SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
![]()
Klinkt erg fout haha.quote:
uit de oude doos:
Ik blijf die man echt geweldig vinden.
Vandaag lekker rug een triceps gepakt, ik voelde mijn lats echt uitzetten toen ik klaar was met rug. Triceps waren naar de 3e oefening echt gesloopt. Lekker slapen zometeen
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
heel benieuwd of iemand hier alsnog antwoord op kan geven :
"Nog een vraagje puur uit interesse.
Gisteren biceps en borst getraind.
Vandaag gevoetbald, zit nu thuis en heb pijn in m'n borst en biceps.
Hoe kan dit ? En is het heel schadelijk voor mijn gains ?
Bedankt alvast heren !"![]()
Een beetje een rare vraagstelling. Je hebt gevoetbald, en je hebt daardoor pijn in je borst en biceps? Wat is dat voor correlatie? Hoe is dat door het voetballen gekomen? Wat voor soort pijn is het?
Het lijkt me tevens niet schadelijk voor je gains, ondanks de zeer schaarse informatie die je geeft.Of toch du vader?![]()
Meh soms wel lastig om te zien dat anderen veel harder vooruit gaan dan ik.. Maarja ik train naast kracht ook nog 4 keer in de week MMA en kickboksen dus veel rust heb ik niet, dat zal er wel mee te maken hebben...[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
eten en slapenquote:Op woensdag 22 februari 2012 00:10 schreef Jajong het volgende:
Meh soms wel lastig om te zien dat anderen veel harder vooruit gaan dan ik.. Maarja ik train naast kracht ook nog 4 keer in de week MMA en kickboksen dus veel rust heb ik niet, dat zal er wel mee te maken hebben...![]()
![]()
Kijk nu! TLC sls je wilt lachen.
Dikke mensen die moeten afvallen
[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2012 09:21:10 ]![]()
Qua kracht of looks?quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:10 schreef Jajong het volgende:
Meh soms wel lastig om te zien dat anderen veel harder vooruit gaan dan ik.. Maarja ik train naast kracht ook nog 4 keer in de week MMA en kickboksen dus veel rust heb ik niet, dat zal er wel mee te maken hebben...![]()
Je hoort toch spierpijn te hebben, dat betekend dat je ze idd lekker heb belast.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:51 schreef obsama het volgende:
heel benieuwd of iemand hier alsnog antwoord op kan geven :
"Nog een vraagje puur uit interesse.
Gisteren biceps en borst getraind.
Vandaag gevoetbald, zit nu thuis en heb pijn in m'n borst en biceps.
Hoe kan dit ? En is het heel schadelijk voor mijn gains ?
Bedankt alvast heren !"
Het zou juist fout zijn als je niets kan voelen.
Bij een goeie dag borst, voel ik hem 3 dagen daarna nog![]()
Nee.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:03 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Je hoort toch spierpijn te hebben, dat betekend dat je ze idd lekker heb belast.
Bij een goeie dag borst, voel ik hem 3 dagen daarna nog![]()
Spierpijn is geen indicatie voor een goeie workout.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:03 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Je hoort toch spierpijn te hebben, dat betekend dat je ze idd lekker heb belast.
Bij een goeie dag borst, voel ik hem 3 dagen daarna nogBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Het is ook niet slecht, maar spierpijn an sich is niet per se een indicatie van een goede workout (als je een spier verrekt b.v. krijg je een vergelijkbaar gevoel, maar dat is alleen maar slecht).quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:39 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Leg uit, aub.
Het is niet goed dat ik mijn belaste borst nog meerdere dagen voel ?![]()
Idd, ben ik helemaal met je eens, het is geen idicatie per se, een verrekte spier oid kan ook tot de mogelijkheden horen, maar dat voelt wel anders als de normale belaste spierpijn.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:09 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Het is ook niet slecht, maar spierpijn an sich is niet per se een indicatie van een goede workout (als je een spier verrekt b.v. krijg je een vergelijkbaar gevoel, maar dat is alleen maar slecht).
Maar imo, wanneer oefeningen juist uitgevoerd is spierpijn juist een gevoel wat er bij hoort in een groeiproces.
Voor mij werkt het iig![]()
Nee.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:28 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Idd, ben ik helemaal met je eens, het is geen idicatie per se, een verrekte spier oid kan ook tot de mogelijkheden horen, maar dat voelt wel anders als de normale belaste spierpijn.
Maar imo, wanneer oefeningen juist uitgevoerd is spierpijn juist een gevoel wat er bij hoort in een groeiproces.Uit dit soort n=1 experiment uitspraken groeit broscience.quote:Voor mij werkt het iig
Confidence through competence![]()
Ik moest even googelen voor de term brosciencequote:Op woensdag 22 februari 2012 10:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Uit dit soort n=1 experiment uitspraken groeit broscience.![]()
Maar onderbouw je "nee" eens wat meer ?
En leg eens uit wat ik dan wellicht verkeerd doe ?
Met sommige spiergroepen heb ik dagen spierpijn, wanneer ik dan wat fout doe, zou ik graag willen weten waarom.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_onset_muscle_sorenessquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:39 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik moest even googelen voor de term broscience![]()
Maar onderbouw je "nee" eens wat meer ?
En leg eens uit wat ik dan wellicht verkeerd doe ?
Met sommige spiergroepen heb ik dagen spierpijn, wanneer ik dan wat fout doe, zou ik graag willen weten waarom.Confidence through competence![]()
Oke, een wikipedia pagina, wat het begrip spierpijn verwoord.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_onset_muscle_soreness
Nog geen juiste info, vind ik, waarom mijn spierpijn, puur gericht op krachttraining niet juist zou zijn.
Wanneer ik google, kom ik bv op deze pagina, eerste hit
http://www.buildingyourbody.com/spieren/spierpijn_groei.htm
Met als sluitzin
Spierpijn lijkt dus een noodzakelijk kwaad dat nodig is voor spiergroei. Gebruik de spierpijn dus als maatstaf voor de intensiteit van je laatste gewichttraining.
Dit is zover ik kan zien niet wetenschappelijk onderbouwd, maar gechreven door ene Tobias van der Avort, maar verwoord wel precies wat ik altijd heb geleerd, en heb aangehouden.![]()
Bleugh, linken met een website die allemaal wondermiddeltjes verkoopt en daarmee probeert technisch onderlegt over te komen.![]()
Als je als kind groeit krijg je toch ook steeds meer spier, en dan heb je 0 spierpijn? Het is geen vereiste.![]()
Lezen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:50 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Oke, een wikipedia pagina, wat het begrip spierpijn verwoord.
Nog geen juiste info, vind ik, waarom mijn spierpijn, puur gericht op krachttraining niet juist zou zijn.
Wanneer ik google, kom ik bv op deze pagina, eerste hit
Er wordt gedacht dat DOMS veroorzaakt wordt door scheurtjes in het bindweefsel in de spieren, niet spieren zelf. Het bindweefsel past zich aan bij herhaalde oefeningen na trainingssessies. Microtrauma aan de spiervezels is wat voor groei zorgt (proteine opbouw > proteine afbraak) maar is niet de oorzaak van DOMS.
http://onlinelibrary.wile(...)38.2002.10178.x/full
Ergo: DOMS is géén vereiste voor spiergroei, noch is het per se een indicatie dat je 'goede workout hebt gedaan'. Spiergroei kan met of zonder DOMS ontstaan.Confidence through competence![]()
Oke bedankt, voor je antwoord.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lezen.
Ergo: DOMS is géén vereiste voor spiergroei, noch is het per se een indicatie dat je 'goede workout hebt gedaan'. Spiergroei kan met of zonder DOMS ontstaan.
Terwijl we het hier over hebben, zit ik meteen wat artikelen te lezen die jouw onderbouwing steunen,alhoewel ik veel tegenstrijdigheden lees.
Ik zal me er vandaag wat meer in verdiepen, en kijken of ik wellicht iets moet aanpassen in mijn trainigsschema.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: