Sowieso heeft het zuiden niet zoveel met het koningshuis. Dit heeft een historische oorzaak dat men eeuwen lang katholieken als tweede rangs burgers heeft beschouwd. Alle belangrijke overheids functies moesten door protestante mensen van boven de rivieren worden ingevuld.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 02:35 schreef Perico het volgende:
In de voorgaande topics kwam carnaval nog wel eens ter sprake, vooral in combinatie met, of ze hypothetisch slecht nieuws over Friso eroverheen zouden tillen (wat volgens mij niet speelt maar goed).
Maar ik kreeg ook de indruk, dat stel er zou in het weekend of vandaag gecommuniceerd zijn dat de beste man dood is... dat er dan door het overgrote deel hier verwacht zou worden, dat zo'n anderhalf miljoen actief carnaval vierende Nederlanders, het verboden zou worden om te vieren.
Of dat ze het allemaal uit goed fatsoen zouden moeten laten.
Ik vind zelf van niet, dat heeft wel een erg hoog gedachtepolitie niveau. Het betreft niet het staatshoofd. Iedereen vindt het wel erg ook, maar voor alle vierders is het een hoogtepunt van het jaar, waar veelal ook maanden voorbereiding mee gepaard gaan, ook in verenigingsverband.
Zou jij je er dan als niet-vierder, persoonlijk zo erg aan storen als anderen ver weg niet hetzelfde doen en laten als jij?
Ik woon in het zuiden en Koninginnedag bijvoorbeeld leeft hier totaal niet, er zijn haast geen zichtbare festiviteiten.
Je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 06:44 schreef Mercer het volgende:
Nee we wilden stoer doen, en zijn van 9 naar 16 gesprongen. En het was best gezellig. Niet doorvertellen aan de RVD.
Weet je wat nou mooi zou zijn? Als alle pers afspreekt om ze met rust te laten, in ieder geval bij het hotel omdat de kinderen er nu ook steeds last van hebben.quote:
+1quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat nou mooi zou zijn? Als alle pers afspreekt om ze met rust te laten, in ieder geval bij het hotel omdat de kinderen er nu ook steeds last van hebben.
Dat is toch altijd als er iemand van die familie een scheet laat. Het interesseert mij echt geen fluit allemaal maar ik hoop dat die man het overleeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:10 schreef Godtje het volgende:
Ik snap in het geheel niet wat de pers daar doet in grote aantallen.
Foto's plaatsen mogen ze niet vanwege de code. Updates zal de RvD naar buiten brengen en niet een straat interviewtje van Bea.
Dus het is alleen met 500 man bijhouden wie er naar binnen en buiten gaan. De overlast en de mediawaarde lijken mij buiten proportie in dit geval
Is hij (of zijn moeder) ook niet opperbevelhebber van het leger etc? Gewoon een stel snipers van het korps commandotroepen in de sneeuw verstoppen, en bij de eerste de beste cameraflits die afgaat, een kogel door die lens jagen ter waarschuwing. Bij een volgende flits mag bij mij de 2 kogel door de kop van die pers-parasiet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat nou mooi zou zijn? Als alle pers afspreekt om ze met rust te laten, in ieder geval bij het hotel omdat de kinderen er nu ook steeds last van hebben.
De fotografen/pers zijn van mening dat de code nu niet meer geldt, dus dat ze naar hartenlust plaatjes kunnen schietenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:10 schreef Godtje het volgende:
Ik snap in het geheel niet wat de pers daar doet in grote aantallen.
Foto's plaatsen mogen ze niet vanwege de code. Updates zal de RvD naar buiten brengen en niet een straat interviewtje van Bea.
Eens!quote:Dus het is alleen met 500 man bijhouden wie er naar binnen en buiten gaan. De overlast en de mediawaarde lijken mij buiten proportie in dit geval
Het is niet zo dat het hele zuiden niet zoveel met Koningshuis heeft, in mijn omgeving zijn er maar genoeg mensen die er wel wat mee hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Sowieso heeft het zuiden niet zoveel met het koningshuis. Dit heeft een historische oorzaak dat men eeuwen lang katholieken als tweede rangs burgers heeft beschouwd. Alle belangrijke overheids functies moesten door protestante mensen van boven de rivieren worden ingevuld.
Carnaval is een van de grootste anti-Hollandse uitingen geweest en zal zeker niet minder gevierd worden in geval van slecht nieuws omtrent Friso.
huh?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:31 schreef Copycat het volgende:
Daarbij denk ik dat er in het zuiden maar een heel klein groepje is dat de anti-roomse sentimenten nog kent, herkent of aanhangt.
Goedemorgen! Anti-protestants.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:34 schreef lezzer het volgende:
huh?
Zo anti-rooms is het Zuiden toch nooit geweest?
Het zuiden is overwegend Rooms, het koningshuis is protestant. Dat botste vroeger nog weleens. Tegenwoordig is het allemaal wat minder belangrijk, gelukkig.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:34 schreef lezzer het volgende:
huh?
Zo anti-rooms is het Zuiden toch nooit geweest?
Is ook vandaag amper nog zichtbaar,.. ik doel meer op de achtergrond van sentimenten die in het hypothetisch geval van slecht nieuws omtrent Friso ten tijde van Carnaval nog wel eens een rol kunnen spelen, bewust dan wel ombewust.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:29 schreef roos85 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het hele zuiden niet zoveel met Koningshuis heeft, in mijn omgeving zijn er maar genoeg mensen die er wel wat mee hebben.
Boven de rivieren zullen er ook genoeg mensen zijn die weinig tot niets met het Koningshuis hebben, en dat heeft toch weinig te maken met waar je woont, meer waar je eigen interesses/voorkeuren liggen.
Als ik de verhalen van mijn ouders hoor... mochten vroeger niet met protestante kinderen spelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Goedemorgen! Anti-protestants.
Ik kom uit een gemengd huwelijk: protestants en katholiek. Blijf het verwarrend vinden.
Dit dus, en het belang van nieuwsgaring mag ook wel eens getemperd worden. Altijd wordt dat als excuus voor het meer dan eens walgelijk gedrag van journalisten gebruikt. Het gaat natuurlijk niet alleen om nieuwsgaring, het gaat ook om scoops. Het nieuws komt echt wel naar buiten, ook als die journalisten daar niet gaan staan posten. Maar het gaat erom wie het eerste is en wie de mooiste plaatjes heeft, van iets in dit geval totaal ongepast als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Natuurlijk staat de koninklijke familie in de spotlights, maar er zijn grenzen, ze zijn geen publiek bezit. Vooralsnog is er geen echte reden om daar voor de deur te gaan liggen en die komt er ook niet. Voor het koninklijk huis geldt het protocol dat een overlijden pas na 10 uur bekend wordt gemaakt. Voor een lid van de koninklijke familie zal iets dergelijks worden gedaan. Als Floris er bovenop komt wordt ie heus niet voor het ziekenhuis aan de pers getoond. Kortom: daar ter plekke is geen nieuws te garen, alleen roddels en geruchten. De familie heeft w.m.b. recht op rust en zou op dit moment niet door hordes journalisten moeten worden lastiggevallen.
quote:"Prins Frigo"-grap zet kwaad bloed
"Eerst prins Friso, dan prins Frisco. Hopelijk niet prins Frigo." De tweet, afkomstig van woordvoerder van Brussels Airport Jan Van der Cruysse, zette afgelopen weekend kwaad bloed bij onze noorderburen. Brussels Airport distantieert zich.
Van der Cruysse zelf heeft vakantie en heeft nog niet gereageerd. Maar Brussels Airport is alvast niet te spreken over de tweet. "We wijzen erop dat Jan Van der Cruysse die tweet niet in naam van Brussels Airport stuurde, maar uit persoonlijke naam. Dat kan je niet verbieden."
Ook in Nederland duiken de eerste grapjes al op. "Koud hè", twitterde dj Mental Theo vrijdagmiddag al.
De toestand van prins Johan Friso is nog steeds dezelfde: stabiel, maar niet buiten levensgevaar. De Nederlandse prins ligt in een ziekenhuis in Innsbruck nadat hij vrijdag bedolven raakte onder een lawine.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)zet-kwaad-bloed.aspx
twitter:JanVdCruysse twitterde op zondag 19-02-2012 om 09:57:01Eerst prins Friso, dan prins Frisco. Hopelijk wordt het niet Prins Frigo reageer retweet
'Koud he'..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:11 schreef Mercer het volgende:
[..]twitter:JanVdCruysse twitterde op zondag 19-02-2012 om 09:57:01Eerst prins Friso, dan prins Frisco. Hopelijk wordt het niet Prins Frigo reageer retweet
Ja, echt, de beste man heeft 400 volgers, waarvan waarschijnlijk een zooi vandaag.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:11 schreef Mercer het volgende:
[..]twitter:JanVdCruysse twitterde op zondag 19-02-2012 om 09:57:01Eerst prins Friso, dan prins Frisco. Hopelijk wordt het niet Prins Frigo reageer retweet
Als kleine jongen schoot W.A. al met propjes naar de cameramensen met de woorden; "alle journalisten moeten oprotten"..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Is hij (of zijn moeder) ook niet opperbevelhebber van het leger etc? Gewoon een stel snipers van het korps commandotroepen in de sneeuw verstoppen, en bij de eerste de beste cameraflits die afgaat, een kogel door die lens jagen ter waarschuwing. Bij een volgende flits mag bij mij de 2 kogel door de kop van die pers-parasiet.![]()
Ik bewonder zijn terughoudendheid, als hij ook maar half de goede vader is zoals hij op me overkomt, kan ik me voorstellen dat hij het liefste die journalisten 1 voor 2 de nek om zou willen draaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |