abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:30:58 #26
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108241370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:23 schreef Roeland80 het volgende:
achter de rosetten is door mij door een klus vriend en door de kitter gekeken en deze gaf aan dat die goed afgekit is
Dan lijkt het me toch echt dat de afvoer vanaf de douchebak de hoofdverdachte is.
Er hoeft maar iets mis te zijn met de PVC aansluitingen in die leiding en het is 'feest'...

Dus wat cvboer al zei:
De afvoer zou je kunnen controleren door in het trapgat een klein inspectiegat te realiseren
je kunt dan kijken waar de sporen van het water wegkomen.

Kleine tip: doe een beetje kleurstof in het water dat je door de douche spoelt als je de boel inspecteert, dan zie je meteen waar het probleem zit.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:32:06 #27
323439 HetKlusKonijn
pi_108241425
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:30 schreef cvboer het volgende:

[..]

Chroom en een waterpomptang zijn vijanden van elkaar. Gebruik altijd een passende steeksleutel voor dit soort dingen.
Ja, je hebt gelijk, ik ben een beetje een barbaar in deze. Ik gebruik altijd een (goede, dat wel) waterpomptang met daartussen een zachte doek geklemd, zodat ik het chroom niet beschadig. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_108241674
haha die rosetten kan je bij mij met de hand gewoon terug draaien maar daar zit het niet.
Ik zat zelf ook te denken om via de plek in het stuc werk een gat te boren om te kijken waar probleem zit. maar ga denk ik toch de verzekering effe bellen om te vragen of die het vergoeden als ik een profesioneel iemand er naar laat kijken... omdat als het een lekkage is via de afvoer de douche bak er toch uit moet om het te repareren... en dat kan ik zelf toch niet...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:47:26 #29
323439 HetKlusKonijn
pi_108242149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:36 schreef Roeland80 het volgende:
haha die rosetten kan je bij mij met de hand gewoon terug draaien maar daar zit het niet.
Ik zat zelf ook te denken om via de plek in het stuc werk een gat te boren om te kijken waar probleem zit. maar ga denk ik toch de verzekering effe bellen om te vragen of die het vergoeden als ik een profesioneel iemand er naar laat kijken... omdat als het een lekkage is via de afvoer de douche bak er toch uit moet om het te repareren... en dat kan ik zelf toch niet...
Zeker de verzekering bellen mbt de schade aan het stucwerk en zo, maar ik denk niet dat ze je echt kunnen helpen als het gaat om het uitvoeren/vergoeden van de klus zelf...
Wat betreft die klus: begin altijd aan de bovenkant, dus bij de douchebak/daaronder.
Water heeft de neiging naar beneden te stromen, zwaartekracht weet je wel. ;)

Vergeet in deze ook niet mijn tip om wat gekleurd water in de douchebak te gieten en dan te zien hoe het stroomt en waar het (allemaal) tevoorschijn komt. Dat stucwerk is toch al naar z'n mallemoer, dus dat er ook nog een kleurtje aan blijft hangen doet er verder niet zoveel toe.

Heel veel succes TS!
pi_108242497
ja okee maar die kunnen mij wel vertellen wat ze wel en wat ze niet vergoeden als het de afvoer is zullen ze toch wel het breek werk vergoeden en het weer in oude staat herstellen en het herstellen van het stuc werk.... de douche bak zit onder de tegels zeg maar dus zal er gebroken moeten worden.. tegels heb ik het dan over... maar heb nog wat tegels dus dat zou dan goed moeten komen.

iemand tips zelfde douche bak opnieuw plaatsen of doucheba weg laten en laten tegelen?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:58:07 #31
323439 HetKlusKonijn
pi_108242690
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:54 schreef Roeland80 het volgende:
ja okee maar die kunnen mij wel vertellen wat ze wel en wat ze niet vergoeden als het de afvoer is zullen ze toch wel het breek werk vergoeden en het weer in oude staat herstellen en het herstellen van het stuc werk.... de douche bak zit onder de tegels zeg maar dus zal er gebroken moeten worden.. tegels heb ik het dan over... maar heb nog wat tegels dus dat zou dan goed moeten komen.
Ik denk dat je een ietsjepietsje teveel verwacht van 'de verzekering', als ik het eerlijk mag zeggen.
Zoals ik al eerder vroeg, welke verzekering eigenlijk? De inboedelverzekering vergoedt alleen GEVOLGSCHADE, niet het (laten) doen van de klus zelf.

quote:
iemand tips zelfde douche bak opnieuw plaatsen of doucheba weg laten en laten tegelen?
Een aannemer/loodgieter bellen. En dan afhankelijk van je budget, een goede...

Dit hoort allemaal bij het hebben van een 'eigen' huis, TS.
Je draait zelf op voor het onderhoud en de voorkomende 'rampen'. Iets wat maar moeilijk kan worden uitgelegd aan huurders die voor dit soort zaken gewoon de woningbouwvereniging kunnen bellen.
pi_108251906
weet iemand toevallig ook wanneer ik het spack werk wil later repareren of ze dan het hele plafon in de keuken en de muur in het trapgat opnieuw moeten spacken of kunnen ze dit ook repareren
pi_108252199
Spacreparatie is heel lastig. Wat ik doe, is de plek ruim leegsteken, voorzichtig nieuwe spac aanbrengen en dan het hele oppervlak latexen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108326863
Kun je aan de andere kant van de muur van de douchebak (dus in een andere kamer) misschien de plint eraf halen, daar een gaatje boren en er met een camera in? Een beetje installatie bedrijf dat lekkageopsporing doet kan dit. Daarmee kun je de afvoer controleren.

Je hebt dus pech als de douchebak zich in de hoek van je huis bevindt.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_124561072
Okee heb de douche bak nu 2x opnieuw laten kitten en nog word de plek groter nu ook een lekkage plek in de logeer kamer aan de andere hoek van de douche.

Dus het zal de douche zeker zijn. de kitnaden kunnen het bijna niet zijn wand die heb ik 2x later afkitten.
De voegen lijken slecht maar dat komt door de foto. de vorige bewoners hebben de voegen geschilderd omdat ze bruinig werden. daarom lijkt het op sommig foto's dat de voegen slecht zijn.

De loodgieter gaat nu de douchebak verwijderen en kijken of het de afvoer is. hierna wil ik geen douche bak meer maar een tegelvloer soort inloop douche.

en dan kijken of de verzekering de gevolg schade wil vergoeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')