abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108237286
Hallo,

Ik heb last van lekkage en dit komt waarschijnlijk uit de douche we wonen sinds mei 2011 in de huis en hadden al na half jaar wat plekken gezien in het trapgat:

maar dachten dat dit oude plekken waren. nu zijn ze bijna 4 maanden later toch echt veel groter geworden en is het ook gaan lekken in de keuken zie deze plekken:

Nu dacht ik samen met een vriend die wel een beetje verstand van klussen heeft dat de kit randen in de douche bak lek waren. dus heb ik deze opnieuw laten kitten door een kit bedrijf.
deze gaf aan dat het inderdaad aan de kitranden zou kunnen liggen maar vond de voegen van de tegels ook niet echt goed meer:

kan iemand beoordelen of dit ook echt zo is en hoe ik dit aan zou moeten pakken?
zelf opnieuw voegen of laten doen?

alf vast bedankt!!

[ Bericht 32% gewijzigd door Roeland80 op 21-02-2012 20:31:46 ]
pi_108237992
die voegen zien er inderdaad erg slecht uit ja.
Dremel met een voegenfrees gebruiken. (geen beitel, dat worden gegarandeerd gebroken tegels)
is wel een kutklus trouwens. Daarna voegen en alle hoeken kitten. Als je eeen beetje kan klussen lukt het wel. even de tijd voor nemen.

eventueel opnieuw tegelen overwegen.
Ook een optie is om over de bestaande tegels heen te plakken. ben ik geen fan van maar kan wel.
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
pi_108238274
En dan heb je alles opnieuw getegeld en gevoegd. Blinkende nieuwe kitrand eromheen en toen bleek de afvoer beschadigd.

Ik zou eerst zeker willen weten dat de afvoer goed is voordat je opnieuw gaat opbouwen.
met een koekje
pi_108238290
weet je overigens wel 100% zeker dat het uit de kabine komt en niet bijvoorbeeld een afvoerleiding is die stuk is?
pi_108238297
dat dus :)
pi_108238401
Ik heb wel slechtere voegen gezien. Zijn er al scheuren tussen de tegels en de voegranden zichtbaar?

Anders zou het ook aan de afvoer(-buizen) kunnen liggen. Hoop t niet voor je.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_108238477
ik weet niet zeker of het een afvoer probleem is dacht namelijk zelf eerst aan de kit randen omdat die er niet zo best ui zagen.. ik denk zelf namelijk ook niet aan de voegen omdat de lekkage dan nooi zo laag zou zitten dan zou de hele muur aan de achterkant toch lek plekken moeten vertonen?
pi_108238554
Is het achter de rozetten bij de kraan ook afgekit? Water kan anders tijdens het douchen achter de tegels langs de muur in trekken en door de mantelbuis in de vloer komen
pi_108238642
daar is ook naar gekeken ja die zijn goed afgekit
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:49:22 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108238916
Ik vind die voegen er persoonlijk helemaal niet zó rot uitzien, of ligt dat nou aan mij? :')
Er zit een beetje schimmel/aanslag (onvermijdelijk met die huidige populaire lichte voegen) op, maar dat zou toch niet zo'n lekkage moeten veroorzaken.
Ik zou zeker de afvoer laten checken. Er hoeft maar een heel klein aansluitingsprobleem te zijn en het gaat al mis. Sterkte, is een k*tklus!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_108239057
is dit iets wat ik via de verzekering kan later regelen? of is het zelfde als kit randen enzo die worden namelijk bijna nooit vergoed. en wanneer de lekkage via de voegen zou gaan dan zou je toch nooit zo laag pas lekkage zien aan de anderekant van de muur?
pi_108239147
ik zie wel meer dan schimmel.. lijken stukjes weg te zijn.. of ik zie t verkeerd..
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:53:56 #13
323439 HetKlusKonijn
pi_108239182
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:52 schreef Roeland80 het volgende:
is dit iets wat ik via de verzekering kan later regelen? of is het zelfde als kit randen enzo die worden namelijk bijna nooit vergoed. en wanneer de lekkage via de voegen zou gaan dan zou je toch nooit zo laag pas lekkage zien aan de anderekant van de muur?
Hmmm. Ik begrijp dat het om een koophuis gaat? Ik vrees dat je hier toch echt zelf voor opdraait... hoort bij de 'genoegens' van het hebben van een 'eigen' huis. Wat voor verzekering had je hierbij in gedachten? Algemene aansprakelijkheid gaat niet lukken want wie zou je aansprakelijk willen stellen?
Als het om een huurhuis gaat: de verhuurder bellen!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:54:54 #14
323439 HetKlusKonijn
pi_108239249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:53 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
ik zie wel meer dan schimmel.. lijken stukjes weg te zijn.. of ik zie t verkeerd..
Dat was mij dus ook niet helemaal duidelijk.
Maar nog steeds... kan dat zo'n soort lekkage veroorzaken? In mijn badkamer zitten er hier en daar ook wat tegeltjes los maar zo'n probleem heb ik echt niet...
pi_108239319
Bij een eigen huis kan de inboedelverzekering mogelijk de gevolgen van lekkage (waterschade) vergoeden. De vraag is of ze ook de oorzaak vergoeden (lekke voegen heb ik nooit meegemaakt, maar zou kunnen)

Kijk eerst eens achter de rosetten van de kraan: zit 't daarachter goed dichtgekit?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:58:18 #16
323439 HetKlusKonijn
pi_108239455
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:56 schreef blomke het volgende:
Bij een eigen huis kan de inboedelverzekering mogelijk de gevolgen van lekkage (waterschade) vergoeden. De vraag is of ze ook de oorzaak vergoeden (lekke voegen heb ik nooit meegemaakt, maar zou kunnen)
Inboedelverzekering vergoedt toch alleen de mogelijke (gevolg)schade aan de inboedel? (dus bijvoorbeeld verpest parket of zo), of ben ik hier abuis?
De klus zélf zal deze verzekering echt niet vergoeden dacht ik zo. Anders ben ik in het verleden aardig wat poen misgelopen van mijn verzekering. ;)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:58:44 #17
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108239483
Een lekkage zoals hier is altijd een lastig probleem.
Het kan op een andere plek ontstaan dan waar de lekkage zich openbaart.
In dit geval zou ik de volgende punten controleren:

* Kit achter de rozetten
* Voegen
* Kitnaad rondom de douchebak
* Afvoer onder de douchebak

De afvoer zou je kunnen controleren door in het trapgat een klein inspectiegat te realiseren
je kunt dan kijken waar de sporen van het water wegkomen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108239636
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Inboedelverzekering vergoedt toch alleen de mogelijke (gevolg)schade aan de inboedel? (dus bijvoorbeeld verpest parket of zo), of ben ik hier abuis?
Als er gebroken moet worden om bij de afvoer te komen, kan dat misschien vergoed worden. Even als het stuc- en schilderwerk van de bedorven wanden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:01:57 #19
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108239689
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Als er gebroken moet worden om bij de afvoer te komen, kan dat misschien vergoed worden. Even als het stuc- en schilderwerk van de bedorven wanden.
Dat zou je wel denken, het is immers een gevolgschade van de lekkage.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:03:52 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_108239813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Okee, ja dat laatste lijkt me zeker in aanmerking te komen (is inderdaad gevolgschade), hopelijk voor TS het breekwerk ook.
pi_108240086
ja rozetten zijn goed gekit ik dacht om nou niet meteen te breken laat ik eerst eens naar minder rugoreuse dingen te controleren
pi_108240192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:08 schreef Roeland80 het volgende:
ik dacht om nou niet meteen te breken laat ik eerst eens naar minder rugoreuse dingen te controleren
Dus achter de rosetten kijken of het goed zit dichtgekit. Daarvoor hoef je niet te breken.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:20:14 #23
323439 HetKlusKonijn
pi_108240782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:08 schreef Roeland80 het volgende:
ja rozetten zijn goed gekit ik dacht om nou niet meteen te breken laat ik eerst eens naar minder rugoreuse dingen te controleren
Die rosetten kun je gewoon met een waterpomptang losdraaien, is geen breekwerk voor nodig.
pi_108240987
achter de rosetten is door mij door een klus vriend en door de kitter gekeken en deze gaf aan dat die goed afgekit is
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:30:49 #25
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108241360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Die rosetten kun je gewoon met een waterpomptang losdraaien, is geen breekwerk voor nodig.
Chroom en een waterpomptang zijn vijanden van elkaar. Gebruik altijd een passende steeksleutel voor dit soort dingen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:30:58 #26
323439 HetKlusKonijn
pi_108241370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:23 schreef Roeland80 het volgende:
achter de rosetten is door mij door een klus vriend en door de kitter gekeken en deze gaf aan dat die goed afgekit is
Dan lijkt het me toch echt dat de afvoer vanaf de douchebak de hoofdverdachte is.
Er hoeft maar iets mis te zijn met de PVC aansluitingen in die leiding en het is 'feest'...

Dus wat cvboer al zei:
De afvoer zou je kunnen controleren door in het trapgat een klein inspectiegat te realiseren
je kunt dan kijken waar de sporen van het water wegkomen.

Kleine tip: doe een beetje kleurstof in het water dat je door de douche spoelt als je de boel inspecteert, dan zie je meteen waar het probleem zit.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:32:06 #27
323439 HetKlusKonijn
pi_108241425
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:30 schreef cvboer het volgende:

[..]

Chroom en een waterpomptang zijn vijanden van elkaar. Gebruik altijd een passende steeksleutel voor dit soort dingen.
Ja, je hebt gelijk, ik ben een beetje een barbaar in deze. Ik gebruik altijd een (goede, dat wel) waterpomptang met daartussen een zachte doek geklemd, zodat ik het chroom niet beschadig. ;)
pi_108241674
haha die rosetten kan je bij mij met de hand gewoon terug draaien maar daar zit het niet.
Ik zat zelf ook te denken om via de plek in het stuc werk een gat te boren om te kijken waar probleem zit. maar ga denk ik toch de verzekering effe bellen om te vragen of die het vergoeden als ik een profesioneel iemand er naar laat kijken... omdat als het een lekkage is via de afvoer de douche bak er toch uit moet om het te repareren... en dat kan ik zelf toch niet...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:47:26 #29
323439 HetKlusKonijn
pi_108242149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:36 schreef Roeland80 het volgende:
haha die rosetten kan je bij mij met de hand gewoon terug draaien maar daar zit het niet.
Ik zat zelf ook te denken om via de plek in het stuc werk een gat te boren om te kijken waar probleem zit. maar ga denk ik toch de verzekering effe bellen om te vragen of die het vergoeden als ik een profesioneel iemand er naar laat kijken... omdat als het een lekkage is via de afvoer de douche bak er toch uit moet om het te repareren... en dat kan ik zelf toch niet...
Zeker de verzekering bellen mbt de schade aan het stucwerk en zo, maar ik denk niet dat ze je echt kunnen helpen als het gaat om het uitvoeren/vergoeden van de klus zelf...
Wat betreft die klus: begin altijd aan de bovenkant, dus bij de douchebak/daaronder.
Water heeft de neiging naar beneden te stromen, zwaartekracht weet je wel. ;)

Vergeet in deze ook niet mijn tip om wat gekleurd water in de douchebak te gieten en dan te zien hoe het stroomt en waar het (allemaal) tevoorschijn komt. Dat stucwerk is toch al naar z'n mallemoer, dus dat er ook nog een kleurtje aan blijft hangen doet er verder niet zoveel toe.

Heel veel succes TS!
pi_108242497
ja okee maar die kunnen mij wel vertellen wat ze wel en wat ze niet vergoeden als het de afvoer is zullen ze toch wel het breek werk vergoeden en het weer in oude staat herstellen en het herstellen van het stuc werk.... de douche bak zit onder de tegels zeg maar dus zal er gebroken moeten worden.. tegels heb ik het dan over... maar heb nog wat tegels dus dat zou dan goed moeten komen.

iemand tips zelfde douche bak opnieuw plaatsen of doucheba weg laten en laten tegelen?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:58:07 #31
323439 HetKlusKonijn
pi_108242690
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:54 schreef Roeland80 het volgende:
ja okee maar die kunnen mij wel vertellen wat ze wel en wat ze niet vergoeden als het de afvoer is zullen ze toch wel het breek werk vergoeden en het weer in oude staat herstellen en het herstellen van het stuc werk.... de douche bak zit onder de tegels zeg maar dus zal er gebroken moeten worden.. tegels heb ik het dan over... maar heb nog wat tegels dus dat zou dan goed moeten komen.
Ik denk dat je een ietsjepietsje teveel verwacht van 'de verzekering', als ik het eerlijk mag zeggen.
Zoals ik al eerder vroeg, welke verzekering eigenlijk? De inboedelverzekering vergoedt alleen GEVOLGSCHADE, niet het (laten) doen van de klus zelf.

quote:
iemand tips zelfde douche bak opnieuw plaatsen of doucheba weg laten en laten tegelen?
Een aannemer/loodgieter bellen. En dan afhankelijk van je budget, een goede...

Dit hoort allemaal bij het hebben van een 'eigen' huis, TS.
Je draait zelf op voor het onderhoud en de voorkomende 'rampen'. Iets wat maar moeilijk kan worden uitgelegd aan huurders die voor dit soort zaken gewoon de woningbouwvereniging kunnen bellen.
pi_108251906
weet iemand toevallig ook wanneer ik het spack werk wil later repareren of ze dan het hele plafon in de keuken en de muur in het trapgat opnieuw moeten spacken of kunnen ze dit ook repareren
pi_108252199
Spacreparatie is heel lastig. Wat ik doe, is de plek ruim leegsteken, voorzichtig nieuwe spac aanbrengen en dan het hele oppervlak latexen.
pi_108326863
Kun je aan de andere kant van de muur van de douchebak (dus in een andere kamer) misschien de plint eraf halen, daar een gaatje boren en er met een camera in? Een beetje installatie bedrijf dat lekkageopsporing doet kan dit. Daarmee kun je de afvoer controleren.

Je hebt dus pech als de douchebak zich in de hoek van je huis bevindt.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_124561072
Okee heb de douche bak nu 2x opnieuw laten kitten en nog word de plek groter nu ook een lekkage plek in de logeer kamer aan de andere hoek van de douche.

Dus het zal de douche zeker zijn. de kitnaden kunnen het bijna niet zijn wand die heb ik 2x later afkitten.
De voegen lijken slecht maar dat komt door de foto. de vorige bewoners hebben de voegen geschilderd omdat ze bruinig werden. daarom lijkt het op sommig foto's dat de voegen slecht zijn.

De loodgieter gaat nu de douchebak verwijderen en kijken of het de afvoer is. hierna wil ik geen douche bak meer maar een tegelvloer soort inloop douche.

en dan kijken of de verzekering de gevolg schade wil vergoeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')