Je hebt een moeilijk leven.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:42 schreef heloef het volgende:
Projectleider zijn is nog best zwaar soms.
Bedankt voor je begrip, grgr okok.quote:
is dat zo?quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:51 schreef kutkloon7 het volgende:
Een grote piemel hebben is nog best lastig soms.
Gebruik hem als broekriem dan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:51 schreef kutkloon7 het volgende:
Een grote piemel hebben is nog best lastig soms.
Hij is niet dun genoeg.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Gebruik hem als broekriem dan.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ga pas naar een reünie als ik (op volgorde van belangrijkheid):
1. Slank ben
2. Succesvol ben
3. Zelfverzekerd ben
Ah wat zielig.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:41 schreef Myraela het volgende:
Ik hoef niets met ze af te ronden. En de gedachte "het waren kinderen, ze kunnen er niets aan doen" lost bij mij ook niets op. Ik was ook een kind en ik loop nog elke dag met de gedachten die zij me hebben aangepraat. Ik zie echt niet hoe dat iets zou veranderen.
En jij denkt dat mensen daar behoefte aan hebben?quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:06 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ah wat zielig.![]()
Daarom ga ik een brief ga schrijven naar alle mensen die ik heb gepest. Waarom brieven? Heb eens de confrontatie aan willen gaan bij een meisje die ik lang heb gepest (dat is nu 2/3 jaar geleden) maar ze liep weg. Daarom maar brieven.
Zou ik niet doenquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:06 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ah wat zielig.![]()
Daarom ga ik een brief ga schrijven naar alle mensen die ik heb gepest. Waarom brieven? Heb eens de confrontatie aan willen gaan bij een meisje die ik lang heb gepest (dat is nu 2/3 jaar geleden) maar ze liep weg. Daarom maar brieven.
Hoe zullen de mensen die gepest zijn hier dat ervaren? Ik ben daar wel benieuwd naar.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:52 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
is dat zo?
We kunnen er een stukje afhakken?
Dat ligt voor iedereen anders. Sommige mensen wel en sommige niet en voor mij voelt het goed om te doen. Soms heb ik spijt van wat ik heb gedaan en gezegd. Ik wil dat die mensen weten dat ik het niet echt meende maar het meer uit stoer doen en onzekerheid deed.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
En jij denkt dat mensen daar behoefte aan hebben?
Ik zou echt boos worden om zo'n brief.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:09 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Dat ligt voor iedereen anders. Sommige mensen wel en sommige niet en voor mij voelt het goed om te doen. Soms heb ik spijt van wat ik heb gedaan en gezegd. Ik wil dat die mensen weten dat ik het niet echt meende maar het meer uit stoer doen en onzekerheid deed.
Het heeft geen nut nee, maar iemand de schuld geven van issues die je eraan hebt overgehouden voelt toch wel fijner.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:12 schreef heloef het volgende:
Ik koester echt geen wrok tegen de mensen die mij gepest hebben vroeger, zie het nut er niet van in.
Oh maar mijn issues komen niet door hun denk ik.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het heeft geen nut nee, maar iemand de schuld geven van issues die je eraan hebt overgehouden voelt toch wel fijner.
Zo zie jij dat, omdat je vooringenomen bent. Je kan het ook van de andere kant bekijken en dan is het net zo goed waar.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik zou echt boos worden om zo'n brief.
Het idee dat je denkt met een simpele brief alle gedane schade ongedaan zou kunnen maken, een totaal misplaatste poging tot het verdrijven van je eigen schuldgevoel, en dan nog in een zogenaamd onzelfzuchtige brief, waarbij je jezelf oh zo goed voelt dat je ook nog een beetje aan die arme zieltjes denkt, die je zelf zo hard hebt gekwetst.
Ik zou niet weten waarom mensen dat zouden willen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:06 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ah wat zielig.![]()
Hoe zullen de mensen die gepest zijn hier dat ervaren? Ik ben daar wel benieuwd naar.
Dat idee heb ik niet, dat lijkt me vrijwel onmogelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het idee dat je denkt met een simpele brief alle gedane schade ongedaan zou kunnen maken, een totaal misplaatste poging tot het verdrijven van je eigen schuldgevoel, en dan nog in een zogenaamd onzelfzuchtige brief, waarbij je jezelf oh zo goed voelt dat je ook nog een beetje aan die arme zieltjes denkt, die je zelf zo hard hebt gekwetst.
Dat dus.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan ben je denk ik nooit gepest, als je denkt dat het voor hen een opluchting zou zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:16 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik niet, dat lijkt me vrijwel onmogelijk.Het gaat er meer om dat ik op die manier laat zien dat ik spijt heb en dat die mensen dat weten. Misschien lucht dat ietwat op? Ikzelf zou het wel waarderen, denk ik.
Het is hoogstens voor jou een opluchting, niet voor hun.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:16 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik niet, dat lijkt me vrijwel onmogelijk.Het gaat er meer om dat ik op die manier laat zien dat ik spijt heb en dat die mensen dat weten. Misschien lucht dat ietwat op? Ikzelf zou het wel waarderen, denk ik.
Omdat ik vooringenomen ben? In welk opzicht?quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo zie jij dat, omdat je vooringenomen bent. Je kan het ook van de andere kant bekijken en dan is het net zo goed waar.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dan ben je denk ik nooit gepest, als je denkt dat het voor hen een opluchting zou zijn.
Nee, ben ik ook niet dus ik heb ook geen idee hoe het voelt maar ik denk juist dat het misschien voor iemand goed kan zijn. Niet iedereen zal het ervaren als fijn maar er zullen heus wel mensen zijn die dat wel zo ervaren.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:18 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is hoogstens voor jou een opluchting, niet voor hun.
Uit jouw reactie spreekt een vooringenomenheid. Je vult namelijk voor de pester in hoe zij dit zien en dat ze de gepeste gebruiken als een poetslapje voor hun ego. Je kan ook aannemen dat iemand oprecht spijt heeft en dat is net zo goed te verdedigen als jouw standpunt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
Omdat ik vooringenomen ben? In welk opzicht?
Zo zou ik het zien als ik gepest was. Dat is toch niet gek?quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Uit jouw reactie spreekt een vooringenomenheid. Je vult namelijk voor de pester in hoe zij dit zien en dat ze de gepeste gebruiken als een poetslapje voor hun ego. Je kan ook aannemen dat iemand oprecht spijt heeft en dat is net zo goed te verdedigen als jouw standpunt.
Je denkt dat ik voor de fun brieven ga schrijven naar de mensen die ik heb gepest om mezelf ietwat beter te voelen? Prima maar geloof mij: ik ga niet voor de fun brieven tikken. Ik doe het niet voor mezelf dus pessimist, misschien mag je wel wat gaan werken aan jouw eigen issues.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zo zou ik het zien als ik gepest was. Dat is toch niet gek?
Ik denk dat een hoop van de mensen die door haar gepest zijn dit exact zo zouden zien.
Vol wantrouwen met betrekking tot de intenties.
Dat vind ik ook helemaal niet raar want de laatste keer dat je die persoon gesproken hebt was het waarschijnlijk verre van vriendelijk. Maar ik vind wel dat, als je volwassener wordt, je moet leren beschikken over een relativeringsvermogen aangaande pestgedrag en dat pesten vaak helemaal niet in wordt gegeven op basis van goede argumenten, maar dat kinderen nu eenmaal een pispaaltje kiezen en er helemaal niet bij stilstaan welke schade ze aanrichten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zo zou ik het zien als ik gepest was. Dat is toch niet gek?
Ik denk dat een hoop van de mensen die door haar gepest zijn dit exact zo zouden zien.
Vol wantrouwen met betrekking tot de intenties.
Wat maakt het uit als ze oprecht spijt hebben dan? Ik heb liever dat ze zich schuldig blijven voelen, dat gevoel hoef ik ze niet te ontnemen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Uit jouw reactie spreekt een vooringenomenheid. Je vult namelijk voor de pester in hoe zij dit zien en dat ze de gepeste gebruiken als een poetslapje voor hun ego. Je kan ook aannemen dat iemand oprecht spijt heeft en dat is net zo goed te verdedigen als jouw standpunt.
Nou nou, ook lekker aardig weer.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als ze oprecht spijt hebben dan? Ik heb liever dat ze zich schuldig blijven voelen, dat gevoel hoef ik ze niet te ontnemen.
Mijn issues? Waar heb je het over.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:26 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Je denkt dat ik voor de fun brieven ga schrijven naar de mensen die ik heb gepest om mezelf ietwat beter te voelen? Prima maar geloof mij: ik ga niet voor de fun brieven tikken. Ik doe het niet voor mezelf dus pessimist, misschien mag je wel wat gaan werken aan jouw eigen issues.
Als je het niet voor jezelf doet kan je je alsnog wel afvragen of die mensen aan wie je die brieven wil sturen er wel op zitten te wachten. Aangezien je het toch voor hen doet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:26 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Je denkt dat ik voor de fun brieven ga schrijven naar de mensen die ik heb gepest om mezelf ietwat beter te voelen? Prima maar geloof mij: ik ga niet voor de fun brieven tikken. Ik doe het niet voor mezelf dus pessimist, misschien mag je wel wat gaan werken aan jouw eigen issues.
Blijft behoorlijk negatief. Ik zou er nooit zo over denken en ik ben ook nooit gepest.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mijn issues? Waar heb je het over.
Ik ben nooit gepest, maar ik probeer me in te leven in iemand die stelselmatig gepest is.
Nee, natuurlijk. Ik moet weer degene zijn die aardig is.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:28 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Nou nou, ook lekker aardig weer.
Ik begrijp je wel, maar dit ligt totaal niet in mijn aard. Ik vind het altijd een dooddoener om over leeftijd te beginnen, maar misschien is het omdat ik ouder ben dat het me niets meer doet. Wellicht dat je er over 10 jaar anders over denkt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als ze oprecht spijt hebben dan? Ik heb liever dat ze zich schuldig blijven voelen, dat gevoel hoef ik ze niet te ontnemen.
En zo had ik het nog niet eens bekeken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:29 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Als je het niet voor jezelf doet kan je je alsnog wel afvragen of die mensen aan wie je die brieven wil sturen er wel op zitten te wachten. Aangezien je het toch voor hen doet.
Dat ze niet eens met je willen praten in het echt en weglopen is daarin misschien een hint.
Geef het nog wat tijd en wees aardig tegen ze als je ze tegenkomt.
Realistisch. Ik denk niet dat je je goed kan verplaatsen in de mensen die je hebt gepest.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:30 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Blijft behoorlijk negatief. Ik zou er nooit zo over denken en ik ben ook nooit gepest.
Leeftijd zal zeker mee tellen, ondanks dat het een dooddoener is, zal de woede jegens de pesters steeds meer afnemen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, maar dit ligt totaal niet in mijn aard. Ik vind het altijd een dooddoener om over leeftijd te beginnen, maar misschien is het omdat ik ouder ben dat het me niets meer doet. Wellicht dat je er over 10 jaar anders over denkt.
Dank je.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Omdat ik zo vriendelijk ben heb ik je geliked.
Ik kan me er ook niet zo goed in verplaatsen maar ik zou op die manier denken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:32 schreef Murdera het volgende:
[..]
Realistisch. Ik denk niet dat je je goed kan verplaatsen in de mensen die je hebt gepest.
[..]
Leeftijd zal zeker mee tellen, ondanks dat het een dooddoener is, zal de woede jegens de pesters steeds meer afnemen.
Maar esperanza is 19? Hoelang is het pesten geleden? Hoe oud zijn de mensen die ze een brief wil sturen?
Waarom heb je dat gedaan, eigenlijk?quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:37 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ik kan me er ook niet zo goed in verplaatsen maar ik zou op die manier denken.
Ik ben nu 18 maar word later dit jaar 19.
Ik heb op de basisschool erg gepest in groep 7 en 8. Dat is lang geleden maar op de middelbare school (3 jaar geleden) heb ik ook heel erg gepest voor een langere tijd. Vanaf de 2e klas tot verder. Misschien is het inderdaad te vroeg en dat het ene meisje is weggelopen zegt ook wel wat.
Wat? Pesten of naar het meisje toe gaan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom heb je dat gedaan, eigenlijk?
Pestenquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:38 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Wat? Pesten of naar het meisje toe gaan?
Eerlijk: ik vond het grappig en leuk om te doen en de mensen die ik gepest heb ergerde ik me altijd aan.quote:
Ik werd altijd gepest. Maar ik heb zelf ook gepest. Ik ging naar een andere school waar ik direct, vanaf het allereerste moment populair was. Ook weer een teken dat kinderen en pubers volkomen wispelturig zijn. Ik heb toen ook een jongen gepest, misschien als een soort wraak, maar meer omdat ik het ook echt leuk vond om iemand in de zeik te nemen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:43 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Eerlijk: ik vond het grappig en leuk om te doen en de mensen die ik gepest heb ergerde ik me altijd aan.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:45 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Dat, en als je hem niet meer recht kan houden heb je toch al teveel gehad.
Hij wilde naar een pagan metalconcert, dan is het een onmisbare accessoirequote:Op woensdag 22 februari 2012 12:50 schreef Myraela het volgende:
Het is wel tof. Nouja, ik zou het niet willen hebben, maar newb vind het vast wel leuk.
Doe hem dan ook een baard en haar tot op zijn achterste cadeau.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hij wilde naar een pagan metalconcert, dan is het een onmisbare accessoire
Hij laat nu wel zijn haar groeien, misschien ben ik een slechte invloed.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Doe hem dan ook een baard en haar tot op zijn achterste cadeau.
welke band trouwens, ik ben helemaal out of the loop in die scene?
Jij laat je haar ook groeien, misschien is hij ook wel een slechte invloed!quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hij laat nu wel zijn haar groeien, misschien ben ik een slechte invloed.
Maar weet niet meer wat voor concert dat was, ik zal het hem nog eens vragen.
Bij mij is de invloed zeer zeker satan. Of aliens. Kan niet anders.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:13 schreef Drommeldaris het volgende:
Help! Mijn haar groeit ook maar ik weet niet wie mijn slechte invloed is! Ben ik het wellicht zelf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marathonnetje gelopen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ben weer thuis, middag mensen
Nee, laatste beetje helpen verhuizen. Ben blij dat dat afgelopen is in elk geval. Kan ik me nu op de rest van m'n leven richten. Alleen de afwas moet nog even wachten want heb een afspraak met m'n psychologe vanmiddag waar ik nog even over na moet denken.quote:
Ik had een paar jaartjes terug wel een lekker ding als begeleider, maar die was al getrouwdquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef twi het volgende:
Je moet ook een psychologe kiezen die er een beetje leuk uit ziet, hoef je er niet zo lang over na te denken over de afspraken
Ik explodeer van de twee liter vocht die ik net naar binnen heb gewerkt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had een paar jaartjes terug wel een lekker ding als begeleider, maar die was al getrouwd
Deze is een beetje ouder, maar ik vind haar wel erg goed. Ze kan goed de dingen uit me trekken als het ware. Het is er niet zo 1tje die alleen maar ja knikt
En, hoe is het ondertussen hier?
Dan ben je aardig bezig geweest.. voor 2 liter.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:30 schreef twi het volgende:
[..]
Ik explodeer van de twee liter vocht die ik net naar binnen heb gewerkt.
En nee, daar wens ik geen voorspelbaar antwoord van Drommel op.
Dan zou hij hier wel op in gaan:quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:30 schreef twi het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had een paar jaartjes terug wel een lekker ding als begeleider, maar die was al getrouwd
Deze is een beetje ouder, maar ik vind haar wel erg goed. Ze kan goed de dingen uit me trekken als het ware. Het is er niet zo 1tje die alleen maar ja knikt
En, hoe is het ondertussen hier?
Goed bezig, vocht is goed voor je spierenquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:30 schreef twi het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hehe, die had ik nog niet eens gezienquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan zou hij hier wel op in gaan:
[..]
Ook hier kan Drommel in elk geval 1 activiteit verzinnen waar ze nog goed in zou zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
hehe, die had ik nog niet eens gezien
Maar een hulpverlener die alleen maar ja kan knikken, heb je niks an
Kan gebeuren toch? Ik heb ook wel vaker gevoelens gehad voor meerdere tegelijk. Het blijft als het ware op het netvlies brandenquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:34 schreef heloef het volgende:
Best handig nog gevoelens hebben voor een meisje terwijl een andere wel geinteresseerd in je is.
Zolang jij de drommel jrs maar niet ontwijktquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:33 schreef moneyfornothing het volgende:
Maakt niet uit Drommel, zelf het ontwijken van dat soort grapjes is voorspelbaar bij jou.
In elk geval 2, jij en ik toppiequote:Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
Hoeveel mensen krijgen er hier psychische hulp dan?
Zo is het niet leuk manquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ook hier kan Drommel in elk geval 1 activiteit verzinnen waar ze nog goed in zou zijn.
Pindaquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
Hoeveel mensen krijgen er hier psychische hulp dan?
Krijg jij ook meds?quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In elk geval 2, jij en ik toppie
Maar het maakt het niet echt makkelijker.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan gebeuren toch? Ik heb ook wel vaker gevoelens gehad voor meerdere tegelijk. Het blijft als het ware op het netvlies branden
Ja, nu nog maar 3. Ben gestopt met AD en tot nu toe gaat dat wel lekker. Liefst wil ik helemaal zonder maar nu nog even nietquote:
Je moet niet gaan twijfelen heloef. Op het moment dat je wakker wordt naast haar en zij bij het zien van jouw gezicht meteen "die typische big smile" op haar gezicht krijgt, verdwijnt het verlangen naar een ander als sneeuw voor de zon!quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Maar het maakt het niet echt makkelijker.
Ik zag haar net in der eentje zitten in de kantine. Zo mooi, zo liefelijk alles aan haar is gewoon.
En is die andere is ook wel tof. Maar meer gewoon tof.
Blegh.
Doe gewoon rustig aan. Ga lekker naar de Starbucks, doe gezellig. Is het wat, dan is het wat. Is het niks dan is het niks.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Maar het maakt het niet echt makkelijker.
Ik zag haar net in der eentje zitten in de kantine. Zo mooi, zo liefelijk alles aan haar is gewoon.
En is die andere is ook wel tof. Maar meer gewoon tof.
Blegh.
Dit.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:45 schreef SiIk het volgende:
Is ze niet leuk leuk, dan is ze het niet. Zo makkelijk is het.
Trouwens, ik bedenk me, ik heb je nog nooit op cam gezien. Geen idee hoe jij er uit zietquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:46 schreef kingtoppie het volgende:
En je hebt wel gelijk silk.
Jammer dat ik het niet ken alleen
Verkaptekomeensnaartczodatwekunnencyberenpostquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Trouwens, ik bedenk me, ik heb je nog nooit op cam gezien. Geen idee hoe jij er uit ziet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |