Hmmm. Ik begrijp dat het om een koophuis gaat? Ik vrees dat je hier toch echt zelf voor opdraait... hoort bij de 'genoegens' van het hebben van een 'eigen' huis. Wat voor verzekering had je hierbij in gedachten? Algemene aansprakelijkheid gaat niet lukken want wie zou je aansprakelijk willen stellen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:52 schreef Roeland80 het volgende:
is dit iets wat ik via de verzekering kan later regelen? of is het zelfde als kit randen enzo die worden namelijk bijna nooit vergoed. en wanneer de lekkage via de voegen zou gaan dan zou je toch nooit zo laag pas lekkage zien aan de anderekant van de muur?
Dat was mij dus ook niet helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:53 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
ik zie wel meer dan schimmel.. lijken stukjes weg te zijn.. of ik zie t verkeerd..
Inboedelverzekering vergoedt toch alleen de mogelijke (gevolg)schade aan de inboedel? (dus bijvoorbeeld verpest parket of zo), of ben ik hier abuis?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:56 schreef blomke het volgende:
Bij een eigen huis kan de inboedelverzekering mogelijk de gevolgen van lekkage (waterschade) vergoeden. De vraag is of ze ook de oorzaak vergoeden (lekke voegen heb ik nooit meegemaakt, maar zou kunnen)
Als er gebroken moet worden om bij de afvoer te komen, kan dat misschien vergoed worden. Even als het stuc- en schilderwerk van de bedorven wanden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Inboedelverzekering vergoedt toch alleen de mogelijke (gevolg)schade aan de inboedel? (dus bijvoorbeeld verpest parket of zo), of ben ik hier abuis?
Dat zou je wel denken, het is immers een gevolgschade van de lekkage.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Als er gebroken moet worden om bij de afvoer te komen, kan dat misschien vergoed worden. Even als het stuc- en schilderwerk van de bedorven wanden.
Okee, ja dat laatste lijkt me zeker in aanmerking te komen (is inderdaad gevolgschade), hopelijk voor TS het breekwerk ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Als er gebroken moet worden om bij de afvoer te komen, kan dat misschien vergoed worden. Even als het stuc- en schilderwerk van de bedorven wanden.
Dus achter de rosetten kijken of het goed zit dichtgekit. Daarvoor hoef je niet te breken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:08 schreef Roeland80 het volgende:
ik dacht om nou niet meteen te breken laat ik eerst eens naar minder rugoreuse dingen te controleren
Die rosetten kun je gewoon met een waterpomptang losdraaien, is geen breekwerk voor nodig.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:08 schreef Roeland80 het volgende:
ja rozetten zijn goed gekit ik dacht om nou niet meteen te breken laat ik eerst eens naar minder rugoreuse dingen te controleren
Chroom en een waterpomptang zijn vijanden van elkaar. Gebruik altijd een passende steeksleutel voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Die rosetten kun je gewoon met een waterpomptang losdraaien, is geen breekwerk voor nodig.
Dan lijkt het me toch echt dat de afvoer vanaf de douchebak de hoofdverdachte is.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:23 schreef Roeland80 het volgende:
achter de rosetten is door mij door een klus vriend en door de kitter gekeken en deze gaf aan dat die goed afgekit is
Ja, je hebt gelijk, ik ben een beetje een barbaar in deze. Ik gebruik altijd een (goede, dat wel) waterpomptang met daartussen een zachte doek geklemd, zodat ik het chroom niet beschadig.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Chroom en een waterpomptang zijn vijanden van elkaar. Gebruik altijd een passende steeksleutel voor dit soort dingen.
Zeker de verzekering bellen mbt de schade aan het stucwerk en zo, maar ik denk niet dat ze je echt kunnen helpen als het gaat om het uitvoeren/vergoeden van de klus zelf...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:36 schreef Roeland80 het volgende:
haha die rosetten kan je bij mij met de hand gewoon terug draaien maar daar zit het niet.
Ik zat zelf ook te denken om via de plek in het stuc werk een gat te boren om te kijken waar probleem zit. maar ga denk ik toch de verzekering effe bellen om te vragen of die het vergoeden als ik een profesioneel iemand er naar laat kijken... omdat als het een lekkage is via de afvoer de douche bak er toch uit moet om het te repareren... en dat kan ik zelf toch niet...
Ik denk dat je een ietsjepietsje teveel verwacht van 'de verzekering', als ik het eerlijk mag zeggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:54 schreef Roeland80 het volgende:
ja okee maar die kunnen mij wel vertellen wat ze wel en wat ze niet vergoeden als het de afvoer is zullen ze toch wel het breek werk vergoeden en het weer in oude staat herstellen en het herstellen van het stuc werk.... de douche bak zit onder de tegels zeg maar dus zal er gebroken moeten worden.. tegels heb ik het dan over... maar heb nog wat tegels dus dat zou dan goed moeten komen.
Een aannemer/loodgieter bellen. En dan afhankelijk van je budget, een goede...quote:iemand tips zelfde douche bak opnieuw plaatsen of doucheba weg laten en laten tegelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |