Als je ook langs de 4 woont en de Morissons 10 minuten van jou vandaan is woon je wel heel erg dichtbij, denk ik!quote:
Wtf, ik dus praktisch ook.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:07 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Als je ook langs de 4 woont en de Morissons 10 minuten van jou vandaan is woon je wel heel erg dichtbij, denk ik!
Ik woon om de hoek van de Tufnell Park Tavern.
Als de UK je "residentie" wordt, betaal je enkel daar belasting. Voor de zekerheid is het dan handig je in Nederland uit te schrijven, anders heb je een verre kans dat de Nederlands belastingdienst je gaat beschouwen als residerend in Nederland en dus belastingplichtig.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:30 schreef spooky1234 het volgende:
Ik ga voor 12 tot 18 maanden verhuizen naar Londen voor werk. Ik krijg eenmalig een potje geld dat besteed kan worden aan verhuiskosten, tijdelijke huisvesting, tickets etc maar ik moet zelf een appartement zoeken. Het schijnt dat woon-werk verkeer daar niet reimbursed wordt dus hoe verder ik woon van the office (near Paddington statation) hoe meer ik zelf moet betalen.
Iedereen die in Londen woont of gewoond heeft; alle tips zijn welkom! Ik ben nu aan het kijken via rightmove.co.uk en zie wel wat (studio)appartementen in de buurt maar ik zie ook op leukere locaties appartementen tot 40 min reizen. Auto is onrealistisch daar, fietsen in centrum is gevaarlijk wat ik nu gehoord heb (geen fietspaden) en tube is druk en relatief duur nog.
Ook twijfel ik nog wat ik ga doen met appartement en auto in NL, ik probeer wel 3x per maand in NL te zijn voor een weekend van 2 a 3 dagen dus dan is het wel handig maar het voelt ergens wel als zonde van de vaste kosten. Met easyjet kan je heen en weer voor 60 euro, dan heb ik liever 2x per maand extra naar NL ipv maandje tube oyster card daar.
Ik krijg binnenkort nog een afspraak met belastingadviseur maar ben ook wel globaal benieuwd hoe het zit, belasting in UK zou iets lager zijn maar aangezien ik nog een woonadres behoud in NL, moet ik dan ook extra belasting bijbetalen in NL?
---
Tell me more please! Tot nu toe dacht ik iets op goede locatie te hebben gevonden voor onder 1300 pond.. bleek dat ik dan badkamer met iemand zou moeten delen.. nee bedankt..quote:Op zondag 6 mei 2012 11:48 schreef Individual het volgende:
Je eigen flatje kan veel goedkoper! Zelfs met goede snelle connecties naar het centrum en in een goede buurt kan het makkelijk minder dan £1000 per maand. En als je de goede mensen tegenkomt kan het zelfs voor veel minder. Ik sta soms met m'n oren te klapperen wat ze voor een slumdwelling vragen met slechte connecties. Het zijn vaak gebieden waar mensen nog nat achter de oren zijn waar de huren echt fenominaal zijn. Het is een grote stad, maar er zijn goede en betaalbare plekjes als je goed zoekt en open blijft staan.
Ok, London: mooiste plaats op aarde. Voor een leuk apartement, kijk op een van de volgende twee links. Bij de eerste zie je een mooi overzicht van een plattegrond, welke je met de muis kunt verschuiven. Je kan criteria invullen van hoeveel je per week (hier werkt het met de termen 'pw' en 'pcm' (per calender month). Een tip is om ook rond Waterloo, en direct ten zuid-oosten ervan. De Bakerloo Line zal je zo naar Paddington brengen, en de apartementen zijn iets beter verzorgt dan rond Paddington.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:30 schreef spooky1234 het volgende:
Ik ga voor 12 tot 18 maanden verhuizen naar Londen voor werk. Ik krijg eenmalig een potje geld dat besteed kan worden aan verhuiskosten, tijdelijke huisvesting, tickets etc maar ik moet zelf een appartement zoeken. Het schijnt dat woon-werk verkeer daar niet reimbursed wordt dus hoe verder ik woon van the office (near Paddington statation) hoe meer ik zelf moet betalen.
Iedereen die in Londen woont of gewoond heeft; alle tips zijn welkom! Ik ben nu aan het kijken via rightmove.co.uk en zie wel wat (studio)appartementen in de buurt maar ik zie ook op leukere locaties appartementen tot 40 min reizen. Auto is onrealistisch daar, fietsen in centrum is gevaarlijk wat ik nu gehoord heb (geen fietspaden) en tube is druk en relatief duur nog.
Ook twijfel ik nog wat ik ga doen met appartement en auto in NL, ik probeer wel 3x per maand in NL te zijn voor een weekend van 2 a 3 dagen dus dan is het wel handig maar het voelt ergens wel als zonde van de vaste kosten. Met easyjet kan je heen en weer voor 60 euro, dan heb ik liever 2x per maand extra naar NL ipv maandje tube oyster card daar.
Ik krijg binnenkort nog een afspraak met belastingadviseur maar ben ook wel globaal benieuwd hoe het zit, belasting in UK zou iets lager zijn maar aangezien ik nog een woonadres behoud in NL, moet ik dan ook extra belasting bijbetalen in NL?
---
Ook een duidelijke website als je wil huren (of kopen trouwens ook) is primelocation.co.uk of rightmove.co.ukquote:Op maandag 7 mei 2012 02:54 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Tell me more please! Tot nu toe dacht ik iets op goede locatie te hebben gevonden voor onder 1300 pond.. bleek dat ik dan badkamer met iemand zou moeten delen.. nee bedankt..
Waar moet ik zoeken? Is er een secret society ofzo voor als je minder rent wil betalen?
Hoe lang ga je in Poole wonen? Een oud-collega waar ik nog wel eens contact me heb woont daar. Er zijn natuurlijk de eerder genoemde websites die ook shared flats aanbieden. Daarnaast de lokale supermarkt/off-license/newsagent hebben lokale advertenties in de ramen en de lokale krant.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:06 schreef rene29 het volgende:
Ik verhuis waarschijnlijk (nog niet 100% zeker) over een klein maandje naar Poole (voor werk).
Is er iemand hier daar bekend? Ik zoek nog een shared flat oid namelijk.
Andere ervaringen mbt Poole, of Dorset zijn ook welkom.
De site ziet er nu ook niet bepaald betrouwbaar uit moet ik zeggen..quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:24 schreef hetgoedevanhetleven het volgende:
Een kleine notitie: pas wel erg goed op bij de hallolondon.co.uk website. er zitten veel scammers op. Als men met een antwoord komt van "my flat" en het eindigt met "mr/ mrs" dan weet je al: communicatie stop zetten
Klopt, kwam ik al snel genoeg achter, helaas. Maar de eerste link is dat weer wel. Maar, pas na de Olympische Spelen zal er veel meer beschikbaar zijnquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:17 schreef June. het volgende:
[..]
De site ziet er nu ook niet bepaald betrouwbaar uit moet ik zeggen..
Leuk voor je, welkom!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:10 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ga 6 weken in London "wonen", accomodatie en alles wordt geregeld.
Waarschijnlijk een appartement, ik weet nog niet welke buurt het is. Ik woon al in the UK trouwens, maar dan een stuk noordelijker. London is gewoon WOWquote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Leuk voor je, welkom!
Weet je al in welke buurt je gaat wonen? Appartement of hotel?
ik heb er gewoond, en wil er nooit meer terug. A hell hole, kompleet verscheurd land, overal buiten het centrum spannings veldenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:05 schreef JennaSometimes het volgende:
Binnenkort maar eens afscheid nemen van België voordat ik tijdelijk in Belfast woon. Ik heb wat onderzoek gedaan en heb ik uitgevonden dat er een kleine Nederlandse gemeenschap in Belfast bevindt. Niet alsof dat veel uitmaakt. Het is niet echt een 'must' voor mij om in iedere bestemming naar Hollanders te zoeken, maar het blijft bijzonder. Ik durf te wedden dat er geen Fokkers iets te vinden hebben in Belfast en omgeving? En als dat wel zo is, laat het me dan weten.
Waar woon je nu dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:11 schreef hetgoedevanhetleven het volgende:
[..]
ik heb er gewoond, en wil er nooit meer terug. A hell hole, kompleet verscheurd land, overal buiten het centrum spannings velden
En jij woont in Londen, aan je siggy te zien? Oranje gebieden? Is dat een gebied met een gemeenschap waar veel Nederlanders bevinden of gewoon een gebied waar het heel oranje-kleurig is?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:21 schreef Individual het volgende:
Belfast is heel interessant om te bezoeken, juist door de spanningsvelden en verscheurdheid, maar wonen is weer iets anders. Als NLer doe je het goed in de 'oranje' gebieden, helemaal als je zegt dat je afstamt van Willem van Oranje (King Billy). ;P
Er zijn al best wat fokkers in Belfast geweest, maar weet niet of dat op t moment nog zo is.
Als ½ Ierse met roots uit Lisburn vind ik wel dat je een beetje te... negatief bent tegen Belfast, iets wat de stadje niet verdient. Ik herinner me toch wel een betere Belfast uit mijn tijd. Ik weet niet hoeveel het de laatste jaren is veranderd, maar als het werkelijk zo erg is als hoe je het zegt, dan kan ik beter in Lisburn blijven.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:33 schreef hetgoedevanhetleven het volgende:
Shankill Road is wel welkom voor een Nederlander. Maar, zeg in het algemeen dat je uit Belgie komt: kan je overal terecht. De Katholieken zijn vriendelijk, maar overal paranoide, en je kan het ze niet kwalijk nemen. Blijf voornamelijk op de doorgaande wegen, ga NIET de woonwijken in. Sommige wijken kan het weer wel, maar er zijn te veel ogen die op je gericht zijn, inclusief kinderen van 6 a 8 jaar, die het niet schuwen iets naar je te gooien.
Must see is: Ulster Ranger Bar - Shankill Road (erg vriendelijke mensen), The Maddens Bar (Katholieke pub in het centrum, naast Castle Court). The Blackbox (leuke uitgaans plek, erg alternatief, veel leuke dingen, a must see!). Thompson's Garage (uitgaans locatie, open tot laat, slechte muziek maar druk en one night stands potenties). Halverwegen Falls Road zijn veel winkels, paar leuke en historische pubs. De begraafplaats van de Falls Rd is ook een 'must see', inclusief de graven van de hongerstakers.
Een cheeky leuke is de IKEA, welke direct naast de City Airport ligt. Bussen 26, 27, 28 gaan er naar toe. Zit lekker even bij het restaurant en zie vliegtuigen op 5 meter van je opstijgen en neerdalen. De Victoria Park welke er vlak naast ligt (bus lijn 3) kan je vliegtuigen op enkele meters boven je hoofd zien langs komen. Mooie foto's te maken.
Ik ga maar een plek geven, want ik heb geen zin in een groot boek te openen, welke je in het centrum in de avond moet vermijden: The Duke of York. Altijd mot, ze staan er zelfs met 5 uitsmijters voor de deur
Ik heb 4 doods bedreigingen gehad in de laatste 6 maanden van de 4 jaar dat ik er heb gewoond. Ik weigerde kant te kiezen tussen 'groen' en 'oranje'. Mooie is, bij de Ulster Rangers wist men dat ik naar de Katholieke pub ging, maar dat ik niet om politieke redenen bij beide pubs was. De afgelopen jaren zijn de spanningen toegenomen, mede door het toedoen van de Engelse politiek. Zowel Labour als Tories hebben baat bij 'ingrijpen Noord-Ierland'.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:42 schreef JennaSometimes het volgende:
[..]
Als ½ Ierse met roots uit Lisburn vind ik wel dat je een beetje te... negatief bent tegen Belfast, iets wat de stadje niet verdient. Ik herinner me toch wel een betere Belfast uit mijn tijd. Ik weet niet hoeveel het de laatste jaren is veranderd, maar als het werkelijk zo erg is als hoe je het zegt, dan kan ik beter in Lisburn blijven.
Ik woon in Londen idd, maar reis graag naar NI. Volgende keer wil ik ook wat langer in Derry verblijven en misschien ook naar Armagh en/of Omagh. De vorige keer nam de Paddywagon (groene tourbus) en flinke omleiding om naar niet door Sandy Row (Loyalist -oranje- gebied) heen te hoeven rijden. Diezelfde avond hebben we een geweldige avond gehad in de Rangers' pub op Sandy Row.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:34 schreef JennaSometimes het volgende:
[..]
En jij woont in Londen, aan je siggy te zien? Oranje gebieden? Is dat een gebied met een gemeenschap waar veel Nederlanders bevinden of gewoon een gebied waar het heel oranje-kleurig is?
Ik zou liegen als ik de mensen daar zou vertellen dat ik afstamde van een Nederlandse prins aangezien ik geen Nederlands bloed hebt.
Goeie tip, ik ben nu op hun site aan het kijken. Maar ik denk dat ik komende 12 tot 18 maanden uitsluitend zal werken in UK. Echter ik hou wel significante vaste kosten die in NL doorbetaald moeten worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:35 schreef Bajskorv het volgende:
Als je af en toe buiten de uk werkt, kan ik je iets offshore aanraden, HSBC Offshore ofzo. Kan je belastingvoordeel opleveren, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |