abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108257836
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:18 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dan ben je denk ik nooit gepest, als je denkt dat het voor hen een opluchting zou zijn.
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:18 schreef heloef het volgende:

[..]

Het is hoogstens voor jou een opluchting, niet voor hun.
Nee, ben ik ook niet dus ik heb ook geen idee hoe het voelt maar ik denk juist dat het misschien voor iemand goed kan zijn. Niet iedereen zal het ervaren als fijn maar er zullen heus wel mensen zijn die dat wel zo ervaren.
pi_108257845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:18 schreef Murdera het volgende:

[..]

Omdat ik vooringenomen ben? In welk opzicht?
Uit jouw reactie spreekt een vooringenomenheid. Je vult namelijk voor de pester in hoe zij dit zien en dat ze de gepeste gebruiken als een poetslapje voor hun ego. Je kan ook aannemen dat iemand oprecht spijt heeft en dat is net zo goed te verdedigen als jouw standpunt.
pi_108257876
Ik heb het vetste cadeau ooit gekocht voor Newb. Het moet alleen nog aankomen :')
pi_108257907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Uit jouw reactie spreekt een vooringenomenheid. Je vult namelijk voor de pester in hoe zij dit zien en dat ze de gepeste gebruiken als een poetslapje voor hun ego. Je kan ook aannemen dat iemand oprecht spijt heeft en dat is net zo goed te verdedigen als jouw standpunt.
Zo zou ik het zien als ik gepest was. Dat is toch niet gek?
Ik denk dat een hoop van de mensen die door haar gepest zijn dit exact zo zouden zien.
Vol wantrouwen met betrekking tot de intenties.
pi_108257999
Als je door iemand gepest bent en je je over wat ze hebben gezegd hebt geprobeerd heen te zetten, dus niet meer gelooft in de dingen die ze over je zeiden, wat van alles kan zijn, dat je dik bent, dat je waardeloos bent, of raar, dan zal je ze ook niet snel meer geloven als ze met hun goede bedoelingen en spijtbetuigingen komen aanzetten. Dat is een verdedigingsmechanisme, je pesters niet meer geloven, wat ze ook zeggen.
pi_108258076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik denk dat een hoop van de mensen die door haar gepest zijn dit exact zo zouden zien.
Je denkt dat ik voor de fun brieven ga schrijven naar de mensen die ik heb gepest om mezelf ietwat beter te voelen? Prima maar geloof mij: ik ga niet voor de fun brieven tikken. Ik doe het niet voor mezelf dus pessimist, misschien mag je wel wat gaan werken aan jouw eigen issues.
pi_108258088
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat vind ik ook helemaal niet raar want de laatste keer dat je die persoon gesproken hebt was het waarschijnlijk verre van vriendelijk. Maar ik vind wel dat, als je volwassener wordt, je moet leren beschikken over een relativeringsvermogen aangaande pestgedrag en dat pesten vaak helemaal niet in wordt gegeven op basis van goede argumenten, maar dat kinderen nu eenmaal een pispaaltje kiezen en er helemaal niet bij stilstaan welke schade ze aanrichten.

Als je zelf op die manier relativeert is het dan toch ook helemaal niet onlogisch dat iemand die gepest heeft hier later bij stilstaat en er met een kutgevoel aan terug denkt?

Vroeger was ik ook altijd het pispaaltje. Een jongen die ik kende van vroeger had me opgezocht op Linkedin en we hebben toen een afspraak gemaakt om weer eens bij te praten. Hoewel hij niet 1 van de pesters was heeft hij gezegd nog jaren met het idee geleefd te hebben dat ik enorm beschadigd zou zijn door wat er toen gebeurd is. Ik vond het fijn om hem te kunnen laten zien dat ik daar overheen gestapt ben en het verdomde goed voor elkaar heb. En ja, als ik dan van hem hoor dat de pesters helemaal niet goed terecht zijn gekomen dan moet ik daar om grinniken maar ik neem ze persoonlijk niets kwalijk. Het is de leeftijd en ik wens ze persoonlijk niets slechts toe.
pi_108258089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat maakt het uit als ze oprecht spijt hebben dan? Ik heb liever dat ze zich schuldig blijven voelen, dat gevoel hoef ik ze niet te ontnemen.
pi_108258133
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat maakt het uit als ze oprecht spijt hebben dan? Ik heb liever dat ze zich schuldig blijven voelen, dat gevoel hoef ik ze niet te ontnemen.
Nou nou, ook lekker aardig weer. :')
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:29:22 #135
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108258155
Mag ik even spammen? Klik
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_108258162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:26 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Je denkt dat ik voor de fun brieven ga schrijven naar de mensen die ik heb gepest om mezelf ietwat beter te voelen? Prima maar geloof mij: ik ga niet voor de fun brieven tikken. Ik doe het niet voor mezelf dus pessimist, misschien mag je wel wat gaan werken aan jouw eigen issues.
Mijn issues? Waar heb je het over.
Ik ben nooit gepest, maar ik probeer me in te leven in iemand die stelselmatig gepest is.
pi_108258179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:26 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Als je het niet voor jezelf doet kan je je alsnog wel afvragen of die mensen aan wie je die brieven wil sturen er wel op zitten te wachten. Aangezien je het toch voor hen doet.

Dat ze niet eens met je willen praten in het echt en weglopen is daarin misschien een hint.
Geef het nog wat tijd en wees aardig tegen ze als je ze tegenkomt.
pi_108258193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

Mijn issues? Waar heb je het over.
Ik ben nooit gepest, maar ik probeer me in te leven in iemand die stelselmatig gepest is.
Blijft behoorlijk negatief. Ik zou er nooit zo over denken en ik ben ook nooit gepest. :')
pi_108258208
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:28 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Nou nou, ook lekker aardig weer. :')
Nee, natuurlijk. Ik moet weer degene zijn die aardig is. :')
pi_108258214
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel, maar dit ligt totaal niet in mijn aard. Ik vind het altijd een dooddoener om over leeftijd te beginnen, maar misschien is het omdat ik ouder ben dat het me niets meer doet. Wellicht dat je er over 10 jaar anders over denkt.
pi_108258242
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:29 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Als je het niet voor jezelf doet kan je je alsnog wel afvragen of die mensen aan wie je die brieven wil sturen er wel op zitten te wachten. Aangezien je het toch voor hen doet.

Dat ze niet eens met je willen praten in het echt en weglopen is daarin misschien een hint.
Geef het nog wat tijd en wees aardig tegen ze als je ze tegenkomt.

En zo had ik het nog niet eens bekeken. :D
pi_108258268
Mijn leven wordt er net een paar jaar niet meer geheel door de gevolgen verziekt, dus misschien moet er wel meer tijd overheen gaan ja. Op dit moment wens ik ze nog steeds liever dood.
pi_108258275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:30 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Blijft behoorlijk negatief. Ik zou er nooit zo over denken en ik ben ook nooit gepest. :')
Realistisch. Ik denk niet dat je je goed kan verplaatsen in de mensen die je hebt gepest.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel, maar dit ligt totaal niet in mijn aard. Ik vind het altijd een dooddoener om over leeftijd te beginnen, maar misschien is het omdat ik ouder ben dat het me niets meer doet. Wellicht dat je er over 10 jaar anders over denkt.
Leeftijd zal zeker mee tellen, ondanks dat het een dooddoener is, zal de woede jegens de pesters steeds meer afnemen.
Maar esperanza is 19? Hoelang is het pesten geleden? Hoe oud zijn de mensen die ze een brief wil sturen? ;)
pi_108258280
2/3 jaar geleden is wel erg kort, toen waren ze 15...
Ik denk dat als je ze echt goed gepest had dat dat wel degelijk hun leven kan tekenen.. En dat een brief eigenlijk te simpel is...

Kan je niet langs huis ofzo?
Rustig aan.
pi_108258316
Ja, als het pesten nog vers is dan zou ik dat nog even laten zitten. Kut voor je dat je je er nu al schuldig over voelt, maar dan had je maar niet moeten pesten. Bied je excuses aan op de eerste reünie over een jaar of 10.
pi_108258332
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:29 schreef heloef het volgende:
Mag ik even spammen? Klik
Omdat ik zo vriendelijk ben heb ik je geliked.
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:36:27 #147
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108258429
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Omdat ik zo vriendelijk ben heb ik je geliked.
Dank je. :*
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_108258472
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Realistisch. Ik denk niet dat je je goed kan verplaatsen in de mensen die je hebt gepest.

[..]

Leeftijd zal zeker mee tellen, ondanks dat het een dooddoener is, zal de woede jegens de pesters steeds meer afnemen.
Maar esperanza is 19? Hoelang is het pesten geleden? Hoe oud zijn de mensen die ze een brief wil sturen? ;)
Ik kan me er ook niet zo goed in verplaatsen maar ik zou op die manier denken.

Ik ben nu 18 maar word later dit jaar 19.

Ik heb op de basisschool erg gepest in groep 7 en 8. Dat is lang geleden maar op de middelbare school (3 jaar geleden) heb ik ook heel erg gepest voor een langere tijd. Vanaf de 2e klas tot verder. Misschien is het inderdaad te vroeg en dat het ene meisje is weggelopen zegt ook wel wat.
pi_108258477
Verander wel even zij in zijn en abbonementen in abonnementen.
pi_108258491
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:37 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Ik kan me er ook niet zo goed in verplaatsen maar ik zou op die manier denken.

Ik ben nu 18 maar word later dit jaar 19.

Ik heb op de basisschool erg gepest in groep 7 en 8. Dat is lang geleden maar op de middelbare school (3 jaar geleden) heb ik ook heel erg gepest voor een langere tijd. Vanaf de 2e klas tot verder. Misschien is het inderdaad te vroeg en dat het ene meisje is weggelopen zegt ook wel wat.
Waarom heb je dat gedaan, eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')