Maar daardoor weet je altijd pas op het laatste moment of je wel of geen plek hebt, en dat is precies de onzekerheid die ertoe leidt dat ouders hun kind op meerdere plekken inschrijven.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Wachtlijstvervuiling valt wel mee, als je alsnog afzegt schuift dat allemaal wel lekker door, toch?
Daarom woon ik ook in een godvergeten gat, ik kan overal gelijk terechtquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar daardoor weet je altijd pas op het laatste moment of je wel of geen plek hebt, en dat is precies de onzekerheid die ertoe leidt dat ouders hun kind op meerdere plekken inschrijven.
Ik zou graag de knoop voor een basisschool definitief door willen hakken, maar op één school worden geen rondleidingen gegeven tot het kind bijna 4 jaar is. Hoe word je in hemelsnaam geacht de beslissing dan te nemen?
Ja, 't scheelt al dat we naar een slechte buurt zijn verhuisd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Daarom woon ik ook in een godvergeten gat, ik kan overal gelijk terecht
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, 't scheelt al dat we naar een slechte buurt zijn verhuisd.
Het is een heel geliefde school. En misschien wat elitair. Ik ben ook geneigd af te knappen, maar aan de andere kant hoor ik van andere ouders dat het een héél fijne school is, een liefdevolle omgeving.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zou dan al niet meer voor die school kiezen Claudia, als ze op dat vlak blijkbaar zo weinig realistisch zijn :-p.
andere kant van t land? als in: hier in de buurt?????quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:20 schreef mignonne het volgende:
[..]_!
Als wij ooit verhuizen zal dat wel zijn als allebei de meisjes al op school zitten, jongste net wel of nog net niet. Ik hoop maar dat we dan ergens een beetje behoorlijk in kunnen stroment is in elk geval wel het plan om dan naar de andere kant van t land te verhuizen of iets in die richting.
Is je er niet zo in verdiepen dan een optie?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pfff, ik ben blij dat ik zo snel gelukkig was met een school. Het lijkt me een hele lastige keuze, als je je er zo in verdiept.
don't push itquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
andere kant van t land? als in: hier in de buurt?????
Maar om er een gevoel bij te krijgen moet je je er toch ook in verdiepen? Het is niet alsof je dacht: "Hey, de naam van de school staat me aan. Daar gaan ze naartoe!"quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor jou niet waarschijnlijk. Voor mij was het puur een gevoelskwestie. De twee scholen hier voelden niet goed, en de school in de wijk hiernaast wel. Ik heb me niet in lesmethoden of eindresultaten verdiept of niks, nee. Shame on me! Maar zo zit ik in elkaar, ik maak altijd zo mijn beslissingen.
In dat geval weet ik nog wel een degelijke basisschool op de Veluwe.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef mignonne het volgende:
ergens tussen utrecht en arnhem zien we wel zitten. Ik persoonlijk zie het hoge noorden maar vooral het diepe zuiden wel heel erg zitten, maar dat ziet B. niet zo zitten. en ik ben ook nog steeds te porren voor Taiwan of Japan, maar dat wil mijn hij niet![]()
Mijn dochter gaat uiteindelijk welgeteld 3 uur naar de bso en blijft op drie dagen over. Dat is relatief gezien echt niet zoveel tijd. Dat ze daarheen gaat met de kindjes die ze al kent van het kdv en van school straks en de leidsters die ze kent, voelt goed.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar om er een gevoel bij te krijgen moet je je er toch ook in verdiepen? Het is niet alsof je dacht: "Hey, de naam van de school staat me aan. Daar gaan ze naartoe!"
Ze komen wel op hun plek hoor. Wij hebben in mijn jeugd op Aruba gewoond, kregen les in beroerd Nederlands en het niveau was niet te vergelijken met het niveau van de meeste scholen hier. Ik kreeg gymnasiumadvies en heb zonder problemen de overstap naar de middelbare school hier kunnen maken. Het komt allemaal zo nauw niet. dat denk ik echt.Mijn ouders hebben daar op durven vertrouwen en ik denk dat dat terecht was.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, wat een geklaag van me.Zo erg is het natuurlijk allemaal niet, maar het is gewoon gedoe. En het voelt soms allemaal nogal overweldigend omdat het over De Toekomst van de kinderen gaat.
Het verschilt per stadsdeel. Zelfs het aannamebeleid varieert. Ik kan dus over andere stadsdelen niet zoveel zeggen. Ik weet wel dat er veel geloot wordt en je dan volstrekt onzeker bent over de school waarop je kind belandt. Maar dat systeem gaat heel binnenkort veranderen. Dan komt er een centraal systeem waarbij je je 1e, 2e en 3e keuze aan kunt geven. Je hebt dan een heel grote kans dat je kind op je 1e dan wel 2e keuze terecht komt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Meimeltje het volgende:
Zijn er in Amsterdam lange wachtlijsten voor scholen Claudia? In Utrecht heb je gewoon niet altijd je 1e keus voor een school. De wachtlijsten zijn zo enorm groot.
Daar staat tegenover dat er ook kinderen zijn die zich niet op hun plek voelen. Ik heb er in de basis ook wel vertrouwen in, hoor, maar ik ben er niet van overtuigd dat het iets vanzelfsprekends is. Bovendien denk ik dat de basisschoolkeuze er wel enige invloed op kan hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ze komen wel op hun plek hoor. Wij hebben in mijn jeugd op Aruba gewoond, kregen les in beroerd Nederlands en het niveau was niet te vergelijken met het niveau van de meeste scholen hier. Ik kreeg gymnasiumadvies en heb zonder problemen de overstap naar de middelbare school hier kunnen maken. Het komt allemaal zo nauw niet. dat denk ik echt.Mijn ouders hebben daar op durven vertrouwen en ik denk dat dat terecht was.
Waarop heb je dat laatste dan gebaseerd?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bijna wel. Zoals ik al zei, ik heb me nergens in verdiept, echt niet.Ik ben op gesprek geweest op de school waar ze naartoe gaan (maar dat gevoel had ik daarvoor al) en de andere twee scholen voelden al niet goed zonder dat ik er uberhaupt geweest was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |