Heb hier altijd een apart gevoel bij. Bij uitzonderlijke prestaties zoals bij Gilbert en Boonen wordt al snel doping geroepen. Vervolgens wordt ook geroepen dat 'iedereen' gebruikt, maar toch winnen Gilbert en Boonen met overmacht.quote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze pakken allemaal en de stomme worden betrapt, die dopinglabs lopen altijd achter.
Omdat de afgelopen 15 jaar vrijwel ieder geval van absolute overmacht daarna is betrapt op doping.quote:Op maandag 23 april 2012 09:14 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Heb hier altijd een apart gevoel bij. Bij uitzonderlijke prestaties zoals bij Gilbert en Boonen wordt al snel doping geroepen. Vervolgens wordt ook geroepen dat 'iedereen' gebruikt, maar toch winnen Gilbert en Boonen met overmacht.
Mensen lijken tegenwoordig niet meer te kunnen accepteren dat renners op een bepaald moment overmacht kunnen hebben. Waarom zou OPQS niet gewoon een perfecte voorbereiding zonder tegenslag gehad kunnen hebben waardoor ze met de juiste mannen gepiekt hebben op het juiste moment en gewoon erg slim gereden hebben.
In LBL was de beste OPQS-renner pas op plaats 28 en de tweede van die ploeg op nummer 59. Dat is wel matig voor een ploeg die volgens sommige massaal aan de middelen zit.
zodra iedereen neemt, komt het talent en karakter weer boven drijven.quote:Op maandag 23 april 2012 09:14 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Heb hier altijd een apart gevoel bij. Bij uitzonderlijke prestaties zoals bij Gilbert en Boonen wordt al snel doping geroepen. Vervolgens wordt ook geroepen dat 'iedereen' gebruikt, maar toch winnen Gilbert en Boonen met overmacht.
Mensen lijken tegenwoordig niet meer te kunnen accepteren dat renners op een bepaald moment overmacht kunnen hebben. Waarom zou OPQS niet gewoon een perfecte voorbereiding zonder tegenslag gehad kunnen hebben waardoor ze met de juiste mannen gepiekt hebben op het juiste moment en gewoon erg slim gereden hebben.
In LBL was de beste OPQS-renner pas op plaats 28 en de tweede van die ploeg op nummer 59. Dat is wel matig voor een ploeg die volgens sommige massaal aan de middelen zit.
Als iedereen hetzelfde neemt wel ja, maar is dat het geval? Lijkt me niet. Degene met de beste dokter, dan wel degene die de meeste risico's neemt, wint.quote:Op maandag 23 april 2012 15:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zodra iedereen neemt, komt het talent en karakter weer boven drijven.
quote:Contador accused of doping in 2005 by rival team's masseur
Witness told WADA under oath that he saw the Spaniard use insulin
According to a Spanish newspaper, a former masseur of the Liberty Seguros team has stated under oath that he personally saw Alberto Contador being injected with insulin, a forbidden substance, during the 2005 Tour de France. The source, who has remained anonymous, made the allegations on May 11, 2011, in front of representatives of the World Anti-Doping Agency (WADA), which was looking into the Spanish Tour de France winner's Clenbuterol positive from the Tour 2010 and preparing to take the case to the Court of Arbitration for Sport (CAS). Contador's lawyers, according to Interviu, managed to avoid having the witness testify in front of CAS as the Contador case unfolded.
"They administered insulin injections to Contador at the Tour de France 2005," the former soigneur is reported to have said. "Eufemiano Fuentes was the doctor of this team as a matter of fact, and insulin was part of the treatment for all of the riders."
Contador, as well as Roberto Heras and Joseba Beloki, raced for Manolo Saiz's team in 2005, one year before Spanish police revealed Fuentes' doping activities in what became known as Operacion Puerto. The witness, according to the paper, was going to testify in front of the CAS in the Contador case, but the Spaniard's lawyers were able to block this.
"We deny the accusations of the unnamed witness, according to which [Contador] was implicated in a doping plan or that he received insulin injections," stated Contador's defense. "The tribunal must have noticed that that the witness refers to the infamous doctor Fuentes, the center of Operacion Puerto. The accused has already been subject to an extensive investigation in 2006, and in August of that year he was cleared from any implication whatsoever by the Spanish courts and by the International Cycling Union (sic)."
It is not known whether the anonymous source has testified or will be testifying in front of the Spanish court which re-opened an investigation into the Puerto case in November last year. Fuentes and Saiz, amongst others, face a trial in which Contador and Ivan Basso are said to appear as witnesses.
CAS sentenced Contador to a two-year ban from racing following his Clenbuterol positive. The Spaniard will return to competition as of August 5, 2012.
En niet iedereen reageert hetzelfde op doping of haalt er even veel voordeel uit.quote:Op maandag 23 april 2012 17:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als iedereen hetzelfde neemt wel ja, maar is dat het geval? Lijkt me niet. Degene met de beste dokter, dan wel degene die de meeste risico's neemt, wint.
Pantani is daar volgens mij ook voor aangeklaagd toen er een insulinespuit op zijn hotelkamer was aangetroffen.quote:Op maandag 23 april 2012 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Als ik me niet vergis kan insuline gebruikt worden als maskeringsmiddel en is daarom verboden.
the liquid stuff, zal wel niet meer werken bij de huidige testenquote:Op maandag 23 april 2012 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Als ik me niet vergis kan insuline gebruikt worden als maskeringsmiddel en is daarom verboden.
Zou hij nu echt zelf denken dat wij gaan geloven dat hij aanbiedingen van Lampre naast zich neer zou leggen om bij begot Androni te gaan koersen ?quote:Franco Pellizotti fietst na dopingschorsing voor Androni-Venezuela
Op 2 mei loopt de dopingschorsing van Franco Pellizotti af. De Italiaanse wielrenner keert daarna terug in het peloton bij het bescheiden continentale team Androni-Venezuela.
'Ik had aanbiedingen van Lampre en Acqua & Sapone, maar ik kies voor een ploeg waar ik de ideale omgeving vind om mijn carrière weer te lanceren', zegt de 34-jarige Pellizotti aan Tuttobiciweb.it. 'Ik kijk er erg naar uit om opnieuw wedstrijden te rijden.'
Afwijkende waarden
De Italiaan werd in maart 2011 door het TAS voor twee jaar geschorst omdat zijn bloedpaspoort afwijkende waarden vertoonde, wat kan wijzen op dopinggebruik. De renner was in eerste instantie vrijgesproken door de Italiaanse bond, maar tegen die beslissing ging de UCI met succes in beroep bij het Internationaal Sporttribunaal.
Pellizotti moest van het TAS ook zijn derde plaats uit de Giro 2009 inleveren en verloor zijn bolletjestrui uit de Tour van dat jaar.
De Italiaan debuteert voor zijn nieuwe ploeg in het Circuit Lorraine, dat van 16 tot 20 mei plaatsvindt.
Voordeel is dat hij bij Androni alles grote Italiaanse koersen mag gaan rijden en als hij zijn niveau haalt als één van de kopmannen ook. Bij Lampre is hij nergens van verzekerd. Ik begrijp het wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zou hij nu echt zelf denken dat wij gaan geloven dat hij aanbiedingen van Lampre naast zich neer zou leggen om bij begot Androni te gaan koersen ?
quote:Eerste dopingschorsing in atletiek op basis van biologisch paspoort
De Portugese langeafstandsloper Helder Ornelas is de eerste atleet die geschorst wordt wegens dopinggebruik op basis van zijn biologisch paspoort. Dat meldde de wereldatletiekbond (IAAF). Ornelas wordt door de Portugese atletiekfederatie geschorst voor vier jaar.
De 37-jarige atleet wordt gestraft op basis van bloedtests die tussen december 2009 en november 2010 werden afgenomen. 'Het is de eerste keer dat het biologisch paspoort in het atletiek rechtstreeks een dopingovertreding aan het licht brengt', vertelt het IAAF in een communiqué. Het biologisch paspoort is een document met een overzicht van de samenstelling van het bloed van de houder zonder dat deze middelen gebruikt heeft.
'Abnormaal bloedprofiel'
'Het bloedprofiel van Ornelas bleek in mei 2011 abnormaal te zijn. Op de resultaten werd er nader onderzoek verricht, waarop zijn bloedprofiel werd voorgelegd aan een groep van drie experten. Ze vonden geen andere verklaring voor het abnormale bloedprofiel dan dat Ornelas verboden middelen zou gebruikt hebben.'
De IAAF speelde de zaak door naar de Portugese Atletiekfederatie (FPA), die besliste om Ornelas voor vier jaar te schorsen. Ornelas ging niet in beroep tegen de schorsing.
Ornelas won in 2005 de marathon van Milaan en in 2007 de marathon van Praag. Op de Olympische Spelen van 2000 in Sydney werd hij 17e in de 5.000 meter, op die van 2008 in Peking 46e in de marathon.
Klopt paar jaar geleden zag ik de demarrage van Rico in de Tour, leek wel een kopie van deze.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zie net het duel van Pantani en Armstrong op de Ventoux. Hoe Armstrong demarreert, als dat clean is vreet ik m'n lul op
Maak je daar maar geen zorgen over zou ik zeggen. Van Pantani is aangetoond dat hij een dopeur was en Armstrong kan dus nooit clean zijn of ik eet mijn kleding op.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zie net het duel van Pantani en Armstrong op de Ventoux. Hoe Armstrong demarreert, als dat clean is vreet ik m'n lul op
Ik zou beginnen met de ballen, schijn je harder van te gaan fietsen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Je bedoelt dat moment dat 'ie aanzet en 2x zo hard als Botero gaat als hij hem voorbij rijdt?!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |