dan de prijzen die hier staan, maar.. geluk hebben.. Schrijf je in bij agencies om op de huiszoekende lijst te komen en kijk rond bij lokale shops en supermarkten.

Op de markt kan je gezond eten voor een spotprijs en Primark/TKMaxx idd. Ook charity shops zijn een prima bron van van alles en nog wat.

Salaris gaat hier niet op schalen, maar veel op onderhandeling en leeftijd speelt geen rol. (daar kan NL nog veel van leren.) Als je het goed doet en een beetje kan onderhandelen/baanspringen wordt je ook goed betaald.
reset
pi_110126151
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:12 schreef Individual het volgende:
Wat TinyTuna zegt idd. £16,000 is geen vetpot, maar er zijn een heleboel mensen die het daarmee doen. Hoe meer hoe beter natuurlijk. ;)

Met de huurprijzen moet je soms geluk hebben en kan goedkoper dan de prijzen die hier staan, maar.. geluk hebben.. Schrijf je in bij agencies om op de huiszoekende lijst te komen en kijk rond bij lokale shops en supermarkten.

Op de markt kan je gezond eten voor een spotprijs en Primark/TKMaxx idd. Ook charity shops zijn een prima bron van van alles en nog wat.

Salaris gaat hier niet op schalen, maar veel op onderhandeling en leeftijd speelt geen rol. (daar kan NL nog veel van leren.) Als je het goed doet en een beetje kan onderhandelen/baanspringen wordt je ook goed betaald.
Het salaris is al vastgesteld omdat er een project is van de EU. Ik zag dat de pond op dit moment ¤1,21 is, maar gezien de prijzen in Engeland: is het realistisch om te stellen dat je met een pond in Engeland ongeveer even veel kan als met 1 euro in Nederland?
pi_110126176
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Het salaris is al vastgesteld omdat er een project is van de EU. Ik zag dat de pond op dit moment ¤1,21 is, maar gezien de prijzen in Engeland: is het realistisch om te stellen dat je met een pond in Engeland ongeveer even veel kan als met 1 euro in Nederland?
Nee, dat kan je niet zo stellen. Sommige dingen zijn duurder, andere dingen weer goedkoper. Belasting is bijvoorbeeld al een groot voordeel, je zult hier netto meer overhouden over het algemeen. Wat is je salaris ongeeer?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110126599
Heb je even pm gestuurd, hoeft niet overal op internet te staan.

Wat zijn verder nog dingen om mee rekening te houden als ik naar Engeland ga? Qua regelingen die geld kosten/opbrengen?
pi_110126621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:48 schreef Operc het volgende:
Heb je even pm gestuurd, hoeft niet overal op internet te staan.

Wat zijn verder nog dingen om mee rekening te houden als ik naar Engeland ga? Qua regelingen die geld kosten/opbrengen?
Ga je af en toe buiten Engeland werken / reizen voor je werk?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110127638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ga je af en toe buiten Engeland werken / reizen voor je werk?
Voor werk niet. Maar verwacht wel eens in de 3-6 maanden naar Nederland te reizen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:00:34 #113
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110134974
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Het salaris is al vastgesteld omdat er een project is van de EU. Ik zag dat de pond op dit moment ¤1,21 is, maar gezien de prijzen in Engeland: is het realistisch om te stellen dat je met een pond in Engeland ongeveer even veel kan als met 1 euro in Nederland?
Wat Bajskorv zegt. Als je een beetje je draai vindt kan je denk ik wel goedkoper leven dan in Euro-land.

In de Guldentijd kreeg ik Hfl 3,65 voor een £ (~¤1.65) en toen was alles veel goedkoper in NL. Toen denderde de Euro over de prijzen heen en werd de wisselkoers slechter en nu verschilt het niet zoveel meer. Huurprijzen in London zijn wel vrij hoog, maar als je bv naar ehm.. niet-London gaat is het weer enorm goedkoop. Ik zou 4x zoveel kunnen krijgen in Hull bv.
reset
pi_110135057
^O^ Hull! :P

En gisteren ook nog even in Durham staan kijken bij een makelaar die ook prima onderkomens had voor leuke prijzen, mocht ik daar m'n PhD gaan doen!
Ja doei.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:24:00 #115
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110135808
Ik kon me nog iets herinneren van toen je zelf in Hull zocht dat het in London wel erg duur was. Dan liggen de lonen hier wel iets hoger en zijn er meer banen, maar toch..
reset
pi_110135911
Het is hier verrassend goedkoop zelfs, maar zoals ik toen al zei en nog steeds zeg: ik zou nooit het geld overhebben om voor veel minder ruimte in London te gaan zitten, zelfs al zou ik meer verdienen.

495 per maand voor een hoekhuis met 2 grote slaapkamers, studeerkamer, badkamer, woonkeuken en woonkamer + tuin van een metertje of 14.
Ja doei.
pi_110136143
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Het is hier verrassend goedkoop zelfs, maar zoals ik toen al zei en nog steeds zeg: ik zou nooit het geld overhebben om voor veel minder ruimte in London te gaan zitten, zelfs al zou ik meer verdienen.

495 per maand voor een hoekhuis met 2 grote slaapkamers, studeerkamer, badkamer, woonkeuken en woonkamer + tuin van een metertje of 14.
Het punt is dat je in Londen dus inderdaad meer verdient. Dan kan je wel dat extra geld pakken en elke dag een uur in de trein zitten, maar velen kiezen dan gewoon voor die duurdere woning in het centrum. Ik kan buiten Londen simpelweg niet verdienen wat ik hier krijg, de extra huur weegt maakt dan geen donder meer uit.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110136361
Ja, als jij dat prima vindt, dan is dat mooi natuurlijk. Ieder zo z'n prioriteiten en favoriete woonomstandigheden. De grootte van een stad als Hull vind ik prima, kleiner mag zelfs nog wel, zoals bijvoorbeeld Durham met maar 30,000 inwoners ten opzichte van Hull met z'n kleine kwart miljoen.

Daarbij vind ik ruimte erg belangrijk bij 't kopje 'wonen', en een vrijstaand huis met fatsoenlijk stuk land/tuin is straks ook zeker aan de orde als we kunnen kopen en we in het VK gaan wonen. Dit alles als het kan wel voor een betaalbare prijs; 't huis zelf hoeft ook niet gigantisch te zijn: we zijn maar met twee! Maar ik ga geen 5 ton neerleggen voor een huis: kunnen wel leukere dingen bedenken om met geld te doen!
Ja doei.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:52:18 #119
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110137028
De tuin die ik heb is ongewoon in London; 40m en als er geen bomen zouden staan zou ik Canary Wharf kunnen zien. Mijn 'wijk' is ruim 10k, mijn dorp 35k oid, maar eromheem wonen er 10-18 miljoen. :P
reset
pi_110137251
Toen wij gisteren zo dwars door Noord-Engeland reden was ik toch wel zéér overtuigd van mijn verliefdheid op het noorden O+ Bij Northallerton reden we dwars door het midden met aan de westkant in de verte de Yorkshire Dales en aan de oostkant de Moors... O+ O+ Ondanks de regen zag het er zó prachtig uit!
Ja doei.
pi_110137327
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
Toen wij gisteren zo dwars door Noord-Engeland reden was ik toch wel zéér overtuigd van mijn verliefdheid op het noorden O+ Bij Northallerton reden we dwars door het midden met aan de westkant in de verte de Yorkshire Dales en aan de oostkant de Moors... O+ O+ Ondanks de regen zag het er zó prachtig uit!
Grote delen van Yorkshire zijn echt O+ .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_110137950
Zelfs hier, als je even 5 minuutjes de stad uit rijdt en zo de Yorkshire Wolds in (het westelijke deel) O+ O+ zó mooi! _O_ En fijn motorrijden!
Ja doei.
pi_110138874
Maar m'n oog is nu (voorlopig) wel echt goed gevallen op Durham voor >2013, als ik mijn MA binnen heb en wellicht een PhD mag gaan doen: wat een gigantisch Geography department hebben ze daar zeg! :o _O_ en wat een begeleiding en interessante onderzoeksgroepen! :o
Ja doei.
pi_110150987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Maar m'n oog is nu (voorlopig) wel echt goed gevallen op Durham voor >2013, als ik mijn MA binnen heb en wellicht een PhD mag gaan doen: wat een gigantisch Geography department hebben ze daar zeg! :o _O_ en wat een begeleiding en interessante onderzoeksgroepen! :o
Hoe is Durham als stad/dorp? Ik heb net te horen gekregen dat ze me hebben geaccepteerd voor een bachelor daar maar ik weet niet hoe ik me dat stadje in moet beelden. Is het vergelijkbaar met Cambridge?
pi_110151255
Erg leuk vind ik. Cambridge ben ik nog nooit geweest, dus kan niet vergelijken voor je :)

Kijk ook eens op www.thestudentroom.com, die hebben van alle uni's een subforum en profiel. :)
Ja doei.
pi_110152558
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, als jij dat prima vindt, dan is dat mooi natuurlijk. Ieder zo z'n prioriteiten en favoriete woonomstandigheden. De grootte van een stad als Hull vind ik prima, kleiner mag zelfs nog wel, zoals bijvoorbeeld Durham met maar 30,000 inwoners ten opzichte van Hull met z'n kleine kwart miljoen.

Daarbij vind ik ruimte erg belangrijk bij 't kopje 'wonen', en een vrijstaand huis met fatsoenlijk stuk land/tuin is straks ook zeker aan de orde als we kunnen kopen en we in het VK gaan wonen. Dit alles als het kan wel voor een betaalbare prijs; 't huis zelf hoeft ook niet gigantisch te zijn: we zijn maar met twee! Maar ik ga geen 5 ton neerleggen voor een huis: kunnen wel leukere dingen bedenken om met geld te doen!
Het gaat met om de mogelijkheden. Ik kan mijn baan niet doen vanuit Hull, ik moet gewoon in Londen zitten. En ik vind deze baan leuk, dus accepteer dat ik enkel in Londen zal werken. Vind ik sowieso prima, ik ga in het weekend wel lekker het land in.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110155198
Zoals ik al zei: ieder z'n prioriteiten. Jij legt die bij je werk(mogelijkheden), ik/wij ergens anders.
Ja doei.
pi_110157061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
Erg leuk vind ik. Cambridge ben ik nog nooit geweest, dus kan niet vergelijken voor je :)

Kijk ook eens op www.thestudentroom.com, die hebben van alle uni's een subforum en profiel. :)
Bedankt voor de tip maar ik kende de site al! Ik moet toch even goed gaan bedenken wat ik wil. Ik kan kiezen it UCL, Imperial of Durham. De eerste twee zijn natuurlijk in Londen en de derde is wel erg ver in het noorden. Gaat nog en moeilijke keuze worden...
pi_110157087
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:06 schreef motorbloempje het volgende:
Zoals ik al zei: ieder z'n prioriteiten. Jij legt die bij je werk(mogelijkheden), ik/wij ergens anders.
Ok, ik dacht dat jij ook voor je studie die kant op was gegaan?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110160904
Ja, wel voor m'n studie, maar wil al tijden in het Noorden wonen. Mijn sollicitatie naar een beursplaats voor universiteiten was ook enkel voor de universiteiten in het Noorden: Southampton en London heb ik niet op gesolliciteerd omdat ik dat niet wilde, ondanks dat de universiteiten beter aangeschreven staan.

Zelfde geldt voor het vervolg van mijn opleiding: UCL bijvoorbeeld biedt erg goede MA's en PhD mogelijkheden aan binnen mijn (interesse)veld. Onderwijstechnisch zou ik daar voor 'moeten' kiezen, als mijn prio's puur op werkkansen en onderwijs zouden liggen, maar wij kijken ook naar waar we zouden willen wonen en sluiten daarbij compromissen op wellicht onderwijsprestige, salaris en werkgelegenheid, maargoed, dat is onze keus. Hopelijk scheelt het dat een academische carrière voor mij een zeer goede mogelijkheid is en ik dus hopelijk bij een universiteit hier in het Noorden aan de slag kan, maar dat zien we dan allemaal wel weer.

Hier wonen en leven O+ voorlopig niet terug!
Ja doei.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:58:11 #131
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110163056
Trouwens vorig jaar woonde ik in een stukje Britain dat nog een stuk duurder is dan London. :o

Ik ben toen zelfs teruggevlogen naar London om te kijken of m'n huis er nog stond na de rellen die oost, west en zuid rondom waren..
reset
pi_110163161
Ja, daar wonen lijkt me écht een financiële uitdaging! :P
Ja doei.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:40:22 #133
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110165217
Zonder inkomen is dat onmogelijk. Ik zou er wel weer een paar zomermaanden willen wonen, maar deze zomer blijf ik in London. Erg mooie eilanden, misschien weer in de toekomst. :)
reset
pi_110165419
De foto's waren inderdaad prachtig! Het FOK! topic bleef alleen een beetje leeg helaas ;( :P
Ja doei.
  woensdag 11 april 2012 @ 00:04:31 #135
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110166128
De JerseyFokMeet was een eenzame bedoeling. :P
reset
pi_110166641
-insert forever alone meme-
Ja doei.
pi_110167634
wel stom trouwens dat je op FOK! je tijdzone niet kunt instellen :')
Ja doei.
pi_110319574
Welke mobile providers hebben jullie? Zijn er slechte die ik zou moeten vermijden als ik een abbonnement wil in de UK? Thanks!
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:03:25 #140
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110319994
Vodafone. Omdat ik voor ze heb gewerkt en nog steeds een soort van connectie (!) met ze heb. Ze hebben mijn telefoonrekening dan ook zo'n 5 jaar voor me betaald. 8-)

Daarnaast is het bereik in mijn huis erg slecht zonder Vodafone SureSignal hoewel andere providers zullen die dingen ook wel aanbieden..
reset
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:02:10 #141
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110321562
Mijn voetbalteam is net gepromoveerd!! *O*

"My desire is always to be found at Valley Floyd Road."

reset
  zondag 15 april 2012 @ 10:06:58 #142
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110341994
Ik heb O2 en ben daar opzich wel tevreden over. De reden dat ik bij O2 zit is dat zij een winkel recht tegenover m'n eerste woning hadden. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110342034
Hier ook Vodafone. Heb altijd telefoons van mijn werkgever gehad, en zowel mijn huidige als voormalige werkgever zaten bij Vodafone.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110556726
Hi iedereen,

Weet iemand toevallig of er ergens een Nederlands feest of iets in die richting is volgende week met Koninginnedag? Omgeving Londen? :)
pi_110556860
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:27 schreef Lotteehee het volgende:
Hi iedereen,

Weet iemand toevallig of er ergens een Nederlands feest of iets in die richting is volgende week met Koninginnedag? Omgeving Londen? :)
Je bent 5 dagen te laat http://www.holland.com/uk(...)ouse-london-2012.htm
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:34:18 #146
111528 Viajero
Who dares wins
pi_110556881
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:27 schreef Lotteehee het volgende:
Hi iedereen,

Weet iemand toevallig of er ergens een Nederlands feest of iets in die richting is volgende week met Koninginnedag? Omgeving Londen? :)
Je bent te laat, dat was vorig weekend:

http://www.holland.com/uk(...)ouse-london-2012.htm

Misschien dat er in de Hems iets te doen is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_110556978
:'( !!

Ik dank jullie, we bouwen ons eigen feestje wel. :D
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:14:13 #148
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110560011
Als er nog iets te doen is zal het in De Hems zijn ja, hoewel die tent op het broodje kroket na met Nederland ook weinig te maken heeft eigenlijk. :)

Lowlander is er ook nog, maar dat is meer Belgisch. Wat dus op het gebied van bieren geen verschil is met De Hems.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:24:46 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_110719669
OK, werk gevonden en zowaar vergelijkbaar met wat ik deed in Belgie!

Iemand enig idee wat je netto per maand overhoudt van 23000 pa? Ik schatte zelf zo'n 1200, klopt dat?
Resistance is futile.
pi_110720173
Nog wel wat meer. Voor belastingjaar 2012/2013 is de belastingvrije voet volgens mij £8,105. Vervolgens betaal je tot £34,370 per jaar maar 20%. Met andere woorden, jij betaalt 20% x (23,000-8,105) = £2,979 aan belasting per jaar.

Vervolgens heb je de National Insurance. Daarvoor is de "primary threshold" £146 inkomen per week (jij hebt £442). De "upper earnings limit" is £817. Over alles tussen die twee grensen betaal je 12% NI. In jouw geval dus 12% x (442-146) = £35.56 per week, of £1,849 per jaar.

Netto hou je dus na belasting en NI per jaar £18,172 over, of £1514 per maand.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:46:45 #151
208890 June.
Seriously?
pi_110729751
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:27 schreef Lotteehee het volgende:
Hi iedereen,

Weet iemand toevallig of er ergens een Nederlands feest of iets in die richting is volgende week met Koninginnedag? Omgeving Londen? :)
Ik ga maandagavond naar de Hems ;)
Shine bright like a diamond.
pi_110758801
http://listentotaxman.com/
23,000 is precies 1,500 per maand.
  woensdag 25 april 2012 @ 10:54:48 #153
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110759977
£1,500 per maand kan je prima van leven. ;)
reset
  woensdag 25 april 2012 @ 14:34:13 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_110767649
Nice, dan kan ik uitwerken wat ik maandelijks aan mijn O+ ga betalen en wat ik ga sparen.
Resistance is futile.
  woensdag 25 april 2012 @ 14:44:41 #155
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110768038
De koningin heeft de Cutty Sark officieel heropend vandaag. :)

Een paar jaar geleden ging de (gelukkig al gestripte) boot in vlammen op nadat een klootzak er een firebomb op gooide.



http://www.newsshopper.co(...)restored_Cutty_Sark/
reset
pi_110824126
Voor de liefhebber:

The Frying Dutchmen London
Tuesday
We're back this coming Friday the 27th of April at Camden Lock Market! Come enjoy frikandellen, kroketten and patat. Don't forget to take home drop, appelstroop, ontbijtkoek and Heró Cassis! See you Friday!

___

Hero Cassis :D :D is dat iets typisch Nederlands?
  donderdag 26 april 2012 @ 19:06:06 #157
208890 June.
Seriously?
pi_110826321
Of überhaupt cassis? Ik heb het nog niet gezien, maar heb er dan ook niet echt naar gezocht ;)
Shine bright like a diamond.
  donderdag 26 april 2012 @ 20:26:16 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110830770
Wiki zegt
quote:
Cassis, a blackcurrant flavored soft drink in the Netherlands
Ik dacht dat ze het ook in Frankrijk verkochten..
reset
  donderdag 26 april 2012 @ 20:35:07 #159
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110831280
Ik heb toevallig recent cassis gezocht, maar het is nergens te vinden. Zelfs in Belgie niet helaas, want laat ik nu net daar zijn morgen ipv in Londen om dan maar een fles te halen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 26 april 2012 @ 23:00:34 #160
208890 June.
Seriously?
pi_110842621
Ik begin trouwens wel hagelslag onttrekkingsverschijnselen te vertonen :P Dacht echt dat ik het had ingepakt.. Gelukkig krijg ik dit weekend bezoek, dus dat komt goed haha.
Shine bright like a diamond.
pi_110844756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 23:00 schreef June. het volgende:
Ik begin trouwens wel hagelslag onttrekkingsverschijnselen te vertonen :P Dacht echt dat ik het had ingepakt.. Gelukkig krijg ik dit weekend bezoek, dus dat komt goed haha.
Hagelslag is dan ook wel echt helden beleg moet ik zeggen :Y
pi_110846905
Laatst zelf friet & frikadellen gebakken (meegenomen natuurlijk), wat was dat even heerlijk zeg ;)
all your heroes are whores
pi_110847271
Friet meenemen? Ze hebben hier ook aardappels hoor!
Ja doei.
pi_110848191
En ze hebben ook Chocomel zo te zien! *O*

Mooie timing, ik ben net vandaag aangekomen. Dublin definitief verlaten...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_110848533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:32 schreef LintuxCx het volgende:
En ze hebben ook Chocomel zo te zien! *O*

Mooie timing, ik ben net vandaag aangekomen. Dublin definitief verlaten...
Ben je in Kilburn komen wonen? Blijf je het Ierse een beetje houden ;)
pi_110856972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:57 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ben je in Kilburn komen wonen? Blijf je het Ierse een beetje houden ;)
Oh, grappig. :D Die kende ik nog niet.

De eerste twee maanden zit ik in een tijdelijke plek vanwaar ik naar iets permanents ga zoeken. Nog geen idee waar dat gaat zijn, dit weekend maar weer 'es op verkenning uit gaan.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:19:20 #167
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110859248
Gewoon net doen alsof je Nederlander bent hier in London. >:) :P


disclaimer: I do not endorse this message
reset
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:58:28 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_110860662
Ik mis Lipton Ice Tea Green! Verder mis ik helemaal niets.
Resistance is futile.
pi_110881434
Nou, ook weer wat geleerd. Je kunt nog beter op zoek zijn naar een naald in een hooiberg dan naar één bepaald kraampje in de Camden Lock Market. :')

Volgens mij was ik al te laat, voor zover ik kan zien is er maar een klein pleintje met tijdelijke kraampjes en die waren al aan het afbreken toen ik aankwam om een uur of vier.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_110883030
Ze staan gewoon waar alle eetkraampjes staan. Elke dag is daar een international food market (zaterdag alleen 10x zo vol als op andere dagen) maar meestal rond vieren is het idd wel een beetje over. Maar niet getreurd: ze staan er vanaf deze week elke vrijdag zeiden ze. Dus je krijgt genoeg herkansingen ;) Ik pak nog even een blikkie chocomel uit de koelkast :P
pi_110888467
*O*

Wel steeds onder werktijd dan. Najah, voor Chocomel kan ik wel even er tussenuit glippen. *)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 29 april 2012 @ 13:53:04 #172
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110928362
Gaat er nog iemand stemmen binnekort?

Voor burgemeester van London?

Voor de nieuwe NLse regering?

Iets anders?
reset
  zondag 29 april 2012 @ 13:59:51 #173
208890 June.
Seriously?
pi_110928690
NLse regering, maar dat is waarschijnlijk toch in september, dan ben ik alweer terug.
Shine bright like a diamond.
pi_110930030
Ik ga 't wel proberen dit keer ja. Op 5 mei zou op http://www.denhaag.nl/hom(...)n-het-buitenland.htm een formulier moeten verschijnen waarmee je je kunt registreren.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 29 april 2012 @ 14:39:09 #175
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110930282
En voor de 'Electoral Roll' komen ze gewoon aan de deur. :)

Mijn broer (ook in London) heeft ooit geprobeerd zich te registreren voor de vorige NL verkiezingen en dat werd hem heel moeilijk gemaakt door de ambassade..
reset
pi_110930293
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:53 schreef Individual het volgende:
Gaat er nog iemand stemmen binnekort?

Voor burgemeester van London?

Voor de nieuwe NLse regering?

Iets anders?
Hier zijn ook de stadsverkiezingen. Niet echt in verdiept :') :@

NLse verkiezingen wel, uiteraard.
Ja doei.
  zondag 29 april 2012 @ 16:12:48 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110933450
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hier zijn ook de stadsverkiezingen. Niet echt in verdiept :') :@

NLse verkiezingen wel, uiteraard.
Geen enkele verkiezing doet me iets. De laatste keer dat ik stemde was 14 jaar geleden en die politici deden helemaal niet wat ze zeiden. Politici zijn allemaal waardeloos en de democratie is schijn dus ik heb geen zin daar tijd aan te verspillen. ;)

Als ik zou moeten stemmen (zoals in België) zou ik voor de piratenpartij stemmen of hier op de Monster Raving Looney party of Blah. :D




Met de lijsttrekker van Blah heb ik ooit een biertje gedronken in een park in Brighton.
reset
pi_110940734
Borisje natuurlijk. Alles beter dan ken.
  zondag 29 april 2012 @ 20:05:25 #179
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110941558
Op face value zou ik ook voor Boris gaan, maar heb geen zin om voor de minst slechte naar het stembureau te gaan. ;)
reset
pi_110943379
Boris is een held!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110977236
Ik stem op Ken natuurlijk. :) Boris komt misschien wel grappig over maar dat maakt hem nou geen goede burgemeester.
pi_110985070
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:17 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ik stem op Ken natuurlijk. :) Boris komt misschien wel grappig over maar dat maakt hem nou geen goede burgemeester.
Dat vind ik dus van Ken. Die heeft enkel onzinnig verkiezings-fabels en maakt niks waar, als je het mij vraagt. Boris heeft charisma en dat heb je als burgemeester nodig, niemand wordt happy van Ken. Muppet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:39:56 #183
111528 Viajero
Who dares wins
pi_110994073
Corrupte idioot A of corrupte idioot B. Ik ga echt niet door de regen om te helpen besluiten welke clown de volgende vier jaar de clown van dienst is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_111000068
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 02:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat vind ik dus van Ken. Die heeft enkel onzinnig verkiezings-fabels en maakt niks waar, als je het mij vraagt. Boris heeft charisma en dat heb je als burgemeester nodig, niemand wordt happy van Ken. Muppet.
Ik weet niet hoe lang je al in Londen woont, maar Ken heeft echt zoveel vooruitgang gemaakt qua transport vooral. Crossrail, London Overground, een heleboel nieuwe treinen, veel meer buslijnen en 100+ nachtbussen, fietspaden etc. En de kosten daarvan gingen niet al te veel omhaag. Alleen al omwille van zijn transportpolicies zou ik op Ken stemmen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:29:08 #185
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111003022
Zo heel lang bestaat die positie nog niet eens. Ik heb zeker vooruitgang gezien als het op bussen aankomt (Ken) en op fietsen (Boris), maar tegen welke kosten?
reset
pi_111005418
Fietsen juist niet. Boris plaatst nog steeds de automobilist eerst. Qua fietspaden heeft hij erg weinig gedaan behalve een paar die een nieuw kleurtje hebben gekregen (cycle "superhighways"), maar die zien er zo uit:

Ik fiets hier iedere dag en zie ontzettend veel gevaarlijke situaties om me heen.

De Boris bikes zijn dan het enige plan wat hij wel goed heeft gedaan volgens mij.
pi_111009851
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:17 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je al in Londen woont, maar Ken heeft echt zoveel vooruitgang gemaakt qua transport vooral. Crossrail, London Overground, een heleboel nieuwe treinen, veel meer buslijnen en 100+ nachtbussen, fietspaden etc. En de kosten daarvan gingen niet al te veel omhaag. Alleen al omwille van zijn transportpolicies zou ik op Ken stemmen.
Nu een jaar of 7. Ken verstopte de stad met zijn klote bussen. Waar ik vroeger woonde was er in het weekend geen doorkomen meer aan, Oxford Street staat nog steeds permanent vast. Hoewel van zijn lange bussen zijn er inmiddels alweer afgeschreven?

Ik heb voor al die "voordelen" van Ken gewoon zelf niks gemerkt. De Boris bikes en extra fietspaden hebben mij echter wel daadwerkelijk iets opgeleverd, dus heb ik wat dat betreft meer aan Boris gehad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111010020
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:39 schreef Monopoly_Man het volgende:
Fietsen juist niet. Boris plaatst nog steeds de automobilist eerst.
Boris fietst tenminste zelf... Al ziet het er vreselijk uit. Als fietsen heb ik meer aan Boris gehad, simpel. Onder Ken heb ik niks gezien voor fietsers, maar ik kan me vergissen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:51:50 #189
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111012232
Ken je uitspraak "you wait on a bus for ages and then 3 turn up"? In 2000-2001 was dat ook echt zo. Na 2002 ongeveer heb ik het eigenlijk niet meer gezien.

Die bendy buses zijn idd een ramp voor fietsers. Ik fietste ooit tussen 2 van die dingen die langzaam naar elkaar toe bewogen.. Er komt geen einde aan die ondingen..
reset
pi_111012914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:51 schreef Individual het volgende:
Ken je uitspraak "you wait on a bus for ages and then 3 turn up"? In 2000-2001 was dat ook echt zo. Na 2002 ongeveer heb ik het eigenlijk niet meer gezien.

Die bendy buses zijn idd een ramp voor fietsers. Ik fietste ooit tussen 2 van die dingen die langzaam naar elkaar toe bewogen.. Er komt geen einde aan die ondingen..
Gelukkig is die flop van Ken bijna weggepoetst. Wat een kutbussen waren dat. Prima in de Hollandse polder, niet in centrum Londen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:11:52 #191
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111016980
Ik vraag me af waar die bendy buses nu dan rondrijden? Bij Ken's grote vriend Hugo Chavez?

Niet dat ik een groot fan ben van Boris hoor.

Geef Paddick maar een kans hoewel ik geen fan (meer) ben van de Libdems en ik niet op hem ga stemmen.


kinderen.. :{w
reset
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:58:36 #192
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111029333
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:51 schreef Individual het volgende:
Ken je uitspraak "you wait on a bus for ages and then 3 turn up"? In 2000-2001 was dat ook echt zo. Na 2002 ongeveer heb ik het eigenlijk niet meer gezien.

Die bendy buses zijn idd een ramp voor fietsers. Ik fietste ooit tussen 2 van die dingen die langzaam naar elkaar toe bewogen.. Er komt geen einde aan die ondingen..
Ik zie dat nog steeds wel. Bus 4 stopt bij mij in de straat en dat is echt zo'n kutding dat soms 20 minuten op zich laat wachten, en dan komen er 3 binnen 4 minuten. Ik loop liever 10 minuten naar een van de hoofdwegen waar er gewoon tig buslijnen zijn, of gewoon naar de underground natuurlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:21:01 #193
208890 June.
Seriously?
pi_111036138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:58 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik zie dat nog steeds wel. Bus 4 stopt bij mij in de straat en dat is echt zo'n kutding dat soms 20 minuten op zich laat wachten, en dan komen er 3 binnen 4 minuten. Ik loop liever 10 minuten naar een van de hoofdwegen waar er gewoon tig buslijnen zijn, of gewoon naar de underground natuurlijk.
Ik snap dat niet, blijkbaar is 5 minuten wachten bij de bushalte teveel gevraagd als er vlak voor je dezelfde lijn bij de bushalte vertrekt.
Shine bright like a diamond.
pi_111038265
Hey ik woon ook langs de 4. :) Enige probleem daarmee is de omweg via Finsbury Park, waardoor hij erg langzaam is.

En ja, als je een tijd in Londen hebt gewoond is vijf minuten wachten gewoon veel. Vijf minuten kan ook al snel tot overvolle bussen leiden omwille van het aantal passagiers hier.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:16:43 #195
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111038391
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:21 schreef June. het volgende:

[..]

Ik snap dat niet, blijkbaar is 5 minuten wachten bij de bushalte teveel gevraagd als er vlak voor je dezelfde lijn bij de bushalte vertrekt.
Ik vind het al vervelend als ik 4 minuten op de volgende tube moet wachten. Als dat gebeurt is die tube dan ook tot de nok vol, maar zelfs als het niet druk is is 4 minuten lang..

En dat terwijl ik in m'n tienerjaren een uur moest wachten op de volgende trein als ik hem miste en 5 minuten te vroeg was perfecte timing. :D
reset
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:19:35 #196
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111043739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:13 schreef Monopoly_Man het volgende:
Hey ik woon ook langs de 4. :) Enige probleem daarmee is de omweg via Finsbury Park, waardoor hij erg langzaam is.

En ja, als je een tijd in Londen hebt gewoond is vijf minuten wachten gewoon veel. Vijf minuten kan ook al snel tot overvolle bussen leiden omwille van het aantal passagiers hier.
Het is niet echt een handige busroute nee, ik neem 'm alleen voor twee of drie stops naar de dichtsbijzijnde supermarkt als ie toevallig al aankomt en ik te lui ben om die 10 minuten te lopen. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111043924
Ik heb al 5 jaar geen bus meer genomen, geloof ik. Doordeweeks ga ik met de taxi/metro naar m'n werk, en in het weekend kan ik bijna alles fietsen of neem ik wederom een taxi. Bussen zijn voor mijn lokatie wat waardeloos, de dichtsbijzijnde halte zit naast een metro station met goeie verbindingen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111049925
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:19 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Het is niet echt een handige busroute nee, ik neem 'm alleen voor twee of drie stops naar de dichtsbijzijnde supermarkt als ie toevallig al aankomt en ik te lui ben om die 10 minuten te lopen. :')
Sainsbury's in Angel of de Morissons/Waitrose op de Holloway Road? :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:49:50 #199
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111050050
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:46 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Sainsbury's in Angel of de Morissons/Waitrose op de Holloway Road? :)
De tweede. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:07:22 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111061442
Ik had vroeger hele gesprekken in busnummers en nu neem ik af en toen nog de 141, 76 of 21. :P
reset
pi_111073856
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:49 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

De tweede. :)
Waar woon je ookal weer? Ik zit in Tufnell Park en ga ook naar die Morissons. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:11:07 #202
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111077000
Ik zit ook in Tufnell Park. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:30:11 #203
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111077677
Mijn buurt is vanaf gisteren extra goed beveiligd. :D

De olympische spelen zijn een hoot..
reset
pi_111079159
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik zit ook in Tufnell Park. :D
Als je ook langs de 4 woont en de Morissons 10 minuten van jou vandaan is woon je wel heel erg dichtbij, denk ik!
Ik woon om de hoek van de Tufnell Park Tavern.
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:17:49 #205
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111086833
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:07 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Als je ook langs de 4 woont en de Morissons 10 minuten van jou vandaan is woon je wel heel erg dichtbij, denk ik!
Ik woon om de hoek van de Tufnell Park Tavern.
Wtf, ik dus praktisch ook. :')

Mijn straat heeft dezelfde naam als het bushokje daar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111095136
Hahaha. Fok!meet bij de Londis? :+
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:35:51 #207
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111114389
Daar vind je me meerdere malen per week als ik weer eens iets vergeten ben inderdaad. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111115898
De Londis is vaak zo'n lekker buurtwinkeltje. Bij de Londis op de hoek van mijn straat mag ik 'op de pof' shoppen. Hele dozen bier mogen ermee, hij vertrouwt erop dat ik altijd netjes betaal in de week erna. Waar vind je dat nou nog?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:30:25 #209
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111170906
Ik ga voor 12 tot 18 maanden verhuizen naar Londen voor werk. Ik krijg eenmalig een potje geld dat besteed kan worden aan verhuiskosten, tijdelijke huisvesting, tickets etc maar ik moet zelf een appartement zoeken. Het schijnt dat woon-werk verkeer daar niet reimbursed wordt dus hoe verder ik woon van the office (near Paddington statation) hoe meer ik zelf moet betalen.

Iedereen die in Londen woont of gewoond heeft; alle tips zijn welkom! Ik ben nu aan het kijken via rightmove.co.uk en zie wel wat (studio)appartementen in de buurt maar ik zie ook op leukere locaties appartementen tot 40 min reizen. Auto is onrealistisch daar, fietsen in centrum is gevaarlijk wat ik nu gehoord heb (geen fietspaden) en tube is druk en relatief duur nog.

Ook twijfel ik nog wat ik ga doen met appartement en auto in NL, ik probeer wel 3x per maand in NL te zijn voor een weekend van 2 a 3 dagen dus dan is het wel handig maar het voelt ergens wel als zonde van de vaste kosten. Met easyjet kan je heen en weer voor 60 euro, dan heb ik liever 2x per maand extra naar NL ipv maandje tube oyster card daar.

Ik krijg binnenkort nog een afspraak met belastingadviseur maar ben ook wel globaal benieuwd hoe het zit, belasting in UK zou iets lager zijn maar aangezien ik nog een woonadres behoud in NL, moet ik dan ook extra belasting bijbetalen in NL?

---
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:46:46 #210
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111171364
Zo rond Bayswater hoeft het volgens mij (relatief) niet enorm veel te kosten als je goed zoekt, en dan zit je dichtbij Paddington. Maar aan een travelcard op je Oyster ga je toch niet ontkomen denk ik. Je kunt om kosten te besparen ook een buspas nemen, maar dat gaat ook wel vervelen.

Kijk naast Rightmove ook op Gumtree. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111171793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:30 schreef spooky1234 het volgende:
Ik ga voor 12 tot 18 maanden verhuizen naar Londen voor werk. Ik krijg eenmalig een potje geld dat besteed kan worden aan verhuiskosten, tijdelijke huisvesting, tickets etc maar ik moet zelf een appartement zoeken. Het schijnt dat woon-werk verkeer daar niet reimbursed wordt dus hoe verder ik woon van the office (near Paddington statation) hoe meer ik zelf moet betalen.

Iedereen die in Londen woont of gewoond heeft; alle tips zijn welkom! Ik ben nu aan het kijken via rightmove.co.uk en zie wel wat (studio)appartementen in de buurt maar ik zie ook op leukere locaties appartementen tot 40 min reizen. Auto is onrealistisch daar, fietsen in centrum is gevaarlijk wat ik nu gehoord heb (geen fietspaden) en tube is druk en relatief duur nog.

Ook twijfel ik nog wat ik ga doen met appartement en auto in NL, ik probeer wel 3x per maand in NL te zijn voor een weekend van 2 a 3 dagen dus dan is het wel handig maar het voelt ergens wel als zonde van de vaste kosten. Met easyjet kan je heen en weer voor 60 euro, dan heb ik liever 2x per maand extra naar NL ipv maandje tube oyster card daar.

Ik krijg binnenkort nog een afspraak met belastingadviseur maar ben ook wel globaal benieuwd hoe het zit, belasting in UK zou iets lager zijn maar aangezien ik nog een woonadres behoud in NL, moet ik dan ook extra belasting bijbetalen in NL?
---
Als de UK je "residentie" wordt, betaal je enkel daar belasting. Voor de zekerheid is het dan handig je in Nederland uit te schrijven, anders heb je een verre kans dat de Nederlands belastingdienst je gaat beschouwen als residerend in Nederland en dus belastingplichtig.

Maar een adviseur lijkt me verder enorm weggegooid geld, het systeem is vrij simpel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:00:03 #212
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111171799
Of je je appartement wilt behouden ligt nogal aan of het je dat waard is gezien je totale inkomen.

Rondom Paddington kan je prima wonen met een aanbod over het hele spectrum. Ik weet niet hoe oud je bent en hoezeer je op privacy bent gesteld, maar je zou ook een 'shared house' kunnen proberen, dus delen met andere mensen.

Auto is idd onrealistisch en zelfs de bazen van mijn bazen kwamen met de ondergrondse naar het werk.

Vorig jaar woonde en werkte ik op een uur afstand vliegen, maar heb mijn huis aangehouden. Het staat vol met mijn spullen en het huis waar ik woonde was ik nooit van plan lang te blijven. Dat huis werd dan ook door het bedrijf betaald dus niet een dubbele kostenpost.

Mijn baan brengt me overal naartoe en nu werk ik in NW terwijl ik in SE woon. Duurt ongeveer een uur elke kant op en dat is nog vrij snel hier.

Fietsen kan prima. Het is misschien even wennen, maar wel een van de snelste manieren van reizen door de stad.

Over NL belasting weet ik weinig en zelfs inkomstenbelasting niet echt. Je belastingadviseur zou je dat toch moeten kunnen vertellen? Kijk anders op HRMC.gov.uk voor wat meer info.
reset
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:19:01 #213
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111172372
Thx guys! Bedrijf betaalt een paar dingen zoals oa belastingadvies tot 800 euro die ik anders niet cash krijg dus misschien toch maar eens gebruik van maken..

Mbt privacy, ik hoef niet luxe of ruim te wonen als ik maar privacy heb, na hele dag op kantoor wil je soms ook even rust. En vriendin of andere mensen komen soms over in t weekend en dan wil je eigen space, met name toilet en keuken wil ik met niemand delen.

Ik denk nu om eerst een kleiner studiotje te zoeken en paar maanden aankijken en anders misschien app en auto in NL wegdoen en van dat geld een luxer app in Londen nemen en als ik in NL ben huurauto + depot huren om mn spullen te bewaren.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zondag 6 mei 2012 @ 10:28:33 #214
208890 June.
Seriously?
pi_111196552
Ik vond room share al schrijnend duur, kan me niet voorstellen hoeveel een eigen flatje dan wel niet moet kosten. Denk wel zeker >1200 pond per maand ofzo.
Shine bright like a diamond.
  zondag 6 mei 2012 @ 11:17:53 #215
357000 Bajskorv
Retired
pi_111197409
Alles inclusief begint het idd rond die prijs. Ik zit nu rond de 2600-2800 per maand, incl alle vaste lasten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 6 mei 2012 @ 11:48:27 #216
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111198107
Je eigen flatje kan veel goedkoper! Zelfs met goede snelle connecties naar het centrum en in een goede buurt kan het makkelijk minder dan £1000 per maand. En als je de goede mensen tegenkomt kan het zelfs voor veel minder. Ik sta soms met m'n oren te klapperen wat ze voor een slumdwelling vragen met slechte connecties. Het zijn vaak gebieden waar mensen nog nat achter de oren zijn waar de huren echt fenominaal zijn. Het is een grote stad, maar er zijn goede en betaalbare plekjes als je goed zoekt en open blijft staan.
reset
pi_111232605
Midden juli ga ik naar Plymouth bij mijn vriend wonen, woohoo :D
I lay my head where your heart used to be...
  maandag 7 mei 2012 @ 02:54:22 #218
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111236356
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:48 schreef Individual het volgende:
Je eigen flatje kan veel goedkoper! Zelfs met goede snelle connecties naar het centrum en in een goede buurt kan het makkelijk minder dan £1000 per maand. En als je de goede mensen tegenkomt kan het zelfs voor veel minder. Ik sta soms met m'n oren te klapperen wat ze voor een slumdwelling vragen met slechte connecties. Het zijn vaak gebieden waar mensen nog nat achter de oren zijn waar de huren echt fenominaal zijn. Het is een grote stad, maar er zijn goede en betaalbare plekjes als je goed zoekt en open blijft staan.
Tell me more please! Tot nu toe dacht ik iets op goede locatie te hebben gevonden voor onder 1300 pond.. bleek dat ik dan badkamer met iemand zou moeten delen.. nee bedankt..

Waar moet ik zoeken? Is er een secret society ofzo voor als je minder rent wil betalen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 7 mei 2012 @ 10:43:38 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111240242
Zoek een beetje rond in de postcodes waar je wilt wonen en schrijf je in bij estate agents als zoekende zodat je eerste keus krijgt voordat het op een website komt. Het is natuurlijk beter als je mensen kent, maar dat is natuurlijk lastig op het begin.

Zelf in Richmond (heel mooi gebied) en 'advertised' zag ik een studio voor £650 pm: http://www.primelocation.(...)ichmond/?xp=1000&s=4

Rondom Hyde Park en dus Paddington onder £1000 pm: http://www.primelocation.(...)ington/?xp=1000&ls=0

Bel iig de letting agents van die huizen en bekijk wat er is.

Success! :)

Oh en kijk bij de advertenties bij lokale supermarkten en off-licenses etc. Vraag het ook aan collega's.. je weet maar nooit, [edit]

[ Bericht 6% gewijzigd door Individual op 07-05-2012 11:17:53 ]
reset
pi_111293902
Spooky: kijk naar Maida Vale, Kilburn, West Hampstead, Queen's Park etc. allemaal goede buurten, niet al te ver van Paddington en je kunt er makkelijk naartoe met de fiets, metro of bus.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:39:25 #221
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111296681
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:30 schreef spooky1234 het volgende:
Ik ga voor 12 tot 18 maanden verhuizen naar Londen voor werk. Ik krijg eenmalig een potje geld dat besteed kan worden aan verhuiskosten, tijdelijke huisvesting, tickets etc maar ik moet zelf een appartement zoeken. Het schijnt dat woon-werk verkeer daar niet reimbursed wordt dus hoe verder ik woon van the office (near Paddington statation) hoe meer ik zelf moet betalen.

Iedereen die in Londen woont of gewoond heeft; alle tips zijn welkom! Ik ben nu aan het kijken via rightmove.co.uk en zie wel wat (studio)appartementen in de buurt maar ik zie ook op leukere locaties appartementen tot 40 min reizen. Auto is onrealistisch daar, fietsen in centrum is gevaarlijk wat ik nu gehoord heb (geen fietspaden) en tube is druk en relatief duur nog.

Ook twijfel ik nog wat ik ga doen met appartement en auto in NL, ik probeer wel 3x per maand in NL te zijn voor een weekend van 2 a 3 dagen dus dan is het wel handig maar het voelt ergens wel als zonde van de vaste kosten. Met easyjet kan je heen en weer voor 60 euro, dan heb ik liever 2x per maand extra naar NL ipv maandje tube oyster card daar.

Ik krijg binnenkort nog een afspraak met belastingadviseur maar ben ook wel globaal benieuwd hoe het zit, belasting in UK zou iets lager zijn maar aangezien ik nog een woonadres behoud in NL, moet ik dan ook extra belasting bijbetalen in NL?

---
Ok, London: mooiste plaats op aarde. Voor een leuk apartement, kijk op een van de volgende twee links. Bij de eerste zie je een mooi overzicht van een plattegrond, welke je met de muis kunt verschuiven. Je kan criteria invullen van hoeveel je per week (hier werkt het met de termen 'pw' en 'pcm' (per calender month). Een tip is om ook rond Waterloo, en direct ten zuid-oosten ervan. De Bakerloo Line zal je zo naar Paddington brengen, en de apartementen zijn iets beter verzorgt dan rond Paddington.
http://www.nestoria.co.uk/

Deze is ook goed, je kunt al iets vinden a £450 a £600 pcm. Zeker als opstart is het goed, en op zeer mooie locaties ook nog. Stel een lijstje op, en bezichtig meerdere adressen.
http://www.hallolondon.co.uk

Qua openbaar vervoer is de Oyster Card, de chipkaart van London, aan te raden. De tarieven vind je hier. Ik zou je willen adviseren eerst met een papieren dag/week kaart te orienteren.
http://www.tfl.gov.uk/tickets/14416.aspx

Ik kan je adviseren om op vrije dagen regelmatig een bus vanuit het centrum te pakken en beetje te orienteren. De stad is feitelijk vele dorpjes aan elkaar vastgegroeit, en daarom ook vele eigen karakters van buurten waar je door heen rijdt. Ook een tip: heb altijd een metro kaartje (gratis bij elk station te pakken) op zak. Als je de stad nog goed moet ontdekken, is de metro systeem een perfect iets om zsm naar een vertrouwde locatie terug te keren.

PM mij als je leuke ideeen zou willen ontvangen over wat je zoal kunt ontdekken in London. London is my play yard :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:06:33 #222
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_111343163
Ik verhuis waarschijnlijk (nog niet 100% zeker) over een klein maandje naar Poole (voor werk).
Is er iemand hier daar bekend? Ik zoek nog een shared flat oid namelijk.

Andere ervaringen mbt Poole, of Dorset zijn ook welkom.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_111344191
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 02:54 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Tell me more please! Tot nu toe dacht ik iets op goede locatie te hebben gevonden voor onder 1300 pond.. bleek dat ik dan badkamer met iemand zou moeten delen.. nee bedankt..

Waar moet ik zoeken? Is er een secret society ofzo voor als je minder rent wil betalen?
Ook een duidelijke website als je wil huren (of kopen trouwens ook) is primelocation.co.uk of rightmove.co.uk
Welke area wil je iets huren? In oost Londen ken ik een aantal goede estate agents.
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:51:59 #224
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111350932
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:06 schreef rene29 het volgende:
Ik verhuis waarschijnlijk (nog niet 100% zeker) over een klein maandje naar Poole (voor werk).
Is er iemand hier daar bekend? Ik zoek nog een shared flat oid namelijk.

Andere ervaringen mbt Poole, of Dorset zijn ook welkom.
Hoe lang ga je in Poole wonen? Een oud-collega waar ik nog wel eens contact me heb woont daar. Er zijn natuurlijk de eerder genoemde websites die ook shared flats aanbieden. Daarnaast de lokale supermarkt/off-license/newsagent hebben lokale advertenties in de ramen en de lokale krant.

Ik ben er nooit zelf geweest, maar het zou wel mooi moeten zijn.
reset
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:02 #225
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111374915
Een kleine notitie: pas wel erg goed op bij de hallolondon.co.uk website. er zitten veel scammers op. Als men met een antwoord komt van "my flat" en het eindigt met "mr/ mrs" dan weet je al: communicatie stop zetten
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:17:01 #226
208890 June.
Seriously?
pi_111378863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:24 schreef hetgoedevanhetleven het volgende:
Een kleine notitie: pas wel erg goed op bij de hallolondon.co.uk website. er zitten veel scammers op. Als men met een antwoord komt van "my flat" en het eindigt met "mr/ mrs" dan weet je al: communicatie stop zetten
De site ziet er nu ook niet bepaald betrouwbaar uit moet ik zeggen..
Shine bright like a diamond.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:50:49 #227
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111380296
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:17 schreef June. het volgende:

[..]

De site ziet er nu ook niet bepaald betrouwbaar uit moet ik zeggen..
Klopt, kwam ik al snel genoeg achter, helaas. Maar de eerste link is dat weer wel. Maar, pas na de Olympische Spelen zal er veel meer beschikbaar zijn
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:57:27 #228
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111390549
deze site is een goede http://www.interlet.com/
pi_111426382
Ik ga 6 weken in London "wonen", accomodatie en alles wordt geregeld *O* .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:17:03 #230
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111426632
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:10 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ga 6 weken in London "wonen", accomodatie en alles wordt geregeld *O* .
Leuk voor je, welkom!

Weet je al in welke buurt je gaat wonen? Appartement of hotel?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_111426671
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Leuk voor je, welkom!

Weet je al in welke buurt je gaat wonen? Appartement of hotel?
Waarschijnlijk een appartement, ik weet nog niet welke buurt het is. Ik woon al in the UK trouwens, maar dan een stuk noordelijker. London is gewoon WOW 8-) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_111446280
Binnenkort maar eens afscheid nemen van België voordat ik tijdelijk in Belfast woon. Ik heb wat onderzoek gedaan en heb ik uitgevonden dat er een kleine Nederlandse gemeenschap in Belfast bevindt. Niet alsof dat veel uitmaakt. Het is niet echt een 'must' voor mij om in iedere bestemming naar Hollanders te zoeken, maar het blijft bijzonder. Ik durf te wedden dat er geen Fokkers iets te vinden hebben in Belfast en omgeving? En als dat wel zo is, laat het me dan weten.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:11:14 #233
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111446472
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:05 schreef JennaSometimes het volgende:
Binnenkort maar eens afscheid nemen van België voordat ik tijdelijk in Belfast woon. Ik heb wat onderzoek gedaan en heb ik uitgevonden dat er een kleine Nederlandse gemeenschap in Belfast bevindt. Niet alsof dat veel uitmaakt. Het is niet echt een 'must' voor mij om in iedere bestemming naar Hollanders te zoeken, maar het blijft bijzonder. Ik durf te wedden dat er geen Fokkers iets te vinden hebben in Belfast en omgeving? En als dat wel zo is, laat het me dan weten.
ik heb er gewoond, en wil er nooit meer terug. A hell hole, kompleet verscheurd land, overal buiten het centrum spannings velden
pi_111446737
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:11 schreef hetgoedevanhetleven het volgende:

[..]

ik heb er gewoond, en wil er nooit meer terug. A hell hole, kompleet verscheurd land, overal buiten het centrum spannings velden
Waar woon je nu dan?

Niet hoe ik het me herinner. Ik vond het best wel mooi toen ik er voor het laatst zat. Ieder zijn mening.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:21:26 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111446850
Belfast is heel interessant om te bezoeken, juist door de spanningsvelden en verscheurdheid, maar wonen is weer iets anders. Als NLer doe je het goed in de 'oranje' gebieden, helemaal als je zegt dat je afstamt van Willem van Oranje (King Billy). ;P

Er zijn al best wat fokkers in Belfast geweest, maar weet niet of dat op t moment nog zo is.
reset
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:33:53 #236
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111447312
Shankill Road is wel welkom voor een Nederlander. Maar, zeg in het algemeen dat je uit Belgie komt: kan je overal terecht. De Katholieken zijn vriendelijk, maar overal paranoide, en je kan het ze niet kwalijk nemen. Blijf voornamelijk op de doorgaande wegen, ga NIET de woonwijken in. Sommige wijken kan het weer wel, maar er zijn te veel ogen die op je gericht zijn, inclusief kinderen van 6 a 8 jaar, die het niet schuwen iets naar je te gooien.

Must see is: Ulster Ranger Bar - Shankill Road (erg vriendelijke mensen), The Maddens Bar (Katholieke pub in het centrum, naast Castle Court). The Blackbox (leuke uitgaans plek, erg alternatief, veel leuke dingen, a must see!). Thompson's Garage (uitgaans locatie, open tot laat, slechte muziek maar druk en one night stands potenties). Halverwegen Falls Road zijn veel winkels, paar leuke en historische pubs. De begraafplaats van de Falls Rd is ook een 'must see', inclusief de graven van de hongerstakers.

Een cheeky leuke is de IKEA, welke direct naast de City Airport ligt. Bussen 26, 27, 28 gaan er naar toe. Zit lekker even bij het restaurant en zie vliegtuigen op 5 meter van je opstijgen en neerdalen. De Victoria Park welke er vlak naast ligt (bus lijn 3) kan je vliegtuigen op enkele meters boven je hoofd zien langs komen. Mooie foto's te maken.

Ik ga maar een plek geven, want ik heb geen zin in een groot boek te openen, welke je in het centrum in de avond moet vermijden: The Duke of York. Altijd mot, ze staan er zelfs met 5 uitsmijters voor de deur
pi_111447341
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:21 schreef Individual het volgende:
Belfast is heel interessant om te bezoeken, juist door de spanningsvelden en verscheurdheid, maar wonen is weer iets anders. Als NLer doe je het goed in de 'oranje' gebieden, helemaal als je zegt dat je afstamt van Willem van Oranje (King Billy). ;P

Er zijn al best wat fokkers in Belfast geweest, maar weet niet of dat op t moment nog zo is.
En jij woont in Londen, aan je siggy te zien? Oranje gebieden? Is dat een gebied met een gemeenschap waar veel Nederlanders bevinden of gewoon een gebied waar het heel oranje-kleurig is? :)

Ik zou liegen als ik de mensen daar zou vertellen dat ik afstamde van een Nederlandse prins aangezien ik geen Nederlands bloed hebt.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:36:30 #238
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111447421
er lopen heel veel KNVB shirts rond in Protestantse gebieden, en ze zien William of Orange als grootste held, op de Engelse koningin na. Daarom 'oranje gebieden'. Katholieke gebieden zijn 'groen'
pi_111447677
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:33 schreef hetgoedevanhetleven het volgende:
Shankill Road is wel welkom voor een Nederlander. Maar, zeg in het algemeen dat je uit Belgie komt: kan je overal terecht. De Katholieken zijn vriendelijk, maar overal paranoide, en je kan het ze niet kwalijk nemen. Blijf voornamelijk op de doorgaande wegen, ga NIET de woonwijken in. Sommige wijken kan het weer wel, maar er zijn te veel ogen die op je gericht zijn, inclusief kinderen van 6 a 8 jaar, die het niet schuwen iets naar je te gooien.

Must see is: Ulster Ranger Bar - Shankill Road (erg vriendelijke mensen), The Maddens Bar (Katholieke pub in het centrum, naast Castle Court). The Blackbox (leuke uitgaans plek, erg alternatief, veel leuke dingen, a must see!). Thompson's Garage (uitgaans locatie, open tot laat, slechte muziek maar druk en one night stands potenties). Halverwegen Falls Road zijn veel winkels, paar leuke en historische pubs. De begraafplaats van de Falls Rd is ook een 'must see', inclusief de graven van de hongerstakers.

Een cheeky leuke is de IKEA, welke direct naast de City Airport ligt. Bussen 26, 27, 28 gaan er naar toe. Zit lekker even bij het restaurant en zie vliegtuigen op 5 meter van je opstijgen en neerdalen. De Victoria Park welke er vlak naast ligt (bus lijn 3) kan je vliegtuigen op enkele meters boven je hoofd zien langs komen. Mooie foto's te maken.

Ik ga maar een plek geven, want ik heb geen zin in een groot boek te openen, welke je in het centrum in de avond moet vermijden: The Duke of York. Altijd mot, ze staan er zelfs met 5 uitsmijters voor de deur
Als ½ Ierse met roots uit Lisburn vind ik wel dat je een beetje te... negatief bent tegen Belfast, iets wat de stadje niet verdient. Ik herinner me toch wel een betere Belfast uit mijn tijd. Ik weet niet hoeveel het de laatste jaren is veranderd, maar als het werkelijk zo erg is als hoe je het zegt, dan kan ik beter in Lisburn blijven.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 01:06:09 #240
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111448429
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:42 schreef JennaSometimes het volgende:

[..]

Als ½ Ierse met roots uit Lisburn vind ik wel dat je een beetje te... negatief bent tegen Belfast, iets wat de stadje niet verdient. Ik herinner me toch wel een betere Belfast uit mijn tijd. Ik weet niet hoeveel het de laatste jaren is veranderd, maar als het werkelijk zo erg is als hoe je het zegt, dan kan ik beter in Lisburn blijven.
Ik heb 4 doods bedreigingen gehad in de laatste 6 maanden van de 4 jaar dat ik er heb gewoond. Ik weigerde kant te kiezen tussen 'groen' en 'oranje'. Mooie is, bij de Ulster Rangers wist men dat ik naar de Katholieke pub ging, maar dat ik niet om politieke redenen bij beide pubs was. De afgelopen jaren zijn de spanningen toegenomen, mede door het toedoen van de Engelse politiek. Zowel Labour als Tories hebben baat bij 'ingrijpen Noord-Ierland'.

De doodsbedreigingen was omdat een aantal oranjes mij volgde en mij bij de groene pub wat drinken, meerdere malen. Ik zei ze dat ik geen partij koos, maar 'ik moest een lesje leren'. Het was wel mooi dat een protestantse vriend, die 'connecties kent' (laten we het daar op houden?) naar die gasten zijn toegestapt om ze te laten stoppen met de heksenjacht tegen mij. Maar ik trok het niet meer, er zijn erg veel aardige mensen, maar ik kon mij niet vestigen
  zaterdag 12 mei 2012 @ 01:08:40 #241
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111448500
ik zou wel weer terug willen gaan, lang weekend, en dan alleen bekenden opzoeken. Je zult dan zien dat ik overal blij wordt ontvangen, veel aardige mensen gekend. Maar ik ga er niet alleen naar toe. De laatste maanden waren erg emotioneel
  zaterdag 12 mei 2012 @ 09:19:45 #242
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111452057
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:34 schreef JennaSometimes het volgende:

[..]

En jij woont in Londen, aan je siggy te zien? Oranje gebieden? Is dat een gebied met een gemeenschap waar veel Nederlanders bevinden of gewoon een gebied waar het heel oranje-kleurig is? :)

Ik zou liegen als ik de mensen daar zou vertellen dat ik afstamde van een Nederlandse prins aangezien ik geen Nederlands bloed hebt.
Ik woon in Londen idd, maar reis graag naar NI. Volgende keer wil ik ook wat langer in Derry verblijven en misschien ook naar Armagh en/of Omagh. De vorige keer nam de Paddywagon (groene tourbus) en flinke omleiding om naar niet door Sandy Row (Loyalist -oranje- gebied) heen te hoeven rijden. Diezelfde avond hebben we een geweldige avond gehad in de Rangers' pub op Sandy Row.

Ik ben natuurlijk ook geen directe afstammeling van Willem van Oranje, maar dat mocht de pret niet drukken. :D

@ hetgoedevanhetleven: Wat deed je eigenlijk in Belfast?

reset
  zaterdag 12 mei 2012 @ 12:42:41 #243
374494 hetgoedevanhetleven
Blue Moon is rising
pi_111455993
@ Individual: heb daar 3 jaar gewerkt, ken daarom het meeste van de stad inmiddels. Sandy Row is een zeer heet hangijzer inderdaad, fanatiek. Aan de andere kant van het spoor (ten zuiden op de kaart) een nationalistisch gebied, en uiteraard Falls aan de andere kant van de snelweg. De strook vanaf Sandy Row langs de snelweg is erg fanatiek, en buitenlanders in sommige gebieden (en ik weet er helaas over mee te praten) worden lastig gevallen met intimidaties etc.

Derry is een mooi historisch stadje. Flink wat heuvels, een winkelcentrum aan de zijkant van een van de bergen (in het centrum dus) gaat ook 3 a 4 niveaus omhoog om naar dat 'straat niveau' uit te komen. Ik kan het even niet vinden, de naam van het winkelcentrum, maar het is bij het bus station. Free Derry is welkom om rond te lopen, en indrukwekkend ook.

@JennaSometimes: je bent wel veilig in Belfast hoor. Lisburn is een leuk plaatsje, ging er vaak naar toe. Belfast dus, het valt mee zolang je je eigen gang gaat en oppast met wat je zegt. Ik heb veel leuke verhalen over Belfast / NI te vertellen, maar door dat laatste half jaar wil ik er niet meer naar toe.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:08:32 #244
208890 June.
Seriously?
pi_111707264
Pff, kan er nu al tegenop zien als ik weer terug moet naar Nederland. Moet namelijk met 2 koffers tijdens de Olympische Spelen richting Kings Cross/Heathrow vanaf Clapham. Woohoo..
Shine bright like a diamond.
pi_111712558
Ga dan via Gatwick, 25 min van Clapham junction..
  vrijdag 18 mei 2012 @ 18:34:44 #246
208890 June.
Seriously?
pi_111712776
Ja, kan, maar volgens mij is dat veel duurder met 2 koffers als ik ga vliegen. Wilde eigenlijk met de trein gaan. Nog maar even uitzoeken wat het handigst en relatief goedkoop is ;) Meer dan 100-150 pond wil ik echt niet uitgeven voor de terugweg.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:20:40 #247
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111748089
Welke bank in UK raden jullie me aan? Ik zoek iets met in ieder geval gratis internetbankieren net als bijvb ABN in NL en bij voorkeur met een app voor mobiel geld overmaken. Verder uiteraard voordelig en beetje veilig als het kan :-)

In NL houd ik ook wat vaste kosten maar ik krijg salaris in ponden (op mn UK rekening)... ik hoorde iets over SEPA overboekingen en dat ik dan geen transactie kosten en wisselkoersopslag betaal? Wat is het handigst, wellicht helemaal geen geld over en weer transferren? Ik kan ook mn NL spaarrekening gebruiken om voor in ieder geval jaartje vaste kosten in NL te betalen..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_111748476
Als je af en toe buiten de uk werkt, kan ik je iets offshore aanraden, HSBC Offshore ofzo. Kan je belastingvoordeel opleveren, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:47:55 #249
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111748920
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:35 schreef Bajskorv het volgende:
Als je af en toe buiten de uk werkt, kan ik je iets offshore aanraden, HSBC Offshore ofzo. Kan je belastingvoordeel opleveren, etc.
Goeie tip, ik ben nu op hun site aan het kijken. Maar ik denk dat ik komende 12 tot 18 maanden uitsluitend zal werken in UK. Echter ik hou wel significante vaste kosten die in NL doorbetaald moeten worden.

HSBC expat klinkt heel behulpzaam maar kan me niet voorstellen dat ze goedkoop zijn.. t komt op mij een beetje over als 'we regelen alles voor je' (en je betaalt daar ook voor). Ik ben meer van doe het zelf service but then made easy..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_111749010
Ze zijn qua service super, en het kost me niks. Maar hangt af van inkomen en spaargeld, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:55:22 #251
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111749130
kost niets kan ik me niet voorstellen. Ik zie iets over minimum balance van 25k en elke keer als je onder valt ben je al 15 pond per maand kwijt. Ook zijn mogelijk kosten verbonden aan elke transactie of bijdrage voor gebruik van mobiel bankieren, afschriften, debit cards etc?

En als ik 25k bij hun te allen tijde parkeren ben ik rente kosten kwijt lijkt me?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_111749168
Nee, ik heb er nooit 25k en ben er zelfs Premier klant. En het kost me echt nada. En ze nemen altijd de telefoon op, geweldig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 19 mei 2012 @ 22:28:45 #253
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111759517
nog even over ziektekosten.. zodra ik in UK werk en woon hoef ik dus niet meer in NL verzekerd te zijn? Kan ik mn tandarts en huisarts hier aanhouden of hoe werkt dat daar? Ik denk wel met enige regelmaat in nl te zijn voor een lang weekend.. dus wat mij betreft ga ik gewoon hier bij mn tandarts dat ene keer per jaar?

Wat zijn jullie ervaringen met NHA, wordt automatisch bij je salaris ingehouden en je kan verder niets aan tweaken?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zondag 20 mei 2012 @ 01:30:53 #254
352354 Superslechterik
Bad is the new good.
pi_111769131
Zijn er meer fokkers die in Schotland wonen?
Zie voornamelijk fokkers die zich in Engeland bevinden in dit topic?
Next time Gadget, next time.....
pi_111772434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:56 schreef Bajskorv het volgende:
Nee, ik heb er nooit 25k en ben er zelfs Premier klant. En het kost me echt nada. En ze nemen altijd de telefoon op, geweldig.
Huh, hoe kan dat? Ze vertelden mij dat ik toch minstens 50k aan savings bij hun moest stallen voor een Premier account.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 20 mei 2012 @ 16:28:52 #256
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111786488
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:28 schreef spooky1234 het volgende:
nog even over ziektekosten.. zodra ik in UK werk en woon hoef ik dus niet meer in NL verzekerd te zijn? Kan ik mn tandarts en huisarts hier aanhouden of hoe werkt dat daar? Ik denk wel met enige regelmaat in nl te zijn voor een lang weekend.. dus wat mij betreft ga ik gewoon hier bij mn tandarts dat ene keer per jaar?

Wat zijn jullie ervaringen met NHA, wordt automatisch bij je salaris ingehouden en je kan verder niets aan tweaken?
Volgens mij zal je of volledig voor je tandarts en huisarts in NL moeten betalen als je geen NL verzekering hebt of je NL verzekering aanhouden.

Hier ben je automatisch verzekerd voor de NHS of je nu een bijdrage levert of niet. Als je een normaal salaris krijgt dan draag je automatisch bij en daar kan je niet over onderhandelen. De kwaliteit van de NHS is discutabel en je moet geluk hebben, nog veel meer dan in NL. Ze kunnen je maken als het erg is, maar ook helemaal kapotmaken als je iets simpels mis hebt. Mijn ervaring is heel slecht.

-Kwa bankieren in een tax haven als Jersey moet je of veel buiten de UK zijn of een bovengemiddeld kapitaal/inkomen hebben. Voor de regular Joe/Jan Modaal heeft het weinig zin en zal het meer kosten dan opleveren.

Jersey/Guernsey/Isle of Man/etc zijn wel heel mooi om te bezoeken. :)

-Er was ooit een fokker die al lang in Schotland woonde, maar waar precies en ie er nog is weet ik niet. De meesten hier zijn London en de rest van Engeland.
reset
pi_111786590
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 16:28 schreef Individual het volgende:
Hier ben je automatisch verzekerd voor de NHS of je nu een bijdrage levert of niet. Als je een normaal salaris krijgt dan draag je automatisch bij en daar kan je niet over onderhandelen. De kwaliteit van de NHS is discutabel en je moet geluk hebben, nog veel meer dan in NL. Ze kunnen je maken als het erg is, maar ook helemaal kapotmaken als je iets simpels mis hebt. Mijn ervaring is heel slecht.
Hmm, kun je een voorbeeld geven?

Vooralsnog verwacht ik dat het nog altijd een stuk beter is dan Ierland..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 20 mei 2012 @ 20:54:36 #258
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111801005
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 16:31 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hmm, kun je een voorbeeld geven?

Vooralsnog verwacht ik dat het nog altijd een stuk beter is dan Ierland..

Voorbeelden genoeg van jammerlijk falen:

Een vriendin werd gediagnotiseerd met kanker. Klopte niet en prive kreeg ze een antibiotica kuur en het was weer goed.

Ikzelf heb medicijnen gekregen (2 verschillende zelfs) die veel schade hebben aangericht door verkeerde diagnose en dat wordt nu prive weer rechtgezet.

De oma van mijn ex lag in een ziekenhuis waar de kranen op de afdeling lekten, gaten en vlekken in het beddegoed, vuil op de vloer, bloedvlekken, etc, etc. Echt een middeleeuwse nachtmerrie. Ze was erg oud, maar is uiteindelijk door een ziekenhuisinfectie gestorven. Ik heb daar foto's gemaakt. Eens kijken of ik die kan vinden.

Zo zijn er nog meer slechte voorbeelden, maar ik hoor ook (via via) wel goede verhalen hoor. Het is een beetje een loterij.

Het is niet dat er niet genoeg geld naartoe gaat, maar meer de bizarre inefficientie.
reset
  zondag 20 mei 2012 @ 20:59:30 #259
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111801408
Ik heb een keer bloed laten afnemen en heb die arm vervolgens een paar weken lang niet kunnen gebruiken. :')

Hoewel het bij mijn nieuwe huisarts tot nu toe wel ok lijkt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 21 mei 2012 @ 16:02:58 #260
47102 Elvi
miemkwien
pi_111834359
Maar je kan toch ook een extra verzekering nemen? Krijg je dan ook betere zorg en is het dan duurder dan in Nederland?
  maandag 21 mei 2012 @ 17:10:30 #261
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111836997
Je kan idd een prive verzekering nemen. Je zal nog steeds je NHS bijdrage moeten leveren van je normale loon. Ik krijg slechts minimum loon dus hoef geen NHS bijdrage te leveren.

Ik weet niet precies welke verzekering wat dekt, maar ik ga naar Harley Street en kan iedereen kiezen en heb een NL dr die vriend van de familie is.. Zelfs prive moet je weten wie goed is en wie niet. Prive is geen garantie, NHS is geen garantie..
reset
pi_111837012
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:02 schreef Elvi het volgende:
Maar je kan toch ook een extra verzekering nemen? Krijg je dan ook betere zorg en is het dan duurder dan in Nederland?
Die extra verzekering is niet goedkoop, maar soms betaalt je baas het (in mijn geval is dat bijvoorbeeld zo). Maar de NHS is echt niet zo vreselijk, het verschilt enorm. Huisartsen heb ik altijd prima gevonden, eerste hulp echt erg slecht. Zodra je echt hulp nodig hebt is het vaak wel prima, maar na een gescheurde enkelband kijken ze nog geen 10 seconden en krukken kan je al helemaal vergeten.

Aan de andere kant zijn ze met kinderen bijvoorbeeld weer briljant vaak. Great Ormond Street Hospital is een kinderziekenhuis dat wereldwijd een enorme reputatie heeft. Ik heb toevallig een vriend met een ernstig ziek kindje, en zijn overlevingskansen zijn daar gewoon 50% beter dan die in West-Europese ziekenhuizen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 21 mei 2012 @ 23:54:27 #263
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111859570
Hoe zit het precies met National Insurance Number moet ik die als NL-citizen aanvragen ergens of krijg ik die automatisch doordat mn werkgever mij salaris gaat uitkeren?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_111860402
Hmm, heeft je werkgever je daar niets over verteld?

Daar moet je wel zeker zelf wat papierwerk voor doen ja. Ik heb die van mij net binnen, was gelukkig niet veel gedoe. Wel een rommelig formulier.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:28:01 #265
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_111860977
nou.. stomme is dat ik feitelijk binnen zelfde internationale bedrijf blijf werken alleen ga ik van NL-branch naar corporate HQ in UK... en ik heb contract en alles gekregen en getekend maar nu moet ik een of ander suf en extreem uitgebreid formulier gaan invullen van een extern bedrijf dat backgroundchecks doet... waarin ik extreem gedetailleerd gegevens moet opgeven tot aan welke cijfers behaald zijn voor welke vakken op school, volledige adresgegevens, email en telefoonnummers van voorgaande managers maar ook docenten op vorige opleidingen.. dit is gewoon waanzin, als ik het serieus en volledig moet invullen ben ik paar uur kwijt aan research, gaat nergens over..

oh en 1 van de 1000 (ik overdrijf niet) verplichte velden van 20 pagina lange online formulier is ook National Insurance Number en ik zie nu dat ik die dus eerst moet aanvragen. En straks heb ik daarvoor weer een adres nodig in UK die ik pas weet nadat ik daar een appartement heb gevonden die ik pas fatsoenlijk kan gaan zoeken als ik daar (in een hotel verblijf) om iets te kunnen vinden.. zuch.. bureaucratie!!! argh
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_111864357
Welcome to the UK!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:20:18 #267
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111864389
Je kan een tijdelijk NI nummer gebruiken.

-TN geboortedatum geslacht-

bv TN 250285 M

Zo heb ik die van mij 7 jaar lang gebruikt. Normaal gesproken betaal je dan 'emergency tax' wat iets meer dan normaal zou zijn, maar ik betaalde niet echt meer. NI nummer kan/kon je bij de Jobcentre aanvragen.

Vorig jaar heb ik een high enhanced security clearance doorlopen en dat duurde 7 weken. Dat waren geen 1000 vragen, maar wel heel wat. Ze wilden weten wat ik de afgelopen 10 jaar had gedaan; huisbazen, CBR, credit check, werkgevers en nog wat. Iets van 15 aparte checks waren het.
reset
pi_111912167
Ik weet waar ik ga wonen voor 6 weken! Net ten zuiden van Tower Bridge. Weet iemand of dat een goede buurt is?

Over de NHS, ik heb alleen maar goede ervaringen, maar ik heb ook nog niet echt iets ergs gehad. Mijn tandarts is echt prima, ik betaalde 200 pond voor 2 (witte) kronen. Wel NHS-kwaliteit maar als arme student maakte me dat niet zoveel uit toen :) . Als ik die kronen bij een prive tandarts had moeten kopen was ik zo 1000 of meer kwijt geweest.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  woensdag 23 mei 2012 @ 07:39:46 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111913382
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 01:24 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik weet waar ik ga wonen voor 6 weken! Net ten zuiden van Tower Bridge. Weet iemand of dat een goede buurt is?
Hoe dichter bij de rivier hoe mooier. Of je het een mooie/goede buurt vindt ligt aan jezelf. ;) Het is iig geen dump zoals bv Dalston.
reset
pi_111915197
Ik heb het opgezocht op Google Maps. Het is 8 minuten lopen naar Tower Bridge. :)
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:30:37 #271
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111917061
Ik vind Dalston ook nog wel ok eigenlijk, ben er nu een paar keer geweest en zo slecht is het daar ook weer niet. Of Stoke Newington om de hoek.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111918112
Inderdaad helemaal niks mis met Dalston. En heel goede uitgaansmogelijkheden daar. :)

Bijna iedere buurt in Londen heeft goede en slechte delen. En alles verandert zo snel. Als je 10 jaar geleden tegen iemand had gezegd dat je in Brixton of Peckham woonde zouden ze voor je leven vrezen.
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:28:37 #273
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111921448
Dalston is leuk om te bezoeken (Dalston Market bv), maar ik zou er niet willen wonen. Brixton heeft een goed en een 'slecht' gedeelte zoals overal in London idd. Peckham ken ik eigenlijk als vooral niet voor mij 'woonbaar', maar ken niet alles. Peckham ben ik eigenlijk alleen met de bus doorgekomen.

Waar ik woon is best natuurlijk en al het andere is eng en niet woonbaar! :P
reset
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:35:14 #274
208890 June.
Seriously?
pi_111921707
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:02 schreef Elvi het volgende:
Maar je kan toch ook een extra verzekering nemen? Krijg je dan ook betere zorg en is het dan duurder dan in Nederland?
Naja, wat hier in het ziekenhuis gebeurd is dat prive patienten op een andere afdeling liggen. Echter, de behandeling is hetzelfde, de specialisten lopen gewoon ook op die afdeling visite. Het is niet zo dat je als prive patient eerder gezien word ofzo.

Enige verschil is dat je als prive patient meer eisen kan stellen. Als je nog niet naar huis wil, dan ga je ook nog niet naar huis. Verder heb je een eigen kamer, tv/internet etc. De afdeling is ook wel mooier, maar het eten is volgens mij hetzelfde.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:38:32 #275
208890 June.
Seriously?
pi_111921822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:28 schreef Individual het volgende:
Dalston is leuk om te bezoeken (Dalston Market bv), maar ik zou er niet willen wonen. Brixton heeft een goed en een 'slecht' gedeelte zoals overal in London idd. Peckham ken ik eigenlijk als vooral niet voor mij 'woonbaar', maar ken niet alles. Peckham ben ik eigenlijk alleen met de bus doorgekomen.

Waar ik woon is best natuurlijk en al het andere is eng en niet woonbaar! :P
Wat zijn dan nu eigenlijk de echt slechte gebieden dan? Enige wat ik weet is Peckham idd. Vriendin van mij zat daar onwetend in een goedkoop hotel voordat ze naar Londen kwam. Ze was bijna een bezichtiging als blanke :')
Shine bright like a diamond.
pi_111922303
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef June. het volgende:

[..]

Naja, wat hier in het ziekenhuis gebeurd is dat prive patienten op een andere afdeling liggen. Echter, de behandeling is hetzelfde, de specialisten lopen gewoon ook op die afdeling visite. Het is niet zo dat je als prive patient eerder gezien word ofzo.

Enige verschil is dat je als prive patient meer eisen kan stellen. Als je nog niet naar huis wil, dan ga je ook nog niet naar huis. Verder heb je een eigen kamer, tv/internet etc. De afdeling is ook wel mooier, maar het eten is volgens mij hetzelfde.
Maar met extra verzekering zit je snel in een prive kliniek, en dan worden wachtlijsten wel enorm veel korter. Een kleine ingreep die ik een paar jaar terug had bij een orthopedisch chirurg had in de prive kliniek geen wachtlijst. Diezelfde chirurg werkt ook 2 dagen per bij de NHS, en daar was zijn wachtlijst 9 maanden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:30:37 #277
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111924163
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef June. het volgende:

[..]

Naja, wat hier in het ziekenhuis gebeurd is dat prive patienten op een andere afdeling liggen. Echter, de behandeling is hetzelfde, de specialisten lopen gewoon ook op die afdeling visite. Het is niet zo dat je als prive patient eerder gezien word ofzo.

Enige verschil is dat je als prive patient meer eisen kan stellen. Als je nog niet naar huis wil, dan ga je ook nog niet naar huis. Verder heb je een eigen kamer, tv/internet etc. De afdeling is ook wel mooier, maar het eten is volgens mij hetzelfde.
Er is prive en er is prive. Er zijn meerdere niveau's. Prins Friso ligt bv niet in een zelfde ziekenhuis als 'normale voetvolk' mensen.

Mijn GP doet ook geen NHS behandelingen.

quote:
Wat zijn dan nu eigenlijk de echt slechte gebieden dan? Enige wat ik weet is Peckham idd. Vriendin van mij zat daar onwetend in een goedkoop hotel voordat ze naar Londen kwam. Ze was bijna een bezichtiging als blanke :')
Het Zuid Oosten waar ik woon staat als niet goed bekend en tijdens de rellen van afgelopen zomer waren er aardig wat brandhaarden. Er zijn ook weer hele fijne gebieden zoals door heel Londen.

Er zijn natuurlijk beruchte gebieden en estates zoals Morris Walker Estate in Woolwich, Ferrier Estate in Kidbrooke en ga zo maar door. Het goede en slechte zit flink door elkaar heen. In Dalston waren er rellen in het 'Afrikaanse' deel en in het 'Turkse' deel beschermden de Turken hun buurt.

Richmond vind ik een heel mooi rustig gebied door de natuur etc. Enfield staat slecht bekend, maar Winchmore Hill is weer prachtig. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan en er is nog veel meer waar ik niet van weet.
reset
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:05:12 #278
208890 June.
Seriously?
pi_111925731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:30 schreef Individual het volgende:

[..]

Er is prive en er is prive. Er zijn meerdere niveau's. Prins Friso ligt bv niet in een zelfde ziekenhuis als 'normale voetvolk' mensen.

Mijn GP doet ook geen NHS behandelingen.

Dat is natuurlijk ook wel weer waar. Alleen als je kanker hebt, dan heb je niet zoveel keus (of je gaat naar het buitenland). De beste specialisten hebben nu eenmaal geen prive klinieken, maar zitten verbonden aan grote ziekenhuizen met een onderzoeksinstituut. Patienten komen hier zelfs vanuit Manchester eo om hier behandeld te worden.

quote:
Het Zuid Oosten waar ik woon staat als niet goed bekend en tijdens de rellen van afgelopen zomer waren er aardig wat brandhaarden. Er zijn ook weer hele fijne gebieden zoals door heel Londen.

Er zijn natuurlijk beruchte gebieden en estates zoals Morris Walker Estate in Woolwich, Ferrier Estate in Kidbrooke en ga zo maar door. Het goede en slechte zit flink door elkaar heen. In Dalston waren er rellen in het 'Afrikaanse' deel en in het 'Turkse' deel beschermden de Turken hun buurt.

Richmond vind ik een heel mooi rustig gebied door de natuur etc. Enfield staat slecht bekend, maar Winchmore Hill is weer prachtig. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan en er is nog veel meer waar ik niet van weet.
Hm, ja dat zal ook wel. Ik woon dan in zuid londen en hoorde laatst dat ook de Debenhams bij Clapham Junction was aangevallen door plunderaars tijdens de rellen. En daar heb ik me nog geen moment onveilig gevoeld. Eigenlijk nergens in mijn omgeving.
Shine bright like a diamond.
pi_111926056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:05 schreef June. het volgende:

[..]

Hm, ja dat zal ook wel. Ik woon dan in zuid londen en hoorde laatst dat ook de Debenhams bij Clapham Junction was aangevallen door plunderaars tijdens de rellen. En daar heb ik me nog geen moment onveilig gevoeld. Eigenlijk nergens in mijn omgeving.
De rellen zijn niet echt een goede richtlijn. In Notting Hill is ook behoorlijk wat kort en klein geslagen, maar dat is dan weer niet echt een slechte buurt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:13:57 #280
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111926109
De enige keren dat ik me onveilig voelde was op het busstation in Managua, Nicaragua na middernacht, South Central LA na middernacht en heel eventjes in Winterswijk toen ik in de supermarkt werd overvallen lang lang geleden.

London is net zo veilig/onveilig als waar dan ook in de wereld. Geen probleem dus.
reset
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:23:04 #281
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111926470
Er waren tijdens de rellen idd ook wat 'rijke gebieden' die geleden hebben, maar over het algemeen sloegen de relschoppers hun eigen arme buurten kapot.

Ik woonde toen in Jersey en ben dat weekend erna teruggevlogen naar mijn huis in London. De enige keer dat ik ooit op twitter heb gekeken voor updates over mijn buurt.
reset
pi_111926990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:13 schreef Individual het volgende:
De enige keren dat ik me onveilig voelde was op het busstation in Managua, Nicaragua na middernacht, South Central LA na middernacht en heel eventjes in Winterswijk toen ik in de supermarkt werd overvallen lang lang geleden.

London is net zo veilig/onveilig als waar dan ook in de wereld. Geen probleem dus.
Ik voel me ook zelden onveilig, maar ik moet zeggen dat ik me op weg naar de IKEA door Neasden wel eens minder relaxed gevoeld heb. Gewoon erg veel dichtgespijkerd, nauwelijks mensen op straat in de avond en af en toe een paar niet-zo-vriendelijk-uitziende kerels met een setje pitbulls...

Ik kom er wel overheen, maar ik zo er niet elke dag hoeven doorbrengen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111927090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:23 schreef Individual het volgende:
Er waren tijdens de rellen idd ook wat 'rijke gebieden' die geleden hebben, maar over het algemeen sloegen de relschoppers hun eigen arme buurten kapot.

Ik woonde toen in Jersey en ben dat weekend erna teruggevlogen naar mijn huis in London. De enige keer dat ik ooit op twitter heb gekeken voor updates over mijn buurt.
Ik woon in South Ken, dus daar had je echt nergens last van. Ik was die hele zomer toch weg trouwens, maar het bleef ver-van-mijn-bed. Wel bijna mijn "local" platgebrand (maar die ligt niet in SKen), de eikels.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111997068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 01:24 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik weet waar ik ga wonen voor 6 weken! Net ten zuiden van Tower Bridge. Weet iemand of dat een goede buurt is?

Heb wel gezocht in deze buurt. Best prima, hoe dichter bij de rivier hoe duurder uiteraard..Wel redelijk veel counsil estates, en richting bermondsey en elephant & castle wordt t iets minder.
Maar ook wel veel nieuwbouw (regeneration schemes) en juist bermondsey street ed is heel hip tegenwoordig. Hoorde op zich dat peckham, New Cross en Deptfort niet echt prettig zijn in deze regio. Voelde me op zich niet onveilig (in de laatste 2 dan, peckham nooit geweest) toen ik er was maar geen id hoe dat is om te wonen.
pi_112004292
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:54 schreef dmmnwnu het volgende:

[..]

Maar ook wel veel nieuwbouw (regeneration schemes) en juist bermondsey street ed is heel hip tegenwoordig.
Ik zit daar om de hoek!
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_112006573
Wat ik toch nog steeds niet snap is de huren hier. En dan niet de plekken voor 2000-3000 per maand (al zijn die ook al opgeblazen IMHO), maar die voor tien keer dat.

http://www.rightmove.co.u(...)operty-34388932.html bijvoorbeeld. 60 vierkante meter, GBP 21k per maand. Hoeveel moet je salaris zijn dat je dit (of de helft ervan) een redelijk bedrag gaat vinden? En als je nou een mooie villa krijgt voor dat geld, maar nee, 60 vierkante meter, 1 slaapkamer.

Ik verdien zelf goed boven modaal, maar van de huren hier ga ik me afvragen of ik toch nog een arme sloeber ben, of een gierigaard in een wereld waar verder iedereen met liefde (meer dan) de helft van zijn/haar netto salaris linea recta aan de huisbaas overmaakt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:03:45 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112006962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 08:43 schreef LintuxCx het volgende:
Wat ik toch nog steeds niet snap is de huren hier. En dan niet de plekken voor 2000-3000 per maand (al zijn die ook al opgeblazen IMHO), maar die voor tien keer dat.

http://www.rightmove.co.u(...)operty-34388932.html bijvoorbeeld. 60 vierkante meter, GBP 21k per maand. Hoeveel moet je salaris zijn dat je dit (of de helft ervan) een redelijk bedrag gaat vinden? En als je nou een mooie villa krijgt voor dat geld, maar nee, 60 vierkante meter, 1 slaapkamer.

Ik verdien zelf goed boven modaal, maar van de huren hier ga ik me afvragen of ik toch nog een arme sloeber ben, of een gierigaard in een wereld waar verder iedereen met liefde (meer dan) de helft van zijn/haar netto salaris linea recta aan de huisbaas overmaakt.
Ik neem aan dat dit gehuurd wordt door (goedlopende) bedrijven voor 'tijdelijk' personeel. Zelfs al zou ik £21k+leefkosten verdienen per maand zou ik het niet doen. Zelfs niet als miljonair (dan ben je snel je miljoenen kwijt), misschien als multi multi miljairdair als het toch niet meer boeit. :P

Dat hele appartement is net iets groter dan mijn woonkamer dus te klein voor veel te veel! :o
reset
pi_112007702
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:03 schreef Individual het volgende:
Ik neem aan dat dit gehuurd wordt door (goedlopende) bedrijven voor 'tijdelijk' personeel. Zelfs al zou ik £21k+leefkosten verdienen per maand zou ik het niet doen. Zelfs niet als miljonair (dan ben je snel je miljoenen kwijt), misschien als multi multi miljairdair als het toch niet meer boeit. :P

Dat hele appartement is net iets groter dan mijn woonkamer dus te klein voor veel te veel! :o
Ja, precies, en dit is niet het enige (maar wel het meest extreme) voorbeeld dat ik vinden kon.

Bedrijven is idd ook mijn theorie. Maar dan nog zouden die ook wel een betere deal kunnen vinden zou je denken.

Nou ja, ik ga vandaag iig op pad met mijn huiszoeker, 16 appartementen bekijken. Hopen dat er wat leuks tussen zit! *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_112009949
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:39 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, precies, en dit is niet het enige (maar wel het meest extreme) voorbeeld dat ik vinden kon.

Bedrijven is idd ook mijn theorie. Maar dan nog zouden die ook wel een betere deal kunnen vinden zou je denken.

Nou ja, ik ga vandaag iig op pad met mijn huiszoeker, 16 appartementen bekijken. Hopen dat er wat leuks tussen zit! *O*
Dit is zelfs voor bedrijven extreem. Moet een typo zijn, of iemand die de jackpot denkt te halen deze zomer met de Olympics (zie ook de comment over "summer short lets"). Normaliter zou iets in de lokatie voor de long term iets van 600-700pw max zijn. Voor short term komt daar vaak 300-400pw bij, en dan daar bovenop blijkbaar nu een "Olympics" premie.

Maar als je interesse hebt, voor slechts 2000pw mag je mijn flatje wel huren. Zit daar niet ver vandaan en is groter!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112009981
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit gehuurd wordt door (goedlopende) bedrijven voor 'tijdelijk' personeel. Zelfs al zou ik £21k+leefkosten verdienen per maand zou ik het niet doen. Zelfs niet als miljonair (dan ben je snel je miljoenen kwijt), misschien als multi multi miljairdair als het toch niet meer boeit. :P

Dat hele appartement is net iets groter dan mijn woonkamer dus te klein voor veel te veel! :o
Ik woon in South Ken op een bijzonder "goeie" straat (gelukje) en mijn bovenbuurman betaalt 3000pw. Maar goed, die krijgt dan bijna het hele pand, met toegang tot de tuin. Verder 4 slaapkamers van enorme omvang, 2 woonkamers, etc etc....
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:58:54 #291
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112012201
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:59 schreef Bajskorv het volgende:

Dit is zelfs voor bedrijven extreem.
Of een flat die voor veel te veel wordt gehuurd door een bedrijf omdat een senior manager via via een flat heeft en daar flink op wil cashen.

Ik heb hier veel 'conflict of interest' trainingen over gevolgd waar dit als voorbeeld zou kunnen worden gebruikt. :P
reset
pi_112019049
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:39 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, precies, en dit is niet het enige (maar wel het meest extreme) voorbeeld dat ik vinden kon.

Bedrijven is idd ook mijn theorie. Maar dan nog zouden die ook wel een betere deal kunnen vinden zou je denken.

Nou ja, ik ga vandaag iig op pad met mijn huiszoeker, 16 appartementen bekijken. Hopen dat er wat leuks tussen zit! *O*
Succes! Ik heb gisteren sleutels nieuwe huis gekregen. Back to NW1! Vlak naast Amy Whine... oh wacht...
pi_112028160
En ik kom in Clapham terecht. *O*

Wat een hectische dag, en we hebben nog een paar bezichtigingen geannuleerd ook. Maar heb wel een heel mooi plekje gevonden iig. O+

En wat is het weer hier heerlijk...

Bedankt voor 't aanbod Bajskorv, maar ik heb gelukkig wat goedkopers gevonden. oO<
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:32:38 #294
208890 June.
Seriously?
pi_112028582
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:23 schreef LintuxCx het volgende:
En ik kom in Clapham terecht. *O*

Wat een hectische dag, en we hebben nog een paar bezichtigingen geannuleerd ook. Maar heb wel een heel mooi plekje gevonden iig. O+

En wat is het weer hier heerlijk...

Bedankt voor 't aanbod Bajskorv, maar ik heb gelukkig wat goedkopers gevonden. oO<
Ah leuk, Clapham <3
Shine bright like a diamond.
pi_112028990
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:23 schreef LintuxCx het volgende:

En wat is het weer hier heerlijk...

Geniet er maar van :P Kan zo maar weer 's de laatste keer zijn dit jaar ;)

PS: wat een hype zeg die jubilee van de koningin. Je kan er niet eens omheen al zou je het willen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:51:00 #296
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112029306
Liever de Jubilee dan de Olympics! Als ik niet in Olympisch gebied had gewoond was het niet zo erg geweest. Je zou denken dat taxichauffeurs wel brood zagen in de spelen, maar die klagen juist het hardst.

Wij hebben een heuse Jubilee Street Party die maandag. *O*
reset
pi_112030607
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:32 schreef June. het volgende:
Ah leuk, Clapham <3
Yup, denk dat ik me daar wel ga vermaken. :D Eind juni kan ik er pas in maar ik ga dit weekend wel die kant op, rondlopen en de omgeving verkennen. Heb gisteravond ook wat door Battersea Park gelopen, was ook heerlijk. Zon ging onder, vogeltjes floten, het was lekker rustig... O+

Buschauffeurs zullen ws ook genieten van de Olympics, met de bus lanes gereserveerd voor VIPs. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_112038852
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:51 schreef Individual het volgende:
Liever de Jubilee dan de Olympics! Als ik niet in Olympisch gebied had gewoond was het niet zo erg geweest. Je zou denken dat taxichauffeurs wel brood zagen in de spelen, maar die klagen juist het hardst.

Wij hebben een heuse Jubilee Street Party die maandag. *O*
Sterkte om uit dat gebied te komen tijdens de spelen :P Traffic is nu al altijd zo'n drama laat staan dan :(
pi_112040201
Is die kabelbaan trouwens al af? :P Toen ik twee weken geleden naar LCY ging per metro zag dat er nog niet echt goed uit. Leuk uitzicht ook vooral, per kabelbaan over een vuilnisbelt heen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:10:15 #300
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112041701
Ze waren de kabelbaan afgelopen week aan het testen. Nu nog een extra brug en tunnel voor autoverkeer tussen noord en zuid.

Naar LCY was je vast met de DLR. ;)
reset
  zaterdag 26 mei 2012 @ 09:20:45 #301
208890 June.
Seriously?
pi_112044972
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:20 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yup, denk dat ik me daar wel ga vermaken. :D Eind juni kan ik er pas in maar ik ga dit weekend wel die kant op, rondlopen en de omgeving verkennen. Heb gisteravond ook wat door Battersea Park gelopen, was ook heerlijk. Zon ging onder, vogeltjes floten, het was lekker rustig... O+

Buschauffeurs zullen ws ook genieten van de Olympics, met de bus lanes gereserveerd voor VIPs. :')
Zeker! Ik was ook in Battersea Park, had eerder vrij van het werk. Ik vind het daar altijd zo veel leuker en rustiger dan in Hyde Park bijvoorbeeld :P
Shine bright like a diamond.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')